YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
2.43K subscribers
657 photos
409 videos
37 files
438 links
YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
👉 https://yuv.ai 👈
Download Telegram
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
הגיע הזמן לבאס אתכם לגמרי 😅 שמח להציג את "הדאונר" - הפרויקט החדש שפיתחתי! 🚀

מה זה? זה מחשבון מימונה שיראה לכם בדיוק כמה קלוריות דחפתם לעצמכם עם כל מופלטה, הדבש והחמאה... וכמה ק"מ תצטרכו לרוץ כדי לשרוף את הכל (ספוילר: הרבה!)

בניתי את האתר בסגנון neubrutalism עם המון אלמנטים מרוקאים - צבעים, דפוסים, פתגמים מרוקאיים וכמובן הרבה הומור וקולולולו 🤣

האתר יגלה לכם:
- כמה קלוריות יש במופלטה אחת (וזה עוד לפני התוספות...)
- למה זה שווה ערך בהמבורגרים ופיצות
- כמה זמן תצטרכו להתאמץ כדי לשרוף את הקלוריות

כמובן שהפרויקט נועד בעיקר לצחוק, כי החגים הם בדיוק הזמן להנות בלי לחשוב יותר מדי על קלוריות וחשבונות.

תרבחו ותסעדו (ותשמינו!) ושיהיה לכולנו המשך חג שמח! 🍯🥞

לינק לאתר בתגובות 👇
7👍4
מכירים את זה שאתם מפתחים בהתלהבות והכל עובד על המחשב אבל ברגע שסיימתם ואתם מעלים אותה לשרת - הכל נדפק? אז קבלו טיפ שקשור ל-AWS ECS שיעזור עם זה


כל מפתח ומפתחת נתקלו בזה. פותחים את סביבת הפיתוח ועובדים במרץ. נתקלים בשגיאות, דופקים את הראש בקיר, פותרים הכל ולבסוף הכל עובד כמו שאנחנו רוצים על המחשב שלנו. אנחנו בשיא ההתלהבות רוצים כבר להגיע למצב של Deploy, ז"א של פריסת האפליקציה ופרסומה לכל העולם. רק מה? ברגע שאנחנו מעבירים את קוד המקור שלנו לשרת אמיתי ובודקים את האפליקציה, פתאום רואים מיליארד שגיאות. פער אדיר בין מה שעובד אצלנו לוקאלית - לבין מה שקורה בעולם האמיתי שעוצר בעדנו מלפרסם את המוצר שלנו לכולם. מתסכל ברמות!

המזל שלנו הוא שה-AI, או יותר מדויק: המודלים הגדולים של השפה (LLMs) אומנו על כל כך הרבה מידע ודוגמאות, לרבות דוגמאות של קוד ופריסתו. כך נוצר מצב שהמודלים מכירים היטב את עולם ה-Docker (עוד רגע נגיד מה זה למי שלא מכיר) ויכולים לעזור לנו לפרוס את האפליקציה שלנו בקלות.
שניה, מה זה דוקר?
כשאנחנו מפתחים על המחשב שלנו הכל רץ כי אנחנו עובדים בסביבה שבה התקנו את כל התלויות. כל מה שנחוץ לטובת המוצר הותקן ולכן הכל עובד. הבעיה מתחילה כאשר מישהו אחר צריך להריץ את הקוד שלנו כדי שהמוצר יעבוד גם אצלו. פתאום זה לא עובד כי:

- יש לו מערכת הפעלה שונה
- אין לו את ההתקנה של הספריות הדרושות
- וכי וכי וכי וכי וכי
מה הפיתרון לזה? לארוז הכל, את כל הקוד, ואת כל מה שנחוץ לו כמו חבילות וספריות וכו' לתוך קופסא אחת. מיכל אחד. זה קונטיינר: Container. איך אורזים את הכל? באמצעות דוקר. דוקר הוא "אבקת הקסמים" שיודע לקחת את כל הקוד ולהפוך אותו לקובץ מיוחד, Image. את ה-Image הזה, שרתים מסוימים יכולים לקחת ולהתקין בסביבה מיוחדת משלהם ואז באורח פלא הכל עובד. בגלל שהפריסה של הקובץ הזה מתבצעת בסביבה מיוחדת, בקונטיינר, אז הכל מותקן כמו שצריך ואין בעיות תאימות ואין בעיות בהבדלים בין מערכות ההפעלה השונות וכדומה. זה פשוט פותר את כל הבעיות.

