YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
2.43K subscribers
657 photos
410 videos
37 files
439 links
YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
👉 https://yuv.ai 👈
Download Telegram
והנה OpenAI וגוגל החליפו תפקידים - OpenAI משחררת מודלים לא בשלים במחירים חזיריים, וגוגל היא זו שנותנת בראש בגדול 😳

בחודשים האחרונים גוגל עלתה על המסלול יפה מאוד עם העדכונים האחרונים שלה, והיא ממשיכה לתת בראש. משיקה מוצרים בקצב האמיתי שלהם.

בניגוד ל-OpenAI שעושה בדיוק את הטעויות שגוגל עשתה, משחררת מודלים חצי אפויים, ואפילו גרוע מכך - מעלים בחזירות דרמטית את המחיר! מה הפלא שאחרי שאלטמן זרק לאוויר את o1 Pro ב-200$ לחודש ״כי הוא יקר״ - ואנשים אשכרה קפצו על זה - עכשיו הוא דורש 225$ לקריאות API למודל החדש, GPT 4.5 שהושק היום - והוא אפילו לא פורץ דרך!

ככל שיהיו פראיירים שימשיכו לשלם על חזירות, כך הם ימשיכו לדרוש. אני מאוכזב מהם, אבל מאוד מאוד מפרגן לגוגל שלגמרי עלו על דרך המלך. אם יש פה גוגלרים - שאפו גדול לכם!!! 🚀🚀🚀
💯13
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
הגיע הרגע לבחון את Deep Research של OpenAI - הגעתי חשדן ויצאתי נלהב 🚀

הסיבה שהגעתי חשדן היא כי אני לא מתלהב מהדגמות של החברות ומחכה לבחון את הכלי בידיים. במבחן שלי לקחו חלק השחקנים: Perplexity Deep Research, DeepSeek, Grok, GenSpark ו-Google.

במבחן התוצאה: המנצח היה OpenAI ברמת היקף התוצר והאיכות שלו, באמת אהבתי מאוד.

במקום שני בחרתי את GenSpark שמשלב מגוון אדיר של סוכנים בתשובות שלו ומנסח הכל למופת, פשוט כיף לעבוד איתו.

במקום שלישי תיקו צמוד בין גרוק לבין גוגל, שניהם מספקים תוצר מרשים ואיכותי מאוד, גרוק קצר יותר אך קולע, וגוגל ארוך יותר אז חסר עומק. התוצרים עדיין משובחים ולכן התיקו.

במקום רביעי דיפסיק שגם נותן עבודה יפה אבל לטעמי האישי פחות מהאחרים.

ובמקום חמישי ואחרון Perplexity עם איכות תשובות שונה ממה שציפיתי לקבל, הוא כלי חמוד מאוד אבל למחקר מעמיק אני מצפה לקבל תוצרים אחרים.

שיהיה לנו חודש טוב, ״משנכנס אדר מרבין בשמחה״ , אז שנזכה לשמחה אמיתית ולהשבת כולם בקרוב אמן 🙏
👍84
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
אז מסתבר ש-NAPKIN AI השיקו יכולת להתאים את הגרפים לצבעי המותג שלנו באמצעות Custom Style! לקחתי את היכולת החדשה לסיבוב וגם התחכמתי על ידי ייצוא של הגרף המותאם אישית לפורמט SVG והדבקתו בקלוד 3.7 - שיצר לי אתר עם הגרף מוטמע בתוכו! 🚀

קבלו את הקומבינות המדליקות האלה שאני בטוח שהמון חיכו להם בהיבטי ברנדינג. שבת שלום וחודש טוב ומבורך, "מי שנכנס אדר מרבין בשמחה" - ושנזכה לשמוח עם כולם בבית בקרוב ממש, אמן.
5👍1🙏1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
מהפכת הקוד בשיא לא הגיוני: ה-AI הופך *כל* צילום מסך *לאתר שלם* ויש גם 33% הנחה על הכלי! 😍

