This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
שימו לב: ליפסינק לאוואטר בעברית, עם אוטומציה והקלטה קולית!
כשאתם יוצרים אוואטר משלכם כדאי לכם להעלות את ההקלטה שלכם לתוכנת עריכה, כמו Kapwign, להפעיל את יכולת ניקוי האודיו המובנית (או להשתמש באתרים כמו vocalremover שמפרידים בין רעשי רקע לדיבור), לאחר מכן לייצא את האודיו, להעלות אותו ל- Adobe Podcast Enhancer שפשוט מנקה את האודיו בצורה מצויינת ומשפר אותו פלאים.
לבסוף, חברו הכל ביחד, העלו את רצועת האודיו הנקייה לתוכנה העריכה, ודאו שהזמנים תואמים, ואשרו את האוואטר כדי שהתוכנה שאיתה אתם עובדים תוכל להתחיל להתאמן על האוואטר שלכם.
אני בוחן כמה דברים מאוד מעניינים שקשורים לזה, והנה דוגמא לאוואטר שלי שקיבל הקלטה קולית שלי בעברית והצליח ליצור אחלה ליפסינק. זאת אומרת, לא חייבים טקסט לדיבור רובוטי, אפשר ליצור אוטומציה שמקבלת הקלטה קולית, גם אם זה בוואצאפ או בסלאק או איפה שרק תרצו, ומפעילה טריגר אוטומציה ליצירת אוואטר.
עכשיו קחו את זה הלאה: הגדירו אוטומציה שתשלח לכם ידיעות מעניינות, תקליטו את הקטע הקולי ושלחו אותו לסוכן AI שלכם, שגם ייצור את הליפסינק ואת האוואטר - וגם יפרסם בסושיאל. כמו פה!
כשאתם יוצרים אוואטר משלכם כדאי לכם להעלות את ההקלטה שלכם לתוכנת עריכה, כמו Kapwign, להפעיל את יכולת ניקוי האודיו המובנית (או להשתמש באתרים כמו vocalremover שמפרידים בין רעשי רקע לדיבור), לאחר מכן לייצא את האודיו, להעלות אותו ל- Adobe Podcast Enhancer שפשוט מנקה את האודיו בצורה מצויינת ומשפר אותו פלאים.
לבסוף, חברו הכל ביחד, העלו את רצועת האודיו הנקייה לתוכנה העריכה, ודאו שהזמנים תואמים, ואשרו את האוואטר כדי שהתוכנה שאיתה אתם עובדים תוכל להתחיל להתאמן על האוואטר שלכם.
אני בוחן כמה דברים מאוד מעניינים שקשורים לזה, והנה דוגמא לאוואטר שלי שקיבל הקלטה קולית שלי בעברית והצליח ליצור אחלה ליפסינק. זאת אומרת, לא חייבים טקסט לדיבור רובוטי, אפשר ליצור אוטומציה שמקבלת הקלטה קולית, גם אם זה בוואצאפ או בסלאק או איפה שרק תרצו, ומפעילה טריגר אוטומציה ליצירת אוואטר.
עכשיו קחו את זה הלאה: הגדירו אוטומציה שתשלח לכם ידיעות מעניינות, תקליטו את הקטע הקולי ושלחו אותו לסוכן AI שלכם, שגם ייצור את הליפסינק ואת האוואטר - וגם יפרסם בסושיאל. כמו פה!
❤4🤣2
זה מתחיל עוד כמה דקות ואתם מוזמנים!!! אל תפספסו את הלייב הבלעדי שלי עם COHERE!!!! מתחילים ב-20:30, בואו >>>
https://us06web.zoom.us/j/84548076780?pwd=DlQaPEeW71BNYwVXwfUhoXAwHtfnUw.1
https://us06web.zoom.us/j/84548076780?pwd=DlQaPEeW71BNYwVXwfUhoXAwHtfnUw.1
Zoom Video
Join our Cloud HD Video Meeting
Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution…
התחרות הגדולה: windsurf מול cursor - מי מפתח קוד עם AI טוב יותר?
הגיע הזמן לעשות קצת סדר בין שני כלים שסוחפים את עולם הפיתוח בסערה ומסחררים את כולם. הראשון - cursor, השני - windsurf. מה ההבדל ביניהם? מה היתרונות של אחד אל מול השני? צפו וגלו >>>
https://youtu.be/_2hs9Hv-ecY?si=kj8REkRJbgnZEu8v
הגיע הזמן לעשות קצת סדר בין שני כלים שסוחפים את עולם הפיתוח בסערה ומסחררים את כולם. הראשון - cursor, השני - windsurf. מה ההבדל ביניהם? מה היתרונות של אחד אל מול השני? צפו וגלו >>>
https://youtu.be/_2hs9Hv-ecY?si=kj8REkRJbgnZEu8v
YouTube
התחרות הגדולה: windsurf מול cursor - מי מפתח קוד עם AI טוב יותר?
הגיע הזמן לעשות קצת סדר בין שני כלים שסוחפים את עולם הפיתוח בסערה ומסחררים את כולם. הראשון - cursor, השני - windsurf.
מה ההבדל ביניהם? מה היתרונות של אחד אל מול השני?
צפו וגלו.
מוזמנים לערוצים השונים שלי:
https://linktr.ee/yuvai
https://yuv.ai
מה ההבדל ביניהם? מה היתרונות של אחד אל מול השני?
צפו וגלו.
מוזמנים לערוצים השונים שלי:
https://linktr.ee/yuvai
https://yuv.ai
👍1
משתף אתכם בכמה תובנות מעניינות על LLMs כתוצאה מהלייב אתמול עם קוהיר:
1. מייקל אמר שקוהיר לא מסתכלים כלל על AGI (בינה מלאכותית שפועלת לבדה) אלא היא חברה שמתרכזת בלתת פתרונות מעשיים לתעשייה.
2. הוא נתן דוגמא יפה: אם נשאל מודל שפה שאלות על בסיס הידע שלו, הוא פשוט הוזה בשלב כלשהו. מנגד, אם נשאל שאלה כאשר אנחנו מצרפים תוכן כלשהו שהתשובה חבויה בו - מודל השפה ידע להשיב מצוין.
