YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
2.43K subscribers
657 photos
410 videos
37 files
439 links
YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
👉 https://yuv.ai 👈
Download Telegram
השתמשתי ב-2 כלי AI לפיתוח ״קל״ כדי ליצור ממשק שכולו ״שופטי AI״ שבודקים את איכות התשובות של LLMs - והחלטתי להקליט לכם סקירה קצרה וכיפית על ההבדל שביניהם. שמם: Lovable ו-Creatr 🚀

נתחיל מהסוף: יש פה קרב צמוד מאוד והייתי אומר להפתעתי ש-Creatr מנצח בכך שאפשר לשנות אלמנטים ותמונות ישירות בממשק, לרבות ג'ינרוט של תמונות חדשות, שינוי אייקונים (בעתיד), מעקב אחר עלות הטוקנים של האפליקציה, והשוס הגדול - הוספת אלמנטים תלת מימדיים או מעוצבים ויפהפיים בקלות יתירה, על ידי קליק בלבד.

צריך לומר ש-Lovable ניצח ביופי של הממשק בניסיון הראשון, אבל Creatr מנצח ביכולת להתאים אותו אישית. שניהם מתחברים לבסיס נתונים וצד שרת אחורי (כשירות) דרך SupaBase, שניהם יכולים להעלות את הקוד ל-GitHub בקלות, שניהם תומכים בשינוי הכתובת של האתר לדומיין שלנו ושניהם מאחרים את האתר על השרתים שלהם.

ככל שהקרב הזה הולך וצובר תאוצה, בעולמות הפיתוח וה-AI, אנחנו נהנים מזה!
3
קבלו את ה-AI שחושב 5 מהלכים קדימה בשיחות בזמן אמת: מפתח חיבר את אפליקציית iMessages למערכת שבכל שלב מציגה את 5 האפשרויות הכי טובות להמשיך את השיחה! 🚀

דמיינו שאתם יכולים לקבל, בדיוק בזמן, את התגובה האופטימלית לכל שיחה – כאילו הייתם מנצחים משחק שחמט. אנחנו גאים להציג את Social Stockfish, מנוע ניתוח בזמן אמת שמביא את העתיד אליכם למסרון.

אז מה קורה מאחורי הקלעים?
משתמשים בהיסטוריית השיחה שלנו ובמטרות שהוגדרו לשיחה כדי לבנות הבנה עמוקה של ההקשר. לתת קונטקסט רחב.

המערכת “רואה” עד 5 מהלכים קדימה. היא מייצרת מאות מצבים עתידיים אפשריים לכל סיטואציה בשיחה, בדיוק כמו מנוע שחמט שמנתח את כל המסלולים האפשריים לפני שהוא מבצע את המהלך הבא.

כדי לנבא את האפשרויות המפתח השתמש בסימולציית מונטה-קרלו שזו סימולציה מבוססת הסתברויות, Social Stockfish מחשבת את הערך הצפוי (EV) של כל תגובה. תחשבו שאתם צריכים לנחש מה האפשרויות של התגובה עבור כל משפט - אז כך זה קורה - על בסיס ניתוח סטטיסטי ומדעי.

בניגוד למודלים אחרים שמחשבים את המחשבות באופן סדרתי (chain-of-thought), המערכת הזו בודקת את כל הנתיבים הלוגיים במקביל – מה שמאפשר לה לקבל תובנות עמוקות ומקיפות יותר, גם אם זה דורש כוח חישוב משמעותי.

זה יוז-קייס ממש מרתק בעיני, חשיבה יצירתית וגאונית. סקרן כבר להשתמש! מה דעתכם? הייתם משתמשים בכלי כזה? אשמח לקרוא את המחשבות שלכם.

שתהיה שבת שלום,
יובל
👏2
הלם הלם הלם: כלי חדש של מייקרוסופט יודע לקנות חלב אונליין, לשכפל ספריות קוד, לבדוק עדכוני תוכנה במחשב, והאמת שפשוט לעשות כל מה שמשתמש יכול לעשות דרך הדפדפן - וכל זה בחינם 🤯🚀😱

הכלי ששמו OmniParser, שוחרר לאחרונה בגרסא 2, שמאפשרת ממש לשלוט על הדפדפן ולבצע מנעד רחב של פעולות. זה מאוד מזכיר את MCP ואת השימוש של קלוד בו, אבל נראה שהפעם זה קל יותר, תומך במגוון מודלים של שפה, למשל GPT / DeepSeek ועוד.