אחרי שאנחנו מסיימים לפתח את המוצר שלנו, אנחנו צריכים ליצור קובץ שנקרא קובץ דוקר, Docker File. מה שהוא עושה זה בעצם להנחות את Docker איך ליצור קובץ Image, תמונה, של כל המוצר שלנו בתצורה של "מיכל", "קונטיינר".
ברגע שיש לנו קובץ דוקר, אנחנו יכולים "לבנות" את התמונה הזו, להעלות אותה לשרת כמו AWS ECR, שזה שירות אחסון של קונטיינרים ב-AWS או ל-Docker Hub, שזה כמו GitHub, אתר שמאפשר לאחסן "תמונות" של מוצרים מבוססי דוקר. ברגע שיש לנו את הקישור לקובץ התמונה של המוצר שלנו בתצורת דוקר, אנחנו יכולים להשתמש ב-AWS ECS, שזה שירות התקנת קונטיינרים בסביבת הענן המצוינת של אמזון, שם עלינו לבחור את הקובץ שלנו, לתת ל-AWS לעשות את העבודה עבורנו, והופ: אנחנו מקבלים קישור למוצר שלנו שזמין בענן ואפשר לפרסם אותו לכל העולם.

עד לא מזמן היינו צריכים לשבור את הראש איך ליצור את קובץ הדוקר הזה, ה-Docker File. זה גם לא כיף גדול. והיום? בסוף הפרויקט אפשר פרומפט כמו: תוודא שאתה מבין את הפרויקט ותיצור DockerFile לפריסת המוצר בענן.
והופ, ברגעים ספורים וכמו קסם, נראה פתאום קובץ דוקר מופיע במוצר שלנו ומה שיישאר לנו לעשות זה להגיד ל-AI גם ליצור "BUILD" שלו ו"לדחוף" אותו לשירות אחסון קונטיינרים כפי שהזכרתי. זה אפשרי במיוחד עם GitHub Copilot או עם Cursor Agent או Windsurf Agent וכדומה כאשר נותנים להם את ההרשאה להריץ פקודות במסוף הפקודות (הטרמינל שלנו).
3👏3
אני מרגיש שהצלחתי לפצח חלק משמעותי בעבודה עם AI לפיתוח וזה מרגש אותי. לעניות דעתי הסוד נעוץ ב-2 דברים:

1. לדעת ״ללחוש״ ל-AI: לנסח בשפה בהירה ברורה ופשוטה אבל גם טכנית מה אנחנו רוצים.

2. להגדיר AI Rules ב-Cursor / Windsurf / GitHub Copilot ושם לרדת לפרטי פרטים של כל ״חוקי הזהב״ ואבני היסוד. כמו למשל להנחות את ה-AI באיזה פקודות להשתמש עם NextJS כדי להתחיל פרויקט, איך להתקין את Clerk לאותנטיקציה ובאיזו חבילה להשתמש כדי להמנע משגיאות, איך ליצור רשימת משימות לביצוע ולסמן מה הושלם - ועוד ועוד. הדרך לחוקים עברה אצלי בעבודה מאוד סיזיפית: פיתחתי בקרסר. נתקעתי. הייתי צריך לאתר את השגיאות. כשהבנתי מה הייתה הבעיה - הוספתי חוק שאומר מה לבצע להבא כדי להמנע מזה. כך עוד ועוד ושוב ושוב בכל מיני סיטואציות.