3. המסקנה היא: מודלים של שפה לא טובים בלענות על ידע, אלא הם טובים בחיקוי ההתנהגות האנושית - לדבר, להשלים טקסטים. עצם פעולה ההשלמה, היא בחינת דיבור וכתיבה, אבל אין קשר בינה לבין הידע.
4. הכוח של קוהיר הוא שהם מבינים את זה ואומרים: כל המשחק בעצם הוא איך אני מצרף לשאלות שלי את המידע הנכון שמכיל את התשובות. מודל השפה כבר ידע להשיב, אבל החוכמה היא להבין איזה הקשר לצרף לשאלות שלנו.
5. בשביל לפתור את הבעיות האלה, קוהיר מתמקדים בפתרונות של חיפוש. זאת אומרת חיפוש בדאטה. נניח שיש לנו מאגר מידע עם המון מסמכים, אז לפני שנשאל שאלות את מודל השפה, קוהיר יודעים להסתכל במסמכים ולצרף את ה-5 הכי מתאימים (פחות או יותר אם נרצה) לשאלה שלנו - ואז נקבל תשובה מבוססת.
6. כאשר אנו מקבלים את המסמכים שיצורפו למודל השפה - אפשר להשתמש ביכולת הדירוג מחדש של קוהיר, Re-Ranking, שהלכה למעשה לוקחת את המסמכים שכבר קיבלנו קודם - ומדרגת אותם מחדש לפי מה בעל סיכוי גבוה יותר לקלוע לשאלה.
7. בנוסף, לקוהיר מודלים משלה שאומנו על מספר מכובד של שפות, בהן עברית, שיודעים לקחת מידע כלשהו - טקסט או תמונה - ולהפוך אותו לרשימת מספרים (Embeddings) ועל בסיס זה לקבל את המשמעות של המידע שבטקסט או בתמונה וכדומה, ואז לתשאל אפילו בעברית על תמונות או טקסטים ולקבל תוצאות!
8. לקוהיר גם יש גן משחקים שפתוח לכולם באתר שלהם, שאפשר לאמן שם מודל סיווג (כמו זיהוי ספאם וכדומה), או כיוונון עדין של מודל שפה (Fine Tuning), משפר פרומפטים, מודלים של שפה גדולים וקטנים שמשוחררים בחינם (כמו המודל שלהם Aya), ובנוסף הם אפילו יכולים להתקין את המודלים שלהם בסביבה סגורה ללקוחות שיש חומרה תואמת!
הדברים האלה הם פתרונות אמיתיים בעולם המעשי. למשל אצלנו בלושה אנחנו משתמשים ב-Embeddings וב-Clustering וב-Similarity Search כדי להבין מה משתמשים מחפשים בפלטפורמה, לנתח חוות דעת של לקוחות ועוד ועוד. קוהיר באה לעזרתנו עם יכולות החיפוש וסל הפתרונות המעולה שלהם. לא לחינם אני מדבר עליהם המון, הם וואו!
ולבסוף תודה רבה לכל מי שהצטרפ/ה ללייב, אתם העיקר וכיף שהייתם!!! 👑
התמונה היא כי כתבתי את זה בזמן שהרהרתי על זה עם קפה ומאפה משובח כאן ביבנה. אם אתם מהאיזור תרימו לבוטיק סנטרל שלנו, הם מדהימים וכשרים!
1. מייקל אמר שקוהיר לא מסתכלים כלל על AGI (בינה מלאכותית שפועלת לבדה) אלא היא חברה שמתרכזת בלתת פתרונות מעשיים לתעשייה.
2. הוא נתן דוגמא יפה: אם נשאל מודל שפה שאלות על בסיס הידע שלו, הוא פשוט הוזה בשלב כלשהו. מנגד, אם נשאל שאלה כאשר אנחנו מצרפים תוכן כלשהו שהתשובה חבויה בו - מודל השפה ידע להשיב מצוין.
3. המסקנה היא: מודלים של שפה לא טובים בלענות על ידע, אלא הם טובים בחיקוי ההתנהגות האנושית - לדבר, להשלים טקסטים. עצם פעולה ההשלמה, היא בחינת דיבור וכתיבה, אבל אין קשר בינה לבין הידע.
4. הכוח של קוהיר הוא שהם מבינים את זה ואומרים: כל המשחק בעצם הוא איך אני מצרף לשאלות שלי את המידע הנכון שמכיל את התשובות. מודל השפה כבר ידע להשיב, אבל החוכמה היא להבין איזה הקשר לצרף לשאלות שלנו.
5. בשביל לפתור את הבעיות האלה, קוהיר מתמקדים בפתרונות של חיפוש. זאת אומרת חיפוש בדאטה. נניח שיש לנו מאגר מידע עם המון מסמכים, אז לפני שנשאל שאלות את מודל השפה, קוהיר יודעים להסתכל במסמכים ולצרף את ה-5 הכי מתאימים (פחות או יותר אם נרצה) לשאלה שלנו - ואז נקבל תשובה מבוססת.
6. כאשר אנו מקבלים את המסמכים שיצורפו למודל השפה - אפשר להשתמש ביכולת הדירוג מחדש של קוהיר, Re-Ranking, שהלכה למעשה לוקחת את המסמכים שכבר קיבלנו קודם - ומדרגת אותם מחדש לפי מה בעל סיכוי גבוה יותר לקלוע לשאלה.
7. בנוסף, לקוהיר מודלים משלה שאומנו על מספר מכובד של שפות, בהן עברית, שיודעים לקחת מידע כלשהו - טקסט או תמונה - ולהפוך אותו לרשימת מספרים (Embeddings) ועל בסיס זה לקבל את המשמעות של המידע שבטקסט או בתמונה וכדומה, ואז לתשאל אפילו בעברית על תמונות או טקסטים ולקבל תוצאות!
8. לקוהיר גם יש גן משחקים שפתוח לכולם באתר שלהם, שאפשר לאמן שם מודל סיווג (כמו זיהוי ספאם וכדומה), או כיוונון עדין של מודל שפה (Fine Tuning), משפר פרומפטים, מודלים של שפה גדולים וקטנים שמשוחררים בחינם (כמו המודל שלהם Aya), ובנוסף הם אפילו יכולים להתקין את המודלים שלהם בסביבה סגורה ללקוחות שיש חומרה תואמת!