את הסרטון המצורף העלה Paul Couvert ואני ערכתי אותו קצת כדי לזרז את המסר. זה וואו וזה זמין בגיטהאב! פשוט חפשו OmniParser2 GitHub במנוע החיפוש / מנוע ה-AI האהוב עליכם! לא יודע מה אתכם - אני הולך לחגוג על זה ולהקליט משהו מאוד מעניין כי זה 😬

וזה הזמן לבשר 2 דברים:
1. הכנס באילת שתוכנן למרץ 2025, לצערנו יידחה בשלב זה בשל מספר אתגרים שצריך לפתור. אבל בע״ה שואפים לקיים אותו לקראת סוף השנה.
2. אני אפתח הרשמה לאירוע אחר, שאני מרים, שבו אני רוצה גם לדבר על GenAI ופיתוח וגם לשתף מסך ולהראות בפועל את הכלים המובילים כיום בעולם הפיתוח. נדבר על תכנון המוצר, על היסודות של הקוד, על הדרך שבה AI משנה את המגמה, על איך כל מי שלא מפחד מלמידה, חשיבה, והרבה ניסוי וטעייה עם AI, יוכל / תוכל לפתח אפליקציות וסוכני AI שמחוברים למאגרי ידע וכלים. זה יהיה שונה מההרצאות הקודמות שלי, כי זו לא עוד הרצאה, וזו גם לא סדנא פרטנית, אלא זו הרצאה משולבת הדגמות מעשיות בלייב וכיסוי יוז-קייסים מקצה לקצה. כל זאת כשהקהל עצמו גם יקבע לאיזה כיוונים נלך תוך כדי ההרצאה.

האירוע יתקיים פיזית בת״א בעוד מספר שבועות, זו תהיה הזדמנות למינגלינג איכותי עם תותחים ותותחיות! יש לי הרבה רעיונות בקנה, ויהיה מאוד מיוחד, לרבות פאנל מיוחד שבו נדבר על איך ה-AI מזיז את הגבינה בעולמות הפיתוח, נגע גם בעולם הגיוס הטכנולוגי שמושפע מכך, ונראה דוגמאות מאורחים חשובים על איך הם הטמיעו AI במעשים - ולא בדיבורים.

זו ההזדמנות גם לציין שלנוכח חשיבות מהפכת הקוד, אני חושב שזו הזדמנות פז לכל חברה וארגון שרוצים לקחת את המהפכה הזו קדימה - להגיע לאירוע - או ליצור איתי קשר כדי שנעביר את התוכן הזה גם אצלכם. אני רואה נתונים שמצביעים על כך שהערך שמקבלים משימוש פרקטי בכלי AI בעולמות הקוד - יכול להגדיל את הפרודוקטיביות ואת הסקרנות.

אני מוכרח להדגיש משהו חשוב שאני מרגיש שלצערי קיים כיום במקומות עבודה: ישנה תחושה שמי שמשתמש ב-ChatGPT או Claude וכדומה כדי לתכנת או לחקור - הוא לא באמת שווה משהו. יש כאלה שנותנים תחושה כזו, יש כאלה שאומרים זאת בפועל לעובדים שלהם או לקולגות, ואני חייב לומר שאני לא רק חולק על זה, אלא לדעתי מדובר בזלזול שנובע מאי הכרת הכלי או מחוסר ביטחון שאותם אנשים ייפגעו היות ותחום שהיה שמור לאנשי סוד - נפתח להמונים וזה גורם למהפכה של ממש. זה כמו להגיד שבתקופת המצאת המחשבון - לעגו למי שמשתמש בו, במקום להגיד איזה כיף שעכשיו המתמטיקה נגישה לכולם ותעזור להביא לשגשוג וצמיחה. במקומות עבודה לא רק שכדאי להשתמש בכלי AI גם לקוד, אלא חייבים! ואז האתגר יהיה להשתמש בצורה נכונה, וזה העיקר.

