Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
יובל ברכבת חוזר! והפעם קבלו אותי מחבר את קלוד דסקטופ לנהל משימות ב-Monday עם חיבור לשרת MCP! ויש גם אחלה שיר בסוף ><
👍1
תודה על Full House בסשן שלי היום ב- Amazon Web Services (AWS) , וגם מחילה ממי שהגיע ולא הורשה להיכנס - זה מאוד כאב לי וכפיצוי: בקרוב אפרסם הרשמה לזום חינמי ואעביר אותה שוב בלייב!!
הנושאים שדיברתי עליהם (על קצה המזלג) הם:
יסודות הפיתוח,
פיתוח קלאסי מול Vibe Coding,
דוגמאות לפיתוח מוצר עם Lovable / Base44 / Cursor,
נגענו בטיפים והמלצות על איך מוצלח יותר ומוצלח פחות לעבוד עם AI למטרות פיתוח,
על כך שאנחנו צריכים ליצור את השלד ולהבין את הפרויקט - ורק מזה לצאת הלאה לפיתוח עם AI,
דיברנו על MCP וגם על ההבדל בינו לבין API
ראיתי את התשוקה בעיניים של כולם והרגשתי את הצמא האדיר, ובעיקר - לפגוש פיזית את כולם זה כיף גדול ואין תחושה כזו בעולם.
תודה לכל מי שבא, לא מובן מאליו.
תודה גם למי שבא ולא נכנס, מחילה, וסשן הזום יהיה פיצוי אישי עבורכם!
ותודה רבה לקשת ברוש מאמזון על שיתוף הפעולה ולגילי נחום ומשה שלי על הסשנים הנפלאים!
Keshet Brosh
Gili Nachum
Moshe Shelly
הנושאים שדיברתי עליהם (על קצה המזלג) הם:
יסודות הפיתוח,
פיתוח קלאסי מול Vibe Coding,
דוגמאות לפיתוח מוצר עם Lovable / Base44 / Cursor,
נגענו בטיפים והמלצות על איך מוצלח יותר ומוצלח פחות לעבוד עם AI למטרות פיתוח,
על כך שאנחנו צריכים ליצור את השלד ולהבין את הפרויקט - ורק מזה לצאת הלאה לפיתוח עם AI,
דיברנו על MCP וגם על ההבדל בינו לבין API
ראיתי את התשוקה בעיניים של כולם והרגשתי את הצמא האדיר, ובעיקר - לפגוש פיזית את כולם זה כיף גדול ואין תחושה כזו בעולם.
תודה לכל מי שבא, לא מובן מאליו.
תודה גם למי שבא ולא נכנס, מחילה, וסשן הזום יהיה פיצוי אישי עבורכם!
ותודה רבה לקשת ברוש מאמזון על שיתוף הפעולה ולגילי נחום ומשה שלי על הסשנים הנפלאים!
Keshet Brosh
Gili Nachum
Moshe Shelly
👍6❤2
סיימתי לפני כמה רגעים פגישה עם מייסדת מיזם פינטק מצליח מאוד בחו״ל, ששאלה אותי: איך אתה מסביר את זה שאתם הישראלים כל כך מובילים בפער על פני כולם ביוזמות וטכנולוגיה?
לא הייתי מוכן לזה. ולפני שהספקתי להשיב, היא המשיכה: אני פוגשת כל מיני אנשים שמסתבר שהם ישראלים, וכל אחד כל כך חכם עם כל כך הרבה ידע וחדשנות וראש יצירתי. זה מרגיש מכנה משותף לכולכם. מה הדלק שלכם?
בראש שלי חלפו כל כך הרבה תשובות, בעיקר חשבתי על המון המצאות ישראליות כמו עגבניות
שרי, ניווט (ווייז), מיזמים רפואיים ועוד טכנולוגיות מהפכניות נוספות.
בראש עלה לי גם הפסוק של שלמה המלך החכם באדם: ״הנפש לא תימלא״ שאחד הפירושים לכך הוא שהקב״ה הטביע בנפש שלנו תחושה של חיסרון תמידי כדי שתמיד נמשיך לנוע וליצור וליזום. אז השבתי שיש לכולנו קוצים בלתי מוסברים. כל הזמן אנחנו חיים עם מחשבות של איך אפשר לשפר דברים, לייעל תהליכים, להפוך את הכל לקל יותר באמצעות המצאות חדשות, מיזמים, ובעיקר רצון להרגיש משמעות ולעסוק בהשפעה לאחרים.
נוסף לזה אנחנו גם רואים עוד אקזיט ועוד אקזיט וזה יוצר אצלנו תחושת תחרות בריאה. נוסיף לזה את המציאות הבטחונית עוד מהצבא ואת הפסוק המפורסם שהפך לסלוגן של המוסד: באין תחבולות יפול עם - ותשועה ברוב יועץ.
תמיד להתחכם, לחשוב מחוץ לקופסא, לדחוף קדימה.
ואז באותה נשימה עלתה גם המחשבה על יום השואה שחל היום. על כך שגם פרעה בפסח וגם הצורר ה**** בגרמניה ביקש לעקור את הכל, לרבות כל החדשנות והטכנולוגיה. ואם היו מצליחים - איזה עולם היה פה היום? כמה המצאות היו חסרות? כמה העולם היה מאחור!
אבל הם לא הצליחו, ולא יצליחו. גם כאשר אנחנו צועדים לעולם לא עוד, כשאנחנו מרגישים שיש ועוד איך יש עוד כשאחינו ואחיותינו עוד שם. גם אז לא ניתן להם.
אנחנו עם מלא בחדשנות מעוף ויוזמה. ולא אחד בלבד עמד ועומד עלינו לכלותינו - בכל דור ודור - והקב״ה, וכמובן כוחות הביטחון, מצילנו מידם.
אז יש לנו יוזמה, חוצפה, וקוצים בישבן. אבל אנחנו עושים עם זה המון טוב. אז לקחתי רגע לעצור בפוסט הזה, גם כדי לכבד את היום החשוב הזה, וגם כדי לשתף איך רואים אותנו בעולם. ולחיי העם הזה, וכמה טוב שהוא כזה!
לא הייתי מוכן לזה. ולפני שהספקתי להשיב, היא המשיכה: אני פוגשת כל מיני אנשים שמסתבר שהם ישראלים, וכל אחד כל כך חכם עם כל כך הרבה ידע וחדשנות וראש יצירתי. זה מרגיש מכנה משותף לכולכם. מה הדלק שלכם?
בראש שלי חלפו כל כך הרבה תשובות, בעיקר חשבתי על המון המצאות ישראליות כמו עגבניות
שרי, ניווט (ווייז), מיזמים רפואיים ועוד טכנולוגיות מהפכניות נוספות.