כבר פרסמתי על CopyCoder שעושה משהו פשוט אבל מבריק: מקבל צילום מסך, מנתח אותו לפרטי פרטים, מייצר פרומפט שצריך להדביק בקרסר או תוכנה אחרת לפיתוח עם AI - והכל קורה לבד כמו קסם 🤯

זה מבאס שאין להם אפשרות להתנסות בחינם אז לא הסכמתי לשלם והם שלחו לי מייל עם קופון של 33% הנחה (10$ במקום 15$ לחודש - שווה לי לבחון) אז משתף גם לכם שהקוד הוא- STARTERPACK

זה לא שיתוף פעולה ולא יוצא לי מזה כלום, פשוט שמח לשתף אתכם ואשמח לדעת אם ניסיתם ומה חשבתם. שבוע טוב, חודש טוב ובשורות טובות 🚀

יובל
6👍2
שבוע הבא אני מגיע לאילת להעביר סדנת פיתוח ללא קוד (3 שעות) ונותרו מספר מקומות מוגבלים - אם אתם רוצים להצטרף אשמח לראות אתכם!

https://www.coing.co/Eilat_Main/196901
🔥1👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
והנה זה הגיע: ה-AI שמפתח אפליקציות מובייל בענן! כמו Lovable - אבל למובייל!! 🤯🚀

המשתמש Lamar ב-X העלה את הסרטון המצורף (בהילוך מהיר) בו רואים תהליך בנייה של אפליקציית מובייל מקצה לקצה עם הכלי שנקרא ROKR. תהליך הפיתוח ארך, לדבריו, כ-15 דקות בלבד. הכלי זמין בכתובת rork.app ואתם מוזמנים לנסות ולשתף בתוצאות.

בעידן הנוכחי שרוב השימוש שלנו במובייל - זה צעד מתבקש מאוד. שאפו להם!
👍3🤯1
מה לדעתכם היה קורה אם במקום בני אדם - היינו מגישים למשרות - סוכני AI? היו חוזרים אליהם יותר מאשר לבני אדם? היו חוזרים בכלל? אז מסתבר שב-13% מהמקרים חזרו לסוכני AI להתחיל תהליך גיוס!


אתמול בפאנל שהתארחתי בו בכנס הנפלא של Benny Farber שהשתתפו בו כ-800 איש(!), ישבו לצידי חבורה נפלאה של נשים מוכשרות: Rinat Keinan, ששיתפה את התובנות שלה לגבי המקום שאליו אנו הולכים עם AI, איך צריך להסתכל ברמה הארגונית על הדברים, גם כוכבית ארנון שיתפה את ההסתכלות שלפיה תהיה פחות היררכיה בארגונים ותהליכים יתייעלו משמעותית, והייתה גם Naama Manova-Twito , יזמת נפלאה שהקימה את MarkeTeam שסיפרה שהם עשו את מה שפתחתי איתו בפוסט הזה.

בשביל הקונטקסט, MarkeTeam היא פלטפורמת סוכני AI שמייעלת תהליכים ארגוניים באמצעות אוטומציות ו-AI. בין היתר, כדי לבדוק פוטנציאלית את המציאות שבה אנו נמצאים, הם יצרו פרופילים של סוכני AI, הגישו אותם למשרות דרך לינקדין, וב-13% מהמקרים *אשכרה* חזרו אליהם להמשך תהליך גיוס! זאת למרות שבקורות החיים היה מצוין שמדובר ביישות AI. זה הדהים אותי ותודה לך נעמה ששיתפת אותנו על זה!
מסתבר גם שלינקדין חסמו בסוף את הפרופילים והיו עם זה בעיות, אבל כניסוי אני חושב שזה מרתק וזה גם שופך אור על התהיות של כולנו. אם כיום 13% חזרו למועמדי AI, מה היה קורה אם לא היינו מציינים שהם AI כלל, ובראיונות היינו מעלים אוואטר שישיב על שאלות? אוואטר REAL TIME שיש כיום? ואיך היו האחוזים ביחס לבני אנוש בהתמודדות על אותם התפקידים?

