אינטראקטיב ישראל
27.6K subscribers
8.39K photos
1.62K videos
1 file
9.15K links
אינטראקטיב ישראל מספקת שירותי פריים ברוקראז' ללקוחותיה מסביב לעולם

לינק לפתיחת חשבון מסחר
https://join.inter-il.com/partner?id=bIU65nDu

לאתר אינטראקטיב ישראל
www.inter-il.com

לאתר הפמילי אופיס
www.inter-fin.co.il

לאתר בית ההשקעות
www.inter-inv.co.il
Download Telegram
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
אז מה קורה היום בשוק?

מניית אינטל (INTC) מזנקת בכ־5% לאחר העלאת המלצה מצד בנק אוף אמריקה, על רקע אמון גובר בפעילות הייצור ובאסטרטגיית ה־Foundry שלה, לצד ביקוש חזק למעבדים בעידן ה־AI.

מניית AST ספייסמובייל (ASTS) מטפסת בכ־4.2% לקראת שיגור שלושה לוויינים חדשים על גבי משגר של ספייס אקס, מהלך שעשוי להרחיב משמעותית את קיבולת הרשת ולהאיץ את הפריסה המסחרית.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
5🔥2
המספרים של OpenAI נחשפו: הפסד של 38.5 מיליארד דולר בדרך להנפקה 📉

חברת OpenAI, מפתחת ChatGPT ומודלי הבינה המלאכותית המובילים בעולם, רשמה בשנת 2025 הפסד נקי של 38.5 מיליארד דולר, כך לפי מסמכים פיננסיים שהודלפו ואומתו על ידי ה-Financial Times.

למרות ההפסד העצום, הכנסות החברה זינקו ל-13.1 מיליארד דולר בשנת 2025 לעומת 3.7 מיליארד דולר בלבד בשנת 2024. במקביל, הוצאות המחקר והפיתוח הסתכמו בכ-19.2 מיליארד דולר, כאשר סך ההוצאות הכולל הגיע ל-34 מיליארד דולר.

אחד הנתונים הבולטים בדו”ח הוא התלות של OpenAI במיקרוסופט. החברה שילמה למיקרוסופט (MSFT), ענקית התוכנה ומחשוב הענן, כ-17.2 מיליארד דולר במהלך השנה עבור תשתיות מחשוב, שירותי ענן והוצאות תפעול שונות.

למרות ההפסדים, OpenAI ממשיכה לצמוח במהירות. החברה דיווחה כי ChatGPT משרת יותר מ-900 מיליון משתמשים פעילים מדי שבוע, והיא כבר הגישה מסמכים חסויים לקראת הנפקה אפשרית. כיום OpenAI מוערכת לפי שווי של כ-852 מיליארד דולר לאחר סבב גיוס של 122 מיליארד דולר שבוצע מוקדם יותר השנה.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
4🔥3😱3😭1
🚨ברייקינג🚨

פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות בארה”ב לחודש מאי – הצרכן האמריקאי ממשיך להפגין עוצמה, עם נתונים חזקים מהצפוי בכל החזיתות❗️

מכירות קמעונאיות (חודשיות) עלו ב-0.9%, גבוה משמעותית מהצפי של 0.5% ומהנתון הקודם של 0.4%

מכירות קמעונאיות - ליבה (חודשיות) עלו ב-0.8%, מעל הצפי של 0.6% ומעל הנתון הקודם של 0.7%

מדד קבוצת הבקרה הקמעונאית, המשמש לחישוב התמ”ג, עלה ב-0.7%, גבוה מהצפי של 0.4% ומעל הנתון הקודם של 0.5%

המכירות הקמעונאיות (שנתיות) זינקו ב-6.88%, לעומת 4.79% בחודש הקודם

הנתונים מעידים כי הצרכן האמריקאי ממשיך להוביל את הצמיחה הכלכלית, למרות סביבת הריבית הגבוהה. הביצועים החזקים עשויים לתמוך בתחזיות לצמיחה חזקה יותר של הכלכלה האמריקאית ברבעון הקרוב.

