הרבה זמן התלבטתי לגבי הפוסט הזה. יש קבוצה מובילה בתחום למידת המכונה שמתנהלת כמו מאפיה, מעליבה, חוסמת פוסטים, מוחקת תגובות רציניות, מעודד בריונות. לא רוצה לציין את שמה, המבין יבין.
לאחר שנכוויתי קשות מאותה קבוצה (תגובות מעליבות פעם אחר פעם), החלטתי שזו לא צורה וכל אחד ואחת ראויים להעלות תוכן טכני על למידת מכונה, להתייעץ לשתף לשאול מבלי לפחד שיעשו להם שיימינג בתגובות.
קבוצת ״למידת מכונה לכולם״ נוצרה במטרה להעלות תכנים בנושא למידת מכונה ומדע נתונים (Machine Learning & Data Science) מתוך מקום לתת לכולם במה וליצור קהילה שיתופית ומכבדת. כאן כל שאלה תתקבל בברכה, ללא ציניות, ללא עלבונות ועם המון רצון לפרגן לתמוך לתרום ולשתף ידע.
בקבוצה חברים מקצוענים מהמעלה הראשונה שעוסקים בתחום שנים רבות ונכונים להשיב על שאלות, לעזור, לייעץ, לשתף ידע, מתוך מקום כן ומכבד. כמו גם חבר'ה בתחילת דרכם שאולי קצת מהססים קצת חוששים, זו בדיוק הקבוצה עבור כולם. לא משנה אם אתם בהתחלה או שאתם רצים שנים ארוכות, זה המקום לחבר את כולם, להנגיש ידע ולשתף אותו בצורה מכבדת.
הנושאים שנדבר עליהם: אימון מודלים, ראיית מחשב, רשתות נוירונים, למידה עמוקה, בעיות רגרסיה, קלסיפיקציה ועוד.
זה המקום להגיד למנהלי אותה קבוצה - חבל שזו הדרך שלכם, חבל שחסמתם לי פוסטים, שסימנתם אותי כמשתמש בעייתי, כשסך הכל העליתי תכנים שהיו תורמים לקבוצה שלכם. אני הפוך מכם. בעד פרגון שיתוף ידע וכמה שיותר. אשמח אם כל אחד יוכל להזמין לקבוצה את החברים, זו תהיה קבוצה ברמה גבוהה, כדאי להיות זנב לאריות. איך אמרו חז״ל? אדם שנכנס לחנות בשמים, גם אם הוא לא קונה בושם, כשהוא יוצא, הוא יוצא עם ריח טוב. גם אם לא הבנתם אתם תהיו חלק משיח מאוד מתקדם ומעניין.
יוצאים לדרך!!!
מחכה לכם!
יובל
https://www.facebook.com/share/tQKkpaXMmBSn8ycR/
לאחר שנכוויתי קשות מאותה קבוצה (תגובות מעליבות פעם אחר פעם), החלטתי שזו לא צורה וכל אחד ואחת ראויים להעלות תוכן טכני על למידת מכונה, להתייעץ לשתף לשאול מבלי לפחד שיעשו להם שיימינג בתגובות.
קבוצת ״למידת מכונה לכולם״ נוצרה במטרה להעלות תכנים בנושא למידת מכונה ומדע נתונים (Machine Learning & Data Science) מתוך מקום לתת לכולם במה וליצור קהילה שיתופית ומכבדת. כאן כל שאלה תתקבל בברכה, ללא ציניות, ללא עלבונות ועם המון רצון לפרגן לתמוך לתרום ולשתף ידע.
בקבוצה חברים מקצוענים מהמעלה הראשונה שעוסקים בתחום שנים רבות ונכונים להשיב על שאלות, לעזור, לייעץ, לשתף ידע, מתוך מקום כן ומכבד. כמו גם חבר'ה בתחילת דרכם שאולי קצת מהססים קצת חוששים, זו בדיוק הקבוצה עבור כולם. לא משנה אם אתם בהתחלה או שאתם רצים שנים ארוכות, זה המקום לחבר את כולם, להנגיש ידע ולשתף אותו בצורה מכבדת.
הנושאים שנדבר עליהם: אימון מודלים, ראיית מחשב, רשתות נוירונים, למידה עמוקה, בעיות רגרסיה, קלסיפיקציה ועוד.
זה המקום להגיד למנהלי אותה קבוצה - חבל שזו הדרך שלכם, חבל שחסמתם לי פוסטים, שסימנתם אותי כמשתמש בעייתי, כשסך הכל העליתי תכנים שהיו תורמים לקבוצה שלכם. אני הפוך מכם. בעד פרגון שיתוף ידע וכמה שיותר. אשמח אם כל אחד יוכל להזמין לקבוצה את החברים, זו תהיה קבוצה ברמה גבוהה, כדאי להיות זנב לאריות. איך אמרו חז״ל? אדם שנכנס לחנות בשמים, גם אם הוא לא קונה בושם, כשהוא יוצא, הוא יוצא עם ריח טוב. גם אם לא הבנתם אתם תהיו חלק משיח מאוד מתקדם ומעניין.
יוצאים לדרך!!!
מחכה לכם!
יובל
https://www.facebook.com/share/tQKkpaXMmBSn8ycR/
Facebook
Log in or sign up to view
See posts, photos and more on Facebook.
🔥11👏7❤1👍1
איך מחשבים את כמות הזיכרון הדרושה כדי להריץ ולאמן מודל שפה לוקאלית?
https://www.facebook.com/share/p/U84vGM2iJeCwuXAK/?mibextid=WC7FNe
https://www.facebook.com/share/p/U84vGM2iJeCwuXAK/?mibextid=WC7FNe
Facebook
Log in or sign up to view
See posts, photos and more on Facebook.
הצצה לשגרת יומו של מדען נתונים ולמידת מכונה:
1. עובדים קשה מאוד על דאטה. מאוד מאוד.
2. מכינים אותה לאימון.
3. מפצלים אותה לאימון ולבדיקות.
4. בוחרים מודל (אלגוריתם) לאימון בהתאם לסוג הבעיה שרוצים לפתור.
5. בודקים מדדים כמו דיוק כיסוי וכדומה.
6. מנסים להשתמש ולנבא.
7. מנתחים נתונים ומייצרים דוחות.
8. מנסים להבין מה עובד ומה לא, וחוזרים חזרה.
