YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
2.43K subscribers
658 photos
410 videos
37 files
439 links
YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
👉 https://yuv.ai 👈
Download Telegram
תובנה לשבוע החדש: למידת מכונה זה כמו קוביה הונגרית. למה?

כי בינה מלאכותית / למידת מכונה, בעצם מקבלת מידע בצורה מסוימת. בין אם זה קוביה מסודרת, כמו קובץ מידע מסודר ומתויג, ובין אם זה קוביה מבולגנת כמו טבלה מבולגנת.

למידת מכונה יכולה לקבל המון מצבים של קוביה הונגרית וגם את הפיתרון הסופי, וללמוד לבד איך לפתור את המשחק מבלי שמסבירים לה מה החוקים. זה אפשרי באמצעות למידת מכונה מפוקחת או למידה מבוססת חיזוקים.

למידת מכונה יכולה גם להסתכל על הקוביה ולא לפתור את המשחק אלא לנסות לזהות מה היא בכלל. למשל, ריבוע בעל 6 פאות שבכל פאה יש 9 חלקים (בקוביה של 3 על 3). זה אפשרי באמצעות אלגוריתמים של זיהוי דפוסים בדאטה, מה שנקרא Clustering.

למידת מכונה גם לא באמת מבינה מידע או תמונות או אודיו או וידאו. היא ממירה הכל לרשימת מספרים, מה שנקרא וקטורים, בתהליך שנקרא Embeddings, המספרים מוזנים לאלגוריתמים כי המחשב מבין מספרים, ומנסה להבין לבד איך לפתור משוואות מתמטיות מורכבות. אבל הכל מספרים. וכמו שקוביה הונגרית מחולקת לפאות, שזה כמו ריבוע רב מימדי, כך גם למידת מכונה משתמשת במידע שהוא מעין רשימות רבות מימדים, כמו קוביה הונגרית אבל עם יותר מ-3 מימדים. זה בעצם נקרא Tensor.

ויש לי עוד הרבה תובנות ופנינים לגבי ההקבלה, אבל אני חושב שזה גאוני להבנה בצורה פשוטה. אז תזכרו להבא: למידת מכונה היא כמו קוביה הונגרית!

שבוע טוב,
יובל אבידני
👏1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
קבלו את עוזר ה-AI (החדש?) של מייקרוסופט Databricks!

קצת רקע: למייקרוסופט יש פלטפורמה שבה אפשר להשתמש כדי להריץ קוד בקלות. היא משמשת עסקים רבים לניתוח נתונים, למידת מכונה וכו'. בפעם האחרונה שהשתמשתי בה, הכל היה צריך להיכתב בדרך של פעם. והנה היום, יש סוכן AI שמוטמע בה ומשתלב חלק וכותב את הקוד ויכול לעזור עם דברים מאוד מאוד שימושיים.

ככה נראה שימוש אמיתי ב-AI בעבודה היומיומית. כשמדברים על הטמעת AI בארגונים - ככה זה צריך להיראות. לא יודע מה אתכם, אמנם אין פה ״חידוש״ במובן של מה שאנחנו מכירים, אבל השילוב של זה במוצר קיים שבאמת משמש המון בתעשייה, זו בשורה של ממש!

*יובל אבידני*
👍4
לאונרדו מכריזים על מודל ייצור תמונות מהיר מאוד בשם Leonardo Lightning XL שמסוגל לייצר תמונות באיכות Full HD בשניות ספורות בלבד!

עלות השימוש: 6 קרדיטים (מזכיר שכל יום מקבלים בלאונרדו 150 קרדיטים בחינם). המודל זמין לשימוש כבר עכשיו באתר של לאונרדו. תהנו!

*יובל אבידני*
👍31
בינה מלאכותית ולמידת מכונה היא בעצם כמו קוביה הונגרית! בואו נדבר על זה, אשמח אם תצפו תגיבו תפרגנו >>>

https://vt.tiktok.com/ZSF4Fh7qt/

#בינהמלאכותית #קוביההונגרית #ai #rubikscube #rubikcube #ml #machinelearning #למידתמכונה
רעידת אדמה!! מודל AI חדש של אפל!!! מההתחלה טענתי שאפל מחכה בסיבוב. והיא כל כך חכמה.