כך נוצר יתרון כפול: אני יכול לדבר בשפה הכי טבעית שלי בפרומפט, וה-AI יהיה הכי טכני שהוא יכול ״מאחורי הקלעים״. אנחנו משלימים זה את זה. אני מרגיש שזה הוביל אותי למסקנה הכי חשובה שלפתח עם AIזה כמו להשתמש ב-waze. אפשר בלי זה, אבל למה? ואם משתמשים בזה - לזכור שאנחנו אלה שאחראים בסוף. גם אם ה-waze מנסה לגרום לנו להיכנס ב״אין כניסה״ או לקחת אותנו מכבישים מסכני חיים, האחריות היא עלינו להפעיל שיקול דעת ולא להקשיב לו. כך גם פה. אנחנו המפתחים. האחריות היא עלינו. אנחנו מנווטים וצריכים להכריע בצמתי הפיתוח.

כשמבינים את זה וזוכרים שהאחריות היא *עלינו*. שאנחנו המפתחים וה-AI הוא ה-waze שלנו, הכל מקבל פרופורציות. אנחנו לא זורקים אחריות אלא נהנים מהדרך, נותנים לו להתמודד עם דברים שסתם מכבידים על המוח שלנו, אבל אנחנו פוקחים עין כל הזמן וזוכרים שאם מתבצעת עבירת תנועה - את אף אחד לא יעניין ש״זה ה-waze אמר״. כנ״ל בפיתוח, אם משהו קורס לאף אחד לא מעניין שזה ה-AI אמר. האחריות היא עלינו.

על תהליך ה-Vibe Coding בכללי אדבר ברביעי הקרוב במיטאפ שיזמתי עם AWS, וגם אני מפרק את הנושא הזה לגורמים בקורס שאני מקליט. יש הרבה ששואלים ״מה הפרומפט??״ ואני לא מרגיש שזה פייר לשאול את זה. זה תוצר של עבודה קשה, זה הבנה וזה תהליך, הרבה מעבר להעתק הדבק. ולכן את פרי עמלי אני אשתף במקום ובזמן שאני אבחר, אבל כן כהרגלי אכתוב ואשתף גם על זה - דברים שחשוב לדעת ולהכיר.

בתמונה: תחילת חוקי ה-AI שלי.
👏71👍1🏆1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
עף לי השכל!!!! חיברתי את קרסר ל-MCP של JIRA ו-Confluence וגרמתי ל-AI ליצור טיקטים עם פירוט, לעדכן סטטוסים ותגובות - ולבסוף גם ליצור Wiki Page ב-Confluence על בסיס הטיקטים והפרויקט!!

כל מי שעבד\ה עם JIRA יודע\ת כמה זה כלי מורכב בלשון המעטה - והמחשבה שמעכשיו AI יכול לנהל את זה ולעזור לנו עם יצירת פרויקטים, ניהול שלהם, יצירת Roadmaps, עדכוני סטטוס ואפילו קבלת עדכונים בשפה טבעית - זה פשוט מטורף כי מדובר בכלים שכמעט כל ארגוני ההייטק משתמשים בהם (ולא רק!)

קחו לכם זמן וצפו בסרטון. מתנצל על הסאונד הזוועתי אבל תאמינו לי שזה שווה למרות זאת.
🔥4👍1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
ידעתם שיש לגיטהאב קופיילוט אפשרות להשתלב ישירות בטרמינל? התקנתי את זה עכשיו וזה ממש מדליק. אפשר לשאול שאלות על פקודות, לקבל המלצות איזה פקודות להריץ, להריץ פקודות ואפילו לתת הנחיות שקשורות לגיטהאב כמו לבדוק את השינויים של הפעולה האחרונה שביצענו.

בשלב הראשון צריך להתקין את GitHub Copilot CLI
בשלב השני מבצעים אימות לחשבון כדי להשתמש בקופיילוט
בשלב השלישי פשוט רושמים בטרמינל מה שאתם רוצים, צריך להתחיל עם "gh copilot״

השאר מפורט בדוקומנטציה, חפשו במנוע החיפוש \ llm הקרוב למכשירכם ״GitHub Copilot CLI״
1👍1
עוזר ל-2 חבר׳ה ישראלים מוכשרים, הם לקראת ניצחון ב product hunt ובואו ניתן להם פוש לנצח עם המיזם!!