בראש עלה לי גם הפסוק של שלמה המלך החכם באדם: ״הנפש לא תימלא״ שאחד הפירושים לכך הוא שהקב״ה הטביע בנפש שלנו תחושה של חיסרון תמידי כדי שתמיד נמשיך לנוע וליצור וליזום. אז השבתי שיש לכולנו קוצים בלתי מוסברים. כל הזמן אנחנו חיים עם מחשבות של איך אפשר לשפר דברים, לייעל תהליכים, להפוך את הכל לקל יותר באמצעות המצאות חדשות, מיזמים, ובעיקר רצון להרגיש משמעות ולעסוק בהשפעה לאחרים.
נוסף לזה אנחנו גם רואים עוד אקזיט ועוד אקזיט וזה יוצר אצלנו תחושת תחרות בריאה. נוסיף לזה את המציאות הבטחונית עוד מהצבא ואת הפסוק המפורסם שהפך לסלוגן של המוסד: באין תחבולות יפול עם - ותשועה ברוב יועץ.
תמיד להתחכם, לחשוב מחוץ לקופסא, לדחוף קדימה.
ואז באותה נשימה עלתה גם המחשבה על יום השואה שחל היום. על כך שגם פרעה בפסח וגם הצורר ה**** בגרמניה ביקש לעקור את הכל, לרבות כל החדשנות והטכנולוגיה. ואם היו מצליחים - איזה עולם היה פה היום? כמה המצאות היו חסרות? כמה העולם היה מאחור!
אבל הם לא הצליחו, ולא יצליחו. גם כאשר אנחנו צועדים לעולם לא עוד, כשאנחנו מרגישים שיש ועוד איך יש עוד כשאחינו ואחיותינו עוד שם. גם אז לא ניתן להם.
אנחנו עם מלא בחדשנות מעוף ויוזמה. ולא אחד בלבד עמד ועומד עלינו לכלותינו - בכל דור ודור - והקב״ה, וכמובן כוחות הביטחון, מצילנו מידם.
אז יש לנו יוזמה, חוצפה, וקוצים בישבן. אבל אנחנו עושים עם זה המון טוב. אז לקחתי רגע לעצור בפוסט הזה, גם כדי לכבד את היום החשוב הזה, וגם כדי לשתף איך רואים אותנו בעולם. ולחיי העם הזה, וכמה טוב שהוא כזה!
❤22💯3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
השיגעון החדש שבניתי: סוכן AI שמעדכן לעצמו את ה-SYSTEM PROMPT בהתאם לפידבק שהוא מקבל!!!!!!!!
כדי שנבין. כשאנחנו משתמשים במודל שפה גדול (GPT קלוד וכו), יש 2 חלקים לשיחה שלנו: הראשון הוא חלק ״נסתר״ שבו הסוכן מקבל את ההגדרות שלו, מי הוא, מה הוא, איך הוא אמור להשיב (למשל, כתומך טכני, כנציג מכירות, כמנהל שיווק, כמפתח, כמעצב וכדומה), זה נקרא ה-System Prompt. והחלק השני הוא החלק ״הגלוי״ שבו אנחנו מזינים את הפרומפטים שלנו ומתכתבים איתו.
כאשר אנחנו פונים ל-AI בצורה תכנותית אנחנו יכולים להגדיר זאת בפועל, וגם דרך ממשקים כמו GPTs וכדומה. העניין הוא שאנחנו רוצים שהסוכן יעבוד הכי טוב ויעיל שיש. כרגע בשביל לעשות זאת אנחנו יוצרים ריבוי סוכנים, כל אחד עם SYSTEM PROMPT שונה וכך אנו בונים ״צוותים״. החידוש במה שעשיתי פה הוא שיש סוכן AI שמעדכן *לעצמו* את הסיסטם פרומפט!
כדי שנבין. כשאנחנו משתמשים במודל שפה גדול (GPT קלוד וכו), יש 2 חלקים לשיחה שלנו: הראשון הוא חלק ״נסתר״ שבו הסוכן מקבל את ההגדרות שלו, מי הוא, מה הוא, איך הוא אמור להשיב (למשל, כתומך טכני, כנציג מכירות, כמנהל שיווק, כמפתח, כמעצב וכדומה), זה נקרא ה-System Prompt. והחלק השני הוא החלק ״הגלוי״ שבו אנחנו מזינים את הפרומפטים שלנו ומתכתבים איתו.
כאשר אנחנו פונים ל-AI בצורה תכנותית אנחנו יכולים להגדיר זאת בפועל, וגם דרך ממשקים כמו GPTs וכדומה. העניין הוא שאנחנו רוצים שהסוכן יעבוד הכי טוב ויעיל שיש. כרגע בשביל לעשות זאת אנחנו יוצרים ריבוי סוכנים, כל אחד עם SYSTEM PROMPT שונה וכך אנו בונים ״צוותים״. החידוש במה שעשיתי פה הוא שיש סוכן AI שמעדכן *לעצמו* את הסיסטם פרומפט!
🔥10😱3
קבלו פיתרון של 2 נקודות כאב באמצעות MCP: גם לא צריך יותר SQL וגם אפשר לשוחח עם בסיס הנתונים שלנו בשפה טבעית! איך? בואו לקרוא >>>
כל מי שהתעסק עם פיתוח (או סייבר), נתקל בשלב כלשהו לעבוד עם בסיס נתונים. הדרך לעבוד על בסיס נתונים מצריכה מיומנות. לא לחינם קיימים מקצועות כמו DBA, מנהלי מסדי נתונים (Database Administrators). זו בדרך כלל גולת הכותרת של כל עסק ומוצר: הדאטה. יש חברות שכל הביזנס שלהן זה הדאטה שלהן.
כדי לשמור נתונים צריך להגדיר איזה נתונים רוצים לשמור, מאיזה סוג כל נתון (מספר? מחרוזת טקסט?), להגדיר טבלה מסודרת עם עמודות ברורות, ואם פתאום הוספנו פיצ׳ר למוצר - נצטרך להוסיף טבלאות ועמודות לבסיס הנתונים. הדרך לבצע זאת תלויה בסוג של בסיס הנתונים שבחרנו.
ככלל, הדרך הקלאסית היא לעבוד עם שפת SQL לתשאול בסיסי נתונים וניהולו. זו שפה שמצריכה הבנה, הגדרה ברורה של סכמות (טבלאות) ושל הקשרים בין הטבלאות השונות. אם נרצה לקבל נתונים מבסיס הנתונים נצטרך להשתמש ב-SQL. ומה אם אנחנו לא רוצים כי זה מורכב וקשוח?
יש אלטרנטיבה. בעידן ה-AI יש לנו אפשרות לשוחח בשפה טבעית, וה-AI יתרגם את הבקשה שלנו ל-SQL ויציג לנו מידע.