כמה מונחים חשובים:
Precision - מתוך הניבוי המוצלח שלנו, בכמה דייקנו
Recall - מתוך כלל הניבוי שלנו, כמה ניבאנו בצורה נכונה
F1 - מד משולב
Accuracy - מספר עשרוני שמסמל את אחוז הדיוק של המודל, מה הסיכוי שלו לנבא בצורה מוצלחת
Scikit-Learn - ספריית למידת מכונה ומדע נתונים שעוזרת לנתח דאטה ולאמן מודלים, יש בה דאטה סטים וגם אלגוריתמים וכלים שעוזרים לנו
Confusion Matrix - טבלה שעוזרת לנו לראות כמה צדקנו, כמה טעינו
Area Under Curve - יחס בין ניבוי מוצלח לניבוי שגוי
זה עולם ומלואו, אותי הוא מרתק. תודה על הזכות לעסוק בזה, זה המקצוע הכי קרוב לקוסמות שקיים!
אם גם לכם יש תובנות אשמח לקרוא, ושמח לבשר שהרזברי פיי 5 ממש בדרכו אלי!! (הקיט של ה AI מחכה לו פה) 🚀🚀🚀
ערב טוב,
יובל
1. עובדים קשה מאוד על דאטה. מאוד מאוד.
2. מכינים אותה לאימון.
3. מפצלים אותה לאימון ולבדיקות.
4. בוחרים מודל (אלגוריתם) לאימון בהתאם לסוג הבעיה שרוצים לפתור.
5. בודקים מדדים כמו דיוק כיסוי וכדומה.
6. מנסים להשתמש ולנבא.
7. מנתחים נתונים ומייצרים דוחות.
8. מנסים להבין מה עובד ומה לא, וחוזרים חזרה.
כמה מונחים חשובים:
Precision - מתוך הניבוי המוצלח שלנו, בכמה דייקנו
Recall - מתוך כלל הניבוי שלנו, כמה ניבאנו בצורה נכונה
F1 - מד משולב
Accuracy - מספר עשרוני שמסמל את אחוז הדיוק של המודל, מה הסיכוי שלו לנבא בצורה מוצלחת
Scikit-Learn - ספריית למידת מכונה ומדע נתונים שעוזרת לנתח דאטה ולאמן מודלים, יש בה דאטה סטים וגם אלגוריתמים וכלים שעוזרים לנו
Confusion Matrix - טבלה שעוזרת לנו לראות כמה צדקנו, כמה טעינו
Area Under Curve - יחס בין ניבוי מוצלח לניבוי שגוי
זה עולם ומלואו, אותי הוא מרתק. תודה על הזכות לעסוק בזה, זה המקצוע הכי קרוב לקוסמות שקיים!
אם גם לכם יש תובנות אשמח לקרוא, ושמח לבשר שהרזברי פיי 5 ממש בדרכו אלי!! (הקיט של ה AI מחכה לו פה) 🚀🚀🚀
ערב טוב,
יובל
👍4
חמוד ממש: אתר VidNoz עם כלי חדש להפוך כל תמונה לתמונת פרופיל מקצועית ברמת סטודיו. תודה ל״אברא כדברא״ (קייט סיקסק) שחשפה אותי לאתר הזה שיש בו המון כלים חינמיים ומעולים!
מוזמנים להתנסות - https://www.vidnoz.com/ai-headshot-generator.html
—
יובל אבידני
YUV.AI
מוזמנים להתנסות - https://www.vidnoz.com/ai-headshot-generator.html
—
יובל אבידני
YUV.AI
👍2
*מי רוצה להגיע להרצאה שלי על אוטומציות ו-AI?*
שדרות-טק פותחת את שעריה לתושבי הדרום, אם אתם מאיזור הדרום ורוצים להגיע אתם מוזמנים למלא פרטים בקישור הבא, יהיה כיף 🤩
—
🎉 חברי קהילת SderoTech היקרים בשבוע הבא זה קורה! 🍻
השמועות אומרות שתתקיים הגרלה מיוחדת באירוע ההשקה שלנו!
🏆 הפרס: קורס דיגיטלי יוקרתי בנושא בינה מלאכותית בשווי 1,500 ₪!
איך משתתפים?
1️⃣ הירשמו לאירוע ההשקה - ההרשמה>> https://did.li/cTArl נסגרת היום בחצות
2️⃣ הצטרפו לדף הפייסבוק של הקהילה>> https://did.li/oDpZH
3️⃣ עשו לייק לדף
🔔 זכרו: רק מי שיבצע את כל השלבים ישתתף בהגרלה.
נתראה באירוע! 🚀💻
שדרות-טק פותחת את שעריה לתושבי הדרום, אם אתם מאיזור הדרום ורוצים להגיע אתם מוזמנים למלא פרטים בקישור הבא, יהיה כיף 🤩
—
🎉 חברי קהילת SderoTech היקרים בשבוע הבא זה קורה! 🍻
השמועות אומרות שתתקיים הגרלה מיוחדת באירוע ההשקה שלנו!
🏆 הפרס: קורס דיגיטלי יוקרתי בנושא בינה מלאכותית בשווי 1,500 ₪!
איך משתתפים?
1️⃣ הירשמו לאירוע ההשקה - ההרשמה>> https://did.li/cTArl נסגרת היום בחצות
2️⃣ הצטרפו לדף הפייסבוק של הקהילה>> https://did.li/oDpZH
3️⃣ עשו לייק לדף
🔔 זכרו: רק מי שיבצע את כל השלבים ישתתף בהגרלה.
נתראה באירוע! 🚀💻
Google Docs
רישום לארוע ההשקה של SDEROTECH
קהילת הייטק חדשה ותוססת בעיר שדרות, שנועדה ליצור מרחב עוטף ותומך לכל העוסקים בתחום, החל מבוגרי מסלולי הכשרה בהייטק ועד לאנשי מקצוע בכירים בתעשייה הטכנולוגית. הצטרפו אלינו ותהיו חלק מקהילה תומכת וצומחת בחסות עיריית שדרות ותחום התעסוקה!
יום שני, 22/7 בשעה…
יום שני, 22/7 בשעה…
הייתי חייב לעצור כדי לשתף שהאתר האוטומטי שבניתי כבר רץ חודש וחצי באוויר ואפילו מתחיל לזרום טראפיק!! 🤯
אתר אוטומטי. לא נוגע בו. כלום. שמפרסם ידיעות לבד תוך שילוב מודל שפה של קוהיר המדהימים. הוא מחובר למייק, מפרסם גם באינסטגרם וגם בבלוג הוורדפרס. 100% אוטומציה + AI וזו רק ההתחלה!
זה העידן החדש, תנו לעצמכם מתנה כי קורס האוטומציות וה-AI שלי חוזר למחיר המלא בעוד יומיים, בואו להיכנס לעולם המרתק הזה ותלמדו איך לפרסם אוטומטית בסושיאל! 🤩 הכל באתר שלי YUV AI
ואם זה לא מספיק, מחר בערב אני בלייב עונה לכם על כל השאלות אז תשריינו את 20:30, יהיה מעניין.