ההודעה:
היי חברים לקמפוס🌟

אחרי 8 חודשים של פיתוח אינטנסיבי, spring.new באוויר!
זהו Agent‑AI שמתחבר לכלי העבודה האהובים עליכם — Notion, Figma, Slack, Airtable ועוד עשרות אחרים — ומפרומפט אחד בלבד יוצר אפליקציות ו־Workflows מאובטחים שאפשר לשתף עם הצוות בדקות. בלי קוד, בלי כאב ראש.

טוויסט קטן: בטעות לחצנו על Launch במקום על “Schedule”, אז השעון כבר דופק. נשמח לעזרתכם להפוך את הפאשלה הזו לסיפור הצלחה 🚀

איך אפשר לעזור?
1. להצביע 👍 ולהגיב ב‑Product Hunt — כל אהבה קטנה מקפיצה אותנו בדירוג.
👉 https://www.producthunt.com/posts/spring-new
2. לשתף את ההשקה בלינקדאין, וואטסאפ, סלֵק או איפה שתרצו — שני קליקים, הרבה אמפקט.
3. לספר לחברים שמתלהבים מ‑AI ו‑No‑Code — המלצות אישיות שוות זהב.

ב־24 השעות הקרובות כל לייק, שיתוף או מילה טובה עושים הבדל ענק. תודה שעוזרים לנו להפוך לימונים ללימונדה! 🫶

 אמיתו ושמואל מ spring.new
👏5
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
יובל ברכבת חוזר! והפעם קבלו אותי מחבר את קלוד דסקטופ לנהל משימות ב-Monday עם חיבור לשרת MCP! ויש גם אחלה שיר בסוף ><
👍1
תודה על Full House בסשן שלי היום ב- Amazon Web Services (AWS) , וגם מחילה ממי שהגיע ולא הורשה להיכנס - זה מאוד כאב לי וכפיצוי: בקרוב אפרסם הרשמה לזום חינמי ואעביר אותה שוב בלייב!!

הנושאים שדיברתי עליהם (על קצה המזלג) הם:
יסודות הפיתוח,
פיתוח קלאסי מול Vibe Coding,
דוגמאות לפיתוח מוצר עם Lovable / Base44 / Cursor,
נגענו בטיפים והמלצות על איך מוצלח יותר ומוצלח פחות לעבוד עם AI למטרות פיתוח,
על כך שאנחנו צריכים ליצור את השלד ולהבין את הפרויקט - ורק מזה לצאת הלאה לפיתוח עם AI,
דיברנו על MCP וגם על ההבדל בינו לבין API

ראיתי את התשוקה בעיניים של כולם והרגשתי את הצמא האדיר, ובעיקר - לפגוש פיזית את כולם זה כיף גדול ואין תחושה כזו בעולם.

תודה לכל מי שבא, לא מובן מאליו.
תודה גם למי שבא ולא נכנס, מחילה, וסשן הזום יהיה פיצוי אישי עבורכם!

ותודה רבה לקשת ברוש מאמזון על שיתוף הפעולה ולגילי נחום ומשה שלי על הסשנים הנפלאים!

Keshet Brosh
Gili Nachum
Moshe Shelly
👍62
סיימתי לפני כמה רגעים פגישה עם מייסדת מיזם פינטק מצליח מאוד בחו״ל, ששאלה אותי: איך אתה מסביר את זה שאתם הישראלים כל כך מובילים בפער על פני כולם ביוזמות וטכנולוגיה?

לא הייתי מוכן לזה. ולפני שהספקתי להשיב, היא המשיכה: אני פוגשת כל מיני אנשים שמסתבר שהם ישראלים, וכל אחד כל כך חכם עם כל כך הרבה ידע וחדשנות וראש יצירתי. זה מרגיש מכנה משותף לכולכם. מה הדלק שלכם?

בראש שלי חלפו כל כך הרבה תשובות, בעיקר חשבתי על המון המצאות ישראליות כמו עגבניות
שרי, ניווט (ווייז), מיזמים רפואיים ועוד טכנולוגיות מהפכניות נוספות.