בקיצור הרבה דברים גדולים לפנינו בעזרת השם יתברך, יש למה לצפות! ואם שכחתם את תחילת הפוסט - תורידו את OmniParser2 ותודו לי אח״כ.

שבוע טוב, וכמה טוב שעוד אחים שלנו שבו הביתה, בתפילה שכולם ישובו בקרוב, אמן!
יובל
👍2👏2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
סיימנו לשבור את השיניים? קבלו את כלי ה-AI שמתרגם שפות בין משתתפים בשיחות וידאו - בזמן אמת! תעצרו לדקה לצפות בזה, זה אדיר!

כדי שנבין, אנחנו יכולים לעלות לפגישות וידאו, לדבר בשפה שלנו (אפילו בעברית) - והצד השני ישמע את השפה שהוא מעוניין לשמוע (מבין השפות הנתמכות). כך למשל, אני מדבר *עברית* ובזמן אמת הצד השני שומע *גרמנית* או *ערבית* או אפילו *יפנית* ושפות רבות אחרות!

הכלי הנפלא הזה, שנקרא Palabra AI, באמת פורץ דרך וזה מזכיר לי את התקופה שעבדתי במשכן הכנסת, כאשר היו באים מנהיגים זרים והיו דואגים שיהיה מי שמתרגם בזמן אמת למנהיגים את השפות. כך אם יש נאום בעברית או אנגלית, אבל האורח רם המעלה דובר שפה זרה, המתרגם מתרגם בזמן אמת והאורח מקבל את המידע בשפה שלו. והנה, מספר שנים אחרי, זה קורה עם AI, אוטומטית לחלוטין, בקול!!!!

תודה ל-Palabra ששלחו לי את ההזמנה לבטא הזו. ממליץ בחום לבדוק את הכלי!!
7👏1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
האתר הזה פיתח לי *אוטומטית* מוצר שמחולל סיפורי ילדים בהתאמה אישית *עם תמונות לפי סגנון* - ואפילו הפך את המוצר ל-API בפני עצמו! 🚀

האתר הזה גם משלב LLM במוצר שלנו בעצמו מבלי שאנחנו צריכים להגדיר לו בכלל מפתח API, מעניק פי 2 יותר בקשות מאשר כלים מתחרים - ופשוט מבצע ברמה גבוהה מאוד.

שם הכלי הזה הוא Base44 והוא שוב סוחף את קהילת ה-AI בסערה גדולה. ממליץ לכם לנסות אותו ממש עכשיו. זה ילהיב אתכם, אני בטוח!
👏2👍1
קורס חדש וחינמי של גוגל עושה סדר ליזמים ואנשי / נשות טכנולוגיה בכל עולם ה-Gen AI: החל מתכנון ומבניית אב-טיפוס, דרך חיבור שלו ל-Gen AI וכלה בפרסום האתר על פלטפורמת Google Cloud Platform בדגש על Vertex AI, ״מגרש המשחקים״ של גוגל לעולמות ה-AI!

הקורס חינמי 100%, מתחיל ב-25.2.25, מפגש של פעם בשבוע שמכסה הכל מא׳ ועד ת׳, ומהניסיון האישי שלי עם חברות הן מאוד אוהבות ללכת על GCP (הענן של גוגל) כך שבעולם האמיתי רצוי מאוד להכיר, ובטח כשזה חינם ואונליין ובקצב שלנו. אני גם מתכנן להירשם, יהיה מעניין.

גילוי נאות: גוגל פנו אלי בבקשה לקדם את הקורס הזה, וההודעה הזו *היא לא קידום בתשלום* ואני מפרסם את הקישור כיוון שאני באמת מאמין שיש בו ערך שיכול לתרום לאחרים. אני אישית מאוד נרתעתי מפלטפורמת הענן של גוגל בעבר, אבל שמעתי עליה דברים טובים והחלטתי שזה הזמן לצלול גם אליה כפי שצללתי ל-AWS ול-Microsoft Azure. אז אם בא לכם ללמוד - ובחינם - איך לקחת את הפרויקט שלכם, בין כיזמים בפועל ובין כחובבנים, לשלב של מוצר אמיתי - זה בשבילכם!