אני לא יודע מה יהיו התשובות כרגע. אבל אני יודע שכמו כל דור, בכל פעם שנסגרת אפשרות - בני האדם ממציאים את עצמם מחדש בזכות היצירה האנושית והחכמה האלוקית שבקרבם.
ומחשבה לסיום: אני רוצה להרים כנס משולב שבו חצי מהזמן יוקדש להרצאות מעניינות מאוד של אנשים מובילים מהתעשייה שיספרו על האופן שבו הם משתמשים ב-AI בארגונים, על הלקחים שלמדו מכך, התובנות, בין בתחומי היזמות, מחקר, פיננסי, HR, פיתוח - והחצי השני של הזמן יוקדש לסשן איתי של כשעתיים-שלוש (עם הפסקות, אל דאגה) שבו אני אפתח מחשב ובזמן אמת, תוך שילוב של שאלות בסגנון KAHOOT, הכל יהיה אינטראקטיבי וביחד נפתח בזמן אמת מוצר SAAS - ללא קוד. פיתוח עם AI ללא קוד. בלייב. מענה על שאלות. טבעי. מה הייתם חושבים על פורמט כזה? הייתם מעוניינים להגיע ליום כזה? לדעתי זה יתן המון ערך, גם סיפורים על פרקטיקה ולא עוד רשימות כלים, וגם אני אבנה מולכם בלייב ואשיב על שאלות. אשמח לקרוא מה חשבתם!

ושוב מרים לנשים העוצמתיות של הפאנל אתמול, וגם לבני היקר על הכנס המטורף, שאפו וכל הכבוד!
👍6
😵‍💫 מכירים את זה שהלכתם לכנס AI ויצאתם עם חשק ליישם - אבל אין לכם מושג איך? או שחשבתם לעצמכם ״כן, אבל זה לא באמת פרקטי״? אז זה בדיוק מה שהאירוע שאני משיק בא לפתור! 🚀

הנה זה בא - אירוע AI שכולו פרקטיקה שבו נחלק את היום לשניים- בחצי הראשון תהיה סדנה אינטראקטיבית מעשית איתי! איך זה יראה? אני פותח מחשב וביחד אתכם, תוך כדי מנתבים את מסלול הפיתוח ללא קוד, בלייב!

תחשבו על זה כמו ריאליטי. אתם יושבים בקהל. צופים בפיתוח ללא קוד בלייב, תוך כדי הסברת המונחים בשפה ברורה - אבל גם שולפים למהלך הסדנה, מצביעים ובוחרים מה לפתח, באיזה כלי, איך זה ייראה ואיך לעצב הכל - בלייב!! ביחד איתי!!

וזה לא הכל. אתם יודעים שאני רוצה ללכת בגדול, אז מלבד החלק הזה שיהיה כ-3 שעות, יהיה גם חלק שני של מספר הרצאות מאוד מעניינות של חברות שבנו פתרונות AI והטמיעו אותן בעסק שלהן, וישתפו באתגרים ובלקחים כדי לתת לנו הסתכלות מעשית על איך אפשר לקחת את ה-AI לעולם האמיתי.

וגם זה לא הכל! נקנח בפאנל של מספר דמויות מאוד מעניינות, וגם כאן יהיו שאלות ותשובות אינטראקטיביות.

בקיצור: אתם לא רוצים לפספס את זה 🤩

איפה? תל אביב
מתי? 7.4
באיזה שעות? 9:30-16:30

את הדוברים אחשוף בהדרגה במהלך התקופה הקרובה אז כדאי לכם להיות על יד על הדופק
👍2🔥1
אורית קנטרוביץ' סוטובסקי, דירקטורית במייקרוסופט מפרגנת לי על המיטאפ של אתמול ועל הכח של הקהילה - איזה כיף שסיעור המוחות שלנו זוכה להכרה והוקרה! שוב תודה למי שלקח\ה חלק!
👏1
מה הקשר בין החיבור שלי ל-AI לאלברט איינשטיין ולרב מרדכי אליהו?

