כשאנחנו בונים פתרונות AI אנחנו בלא מודע דוהרים אל תוך סוגיה חשובה: Vendor Lock, אנחנו נועלים את עצמנו ליצרן אחד בלבד
תחשבו על זה. תכננתם מוצר, אפיינתם אותו, התחלתם פיתוח, הכל עובד כמו שעון, כל התלויות שבקוד שלכם מנגנים ביחד בהרמוניה. אבל אז, מודל השפה שבחרתם להשתמש בו, החליט שקריאות ה-API ישתנו. המבנה יהיה אחרת, המודל הנוכחי כבר הופך ללא נתמך, כדי לשדרג למודל החדש צריך לעדכן את הקוד, המחיר משתנה, ואתם - לא רוצים לזעזע את המערכת - ממשיכים להשתמש בו. משנים מה שצריך בקוד, וממשיכים עם המערכת הנוכחית. איזה באסה!
במקרים יותר קיצוניים: אולי מי שמנגיש את המודלים בכלל סוגר את העסק? ואז מה יהיה עלינו? ומה אם השתמשנו עד עכשיו ב-GPT אבל אנחנו רוצים את קלוד או DeepSeek?
כדי להתמודד עם הבעיה הזו, צריך מראש, עוד בשלבי התכנון להחליט אם מלכתחילה בצורה מודעת משתמשים במודל שנועל אותנו ליצרן מסוים?
או שאולי נרצה להשתמש בשירותי LLM מוחצנים. זאת אומרת, חברות כמו Together AI או OpenRouter או DataBricks או AI Foundry של Microsoft או BedRock של AWS - כל אחת מהחברות האלה עשו משהו מאוד יפה: אנחנו פונים בקוד לכתובת אחת בלבד, וכל מה שצריך לשנות זה את שם המודל. לא את אופן פניית ה-API בפועל, אלא רק את שם המודל. זה הכל. למה זה טוב?
כי אנחנו יכולים לעבור בין מודלים ולא להישבר מכל עדכון. נכון, אנחנו עדיין נעולים לחברה מסוימת, אבל אנחנו יכולים בתוך החברה הזו לבחור מודלים אחרים כרצוננו, ובמקרי קיצון לעבור חברה.
ההבנה של Vendor Lock היא חשובה כשמנסים לתכנן מוצר אמיתי שמשלב מודל שפה גדול בתוכו. זה, לצד הצורך לבחון את איכות התשובות של המודל באמצעות כלי Evaluation כפי שפירטתי בפוסט נפרד, עוזרים לנו להתקדם משלב המשחקים לשלב המעשים. משלב שמו לשלב של מוצר פעיל שמוכן לשימוש ההמונים.
כרגיל, שמח לשתף בתהליך הדברים שאני לומד ומקווה שגם אתם מוצאים בכך ערך, בין אם אתם מפתחים, מאפייני מוצר, מעצבי מערכות או כל תפקיד אחר.
שתהיה שבת שלום בתפילה לבשורות טובות לכולנו.
יובל
תחשבו על זה. תכננתם מוצר, אפיינתם אותו, התחלתם פיתוח, הכל עובד כמו שעון, כל התלויות שבקוד שלכם מנגנים ביחד בהרמוניה. אבל אז, מודל השפה שבחרתם להשתמש בו, החליט שקריאות ה-API ישתנו. המבנה יהיה אחרת, המודל הנוכחי כבר הופך ללא נתמך, כדי לשדרג למודל החדש צריך לעדכן את הקוד, המחיר משתנה, ואתם - לא רוצים לזעזע את המערכת - ממשיכים להשתמש בו. משנים מה שצריך בקוד, וממשיכים עם המערכת הנוכחית. איזה באסה!
במקרים יותר קיצוניים: אולי מי שמנגיש את המודלים בכלל סוגר את העסק? ואז מה יהיה עלינו? ומה אם השתמשנו עד עכשיו ב-GPT אבל אנחנו רוצים את קלוד או DeepSeek?
כדי להתמודד עם הבעיה הזו, צריך מראש, עוד בשלבי התכנון להחליט אם מלכתחילה בצורה מודעת משתמשים במודל שנועל אותנו ליצרן מסוים?
או שאולי נרצה להשתמש בשירותי LLM מוחצנים. זאת אומרת, חברות כמו Together AI או OpenRouter או DataBricks או AI Foundry של Microsoft או BedRock של AWS - כל אחת מהחברות האלה עשו משהו מאוד יפה: אנחנו פונים בקוד לכתובת אחת בלבד, וכל מה שצריך לשנות זה את שם המודל. לא את אופן פניית ה-API בפועל, אלא רק את שם המודל. זה הכל. למה זה טוב?
כי אנחנו יכולים לעבור בין מודלים ולא להישבר מכל עדכון. נכון, אנחנו עדיין נעולים לחברה מסוימת, אבל אנחנו יכולים בתוך החברה הזו לבחור מודלים אחרים כרצוננו, ובמקרי קיצון לעבור חברה.
ההבנה של Vendor Lock היא חשובה כשמנסים לתכנן מוצר אמיתי שמשלב מודל שפה גדול בתוכו. זה, לצד הצורך לבחון את איכות התשובות של המודל באמצעות כלי Evaluation כפי שפירטתי בפוסט נפרד, עוזרים לנו להתקדם משלב המשחקים לשלב המעשים. משלב שמו לשלב של מוצר פעיל שמוכן לשימוש ההמונים.
כרגיל, שמח לשתף בתהליך הדברים שאני לומד ומקווה שגם אתם מוצאים בכך ערך, בין אם אתם מפתחים, מאפייני מוצר, מעצבי מערכות או כל תפקיד אחר.
שתהיה שבת שלום בתפילה לבשורות טובות לכולנו.
יובל
👍9🔥2
טיפ זהב לפיתוח ו-AI: הכירו את קבצי ההנחיות הסודיים!
בבית או במשרד יש דפוסי התנהגות קבועים: להדליק את האור בכניסה, לכבות ביציאה, להשאיר מסודר ונקי אחריך וכו׳. אפשר ליישם זאת באמצעות ״לסמוך על״ מי שמגיע שיתנהג כך מבלי לציין זאת מפורשות, או להכין דף הנחיות של ״חוקי בית / משרד״ כפי שמקובל ב-AirBnB למשל.
אם ניקח זאת לעולמות הפיתוח עם כלי AI, גם שם אנחנו יכולים להנחות את הכלים להתנהג בצורה מסוימת באמצעות כתיבת הנחיות בקובץ שיהיה ״חוקי הקוד״ ואליו כלי ה-AI יפנו בעת הפיתוח.
🖱️הקובץ הזה נתמך ב-Cursor באמצעות יצירה של קובץ בשם cursorules
🌊 כנ״ל ב-Windsurf באמצעות יצירת קובץ בשם windsurfrules
⚡️ כנ״ל ב-bolt (שאפשר לפתוח גם מתוך Lovable) באמצעות יצירת קובץ בשם prompt
והנה ההדגמה של כל זה ב-3 הכלים ב-50 שניות בלבד, תודה ל Kevin Karn הנפלא על הסרטון!
שימוש בכך יכול להיות מאוד משמעותי, אפשר להנחות את הכלי לא לעדכן סתם ספריות, לחלק קוד למקטעים קצרים, לדבר איתנו בעברית בלבד, לפתח בשפת קוד ספציפית וכך הלאה. מאוד שימושי מאוד יעיל!
נ.ב - זה אפשרי גם ב-copilot של GitHub הנפלאים.