בראש עלה לי גם הפסוק של שלמה המלך החכם באדם: ״הנפש לא תימלא״ שאחד הפירושים לכך הוא שהקב״ה הטביע בנפש שלנו תחושה של חיסרון תמידי כדי שתמיד נמשיך לנוע וליצור וליזום. אז השבתי שיש לכולנו קוצים בלתי מוסברים. כל הזמן אנחנו חיים עם מחשבות של איך אפשר לשפר דברים, לייעל תהליכים, להפוך את הכל לקל יותר באמצעות המצאות חדשות, מיזמים, ובעיקר רצון להרגיש משמעות ולעסוק בהשפעה לאחרים.

נוסף לזה אנחנו גם רואים עוד אקזיט ועוד אקזיט וזה יוצר אצלנו תחושת תחרות בריאה. נוסיף לזה את המציאות הבטחונית עוד מהצבא ואת הפסוק המפורסם שהפך לסלוגן של המוסד: באין תחבולות יפול עם - ותשועה ברוב יועץ.

תמיד להתחכם, לחשוב מחוץ לקופסא, לדחוף קדימה.

ואז באותה נשימה עלתה גם המחשבה על יום השואה שחל היום. על כך שגם פרעה בפסח וגם הצורר ה**** בגרמניה ביקש לעקור את הכל, לרבות כל החדשנות והטכנולוגיה. ואם היו מצליחים - איזה עולם היה פה היום? כמה המצאות היו חסרות? כמה העולם היה מאחור!

אבל הם לא הצליחו, ולא יצליחו. גם כאשר אנחנו צועדים לעולם לא עוד, כשאנחנו מרגישים שיש ועוד איך יש עוד כשאחינו ואחיותינו עוד שם. גם אז לא ניתן להם.

אנחנו עם מלא בחדשנות מעוף ויוזמה. ולא אחד בלבד עמד ועומד עלינו לכלותינו - בכל דור ודור - והקב״ה, וכמובן כוחות הביטחון, מצילנו מידם.

אז יש לנו יוזמה, חוצפה, וקוצים בישבן. אבל אנחנו עושים עם זה המון טוב. אז לקחתי רגע לעצור בפוסט הזה, גם כדי לכבד את היום החשוב הזה, וגם כדי לשתף איך רואים אותנו בעולם. ולחיי העם הזה, וכמה טוב שהוא כזה!
22💯3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
השיגעון החדש שבניתי: סוכן AI שמעדכן לעצמו את ה-SYSTEM PROMPT בהתאם לפידבק שהוא מקבל!!!!!!!!


כדי שנבין. כשאנחנו משתמשים במודל שפה גדול (GPT קלוד וכו), יש 2 חלקים לשיחה שלנו: הראשון הוא חלק ״נסתר״ שבו הסוכן מקבל את ההגדרות שלו, מי הוא, מה הוא, איך הוא אמור להשיב (למשל, כתומך טכני, כנציג מכירות, כמנהל שיווק, כמפתח, כמעצב וכדומה), זה נקרא ה-System Prompt. והחלק השני הוא החלק ״הגלוי״ שבו אנחנו מזינים את הפרומפטים שלנו ומתכתבים איתו.

כאשר אנחנו פונים ל-AI בצורה תכנותית אנחנו יכולים להגדיר זאת בפועל, וגם דרך ממשקים כמו GPTs וכדומה. העניין הוא שאנחנו רוצים שהסוכן יעבוד הכי טוב ויעיל שיש. כרגע בשביל לעשות זאת אנחנו יוצרים ריבוי סוכנים, כל אחד עם SYSTEM PROMPT שונה וכך אנו בונים ״צוותים״. החידוש במה שעשיתי פה הוא שיש סוכן AI שמעדכן *לעצמו* את הסיסטם פרומפט!
🔥10😱3
קבלו פיתרון של 2 נקודות כאב באמצעות MCP: גם לא צריך יותר SQL וגם אפשר לשוחח עם בסיס הנתונים שלנו בשפה טבעית! איך? בואו לקרוא >>>

כל מי שהתעסק עם פיתוח (או סייבר), נתקל בשלב כלשהו לעבוד עם בסיס נתונים. הדרך לעבוד על בסיס נתונים מצריכה מיומנות. לא לחינם קיימים מקצועות כמו DBA, מנהלי מסדי נתונים (Database Administrators). זו בדרך כלל גולת הכותרת של כל עסק ומוצר: הדאטה. יש חברות שכל הביזנס שלהן זה הדאטה שלהן.