כשהרב מרדכי אליהו, זכר צדיק לברכה, היה הרב הראשי לישראל, קרה שהוזמן לבית כנסת להעביר שיעור תורה - וכשהגיע נאמר לו שהיו אנשים שהודיעו שהשיעור בוטל ולכן כולם התפזרו. כך עבר בין כמה בתי כנסת ובכולם אותו סיפור. כאשר הגיע לבית הכנסת האחרון, בדיוק הגבאי נעל את השער ואמר אותו הדבר - אבל הוסיף: וחבל. כי ממש ציפיתי לזה.

הרב שאל אותו: אתה רוצה שיעור בכל זאת?
הגבאי ענה שכן.

וכך הרב הראשי לישראל יושב עם גבאי לבד בבית הכנסת ומעביר לו שיעור פרטי. כששאלו אותו למה הוא ״בזבז״ את הזמן שלו בשביל שיעור פרטי - ענה שמצוות זיכוי הרבים היא לתת ערך אפילו לאדם אחד בלבד. כל אחד עולם מלא.

עם המסר הזה התחלתי להקליט תוכן לפני כ-5 שנים, וחשבתי שגם אם מישהו אחד או אחת יקבלו ערך - עשיתי את שלי. במקביל התחלתי לכתוב תוכן ולהעלות לרשתות עם אותה תפיסה - עזוב לייקים, עזוב תגובות, תן ערך וגם אם זה עזר למישהו/י אחד/ת - עשיתי את שלי. כנ״ל עם הפודקאסטים שהתחלתי להקליט.

האמת שהיה עוד שלב קטן של זיקוק פנימי. חשבתי עם עצמי מה החוזק שלי? והבנתי שאני אדם מאוד טכני - שיודע להנגיש מידע מסובך ומורכב בצורה מאוד לא טכנית, כזו שכולם מתחברים אליה. ולכן גם אם אנשים יעקפו אותי ברמת הידע - אני אהיה ייחודי בצורה שבה אני מחבר את הנקודות ועושה שכל עם מונחים מורכבים. ועל אחת כמה וכמה בעברית.

לכן המשפט של איינשטיין: הכל צריך להיות פשוט, אבל לא פשוט מדי - היה בול בשבילי. כי מצד אחד הכל צריך להיות פשוט, ברור, מובן. אבל לא פשוט מדי - הכוונה היא לא להשמיט פרטים או להקטין ממורכבות העניין. להסביר בצורה פשוטה, כי אם לא יודעים להסביר מושג כלשהו כאילו מסבירים לילד בן 3 (זאת אומרת במילים פשוטות) - זה אומר שלא הבנו את המושג.

מאז מסתבר שהקונספט הזה באמת מצרך מבוקש. אנשים צמאים לתוכן שעושה שכל ולא רק קופץ מדבר לדבר, אלא כזה שהגיוני ומחבר את הנקודות והופך את כל הדברים המורכבים לפשוטים ונגישים. יש תחושה כזו שאם אנשים מסבכים אנשים זה גורם להם להרגיש חכמים כי אחרים לא מבינים, אבל האמת היא הפוכה - הגדולה היא להנגיש את הדברים הכי עמוקים ומורכבים בצורה פשוטה - כדי להוכיח שכל אחד ואחת יכולים. כולם. אם רק מסבירים כמו שצריך.

אז החיבור הזה בין איינשטיין למרן הרב מרדכי אליהו זצוק״ל - הוא זה שבזכותו אזרתי אומץ לכתוב ולהקליט ולשתף - גם עבור 1 בלבד! וזה מה שהוליד את הקהילה הנפלאה שכבר מילאה אולמות - ובע״ה תמלא עוד המון.

הפוסט הזה נכתב לא כדי להשתחצן, אלא כדי לתת מוטיבציה גם למי שסובל מ״כאבי גדילה״ ברשתות. תזכרו שבאתם לעשות טוב אפילו ל-1, וה׳ יתברך ישלם שכר פעולתנו.