שבוע טוב, מקווה שקיבלתם ערך, ובשורות טובות בעזרת השם!
יובל
בבית או במשרד יש דפוסי התנהגות קבועים: להדליק את האור בכניסה, לכבות ביציאה, להשאיר מסודר ונקי אחריך וכו׳. אפשר ליישם זאת באמצעות ״לסמוך על״ מי שמגיע שיתנהג כך מבלי לציין זאת מפורשות, או להכין דף הנחיות של ״חוקי בית / משרד״ כפי שמקובל ב-AirBnB למשל.
אם ניקח זאת לעולמות הפיתוח עם כלי AI, גם שם אנחנו יכולים להנחות את הכלים להתנהג בצורה מסוימת באמצעות כתיבת הנחיות בקובץ שיהיה ״חוקי הקוד״ ואליו כלי ה-AI יפנו בעת הפיתוח.
🖱️הקובץ הזה נתמך ב-Cursor באמצעות יצירה של קובץ בשם cursorules
🌊 כנ״ל ב-Windsurf באמצעות יצירת קובץ בשם windsurfrules
⚡️ כנ״ל ב-bolt (שאפשר לפתוח גם מתוך Lovable) באמצעות יצירת קובץ בשם prompt
והנה ההדגמה של כל זה ב-3 הכלים ב-50 שניות בלבד, תודה ל Kevin Karn הנפלא על הסרטון!
שימוש בכך יכול להיות מאוד משמעותי, אפשר להנחות את הכלי לא לעדכן סתם ספריות, לחלק קוד למקטעים קצרים, לדבר איתנו בעברית בלבד, לפתח בשפת קוד ספציפית וכך הלאה. מאוד שימושי מאוד יעיל!
נ.ב - זה אפשרי גם ב-copilot של GitHub הנפלאים.
שבוע טוב, מקווה שקיבלתם ערך, ובשורות טובות בעזרת השם!
יובל
🔥3👍2
כל תורת האפליקציות וה-LLM על רגל אחת
כל אפליקציות ה-LLM נשענות על אותן היסודות: משתמש שולח בקשה לאפליקציה עם שאלה מסוימת, אם אין לנו תשובה אנחנו יכולים לפנות למודל שפה, LLM, ה-LLM לוקח את השאלה של המשתמש, ממיר אותה לאסימונים, Tokens, משם לייצוג מספרי, רשימת מספרים, וקטור, ואז איתו ניגש למאגר הידע *שלו* שהוא ידע שנשמר בבסיס נתונים *וקטורי*, שם הוא מחפש וקטורים נוספים שקרובים אליו, ואז לפי ההגדרות - מחזיר את הווקטורים שהמרחק בינם לבין השאלה של המשתמש - הכי קטן, כי זה אומר שהם הכי קרובים, הכי דומים.
זו כל התורה על רגל אחת. אבל לתוך התורה הזו, בעולם האמיתי יש עוד המון סוגיות:
1. איזה מודל משמש לביצוע ההמרה מטקסט לאסימונים?
2. ואיזה מודל משמש לביצוע ההמרה מאסימונים לווקטורים?
3. ובאיזו טכניקה אנחנו משתמשים כדי לשלוף את המידע חזרה מבסיס הנתונים (Indexing)?
4. ואיך אנחנו מוודאים שהמידע ששלחנו, והמידע שהחזרנו הוא במבנה שהאפליקציה מצפה לקבל?
לכל אחת מהשאלות האלה יש פתרונות שונים. יש מודלים שונים להמרה לטוקנים, או לווקטורים (מודלים של Embeddings), כנ״ל כל מוצר של בסיס נתונים וקטורי מנסה לפתור את עניין אחזור המידע בצורה אחרת בהתאם ללוגיקת Indexing אחרת, ולגבי שמירה על מבנה התשובות אנחנו יכולים להשתמש ב-Instructor או ב-Structured Output, שמשתמשים ב-PyDantic לוולידציה.
את כל הטוב הזה אפשר לארח על שרת ב-Microsoft Azure, AWS, GCP או אפילו על שרת פרטי משלנו. אם בנינו פיתרון כלשהו, ורוצים לאפשר למשתמשים להשתמש בו - זה נקרא SaaS, תוכנה כשירות. ואם זה פשוט אתר, אז זה נקרא אפליקציית Web, כי זה לא סתם אתר, יש כאן לוגיקה מורכבת יותר.
וזו כל תורת האפליקציות וה-LLM - על רגל אחת!
מקווה שקיבלתם ערך.
יובל
כל אפליקציות ה-LLM נשענות על אותן היסודות: משתמש שולח בקשה לאפליקציה עם שאלה מסוימת, אם אין לנו תשובה אנחנו יכולים לפנות למודל שפה, LLM, ה-LLM לוקח את השאלה של המשתמש, ממיר אותה לאסימונים, Tokens, משם לייצוג מספרי, רשימת מספרים, וקטור, ואז איתו ניגש למאגר הידע *שלו* שהוא ידע שנשמר בבסיס נתונים *וקטורי*, שם הוא מחפש וקטורים נוספים שקרובים אליו, ואז לפי ההגדרות - מחזיר את הווקטורים שהמרחק בינם לבין השאלה של המשתמש - הכי קטן, כי זה אומר שהם הכי קרובים, הכי דומים.
זו כל התורה על רגל אחת. אבל לתוך התורה הזו, בעולם האמיתי יש עוד המון סוגיות:
1. איזה מודל משמש לביצוע ההמרה מטקסט לאסימונים?
2. ואיזה מודל משמש לביצוע ההמרה מאסימונים לווקטורים?
3. ובאיזו טכניקה אנחנו משתמשים כדי לשלוף את המידע חזרה מבסיס הנתונים (Indexing)?
4. ואיך אנחנו מוודאים שהמידע ששלחנו, והמידע שהחזרנו הוא במבנה שהאפליקציה מצפה לקבל?
לכל אחת מהשאלות האלה יש פתרונות שונים. יש מודלים שונים להמרה לטוקנים, או לווקטורים (מודלים של Embeddings), כנ״ל כל מוצר של בסיס נתונים וקטורי מנסה לפתור את עניין אחזור המידע בצורה אחרת בהתאם ללוגיקת Indexing אחרת, ולגבי שמירה על מבנה התשובות אנחנו יכולים להשתמש ב-Instructor או ב-Structured Output, שמשתמשים ב-PyDantic לוולידציה.
את כל הטוב הזה אפשר לארח על שרת ב-Microsoft Azure, AWS, GCP או אפילו על שרת פרטי משלנו. אם בנינו פיתרון כלשהו, ורוצים לאפשר למשתמשים להשתמש בו - זה נקרא SaaS, תוכנה כשירות. ואם זה פשוט אתר, אז זה נקרא אפליקציית Web, כי זה לא סתם אתר, יש כאן לוגיקה מורכבת יותר.
וזו כל תורת האפליקציות וה-LLM - על רגל אחת!
מקווה שקיבלתם ערך.
יובל
❤6
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
זה מטורף שזה חינמי: כלי חדש מאפשר לאמן מודל על כל קול שתרצו, עם טונציות אמיתיות, וליצור טקסט לדיבור איכותי. הוא חינמי, קוד מקור פתוח, ולא יאומן שהוא משוחרר ככה לאוויר העולם!
טרם בדקתי אותו בעברית, מי שרוצה מוזמן להתנסות באתר שלהם, חפשו Zonos Zyphra AI ותגיעו לזה בקלות. אני נדהמתי מהרמה שהגענו אליה בכלים החינמיים!
