YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
2.43K subscribers
657 photos
410 videos
37 files
439 links
YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
👉 https://yuv.ai 👈
Download Telegram
English Follows ⬇️
ביום אחד בממלכה: פגישה עם נירו, VP ב-GitHub ושיחה מרתקת ברמות על Security בעידן ה-Gen AI וה-Copilot

לאחר מכן פגישה עם הודיה, נציגה בכירה בשגרירות הישראלית של משרד החוץ בלונדון, שיחה מרתקת על האתגרים וגם טכנולוגיה.

ולבסוף פגישה עם דיוויד, דירקטור ועמית של הטכניון בלונדון, מהחלוצים שפועלים רבות למען ישראל בגולה.

ומחר? היום הגדול. הפורום האדיר. כמה שאני מתרגש!

I had the honor to meet Niroshan Rajadurai VP of GTM Strategy at GitHub!! We had a fascinating talk about security and AI in the copilots coding assistants era. What a brilliant man!!! Thank you for your time Niro it was a pleasure!

Then I met up with Hodaya Avzada from the Israeli Embassy in the UK speaking about the challenges of the time and some technology.

And finally another important meeting with David Menashy , group finance director and a Technion UK fellow that does a lot for Israel abroad!!

And tomorrow is the BIG day of the LLM Forum with all the great minds! Super excited!!! 🤩
7👍3
הרכב ישראלי בתפוצות: סיימנו להרצות בפורום AI מטורף בלונדון 🤩🇬🇧

הפורום, שכולו AI, הוא יוזמה של Gilad G. Amir התותח שמקבץ את כל חברות הפורטפוליו מכל רחבי אירופה ומצליח להביא את גדולי החברות להרצות בפניהן. כך למשל בעבר היום OpenAI, AWS, Perplexity, והיום היו Anthropic ו-GitHub, וגם Ishay Tubi הגאון שהראה מקרי בוחן מרתקים ופתרונות שהוא פיתח עם RAG כמו סוכן של 6 מיליון פסקי דין!! בנוסף זכינו לפגוש את Inbar Ravid ואת Michal Karnibad שסיפרו על הדרך שבה הן מממשות AI בחברת הפורטפוליו, לסיוע בתמלולים ועוד. מדהים!!!

בין המכובדים היה גם Tomer Guriel מייסד ומנכ״ל EZBob, שזכינו לדבר גם בפניו ובעיקר להביא הרבה כבוד לעם היושב בציון 🇮🇱

אני דיברתי על פיתוח ו-AI, מגמות, טרנדים, כלים, והמון דוגמאות פרקטיות הלכה למעשה של Vibe Coding עם מגוון כלים, בהם Base44, Lovable, Cursor, GitHub Copilot ועוד. תודה רבה לחברת Pollen Street Capital המדהימה ולגלעד התותח, על הזכות ועל ההזדמנות!

תודה מעל לכל לאשתי היקרה, שאלמלא היא זה לא היה אפשרי, כל מה שאני זוכה - הוא שלה ובזכותה! אין עלייך בעולם! ♥️ וכמובן תודה להשם יתברך שמנהל הכל, ותודה רבה לכל החיבורים שלי ולקהילה המדהימה שלי!

ויאללה חזרה הביתה, אל אל ישראל! 🇮🇱
3👍3👏2
אחד המורים שלי בתיכון אמר שהשם ״יובל״ זה שם של אדם שמובילים אותו, הוא לא מוביל. כמה אני שמח להוכיח אחרת, שגם השם יובל מסוגל להיות מוביל, וברוך השם זכיתי להוביל סשן AI בלונדון, הכל על AI למפתחים בפני הבכירים מחברות מכל אירופה שעפו על התוכן שלי תודה לאל 🙌