יובל
אתר אוטומטי. לא נוגע בו. כלום. שמפרסם ידיעות לבד תוך שילוב מודל שפה של קוהיר המדהימים. הוא מחובר למייק, מפרסם גם באינסטגרם וגם בבלוג הוורדפרס. 100% אוטומציה + AI וזו רק ההתחלה!
זה העידן החדש, תנו לעצמכם מתנה כי קורס האוטומציות וה-AI שלי חוזר למחיר המלא בעוד יומיים, בואו להיכנס לעולם המרתק הזה ותלמדו איך לפרסם אוטומטית בסושיאל! 🤩 הכל באתר שלי YUV AI
ואם זה לא מספיק, מחר בערב אני בלייב עונה לכם על כל השאלות אז תשריינו את 20:30, יהיה מעניין.
יובל
❤1👍1
כמובטח מצרף קישור לוובינר: היום בשעה 20:30! אוטומציות, AI, וואצאפ ושאר ירקות!
https://us05web.zoom.us/j/81955530762?pwd=YVA1v4qeIICdAexF8L76RhHZNzkaqe.1
https://us05web.zoom.us/j/81955530762?pwd=YVA1v4qeIICdAexF8L76RhHZNzkaqe.1
היום OpenAI הולכים להכריז על מודל חדש שנקרא GPT-4o Mini
הדרך שבה הם בחרו להכריז על כך - דרך מתן אייטם בלעדי לרשת CNBC - ולא בדרך המקובלת של הוצאת עדכון למשתמשים, ללקוחות, טיזרים נחמדים, פרסום בבלוג ויצירת עניין, הם הלכו לתקשורת. הם. למה הם צריכים את זה? כי לדעת רבים שנטשו את OpenAI מה שמעניין אותה בהובלת אלטמן זה רק מחיאות כפיים לעצמה.
איליה הגאון שעזב, לצד קפארתי שעזב ופתח לאחרונה בית ספר ללימודי AI משלו, והגאון האריסון קינסלי, כולם פעם אחר פעם לועגים להתנהלות של אלטמן ושל OpenAI. תוסיפו לזה את התמונה הלא מחמיאה של סאם אלטמן נוהג ברכב בשווי 5 מיליון דולר. מיד עלו שאלות: איך חברה שנוסדה ללא מטרת רווח כדי לעשות טוב לאנושות, הפכה לחברה עשירה בטירוף שהמנכ״ל שלה שפוטר לאחרונה בגלל התנהגות לא אתית - נוסע ברכב בשווי 5 מיליון דולר - ואלו שהתנגדו לדרכו מצאו את דרכם החוצה?
המודל החדש מוגדר על ידם כמודל הכי קטן והכי חסכוני ויעיל שקיים, ויתמוך בהמשך גם באודיו וידאו ותמונות. ומה דעתכם על ההתנהלות הזו?
אני אישית פחות מתחבר, אוהב יותר את אנתרופיק (קלוד) וקוהיר (command r plus)
יובל
הדרך שבה הם בחרו להכריז על כך - דרך מתן אייטם בלעדי לרשת CNBC - ולא בדרך המקובלת של הוצאת עדכון למשתמשים, ללקוחות, טיזרים נחמדים, פרסום בבלוג ויצירת עניין, הם הלכו לתקשורת. הם. למה הם צריכים את זה? כי לדעת רבים שנטשו את OpenAI מה שמעניין אותה בהובלת אלטמן זה רק מחיאות כפיים לעצמה.
איליה הגאון שעזב, לצד קפארתי שעזב ופתח לאחרונה בית ספר ללימודי AI משלו, והגאון האריסון קינסלי, כולם פעם אחר פעם לועגים להתנהלות של אלטמן ושל OpenAI. תוסיפו לזה את התמונה הלא מחמיאה של סאם אלטמן נוהג ברכב בשווי 5 מיליון דולר. מיד עלו שאלות: איך חברה שנוסדה ללא מטרת רווח כדי לעשות טוב לאנושות, הפכה לחברה עשירה בטירוף שהמנכ״ל שלה שפוטר לאחרונה בגלל התנהגות לא אתית - נוסע ברכב בשווי 5 מיליון דולר - ואלו שהתנגדו לדרכו מצאו את דרכם החוצה?
המודל החדש מוגדר על ידם כמודל הכי קטן והכי חסכוני ויעיל שקיים, ויתמוך בהמשך גם באודיו וידאו ותמונות. ומה דעתכם על ההתנהלות הזו?
אני אישית פחות מתחבר, אוהב יותר את אנתרופיק (קלוד) וקוהיר (command r plus)
יובל
👍4❤1😁1👌1
וואו! חברת Together AI משיקה יכולת Inference בענן למודלים של שפה שמהירה פי 4 מכל המתחרים (גם ממייקרוסופט ואמאזון!) 🤯 - אה, ויש גם מיטאפ בת״א ב-19.8 עם מספר מקומות מוגבל!! 🤩
אחת הבעיות הגדולות כיום היא הזמן שלוקח לסוכני AI להשיב לנו על שאלות. מה שנקרא ה-Latency. אנחנו לפעמים שואלים שאלה, הסוכן חושב וחושב ובסוף משיב. זה לוקח זמן. למה?
כי כל הזנה של טקסט שלנו, שנשלחת למודל שפה כזה או אחר, עוברת מספר שלבים: היא נחתכת לאסימונים (טוקניזציה), מומרת לערכים מספריים (embeddings) ואז עוברת לשלב הביצוע: מודל השפה מקבל את המידע ומנבא את המילה הבאה.
בעבודה עם הממשק הגרפי של ChatGPT , Claude או Cohere המדהימים - הכל קורה שם. אבל מה אם אנחנו בונים אפליקציה משלנו ומתחברים ב-API למודל שפה? מה אם אנחנו משתמשים בחברה כמו Officely המעולים, Devin או כל פיתרון אחר, שגם הן מחברות מודל שפה?
נקח לדוגמא אפילו אוואטרים: לוקח להם זמן להשיב לנו. עד שמודל השפה משיב, אחרי זה עד שהתשובה הופכת לדיבור, זה לוקח זמן.
כשאנחנו מפתחים מוצר ומתחברים למודל שפה - אנחנו פונים ב-API. אם אנחנו משתמשים במודל מסחרי, כמו של OpenAI או Claude או Azure OpenAI או אפילו Cohere דרך Amazon Bedrock, בכל אחד מהפיתרונות האלה יש Overhead, תקורה. זמן שלוקח לקבל תשובה בחזרה. ספקיות הענן תמיד מתיימרות לומר שהן הכי מהירות, אבל הנה בשקט בשקט, Together AI שמאפשרת לאמן מודלים בענן או להשתמש במודלים של שפה בתצורה יעילה שלא מצריכה הגדרות מסובכות של שרת (Serverless), השיקו הלילה פתרון שמייעל הכל פי 4!