אבל! האמת שיש עוד אלטרנטיבה מעולה: לעבוד עם בסיסי נתונים שהם לא SQL ולכן קרויים (באופן מפתיע): NoSQL. אחד מבסיסי הנתונים המפורסמים של NoSQL הוא MongoDB. הוא מתייחד בכך שלא צריך להגדיר סכמות מראש, וגם לא צריך לדבר שפת SQL. כל מפתח יודע איך לעבוד עם ״אובייקט״, משתנה ששומר מידע והוא ״תוצר״ של מחלקה כלשהי. כמו (למשל) שגבר או אישה הם תוצר של מחלקה שנקראת ״בני אדם״, הם האובייקטים, והם מופע של מחלקת העל.
כך פיתוח עובד. OOP. פיתוח תוכנה מונחה אובייקטים. על זה בפעם אחרת. אבל הרעיון הוא שגם ככה הפיתוח עובד כך ברובו המוחלט, אז למה שגם התקשורת מול בסיס הנתונים לא תתנהל כך? זה מה שמאפשרים לנו ב-MongoDB. גם לא צריך SQL, גם אפשר לדבר בשפה ״תכנותית רגילה״, וגם לא צריך להגדיר סכמות מראש - אלא אפשר להתעסק בפיתוח, ובסיס הנתונים ייבנה תוך כדי עבודה.
יש פה עוד המון דקויות. אבל העניין הוא שכיום יש לנו שרת MCP (שכזכור זו מעטפת של קריאות API לשירות כלשהו) ל-MongoDB, כך שנוכל להשתמש בשפה טבעית - וה-AI ינהל את כל הקשר אל מול בסיס הנתונים. רק שבמקרה של עבודה עם מונגו, יהיה לנו הרבה יותר קל ונוח לפתח ולהתעסק בפיצ׳רים מבלי לפחד שמשהו יישבר כי לא עדכנו את הסכמות או שביצענו מיגרציות (עדכון על שינוי בבסיס הנתונים ב-SQL).
למונגו יש כיום פלטפורמת ענן בשם אטלס עם Tier נדיב וחינמי לכל החיים, כמו גם אפשרות להתקין לוקאלית. יש לה גם תוכנה בשם Compass שמאפשרת לנו לראות בעיניים את בסיסי הנתונים ולנהל אותם.
לפני המון שנים, כשלמדתי פיתוח Web, למדתי על מונגו (בשילוב Mongoose, מעין שכבת הפשטה מעל בסיס הנתונים - זה לפעם אחרת) - וזה היה בסדר. היום, זה כבר מדהים ומקל על החיים. אז נכון, יותר קל ללכת למוכר כמו Supabase, אבל ברגע שמבינים שיש דרך קלה יותר, שיש לה מסלול חינמי לכל החיים, אפשר להריץ אותה לוקאלית - והיא גם יותר נוחה - אז למה לא?
בסרטון הזה, BootcampToProd מדגימים כמה קל לחבר MCP ל-MongoDB שמותקן לוקאלית על המחשב. כאן רואים את בסיס הנתונים ויזואלית דרך תוכנת Compass. תראו כמה קל לתשאל ולנהל!!
זה לא פוסט ממומן, לא שת״פ, לא יוצא לי מזה כלום ושום דבר. זה נטו ממקום של רצון להקל על קהילת המפתחים. ותודה לחבר הקהילה שלי Rom Iluz ממונגו שהצית בי חזרה את הניצוץ למונגו!
MongoDB
כל מי שהתעסק עם פיתוח (או סייבר), נתקל בשלב כלשהו לעבוד עם בסיס נתונים. הדרך לעבוד על בסיס נתונים מצריכה מיומנות. לא לחינם קיימים מקצועות כמו DBA, מנהלי מסדי נתונים (Database Administrators). זו בדרך כלל גולת הכותרת של כל עסק ומוצר: הדאטה. יש חברות שכל הביזנס שלהן זה הדאטה שלהן.
כדי לשמור נתונים צריך להגדיר איזה נתונים רוצים לשמור, מאיזה סוג כל נתון (מספר? מחרוזת טקסט?), להגדיר טבלה מסודרת עם עמודות ברורות, ואם פתאום הוספנו פיצ׳ר למוצר - נצטרך להוסיף טבלאות ועמודות לבסיס הנתונים. הדרך לבצע זאת תלויה בסוג של בסיס הנתונים שבחרנו.
ככלל, הדרך הקלאסית היא לעבוד עם שפת SQL לתשאול בסיסי נתונים וניהולו. זו שפה שמצריכה הבנה, הגדרה ברורה של סכמות (טבלאות) ושל הקשרים בין הטבלאות השונות. אם נרצה לקבל נתונים מבסיס הנתונים נצטרך להשתמש ב-SQL. ומה אם אנחנו לא רוצים כי זה מורכב וקשוח?
יש אלטרנטיבה. בעידן ה-AI יש לנו אפשרות לשוחח בשפה טבעית, וה-AI יתרגם את הבקשה שלנו ל-SQL ויציג לנו מידע.
אבל! האמת שיש עוד אלטרנטיבה מעולה: לעבוד עם בסיסי נתונים שהם לא SQL ולכן קרויים (באופן מפתיע): NoSQL. אחד מבסיסי הנתונים המפורסמים של NoSQL הוא MongoDB. הוא מתייחד בכך שלא צריך להגדיר סכמות מראש, וגם לא צריך לדבר שפת SQL. כל מפתח יודע איך לעבוד עם ״אובייקט״, משתנה ששומר מידע והוא ״תוצר״ של מחלקה כלשהי. כמו (למשל) שגבר או אישה הם תוצר של מחלקה שנקראת ״בני אדם״, הם האובייקטים, והם מופע של מחלקת העל.
כך פיתוח עובד. OOP. פיתוח תוכנה מונחה אובייקטים. על זה בפעם אחרת. אבל הרעיון הוא שגם ככה הפיתוח עובד כך ברובו המוחלט, אז למה שגם התקשורת מול בסיס הנתונים לא תתנהל כך? זה מה שמאפשרים לנו ב-MongoDB. גם לא צריך SQL, גם אפשר לדבר בשפה ״תכנותית רגילה״, וגם לא צריך להגדיר סכמות מראש - אלא אפשר להתעסק בפיתוח, ובסיס הנתונים ייבנה תוך כדי עבודה.
יש פה עוד המון דקויות. אבל העניין הוא שכיום יש לנו שרת MCP (שכזכור זו מעטפת של קריאות API לשירות כלשהו) ל-MongoDB, כך שנוכל להשתמש בשפה טבעית - וה-AI ינהל את כל הקשר אל מול בסיס הנתונים. רק שבמקרה של עבודה עם מונגו, יהיה לנו הרבה יותר קל ונוח לפתח ולהתעסק בפיצ׳רים מבלי לפחד שמשהו יישבר כי לא עדכנו את הסכמות או שביצענו מיגרציות (עדכון על שינוי בבסיס הנתונים ב-SQL).