כדי לשמור נתונים צריך להגדיר איזה נתונים רוצים לשמור, מאיזה סוג כל נתון (מספר? מחרוזת טקסט?), להגדיר טבלה מסודרת עם עמודות ברורות, ואם פתאום הוספנו פיצ׳ר למוצר - נצטרך להוסיף טבלאות ועמודות לבסיס הנתונים. הדרך לבצע זאת תלויה בסוג של בסיס הנתונים שבחרנו.

ככלל, הדרך הקלאסית היא לעבוד עם שפת SQL לתשאול בסיסי נתונים וניהולו. זו שפה שמצריכה הבנה, הגדרה ברורה של סכמות (טבלאות) ושל הקשרים בין הטבלאות השונות. אם נרצה לקבל נתונים מבסיס הנתונים נצטרך להשתמש ב-SQL. ומה אם אנחנו לא רוצים כי זה מורכב וקשוח?

יש אלטרנטיבה. בעידן ה-AI יש לנו אפשרות לשוחח בשפה טבעית, וה-AI יתרגם את הבקשה שלנו ל-SQL ויציג לנו מידע.

אבל! האמת שיש עוד אלטרנטיבה מעולה: לעבוד עם בסיסי נתונים שהם לא SQL ולכן קרויים (באופן מפתיע): NoSQL. אחד מבסיסי הנתונים המפורסמים של NoSQL הוא MongoDB. הוא מתייחד בכך שלא צריך להגדיר סכמות מראש, וגם לא צריך לדבר שפת SQL. כל מפתח יודע איך לעבוד עם ״אובייקט״, משתנה ששומר מידע והוא ״תוצר״ של מחלקה כלשהי. כמו (למשל) שגבר או אישה הם תוצר של מחלקה שנקראת ״בני אדם״, הם האובייקטים, והם מופע של מחלקת העל.

כך פיתוח עובד. OOP. פיתוח תוכנה מונחה אובייקטים. על זה בפעם אחרת. אבל הרעיון הוא שגם ככה הפיתוח עובד כך ברובו המוחלט, אז למה שגם התקשורת מול בסיס הנתונים לא תתנהל כך? זה מה שמאפשרים לנו ב-MongoDB. גם לא צריך SQL, גם אפשר לדבר בשפה ״תכנותית רגילה״, וגם לא צריך להגדיר סכמות מראש - אלא אפשר להתעסק בפיתוח, ובסיס הנתונים ייבנה תוך כדי עבודה.

יש פה עוד המון דקויות. אבל העניין הוא שכיום יש לנו שרת MCP (שכזכור זו מעטפת של קריאות API לשירות כלשהו) ל-MongoDB, כך שנוכל להשתמש בשפה טבעית - וה-AI ינהל את כל הקשר אל מול בסיס הנתונים. רק שבמקרה של עבודה עם מונגו, יהיה לנו הרבה יותר קל ונוח לפתח ולהתעסק בפיצ׳רים מבלי לפחד שמשהו יישבר כי לא עדכנו את הסכמות או שביצענו מיגרציות (עדכון על שינוי בבסיס הנתונים ב-SQL).

למונגו יש כיום פלטפורמת ענן בשם אטלס עם Tier נדיב וחינמי לכל החיים, כמו גם אפשרות להתקין לוקאלית. יש לה גם תוכנה בשם Compass שמאפשרת לנו לראות בעיניים את בסיסי הנתונים ולנהל אותם.