ז״א - מה אם היינו יכולים לקצר פי 4 את הזמן הזה? או להפוך את התשובה לפי 4 יותר מהירה (תלוי איך מסתכלים על זה)?
בחברת Together שהם באמת מדהימים, מאפשרים גישה ליותר מ-100 מודלים של שפה שהם קוד פתוח, כמו לאמה 3 של פייסבוק, אבל! הם הצליחו להגיע למצב של 400 טוקנים בשניה! ז״א תשובה של כ-350 מילים באנגלית תוך שניה!
הם מצליחים לגבור על תצורות של הרצת מודלים של שפה כמו vLLM, בצורה משמעותית מאוד, מה שאומר שגם אפשר לגשת דרך API למודלים בענן שלהם, גם לקבל תגובה מהירה מאוד, מה שיהפוך את המוצר שלנו לכזה שמשיב מהר יותר. אפילו מהר יותר מ-Microsoft ו-Amazon וכל השאר! זה באמת חתיכת בשורה!
כמו שאמרתי הרבה פעמים, אני מאוד אוהב את Harrison Kinsley והוא המליץ עליהם לפני המון זמן. מאז אני במעקב אחריהם ואני אוהב מאוד את מה שהם עושים. הלילה הם כבר ממש מחוללים מהפך שקט בעיני. בשורה של ממש לכל מי שמחבר מודל שפה! תנסו את ה-API שלהם ותודו לי אח״כ 💜
בגוגל: Together AI. ככה פשוט. עדכנו מה חשבתם!
ועוד בשורה: בע״ה בלי נדר, ב-19.8 יתקיים מיטאפ נוסף לקהילה עם מספר מקומות מצומצם מאוד (כ-150 בלבד), מציע להיות במעקב, זה יקרה בשעות הערב בתל אביב. בשונה מכל הפעמים הקודמות, זה לא הרצאה אלא מיטאפ שבו אני פותח מחשב ומשתף מסך, בונה ביחד אתכם חיבורי API למודל שפה ומשלב אוטומציות. הכי פרקטי שיש. לא הרצאה. לא רשימת כלים. משתף מסך, בונים ביחד. למי שיש ידע בקוד יהיה קל, למי שאין צריך לבוא עם ראש פתוח, בסוף נדבר טכנית על חיבורי API ואוטומציות. יהיה כיף! שריינו לכם 🤩
שבת שלום 🙏
יובל
אחת הבעיות הגדולות כיום היא הזמן שלוקח לסוכני AI להשיב לנו על שאלות. מה שנקרא ה-Latency. אנחנו לפעמים שואלים שאלה, הסוכן חושב וחושב ובסוף משיב. זה לוקח זמן. למה?
כי כל הזנה של טקסט שלנו, שנשלחת למודל שפה כזה או אחר, עוברת מספר שלבים: היא נחתכת לאסימונים (טוקניזציה), מומרת לערכים מספריים (embeddings) ואז עוברת לשלב הביצוע: מודל השפה מקבל את המידע ומנבא את המילה הבאה.
בעבודה עם הממשק הגרפי של ChatGPT , Claude או Cohere המדהימים - הכל קורה שם. אבל מה אם אנחנו בונים אפליקציה משלנו ומתחברים ב-API למודל שפה? מה אם אנחנו משתמשים בחברה כמו Officely המעולים, Devin או כל פיתרון אחר, שגם הן מחברות מודל שפה?
נקח לדוגמא אפילו אוואטרים: לוקח להם זמן להשיב לנו. עד שמודל השפה משיב, אחרי זה עד שהתשובה הופכת לדיבור, זה לוקח זמן.
כשאנחנו מפתחים מוצר ומתחברים למודל שפה - אנחנו פונים ב-API. אם אנחנו משתמשים במודל מסחרי, כמו של OpenAI או Claude או Azure OpenAI או אפילו Cohere דרך Amazon Bedrock, בכל אחד מהפיתרונות האלה יש Overhead, תקורה. זמן שלוקח לקבל תשובה בחזרה. ספקיות הענן תמיד מתיימרות לומר שהן הכי מהירות, אבל הנה בשקט בשקט, Together AI שמאפשרת לאמן מודלים בענן או להשתמש במודלים של שפה בתצורה יעילה שלא מצריכה הגדרות מסובכות של שרת (Serverless), השיקו הלילה פתרון שמייעל הכל פי 4!
ז״א - מה אם היינו יכולים לקצר פי 4 את הזמן הזה? או להפוך את התשובה לפי 4 יותר מהירה (תלוי איך מסתכלים על זה)?
בחברת Together שהם באמת מדהימים, מאפשרים גישה ליותר מ-100 מודלים של שפה שהם קוד פתוח, כמו לאמה 3 של פייסבוק, אבל! הם הצליחו להגיע למצב של 400 טוקנים בשניה! ז״א תשובה של כ-350 מילים באנגלית תוך שניה!
הם מצליחים לגבור על תצורות של הרצת מודלים של שפה כמו vLLM, בצורה משמעותית מאוד, מה שאומר שגם אפשר לגשת דרך API למודלים בענן שלהם, גם לקבל תגובה מהירה מאוד, מה שיהפוך את המוצר שלנו לכזה שמשיב מהר יותר. אפילו מהר יותר מ-Microsoft ו-Amazon וכל השאר! זה באמת חתיכת בשורה!
כמו שאמרתי הרבה פעמים, אני מאוד אוהב את Harrison Kinsley והוא המליץ עליהם לפני המון זמן. מאז אני במעקב אחריהם ואני אוהב מאוד את מה שהם עושים. הלילה הם כבר ממש מחוללים מהפך שקט בעיני. בשורה של ממש לכל מי שמחבר מודל שפה! תנסו את ה-API שלהם ותודו לי אח״כ 💜
בגוגל: Together AI. ככה פשוט. עדכנו מה חשבתם!