למונגו יש כיום פלטפורמת ענן בשם אטלס עם Tier נדיב וחינמי לכל החיים, כמו גם אפשרות להתקין לוקאלית. יש לה גם תוכנה בשם Compass שמאפשרת לנו לראות בעיניים את בסיסי הנתונים ולנהל אותם.
לפני המון שנים, כשלמדתי פיתוח Web, למדתי על מונגו (בשילוב Mongoose, מעין שכבת הפשטה מעל בסיס הנתונים - זה לפעם אחרת) - וזה היה בסדר. היום, זה כבר מדהים ומקל על החיים. אז נכון, יותר קל ללכת למוכר כמו Supabase, אבל ברגע שמבינים שיש דרך קלה יותר, שיש לה מסלול חינמי לכל החיים, אפשר להריץ אותה לוקאלית - והיא גם יותר נוחה - אז למה לא?
בסרטון הזה, BootcampToProd מדגימים כמה קל לחבר MCP ל-MongoDB שמותקן לוקאלית על המחשב. כאן רואים את בסיס הנתונים ויזואלית דרך תוכנת Compass. תראו כמה קל לתשאל ולנהל!!
זה לא פוסט ממומן, לא שת״פ, לא יוצא לי מזה כלום ושום דבר. זה נטו ממקום של רצון להקל על קהילת המפתחים. ותודה לחבר הקהילה שלי Rom Iluz ממונגו שהצית בי חזרה את הניצוץ למונגו!
MongoDB
👍3
זכיתי היום להעביר סשן של שעתיים ל-IT של תנובה. כשאני מדבר בפני IT אני מרגיש ״בבית״ כי במשך שנים התעסקתי בצורה כזו או אחרת עם עובדי מחלקת ה-IT בארגונים שעבדתי בהם.
היה מאתגר לכלול דברים שקולעים לקהל מגוון אבל בסופו של דבר הצלחתי לארוז הרצאה שהתגובות היו ממש מעולות! דיברתי על:
- דיפ פייקים בזמן אמת
- בינה מלאכותית רגילה מול בינה מלאכותית יוצרת
- איך עובד מודל שפה גדול ואיזה סוגים קיימים ולאלה משימות כל מודל יכול להתאים?
- איך אפשר לעבוד עם מודל שפה כדי לחפש, לבצע מחקר מעמיק, ליצור מצגות מרהיבות, לקבל רעיונות לאבטיפוס של מוצר וגם לפתח מוצר ראשוני (MVP)
- סוכני AI טקסטואליים וקוליים, הפעלת טריגרים של אוטומציות עם AI, כמו גם יצירת צוות שלם של סוכני AI שפיתחתי ל-Slack
- ניהול פניות לתמיכה דרך Slack ע״י חיבור של סוכן לקונפלואנס להשיב על שאלות, ורק מה שלא מקבל מענה - נפתחת עבורו קריאה לתמיכה
- על סביבות ה-AI של מייקרוסופט (AI Foundry) ו-AWS Bedrock של אמזון
- על Copilot 365 של כל סוויטת המוצרים של אופיס, לרבות כתיבת וסיכום מיילים, פגישות, יצירת מסמכים ומצגות מקבצי רפרנס, ניתוח אקסלים ותקציר פגישות
- משם לעולם ה-Vibe Coding עם הכלים הכי חמים: Lovable, Base44, לרבות דגשים על אבטחת מידע, חיבור לבסיס נתונים, ייצוא הקוד, בנוסף דיברנו על Windsurf, Cursor, GitHub Copilot, ואיך לא - MCP!!!!
- צירפתי הדגמות של שרתי MCP שיצרתי ל-JIRA, Confluence, Supabase, PostgreSQL, שליטה בדפדפן עם פפיטיר ועוד
עושר של הרצאה ושל כלים. היה כיף. היו המון שאלות. קהל חכם ונבון. תודה על הזכות ועל ההזדמנות!!! תנובה הייתם מעולים ❤️
היה מאתגר לכלול דברים שקולעים לקהל מגוון אבל בסופו של דבר הצלחתי לארוז הרצאה שהתגובות היו ממש מעולות! דיברתי על:
- דיפ פייקים בזמן אמת
- בינה מלאכותית רגילה מול בינה מלאכותית יוצרת
- איך עובד מודל שפה גדול ואיזה סוגים קיימים ולאלה משימות כל מודל יכול להתאים?
- איך אפשר לעבוד עם מודל שפה כדי לחפש, לבצע מחקר מעמיק, ליצור מצגות מרהיבות, לקבל רעיונות לאבטיפוס של מוצר וגם לפתח מוצר ראשוני (MVP)
- סוכני AI טקסטואליים וקוליים, הפעלת טריגרים של אוטומציות עם AI, כמו גם יצירת צוות שלם של סוכני AI שפיתחתי ל-Slack
- ניהול פניות לתמיכה דרך Slack ע״י חיבור של סוכן לקונפלואנס להשיב על שאלות, ורק מה שלא מקבל מענה - נפתחת עבורו קריאה לתמיכה
- על סביבות ה-AI של מייקרוסופט (AI Foundry) ו-AWS Bedrock של אמזון
- על Copilot 365 של כל סוויטת המוצרים של אופיס, לרבות כתיבת וסיכום מיילים, פגישות, יצירת מסמכים ומצגות מקבצי רפרנס, ניתוח אקסלים ותקציר פגישות
- משם לעולם ה-Vibe Coding עם הכלים הכי חמים: Lovable, Base44, לרבות דגשים על אבטחת מידע, חיבור לבסיס נתונים, ייצוא הקוד, בנוסף דיברנו על Windsurf, Cursor, GitHub Copilot, ואיך לא - MCP!!!!
- צירפתי הדגמות של שרתי MCP שיצרתי ל-JIRA, Confluence, Supabase, PostgreSQL, שליטה בדפדפן עם פפיטיר ועוד
עושר של הרצאה ושל כלים. היה כיף. היו המון שאלות. קהל חכם ונבון. תודה על הזכות ועל ההזדמנות!!! תנובה הייתם מעולים ❤️
👍5🔥2
סגירת מעגל קווים לדמותה: במקרה לפני חודשים צילמתי סרטון על base44, הפצתי אותו, ובמקרה היום פגשתי את המייסד שלו - Maor Shlomo האיש והאגדה! 🚀
אני מאוד אוהב לבחון כלים וטכנולוגיות וגם אוהב לפרגן ליוצרים ולתת קרדיט. זו מצווה גדולה. לא לחינם אמרו חז״ל שמי שנותן קרדיט מביא גאולה לעולם (״כל האומר דבר בשם אומרו - מביא גאולה לעולם״)
מכאן אני משתדל להקפיד מאוד לפרגן ולתת את המקום ואת הכבוד ליוצרים. כך קרה כשבמקרה לחלוטין הגעתי ל-base44 והשוויתי אותו לאתרים אחרים, ויצרתי בו מוצר שמחולל ספרי ילדים. הפצתי את זה ומי שנחשף מאוד התלהב וניסה גם הוא.