לפני המון שנים, כשלמדתי פיתוח Web, למדתי על מונגו (בשילוב Mongoose, מעין שכבת הפשטה מעל בסיס הנתונים - זה לפעם אחרת) - וזה היה בסדר. היום, זה כבר מדהים ומקל על החיים. אז נכון, יותר קל ללכת למוכר כמו Supabase, אבל ברגע שמבינים שיש דרך קלה יותר, שיש לה מסלול חינמי לכל החיים, אפשר להריץ אותה לוקאלית - והיא גם יותר נוחה - אז למה לא?

בסרטון הזה, BootcampToProd מדגימים כמה קל לחבר MCP ל-MongoDB שמותקן לוקאלית על המחשב. כאן רואים את בסיס הנתונים ויזואלית דרך תוכנת Compass. תראו כמה קל לתשאל ולנהל!!

זה לא פוסט ממומן, לא שת״פ, לא יוצא לי מזה כלום ושום דבר. זה נטו ממקום של רצון להקל על קהילת המפתחים. ותודה לחבר הקהילה שלי Rom Iluz ממונגו שהצית בי חזרה את הניצוץ למונגו!

MongoDB
👍3
זכיתי היום להעביר סשן של שעתיים ל-IT של תנובה. כשאני מדבר בפני IT אני מרגיש ״בבית״ כי במשך שנים התעסקתי בצורה כזו או אחרת עם עובדי מחלקת ה-IT בארגונים שעבדתי בהם.

היה מאתגר לכלול דברים שקולעים לקהל מגוון אבל בסופו של דבר הצלחתי לארוז הרצאה שהתגובות היו ממש מעולות! דיברתי על:

- דיפ פייקים בזמן אמת
- בינה מלאכותית רגילה מול בינה מלאכותית יוצרת
- איך עובד מודל שפה גדול ואיזה סוגים קיימים ולאלה משימות כל מודל יכול להתאים?
- איך אפשר לעבוד עם מודל שפה כדי לחפש, לבצע מחקר מעמיק, ליצור מצגות מרהיבות, לקבל רעיונות לאבטיפוס של מוצר וגם לפתח מוצר ראשוני (MVP)
- סוכני AI טקסטואליים וקוליים, הפעלת טריגרים של אוטומציות עם AI, כמו גם יצירת צוות שלם של סוכני AI שפיתחתי ל-Slack
- ניהול פניות לתמיכה דרך Slack ע״י חיבור של סוכן לקונפלואנס להשיב על שאלות, ורק מה שלא מקבל מענה - נפתחת עבורו קריאה לתמיכה
- על סביבות ה-AI של מייקרוסופט (AI Foundry) ו-AWS Bedrock של אמזון
- על Copilot 365 של כל סוויטת המוצרים של אופיס, לרבות כתיבת וסיכום מיילים, פגישות, יצירת מסמכים ומצגות מקבצי רפרנס, ניתוח אקסלים ותקציר פגישות
- משם לעולם ה-Vibe Coding עם הכלים הכי חמים: Lovable, Base44, לרבות דגשים על אבטחת מידע, חיבור לבסיס נתונים, ייצוא הקוד, בנוסף דיברנו על Windsurf, Cursor, GitHub Copilot, ואיך לא - MCP!!!!
- צירפתי הדגמות של שרתי MCP שיצרתי ל-JIRA, Confluence, Supabase, PostgreSQL, שליטה בדפדפן עם פפיטיר ועוד

עושר של הרצאה ושל כלים. היה כיף. היו המון שאלות. קהל חכם ונבון. תודה על הזכות ועל ההזדמנות!!! תנובה הייתם מעולים ❤️
👍5🔥2
סגירת מעגל קווים לדמותה: במקרה לפני חודשים צילמתי סרטון על base44, הפצתי אותו, ובמקרה היום פגשתי את המייסד שלו - Maor Shlomo האיש והאגדה! 🚀

אני מאוד אוהב לבחון כלים וטכנולוגיות וגם אוהב לפרגן ליוצרים ולתת קרדיט. זו מצווה גדולה. לא לחינם אמרו חז״ל שמי שנותן קרדיט מביא גאולה לעולם (״כל האומר דבר בשם אומרו - מביא גאולה לעולם״)

מכאן אני משתדל להקפיד מאוד לפרגן ולתת את המקום ואת הכבוד ליוצרים. כך קרה כשבמקרה לחלוטין הגעתי ל-base44 והשוויתי אותו לאתרים אחרים, ויצרתי בו מוצר שמחולל ספרי ילדים. הפצתי את זה ומי שנחשף מאוד התלהב וניסה גם הוא.