ואסיים בתודה לאשתי היקרה שתומכת בי מאוד ובזכותה האפשרות לצמוח ולגדול, לעוקבים ולעוקבות הנפלאים שלי, וגם לבורא עולם, שעוד יום יבוא ואשתף למה אני באמת דוגמא מוחשית לאדם שה׳ עזר לו להתרומם מהמקומות הכי קשים בעולם העבודה. ממש מקימי מעפר דל, מאשפות הרים אביון - להושיב עם נדיבי עמו. עברתי המון, ותודה לאל היום אני זוכה להשפיע, נבחרתי כמשפיען AI ובונה קהילה באמזון AWS, זכיתי לעזור ל Google For Startups, שיתפתי פעולה עם Microsoft, וחברות רבות נוספות, דברים שאם הייתם אומרים לי שיקרו כשהייתי תעסוקתית במקום שהרגשתי שלא רואים את האור כי הוא כל כך נמוך - הייתי בטוח שאתם מדמיינים. ולא יקרה. אבל קרה. ויש תקווה לאחריתנו, ונאמן הוא בעל מלאכתנו - שמשלם וישלם לנו את שכר פעולתנו.

ואם דירבנתי מישהו או מישהי אחת בפוסט הזה - דיינו.

לילה טוב,
יובל
21👍1
אמ:לק - נבחרתי ל-2 תכניות מעניינות של AWS ואנחנו מרימים מיטאפ על פלטפורמת ה-AI שלהם! מצורף קישור להרשמה.

2 התכניות הן ה-AWS Community Builder וה-AI Superstars! אז למה שתתעניינו? מה יוצא לכם מזה?

1. בראש ובראשונה - מיטאפ ב-23 באפריל 2025 כולו על בינה מלאכותית גנרטיבית וקודינג + פלטפורמת הבינה המלאכותית הגנרטיבית AWS Bedrock! קישור ההרשמה נמצא בתגובות. תודה מיוחדת ל Keshet Brosh על שגרמה לזה לקרות!

2. יהיו לי עכשיו יותר אפשרויות ליצור הדרכות מעשיות לפתרון בעיות אמיתיות כמו פיתוח והטמעה של אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית שצריכות לתמוך גם במצבים שמספר המשתמשים גדל וכדומה.

אני מודע לעובדה שאנשים לא אוהבים כשמישהו "קשור" לחברה מסחרית. אני מבין אתכם. זו הסיבה שלא אהיה מוטה לכיוון דבר כלשהו, אלא אציג את האפשרויות ואבדוק מהן האפשרויות הטובות ביותר מכל האפשרויות הקיימות.

יחד עם זאת, אני חושב ש-AWS יש פלטפורמת ענן מדהימה שאינה נגישה מספיק ל"אדם הטכנולוגי הפשוט" - וזה המקום שבו אני יכול להיכנס לתמונה, וזו הסיבה שאני חושב שהמיטאפ יהיה מקום נהדר להביא הכל לשולחן - שאלות, חששות או כל דבר שעולה לכם בראש.

מצפה לפגוש אתכם!

להרשמה: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScp_Xq9L6RFD20xhiVet-Zzk9tPuhHIRU_N8qGO8vbwQm3BDA/viewform?usp=header
רשתות נוירונים זו ההוכחה לכך שאשכרה יש משמעות למונח ״נגזרת״ שלמדנו בבית הספר בשיעורי מתמטיקה 🤯

״נגזרת זה שיפוע בנקודה״ אמרו לנו בשיעור מתמטיקה, וצריך לזכור את זה בעל פה לבגרות. למה צריך לדעת את זה? מה זה נותן בעולם האמיתי? מי יודע בכלל. כמו כמעט רוב החומר שלומדים בבית הספר שהקשר בינו לבין החיים האמיתיים כמעט ולא קיים.

בתקופה הזו, תקופת מהפכת ה-AI, יש תור זהב של למידה. אני מתעמק תקופה ארוכה ברשתות נוירונים, וחשבתי לשתף - ואפילו בהתלהבות! - שיש משמעות לנגזרות!!!!