הפיתרון המבריק של מאור שבו ״הכל כלול״, גם הזדהות גם בסיס נתונים וגם עיצובים וגם חיבורי צד שרת, פתר כל כך הרבה נקודות כאב בצורה ככ מקצועית ולא יכלתי שלא לפרגן לו על זה. גאון!
אבל גם צנוע. כעבור זמן מועט אני מקבל הודעה בלינקדין ממאור - תודה על הסרטון! התחלנו קצת להתכתב, הרגשתי בן אדם צנוע ברמות, מקצוען על, מה שעוד יותר גרם לי לרצות לפרסם עליו ולקדם אותו, ללא שום תמורה ומבלי שיוצא לי מזה משהו, אין שום כוונה נסתרת פה.
הצעתי למאור לחבור אלי לכנס שאני רוצה להרים - והוא נענה בחיוב, וכל אחד המשיך בחיים העמוסים שלו. והיום, דאג בורא עולם לסובב את זה שברגע שאצא מסשן נפלא של AWS לנבחרת ה AI AWS Superstars, פגשתי אדם מאיר פנים עם חולצה של base44. ירדנו ביחד במעלית וניהלנו שיחה מאוד נעימה, ומסתבר שהוא מכיר אותי ומפיץ את הסרטונים שלי על בייס! ואז כעבור רגעים אני רואה אדם שנכנס ללובי עם חיוך ענק ומאור פנים וכמובן - לא האמנו שזה קורה ואנחנו באמת נפגשים במציאות ועוד בלי תכנון. ישר הגיע החיבוק, הפרגון ההדדי, ובעיקר - כיף גדול. טוב מקרב טוב.
והיום יסתיים לו ההקאתון של base44 (שהחל אתמול) ויהיה מאוד מסקרן לראות מה יצרו איתו. ובקיצור, כיף שיש לנו כאלה אנשים מוכשרים, שהתחילו אפילו כ One Man Show, וכשמו כן הוא - מאור. מאיר פנים. מואר. וצנוע.
שאפו מאור, אתה אגדה! היה כיף להיפגש ובע״ה שתמשיך לפרוץ לעלות לשגשג לגדול ולתת בראש!!
Base44
אני מאוד אוהב לבחון כלים וטכנולוגיות וגם אוהב לפרגן ליוצרים ולתת קרדיט. זו מצווה גדולה. לא לחינם אמרו חז״ל שמי שנותן קרדיט מביא גאולה לעולם (״כל האומר דבר בשם אומרו - מביא גאולה לעולם״)
מכאן אני משתדל להקפיד מאוד לפרגן ולתת את המקום ואת הכבוד ליוצרים. כך קרה כשבמקרה לחלוטין הגעתי ל-base44 והשוויתי אותו לאתרים אחרים, ויצרתי בו מוצר שמחולל ספרי ילדים. הפצתי את זה ומי שנחשף מאוד התלהב וניסה גם הוא.
הפיתרון המבריק של מאור שבו ״הכל כלול״, גם הזדהות גם בסיס נתונים וגם עיצובים וגם חיבורי צד שרת, פתר כל כך הרבה נקודות כאב בצורה ככ מקצועית ולא יכלתי שלא לפרגן לו על זה. גאון!
אבל גם צנוע. כעבור זמן מועט אני מקבל הודעה בלינקדין ממאור - תודה על הסרטון! התחלנו קצת להתכתב, הרגשתי בן אדם צנוע ברמות, מקצוען על, מה שעוד יותר גרם לי לרצות לפרסם עליו ולקדם אותו, ללא שום תמורה ומבלי שיוצא לי מזה משהו, אין שום כוונה נסתרת פה.
הצעתי למאור לחבור אלי לכנס שאני רוצה להרים - והוא נענה בחיוב, וכל אחד המשיך בחיים העמוסים שלו. והיום, דאג בורא עולם לסובב את זה שברגע שאצא מסשן נפלא של AWS לנבחרת ה AI AWS Superstars, פגשתי אדם מאיר פנים עם חולצה של base44. ירדנו ביחד במעלית וניהלנו שיחה מאוד נעימה, ומסתבר שהוא מכיר אותי ומפיץ את הסרטונים שלי על בייס! ואז כעבור רגעים אני רואה אדם שנכנס ללובי עם חיוך ענק ומאור פנים וכמובן - לא האמנו שזה קורה ואנחנו באמת נפגשים במציאות ועוד בלי תכנון. ישר הגיע החיבוק, הפרגון ההדדי, ובעיקר - כיף גדול. טוב מקרב טוב.
והיום יסתיים לו ההקאתון של base44 (שהחל אתמול) ויהיה מאוד מסקרן לראות מה יצרו איתו. ובקיצור, כיף שיש לנו כאלה אנשים מוכשרים, שהתחילו אפילו כ One Man Show, וכשמו כן הוא - מאור. מאיר פנים. מואר. וצנוע.
שאפו מאור, אתה אגדה! היה כיף להיפגש ובע״ה שתמשיך לפרוץ לעלות לשגשג לגדול ולתת בראש!!
Base44
❤15👍2
היום היה לנו סשן ב-AWS וזה עשה לי חשק לפתח מוצר שמזהה בכי של תינוקות עם AI ואומר מה יש לאמאמאמא (או אבאבאבא) שלהם שהם בוכים ככה! (סלחו לי על השפה המעודנת, בכל זאת אב ל-3, בהם פעוט 🤣)
אחרי התייעצות עם מומחי ה-AI היקרים, ארכיטקטים בחסד, הלא הם Boaz Horev ו Gili Nachum , הכנתי את התשתית:
1. מודל שאומן מראש על דאטה סט של בכי של תינוקות, קוד מקור פתוח, זמין ב-HuggingFace
2. לוקח אותו ופורס אותו ב-AWS SageMaker והופך אותו ל-Endpoint שזמין ל-Inference ב-API (כדי שאוכל לפנות למודל מהמוצר שלי ולקבל תחזית ממודל ה- ML)
3. מפתח אפליקציה ב Vibe Coding שמקבלת קובץ אודיו עם דגימת בכי של תינוק, פונה ל-SageMaker, מחזירה לי תשובה, שהיא התחזית, הסיבה, למה למען השם התינוק בוכה, ואז ה-LLM מסביר זאת בשפה טבעית
כדי להמחיש את התהליך יצרתי תרשים עם בלואי! כי אי אפשר בלי בלואי. זה רעיון מרגש שעלה לי לראש, אעדכן כשיהיה מוכן, לא יכלתי לחכות עם שיתוף הרעיון הזה ואשמח לקרוא מה דעתכם?