כמה שאני מודה לה׳ ולאשתי ומעריך כל דבר. אצלי דברים לא התנהלו עם קשרים ומשיכות בחוטים. הכל עבודה קשה, באתי מלמטה בעבודה קשה, ממשכורות של 5000₪ לחודש עבור 220 שעות עבודה, והנה היום אני זוכה להתארח בלב אוקספורד של לונדון היפהפיה ולהתחכך בשועי טכנולוגיה. התחושות שלי הן שגם במצבים שמורידים אותנו, ולא רואים את האופק, ומרגישים שעובדים קשה וחינם לשווא - בסוף ההבטחה של חז״ל ש״סוף הכבוד לבוא״, ו״הזורעים בדמעה ברינה יקצורו״, מתקיימת בגדול. אין נוסחאות פלא, אין דרכי קיצור, אין תחליף לעבודה קשה.

ואם מישהו או מישהי אחת קוראים את המילים האלה - ואני זוכה לעודד או לחזק, דיינו.
24👏10🔥5👍2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
כחלק מהפרגון לגאווה הישראלית, הצגתי בלונדון גם את Base44 של Maor Shlomo הגאון, בפני כ-50 מנכ״לים וסמנכ״לי טכנולוגיות של חברות עם אלפי עובדים. ההתלהבות נרשמה, ותוך כדי ההרצאה מאור הספיק להעלות גרסא חדשה שתומכת גם בהיבטי אבטחה - מה שחיזק את הטענה שלי בתחילת ההרצאה: בעידן ה-AI הסיפור הוא לא לדבר רק על כלים כי כל רגע יוצא כלי חדש, אלא בעיקר להבין את העומק ואיתו לרוץ בכל כלי.

אז מה הסיפור של Base44 ואיך הוא עוזר לנו? והאם אנחנו יכולים לשלוט בכל הפרטים כשאנחנו מפתחים עם AI? בואו נדבר על זה >>> 🇬🇧 🇮🇱
🔥6👏3
שבוע טוב עם הכרזה מעניינת של חברת Assembly AI: מודל דיבור-לטקסט (תמלול) שאפשר *להתאים אישית לתחומי ידע ספציפיים*! 🤯

מה זה אומר? שבמקרים בהם אנחנו רוצים לקבל תמלול מקצועי אבל מודל התמלול לא מכיר את עולם המונחים (למשל דברי תורה, או מונחים רפואיים או מונחים משפטיים וכדומה) - כרגע אנחנו מקבלים מונחים לא נכונים עם שגיאות, אך בזכות תהליך אימון המודל החדש, שכלל אימון שכבה חכמה מעל המודל שעבר Fine Tune שמסוגל גם להבין לפי פרומפטינג!

המשמעות היא שנוכל *לדייק ולאמן* את המודל *בהתאמה אישית* לצרכים שלנו! הם קוראים לזה Promptable Speech Language Model שזו חשיבה גאונית!! בדוגמאות המצורפות ניתן לראות בפירוש את התוצאות של התמלול עם המודל החדש, בכל פעם הוסיפו לו שכבת ידע אחרת - פעם על תחום הרפואה, המשפט, פיננסי ואפילו תעופה!

אני עוקב אחריהם תקופה ארוכה מאוד ומדובר בחברה באמת מדהימה, מחכה שישיקו כבר מודל בעברית, אך מלבד זאת הם פשוט אדירים. הם גם ישיקו מודל Streaming מהיר מאוד שיתאים לסוכנים קוליים.

ההרשמה לרשימת ההמתנה למודל החדש שהזכרתי נפתחה, שמו Slam-1 ואפשר להירשם ע״י חיפוש בגוגל של Assembly AI Slam-1 Waitlist והרשמה שם.

שבוע טוב, חודש טוב ובשורות טובות!!
👏2👍1
סופסוף בוחן את סוכן הקוד של Replit: רושם ראשוני מוצלח - השאלה האם הוא יקיים את ההבטחה? וגם - יש קופון בסוף הפוסט!

רפליט שלחו לי מייל עם קוד קופון של 60% הנחה לחודש הראשון (10$ במקום 25$) - אז החלטתי לנסות אותו אחרי שנתיים שלא.

רגע. למה לנסות אותו אם יש ככ הרבה כלים אחרים?