הפיתרון המבריק של מאור שבו ״הכל כלול״, גם הזדהות גם בסיס נתונים וגם עיצובים וגם חיבורי צד שרת, פתר כל כך הרבה נקודות כאב בצורה ככ מקצועית ולא יכלתי שלא לפרגן לו על זה. גאון!

אבל גם צנוע. כעבור זמן מועט אני מקבל הודעה בלינקדין ממאור - תודה על הסרטון! התחלנו קצת להתכתב, הרגשתי בן אדם צנוע ברמות, מקצוען על, מה שעוד יותר גרם לי לרצות לפרסם עליו ולקדם אותו, ללא שום תמורה ומבלי שיוצא לי מזה משהו, אין שום כוונה נסתרת פה.

הצעתי למאור לחבור אלי לכנס שאני רוצה להרים - והוא נענה בחיוב, וכל אחד המשיך בחיים העמוסים שלו. והיום, דאג בורא עולם לסובב את זה שברגע שאצא מסשן נפלא של AWS לנבחרת ה AI AWS Superstars, פגשתי אדם מאיר פנים עם חולצה של base44. ירדנו ביחד במעלית וניהלנו שיחה מאוד נעימה, ומסתבר שהוא מכיר אותי ומפיץ את הסרטונים שלי על בייס! ואז כעבור רגעים אני רואה אדם שנכנס ללובי עם חיוך ענק ומאור פנים וכמובן - לא האמנו שזה קורה ואנחנו באמת נפגשים במציאות ועוד בלי תכנון. ישר הגיע החיבוק, הפרגון ההדדי, ובעיקר - כיף גדול. טוב מקרב טוב.

והיום יסתיים לו ההקאתון של base44 (שהחל אתמול) ויהיה מאוד מסקרן לראות מה יצרו איתו. ובקיצור, כיף שיש לנו כאלה אנשים מוכשרים, שהתחילו אפילו כ One Man Show, וכשמו כן הוא - מאור. מאיר פנים. מואר. וצנוע.

שאפו מאור, אתה אגדה! היה כיף להיפגש ובע״ה שתמשיך לפרוץ לעלות לשגשג לגדול ולתת בראש!!

Base44
15👍2
היום היה לנו סשן ב-AWS וזה עשה לי חשק לפתח מוצר שמזהה בכי של תינוקות עם AI ואומר מה יש לאמאמאמא (או אבאבאבא) שלהם שהם בוכים ככה! (סלחו לי על השפה המעודנת, בכל זאת אב ל-3, בהם פעוט 🤣)

אחרי התייעצות עם מומחי ה-AI היקרים, ארכיטקטים בחסד, הלא הם Boaz Horev ו Gili Nachum , הכנתי את התשתית:

1. מודל שאומן מראש על דאטה סט של בכי של תינוקות, קוד מקור פתוח, זמין ב-HuggingFace
2. לוקח אותו ופורס אותו ב-AWS SageMaker והופך אותו ל-Endpoint שזמין ל-Inference ב-API (כדי שאוכל לפנות למודל מהמוצר שלי ולקבל תחזית ממודל ה- ML)
3. מפתח אפליקציה ב Vibe Coding שמקבלת קובץ אודיו עם דגימת בכי של תינוק, פונה ל-SageMaker, מחזירה לי תשובה, שהיא התחזית, הסיבה, למה למען השם התינוק בוכה, ואז ה-LLM מסביר זאת בשפה טבעית

כדי להמחיש את התהליך יצרתי תרשים עם בלואי! כי אי אפשר בלי בלואי. זה רעיון מרגש שעלה לי לראש, אעדכן כשיהיה מוכן, לא יכלתי לחכות עם שיתוף הרעיון הזה ואשמח לקרוא מה דעתכם?
🔥3