ועוד בשורה: בע״ה בלי נדר, ב-19.8 יתקיים מיטאפ נוסף לקהילה עם מספר מקומות מצומצם מאוד (כ-150 בלבד), מציע להיות במעקב, זה יקרה בשעות הערב בתל אביב. בשונה מכל הפעמים הקודמות, זה לא הרצאה אלא מיטאפ שבו אני פותח מחשב ומשתף מסך, בונה ביחד אתכם חיבורי API למודל שפה ומשלב אוטומציות. הכי פרקטי שיש. לא הרצאה. לא רשימת כלים. משתף מסך, בונים ביחד. למי שיש ידע בקוד יהיה קל, למי שאין צריך לבוא עם ראש פתוח, בסוף נדבר טכנית על חיבורי API ואוטומציות. יהיה כיף! שריינו לכם 🤩
שבת שלום 🙏
יובל
את הפוסט הזה אסור לכם להפסיד! באחריות! טיפים *גאוניים* של מנהל הקבוצה, ישי טובי הגאון (שכזכור, מתעסק שנים רבות ב Machine Learning ופיתח מודלים מתקדמים מאוד לארגונים רבים) - על טיפים סודיים לשימוש מתקדם עם ChatGPT / מודלים של שפה!!!! וואו! Ishay Tubi 👑
https://www.facebook.com/share/p/Qsk47LWAnDEJngjd/?
https://www.facebook.com/share/p/Qsk47LWAnDEJngjd/?
Facebook
Log in or sign up to view
See posts, photos and more on Facebook.
ידיעה שעדיין לא פרסמתי מפאת חוסר זמן, אבל הגאון אנדרי קפארתי, שהיה דירקטור AI בטסלה וגם Founding Team ב OpenAI ונס על נפשו משם, הכריז על פתיחת אקדמיית AI שתהיה הטובה בעולם, שמה: EurikaLabs AI.
אנדרי הוא גאון עם סרטונים מפורטים עם מיליוני צפיות ביוטיוב, הוא נוגע בליבת הנושאים וכיף לצפות בו (אם כי הוא מאוד טכני ולפעמים טכני מדי ולא הכי מובן לאנשים הפשוטים כמוני). בכל מקרה זה יהיה מרתק, הוא פרסם סילבוס של 15 פרקים מאוד מעמיקים ואני לא יכול לחכות, הצצה פה: https://github.com/karpathy/LLM101n
מזכיר שבעזרת השם ביום שני הקרוב אני בהרצאה בשדרות בשעות הערב, וגם ברביעי הקרוב - באילת, שעות הערב.
אם אתם באיזור תרגישו חופשי להגיד שלום!
שבוע טוב ובשורות טובות לכולם 💜🙌🎗️
אנדרי הוא גאון עם סרטונים מפורטים עם מיליוני צפיות ביוטיוב, הוא נוגע בליבת הנושאים וכיף לצפות בו (אם כי הוא מאוד טכני ולפעמים טכני מדי ולא הכי מובן לאנשים הפשוטים כמוני). בכל מקרה זה יהיה מרתק, הוא פרסם סילבוס של 15 פרקים מאוד מעמיקים ואני לא יכול לחכות, הצצה פה: https://github.com/karpathy/LLM101n
מזכיר שבעזרת השם ביום שני הקרוב אני בהרצאה בשדרות בשעות הערב, וגם ברביעי הקרוב - באילת, שעות הערב.
אם אתם באיזור תרגישו חופשי להגיד שלום!
שבוע טוב ובשורות טובות לכולם 💜🙌🎗️
GitHub
GitHub - karpathy/LLM101n: LLM101n: Let's build a Storyteller
LLM101n: Let's build a Storyteller. Contribute to karpathy/LLM101n development by creating an account on GitHub.
👍3❤1
יצירת אתר עם קלוד ופרסום שלו עם גיטהאב - בחינם ובקלות תוך רבע שעה!
כולם יוצרים היום אתרים עם קלוד החדש בקלות בלתי נתפסת. אבל אז מגיע השלב שזה עובד בקלוד ו.. מה עושים עם זה?
מה עושים? מפרסמים את זה לכל העולם בפלטפורמה אחרת ובחינם! בסרטון אני מראה הכל שלב אחר שלב לפי המדריך המושלם של איריס פלד התותחית שמתעסקת ב-AI וחינוך והנגישה את זה באמת נפלא!
תנו לעצמכם ולילדים מתנה, תתחילו ליצור אתרים, לפרסם אותם בקלות ובחינם, ומה שנשאר זה רק הדימיון שלכם שיתחיל לעבוד. למה אתם מחכים? קישור: https://youtu.be/u3iTd-YQry4
שבוע טוב ובשורות טובות,
יובל
כולם יוצרים היום אתרים עם קלוד החדש בקלות בלתי נתפסת. אבל אז מגיע השלב שזה עובד בקלוד ו.. מה עושים עם זה?
מה עושים? מפרסמים את זה לכל העולם בפלטפורמה אחרת ובחינם! בסרטון אני מראה הכל שלב אחר שלב לפי המדריך המושלם של איריס פלד התותחית שמתעסקת ב-AI וחינוך והנגישה את זה באמת נפלא!
תנו לעצמכם ולילדים מתנה, תתחילו ליצור אתרים, לפרסם אותם בקלות ובחינם, ומה שנשאר זה רק הדימיון שלכם שיתחיל לעבוד. למה אתם מחכים? קישור: https://youtu.be/u3iTd-YQry4
שבוע טוב ובשורות טובות,
יובל
YouTube
יצירת אתר עם קלוד ופרסום שלו עם גיטהאב - בחינם ובקלות תוך רבע שעה!
בסרטון נדבר על איך אפשר ליצור אתר בקלות עם קלוד, בצורה שתאפשר לפרסם אותו לעולם דרך הפלטפורמה החינמית של GitHub Pages.
נעבור שלב שלב על המדריך הנפלא של איריס פלד, שמתעסקת בחינוך ו-AI, ופירטה בצורה ברורה מאוד את השלבים כדי לפרסם אתר בגיטהאב.
הטוויסט שלי בסרטון…
נעבור שלב שלב על המדריך הנפלא של איריס פלד, שמתעסקת בחינוך ו-AI, ופירטה בצורה ברורה מאוד את השלבים כדי לפרסם אתר בגיטהאב.
הטוויסט שלי בסרטון…
כמה זיכרון צריך כדי להריץ מודל שפה במחשב שלנו? (ומה זו קוונטיזציה)
אמ:לק - משקל מודל השפה נקבע מכמות הפרמטרים שהוא מכיל. כל פרמטר מיוצג מספרית בצורה מסוימת. טכניקת קוונטיזציה מאפשרת להריץ מודל גדולים בצורה חסכונית יותר. בואו נדבר על זה.
https://yuv.ai/local-llm-req/
אמ:לק - משקל מודל השפה נקבע מכמות הפרמטרים שהוא מכיל. כל פרמטר מיוצג מספרית בצורה מסוימת. טכניקת קוונטיזציה מאפשרת להריץ מודל גדולים בצורה חסכונית יותר. בואו נדבר על זה.
https://yuv.ai/local-llm-req/
YUV.AI
כמה זיכרון צריך כדי להריץ מודל שפה במחשב שלנו? (ומה זו קוונטיזציה)
אמ:לק - משקל מודל השפה נקבע מכמות הפרמטרים שהוא מכיל. כל פרמטר מיוצג מספרית בצורה מסוימת. טכניקת קוונטיזציה מאפשרת להריץ מודל גדולים בצורה חסכונית יותר. בואו נדבר על זה.