- כי יש בעיה גדולה בכל מה שקשור לבניית אפליקציות שהן לא רק גימיק. מה קורה אם רוצים לפתח אפליקציה שצריכה מורכבות כמו הזדהות, אימות משתמשים, אחסון, בסיס נתונים?

- אם עובדים עם Lovable או כלי אחר זה גם נותן אחלה מענה, אבל! היתרון של רפליט הוא שמדובר בחברה שכבר שנים מתעסקת באירוח ואחסון ופיתוח אפליקציות בענן ולכן מאוד קל לא רק לארח אפליקציות ברפליט - אלא גם לדאוג שהן יתמכו במצבים של עומס על האפליקציה (סקיילביליות)

למה לא לנסות אותו?

- כי הם לא היו בחזית עד לא מזמן ולא הרגשתי צורך להשקיע זמן בלבחון סוכן שלהם שעדיין לא שם

- כי הם לא זולים ואני לא מחפש סתם לשלם לכלים

ולמה בכל זאת החלטתי שכן?
כי אחרי שפיתחתי במשך שעות בכל כלי אפשרי, אני מרגיש שאין כלי שגורם לי להרגיש בנוח עם זה שהאפליקציה תהיה יציבה וסקיילבילית, ואת זה אני מרגיש שאפשר לקבל ברפליט

אז התחלתי לעבוד איתו הבוקר, ואהבתי מאוד את הדרך שבה הם פיתחו את המוצר: רואים את תכנית העבודה, אפשר לבחור אינטגרציות כמו פיירבייס, סלאק וכדומה, אפשר לפתח מהטלפון הנייד עם האפליקציה שלהם, אפשר בקליק להגדיל את משאבי האפליקציה, וגם הדרך שבה הסוכן מפתח את המוצר מרגישה כמו המצגת של גמא, זה קורה בצורה אינטראקטיבית לנגד עינינו בזמן אמת. קומפוננטות נבנות לנגד עינינו, זה חתיכת דבר!

אני עוד בוחן לעומק, אבל על פניו יש פה משהו מעניין. אני תוהה לעצמי האם יש גמישות עם הקוד, האם המחיר מצדיק את זה, האם יש פה מנצח על פני האחרים בטוטאל? אני חושב על כל זה בזמן שאני שותה קפה בארומה וצופה בסוכן שלי נפתח לי אחלה אתר.

ואם אתם רוצים גם את הקופון אז תירשמו למנוי חודשי ותדאגו לבטל אח״כ, הזינו את קוד הקופון v2monthly כדי לקבל מנוי לחודש ב-10$, שווה לנסות את זה. ויש גם הנחה לחודש הראשון במנוי שנתי עם הקופון v2yearly. לא יוצא לי מזה כלום אישית - משתף נטו כדי לתת ערך. תהנו ואשמח לקרוא מה חשבתם על רפליט!
👍3
קיבלתי סוואג אדיר מ-AWS אבל זה לא מעניין אתכם - ומה כן מעניין? מה שמסתתר מאחוריו - היכולת להשפיע על הטכנולוגיה ולהנגיש AI להמונים!

נבחרתי לתכנית מרגשת של AWS בשם AI Superstars ואתמול הייתה ההתנעה - מלבד הסוואג האדיר, הקימו קבוצה של מומחים מהמעלה הראשונה שלשבת איתם סביב השולחן היה מאוד מרגש כשלעצמו!

השאלה הכי מעניינת שעלתה בפורום (לדעתי) הייתה ״מה הציפייה שלך מהתוכנית הזו?״ וזה מעניין, כי זו ההזדמנות להביא את נקודות הכאב האמיתיות שאנחנו כמפתחים חווים, בדגש על AI. אז אני הצפתי את הבעיה שיש פער אדיר בין פיתוח אפליקציה עם AI לבין לפרסם אותה לאוויר העולם בצורה מאובטחת על תשתית שבנויה נכון.