תהנו: https://goo.gle/430KdrL
👍5👏3
יום אחד אולי אפרוש כנפיים? האמת שלא יום אחד. זה קורה ממש עכשיו. פתאום עכשיו. פתאום היום.

אתם יושבים? יופי. כי מהיום אני עצמאי 100%! 😱🚀
אחרי 17 שנים שבהן צברתי ניסיון תעסוקתי מגוון מכל המגזרים: עסקי, פרטי, ציבורי, הייטק, באינספור תפקידים: פיתוח ומחקר, סייבר, דאטה סיינס, הטמעה והדרכה, דוברות והסברה, ניהול קמפיינים ודיגיטל ואפילו תיאום ביקורים במשכן הכנסת, הגיע הרגע שבו, בחסדי השם יתברך ובתמיכת אשתי היקרה, אני יוצא לדרך חדשה.

ומה זה אומר? שיהיה לי את הזמן ליצור, לחשוב, לפרסם, לחקור, להכיר את הכלים הכי חדשים, ללמוד, להנגיש את התוכן הכי טוב, ובעיקר-להיות זמין לכם.

אחרי שבשלוש שנים האחרונות מיקבלתי בין עבודתי כארכיטקט סייבר ו-Senior Data & Machine Learning Scientist בהייטק, זכיתי לעמוד על במות רבות גדולות וקטנות בארץ ובחו״ל, לייעץ לארגונים וחברות, להעביר הרצאות וסדנאות, לכתוב טור למגזין חדשנות מוביל, לצבור קילומטרז׳ גם בתעשייה וגם בקהילת ה-GenAI, ליצור קהילה מדהימה- עכשיו אני לוקח את זה לשלב הבא.

אז מה אני מציע?
🎤 הרצאות - בדגש על AI ופיתוח, אוטומציות, סוכני AI, מודלים גדולים של שפה וגם DeepFakes וסייבר
👨🏻‍💻 סדנאות - לתרגל יחד איתי, יד ביד בצורה הכי פרקטית שיש בקבוצות אקסקלוסיביות, הקמת אתרים ללא קוד, יצירת סוכני AI, אוטומציות ואפילו פיתוח עם AI
👩‍🏫 קורסים ותכנים אונליין - קטלוג הקורסים שלי הולך להתרחב עם קורס חדש ומקיף של פיתוח ו-AI, ועם פלטפורמה חדשה של תכנים בלעדיים עם מיני-קורסים במגוון נושאים: HuggingFace, Machine Learning, Fine Tuning ועוד
👨‍💼 ליוויים והטמעות - מיפוי המצב הקיים בארגונים וגיבוש תכנית הטמעת AI ואוטומציות לייעול תהליכים כמו סוכני AI לתשאול בסיסי נתונים בשפה טבעית, חילוץ מידע מקבצי PDF וכדומה
🤹‍♂️ העשרת התוכן והפעילות לקהילה שלי - מפגשים פיזיים ואונליין עם אנשי ונשות מפתח מהתעשייה בארץ ובעולם, ממגוון חברות ותחומים, כדי לחבר את כולנו לקדמת החדשנות.

כל זה הוא קצה הקרחון למה שאני מתכנן ולרעיונות שיש לי בראש.
והאמת? אני הכי מתרגש בעולם.
עכשיו זה הזמן שלי לפרוש כנפיים ולעוף גבוה ביחד אתכם.

יאללה,

🐦‍🔥 Lets fly high with YUV AI!
22👏17👍2🔥2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
הכירו את הכלי הבריטי שנותן מהלומה ל-OpenAI: במקום לשלם 200$ בחודש ל-OpenAI, חברה מלונדון בשם Convergence משחררת היום את Proxy 1.0 שמסוגל לבצע לכאורה מה שה-Operator של OpenAI יכול לבצע - רק יותר טוב - ובחינם!

סרטון הדמו של המוצר הזה סוחף את הרשת בשעות האחרונות אז לקחתי אותו לסיבוב. בדמו מראים איך בקלות אפשר לחלץ ציוצים מ-X ולקבל סיכומים, בפועל לקח לו זמן להתניע, ועד שהגיע ל-X נעצר בעמוד ההתחברות וביקש פרטי גישה. היה יפה לראות אותו גולש לבד באינטרנט, הזכיר לי את דווין המתוק בזמנו.