הדברים האלה הם פתרונות אמיתיים בעולם המעשי. למשל אצלנו בלושה אנחנו משתמשים ב-Embeddings וב-Clustering וב-Similarity Search כדי להבין מה משתמשים מחפשים בפלטפורמה, לנתח חוות דעת של לקוחות ועוד ועוד. קוהיר באה לעזרתנו עם יכולות החיפוש וסל הפתרונות המעולה שלהם. לא לחינם אני מדבר עליהם המון, הם וואו!
ולבסוף תודה רבה לכל מי שהצטרפ/ה ללייב, אתם העיקר וכיף שהייתם!!! 👑
התמונה היא כי כתבתי את זה בזמן שהרהרתי על זה עם קפה ומאפה משובח כאן ביבנה. אם אתם מהאיזור תרימו לבוטיק סנטרל שלנו, הם מדהימים וכשרים!
❤4👍1🔥1
מחר הבלאק פריידי ופיתחתי אפליקציה לאייפון שמכילה דילים שווים על כלי AI כולל קופונים וקישורים + הסבר קצר על כל כלי + רשימת כלים שאני ממליץ עליהם!!
כל מה שאתם צריכים לעשות זה להוריד את האפליקציה מהקישור ולראות אם יש דיל שמדבר אליכם!
חשוב:
1. אל תלחיצו את עצמכם ואל תקנו בכח
2. הדיל של play ht שווה למי שרוצה לעבוד עם שכפול קולות או לחבר את ה api שלהם
3. הדיל של אדובי קלאוד ממש טוב למי שעובד עם פוטושופ וכדומה
4. גם הדילים הנוספים שווים ואוסיף לאפליקציה עוד דברים שמצאתי אז שווה לעקוב!!
5. אשמח אם תורידו ותדרגו את האפליקציה / תגיבו 🙏❤️
ת ה נ ו !!
יובל
להורדה >>> https://apps.apple.com/il/app/yuv-ai/id6738397891?l=he
כל מה שאתם צריכים לעשות זה להוריד את האפליקציה מהקישור ולראות אם יש דיל שמדבר אליכם!
חשוב:
1. אל תלחיצו את עצמכם ואל תקנו בכח
2. הדיל של play ht שווה למי שרוצה לעבוד עם שכפול קולות או לחבר את ה api שלהם
3. הדיל של אדובי קלאוד ממש טוב למי שעובד עם פוטושופ וכדומה
4. גם הדילים הנוספים שווים ואוסיף לאפליקציה עוד דברים שמצאתי אז שווה לעקוב!!
5. אשמח אם תורידו ותדרגו את האפליקציה / תגיבו 🙏❤️
ת ה נ ו !!
יובל
להורדה >>> https://apps.apple.com/il/app/yuv-ai/id6738397891?l=he
❤4👍1🏆1
אז האם לא צריך יותר מתכנתים? בואו נדבר על זה (ספוילר: ממש לא נכון) >>>
https://www.facebook.com/share/p/1Dg7YDLMjC/?mibextid=WC7FNe
https://www.facebook.com/share/p/1Dg7YDLMjC/?mibextid=WC7FNe
Facebook
Log in or sign up to view
See posts, photos and more on Facebook.
חן ראובן המוכשר והיקר, מפתח בכיר בחברת CyberArk משיק קורס חינמי לכניסה לעולם ה AI:
הקורס שלי בחינם - AI לכולם - הספרייה הפתוחה! 🎉🎉🎉
https://learn.aiwithchen.co.il/ai-for-eveyone
אני גאה ומתרגש לשתף אתכם בקורס חדש וחינמי שיצרתי – AI לכולם - הספרייה הפתוחה 🎉
הקורס הוא חינמי לחלוטין (יש צורך בהרשמה בחינם)
🎯 מטרת הקורס: 🎯
1. לעשות לכם סדר בראש קודם כל בתחום 🙂
2. להעצים את הקהילה הישראלית בשימוש בכלי AI עם דגש על חדשנות ויצרתיות
3. לאפשר לכל אחד ללמוד בקצב משלו ולהתנסות ולנסות ולהבין את עולם הבינה המלאכותית
4. ללמד ולהעשיר בידע תוך מתן דוגמאות פרקטיות בחיי היום יום
🌟 למה לראות את הקורס? 🌟
1. לימוד מותאם לכל הרמות: סרטוני וידיאו באנגלית שמיינתי וסידרתי עבורכם מהקל למורכב.
2. תוכן בעברית: סיכומים ברורים בעברית שיעזרו לכם להבין את כל המונחים והמושגים.
3. כלים אינטראקטיביים: שאלונים, בוט חכם שיענה על השאלות שלכם, ועוד הפתעות.
4. גישה חינמית: כל זה, לגמרי בחינם! כל מה שצריך זה להירשם ולהתחיל.
📣 למי זה מתאים?
- לכל מי שרוצה להבין מה זה בינה מלאכותית ואיך היא יכולה לעזור לנו בחיים האישיים והמקצועיים.
- בעלי רקע טכני בסיסי
- בעלי אנגלית בסיסית (יש גם כתוביות)
- בעלי מוטיבציה גבוהה והתמדה 🙂
הקורס זמין עכשיו!
לינק לקורס - https://learn.aiwithchen.co.il/ai-for-eveyone
---
בנימה יותר אישית:
- הקדשתי לא מעט זמן על הקורס הזה ואשמח עם תשתפו עם חברים ובני משפחה שמעוניינים ללמוד את התחום.