ערב טוב,
יובל
טרם בדקתי אותו בעברית, מי שרוצה מוזמן להתנסות באתר שלהם, חפשו Zonos Zyphra AI ותגיעו לזה בקלות. אני נדהמתי מהרמה שהגענו אליה בכלים החינמיים!
ערב טוב,
יובל
👍11🤯3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
קשה לעכל שזה אמיתי וזמין בפרודקשן: סוכן הקוד של קרסר יודע לכתוב קוד ולשתול אותו במקום המתאים *וגם לתקן לבד, אוטומטית, שגיאות שהוא מזהה תוך כדי* 🤯😳
אמנם אנו רואים את זה פה ושם בקטנה, אבל השיפורים האחרונים מוסיפים לקרסר כלים, כמו להריץ *לבד* פקודות בטרמינל, לקרוא *לבד* לשרתי MCP(!) - שרתים שמהווים API, שער, למודל השפה להפעיל *כל יישום במחשב*! הסוכן גם יודע לכתוב ולקרוא קוד ואפילו לחפש בכל סביבת הקוד. לבד!
זה לא יאומן. באמת. זו מהפכה דרמטית שבעקבותיה מתחולל שינוי בתפיסה במקצועות הקוד. לא עוד תחום ששמור ליחידי סגולה. להיפך, הוא נגיש יותר, מאפשר ליותר ליצור איתו, ובעיקר מצמיח כנפיים של יצירה ומסיר את כבלי הקשיים הטכניים! שינון מתחלף בהבנה, גאונות מתחלפת בהתמדה. עידן משגע לחיות בו!
אמנם אנו רואים את זה פה ושם בקטנה, אבל השיפורים האחרונים מוסיפים לקרסר כלים, כמו להריץ *לבד* פקודות בטרמינל, לקרוא *לבד* לשרתי MCP(!) - שרתים שמהווים API, שער, למודל השפה להפעיל *כל יישום במחשב*! הסוכן גם יודע לכתוב ולקרוא קוד ואפילו לחפש בכל סביבת הקוד. לבד!
זה לא יאומן. באמת. זו מהפכה דרמטית שבעקבותיה מתחולל שינוי בתפיסה במקצועות הקוד. לא עוד תחום ששמור ליחידי סגולה. להיפך, הוא נגיש יותר, מאפשר ליותר ליצור איתו, ובעיקר מצמיח כנפיים של יצירה ומסיר את כבלי הקשיים הטכניים! שינון מתחלף בהבנה, גאונות מתחלפת בהתמדה. עידן משגע לחיות בו!
🤯1😱1
מנהלי ומעצבי מוצר, מפתחים ומפתחות - הכלי הזה בשבילכם! אתר Creatr מאפשר לפתח אתרים יפהפיים, PoCs ו-MVPs בקלות יתירה!
בדומה ל-Lovable, בכלי הזה אנחנו מפרטים מה אנחנו רוצים, רושמים הנחייה טקסטואלית (פרומפט) - והכלי מתחיל: לחשוב, לייצר קוד, לעבור על הקוד בעצמו, לתקן, להתקין מה שצריך, לבדוק שזה עובד, ואז לתת לנו קישור. יש לו חיבור ל-Supabase ו-GitHub, יש לו אפשרויות מתקדמות כמו שינוי העיצוב (אייקונים, תמונות) מתוך הממשק עצמו, הוספת אלמנטים צד ג’ כמו אובייקטים תלת מימדיים, גלריות, אפקטים ועוד המון דברים שאין ב-Lovable.
כשפנו אלי בהתחלה מהחברה הזו בבקשה שאבחן את המוצר, אמרו לי שהם השקיעו המון ושכדאי לי. הייתי סקפטי אבל כיום לאחר שימוש במוצר שלהם אני חייב להגיד וואו. כרגע יש רשימת המתנה ששווה לכם להירשם אליה, חפשו בגוגל את getcreatr, אני לא יכול לפרסם את הלינק בפוסט כי זה מוריד חשיפה אבל כדאי לכם.
אגב, הקלטתי ברכבת סרטון שלם של הדרכה, רבע שעה שאני מדבר לעצמי, ובסוף זה יצא בלי קול (למה שמשהו יעבוד לי חלק ברכבת למען השם?), אז מצרף לכם רק את התוצר של המשחק: יצירת לוח קאנבן (תכנון משימות), מ-2 פרומפטים! הראשון: צור לי לוח קאנבן, השני: הוסף צבע וחיים.
בדומה ל-Lovable, בכלי הזה אנחנו מפרטים מה אנחנו רוצים, רושמים הנחייה טקסטואלית (פרומפט) - והכלי מתחיל: לחשוב, לייצר קוד, לעבור על הקוד בעצמו, לתקן, להתקין מה שצריך, לבדוק שזה עובד, ואז לתת לנו קישור. יש לו חיבור ל-Supabase ו-GitHub, יש לו אפשרויות מתקדמות כמו שינוי העיצוב (אייקונים, תמונות) מתוך הממשק עצמו, הוספת אלמנטים צד ג’ כמו אובייקטים תלת מימדיים, גלריות, אפקטים ועוד המון דברים שאין ב-Lovable.
כשפנו אלי בהתחלה מהחברה הזו בבקשה שאבחן את המוצר, אמרו לי שהם השקיעו המון ושכדאי לי. הייתי סקפטי אבל כיום לאחר שימוש במוצר שלהם אני חייב להגיד וואו. כרגע יש רשימת המתנה ששווה לכם להירשם אליה, חפשו בגוגל את getcreatr, אני לא יכול לפרסם את הלינק בפוסט כי זה מוריד חשיפה אבל כדאי לכם.
אגב, הקלטתי ברכבת סרטון שלם של הדרכה, רבע שעה שאני מדבר לעצמי, ובסוף זה יצא בלי קול (למה שמשהו יעבוד לי חלק ברכבת למען השם?), אז מצרף לכם רק את התוצר של המשחק: יצירת לוח קאנבן (תכנון משימות), מ-2 פרומפטים! הראשון: צור לי לוח קאנבן, השני: הוסף צבע וחיים.
🔥1
עכשיו מתחיל ט״ו בשבט, ראש השנה לאילנות לפי המסורת היהודית, ולכבודו קבלו את טופ ט״ו (15) כלי ה-AI שאני ממליץ עליהם שיעזרו לצמוח🌴
פיתוח:
1. בראש, Cursor, תוכנה שאפשר להוריד להתקין ולהתחיל להשתמש. היוצרים לקחו את תוכנת VSCode החינמית של מייקרוסופט ועיצבו אותה מחדש, הוסיפו בה צ׳אט שאפשר לשוחח בו עם AI שגם מייצר קוד וגם שותל אותו במקומות הרלוונטיים לבד. היתרון הגדול: שליטה מדוקדקת על כל פיסה בקוד.
2. אי אפשר שלא לאהוב את Lovable. כשמו כן הוא. כלי אהוב, אתר אינטרנטי, שמפשט את כל התהליכים בצורה דרמטית. איך? יש צ׳אט, מבקשים ממנו לפתח מה שאנחנו רוצים, הוא מייצר. העניין הוא שהוא מתחבר בצורה חלקה וכמעט אוטומטית גם ל-SupaBase, בסיס נתונים וגם צד שרת כשירות, שעוזר ליצור אפליקצייה מלאה ממש. בנוסף יש לו אינטגרציות רבות לחבילות נוספות כמו Stripe לתשלומים, או Figma דרך Builder IO להפיכת תבנית עיצוב לאתר של ממש.