אחרי התייעצות עם מומחי ה-AI היקרים, ארכיטקטים בחסד, הלא הם Boaz Horev ו Gili Nachum , הכנתי את התשתית:
1. מודל שאומן מראש על דאטה סט של בכי של תינוקות, קוד מקור פתוח, זמין ב-HuggingFace
2. לוקח אותו ופורס אותו ב-AWS SageMaker והופך אותו ל-Endpoint שזמין ל-Inference ב-API (כדי שאוכל לפנות למודל מהמוצר שלי ולקבל תחזית ממודל ה- ML)
3. מפתח אפליקציה ב Vibe Coding שמקבלת קובץ אודיו עם דגימת בכי של תינוק, פונה ל-SageMaker, מחזירה לי תשובה, שהיא התחזית, הסיבה, למה למען השם התינוק בוכה, ואז ה-LLM מסביר זאת בשפה טבעית
כדי להמחיש את התהליך יצרתי תרשים עם בלואי! כי אי אפשר בלי בלואי. זה רעיון מרגש שעלה לי לראש, אעדכן כשיהיה מוכן, לא יכלתי לחכות עם שיתוף הרעיון הזה ואשמח לקרוא מה דעתכם?
🔥3
החלטתי לתת לכם מתנה: פיתחתי Boilerplate של פרויקט NextJS מעוצב עם Shadcn, הזדהות עם Clerk ובסיס נתונים של MongoDB Atlas בענן - והוא שלכם בחינם! 🤯 להוריד -> להתקין -> להתחיל לפתח עם AI!! 🚀
אני יודע שלכל אחד יש את שיטת העבודה שלו (או שלה), ובגלל ששרפתי כל כך הרבה שעות עם קרסר ובכלל עם Vibe Coding, החלטתי לשתף במה שעובד לי ויכול לחסוך לכם המון זמן. ארזתי את כל החבילות הנדרשות ומה שאתם צריכים לעשות זה להוריד את ה-Repo שלי, להתקין, להפעיל, ולהתחיל לדבר עם ה-AI לשנות את הפיצ'רים ואת הברנד לפי מה שמתחשק לכם.
יש פה תוצר של שעות רבות של עבודה שלי, עם דמו של דשבורד, עמוד נחיתה, אנליטיקות, מותאם למובייל (רספונסיבי), עם פונט יפה והמון ניואנסים שצללתי לתוכם ואני שמח לשחרר לכם הכל בחינם לגמרי!
מצרף לכם גם את הסיבות ל-Stack שבו בחרתי:
1. נקסט היא Framework שפשוט עובד טוב עם SEO וגם יעיל באופן שבו הוא מרנדר קומפוננטות, הוא ה-Go To כבר מספר שנים ומאוד קל לפרוס אותו עם Vercel
2. הזדהות עם Clerk, כי זו מערכת מטורפת קלה נוחה שמאפשרת חיבור כל כך קל. אימות ברגע
3. עיצוב עם Shadcn / Tailwind ואייקונים עם Lucide כי הם פשוט הכי טובים ויפים שיש, מהם גם לקחתי את הגרפים שיש פה בדמו
4. בסיס נתונים התלבטתי בין Supabase לבין MongoDB, בסוף אחרי ששרפתי המון *המון* שעות על פיתוח פיצ'ר של העלאת קבצים, בעיות מיגרציה, בעיות בסכמות, והיות והאפליקציות שאני מפתח משתנות בהתאם לפיצ'רים שמתחשק לי לפתח ולהוסיף, אני לא רוצה להתעסק בניהול הטבלאות, הסכמות, הקשרים בין הטבלאות. לי אישית, עבד הרבה יותר טוב עם MongoDB מאשר עם Supabase בכל מה שקשור להוספת פיצ'רים מבלי שהקוד יישבר או שהסוכן לא יבין וילך לאיבוד, ולמרות שבהיבטי Storage הרבה יותר קל בסופה בייס כי הם פשוט מתחברים ל-s3 ואילו כאן במונגו צריך להגדיר GridFS, זה לא מסובך וזה אפילו מאוד קל, וה-AI הצליח להתמודד איתו הרבה יותר טוב ממה שהוא הצליח לי בסופה בייס
לכל אחד יש את ההעדפות שלו אבל אם בא לכם לנסות - מוזמנים ואשמח לקרוא מה חשבתם!
*במידה ומישהו חושד: אין לי שום אינטרס בכלים, שום שיתוף פעולה, שום קמפיין, הכל על דעתי האישית בלבד וכל פרגון ותיוג הוא יוזמתי בלבד*
MongoDB
Clerk.com
Next
קישור לריפו: https://github.com/hoodini/ncm-bp
אני יודע שלכל אחד יש את שיטת העבודה שלו (או שלה), ובגלל ששרפתי כל כך הרבה שעות עם קרסר ובכלל עם Vibe Coding, החלטתי לשתף במה שעובד לי ויכול לחסוך לכם המון זמן. ארזתי את כל החבילות הנדרשות ומה שאתם צריכים לעשות זה להוריד את ה-Repo שלי, להתקין, להפעיל, ולהתחיל לדבר עם ה-AI לשנות את הפיצ'רים ואת הברנד לפי מה שמתחשק לכם.
יש פה תוצר של שעות רבות של עבודה שלי, עם דמו של דשבורד, עמוד נחיתה, אנליטיקות, מותאם למובייל (רספונסיבי), עם פונט יפה והמון ניואנסים שצללתי לתוכם ואני שמח לשחרר לכם הכל בחינם לגמרי!
מצרף לכם גם את הסיבות ל-Stack שבו בחרתי:
1. נקסט היא Framework שפשוט עובד טוב עם SEO וגם יעיל באופן שבו הוא מרנדר קומפוננטות, הוא ה-Go To כבר מספר שנים ומאוד קל לפרוס אותו עם Vercel
2. הזדהות עם Clerk, כי זו מערכת מטורפת קלה נוחה שמאפשרת חיבור כל כך קל. אימות ברגע
3. עיצוב עם Shadcn / Tailwind ואייקונים עם Lucide כי הם פשוט הכי טובים ויפים שיש, מהם גם לקחתי את הגרפים שיש פה בדמו
4. בסיס נתונים התלבטתי בין Supabase לבין MongoDB, בסוף אחרי ששרפתי המון *המון* שעות על פיתוח פיצ'ר של העלאת קבצים, בעיות מיגרציה, בעיות בסכמות, והיות והאפליקציות שאני מפתח משתנות בהתאם לפיצ'רים שמתחשק לי לפתח ולהוסיף, אני לא רוצה להתעסק בניהול הטבלאות, הסכמות, הקשרים בין הטבלאות. לי אישית, עבד הרבה יותר טוב עם MongoDB מאשר עם Supabase בכל מה שקשור להוספת פיצ'רים מבלי שהקוד יישבר או שהסוכן לא יבין וילך לאיבוד, ולמרות שבהיבטי Storage הרבה יותר קל בסופה בייס כי הם פשוט מתחברים ל-s3 ואילו כאן במונגו צריך להגדיר GridFS, זה לא מסובך וזה אפילו מאוד קל, וה-AI הצליח להתמודד איתו הרבה יותר טוב ממה שהוא הצליח לי בסופה בייס
לכל אחד יש את ההעדפות שלו אבל אם בא לכם לנסות - מוזמנים ואשמח לקרוא מה חשבתם!