- מבחינתי עם עזרתי לאדם אחד כבר עשיתי משהו 🙂
🚀 כי העתיד כבר כאן – עכשיו זה הזמן ללמוד איך להוביל אותו! 🚀
hashtag#aiwithchen hashtag#ai learning
הקורס שלי בחינם - AI לכולם - הספרייה הפתוחה! 🎉🎉🎉
https://learn.aiwithchen.co.il/ai-for-eveyone
אני גאה ומתרגש לשתף אתכם בקורס חדש וחינמי שיצרתי – AI לכולם - הספרייה הפתוחה 🎉
הקורס הוא חינמי לחלוטין (יש צורך בהרשמה בחינם)
🎯 מטרת הקורס: 🎯
1. לעשות לכם סדר בראש קודם כל בתחום 🙂
2. להעצים את הקהילה הישראלית בשימוש בכלי AI עם דגש על חדשנות ויצרתיות
3. לאפשר לכל אחד ללמוד בקצב משלו ולהתנסות ולנסות ולהבין את עולם הבינה המלאכותית
4. ללמד ולהעשיר בידע תוך מתן דוגמאות פרקטיות בחיי היום יום
🌟 למה לראות את הקורס? 🌟
1. לימוד מותאם לכל הרמות: סרטוני וידיאו באנגלית שמיינתי וסידרתי עבורכם מהקל למורכב.
2. תוכן בעברית: סיכומים ברורים בעברית שיעזרו לכם להבין את כל המונחים והמושגים.
3. כלים אינטראקטיביים: שאלונים, בוט חכם שיענה על השאלות שלכם, ועוד הפתעות.
4. גישה חינמית: כל זה, לגמרי בחינם! כל מה שצריך זה להירשם ולהתחיל.
📣 למי זה מתאים?
- לכל מי שרוצה להבין מה זה בינה מלאכותית ואיך היא יכולה לעזור לנו בחיים האישיים והמקצועיים.
- בעלי רקע טכני בסיסי
- בעלי אנגלית בסיסית (יש גם כתוביות)
- בעלי מוטיבציה גבוהה והתמדה 🙂
הקורס זמין עכשיו!
לינק לקורס - https://learn.aiwithchen.co.il/ai-for-eveyone
---
בנימה יותר אישית:
- הקדשתי לא מעט זמן על הקורס הזה ואשמח עם תשתפו עם חברים ובני משפחה שמעוניינים ללמוד את התחום.
- מבחינתי עם עזרתי לאדם אחד כבר עשיתי משהו 🙂
🚀 כי העתיד כבר כאן – עכשיו זה הזמן ללמוד איך להוביל אותו! 🚀
hashtag#aiwithchen hashtag#ai learning
👏8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
אשתי צילמה אותי בשושו כשהסברתי לה על חלק קטן מההרצאה מחר: סוכן AI חכם למחלקת ה-HR שיודע לנתח פרופילים של מועמדים, לנסח מיילים של דחיית תפקיד וגם לעזור עם משפטי פתיחה לראיון הטלפוני
👏8🔥2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
סיכום מה שהיה לנו ב-AI השבוע ב-3 דקות. איזו תקופה משוגעת ומשגעת לחיות בה. שבת שלום לכולנו, בתפילה לשובם 🙏
👍5❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
קבלו את קולקציית הסופגניות החדשה שכוללת ספורט, סנטה קלאוס ואפילו חד קרן! 🤩
איך יצרתי את זה?
- נכנסתי לגרוק והתחלתי לייצר תמונות של סופגניות בכל מיני סגנונות
- את מה שאהבתי שמרתי והעליתי ל Dream Machine של חברת Luma AI המדהימה שיש לה יכולת כיפית של Key Frames שבעצם ממזגת שתי תמונות לפריים אחד (כמו הפריים של סופגניה רגילה ואז אותה סופגניה שנגסו בה, או פריים של סופגניה ריקה וסופגניה שנראית כמו כדור טניס, האנימציה שנוצרת ממש יפה)
- את הכל ערכתי ב CapCut והוספתי מוזיקה דרך טיקטוק
והנה, רעיונות לקולקציה חדשה לסופגניות לחנוכה כבר פה!
איך יצרתי את זה?
- נכנסתי לגרוק והתחלתי לייצר תמונות של סופגניות בכל מיני סגנונות
- את מה שאהבתי שמרתי והעליתי ל Dream Machine של חברת Luma AI המדהימה שיש לה יכולת כיפית של Key Frames שבעצם ממזגת שתי תמונות לפריים אחד (כמו הפריים של סופגניה רגילה ואז אותה סופגניה שנגסו בה, או פריים של סופגניה ריקה וסופגניה שנראית כמו כדור טניס, האנימציה שנוצרת ממש יפה)
- את הכל ערכתי ב CapCut והוספתי מוזיקה דרך טיקטוק
והנה, רעיונות לקולקציה חדשה לסופגניות לחנוכה כבר פה!
🤩6👏4😁2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
אם כבר טילים של החותים בואו תראו איך הפכתי את זה ל-Real Time Marketing (RTM) והכנתי פרסומת למסעדת הלו תימן, עם שימוש בדיוק הזמנים של החותים כספין אוף. זה היה כל כך קל, יצרתי הכל בלומה (הפרומפטים אפילו בעברית) והוספתי טקסט בקאפ קט. זהו!
👏7😁4🤩1
ידעתם שקיים קובץ ״סודי״ בכלי AI לפיתוח - ושימוש בו עלול לשנות את כל חוויית הפיתוח מקצה לקצה?
בתוכנות המובילות לפיתוח עם AI כמו Cursor או Windsurf יש קובץ הגדרות ״סודי״ שבו אפשר להגדיר מה אנחנו רוצים שה״AI״ יזכור במהלך הפיתוח. בקרסר, למשל, הקובץ נקרא cursorrules. , ב-windsurf זה נקרא Rules תחת Settings.
זה יכול להיות הרעיון הכללי של מה אנחנו מפתחים,
פירוט הטכנולוגיה שבה בחרנו לבצע שימוש - למשל, באיזה חבילות אנחנו משתמשים לצד שרת או לצד לקוח, מה מספר השורות המקסימלי שנרצה שיהיה בכל קובץ כדי לשמור את החלוקה של הקוד נכונה ככל שניתן.