👍4❤1
בשקט בשקט, חברת היילו (Hailo) הישראלית יושבת בתל אביב ומייצרת שבבים שמסוגלים להריץ רשתות נוירונים ולהפחית את העומס מהמעבד, כל זה באמצעות חיבור *חיצוני* של שבב ואפילו שיתוף פעולה עם רזברי פיי בערכה החדשה שלה: Pi AI Kit!
תחשבו על זה: כדי להריץ מודלים שמסוגלים לזהות אובייקטים בזמן אמת צריך להשקיע משאבי מחשוב בפעולה. מה אם מישהו אחר היה לוקח את העומס הזה ומטפל בו בעצמו? ומי אתם שואלים? היילו! כי הם יכולים לקחת את העומס הזה ולנהל את הרשת של האימון בעצמם. אז אמנם כרגע הגרסה הנוכחית לא מיועדת להרצת LLM-ים, אבל בהחלט יכולה להריץ זיהוי אובייקטים וסגמנטציה שלהם.
תודה לגלעד, מנהל קהילת המייקרים של Hailo, היה מרתק ואני לא יכול לחכות לשתף בתוצרים שלי עם הרזברי פיי והיילו! 🚀🚀🚀
תחשבו על זה: כדי להריץ מודלים שמסוגלים לזהות אובייקטים בזמן אמת צריך להשקיע משאבי מחשוב בפעולה. מה אם מישהו אחר היה לוקח את העומס הזה ומטפל בו בעצמו? ומי אתם שואלים? היילו! כי הם יכולים לקחת את העומס הזה ולנהל את הרשת של האימון בעצמם. אז אמנם כרגע הגרסה הנוכחית לא מיועדת להרצת LLM-ים, אבל בהחלט יכולה להריץ זיהוי אובייקטים וסגמנטציה שלהם.
תודה לגלעד, מנהל קהילת המייקרים של Hailo, היה מרתק ואני לא יכול לחכות לשתף בתוצרים שלי עם הרזברי פיי והיילו! 🚀🚀🚀
👍4🏆2
משתף פוסט שכתבתי לקהילת החדשנות המדהימה של אילת (Open) בנושא AI ויזמות:
הכירו את עידו: יזם שפנה אלי ורצה להבין אילו כלי AI יוכלו לעזור לו לפרוץ
האמת שהסיפור של עידו הוא בעצם הסיפור של כל יזם ויזמת: יש לנו רעיון, אנחנו מנסים להבין איזה כלים יש לנו כדי להפוך אותו מחלום למציאות. בפוסט הזה אשתף אתכם על חלק מהתהליך שעברתי עם עידו בתקווה שגם אתם תוכלו להפיק ממנו ערך.
לעידו היה אחלה רעיון, להשתמש ב-AI כדי להפחית חרדות. אבל מה זה אומר? והאם רעיון הוא מספיק?
😵💫 איך בודקים אם יש עניין במוצר?
לפני שמשקיעים זמן וכסף, נרצה לדעת אם יש שוק פוטנציאלי למוצר שלנו. לשם כך, אמרתי לעידו שהוא יכול להשתמש ב-Google Trends כדי לבדוק את הפופולריות של מונחי חיפוש הקשורים למוצר שלו. עידו יגלה מהר מאוד שמונחים כמו "AI-driven health app" ו-"personalized healthcare" נמצאים במגמת עלייה.
אוקיי. מעניין. יש מגמות. מה לגבי השוק עצמו ולקוחות פוטנציאליים?
כדי להבין את השוק והלקוחות הפוטנציאליים שלו, עידו פונה ל-Crunchbase. הוא מחפש חברות דומות בתחום הבריאות הדיגיטלית ומגלה מי המשקיעים שלהן, כמה כסף גייסו ומה התקדמותן. עידו מוצא מידע על חברות מצליחות בתחום כמו Livongo ו-Oscar Health, ומבין שיש שוק גדול ופוטנציאלי למוצר שלו. הוא גם מגלה פלחים שונים בשוק, כמו אנשים עם מחלות נפשיות מורכבות שמחפשים פתרונות טכנולוגיים להתמודד עם האתגרים.
✍️ קדימה למחקר מתחרים
כאן עידו מתחיל להסתבך קצת. כי יש לו כיוון אבל הוא רוצה להקשיב לטיפ של אילון מאסק: תמיד תקנה את כל המוצרים של המתחרים שלך, תבחן אותם לעומק ורק לבסוף תעלה עם מוצר מתחרה משלך שמנצח את כולם.
עידו רוצה לדעת איך המתחרים שלו פועלים ומה הם מציעים. הוא משתמש ב-Ahrefs כדי לנתח את האתרים של המתחרים שלו. הוא מגלה אילו מילות מפתח מביאות להם טראפיק גדול לאתר ואיזה תכנים פופולריים אצלם. באמצעות המידע הזה, עידו מזהה הזדמנויות לשפר את המוצר *שלו* ולהציע משהו ייחודי ושונה.
💸 אי אפשר בלי תכנית עסקית
עם התובנות מהמחקר, עידו כותב תכנית עסקית מפורטת. הוא כולל תחזיות פיננסיות, תוכניות שיווק ומודלים עסקיים. כדי לחזק את התכנית שלו, הוא משתמש ב-SEMrush לביצוע ניתוח מקיף של השוק ולבניית אסטרטגיית SEO חזקה שתביא לו יותר תנועה אורגנית כשהאתר שלו יעלה לאוויר. בנוסף, הוא משתמש ב-AI Agents, סוכני AI, שהם בעצם בוטים מתקדמים עם מאגר ידע משלהם, כמו זה שקשור למוצר של עידו ולכל הנתונים שהוא אסף. סוכן ה-AI שלו יכול לשמש כבוט באתר שלו או אפילו כבוט טלפוני, שישיב לכל המתעניינים ואפילו יעזור בתכנון פגישות לקראת לקוחות או משקיעים (או גם וגם).
סוכן AI מחובר למודל שפה, שלמעשה מאפשר להבין את השיחה מבלי להגדיר תשובות מראש לכל שאלה. כך יש לנו אפשרות להשתמש בשפה שלנו, שפה טבעית, כדי לקדם את העסק ואת המוצר שלנו ולתת שירות טוב יותר לפונים אלינו.