המסר הוא: לא לקנות מה שרואים בדמו, אף פעם, וגם - לא להיות פראיירים ולשלם ל OpenAI 200$ רק כי הם דורשים, יש מתחרים טובים בשוק שתמיד שווה לבחון. כמו הכלי הזה, חפשו Proxy 1.0 AI ותהנו!
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
בואו נראה מה זה Embeddings בעיניים! בסרטון הזה לקחתי לסיבוב את "גן המשחקים" של חברת Cohere המדהימה כדי להראות לכם איך ניתן לקבל תחושה של הקסם שהופך מידע גולמי לייצוג מספרי בעל משמעות. מידע דומה - יהיה בעל ערך קרוב מספרי.


בדרך הזו אנו ממש רואים את הפלא: מודל Embeddings אומן על הפיכת מידע לייצוג מספרי, "שרטוט" שלו על פני מרחב רב מימדים, ומדידת הקירבה בין הטקסטים השונים. זה נותן לנו יכולת לראות דברים קרובים או רחוקים. למשל: פידבקים חיוביים או שליליים על מוצר, חלוקת נושאים לקבוצות וכדומה. אמנם מה שציינתי בסוף הוא נושא בפני עצמו שנקרא "אשכולות", Clustering, אבל כשרואים Embeddings בעיניים, יותר קל להבין גם איך ה-Clustering עובד.
👍31🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
יושבים? קבלו את הכלי שגרם לי להגיד "וואו" ולעזוב הכל - כי הוא מצליח לעזור לפתח מוצר SAAS שלם בקרסר - מצילום מסך בלבד וללא כתיבת קוד!!


זה גאוני: לוקחים צילום מסך של עיצוב שאהבתם את העיצוב שלו - והכלי הזה ייצור פרומפטים מפורטים לקרסר שיוצרים שכפול כמעט מדויק של האתר! ויש אפילו אפשרות לחבר את סופה-בייס!!!

אני יודע שזה לא חדש לשכפל אתרים מצילום מסך, אבל החידוש הגדול פה הוא הרעיון של יצירת איפיון מערכת בשפת LLM מצילום מסך בלבד, זה חוסך המון תסכול וכל מי שניסה לשכפל אתרים בעבר יודע כמה זה מייגע. עם הכלי הזה ששמו COPYCODER AI - הכל הרבה יותר קל!
👍53🤩1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
המשחק נגמר ל-Cursor? הסינים השיקו את TRAE: סביבת פיתוח שמשלבת את מה שיש בקרסר, כולל שימוש בקלוד סונט 3.5 - והכל בחינם! 😳🤯

עוד לא הספקנו להתאושש מ-DeepSeek הסינית שכבשה את קהילת ה-AI והנה הסינים שוב מחוללים מהפכה: הכירו את TRAE, סביבת פיתוח עם AI מבית ByteDance (טיקטוק) - שגם זמינה בחינם, גם מאפשרת שימוש במודלים מובילים כמו קלוד סונט 3.5 - בחינם.

מסתבר שהשם TRAE הוא ראשי-תיבות של
The
Real
AI
Engineer

מזכיר את Devin עליו השלום, רק שהוא חינמי וכל קהילת הפיתוח סוערת וגועשת ומדברת עליו באטרף כזה שהסינים שוב נתנו נוק אאוט, והאמת - בצדק. צריך לזכור שכנראה המידע יעבור דרך שרתים סיניים, עוד נראה פרסומים על זה בקרוב עם ניטור התעבורה כדי להוכיח זאת באמצעות WireShark ודומיו. ובכל מקרה, שאפו גדול לסינים ששוב מחוללים מהפכה של ממש, והכי חשוב לזכור שכל זה פועל בסוף לטובתנו. שכולם ימשיכו להתחרות - ואנחנו נמשיך ליהנות!