היתרון בעבודה עם הקובץ ״הסודי״ הוא שקוד משתמש בהרבה תווים במסגרת השיחה עם מודל השפה. משכך, אנחנו מגיעים למגבלת חלון ההקשר מאוד מהר. זאת אומרת, מספר התווים שהמודל יכול ״לזכור״ בהקשר של השיחה מבלי ללכת לאיבוד הוא מוגבל. כל מודל והגודל שלו. גודל החלון שלו. ברגע שחורגים מגודל החלון, ההקשר משתבש. דמיינו שבכל פעם שאנו מנהלים שיחה עם מודל השפה, הוא קודם כל פונה לקובץ ההגדרות, מבין מי נגד מי, מכניס זאת להקשר ורק אז ממשיך את השיחה. זה לא מושלם, אבל זה מאוד יעיל וחשוב.
ההבדל המנצח בין פיתוח ״סביר״ לבין פיתוח ״יעיל״ הוא בדיוק בהבנת הדקויות האלה. מי שמתחיל את הפיתוח מתוך תכנון נכון - יפתור לעצמו מלכתחילה המון בעיות שעלולות לצוץ במעלה הדרך.
טיפ נוסף שאהבתי מאוד לגלות הוא לחקור איזה חבילות של JavaScript פותרות בעיות מסוימות (למשל חבילות הגרפים של React Graph או React Drag and Drop או חבילות הוויזואליזציה - יכולות לתת פונקציונליות ויופי לאתר, כל מה שצריך לעשות זה להגיד למודל השפה להשתמש בחבילות האלה, ובאיזה תרחישים וזה ישדרג מאוד את התוצר שלנו).
ודבר נוסף שאהבתי ללמוד מ Tal Florentin בקורס המבריק שלו על חוויית משתמש מנצחת: כאשר מתכננים דשבורדים יש תורה שלמה. אחד מאבי אבות הצגת ניתוחי נתונים בצורה קריאה נקרא אדוארד טאפטה. כשלמדתי את זה מטל, אמרתי לעצמי אוקיי זה יהיה מעניין: אמרתי למודל השפה לבנות לי דשבורד מנתונים כלשהם. היה בסדר אבל מבולגן. הוספתי פרומפט ובו כתבתי: עכשיו עצב מחדש את הדשבורד לפי התיאוריה של אדוארד טאפטה. והופ: המודל שינה לחלוטין את התצוגה הוויזואלית של כל הנתונים והפך הכל לברור וקריא יותר. כמובן שמלכתחילה צריך להגיד מה רוצים שיוצג, אבל אופן התצוגה משתנה לבלי היכר על ידי ה״קטנות״ האלה שאנחנו משלבים.
אלה הסודות שלי לתכנון מנצח של אתר עם כלי AI לפיתוח. חנוכה שמח!
בתוכנות המובילות לפיתוח עם AI כמו Cursor או Windsurf יש קובץ הגדרות ״סודי״ שבו אפשר להגדיר מה אנחנו רוצים שה״AI״ יזכור במהלך הפיתוח. בקרסר, למשל, הקובץ נקרא cursorrules. , ב-windsurf זה נקרא Rules תחת Settings.
זה יכול להיות הרעיון הכללי של מה אנחנו מפתחים,
פירוט הטכנולוגיה שבה בחרנו לבצע שימוש - למשל, באיזה חבילות אנחנו משתמשים לצד שרת או לצד לקוח, מה מספר השורות המקסימלי שנרצה שיהיה בכל קובץ כדי לשמור את החלוקה של הקוד נכונה ככל שניתן.
היתרון בעבודה עם הקובץ ״הסודי״ הוא שקוד משתמש בהרבה תווים במסגרת השיחה עם מודל השפה. משכך, אנחנו מגיעים למגבלת חלון ההקשר מאוד מהר. זאת אומרת, מספר התווים שהמודל יכול ״לזכור״ בהקשר של השיחה מבלי ללכת לאיבוד הוא מוגבל. כל מודל והגודל שלו. גודל החלון שלו. ברגע שחורגים מגודל החלון, ההקשר משתבש. דמיינו שבכל פעם שאנו מנהלים שיחה עם מודל השפה, הוא קודם כל פונה לקובץ ההגדרות, מבין מי נגד מי, מכניס זאת להקשר ורק אז ממשיך את השיחה. זה לא מושלם, אבל זה מאוד יעיל וחשוב.
ההבדל המנצח בין פיתוח ״סביר״ לבין פיתוח ״יעיל״ הוא בדיוק בהבנת הדקויות האלה. מי שמתחיל את הפיתוח מתוך תכנון נכון - יפתור לעצמו מלכתחילה המון בעיות שעלולות לצוץ במעלה הדרך.
טיפ נוסף שאהבתי מאוד לגלות הוא לחקור איזה חבילות של JavaScript פותרות בעיות מסוימות (למשל חבילות הגרפים של React Graph או React Drag and Drop או חבילות הוויזואליזציה - יכולות לתת פונקציונליות ויופי לאתר, כל מה שצריך לעשות זה להגיד למודל השפה להשתמש בחבילות האלה, ובאיזה תרחישים וזה ישדרג מאוד את התוצר שלנו).
ודבר נוסף שאהבתי ללמוד מ Tal Florentin בקורס המבריק שלו על חוויית משתמש מנצחת: כאשר מתכננים דשבורדים יש תורה שלמה. אחד מאבי אבות הצגת ניתוחי נתונים בצורה קריאה נקרא אדוארד טאפטה. כשלמדתי את זה מטל, אמרתי לעצמי אוקיי זה יהיה מעניין: אמרתי למודל השפה לבנות לי דשבורד מנתונים כלשהם. היה בסדר אבל מבולגן. הוספתי פרומפט ובו כתבתי: עכשיו עצב מחדש את הדשבורד לפי התיאוריה של אדוארד טאפטה. והופ: המודל שינה לחלוטין את התצוגה הוויזואלית של כל הנתונים והפך הכל לברור וקריא יותר. כמובן שמלכתחילה צריך להגיד מה רוצים שיוצג, אבל אופן התצוגה משתנה לבלי היכר על ידי ה״קטנות״ האלה שאנחנו משלבים.
אלה הסודות שלי לתכנון מנצח של אתר עם כלי AI לפיתוח. חנוכה שמח!