3. אתר שגיליתי לאחרונה, Creatr, שהוא כמו Lovable רק שמאפשר המון התאמות פרטניות לעיצוב של האתר שלנו, תמונות, אייקונים, חיבור לספריות צד ג׳ כמו Spline להוספת אלמנטים תלת מימדיים, קרוסלות יפהפיות ועוד. כרגע ניתן להירשם לרשימת המתנה.
4. התוסף של GitHub שנקרא GitHub Copilot, יודע להתחבר לתוכנת VSCode, מאפשר לבחור מודלים שונים של שפה, משלים בעת כתיבת קוד, מאפשר לשוחח איתו בצ׳אט ולבצע שינויים ועדכונים בקוד. יש פה חברה רצינית שעומדת מאחורי הכלי הזה.
5. אם ה-GitHub עסקינן, יש לה גם את GitHub Workspace שיודע להתחבר לקוד שלנו דרך GitHub Repositories, לקרוא את הקוד, לנתח אותו, לעזור לנו עם חשיבה, תכנון, לתקן באגים, לסרוק מבחינת אבטחת מידע, אפילו אוטומטית לשלוח את הבקשה של ה-Commit / PR. דרמטי!
6. במגרש הנפלא הזה יש גם את Windsurf מבית Codium הנפלאה. גם פה יש התאמה אישית של VSCode ושילוב צ׳אט AI בצורת סוכן חכם ומודלים שונים שפועלים פשוט נפלא ביחד. קודיום היא חברה מוכרת, המחיר היה זול יותר מקרסר, והמוצר נפלא.
7. גם מודל השפה Claude Sonnet 3.5, גם GPT o3-mini-high, גם Bolt וגם Llama-Coder, יודעים לייצר לנו Artifacts. מעין אפליקציות צד לקוח, זאת אומרת ממשקי משתמש, בקלות יתירה ונפלאה. יש גם את Replit Agent שיודע לפתח נחמד מאוד אתרים, וגם את v0 מבית Vercel האמא של nextJS.
אוטומציות:
8. האתר Make אומנם לא אתר AI אך יש בו סוכן AI שאפשר לתשאל והוא עושה עבודה ממש טובה בלעזור לבנות תרחישי אוטומציה בחיבור למודלים גדולים של שפה. מקבלים בחודש 1000 פעולות בחינם.
9. תוכנה שהיא קוד מקור פתוח בשם n8n (נייתן, ״נתן״), מאפשרת מה שמייק מאפשרת אבל בהתקנה מקומית, אפשר ליצור בה תהליכי אוטומציה מתקדמים. גם כאן זה לא AI קלאסי אבל כן מדברים על סוכנים שישתלבו בתוכו. חינמי להורדה.
יצירת תמונות / וידאו:
10. אצלי KREA מקום ראשון בנוחות. גם יצירת תמונות עם מודל Flux המעולה, גם נגישות לכל המודלים השונים של הווידאו - והכל במקום אחד! אחרי KREA ניצבת מבחינתי FreePik הנפלאה שגם היא פלטפורמה נהדרת. בשתיהן ניתן לאמן מודלים בקלות!
יצירת מוזיקה:
11. Suno AI היא הכוכבת שלי וכל כך ממכר ליצור בה מוזיקה. החל משירה דרך פרומפטינג. כיף אדיר!
צ׳אט עם מסמכים שלנו:
12. Cohere עובדת יפה מאוד - ובחינם באתר שלה!
מחקר עומק וחיפוש טיסות:
13. באתר GenSpark תקבלו כל מה שאתם צריכים! פשוט ונוח!
יכולות מתקדמות:
14. Google AI Studio + NotebookLM
15. AWS Bedrock + Azure OpenAI Studio + Google Vertex AI
יובל
פיתוח:
1. בראש, Cursor, תוכנה שאפשר להוריד להתקין ולהתחיל להשתמש. היוצרים לקחו את תוכנת VSCode החינמית של מייקרוסופט ועיצבו אותה מחדש, הוסיפו בה צ׳אט שאפשר לשוחח בו עם AI שגם מייצר קוד וגם שותל אותו במקומות הרלוונטיים לבד. היתרון הגדול: שליטה מדוקדקת על כל פיסה בקוד.
2. אי אפשר שלא לאהוב את Lovable. כשמו כן הוא. כלי אהוב, אתר אינטרנטי, שמפשט את כל התהליכים בצורה דרמטית. איך? יש צ׳אט, מבקשים ממנו לפתח מה שאנחנו רוצים, הוא מייצר. העניין הוא שהוא מתחבר בצורה חלקה וכמעט אוטומטית גם ל-SupaBase, בסיס נתונים וגם צד שרת כשירות, שעוזר ליצור אפליקצייה מלאה ממש. בנוסף יש לו אינטגרציות רבות לחבילות נוספות כמו Stripe לתשלומים, או Figma דרך Builder IO להפיכת תבנית עיצוב לאתר של ממש.
3. אתר שגיליתי לאחרונה, Creatr, שהוא כמו Lovable רק שמאפשר המון התאמות פרטניות לעיצוב של האתר שלנו, תמונות, אייקונים, חיבור לספריות צד ג׳ כמו Spline להוספת אלמנטים תלת מימדיים, קרוסלות יפהפיות ועוד. כרגע ניתן להירשם לרשימת המתנה.
4. התוסף של GitHub שנקרא GitHub Copilot, יודע להתחבר לתוכנת VSCode, מאפשר לבחור מודלים שונים של שפה, משלים בעת כתיבת קוד, מאפשר לשוחח איתו בצ׳אט ולבצע שינויים ועדכונים בקוד. יש פה חברה רצינית שעומדת מאחורי הכלי הזה.
5. אם ה-GitHub עסקינן, יש לה גם את GitHub Workspace שיודע להתחבר לקוד שלנו דרך GitHub Repositories, לקרוא את הקוד, לנתח אותו, לעזור לנו עם חשיבה, תכנון, לתקן באגים, לסרוק מבחינת אבטחת מידע, אפילו אוטומטית לשלוח את הבקשה של ה-Commit / PR. דרמטי!
6. במגרש הנפלא הזה יש גם את Windsurf מבית Codium הנפלאה. גם פה יש התאמה אישית של VSCode ושילוב צ׳אט AI בצורת סוכן חכם ומודלים שונים שפועלים פשוט נפלא ביחד. קודיום היא חברה מוכרת, המחיר היה זול יותר מקרסר, והמוצר נפלא.
7. גם מודל השפה Claude Sonnet 3.5, גם GPT o3-mini-high, גם Bolt וגם Llama-Coder, יודעים לייצר לנו Artifacts. מעין אפליקציות צד לקוח, זאת אומרת ממשקי משתמש, בקלות יתירה ונפלאה. יש גם את Replit Agent שיודע לפתח נחמד מאוד אתרים, וגם את v0 מבית Vercel האמא של nextJS.
אוטומציות:
8. האתר Make אומנם לא אתר AI אך יש בו סוכן AI שאפשר לתשאל והוא עושה עבודה ממש טובה בלעזור לבנות תרחישי אוטומציה בחיבור למודלים גדולים של שפה. מקבלים בחודש 1000 פעולות בחינם.
9. תוכנה שהיא קוד מקור פתוח בשם n8n (נייתן, ״נתן״), מאפשרת מה שמייק מאפשרת אבל בהתקנה מקומית, אפשר ליצור בה תהליכי אוטומציה מתקדמים. גם כאן זה לא AI קלאסי אבל כן מדברים על סוכנים שישתלבו בתוכו. חינמי להורדה.