כאשר אנחנו מעבירים מידע דרך רשתות נוירונים אנחנו בעצם מעבירים מספרים דרך משוואה ארוכה ומאוד מורכבת שבסוף נותנת לנו מספר כלשהו. איך יודעים אם המספר שקיבלנו תואם למספר שציפינו לקבל? משווים. בין מה למה? בין מה שקיבלנו - לבין מה שאנחנו יודעים שאמורה להיות התוצאה. המספר הזה נקרא Loss, השגיאה של הרשת. ובמילים פשוטות: כמה הרשת טועה בחישוב שלה. בטווח שבין 0 ל-1, כאשר 0 זה שאין טעות בכלל, המשוואה נפתרת כמו שצריך, ואילו 1 זה אומר שהכל טעות מוחלטת.

ברגע שאנחנו מבינים שיש לנו טעות, למשל קיבלנו 0.65, מה שאומר שאנחנו 65% טועים, אנחנו צריכים לתקן את הרשת ולבצע חישוב מחדש ולמדוד שוב את הטעות. כך אנחנו מבצעים תיקון לערכים של המשוואה בכל פעם, מחשבים שוב את התוצאה, שוב ושוב ושוב, בתקווה שנראה שערך השגיאה יורד מ-0.65 (במקרה שלנו) למקום נמוך יותר, כמו למשל 0.09, וגם זה מבלי שאנחנו מאמנים את הרשת יתר על המידה, כי גם זה לא טוב.

עכשיו מגיע הקטע! לקח שנים!!!!! להבין איך אפשר ״לחזור אחורה״. זאת אומרת, לקחת את השגיאה, ואיתה לחזור אחורה ובכל פעם לעדכן משתנה אחר במשוואה. למה זה מסובך? כי הכל משוואה מתמטית מסובכת. וכדי לחזור אחורה צריך למצוא משוואה שיש קשר בין התוצאה לבין הערכים האחרים. זו הסיבה שלמרות שאי שם בשנות 1940 הומצאה רשת הנוירונים, לקח עוד עשרות שנים עד שהבינו איך חוזרים אחורה. החזרה אחורה נקראת Backpropogation. ועכשיו הקסם: כדי לחזור אחורה אנחנו צריכים להשתמש ב…נגזרות!!!! 🤯🤯🤯

לוקחים את הנגזרת (!!) של התוצאה, כופלים אותה בערך של הנוירונים מהשכבה הקודמת ברשת, וכך מקבלים בעצם תמונת מצב של כמה שינוי של ערך מסוים במשוואה השפיע על התוצאה הסופית. זאת אומרת, אם נדע כמה כל משתנה משפיע על התוצאה, נדע כמה צריך לשנות את ערכו כדי שהתוצאה הסופית תניב אחוז שגיאה מינימלי!

ולמה צריך בכלל נגזרות? כי נגזרת זה… שיפוע המשיק בנקודה! והאמת היא שרשתות נוירונים לוקחות נתונים, בעיה מסוימת בחיים, שאפשר לייצג באמצעות קו שהוא לא קו ישר. אם יש בעיות שאפשר לייצג באמצעות קו ישר (כמו מידת נעליים בהתאם לגובה) - לא בהכרח צריך רשת נוירונים, ויש מודלים של למידת מכונה שהם הרבה יותר קלים למימוש. הכוח של רשתות נוירונים נובע מכך שהן מסוגלות לפתור בעיות שאי אפשר לייצג בצורה לינארית, אלא דווקא בצורה מורכבת, כמו צורת סינוס וכדומה, וגם - רשת נוירונים מסוגל לקבל הרבה מידע.

מסתבר שככל שאנחנו משתמשים בנוירונים רבים יותר בשכבה ו/או במספר שכבות רב יותר (ביחס הנדרש), נוכל לייצג בעיות מורכבות מאוד בצורת קו עקום ומורכב ככל שיהיה, כך שבסוף המודל שלנו ידע לתת לנו ניבוי לכל ערך שנזין לתוכו!

רשת נוירונים מקבלת מידע - ומציגה תוצאה: זה יכול להיות תחזית של האות הבאה (מודל שפה מישהו?) או ניבוי עוצמת רעש בתמונה כלשהי (מודל דיפיוז׳ן ליצירת תמונות מישהי?) או חלוקת מידע לקטגוריות (זיהוי אוטומטי של קטגוריות בידיעות חדשותיות למשל) וכך הלאה.