👍6❤5🔥2🙏1
רכשתי קורס של משפיען אינסטגרם מחו״ל ליצירת ועריכת סרטונים וזה חיזק לי את התיאוריה שלי: מי שמשתמש בכלי AI כשהוא מבין את היסודות של הדברים - יצליח להפיק מהם הרבה יותר ערך ולהגיע איתם רחוק הרבה יותר.
כך למשל, מי שמנסה לפתח אתר עם AI אבל חסר לו הבסיס של מה זה אתר ואיך הוא בנוי, איזה חבילות קיימות לצד לקוח וצד שרת, איך לתכנן את הקוד נכון, מה שיקרה הוא שהוא יתקע מתישהו. הקוד ייכנס ללופ ולא יעבוד, יהיה קשה לתקן, או שזה יעלה בהרבה מאוד זמן מאמץ כסף ותסכול.
בנוסף, מי שלא מכיר את יסודות הצילום, זוויות הצילום, תנועות מצלמה, סוגי תאורה, קומפוזיציות - יצליח לקבל תוצרים נחמדים אבל לא מקצועיים מספיק.
מי שמנסה לדבר עם מודל שפה גדול (ChatGPT, קלוד ודומיו) מבלי לדעת מהי מגבלת גודל חלון ההקשר או איך הוא עובד מתחת למכסה המנוע - מהר מאוד יכול למצוא את עצמו מתוסכל כאשר הוא לא יקבל את התוצאות שהוא ציפה לקבל. כאן למשל מקובל לדבר על ״הנדסת פרומפטים״, שהיא דבר חשוב מאוד. זה לא מספיק לבקש ממודל שפה לתכנן פרומפט, כי אם לא מבינים איך פרומפט אמור להיות בנוי - על מגבלותיו ויתרונותיו - פשוט נתקלים בתקרת זכוכית ברורה.
ודבר אחרון, מי שמנסה לקחת את כל זה לשלב הבא ולעבוד בסקייל. זאת אומרת, לקחת את ה-Prototype ולהפוך אותו לאפליקציה, מבלי להבין מראש איך אמורים לתכנן אפליקציה שמיועדת לכמות רבה של משתמשים, ומבלי להבין את העלויות הכרוכות בתחזוקת שרת או קריאות API למודל שפה - פשוט שוב יחוש תסכול רב ומהר מאוד יחפש אחר מושיע כלשהו.
אז המסר שלי, אישית, מכל הסיפור הזה, הוא שלפני שרצים לעבוד עם כלי AI, כדאי מאוד לנשום עמוק ולהשקיע זמן במחקר מקדים וללמוד את היסודות של התוצר שרוצים לקבל מה-AI. אם זה סרטון - ללמוד זוויות צילום, קומפוזיציות וכדומה, אם זה פיתוח - להבין את יסודות תשתית האתר, אם זה ניהול מוצר אז להבין את המתודולוגיות של פיתוח מוצר והובלתו וכך הלאה.
ככל שנעצור לרגע ונקדיש זמן לקבל את היסודות - כך נצליח לרוץ מהר הרבה יותר בהמשך. אז חז״ל אמרו ש״פעמים שביטולה של תורה - זהו קיומה״, וזו בחינה כזו. פעמים שלעצור לפני שרצים, מה שגורם לביטול רגעי של עבודה עם AI, לבסוף יגרום לנו לקיים טוב יותר את הקשר שלנו עם ה AI ולקבל תוצרים טובים יותר.
מקווה שקיבלתם ערך,
חנוכה שמח.
יובל
כך למשל, מי שמנסה לפתח אתר עם AI אבל חסר לו הבסיס של מה זה אתר ואיך הוא בנוי, איזה חבילות קיימות לצד לקוח וצד שרת, איך לתכנן את הקוד נכון, מה שיקרה הוא שהוא יתקע מתישהו. הקוד ייכנס ללופ ולא יעבוד, יהיה קשה לתקן, או שזה יעלה בהרבה מאוד זמן מאמץ כסף ותסכול.
בנוסף, מי שלא מכיר את יסודות הצילום, זוויות הצילום, תנועות מצלמה, סוגי תאורה, קומפוזיציות - יצליח לקבל תוצרים נחמדים אבל לא מקצועיים מספיק.
מי שמנסה לדבר עם מודל שפה גדול (ChatGPT, קלוד ודומיו) מבלי לדעת מהי מגבלת גודל חלון ההקשר או איך הוא עובד מתחת למכסה המנוע - מהר מאוד יכול למצוא את עצמו מתוסכל כאשר הוא לא יקבל את התוצאות שהוא ציפה לקבל. כאן למשל מקובל לדבר על ״הנדסת פרומפטים״, שהיא דבר חשוב מאוד. זה לא מספיק לבקש ממודל שפה לתכנן פרומפט, כי אם לא מבינים איך פרומפט אמור להיות בנוי - על מגבלותיו ויתרונותיו - פשוט נתקלים בתקרת זכוכית ברורה.
ודבר אחרון, מי שמנסה לקחת את כל זה לשלב הבא ולעבוד בסקייל. זאת אומרת, לקחת את ה-Prototype ולהפוך אותו לאפליקציה, מבלי להבין מראש איך אמורים לתכנן אפליקציה שמיועדת לכמות רבה של משתמשים, ומבלי להבין את העלויות הכרוכות בתחזוקת שרת או קריאות API למודל שפה - פשוט שוב יחוש תסכול רב ומהר מאוד יחפש אחר מושיע כלשהו.
אז המסר שלי, אישית, מכל הסיפור הזה, הוא שלפני שרצים לעבוד עם כלי AI, כדאי מאוד לנשום עמוק ולהשקיע זמן במחקר מקדים וללמוד את היסודות של התוצר שרוצים לקבל מה-AI. אם זה סרטון - ללמוד זוויות צילום, קומפוזיציות וכדומה, אם זה פיתוח - להבין את יסודות תשתית האתר, אם זה ניהול מוצר אז להבין את המתודולוגיות של פיתוח מוצר והובלתו וכך הלאה.
ככל שנעצור לרגע ונקדיש זמן לקבל את היסודות - כך נצליח לרוץ מהר הרבה יותר בהמשך. אז חז״ל אמרו ש״פעמים שביטולה של תורה - זהו קיומה״, וזו בחינה כזו. פעמים שלעצור לפני שרצים, מה שגורם לביטול רגעי של עבודה עם AI, לבסוף יגרום לנו לקיים טוב יותר את הקשר שלנו עם ה AI ולקבל תוצרים טובים יותר.