אפל לא מיהרה, כבר שנה וחצי שכולם רצים סביב AI ורק אפל יושבת בשקט לא מוציאה הגה. זה היה לי ברור שזה בגלל שהיא לא תוציא תחת ידה מודל לא אפוי או חצי אפוי במקרה הטוב (אהמ מישהו אמר גוגל?)

כשאפל בשקט כולם צריכים לחשוש. כי הנוק אאוט יבוא, וכשהוא יבוא הוא יעיף את כולם. כך היה תמיד איתם וכך יהיה. והנה הוכרז מודל של אפל שעוקף את GPT-4, וזה לא מפתיע אותי, כי הם בטוח יהיו טובים, ולא רק זה, אלא גם יעשו הכל כל כך Fine כמו שרק הם יודעים.

אז מה החידוש? לפי המחקר שפורסם, צירפתי צילום מסך מהחלק המעניין - אפל משלבת מודלים גדולים של שפה עם יכולות הבנה של מה שמתרחש במכשיר עצמו. לא רק עבודה עם מודל שפה בדיבור או בכתב, אלא במודל של אפל יש הבנה - מה מופיע על המסך, למה המשתמש מתכוון כשהוא אומר ״תחייג למספר הזה״ מבלי לציין מה המספר, או פקודות שמפעילות פעולות בטלפון.

המחקר בעצם מפרט איך אפל אימנה מודל שישולב בסירי, יריץ מודל שפה מקומית על האייפון, ויהיה פשוט אמאלה ואבאלה. (שמעתי בקהל: ביי ביי ראביט?)

לא יכול לחכות כבר. מעבר להיות אפליסט, אני באמת חושב שיש פה בשורה מרעידת אדמה!! בקרוב נראה המון מכשירים שמנסים לעשות אותו הדבר, אבל אפל כמו אפל, תוכיח שאין לה באמת מתחרים.

תודה ל Netanel Estraicher יועץ ומטמיע AI שבזכותו נחשפתי למידע!

*יובל אבידני*
👍3
וואו! מתרגש לשתף ש-OpenAI הגדולה פנתה אלי להצטרף לקחת חלק בפיתוח המודלים שלה!

לפני כמה חודשים, Daniel Trabelsi הגאון, פרסם בקהילה שלי ש OpenAI פרסמו קול קורא למומחי AI והאקינג לעזור במחקר, לתקוף את המודלים שלהם ולשתף איתם פעולה מבפנים. מה שנקרא Red Team.

נשמע מעניין. נרשמתי. חלפו החודשים - וממש לפני רגעים ספורים קרה הבלתי יאומן, OpenAI הגדולה פנתה אלי והם רוצים אותי, האחרון שבעם, לשיתוף פעולה על אף מספר המקומות המאוד מוגבל של התכנית. זה כל כך מרגש להיות ישראלי גאה שלוקח חלק באימפריה העצומה של OpenAI!!!

צפו לעדכונים מרתקים!
👏286
קיבלתי מבול של שאלות על הפרסום שלי - על הצטרפות לצוות ה-Red Team של OpenAI האדירה: מה זו התכנית הזו, מה המשמעות, מה רוצים ממך, מה תעשה שם, למה תקבל גישה, האם GPT-5 מוכן? איך הגעת לזה?

אז כדי להסביר הכי טוב - אין יותר טוב ממראה עיניים, תסתכלו על הטופס, מדובר בתפקיד שמוגדר ע״י OpenAI כמאמן AI. ובלעז: AI Trainer. צילמתי את מה שחשוב:

🚀 לקחת חלק בעבודה עם המודלים של OpenAI שנמצאים בחזית הטכנולוגיה, והיכרות ולמידה לעומק עם בינה מלאכותית שלומדת באמצעות פידבק מגורם אנושי (״למידת חיזוקים״, Reinforcement Learning).

🚀 לעזור ל OpenAI להתקדם לעבר בינה מלאכותית כללית, AGI, בצורה בטוחה - קרי: לשחק עם המודלים שלה, לנסות לשאול דברים פוגעניים, לעקוף את מנגנוני ההגנה, ולתקן את המודל אם הוא מפספס או טועה

🚀 יש מחויבות מסוימת לאימון המודלים שלהם מבחינת שעות שצריך לתת, זה יכול להיות גם באיזי, בערבים, בקצב רגוע

🚀 אחרי השתתפות ב-2 פרויקטים לפחות, מקבלים גישה בלעדית לפורום הסגור של אנשי המקצוע, שבו גם חוקרים של OpenAI הופכים לחלק מצוות סיעור המוחות

🚀 עבודה על פרויקטים מגוונים, זה יכול להיות GPT-5 וזה יכול להיות גם SORA, או דברים אחרים.