יצירת תמונות / וידאו:
10. אצלי KREA מקום ראשון בנוחות. גם יצירת תמונות עם מודל Flux המעולה, גם נגישות לכל המודלים השונים של הווידאו - והכל במקום אחד! אחרי KREA ניצבת מבחינתי FreePik הנפלאה שגם היא פלטפורמה נהדרת. בשתיהן ניתן לאמן מודלים בקלות!
יצירת מוזיקה:
11. Suno AI היא הכוכבת שלי וכל כך ממכר ליצור בה מוזיקה. החל משירה דרך פרומפטינג. כיף אדיר!
צ׳אט עם מסמכים שלנו:
12. Cohere עובדת יפה מאוד - ובחינם באתר שלה!
מחקר עומק וחיפוש טיסות:
13. באתר GenSpark תקבלו כל מה שאתם צריכים! פשוט ונוח!
יכולות מתקדמות:
14. Google AI Studio + NotebookLM
15. AWS Bedrock + Azure OpenAI Studio + Google Vertex AI
יובל
❤14👍8
השתמשתי ב-2 כלי AI לפיתוח ״קל״ כדי ליצור ממשק שכולו ״שופטי AI״ שבודקים את איכות התשובות של LLMs - והחלטתי להקליט לכם סקירה קצרה וכיפית על ההבדל שביניהם. שמם: Lovable ו-Creatr 🚀
נתחיל מהסוף: יש פה קרב צמוד מאוד והייתי אומר להפתעתי ש-Creatr מנצח בכך שאפשר לשנות אלמנטים ותמונות ישירות בממשק, לרבות ג'ינרוט של תמונות חדשות, שינוי אייקונים (בעתיד), מעקב אחר עלות הטוקנים של האפליקציה, והשוס הגדול - הוספת אלמנטים תלת מימדיים או מעוצבים ויפהפיים בקלות יתירה, על ידי קליק בלבד.
צריך לומר ש-Lovable ניצח ביופי של הממשק בניסיון הראשון, אבל Creatr מנצח ביכולת להתאים אותו אישית. שניהם מתחברים לבסיס נתונים וצד שרת אחורי (כשירות) דרך SupaBase, שניהם יכולים להעלות את הקוד ל-GitHub בקלות, שניהם תומכים בשינוי הכתובת של האתר לדומיין שלנו ושניהם מאחרים את האתר על השרתים שלהם.
ככל שהקרב הזה הולך וצובר תאוצה, בעולמות הפיתוח וה-AI, אנחנו נהנים מזה!
נתחיל מהסוף: יש פה קרב צמוד מאוד והייתי אומר להפתעתי ש-Creatr מנצח בכך שאפשר לשנות אלמנטים ותמונות ישירות בממשק, לרבות ג'ינרוט של תמונות חדשות, שינוי אייקונים (בעתיד), מעקב אחר עלות הטוקנים של האפליקציה, והשוס הגדול - הוספת אלמנטים תלת מימדיים או מעוצבים ויפהפיים בקלות יתירה, על ידי קליק בלבד.
צריך לומר ש-Lovable ניצח ביופי של הממשק בניסיון הראשון, אבל Creatr מנצח ביכולת להתאים אותו אישית. שניהם מתחברים לבסיס נתונים וצד שרת אחורי (כשירות) דרך SupaBase, שניהם יכולים להעלות את הקוד ל-GitHub בקלות, שניהם תומכים בשינוי הכתובת של האתר לדומיין שלנו ושניהם מאחרים את האתר על השרתים שלהם.
ככל שהקרב הזה הולך וצובר תאוצה, בעולמות הפיתוח וה-AI, אנחנו נהנים מזה!
❤3
קבלו את ה-AI שחושב 5 מהלכים קדימה בשיחות בזמן אמת: מפתח חיבר את אפליקציית iMessages למערכת שבכל שלב מציגה את 5 האפשרויות הכי טובות להמשיך את השיחה! 🚀
דמיינו שאתם יכולים לקבל, בדיוק בזמן, את התגובה האופטימלית לכל שיחה – כאילו הייתם מנצחים משחק שחמט. אנחנו גאים להציג את Social Stockfish, מנוע ניתוח בזמן אמת שמביא את העתיד אליכם למסרון.
אז מה קורה מאחורי הקלעים?
משתמשים בהיסטוריית השיחה שלנו ובמטרות שהוגדרו לשיחה כדי לבנות הבנה עמוקה של ההקשר. לתת קונטקסט רחב.
המערכת “רואה” עד 5 מהלכים קדימה. היא מייצרת מאות מצבים עתידיים אפשריים לכל סיטואציה בשיחה, בדיוק כמו מנוע שחמט שמנתח את כל המסלולים האפשריים לפני שהוא מבצע את המהלך הבא.
כדי לנבא את האפשרויות המפתח השתמש בסימולציית מונטה-קרלו שזו סימולציה מבוססת הסתברויות, Social Stockfish מחשבת את הערך הצפוי (EV) של כל תגובה. תחשבו שאתם צריכים לנחש מה האפשרויות של התגובה עבור כל משפט - אז כך זה קורה - על בסיס ניתוח סטטיסטי ומדעי.
בניגוד למודלים אחרים שמחשבים את המחשבות באופן סדרתי (chain-of-thought), המערכת הזו בודקת את כל הנתיבים הלוגיים במקביל – מה שמאפשר לה לקבל תובנות עמוקות ומקיפות יותר, גם אם זה דורש כוח חישוב משמעותי.
זה יוז-קייס ממש מרתק בעיני, חשיבה יצירתית וגאונית. סקרן כבר להשתמש! מה דעתכם? הייתם משתמשים בכלי כזה? אשמח לקרוא את המחשבות שלכם.
שתהיה שבת שלום,
יובל
דמיינו שאתם יכולים לקבל, בדיוק בזמן, את התגובה האופטימלית לכל שיחה – כאילו הייתם מנצחים משחק שחמט. אנחנו גאים להציג את Social Stockfish, מנוע ניתוח בזמן אמת שמביא את העתיד אליכם למסרון.
אז מה קורה מאחורי הקלעים?
משתמשים בהיסטוריית השיחה שלנו ובמטרות שהוגדרו לשיחה כדי לבנות הבנה עמוקה של ההקשר. לתת קונטקסט רחב.
המערכת “רואה” עד 5 מהלכים קדימה. היא מייצרת מאות מצבים עתידיים אפשריים לכל סיטואציה בשיחה, בדיוק כמו מנוע שחמט שמנתח את כל המסלולים האפשריים לפני שהוא מבצע את המהלך הבא.
כדי לנבא את האפשרויות המפתח השתמש בסימולציית מונטה-קרלו שזו סימולציה מבוססת הסתברויות, Social Stockfish מחשבת את הערך הצפוי (EV) של כל תגובה. תחשבו שאתם צריכים לנחש מה האפשרויות של התגובה עבור כל משפט - אז כך זה קורה - על בסיס ניתוח סטטיסטי ומדעי.
בניגוד למודלים אחרים שמחשבים את המחשבות באופן סדרתי (chain-of-thought), המערכת הזו בודקת את כל הנתיבים הלוגיים במקביל – מה שמאפשר לה לקבל תובנות עמוקות ומקיפות יותר, גם אם זה דורש כוח חישוב משמעותי.
זה יוז-קייס ממש מרתק בעיני, חשיבה יצירתית וגאונית. סקרן כבר להשתמש! מה דעתכם? הייתם משתמשים בכלי כזה? אשמח לקרוא את המחשבות שלכם.