מקווה שקיבלתם ערך,
חנוכה שמח.
יובל
👍15❤3💯2👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
כשעומר אדם השתלט לי על ההבדלה 🤣
—
איך?
הקלטתי את עצמי מחזן את ההבדלה (לשואלים: מקאם נהוואנד 🤣🤣🤣)
החלפתי פנים בווידאו לעומר אדם (יש כלים כמו FaceFusion וגם MioCreate)
החלפתי את הקול לקול של עומר אדם דרך WeightsGG
ערכתי הכל ב-Kapwing והופ התוצאה לפניכם!
שבוע טוב ובשורות טובות!
יובל
—
איך?
הקלטתי את עצמי מחזן את ההבדלה (לשואלים: מקאם נהוואנד 🤣🤣🤣)
החלפתי פנים בווידאו לעומר אדם (יש כלים כמו FaceFusion וגם MioCreate)
החלפתי את הקול לקול של עומר אדם דרך WeightsGG
ערכתי הכל ב-Kapwing והופ התוצאה לפניכם!
שבוע טוב ובשורות טובות!
יובל
🔥12❤1👍1😱1🏆1
מאמר חדש בבלוג שלי: כל מה שצריך לדעת על פיתוח ובינה מלאכותית בעידן החדש של 2025. מהפכת הקוד סוחפת את העולם. בואו נדבר עליה, על מה זה פיתוח ועל הכלים שיכולים לעזור לנו.
https://yuv.ai/ai-code-101/
https://yuv.ai/ai-code-101/
YUV.AI
פיתוח ו-AI: מדריך למתחילים
כל מה שצריך לדעת על פיתוח ובינה מלאכותית בעידן החדש של 2025. מהפכת הקוד סוחפת את העולם. בואו נדבר עליה, על מה זה פיתוח ועל הכלים שיכולים לעזור לנו.
🔥2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
השלב הבא של סוכני AI: חברת H Company הצרפתית משחררת טיזרים וגם רישום לגישה מוקדמת, לסוכן שלה H Runner, שמסוגל לבצע פעולות כמו הזמנת לינה בבית מלון, תוך שהוא שולט 100% בדפדפן, בעכבר, ומבצע חיפוש אנושי לחלוטין.
בדמו ששוחרר זה נראה מדהים, אם כי כבר למדנו לא לסמוך רק על הדגמות. שווה להציץ בסרטון המצורף, רישום מוקדם פה:
https://www.runnerh.com/?utm_source=referral&utm_campaign=invitefriend&utm_id=11
בדמו ששוחרר זה נראה מדהים, אם כי כבר למדנו לא לסמוך רק על הדגמות. שווה להציץ בסרטון המצורף, רישום מוקדם פה:
https://www.runnerh.com/?utm_source=referral&utm_campaign=invitefriend&utm_id=11
🔥3❤1
סופסוף הגעתי לזה: לגרום ל-AI ללמוד איך לשחק ב-FluffyBird באמצעות אימון מודל - אין סיפוק כזה! 🧙
ניגש ישירות לעניין, קיימת חבילה בשם gymnasium שבעבר הייתה קרויה gym ופותחה על ידי OpenAI במטרה להנגיש את עולם למידת מכונה מבוססת חיזוקים (Reinforcement Learning). החבילה הזו מאפשרת לנו להתנסות באימון מודלים שלומדים לבד איך לשחק משחקים כמו להנחית חללית על הירח, פינג פונג, ציפור מעופפת שאסור לה לגעת בצינורות וכדומה.
היכולת לגרום ל-AI ללמוד ״לבד״ את כללי המשחק ולראות בעיניים איך הוא נכשל שוב ושוב במשחקים, פעם אחר פעם, אבל פתאום מתחולל הקסם והוא מתחיל להשתפר, עוד ועוד, עד שהוא מתחיל לשחק באמת ולנצח בגדול! אין תחושת סיפוק כמו הרגע הזה כשהוא קורה, באמת זה מרגיש כמו קוסמות! 🧙♀️
למידת מכונה מבוססת חיזוקים, היא עולם ומלואו, אבל בואו נחשוב על זה בגדול: כדי ללמוד משהו שאנחנו לא מכירים, אנחנו צריכים הנחיות כלשהן. ה-AI עובר אימון שבמסגרתו נותנים לו מאגר מידע עם המון תרחישים של משחק - והתוצאה שלהם. בנוסף, נותנים לו תגמול על מהלך שמוביל להצלחה, כמו הזזת הציפור בכיוון הנכון, וקנס על מהלך שמוביל להפסד, כמו התנגשות בצינור.
תחשבו על זה, מראים לכם המון תרחישים של משחק ואומרים לכם שהתרחיש הזה הוביל לניצחון, האחר להפסד וכך הלאה, עד שאתם מבינים מה התרחישים שיובילו לניצחון ויודעים לחזות את המהלכים הבאים. יש כאן מורכבות והרבה יותר עומק, כמו למשל מה הההדל בין למידת מכונה שנותנים לה דאטה סט מתויג לבין למידת מכונה מבוססת חיזוקים? מי קובע מה נחשב צעד מוצלח ומה לא? האם גורם אנושי או AI אחר?
הכי בגדול: אנחנו יכולים לאמן ״מדיניות״, ״פוליסה״ (Policy) שהיא בעצם רשת נוירונים שחוזה את המהלך הבא במשחק (כפי שאמרנו: להזיז את הדמות למעלה / למטה / ימינה / שמאלה וכדומה), ברגע שזה קורה, הסוכן שלנו (סופסוף אנחנו מדברים על סוכן אמיתי) שהוא יישות כלשהי, מקבל סביבה שבה הוא אמור להתמצא, כמו ציפור וצינורות, והוא אמור ללמוד שהציפור אמורה לעבור בין הצינורות מבלי להתנגש ולעמוד בקצב הזמן של המשחק.