החוזים העתידיים מגיבים בעליות מתונות, כאשר החוזים על הנאסד”ק עולים ב-0.64%📈

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
6🔥1
צהריים טובים,
כל מה שצריך לדעת לקראת פתיחת המסחר בארה"ב בדקות הקרובות:

1. חוזי ארה"ב 🇺🇲
חוזה S&P 500 שינוי (0.14%+)
דאו (0.05%-)
נאסד"ק (0.70%+)

2. מדדי אסיה 🌏
ניקיי היפני (0.72%+)
שנגחאי הסיני (0.40%+)
האנג סאנג הסיני (0.74%-)

3. מדדי אירופה 🇪🇺
דאקס הגרמני (0.21%-)
קאק40 הצרפתי (0.07%+)
יורוסטוקס50 האירופאי (0.37%+)

4. סחורות⛏️
נפט 77.15 (0.80%+)
זהב 4,367 (0.26%-)
ביטקויין 66,601 (2.67%-)

5. מט"ח 🪙
שקל-דולר 2.918 (0.05%-)
שקל-יורו 3.382 (0.38%-)

6. מניות במוקד💡
• מניית קארמקס (KMX), קמעונאית הרכב המשומש בשווי 7.4 מיליארד דולר, עולה ביותר מ־2% לאחר שעקפה את תחזיות הרווח וההכנסות ברבעון הראשון עם רווח של 1.31 דולר למניה.

• מניית AST ספייס מובייל (ASTS), חברת התקשורת הלוויינית בשווי 32 מיליארד דולר, מזנקת ב־5% לאחר ששיגרה בהצלחה שלושה לוויינים חדשים להרחבת רשת הפס הרחב הסלולרית שלה מהחלל.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
🔥2
ספייס אקס רוכשת את קורסור - והקרב מול OpenAI עולה שלב

לכניסה לכתבה המלאה

https://www.inter-il.com/spacex-acquires-corsair-whats-really-behind-elon-musks-60-billion-deal/

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
🔥32
מניית אורקל יורדת לאחר דיווח על עסקת ענן של 3 מיליארד דולר שלא יצאה לפועל 📉

מניית אורקל (ORCL), חברת תוכנות ארגוניות ושירותי ענן, ירדה בפתיחת
המסחר בכ-2% לאחר דיווח של Business Insider שלפיו מיקרוסופט (MSFT), ענקית התוכנה ומחשוב הענן, נסוגה ממשא ומתן לעסקה בהיקף של יותר מ-3 מיליארד דולר להשכרת קיבולת מחשוב מענן Oracle.

לפי הדיווח, מיקרוסופט בחנה העברת חלק מעומסי העבודה שלה לתשתיות הענן של אורקל, אך המגעים נעצרו בשל חששות הקשורים לאבטחת מידע ועמידה בתקני רגולציה ממשלתיים בארה”ב. בין היתר נטען כי שירות הענן הציבורי של אורקל אינו עומד בתקן FedRAMP הנדרש לטיפול במידע ממשלתי רגיש.

עם זאת, אורקל דחתה את הדיווח ומסרה לרויטרס כי הפרטים שפורסמו “אינם מדויקים”. החברה הדגישה כי מיקרוסופט היא גם שותפה וגם לקוחה שלה, וכי בין החברות מתקיים שיתוף פעולה פורה ומתמשך.

הדיווח ממחיש את המחסור ההולך וגובר בקיבולת מחשוב לענן ולבינה מלאכותית, כאשר ענקיות הטכנולוגיה משקיעות מאות מיליארדי דולרים בהרחבת תשתיות הדאטה סנטרים שלהן.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
🔥21
ממשל טראמפ בוחן קבלת מניות מחברות AI כחלק מהאינטרס הציבורי 📉

הדיון סביב תעשיית הבינה המלאכותית בארה”ב עולה מדרגה, לאחר דיווח של Semafor שלפיו בכירים בממשל טראמפ בוחנים אפשרות לקבל אחזקות הוניות בחברות AI מובילות כחלק ממדיניות ממשלתית חדשה.

לפי הדיווח, שר האוצר סקוט בסנט תומך בהעברת מניות מחברות AI לחשבונות חיסכון ממשלתיים עבור אזרחים, בעוד שר המסחר הווארד לוטניק מעדיף לרכז אחזקות כאלה במסגרת קרן עושר לאומית. בשלב זה מדובר ברעיונות ראשוניים בלבד, ללא החלטה רשמית.

הדיון מגיע על רקע הזינוק בשווי חברות הבינה המלאכותית, כאשר OpenAI ואנתרופיק צפויות לפי הערכות להגיע לשווי של כטריליון דולר בהנפקות עתידיות. עם זאת, הרעיון נתקל בהתנגדות מצד חלק מהחברות והמחוקקים, שטוענים כי קשה להצדיק העברת מניות של חברות פרטיות לממשלה.