צפו לסקירה ולבניית מוצר מיקרו SaaS עם TRAE בקרוב 🚀😎
👍4
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
קיבלתי פיצוץ ביד: מי צדק באבחנה? ד״ר GPT או הרופא האמיתי?
🤯4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
טיפ זהב: אם תבקשו ממודל שפה לתת לכם פלט בפורמט markdown - זה יועיל להפוך כל טקסט בקלות ל-Mind Map! 🚀

כולנו מכירים את זה שיש לנו מסמכים וטקסטים ארוכים ואנחנו רוצים להבין בזריזות את התוכן, אפילו במבט על. אז אפשר לתת אותו למודל שפה ולבקש הסבר - וזה בסדר, אבל אפשר גם לבקש ממודל השפה לתת לנו את הסיכום בפורמט md (markdown) , שמסתבר שמתאים מאוד לאתר markmap, שיודע להפוך תוכן md ל-Mindmap.

בכלים כמו GenSpark, מצרפים בסוף התוצר גם את מפת המחשבה הזו שמכילה את כל הצמתים שמודל השפה בחן כדי להשיב על שאלות. כמה מדהים שאפשר ליצור אותו הדבר גם בעצמנו בדרך הזו, אותה גילה משתמש ה-X בשם אבישיק, Abisheik, והסרטון שייך לו. הוא השתמש בגרוק 3 כדי לייצר את ה-md, וזה מדהים לראות כמה גרוק פשוט מודל משובח ברמות שאנחנו חייב לעבוד איתו יותר!

ערב טוב,
יובל
👍6🔥1
יש חבילת פיתוח שנקראת ottodev שלקחה את bolt.new והוסיפה לו המון יכולות, בדגש על היכולת להריץ אותו לוקאלית עם מודלים שונים של שפה. בדקתי אותו בעבר, ועכשיו חזרתי אליו ומאוד הופתעתי לגלות כמה שהוא השתפר ושוכלל!

ממליץ בחום לבחון אותו, אני כרגע מנסה אותו עם גרוק. הנאה של ממש.
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
הצטרפו אלי ואל עומר לסשן על פיתוח ו-AI בסביבה מקומית עם BOLT DIY, OLLAMA וגם השחקן החדש TRAE - והכל *בחינם*!! 🚀

תודה ל יאיר קיבייקו על Bolt
ולאביץ אברהם יצחק מאיר על Push to GitHub
3👍1
ליזמים יש חלום, לאחרים יש מילים, ומה חסר? מי שיבצע את הדברים בשטח, שעל כגון זה אמרו חז״ל: ״לא המדרש עיקר - אלא המעשה״, לא רק לדבר ולחלום - אלא לעשות! 💪

למייקרוסופט, גוגל ואמאזון יש פרטנרים, שהם חברות שלקחו על עצמם להטמיע בארגונים את הפתרונות השונים של החברות הגדולות. כך הלקוח מקבל את הליווי הצמוד, והחברות הגדולות מקבלות נותני שירותים שאפשר לסמוך עליהם. כולם מרוויחים.

הוואקום הזה, החלל הזה, שנמצא בין הרעיונות החלומות וההתלהבות - לבין ההורדה של הדברים לקרקע המציאות, הוא וואקום שהמון שחקנים מנסים להיכנס אליו ולכבוש אותו. פרויקטים של ליווי ארגון להטמעת AI - יכולים להיות פרויקטים מאוד פשוטים או מאוד מורכבים, תלוי במי שמביאים לפתור את הבעיות.

בסופו של יום, השלבים אמורים להיות ברורים:
1. נפגשים עם לקוח כדי להבין ולאפיין את תהליכי העבודה הקיימים
2. מנסים לאתר את הנקודות בהן ניתן להמליץ להשתמש בכלי Gen AI, זו הנקודה שרוב המטמיעים עוצרים בה: בהמלצות להשתמש ב-ChatGPT או קלוד, בין אם זה לעבודות מזכירות, אדמיניסטרציה, משפטים, פיננסים או קופיילוטים לפיתוח
3. מטמיעים מתקדמים יותר ינסו להמליץ לשלב גם תהליכי אוטומציה ולאו בהכרח AI, זה יכול להיות עם או בלי AI, אבל לא מחייב. למשל, טיקטים שפותחים דרך Slack ועוברים סיווג ומקבלים תיוג לקטגוריה הנכונה ומשויכים למחלקה הרלוונטית, או סוכן AI שיודע לחלץ מידע מחשבוניות ולהזין אותן במערכת אוטומטית וחוסך הקלדות
4. מטמיעים מתקדמים אף יותר - יכולים ליזום סשנים של הרצאות ותרגול לקבוצות שונות בחברה, אם מדברים על AI, אז לקחת סשן לכולם המרקטינג, או הלמידה, או הפיתוח, או ההנהלה או הפרודקט או העיצוב, זה השלב שכל הכיף קורה
5. ואי אפשר בלי למדוד את האפקטיביות באמצעות שאלונים - לשאול את העובדים האם הם מרגישים שזמן העבודה שלהם התייעל? האם הם משתמשים בכלים? מה האתגרים החדשים שבהם הם נתקלים? מה הם היו רוצים לשפר?
6. ולא פחות חשוב - מודעות! להעלות את המודעות הארגונית לכך שלא רק שזה בסדר להשתמש בכלי AI ואין מה להתפדח מכך, אלא זה אפילו תנאי *הכרחי וקריטי* לביצוע תפקיד בצורה יעילה ומיטבית!