חברת DeepMind שנרכשה בעבר על ידי Google מתעסקת בדיוק בזה, יש המון חבר׳ה שהשתמשו בזה כדי ליצור AI שמשחק לבד מיינקראפט ושלל משחקים אחרים. זה נשמע לנו מגניב כמשחק, וזה באמת מגניב! אבל תחשבו הלאה, לא רק סוכן שמשחק ומנצח אלופי עולם (כמו שקרה, המשחק Go שבו צריך לסגור על השחקן המתחרה מכל כיוון, היה חלוץ בתחום, ובו ה-AI, AlphaGo, ניצח את אלוף העולם במשחק כי הוא התאמן על המון תרחישים), אלא ״יומנואיד״, רובוט-אנושי, שגם יש לו יכולת לדבר כמו כל מודל שפה, אבל יש לו גם יכולת להבין לבד איך לבשל, איך להכין קפה, איך לנקות, איך לנתח חולים, איך לאבחן מחלות, איך לנהוג ואפילו איך להיות לוחם קומנדו משובח.
כשמתחילים להתעסק בידיים עם הקוד שמאפשר להתנסות בזה, מבינים כמה זה עוצמתי, מרגישים כמו קוסמים, ומבינים למה רשתות נוירונים כבשו את עולם ה-AI משנת 2010 במיוחד, התקופה שבה החלו לנצח בתחרויות.
איזה עידן משוגע לחיות בו! ממליץ לכם בחום להתנסות בחבילה, חפשו Gymnasium RL במנוע החיפוש האהוב עליכם ותנו הזדמנות, זה ממכר וזה מדהים.
שבת שלום 2, בתפילה גדולה מאוד לשובם 🙏
ניגש ישירות לעניין, קיימת חבילה בשם gymnasium שבעבר הייתה קרויה gym ופותחה על ידי OpenAI במטרה להנגיש את עולם למידת מכונה מבוססת חיזוקים (Reinforcement Learning). החבילה הזו מאפשרת לנו להתנסות באימון מודלים שלומדים לבד איך לשחק משחקים כמו להנחית חללית על הירח, פינג פונג, ציפור מעופפת שאסור לה לגעת בצינורות וכדומה.
היכולת לגרום ל-AI ללמוד ״לבד״ את כללי המשחק ולראות בעיניים איך הוא נכשל שוב ושוב במשחקים, פעם אחר פעם, אבל פתאום מתחולל הקסם והוא מתחיל להשתפר, עוד ועוד, עד שהוא מתחיל לשחק באמת ולנצח בגדול! אין תחושת סיפוק כמו הרגע הזה כשהוא קורה, באמת זה מרגיש כמו קוסמות! 🧙♀️
למידת מכונה מבוססת חיזוקים, היא עולם ומלואו, אבל בואו נחשוב על זה בגדול: כדי ללמוד משהו שאנחנו לא מכירים, אנחנו צריכים הנחיות כלשהן. ה-AI עובר אימון שבמסגרתו נותנים לו מאגר מידע עם המון תרחישים של משחק - והתוצאה שלהם. בנוסף, נותנים לו תגמול על מהלך שמוביל להצלחה, כמו הזזת הציפור בכיוון הנכון, וקנס על מהלך שמוביל להפסד, כמו התנגשות בצינור.
תחשבו על זה, מראים לכם המון תרחישים של משחק ואומרים לכם שהתרחיש הזה הוביל לניצחון, האחר להפסד וכך הלאה, עד שאתם מבינים מה התרחישים שיובילו לניצחון ויודעים לחזות את המהלכים הבאים. יש כאן מורכבות והרבה יותר עומק, כמו למשל מה הההדל בין למידת מכונה שנותנים לה דאטה סט מתויג לבין למידת מכונה מבוססת חיזוקים? מי קובע מה נחשב צעד מוצלח ומה לא? האם גורם אנושי או AI אחר?
הכי בגדול: אנחנו יכולים לאמן ״מדיניות״, ״פוליסה״ (Policy) שהיא בעצם רשת נוירונים שחוזה את המהלך הבא במשחק (כפי שאמרנו: להזיז את הדמות למעלה / למטה / ימינה / שמאלה וכדומה), ברגע שזה קורה, הסוכן שלנו (סופסוף אנחנו מדברים על סוכן אמיתי) שהוא יישות כלשהי, מקבל סביבה שבה הוא אמור להתמצא, כמו ציפור וצינורות, והוא אמור ללמוד שהציפור אמורה לעבור בין הצינורות מבלי להתנגש ולעמוד בקצב הזמן של המשחק.
חברת DeepMind שנרכשה בעבר על ידי Google מתעסקת בדיוק בזה, יש המון חבר׳ה שהשתמשו בזה כדי ליצור AI שמשחק לבד מיינקראפט ושלל משחקים אחרים. זה נשמע לנו מגניב כמשחק, וזה באמת מגניב! אבל תחשבו הלאה, לא רק סוכן שמשחק ומנצח אלופי עולם (כמו שקרה, המשחק Go שבו צריך לסגור על השחקן המתחרה מכל כיוון, היה חלוץ בתחום, ובו ה-AI, AlphaGo, ניצח את אלוף העולם במשחק כי הוא התאמן על המון תרחישים), אלא ״יומנואיד״, רובוט-אנושי, שגם יש לו יכולת לדבר כמו כל מודל שפה, אבל יש לו גם יכולת להבין לבד איך לבשל, איך להכין קפה, איך לנקות, איך לנתח חולים, איך לאבחן מחלות, איך לנהוג ואפילו איך להיות לוחם קומנדו משובח.
כשמתחילים להתעסק בידיים עם הקוד שמאפשר להתנסות בזה, מבינים כמה זה עוצמתי, מרגישים כמו קוסמים, ומבינים למה רשתות נוירונים כבשו את עולם ה-AI משנת 2010 במיוחד, התקופה שבה החלו לנצח בתחרויות.
איזה עידן משוגע לחיות בו! ממליץ לכם בחום להתנסות בחבילה, חפשו Gymnasium RL במנוע החיפוש האהוב עליכם ותנו הזדמנות, זה ממכר וזה מדהים.
שבת שלום 2, בתפילה גדולה מאוד לשובם 🙏
👏2❤1👍1🔥1