על פי הדיווח של Semafor, בשלב זה לא התקבלה החלטה סופית, אך עצם קיום הדיונים ממחיש את החשיבות האסטרטגית שמייחס הממשל לתעשיית הבינה המלאכותית ואת הרצון למצוא דרכים שבהן הציבור ייהנה מהצמיחה הצפויה בתחום.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
5😱1
וול סטריט מחפשת את יורשות ל “שבע המופלאות” - הכירו את MANGOS 📈

אחרי עידן ה-FAANG ולאחר מכן “שבע המופלאות”, בוול סטריט מקדמים כעת כינוי חדש לקבוצת החברות שמובילות את מהפכת הבינה המלאכותית - MANGOS.

הקבוצה כוללת את מטא (META), חברת הרשתות החברתיות וה-AI, אנבידיה (NVDA) יצרנית שבבי AI, אלפאבית (GOOGL) חברת החיפוש, OpenAI מפתחת ChatGPT, אנתרופיק מפתחת Claude, וספייס אקס (SPCX) חברת החלל וה-AI של אילון מאסק.

העניין במושג החדש גבר לאחר ההנפקה ההיסטורית של ספייס אקס, שהפכה בתוך ימים לאחת החברות בעלות השווי הגבוה בעולם. בעקבות ההתלהבות, מספר מנהלי קרנות כבר הגישו בקשות להשקת תעודות סל שיתמקדו בקבוצת MANGOS וינסו להעניק למשקיעים חשיפה למובילות גל ה-AI.

עם זאת, לא כל האנליסטים מתלהבים מהרעיון. על פי דייב נדיג, נשיא ETF דוט קום, מדובר בעיקר במהלך שיווקי שנועד לאגד את השמות החמים ביותר בתחום ה-AI תחת מותג אחד, ולא בהכרח בקבוצת חברות בעלת תזה השקעתית משותפת.

הדיון סביב MANGOS ממחיש את האמונה הגוברת שהדור הבא של מובילות השוק עשוי להגיע מעולם הבינה המלאכותית.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
10🔥1🤩1
אינטל מזנקת לאחר שטראמפ חשף שיתוף פעולה עם אפל 📈

מניית אינטל (INTC), יצרנית השבבים האמריקאית, מזנקת בכ-6.2% במסחר הלילי לאחר שנשיא ארה”ב דונלד טראמפ הודיע כי אפל (AAPL), יצרנית האייפון והמחשבים, תשתף פעולה עם אינטל בתכנון ובייצור שבבים בארה”ב.

לפי טראמפ, אפל הסכימה לעבוד עם אינטל כחלק מהמאמצים להרחיב את ייצור השבבים המקומי ולהפחית את התלות ביצרנים זרים. כיום אפל נשענת במידה רבה על TSMC הטייוואנית (2330.TW), המייצרת עבורה את שבבי סדרת ה-A ומעבדי ה-M המשמשים במכשירי האייפון והמחשבים.

על פי דיווח מוקדם של הוול סטריט ג’ורנל, שתי החברות ניהלו מגעים במשך יותר משנה לפני שהגיעו להסכם ראשוני. המהלך עשוי להעניק לאינטל לקוח אסטרטגי משמעותי ולחזק את פעילות הייצור שלה, בשעה שהיא מנסה לצמצם את הפער מול TSMC בשוק השבבים המתקדמים.

ההודעה מגיעה ימים ספורים לאחר שאינטל דיווחה כי טכנולוגיית הייצור החדשה 18A נכנסה לשלב הייצור הראשוני, מהלך שנחשב לאחד המבחנים החשובים ביותר בתהליך ההתאוששות של החברה.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
6👍2🔥2
הפד’ הותיר את הריבית ללא שינוי - אך מאותת על אפשרות להעלאות בהמשך 📉

הפד’ הותיר את הריבית בטווח של 3.5%-3.75% בפעם הרביעית ברציפות, אך המסר שיצא מהישיבה היה ניצי יותר מכפי שהשווקים ציפו.

לפי התחזיות החדשות של חברי הוועדה המוניטרית, רוב בכירי הפד’ אינם צופים הורדת ריבית השנה. שמונה חברים מעריכים שהריבית תישאר ללא שינוי, שלושה צופים העלאה אחת, וחמישה אף צופים שתי העלאות ריבית במהלך התקופה הקרובה.

הישיבה הייתה הראשונה בהובלת יו”ר הפד’ החדש קווין וורש, שבחר שלא לפרסם תחזית ריבית אישית ואף הסיר מהודעת הבנק את הרמזים המוקדמים לגבי כיוון המדיניות העתידי. במקביל הכריז וורש על סדרת רפורמות ובחינה מחדש של אופן פעילות הבנק המרכזי.

הפד’ העלה משמעותית את תחזית האינפלציה לשנת 2026 ל-3.6%, לעומת 2.7% בתחזית הקודמת, על רקע עליית מחירי האנרגיה והמשך הלחצים האינפלציוניים במשק.