דמיינו רגע מה היה קורה אם כמו Lovable / Base44 / Claude Artifacts / Creatr - היינו יכולים בחיבור פשוט (ולא מזוויע) לפרוס את האפליקציה שלנו על שרתי AWS וליהנות ממחירים טובים יותר, ביטחון גדול יותר בתשתית, וגם אפשרות להיות רגועים בהיבטי סקיילביליות כשהאפליקציה שלנו גדלה ויש לנו Autoscaling? זה כבר מהפכני.

כשם שכיום, אנו יכולים לפתח עם Cursor ולהעלות את הקוד ל-GitHub ומשם לחבר ל-Vercel או Railway וכדומה, כך אם היה לנו חיבור Native ל-AWS בקלות - היינו יכולים לעשות דברים אחרת לגמרי, ומבחינתי זה יהיה סמל לניצחון של הפורום המכובד הזה.

כרגע יש את AWS Bedrock שזו פלטפורמת ה-AI המצוינת של אמזון (שמסתבר שיש בחברה 1.5 מיליון עובדים!! תודה לבועז שאמר זאת אתמול בסשן) אבל יש עוד הרבה מעבר. אני מזכיר שיזמתי מיטאפ ב-23.4 במשרדי אמזון בין השעות 10:00-13:00 שבו גם אני אעביר סשן Hands On וגם מומחים מ-AWS - ויהיה כיף! גם לראות אתכם וגם לדבר על AI לעומק.

אשמח לקרוא מה הניסיון שלכם עם AWS ומה לדעתכם האתגרים שלהם?

ותודה לכל חברי וחברות התכנית, בדגש על Keshet Brosh היקרה מ- Amazon Web Services (AWS) שהחיבור איתה הוליד ומוליד המון טוב!
🔥2
מאוד מאכזב אבל חשוב: נטע דרור פרסמה שמייסד Replit שידועה בשירותי הפיתוח בענן שלה לרבות עם סוכני AI - משתף תוכן אנטי ישראלי שקרי בצורה סדרתית, עוין את ישראל בצורה שבה הוא בוחר להתבטא ומשתף פרופוגנדה אנטישמית.

יש מי שניסה לנהל איתו דיון - אך זה לא עזר, הוא מתבצר בעמדותיו הנחרצות נגדנו ולכן אני אישית מחקתי את Replit ואת Replit AI מרשימת הכלים שלי, יש מספיק כלים אחרים שאפשר להשתמש בהם. ויש פה גם אימרה מאוד מאכזבת. כי אני מצפה ש-AI יהיה כמו מוזיקה, כמה שפחות נגוע בפוליטיקה וכמה שיותר נקי. לפחות ברעיון. וגם אם יש מי שבוחרים אחרת - זה שלהם, אבל אני אעשה כל שביכולתי כדי לא לשתף איתם פעולה - ״וחכם עיניו בראשו״.

תודה נטע על השיתוף!
👍20👏9
מאיה אלאב נחשון בהסבר פשוט וכל כך קולע על היכולות החדשות של ChatGPT שמשנות את כל כללי המשחק מחדש - ואני כל כך אוהב את זה, כי זה אומר שכל הפערים המקצועיים בוטלו ברגע אחד, ומה שיבוא לידי ביטוי עכשיו זו תחרות מטורפת של יצירתיות - שזה הדבר שהכי כיף! לא כלים - אלא דימיון מעוף יכולות ויצירה!!

והנה לשון הפרסום של מאיה - שאפו לך!!


מציגה למשפחה את היכולות של הצ'אט ומשתפת כאן ;-)

למעלה מימין: בקבוק מגוגל
למעלה משמאל: תמונת מודעה מגוגל.
מימין למטה: המשקפיים שלי.

נתתי הנחיה לצ'אט: "קח את הפריטים האלו וצור לי מודעה בסגנון האדומה, רק בצבעי הבקבוק. ושלב טקסט שיווקי רלוונטי"

משמאל למטה: התוצאה.
שימו לב שהצ'אט קלט ניואנסים של הרקע האורבני ואת סימן הברק וכמובן לפונטים עצמם.