והקטע הוא שהרבה מהקסם הזה קורה ומתאפשר בזכות אותה נגזרת שאף פעם לא הסבירו לנו למה בכלל צריך אותה. בגלל שרשת נוירונים מייצגת מידע בצורת קו, היכולת לנו להבין את ההשפעה של כל משתנה על הקו הזה, מתאפשרת על ידי יצירת קווים משיקים לקו המורכב הזה, וחישוב של השיפוע שלו, שזה נגזרת!!! שיפוע המשיק בנקודה!! ורק בזכות כך אפשר לתקן את הרשת - ולהגיע ל-AI המטורף שאנחנו בו כיום!

אגב. פעם הייתי ב-5 יחידות מתמטיקה בבית הספר אבל לא הסתדרתי עם המורה וירדתי ל-3 יחידות. למרות שקיבלתי 100 בבגרות, תמיד אהבתי מספרים, וגם כששנים אח״כ השלמתי לרמה של 5 יחידות מתמטיקה במכינה למכללה להנדסה, וגם כשלמדתי שנה הנדסת תוכנה ולמדתי חדו״א וכו׳ - אף אחד לא טרח לציין מה שכתבתי פה. בטח שלא בהתלהבות.

אז טיפ קטן לעולם החינוך: במקום ללמד אותנו לזכור - תנו לנו דוגמאות מהעולם האמיתי למה צריך את זה - וההתלהבות תבוא מאליה.

מקווה שאהבתם, ואם מעניין אתכם תנו לייק או תגובה ואמשיך לשתף אתכם בגילויים מרעישים על רשתות נוירונים.

שבוע טוב ובשורות טובות לכולנו 🙏
יובל
👍14🔥21
הקלטתי היום המון תוכן לקורס פיתוח ללא קוד עם AI - שילבתי את base44 - והאמת: אני לא יודע אם צריך כבר צוותי פיתוח יותר 🤯

השילוב של קלוד 3.7 שאני מניח שמתבצע בו שימוש, יחד עם הדרך שבה בייס44 מבינים את הפרומפט, גרמה לכך שלא רק שקיבלתי אתר שלם לחלוטין, אלא הוא בא מוכן עם הזדהות דרך גוגל ובסיס נתונים מובנה, לרבות סכמה שנוצרת אוטומטית. קחו רגע לקרוא את הפסקה הזו שוב. ושוב. ושוב.

הפרומפט שלי היה משפט אחד בודד בלבד. עדיין לא השקעתי בו אפילו. ציפיתי לקבל משהו בוסרי אבל קיבלתי אפליקציית פולסטאק מקצה לקצה עם הזדהות ונשארתי פעור פה. עכשיו אני מדייק את הפרומפטים יותר, בודק עומסים, ואני בעיקר המום. אם אני רוצה לפתח מוצר, או שאני איש ניהול מוצר, או שאני לקוח שרוצה מפתח שיפתח לי - מספיק לי לכתוב לבייס44 שנותן 7 בקשות חינם ביום - ויש לנו אתר שלם. לחלוטין. לא צריך צוותי פיתוח, מספיק 1-2 שעובדים עם AI ויודעים מה הם עושים. וזהו זה. פיניטו לה קומדיה.

אני חושב שזה דגל אדום לכל המפתחים - זה הזמן לחשוב במה אנחנו מתייחדים ואיך אנחנו ממציאים את עצמנו מחדש כי חוסר הרלוונטיות כבר כאן. זה לא העתיד. זה פה. זה קורה. מטריד אבל זו המציאות, המצאנו את עצמנו במהפכה התעשייתית - ועכשיו צריך להמציא את עצמנו שוב.

סקפטיים? בואו תנסו את האפליקציה שנוצרה ממשפט בודד: https://base44.app/login?from_url=https://base44.app/apps-show/-563f3d73&app_id=67cd5dfb41c38a12563f3d73

האפליקציה מקבלת הכנסה ומספר נפשות וממליצה על תכנון תקציב.

שאפו למפתח מאור שלמה התותח שהמציא את Base44 זה פשוט מהפכה דרמטית בזכותכם 🚀
😱4