שתהיה שבת שלום,
יובל
👏2
הלם הלם הלם: כלי חדש של מייקרוסופט יודע לקנות חלב אונליין, לשכפל ספריות קוד, לבדוק עדכוני תוכנה במחשב, והאמת שפשוט לעשות כל מה שמשתמש יכול לעשות דרך הדפדפן - וכל זה בחינם 🤯🚀😱
הכלי ששמו OmniParser, שוחרר לאחרונה בגרסא 2, שמאפשרת ממש לשלוט על הדפדפן ולבצע מנעד רחב של פעולות. זה מאוד מזכיר את MCP ואת השימוש של קלוד בו, אבל נראה שהפעם זה קל יותר, תומך במגוון מודלים של שפה, למשל GPT / DeepSeek ועוד.
את הסרטון המצורף העלה Paul Couvert ואני ערכתי אותו קצת כדי לזרז את המסר. זה וואו וזה זמין בגיטהאב! פשוט חפשו OmniParser2 GitHub במנוע החיפוש / מנוע ה-AI האהוב עליכם! לא יודע מה אתכם - אני הולך לחגוג על זה ולהקליט משהו מאוד מעניין כי זה 😬
וזה הזמן לבשר 2 דברים:
1. הכנס באילת שתוכנן למרץ 2025, לצערנו יידחה בשלב זה בשל מספר אתגרים שצריך לפתור. אבל בע״ה שואפים לקיים אותו לקראת סוף השנה.
2. אני אפתח הרשמה לאירוע אחר, שאני מרים, שבו אני רוצה גם לדבר על GenAI ופיתוח וגם לשתף מסך ולהראות בפועל את הכלים המובילים כיום בעולם הפיתוח. נדבר על תכנון המוצר, על היסודות של הקוד, על הדרך שבה AI משנה את המגמה, על איך כל מי שלא מפחד מלמידה, חשיבה, והרבה ניסוי וטעייה עם AI, יוכל / תוכל לפתח אפליקציות וסוכני AI שמחוברים למאגרי ידע וכלים. זה יהיה שונה מההרצאות הקודמות שלי, כי זו לא עוד הרצאה, וזו גם לא סדנא פרטנית, אלא זו הרצאה משולבת הדגמות מעשיות בלייב וכיסוי יוז-קייסים מקצה לקצה. כל זאת כשהקהל עצמו גם יקבע לאיזה כיוונים נלך תוך כדי ההרצאה.
האירוע יתקיים פיזית בת״א בעוד מספר שבועות, זו תהיה הזדמנות למינגלינג איכותי עם תותחים ותותחיות! יש לי הרבה רעיונות בקנה, ויהיה מאוד מיוחד, לרבות פאנל מיוחד שבו נדבר על איך ה-AI מזיז את הגבינה בעולמות הפיתוח, נגע גם בעולם הגיוס הטכנולוגי שמושפע מכך, ונראה דוגמאות מאורחים חשובים על איך הם הטמיעו AI במעשים - ולא בדיבורים.
זו ההזדמנות גם לציין שלנוכח חשיבות מהפכת הקוד, אני חושב שזו הזדמנות פז לכל חברה וארגון שרוצים לקחת את המהפכה הזו קדימה - להגיע לאירוע - או ליצור איתי קשר כדי שנעביר את התוכן הזה גם אצלכם. אני רואה נתונים שמצביעים על כך שהערך שמקבלים משימוש פרקטי בכלי AI בעולמות הקוד - יכול להגדיל את הפרודוקטיביות ואת הסקרנות.
אני מוכרח להדגיש משהו חשוב שאני מרגיש שלצערי קיים כיום במקומות עבודה: ישנה תחושה שמי שמשתמש ב-ChatGPT או Claude וכדומה כדי לתכנת או לחקור - הוא לא באמת שווה משהו. יש כאלה שנותנים תחושה כזו, יש כאלה שאומרים זאת בפועל לעובדים שלהם או לקולגות, ואני חייב לומר שאני לא רק חולק על זה, אלא לדעתי מדובר בזלזול שנובע מאי הכרת הכלי או מחוסר ביטחון שאותם אנשים ייפגעו היות ותחום שהיה שמור לאנשי סוד - נפתח להמונים וזה גורם למהפכה של ממש. זה כמו להגיד שבתקופת המצאת המחשבון - לעגו למי שמשתמש בו, במקום להגיד איזה כיף שעכשיו המתמטיקה נגישה לכולם ותעזור להביא לשגשוג וצמיחה. במקומות עבודה לא רק שכדאי להשתמש בכלי AI גם לקוד, אלא חייבים! ואז האתגר יהיה להשתמש בצורה נכונה, וזה העיקר.
בקיצור הרבה דברים גדולים לפנינו בעזרת השם יתברך, יש למה לצפות! ואם שכחתם את תחילת הפוסט - תורידו את OmniParser2 ותודו לי אח״כ.
שבוע טוב, וכמה טוב שעוד אחים שלנו שבו הביתה, בתפילה שכולם ישובו בקרוב, אמן!
יובל
הכלי ששמו OmniParser, שוחרר לאחרונה בגרסא 2, שמאפשרת ממש לשלוט על הדפדפן ולבצע מנעד רחב של פעולות. זה מאוד מזכיר את MCP ואת השימוש של קלוד בו, אבל נראה שהפעם זה קל יותר, תומך במגוון מודלים של שפה, למשל GPT / DeepSeek ועוד.
את הסרטון המצורף העלה Paul Couvert ואני ערכתי אותו קצת כדי לזרז את המסר. זה וואו וזה זמין בגיטהאב! פשוט חפשו OmniParser2 GitHub במנוע החיפוש / מנוע ה-AI האהוב עליכם! לא יודע מה אתכם - אני הולך לחגוג על זה ולהקליט משהו מאוד מעניין כי זה 😬
וזה הזמן לבשר 2 דברים:
1. הכנס באילת שתוכנן למרץ 2025, לצערנו יידחה בשלב זה בשל מספר אתגרים שצריך לפתור. אבל בע״ה שואפים לקיים אותו לקראת סוף השנה.
2. אני אפתח הרשמה לאירוע אחר, שאני מרים, שבו אני רוצה גם לדבר על GenAI ופיתוח וגם לשתף מסך ולהראות בפועל את הכלים המובילים כיום בעולם הפיתוח. נדבר על תכנון המוצר, על היסודות של הקוד, על הדרך שבה AI משנה את המגמה, על איך כל מי שלא מפחד מלמידה, חשיבה, והרבה ניסוי וטעייה עם AI, יוכל / תוכל לפתח אפליקציות וסוכני AI שמחוברים למאגרי ידע וכלים. זה יהיה שונה מההרצאות הקודמות שלי, כי זו לא עוד הרצאה, וזו גם לא סדנא פרטנית, אלא זו הרצאה משולבת הדגמות מעשיות בלייב וכיסוי יוז-קייסים מקצה לקצה. כל זאת כשהקהל עצמו גם יקבע לאיזה כיוונים נלך תוך כדי ההרצאה.
האירוע יתקיים פיזית בת״א בעוד מספר שבועות, זו תהיה הזדמנות למינגלינג איכותי עם תותחים ותותחיות! יש לי הרבה רעיונות בקנה, ויהיה מאוד מיוחד, לרבות פאנל מיוחד שבו נדבר על איך ה-AI מזיז את הגבינה בעולמות הפיתוח, נגע גם בעולם הגיוס הטכנולוגי שמושפע מכך, ונראה דוגמאות מאורחים חשובים על איך הם הטמיעו AI במעשים - ולא בדיבורים.