לפי הערכות שהוצגו לאחר הישיבה, החשש המרכזי של הפד’ הוא שהאינפלציה תישאר גבוהה מהיעד לאורך זמן, מה שעשוי לחייב הידוק נוסף של המדיניות המוניטרית.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
7👍2😭1
סאנדיסק מתקרבת למבחן משמעותי בשוק ה-AI 📈

מניית סאנדיסק (SNDK), יצרנית שבבי זיכרון ואחסון מסוג NAND ו-SSD, נמצאת במוקד תשומת הלב לקראת ה-22 ביוני, אז צפויה ווסטרן דיגיטל (WDC), יצרנית פתרונות אחסון ושרתים, להשלים מהלך החלפת מניות שיחזק את ההפרדה בין שתי החברות.

המהלך צפוי להפוך את סאנדיסק לחברת זיכרונות ואחסון טהורה, עם חשיפה ישירה יותר לביקוש הגובר מצד תעשיית הבינה המלאכותית. החברה נהנית כיום מחוזים ארוכי טווח בתחום מרכזי הנתונים ומביקושים חזקים לשבבי זיכרון המשמשים לאחסון ועיבוד מידע במערכות AI.

לפי ניתוח של Simply Wall St, המשקיעים יעקבו מקרוב אחר השלמת המהלך כדי להבין כיצד תשפיע ההפרדה על מבנה הבעלות, ניהול ההון והאסטרטגיה העסקית של החברה.

עם זאת, האנליסטים מזהירים כי למרות הביקושים הגבוהים, סאנדיסק תהיה חשופה יותר לתנודתיות במחירי הזיכרונות ולתחרות מצד מיקרון (MU), יצרנית שבבי זיכרון, סמסונג ו-SK Hynix, הממשיכות להרחיב את הייצור בענף.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
6👍1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
אז מה קורה היום בשוק?

מניית מיקרון (MU) מזנקת בכ־5% לאחר שטים קוק הזהיר מפני המשך עליות במחירי הזיכרון, מה שמחזק את ההערכה למחסור מתמשך ולביקוש גבוה מצד תעשיית ה־AI ומרכזי הנתונים.

מניית אינטל (INTC) קופצת בכ־7.2% בעקבות דיווח על שיתוף פעולה עם אפל בתכנון וייצור שבבים בארה״ב, מהלך שנתפס כהבעת אמון משמעותית ביכולות הייצור המתקדמות שלה.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
5🔥1
צהריים טובים,
כל מה שצריך לדעת לקראת פתיחת המסחר בארה"ב בדקות הקרובות:

1. חוזי ארה"ב 🇺🇲
חוזה S&P 500 שינוי (0.89%+)
דאו (0.49%+)
נאסד"ק (1.63%+)

2. מדדי אסיה 🌏
ניקיי היפני (1.65%+)
שנגחאי הסיני (0.43%-)
האנג סאנג הסיני (1.59%-)

3. מדדי אירופה 🇪🇺
דאקס הגרמני (0.21%+)
קאק40 הצרפתי (0.05%+)
יורוסטוקס50 האירופאי (0.24%+)

4. סחורות⛏️
נפט 75.13 (2.24%-)
זהב 4,275 (2.40%-)
ביטקויין 64,148 (1.53%-)

5. מט"ח 🪙
שקל-דולר 2.936 (0.14%-)
שקל-יורו 3.366 (0.40%-)

6. מניות במוקד💡
• מניית אינטל (INTC), יצרנית השבבים בשווי 608.6 מיליארד דולר, מזנקת בכ־9% לאחר שהנשיא טראמפ הודיע כי החברה חתמה על הסכם עם אפל לתכנון וייצור שבבים בארה"ב.

• מניית אקסנצ'ר (ACN), חברת שירותי הייעוץ והטכנולוגיה בשווי 96 מיליארד דולר, צונחת ב־15% לאחר שהודיעה על סדרת רכישות בתחום הסייבר וניהול הנכסים הדיגיטליים בהיקף כולל של כ־4.2 מיליארד דולר.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
3🔥1
מניית ספייס אקס יורדת לאחר שנאס”א בחרה במתחרה שלה למשימת מאדים 📉

מניית ספייס אקס (SPCX) יורדת בכ-7% לאחר שנאס”א הודיעה כי בחרה בחברת רלטיביטי ספייס, יצרנית טילים פרטית שבשליטת אריק שמידט, לשעבר מנכ”ל ויו”ר גוגל, להוביל משימת מחקר חדשה למאדים בשם Aeolus.