🚀 איך מקימים סוכן AI? יש לנו מגוון כלים, למשל:
Officely - אתר ישראלי מעולה שמאפשר להקים בוטים וסוכני AI בקלות יתירה
GPTs - היכולת של ChatGPT לתחום מודל שפה לנושא מסוים על בסיס מאגר ידע מותאם אישית
LangChain - פיתוח סוכן באמצעות כתיבת קוד, יש פה יתרונות רבים וחיבורים קלים למגוון כלים
Flowise AI - מאפשר להשתמש ביכולות של לנגצ'יין כדי לפתח סוכני AI בממשק שהוא ללא קוד בכלל
Fastbots - דומים לאופיסלי הישראלית, גם להם יש ממשק קל ונוח להקמת בוטים, לכל אחד יתרונות וחסרונות
כעת, כשהמוצר של עידו מוכן והוא יודע שיש לו מקום בשוק, הוא צריך לתכנן את אסטרטגיית החדירה לשוק. הוא פונה ל-BuzzSumo כדי להבין איזה תוכן בתחום הבריאות זוכה להכי הרבה מעורבות, הוא מנסה להיעזר בכלים כמו Perplexity או Cohere כדי לנתח קבצים ולהפיק מהם תובנות, להבין מה החוזקות במוצר שלו אל מול חולשות של המתחרים, היכן יש סבירות ששוק מסוים יניב רווחים בעוד ששוק אחר לא. כל הניתוחים הללו מתאפשרים באמצעות מתן ״חופש״ לסוכני AI לשוטט ברחבי האינטרנט ו״להאכיל אותנו בכפית״ עם המידע שאנחנו צריכים.
את התוצאות נוכל להזין ל-GPT-4o ולהתחיל לקבל ניתוח נתונים של ממש.
🚀 מה עוד? ניהול לקוחות ושיווק אוטומטי
עידו מבין שחשוב לנהל את הקשר עם הלקוחות בצורה יעילה. הוא מתחיל להשתמש ב-HubSpot או ZohoCRM (או כל כלי אחר) לניהול לקוחות ושיווק אוטומטי. HubSpot עוזרת לו לייצר לידים, לנהל קשרי לקוחות ולעקוב אחרי ביצועים בצורה מדויקת תוך יכולת לשלב תהליכי אוטומציה מתקדמים: דיוור, הודעות ללקוחות או אפילו שיחות.
📓נמשיך עם ניתוח תנועה ואסטרטגיית שיווק דיגיטלית
כדי לעקוב אחרי הביצועים של האתר והקמפיינים שלו, עידו משתמש ב-SimilarWeb. הוא בודק מאיפה מגיעה התנועה לאתר שלו, איזה ערוצים הכי אפקטיביים ומה מילות המפתח המובילות.
הכירו את עידו: יזם שפנה אלי ורצה להבין אילו כלי AI יוכלו לעזור לו לפרוץ
האמת שהסיפור של עידו הוא בעצם הסיפור של כל יזם ויזמת: יש לנו רעיון, אנחנו מנסים להבין איזה כלים יש לנו כדי להפוך אותו מחלום למציאות. בפוסט הזה אשתף אתכם על חלק מהתהליך שעברתי עם עידו בתקווה שגם אתם תוכלו להפיק ממנו ערך.
לעידו היה אחלה רעיון, להשתמש ב-AI כדי להפחית חרדות. אבל מה זה אומר? והאם רעיון הוא מספיק?
😵💫 איך בודקים אם יש עניין במוצר?
לפני שמשקיעים זמן וכסף, נרצה לדעת אם יש שוק פוטנציאלי למוצר שלנו. לשם כך, אמרתי לעידו שהוא יכול להשתמש ב-Google Trends כדי לבדוק את הפופולריות של מונחי חיפוש הקשורים למוצר שלו. עידו יגלה מהר מאוד שמונחים כמו "AI-driven health app" ו-"personalized healthcare" נמצאים במגמת עלייה.
אוקיי. מעניין. יש מגמות. מה לגבי השוק עצמו ולקוחות פוטנציאליים?
כדי להבין את השוק והלקוחות הפוטנציאליים שלו, עידו פונה ל-Crunchbase. הוא מחפש חברות דומות בתחום הבריאות הדיגיטלית ומגלה מי המשקיעים שלהן, כמה כסף גייסו ומה התקדמותן. עידו מוצא מידע על חברות מצליחות בתחום כמו Livongo ו-Oscar Health, ומבין שיש שוק גדול ופוטנציאלי למוצר שלו. הוא גם מגלה פלחים שונים בשוק, כמו אנשים עם מחלות נפשיות מורכבות שמחפשים פתרונות טכנולוגיים להתמודד עם האתגרים.
✍️ קדימה למחקר מתחרים
כאן עידו מתחיל להסתבך קצת. כי יש לו כיוון אבל הוא רוצה להקשיב לטיפ של אילון מאסק: תמיד תקנה את כל המוצרים של המתחרים שלך, תבחן אותם לעומק ורק לבסוף תעלה עם מוצר מתחרה משלך שמנצח את כולם.
עידו רוצה לדעת איך המתחרים שלו פועלים ומה הם מציעים. הוא משתמש ב-Ahrefs כדי לנתח את האתרים של המתחרים שלו. הוא מגלה אילו מילות מפתח מביאות להם טראפיק גדול לאתר ואיזה תכנים פופולריים אצלם. באמצעות המידע הזה, עידו מזהה הזדמנויות לשפר את המוצר *שלו* ולהציע משהו ייחודי ושונה.
💸 אי אפשר בלי תכנית עסקית
עם התובנות מהמחקר, עידו כותב תכנית עסקית מפורטת. הוא כולל תחזיות פיננסיות, תוכניות שיווק ומודלים עסקיים. כדי לחזק את התכנית שלו, הוא משתמש ב-SEMrush לביצוע ניתוח מקיף של השוק ולבניית אסטרטגיית SEO חזקה שתביא לו יותר תנועה אורגנית כשהאתר שלו יעלה לאוויר. בנוסף, הוא משתמש ב-AI Agents, סוכני AI, שהם בעצם בוטים מתקדמים עם מאגר ידע משלהם, כמו זה שקשור למוצר של עידו ולכל הנתונים שהוא אסף. סוכן ה-AI שלו יכול לשמש כבוט באתר שלו או אפילו כבוט טלפוני, שישיב לכל המתעניינים ואפילו יעזור בתכנון פגישות לקראת לקוחות או משקיעים (או גם וגם).
סוכן AI מחובר למודל שפה, שלמעשה מאפשר להבין את השיחה מבלי להגדיר תשובות מראש לכל שאלה. כך יש לנו אפשרות להשתמש בשפה שלנו, שפה טבעית, כדי לקדם את העסק ואת המוצר שלנו ולתת שירות טוב יותר לפונים אלינו.