זו ההזדמנות גם לציין שלנוכח חשיבות מהפכת הקוד, אני חושב שזו הזדמנות פז לכל חברה וארגון שרוצים לקחת את המהפכה הזו קדימה - להגיע לאירוע - או ליצור איתי קשר כדי שנעביר את התוכן הזה גם אצלכם. אני רואה נתונים שמצביעים על כך שהערך שמקבלים משימוש פרקטי בכלי AI בעולמות הקוד - יכול להגדיל את הפרודוקטיביות ואת הסקרנות.
אני מוכרח להדגיש משהו חשוב שאני מרגיש שלצערי קיים כיום במקומות עבודה: ישנה תחושה שמי שמשתמש ב-ChatGPT או Claude וכדומה כדי לתכנת או לחקור - הוא לא באמת שווה משהו. יש כאלה שנותנים תחושה כזו, יש כאלה שאומרים זאת בפועל לעובדים שלהם או לקולגות, ואני חייב לומר שאני לא רק חולק על זה, אלא לדעתי מדובר בזלזול שנובע מאי הכרת הכלי או מחוסר ביטחון שאותם אנשים ייפגעו היות ותחום שהיה שמור לאנשי סוד - נפתח להמונים וזה גורם למהפכה של ממש. זה כמו להגיד שבתקופת המצאת המחשבון - לעגו למי שמשתמש בו, במקום להגיד איזה כיף שעכשיו המתמטיקה נגישה לכולם ותעזור להביא לשגשוג וצמיחה. במקומות עבודה לא רק שכדאי להשתמש בכלי AI גם לקוד, אלא חייבים! ואז האתגר יהיה להשתמש בצורה נכונה, וזה העיקר.
בקיצור הרבה דברים גדולים לפנינו בעזרת השם יתברך, יש למה לצפות! ואם שכחתם את תחילת הפוסט - תורידו את OmniParser2 ותודו לי אח״כ.
שבוע טוב, וכמה טוב שעוד אחים שלנו שבו הביתה, בתפילה שכולם ישובו בקרוב, אמן!
יובל
👍2👏2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
סיימנו לשבור את השיניים? קבלו את כלי ה-AI שמתרגם שפות בין משתתפים בשיחות וידאו - בזמן אמת! תעצרו לדקה לצפות בזה, זה אדיר!
כדי שנבין, אנחנו יכולים לעלות לפגישות וידאו, לדבר בשפה שלנו (אפילו בעברית) - והצד השני ישמע את השפה שהוא מעוניין לשמוע (מבין השפות הנתמכות). כך למשל, אני מדבר *עברית* ובזמן אמת הצד השני שומע *גרמנית* או *ערבית* או אפילו *יפנית* ושפות רבות אחרות!
הכלי הנפלא הזה, שנקרא Palabra AI, באמת פורץ דרך וזה מזכיר לי את התקופה שעבדתי במשכן הכנסת, כאשר היו באים מנהיגים זרים והיו דואגים שיהיה מי שמתרגם בזמן אמת למנהיגים את השפות. כך אם יש נאום בעברית או אנגלית, אבל האורח רם המעלה דובר שפה זרה, המתרגם מתרגם בזמן אמת והאורח מקבל את המידע בשפה שלו. והנה, מספר שנים אחרי, זה קורה עם AI, אוטומטית לחלוטין, בקול!!!!
תודה ל-Palabra ששלחו לי את ההזמנה לבטא הזו. ממליץ בחום לבדוק את הכלי!!
כדי שנבין, אנחנו יכולים לעלות לפגישות וידאו, לדבר בשפה שלנו (אפילו בעברית) - והצד השני ישמע את השפה שהוא מעוניין לשמוע (מבין השפות הנתמכות). כך למשל, אני מדבר *עברית* ובזמן אמת הצד השני שומע *גרמנית* או *ערבית* או אפילו *יפנית* ושפות רבות אחרות!
הכלי הנפלא הזה, שנקרא Palabra AI, באמת פורץ דרך וזה מזכיר לי את התקופה שעבדתי במשכן הכנסת, כאשר היו באים מנהיגים זרים והיו דואגים שיהיה מי שמתרגם בזמן אמת למנהיגים את השפות. כך אם יש נאום בעברית או אנגלית, אבל האורח רם המעלה דובר שפה זרה, המתרגם מתרגם בזמן אמת והאורח מקבל את המידע בשפה שלו. והנה, מספר שנים אחרי, זה קורה עם AI, אוטומטית לחלוטין, בקול!!!!
תודה ל-Palabra ששלחו לי את ההזמנה לבטא הזו. ממליץ בחום לבדוק את הכלי!!
❤7👏1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
האתר הזה פיתח לי *אוטומטית* מוצר שמחולל סיפורי ילדים בהתאמה אישית *עם תמונות לפי סגנון* - ואפילו הפך את המוצר ל-API בפני עצמו! 🚀
האתר הזה גם משלב LLM במוצר שלנו בעצמו מבלי שאנחנו צריכים להגדיר לו בכלל מפתח API, מעניק פי 2 יותר בקשות מאשר כלים מתחרים - ופשוט מבצע ברמה גבוהה מאוד.
שם הכלי הזה הוא Base44 והוא שוב סוחף את קהילת ה-AI בסערה גדולה. ממליץ לכם לנסות אותו ממש עכשיו. זה ילהיב אתכם, אני בטוח!
האתר הזה גם משלב LLM במוצר שלנו בעצמו מבלי שאנחנו צריכים להגדיר לו בכלל מפתח API, מעניק פי 2 יותר בקשות מאשר כלים מתחרים - ופשוט מבצע ברמה גבוהה מאוד.
שם הכלי הזה הוא Base44 והוא שוב סוחף את קהילת ה-AI בסערה גדולה. ממליץ לכם לנסות אותו ממש עכשיו. זה ילהיב אתכם, אני בטוח!
👏2👍1
קורס חדש וחינמי של גוגל עושה סדר ליזמים ואנשי / נשות טכנולוגיה בכל עולם ה-Gen AI: החל מתכנון ומבניית אב-טיפוס, דרך חיבור שלו ל-Gen AI וכלה בפרסום האתר על פלטפורמת Google Cloud Platform בדגש על Vertex AI, ״מגרש המשחקים״ של גוגל לעולמות ה-AI!
הקורס חינמי 100%, מתחיל ב-25.2.25, מפגש של פעם בשבוע שמכסה הכל מא׳ ועד ת׳, ומהניסיון האישי שלי עם חברות הן מאוד אוהבות ללכת על GCP (הענן של גוגל) כך שבעולם האמיתי רצוי מאוד להכיר, ובטח כשזה חינם ואונליין ובקצב שלנו. אני גם מתכנן להירשם, יהיה מעניין.
גילוי נאות: גוגל פנו אלי בבקשה לקדם את הקורס הזה, וההודעה הזו *היא לא קידום בתשלום* ואני מפרסם את הקישור כיוון שאני באמת מאמין שיש בו ערך שיכול לתרום לאחרים. אני אישית מאוד נרתעתי מפלטפורמת הענן של גוגל בעבר, אבל שמעתי עליה דברים טובים והחלטתי שזה הזמן לצלול גם אליה כפי שצללתי ל-AWS ול-Microsoft Azure. אז אם בא לכם ללמוד - ובחינם - איך לקחת את הפרויקט שלכם, בין כיזמים בפועל ובין כחובבנים, לשלב של מוצר אמיתי - זה בשבילכם!