*במידה ומישהו חושד: אין לי שום אינטרס בכלים, שום שיתוף פעולה, שום קמפיין, הכל על דעתי האישית בלבד וכל פרגון ותיוג הוא יוזמתי בלבד*
MongoDB
Clerk.com
Next
קישור לריפו: https://github.com/hoodini/ncm-bp
GitHub
GitHub - hoodini/ncm-bp
Contribute to hoodini/ncm-bp development by creating an account on GitHub.
🔥7🏆2👍1
למי שרוצה את היוטיוב: https://youtu.be/DbLR3-tmtPk
YouTube
מתנה: boilerplate של פרויקט nextjs עם אותנטיקציה ובסיס נתונים של מונגו! 🚀
החלטתי לתת לכם מתנה: פיתחתי Boilerplate של פרויקט NextJS מעוצב עם Shadcn, הזדהות עם Clerk ובסיס נתונים של MongoDB Atlas בענן - והוא שלכם בחינם! 🤯 להוריד - להתקין - להתחיל לפתח עם AI!! 🚀
אני יודע שלכל אחד יש את שיטת העבודה שלו (או שלה), ובגלל ששרפתי כל כך…
אני יודע שלכל אחד יש את שיטת העבודה שלו (או שלה), ובגלל ששרפתי כל כך…
❤7
“שמע ישראל ה’ אלוקינו ה’ אחד” – גבורת רועי קליין לא תישכח, ואלה היו מילותיו האחרונות לפני שזינק על הרימון כדי להציל את חיי חייליו
הכרתי את רס”ן רועי קליין ז”ל. היינו מתפללים יחד בבית הכנסת בארמון הנציב בירושלים. הוא היה שקט, חייכן, נעים הליכות. לפעמים היה עולה חזן, לפעמים שומר מחוץ לבית הכנסת – תמיד במלוא הענווה והנוכחות.
דווקא מתוך השקט הזה – צמחה דמות של גיבור שאין כדוגמתו.
במהלך מלחמת לבנון השנייה, בקרב הקשה בבינת ג’בייל, רימון נזרק לעבר חייליו. רועי זינק עליו תוך כדי קריאת “שמע ישראל”, והקריב את חייו כדי להציל את חבריו.
זה לא היה רגע של גבורה פתאומית – אלא פסגת חיים של ערכים, אמונה, מסירות, אהבת אדם ועמידה באחריות. רועי הפך לסמל – אבל בשבילי, הוא גם אדם שפשוט עמד לידי בתפילה. וההיכרות הזו נתנה לסיפור שלו אצלי משקל עצום. ראיתי בעיניים אדם שהיה מאוד צנוע - ומתוך הצניעות פרצה ההקרבה והגבורה הכי עצומה בעולם. לא צריך להרעיש כדי להיות גיבור. רועי לא הרעיש והיה אכבר גיבור שבעולם.
בעידן של היום, עידן ה-AI, אפשר להחיות דמויות בעזרת קולן, דמותן או סיפור חייהן. יש בזה עוצמה – אבל גם צורך עמוק בזהירות ורגישות. לא הכול צריך לבוא מהאלגוריתם. לפעמים, דווקא הלב, הזיכרון, והרגעים הקטנים – הם שמנציחים באמת.
ביום הזיכרון הזה אני נזכר. מתגעגע. ומתחייב לזכור.
יהי זכרו של רועי ברוך. יהי זכרם של כל הנופלים – ברוך ונצחי. השם יקום דמם.
הכרתי את רס”ן רועי קליין ז”ל. היינו מתפללים יחד בבית הכנסת בארמון הנציב בירושלים. הוא היה שקט, חייכן, נעים הליכות. לפעמים היה עולה חזן, לפעמים שומר מחוץ לבית הכנסת – תמיד במלוא הענווה והנוכחות.
דווקא מתוך השקט הזה – צמחה דמות של גיבור שאין כדוגמתו.
במהלך מלחמת לבנון השנייה, בקרב הקשה בבינת ג’בייל, רימון נזרק לעבר חייליו. רועי זינק עליו תוך כדי קריאת “שמע ישראל”, והקריב את חייו כדי להציל את חבריו.
זה לא היה רגע של גבורה פתאומית – אלא פסגת חיים של ערכים, אמונה, מסירות, אהבת אדם ועמידה באחריות. רועי הפך לסמל – אבל בשבילי, הוא גם אדם שפשוט עמד לידי בתפילה. וההיכרות הזו נתנה לסיפור שלו אצלי משקל עצום. ראיתי בעיניים אדם שהיה מאוד צנוע - ומתוך הצניעות פרצה ההקרבה והגבורה הכי עצומה בעולם. לא צריך להרעיש כדי להיות גיבור. רועי לא הרעיש והיה אכבר גיבור שבעולם.
בעידן של היום, עידן ה-AI, אפשר להחיות דמויות בעזרת קולן, דמותן או סיפור חייהן. יש בזה עוצמה – אבל גם צורך עמוק בזהירות ורגישות. לא הכול צריך לבוא מהאלגוריתם. לפעמים, דווקא הלב, הזיכרון, והרגעים הקטנים – הם שמנציחים באמת.
ביום הזיכרון הזה אני נזכר. מתגעגע. ומתחייב לזכור.
יהי זכרו של רועי ברוך. יהי זכרם של כל הנופלים – ברוך ונצחי. השם יקום דמם.
❤18🔥3🙏2
בחסדי השם זה קורה ולא מאמין שאני אומר את זה: אני מרים כנס AI מטורף שבו יציגו GitHub בעצמם, Devin, Amazon, base44 ועוד! 🤯🤩😱🚀
יש רגעים שנגמרות המילים וזה אחד מהם. זכיתי להצליח לרתום את הגדולים ביותר לחבור אלי ליום שכולו פתרונות Gen AI לבעיות אמיתיות - וכן, גם כלי פיתוח מגניבים!