עולם הטמעות ה-AI לא יכול להסתכם ב״מנוי ארגוני של GPT״ לכל העובדים, זה לחטוא למטרה. מצד שני, החשש של הארגונים להכניס את היד עמוק לכיס ולתת לעובדים אפשרות להשתמש בכלי AI מבלי שהם בטוחים באפקטיביות של הדבר - הוא מובן, אבל אי אפשר לעצום את העיניים מהדהירה הטכנולוגית שיש כיום.

אין ספק שהפירות שהארגון יקצור כתוצאה מעובדים שמשתמשים בכלי AI - ימצבו אותו בחוד החנית של הטכנולוגיה, וגם ייחשבו בעצמם לארגון חדשני שמבין שצריך מהנדסי פרומפטים, לכל תחום, וחוקרי כלי Gen AI, וניוזלטרים פנים ארגוניים, ואתגרים נושאי פרסים (האקאתונים) לקידום AI במוצרי החברה, ולבסוף - גם לדבר על כל זה במיטאפים מקצועיים, כי מי לא ירצה לשמוע איך ארגונים הטמיעו AI בפועל בחברה ובמוצרים?

ואם כבר. נוסף ל-1.4, בו אעביר הרצאה של כ-3 שעות על פיתוח ו-AI, אני מפיק גם כנס טכנולוגי שבו נדבר על קייס סטאדיז פרקטיים. איך חברות מטמיעות AI, החברות ידברו בעד עצמן וישתפו, איזה סוכני AI הוטמעו בעולם האמיתי - ומה התובנות מכך? על זאת ועוד, בהמשך, וגם כאן זה המקום להודות ל-AWS על היותם החלוצים לשתף איתי פעולה. אם יש לכם סיפורים שכדאי שכולם יכירו - אשמח אם תתייגו אנשי מפתח בתגובות. ונתראה בכנס(ים)!

מקווה שקיבלתם ערך.
ערב טוב,
יובל
👍8🔥2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
קבלו את ההשוואה שערכתי בין קלוד סונט 3.7 לקלוד סונט 3.5 (ה"ישן") - נראה שיש ועוד איך ממה להתלהב!!! 🚀

איך ערכתי את ההשוואה? ביקשתי מקלוד החדש והישן להוכיח לי באמצעות מתמטיקה וקוד ש-1 ועוד 1 שווה 2, ולבנות אתר אינטראקטיבי שממחיש זאת. אני יודע שיש כאלה שחושבים שזה שטויות, אבל יש ספר באורך של כ-400 עמודים שנכתב על זה ורציתי לראות אם הוא יעמיק בזה ויסביר ויפרט, ואם יהיה הבדל במתמטיקה או בקוד בין המודלים השונים. מה אגיד לכם? קלוד 3.7 (ששוב, אין לי מושג למה זה 3.7 ולא 4) פשוט שיחק אותה!

ואנקדוטה מצחיקה: בשלב מסוים הוא רצה לכתוב על ההוכחה "בקיצור", אבל הוא תרגם לעצמו מאנגלית לעברית כך שבמקום לכתוב "בקיצור" הוא כתב "בקליפת אגוז" (כי in a nutshell באנגלית זה סלנג ל"בקיצור"), אז בנוסף לכל הכישרון שלו - הוא גם קורע מצחוק!! קלוד זו אהבה!!
7👍4😱1