תהנו: https://goo.gle/430KdrL
הקורס חינמי 100%, מתחיל ב-25.2.25, מפגש של פעם בשבוע שמכסה הכל מא׳ ועד ת׳, ומהניסיון האישי שלי עם חברות הן מאוד אוהבות ללכת על GCP (הענן של גוגל) כך שבעולם האמיתי רצוי מאוד להכיר, ובטח כשזה חינם ואונליין ובקצב שלנו. אני גם מתכנן להירשם, יהיה מעניין.
גילוי נאות: גוגל פנו אלי בבקשה לקדם את הקורס הזה, וההודעה הזו *היא לא קידום בתשלום* ואני מפרסם את הקישור כיוון שאני באמת מאמין שיש בו ערך שיכול לתרום לאחרים. אני אישית מאוד נרתעתי מפלטפורמת הענן של גוגל בעבר, אבל שמעתי עליה דברים טובים והחלטתי שזה הזמן לצלול גם אליה כפי שצללתי ל-AWS ול-Microsoft Azure. אז אם בא לכם ללמוד - ובחינם - איך לקחת את הפרויקט שלכם, בין כיזמים בפועל ובין כחובבנים, לשלב של מוצר אמיתי - זה בשבילכם!
תהנו: https://goo.gle/430KdrL
👍5👏3
יום אחד אולי אפרוש כנפיים? האמת שלא יום אחד. זה קורה ממש עכשיו. פתאום עכשיו. פתאום היום.
אתם יושבים? יופי. כי מהיום אני עצמאי 100%! 😱🚀
אחרי 17 שנים שבהן צברתי ניסיון תעסוקתי מגוון מכל המגזרים: עסקי, פרטי, ציבורי, הייטק, באינספור תפקידים: פיתוח ומחקר, סייבר, דאטה סיינס, הטמעה והדרכה, דוברות והסברה, ניהול קמפיינים ודיגיטל ואפילו תיאום ביקורים במשכן הכנסת, הגיע הרגע שבו, בחסדי השם יתברך ובתמיכת אשתי היקרה, אני יוצא לדרך חדשה.
ומה זה אומר? שיהיה לי את הזמן ליצור, לחשוב, לפרסם, לחקור, להכיר את הכלים הכי חדשים, ללמוד, להנגיש את התוכן הכי טוב, ובעיקר-להיות זמין לכם.
אחרי שבשלוש שנים האחרונות מיקבלתי בין עבודתי כארכיטקט סייבר ו-Senior Data & Machine Learning Scientist בהייטק, זכיתי לעמוד על במות רבות גדולות וקטנות בארץ ובחו״ל, לייעץ לארגונים וחברות, להעביר הרצאות וסדנאות, לכתוב טור למגזין חדשנות מוביל, לצבור קילומטרז׳ גם בתעשייה וגם בקהילת ה-GenAI, ליצור קהילה מדהימה- עכשיו אני לוקח את זה לשלב הבא.
אז מה אני מציע?
🎤 הרצאות - בדגש על AI ופיתוח, אוטומציות, סוכני AI, מודלים גדולים של שפה וגם DeepFakes וסייבר
👨🏻💻 סדנאות - לתרגל יחד איתי, יד ביד בצורה הכי פרקטית שיש בקבוצות אקסקלוסיביות, הקמת אתרים ללא קוד, יצירת סוכני AI, אוטומציות ואפילו פיתוח עם AI
👩🏫 קורסים ותכנים אונליין - קטלוג הקורסים שלי הולך להתרחב עם קורס חדש ומקיף של פיתוח ו-AI, ועם פלטפורמה חדשה של תכנים בלעדיים עם מיני-קורסים במגוון נושאים: HuggingFace, Machine Learning, Fine Tuning ועוד
👨💼 ליוויים והטמעות - מיפוי המצב הקיים בארגונים וגיבוש תכנית הטמעת AI ואוטומציות לייעול תהליכים כמו סוכני AI לתשאול בסיסי נתונים בשפה טבעית, חילוץ מידע מקבצי PDF וכדומה
🤹♂️ העשרת התוכן והפעילות לקהילה שלי - מפגשים פיזיים ואונליין עם אנשי ונשות מפתח מהתעשייה בארץ ובעולם, ממגוון חברות ותחומים, כדי לחבר את כולנו לקדמת החדשנות.
כל זה הוא קצה הקרחון למה שאני מתכנן ולרעיונות שיש לי בראש.
והאמת? אני הכי מתרגש בעולם.
עכשיו זה הזמן שלי לפרוש כנפיים ולעוף גבוה ביחד אתכם.
יאללה,
🐦🔥 Lets fly high with YUV AI!
אתם יושבים? יופי. כי מהיום אני עצמאי 100%! 😱🚀
אחרי 17 שנים שבהן צברתי ניסיון תעסוקתי מגוון מכל המגזרים: עסקי, פרטי, ציבורי, הייטק, באינספור תפקידים: פיתוח ומחקר, סייבר, דאטה סיינס, הטמעה והדרכה, דוברות והסברה, ניהול קמפיינים ודיגיטל ואפילו תיאום ביקורים במשכן הכנסת, הגיע הרגע שבו, בחסדי השם יתברך ובתמיכת אשתי היקרה, אני יוצא לדרך חדשה.
ומה זה אומר? שיהיה לי את הזמן ליצור, לחשוב, לפרסם, לחקור, להכיר את הכלים הכי חדשים, ללמוד, להנגיש את התוכן הכי טוב, ובעיקר-להיות זמין לכם.
אחרי שבשלוש שנים האחרונות מיקבלתי בין עבודתי כארכיטקט סייבר ו-Senior Data & Machine Learning Scientist בהייטק, זכיתי לעמוד על במות רבות גדולות וקטנות בארץ ובחו״ל, לייעץ לארגונים וחברות, להעביר הרצאות וסדנאות, לכתוב טור למגזין חדשנות מוביל, לצבור קילומטרז׳ גם בתעשייה וגם בקהילת ה-GenAI, ליצור קהילה מדהימה- עכשיו אני לוקח את זה לשלב הבא.
אז מה אני מציע?
🎤 הרצאות - בדגש על AI ופיתוח, אוטומציות, סוכני AI, מודלים גדולים של שפה וגם DeepFakes וסייבר
👨🏻💻 סדנאות - לתרגל יחד איתי, יד ביד בצורה הכי פרקטית שיש בקבוצות אקסקלוסיביות, הקמת אתרים ללא קוד, יצירת סוכני AI, אוטומציות ואפילו פיתוח עם AI
👩🏫 קורסים ותכנים אונליין - קטלוג הקורסים שלי הולך להתרחב עם קורס חדש ומקיף של פיתוח ו-AI, ועם פלטפורמה חדשה של תכנים בלעדיים עם מיני-קורסים במגוון נושאים: HuggingFace, Machine Learning, Fine Tuning ועוד
👨💼 ליוויים והטמעות - מיפוי המצב הקיים בארגונים וגיבוש תכנית הטמעת AI ואוטומציות לייעול תהליכים כמו סוכני AI לתשאול בסיסי נתונים בשפה טבעית, חילוץ מידע מקבצי PDF וכדומה
🤹♂️ העשרת התוכן והפעילות לקהילה שלי - מפגשים פיזיים ואונליין עם אנשי ונשות מפתח מהתעשייה בארץ ובעולם, ממגוון חברות ותחומים, כדי לחבר את כולנו לקדמת החדשנות.
כל זה הוא קצה הקרחון למה שאני מתכנן ולרעיונות שיש לי בראש.
והאמת? אני הכי מתרגש בעולם.
עכשיו זה הזמן שלי לפרוש כנפיים ולעוף גבוה ביחד אתכם.
יאללה,
🐦🔥 Lets fly high with YUV AI!
❤22👏17👍2🔥2