המשימה כוללת בניית חללית שתישא ארבעה מכשירים מדעיים למסלול סביב מאדים ותספק לראשונה תמונה יומית גלובלית של אבק, רוחות וטמפרטורות באטמוספירה של הכוכב. בנאס”א מאמינים כי הנתונים שייאספו יסייעו בתכנון משימות מאוישות עתידיות למאדים וישפרו את ההבנה של תנאי הסביבה בכוכב.

המשימה צפויה לצאת לדרך כבר בשנת 2028, יעד שאפתני במיוחד עבור רלטיביטי ספייס, שעדיין נמצאת בשלבי פיתוח של משגר הדגל שלה Terran R. החברה נוסדה על ידי מהנדסים לשעבר של ספייס אקס ובלו אוריג’ין והתפרסמה בזכות שימוש מתקדם בהדפסות תלת-ממד לייצור טילים.

הבחירה של נאס”א מציבה את רלטיביטי ספייס כמתחרה משמעותית במרוץ לחלל ועלולה להגביר את התחרות מול ספייס אקס. אם תעמוד בלוחות הזמנים, היא עשויה להפוך לחברה הפרטית הראשונה שמגיעה למאדים.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
9🔥1
מניית מארוול מזנקת בכ-12%: בדרך ל-S&P 500 ועם הישג משמעותי בתחום ה-AI 📈

מניית מארוול (MRVL), חברת שבבים ותשתיות תקשורת למרכזי נתונים ובינה מלאכותית, מזנקת בכ-12% לאחר שהחברה הודיעה כי סיפקה יותר מ-5 מיליון שבבים פוטוניים משולבים ללקוחות ברחבי העולם בשיתוף פעולה עם טאואר סמיקונדקטור (TSEM), יצרנית שבבים ישראלית.

השבבים הפוטוניים מאפשרים העברת מידע באמצעות אור במקום חשמל, מה שמספק מהירויות גבוהות יותר וצריכת אנרגיה נמוכה יותר - יתרון משמעותי עבור מרכזי הנתונים העצומים שמפעילים יישומי בינה מלאכותית.

ההודעה מגיעה בתקופה שבה הביקוש לרכיבי תקשורת מתקדמים ממשיך לעלות, על רקע השקעות הענק של חברות הטכנולוגיה בהקמת תשתיות AI חדשות ברחבי העולם.

בנוסף, מניית מארוול צפויה להצטרף ביום שני הקרוב למדד ה-S&P 500, מהלך שעשוי להוביל לביקושים נוספים מצד קרנות סל וקרנות מחקות מדד.

מוקדם יותר החודש אף זכתה החברה למחמאה יוצאת דופן מצד מנכ”ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, שכינה אותה “חברת הטריליון דולר הבאה” - אמירה שתרמה להתלהבות המשקיעים סביב מניית החברה.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
9🔥2
3👍2😭1
סיכום השבוע שהיה 📅

שוק ההון סגר שבוע של עליות על רקע חתימת מזכר ההבנות בין ארה”ב לאיראן, שהגבירה את האופטימיות לסיום המלחמה ולפתיחה מחדש של מצרי הורמוז, לצד נתוני מאקרו חזקים והחלטת פד’ להותיר את הריבית ללא שינוי. ה-S&P 500 עלה ב-0.93%, הנאסד”ק ב-2.43% והדאו ג’ונס ב-0.71%. תשואת האג”ח ל-10 שנים עלתה ב-0.07% ל-4.55%.

מניות במוקד💡

מניית מיקרון (MU), יצרנית שבבי זיכרון ואחסון, הנסחרת לפי שווי של כ-1.3 טריליון דולר, זינקה ב-13.9% בשבוע החולף לאחר שמנכ”ל אפל טים קוק הודיע על העלאת מחירים בעקבות התייקרות שבבי הזיכרון. המשקיעים ראו בכך עדות למחסור מתמשך בשוק הזיכרונות ולביקוש חזק מצד מרכזי נתונים ותשתיות AI.

מניית AMD, יצרנית מעבדים ופתרונות AI למרכזי נתונים, הנסחרת לפי שווי של כ-876 מיליארד דולר, זינקה ב-10% בשבוע החולף לאחר שהודיעה על רכישת MEXT, המפתחת טכנולוגיות לניהול זיכרון למערכות בינה מלאכותית. בנוסף, סיטי העלה את המלצתו למניה ל”קנייה” על רקע הערכות לצמיחה חזקה בפעילות ה-AI.

_
לאתר החברה ופתיחת חשבון
www.inter-il.com
_
1🔥1