🚀 איך מקימים סוכן AI? יש לנו מגוון כלים, למשל:
Officely - אתר ישראלי מעולה שמאפשר להקים בוטים וסוכני AI בקלות יתירה
GPTs - היכולת של ChatGPT לתחום מודל שפה לנושא מסוים על בסיס מאגר ידע מותאם אישית
LangChain - פיתוח סוכן באמצעות כתיבת קוד, יש פה יתרונות רבים וחיבורים קלים למגוון כלים
Flowise AI - מאפשר להשתמש ביכולות של לנגצ'יין כדי לפתח סוכני AI בממשק שהוא ללא קוד בכלל
Fastbots - דומים לאופיסלי הישראלית, גם להם יש ממשק קל ונוח להקמת בוטים, לכל אחד יתרונות וחסרונות
כעת, כשהמוצר של עידו מוכן והוא יודע שיש לו מקום בשוק, הוא צריך לתכנן את אסטרטגיית החדירה לשוק. הוא פונה ל-BuzzSumo כדי להבין איזה תוכן בתחום הבריאות זוכה להכי הרבה מעורבות, הוא מנסה להיעזר בכלים כמו Perplexity או Cohere כדי לנתח קבצים ולהפיק מהם תובנות, להבין מה החוזקות במוצר שלו אל מול חולשות של המתחרים, היכן יש סבירות ששוק מסוים יניב רווחים בעוד ששוק אחר לא. כל הניתוחים הללו מתאפשרים באמצעות מתן ״חופש״ לסוכני AI לשוטט ברחבי האינטרנט ו״להאכיל אותנו בכפית״ עם המידע שאנחנו צריכים.
את התוצאות נוכל להזין ל-GPT-4o ולהתחיל לקבל ניתוח נתונים של ממש.
🚀 מה עוד? ניהול לקוחות ושיווק אוטומטי
עידו מבין שחשוב לנהל את הקשר עם הלקוחות בצורה יעילה. הוא מתחיל להשתמש ב-HubSpot או ZohoCRM (או כל כלי אחר) לניהול לקוחות ושיווק אוטומטי. HubSpot עוזרת לו לייצר לידים, לנהל קשרי לקוחות ולעקוב אחרי ביצועים בצורה מדויקת תוך יכולת לשלב תהליכי אוטומציה מתקדמים: דיוור, הודעות ללקוחות או אפילו שיחות.
📓נמשיך עם ניתוח תנועה ואסטרטגיית שיווק דיגיטלית
כדי לעקוב אחרי הביצועים של האתר והקמפיינים שלו, עידו משתמש ב-SimilarWeb. הוא בודק מאיפה מגיעה התנועה לאתר שלו, איזה ערוצים הכי אפקטיביים ומה מילות המפתח המובילות.
👍3
המידע הזה עוזר לו לשפר את האסטרטגיה השיווקית שלו ולמקסם את ההשפעה של הקמפיינים שלו. גם כאן, בעזרת AI Agents כגון GPTs או שימוש במודלים גדולים של שפה שמחוברים ליכולות אנלטיות (כמו Wolfram Alpha לפתרון בעיות מתמטיות) - עידו מבצע ניתוחים בזמן אמת ומקבל המלצות מותאמות אישית לשיפור הקמפיינים שלו.
📊ומה עם מצגת משקיעים וגיוסים?
כעת, כשהמוצר מוכן והתוכנית העסקית בנויה, עידו צריך לגייס משקיעים. הוא יכול להכין מצגת משקיעים מקצועית באמצעות Gamma AI שמשלבת את כל המידע שאסף בצורה ויזואלית ומושכת. המצגת כוללת נתוני שוק, תחזיות פיננסיות, אסטרטגיות שיווק ומידע על צוות הפיתוח. עידו מציג את המצגת למשקיעים פוטנציאליים, ומשתמש בכלים כמו PitchBook כדי למצוא את המשקיעים הנכונים ולתאם פגישות. הוא יכול אפילו להשתמש ב-Relume.AI או גלילאו כדי ליצור מוקאפים של המוצר.
אז סיפורו של עידו מראה כיצד ניתן להשתמש בכלי בינה מלאכותית שונים כדי להקים מיזם מצליח. מהבדיקה הראשונה של שוק הלקוחות, דרך חקר השוק והמתחרים, ועד יצירת אסטרטגיית חדירה לשוק והצגת מצגת למשקיעים – כל שלב בתהליך נתמך על ידי כלים חזקים ומתקדמים.
בפוסט הזה רציתי לשלב כלים ״קלאסיים״ עם כלי AI, גם כדי להמחיש שלא תמיד צריך לרוץ ל-AI, אבל מתי שכן צריך - זה יכול להוסיף המון.
זה הזמן להזכיר שמחר אני מגיע לאילת להעביר סדנה במרכז החדשנות ואני סופר מתרגש לראות את כל מי שיגיע, תודה להנהלת המרכז ובדגש על יעל ואפרת המדהימות!
מקווה שקיבלתם ערך!
יובל אבידני
YUV.AI
📊ומה עם מצגת משקיעים וגיוסים?
כעת, כשהמוצר מוכן והתוכנית העסקית בנויה, עידו צריך לגייס משקיעים. הוא יכול להכין מצגת משקיעים מקצועית באמצעות Gamma AI שמשלבת את כל המידע שאסף בצורה ויזואלית ומושכת. המצגת כוללת נתוני שוק, תחזיות פיננסיות, אסטרטגיות שיווק ומידע על צוות הפיתוח. עידו מציג את המצגת למשקיעים פוטנציאליים, ומשתמש בכלים כמו PitchBook כדי למצוא את המשקיעים הנכונים ולתאם פגישות. הוא יכול אפילו להשתמש ב-Relume.AI או גלילאו כדי ליצור מוקאפים של המוצר.
אז סיפורו של עידו מראה כיצד ניתן להשתמש בכלי בינה מלאכותית שונים כדי להקים מיזם מצליח. מהבדיקה הראשונה של שוק הלקוחות, דרך חקר השוק והמתחרים, ועד יצירת אסטרטגיית חדירה לשוק והצגת מצגת למשקיעים – כל שלב בתהליך נתמך על ידי כלים חזקים ומתקדמים.
בפוסט הזה רציתי לשלב כלים ״קלאסיים״ עם כלי AI, גם כדי להמחיש שלא תמיד צריך לרוץ ל-AI, אבל מתי שכן צריך - זה יכול להוסיף המון.
זה הזמן להזכיר שמחר אני מגיע לאילת להעביר סדנה במרכז החדשנות ואני סופר מתרגש לראות את כל מי שיגיע, תודה להנהלת המרכז ובדגש על יעל ואפרת המדהימות!
מקווה שקיבלתם ערך!
יובל אבידני
YUV.AI
👏5❤2👍1