* תודה לדניאל טרבלסי שהביא את הפרסום של מאיה לתשומת ליבי
👍2
פגשתי את אנת׳רופיק, האמא של קלוד המהמם, בפורום בלונדון (ראו תמונה) ושאלתי אותם 2 שאלות: במה MCP שונה מ-API, ומה לגבי אבטחת מידע ב-MCP אם הוא מריץ קוד בפועל - שזו הסכנה הכי גדולה לאנושות? (טוב הגזמתי, לא לאנושות אלא לעולם הסייבר כי זה כמו לתת למישהו עם כל המפתחות להסתובב במלון שלכם)

נתחיל מהסוף: הם לא ענו בצורה ישירה לשאלות שלי. אבל זה בערך מה שהם אמרו:

לגבי השאלה הראשונה: ב-API אנחנו צריכים להגדיר בעצמנו את הקריאות, לקרוא דוקומנטציות, לבנות את הלוגיקה של התהליך, ואין אפשרות להשתמש ב-LLM. מנגד, MCP הוא כלי שפותח לצרכי מחקר פנימי באנת׳רופיק והם בכלל לא תכננו להשיק אותו ולא ידעו שהוא יתפוצץ כפי שהוא התפוצץ. לכן, מדובר בפרוטוקול שאפשר לנהל עליו שיח ולשנות ולהתאים אותו יחד איתם דרך תגובות בגיטהאב הרשמי שלהם.

לגופו של עניין, MCP זו יכולת לגרום למודל שפה (במקרה שלנו קלוד), להתחבר לתוכנות אחרות ולשלוט עליהן. כמו ליצור טיקטים ב-JIRA ולעדכן סטטוס, מאמרים ב-Confluence, יצירת בסיסי נתונים ב-Supabase, שליטה ב-GitHub, והכל מבלי להגדיר API לכל דבר ודבר. אלא, מגדירים שרת MCP לאפליקציה שרוצים לעבוד איתה - וקלוד בשילוב הפרוטוקול עושים הכל לבד, בלי לוגיקות מורכבות שצריך לבנות ידנית ובלי כלום. דוגמא מצוינת לכך היא שימוש ב-n8n לשילוב סוכני AI עם שרתי MCP שזה בעצם אומר לבנות סוכן על שיש לו כלים שהם סוכנים אחרים ששולטים בשרתי MCP שונים. בקיצור: מדובר בשכבות של הפשטה מעל API.

ולשאלה השניה שלי: הבעיה היא שכדי להגדיר MCP טכנית צריך להתיר הרצה של פקודה על המחשב, מה שאומר לתת הרשאות ברמה של הרצת תוכנות על המחשב, שזה פתח לכך רעה חולה בעולם המתקפות. ולכן, לא קיבלתי תשובה לגבי השאלה - אבל - נאמר שהם מבינים את הצורך לשלוט ברמת ההרשאות של שרת ה-MCP, לקבוע רמות של אבטחת מידע, ובכלל לאפשר שליטה טובה יותר מאשר ״איזה כלי מגניב בואו ניתן לו להריץ הכל עבורנו בכל רמת הרשאות״.

אנת׳רופיק אמרו שהם מברכים על השאלות וישמחו לדון על זה פנימית. אם ידונו או לא ואם ישתנה משהו או לא - אני לא יודע. אבל הפתיחות לדון בשאלה ולהשיב בכנות - זה כשלעצמו ראוי להערכה. והאמת - שאם כבר אבטחה ו-AI, זה אנת׳רופיק. אז רגע לפני שאתם רצים לאשר כל MCP תזכרו שזה נחמד מאוד וכיפי למשחקים וניסיונות, אבל בסביבת פרודקשן זה כבר סיפור אחר לגמרי וזה ממש לא שם כרגע.
👍4👏1
היום שרפתי בערך 3 שעות על Vibe Coding עם Cursor רק כדי לגלות כמה מהר הוא שוכח את מה שאנחנו עובדים עליו ככל שהקוד גדל - וכמה זה מתסכל