יש המון כנסים, אבל כאן אנחנו הולכים לעבור ממים רדודים לעמוקים. זה כנס עם סשנים באנגלית וגם בעברית. אנגלית - כי מגיעים דוברים מחו״ל מ-Devin ועוד.
רמת הכנס תהיה גבוהה מאוד. התכנים יהיו ברמה שמתאימה למי שמכיר פיתוח ו-AI. צריך לדעת מה זה Gen AI, LLM, איך פרויקט קוד בנוי, איך תהליכי פיתוח עובדים, כי נצלול לקופיילוט של גיטהאב - עם גיטהאב עצמם!
ונדבר על סביבת הענן של אמזון - עם אמזון עצמם!
ונדבר על דווין - עם דווין עצמם!
ונדבר על Vibe Coding לכולם עם Base44 - עם מאור מייסד Base44 עצמו!
ונארח אורחים מסתוריים מאוד מעניינים שנחשוף בהמשך, בהם 2 דוקטורים, וגם מאמן רשתות נוירונים בעשורים האחרונים. נתלהב מפתרונות אמיתיים של Evaluation של LLMs, טכניקות RAG מתקדמות כמו שימוש בגרף, נדבר על חיפוש מוצלח יותר עם Embeddings ו- ReRanking.
זה לא כנס שמיועד למי שמפחד מקוד או לא רוצה להבין בו. זה כנס שבו גיקים מאוד חכמים מתלהבים ברמות מפתרונות וכלים, ובעיקר: מהדרך הפרקטית שבה ניתן לפתור בעיות אמיתיות כמו מיגרציה של קוד, עבודה ״נכונה״ עם סוכני AI לפיתוח והמון דברים נוספים.
מספר המקומות מוגבל, ובאמת שאני לא יודע איך עוד להעביר את רמת ההתרגשות שלי. יהיה אוכל, כשר! ובעיקר - מינגלינג משוגע עם חברות מדהימות, והרבה הרבה AI אמיתי.
פרטים נוספים בהמשך, בע״ה.
חג עצמאות שמח!!!!!
יובל
יש רגעים שנגמרות המילים וזה אחד מהם. זכיתי להצליח לרתום את הגדולים ביותר לחבור אלי ליום שכולו פתרונות Gen AI לבעיות אמיתיות - וכן, גם כלי פיתוח מגניבים!
יש המון כנסים, אבל כאן אנחנו הולכים לעבור ממים רדודים לעמוקים. זה כנס עם סשנים באנגלית וגם בעברית. אנגלית - כי מגיעים דוברים מחו״ל מ-Devin ועוד.
רמת הכנס תהיה גבוהה מאוד. התכנים יהיו ברמה שמתאימה למי שמכיר פיתוח ו-AI. צריך לדעת מה זה Gen AI, LLM, איך פרויקט קוד בנוי, איך תהליכי פיתוח עובדים, כי נצלול לקופיילוט של גיטהאב - עם גיטהאב עצמם!
ונדבר על סביבת הענן של אמזון - עם אמזון עצמם!
ונדבר על דווין - עם דווין עצמם!
ונדבר על Vibe Coding לכולם עם Base44 - עם מאור מייסד Base44 עצמו!
ונארח אורחים מסתוריים מאוד מעניינים שנחשוף בהמשך, בהם 2 דוקטורים, וגם מאמן רשתות נוירונים בעשורים האחרונים. נתלהב מפתרונות אמיתיים של Evaluation של LLMs, טכניקות RAG מתקדמות כמו שימוש בגרף, נדבר על חיפוש מוצלח יותר עם Embeddings ו- ReRanking.
זה לא כנס שמיועד למי שמפחד מקוד או לא רוצה להבין בו. זה כנס שבו גיקים מאוד חכמים מתלהבים ברמות מפתרונות וכלים, ובעיקר: מהדרך הפרקטית שבה ניתן לפתור בעיות אמיתיות כמו מיגרציה של קוד, עבודה ״נכונה״ עם סוכני AI לפיתוח והמון דברים נוספים.
מספר המקומות מוגבל, ובאמת שאני לא יודע איך עוד להעביר את רמת ההתרגשות שלי. יהיה אוכל, כשר! ובעיקר - מינגלינג משוגע עם חברות מדהימות, והרבה הרבה AI אמיתי.
פרטים נוספים בהמשך, בע״ה.
חג עצמאות שמח!!!!!
יובל
👍9🔥6❤2🤯2
והנה זה בא עם 20% הנחה (🇮🇱) למשך 7 ימים בלבד: 🤯 נפתחה ההרשמה לכנס ה-Gen AI הגדול עם סשנים בלעדיים מחברות טכנולוגיה מובילות! 🚀
🎉 מספר המקומות מוגבל וכל הקודם זוכה!
🎉 אג'נדה ופירוט בקישור המצורף
🚀 בין הדוברים: בכירים ב-GitHub, ב-Amazon וב-Cognition (ממציאי Devin, סוכן הקוד הראשון), מאור שלמה המלך מייסד Base44(!) ותתכוננו לדוברים מאוד מעניינים ומפתיעים נוספים!!!
🇮🇱 חג עצמאות 77 שמח!!! 🇮🇱
והנה עובדה משעשעת - ההנחה האמיתית היא 21.458%, למה? כדי לעגל לספרות 77 לכבוד יום העצמאות ה-77 של המדינה האהובה שלנו. בשביל לחשב את זה נעזרתי ב-GPT 4o, GPT-o3, Claude Sonnet 3.7 Extended Thinking, שניים מהם צדקו על הפעם הראשונה (קלוד ו-o3), ואחד מהם צדק בפעם השנייה (4o).
להרשמה: https://meshulam.co.il/purchase?b=ace9d3ac072526875158870f8012d006
🎉 מספר המקומות מוגבל וכל הקודם זוכה!
🎉 אג'נדה ופירוט בקישור המצורף
🚀 בין הדוברים: בכירים ב-GitHub, ב-Amazon וב-Cognition (ממציאי Devin, סוכן הקוד הראשון), מאור שלמה המלך מייסד Base44(!) ותתכוננו לדוברים מאוד מעניינים ומפתיעים נוספים!!!
🇮🇱 חג עצמאות 77 שמח!!! 🇮🇱
והנה עובדה משעשעת - ההנחה האמיתית היא 21.458%, למה? כדי לעגל לספרות 77 לכבוד יום העצמאות ה-77 של המדינה האהובה שלנו. בשביל לחשב את זה נעזרתי ב-GPT 4o, GPT-o3, Claude Sonnet 3.7 Extended Thinking, שניים מהם צדקו על הפעם הראשונה (קלוד ו-o3), ואחד מהם צדק בפעם השנייה (4o).
להרשמה: https://meshulam.co.il/purchase?b=ace9d3ac072526875158870f8012d006
🔥3