הטרנד הזה שבו אפשר רק לדבר וה-AI יפתח הוא אחלה, כטרנד. בפועל, זה לא משנה מה אנחנו נעשה, בשלב מסוים ההקשר של המודל יתחיל להשתבש ככל שהקוד שלנו יגדל. ואז מה שיקרה הוא שגם אם שמרנו קובץ שבו כל מטרת הפרויקט מוגדרת בצורה ברורה - עדיין לא נוכל להכניס להקשר כל פונקציה וכל לוגיקה - אך ורק משום שטכנית חלון ההקשר לא יכול להכיל זאת.

כך נוצר מצב שמתחילים פרויקט עם פרומפט והמון נחישות. מתקדמים עם תיקונים והמון נחישות. מתחילים להתייאש כשרואים שה-AI מתקן אבל הורס חלקים אחרים. ומתייאשים לגמרי כשרואים שהוא מאבד את זה לגמרי ואפילו לא מצליח לתקן.

בניגוד למה שהיה עד לאחרונה, כיום כלי AI בצורה טבעית משתדלים לכתוב את הקוד בצורה חכמה וחלוקה לקבצים של כמה מאות שורות בודדות לכל היותר. אז לא צריך להדגיש את זה. מה כן צריך להדגיש?

עבורנו, אנחנו מוכרחים להבין מה קורה בפרויקט שלנו. לא לפתח ״על הבאב אללה״ - כלומר איך שיוצא אני מרוצה, אלא להבין מה הולך בפרויקט שלנו ברמת הלוגיקה, לפחות במבט על.

בנוסף, אנחנו צריכים לדעת מתי להפסיק לריב עם ה-AI ופשוט לקרוא את הודעות השגיאה. לא להתכתב איתו 500 פעם על אותה שגיאה, אלא לעצור, לקרוא, וכן - גם לתקן ידנית כשצריך. בין אם זה להריץ בעצמנו פקודה בטרמינל מתיקייה אחרת או לתקן ייבוא של ספריה בקובץ מסוים או להבין שמשהו שבור במבנה הקבצים, בהיררכיה.

בנוסף, כיוון שהצ׳אט שלנו כולו נשלח כקונטקסט, לא כדאי להאריך בו יותר מדי. בכל פעם שנעבור לפתח פיצ׳ר אחר - כדאי לפתוח חלון צ׳אט נפרד. שיישלח בנפרד את ההקשר. חסכוני יותר. מועיל יותר.

וחשוב כמעט מכל, היכולת לגבות, לחזור אחורה, לבצע Revert, Restore. לזכור שאפשר לחזור אחורה כשמשהו לא עובד. לא להמשיך לרוץ, אלא לחזור אחורה לנקודה שבה הדברים עבדו - ולהמשיך ממנה שוב. אפשר לבצע זאת תוך כדי עבודה, או מלכתחילה לעבוד עם גיטהאב ובכל פעם שמתקדמים עם הפיתוח - לבצע commit ולשמור את השינויים כדי שגם כאן נוכל לחזור אחורה.

זה נשמע כמו דברים קטנים אבל תאמינו לי שזה עולה בדם. זה נכון שה-AI יוכל להבין את הפרויקט, להשיב על שאלות, אבל אם לא מבינים מה עושים - מהר מאוד מגיעים לתסכול גדול. מנגד, כשמבינים מה הולך פה, פחות מתוסכלים, וברגע שמגיעים לשלב ה-Deploy המהולל - אין מאושרים מאיתנו, ועל אחת כמה וכמה שנהיה מאושרים כי אפילו את ה Commits אפשר לבצע עם AI מתוך קרסר.

והנה הצצה למערכת ה-SaaS שפיתחתי כחלק ממחקר שביצעתי. יש בה ככ המון מרכיבים, אבל למדתי המון - והכי חשוב: משתף אתכם כדי לחסוך לכם זמן.
👍4