מזה למדים שלפני שמודל חדש עולה לאוויר, צוות שלם וגדול בוחן את המודל מכל מיני זוויות. כאן, כנראה המודל החדש מוכן, אבל בגלל שהוא כל כך גדול הם צריכים עוד ידיים עובדות ממגוון תחומים, ולכן למרות שההרשמה הייתה לפני חצי שנה, רק עכשיו פנו, חצי שנה אחרי. וגם לאחר הגשת המועמדות הזו בוחנים לעומק מי יתקבל ומי לא, ולאיזה צוות.

לפי החוזה, לא הכל יהיה מותר או אפשר לשתף. אבל חלק בהחלט כן כך שמשעמם לא יהיה פה! ומקווה שבעזרת השם עוד נביא הרבה כבוד ישראלי לתחום!

אהבתם? היה מעניין? החלטתם לשתף? תנו פרגון. למשל, אני מפרגן גם ל Hadas Frank מארה״ב שגם היא קיבלה הזמנה כך שיכול להיות שנזכה לייצוג שווה, ישראלי, במקום הנחשק בעולם!

לטוויטר שלי:
https://twitter.com/@yuvalav

לכל הקהילות שלי:
https://linktree.com/hackit.co.il

כל הישועות!
יובל אבידני
👏8
מודל שפה חדש בשם DBRX - קוד מקור פתוח, של חברת DataBricks האדירה, מנצח במתמטיקה, תכנות והבנת שפה את המודלים המובילים כמו לאמה 2 של פייסבוק (עם 70 מיליארד הפרמטרים שלו), או את גרוק 1 ומיקסטרל.

אני אנסה אותו שבוע הבא ויהיה מאוד מעניין לשתף בתוצאות!

*יובל אבידני*
🔥6👍1
🦩 אנתרופיק בהכרזה: החל מהיום, קלוד 3 יכול להפעיל כלים באמצעות API (כמו לקבוע פגישה אוטומטית בין מספר עובדים!)

בדומה לקריאה לפעולות, Function Calling, שהוצגה בעבר הרחוק על ידי OpenAI, גם קלוד 3 שכזכור מנצח את GPT-4 מסוגל לבצע פעולות על ידי הבנה של השיחה והפעלת יכולות בהתאם.

מה זה מאפשר?

🦩 להתחבר למאגרי ידע ולגרום לקלוד להשיב על בסיס מאגר ידע
🦩 להתחבר לפעולות של ספקים חיצוניים כמו זאפייר שמאפשרת שימוש באלפי אפליקציות
🦩 הפעלת ״מנהל״ שמסוגל לחלק משימה ל״תת סוכנים״, למשל: יצירת תת סוכנים, כל סוכן מתחבר ללוח שנה של עובד, והמנהל, ה״מנצח״ על התזמורת, מגדיר משימה לקבוע פגישה בזמן שבו כולם פנויים!

לפי אנתרופיק, כל אחד מהמודלים של קלוד 3 מסוגלים לפעול בדיוק של מעל 90 אחוז בהפעלת כלים.

כל המידע פה:
https://docs.anthropic.com/claude/docs/tool-use

*יובל אבידני*
🔥42👏2🥰1
שבוע טוב עם כלי חדש ומעניין לבניית אתרים במהירות באמצעות AI, ללא קוד, ולשם שינוי לא רק גאדג'ט!

הסוד של הכלי הזה, הוא שהוא משתמש ב-AI בשלב הראשון כדי להבין מאיתנו מה אנחנו רוצים לבנות, איזה אתר, ואז הוא מייצר מפת אתר (Sitemap), שזה בעצם תרשים של העמודים שהאתר יכיל, כותרת עליונה, כותרת תחתונה, סרגל ניווט ועוד. לאחר מכן, הוא מזין תוכן אוטומטית לכל עמוד בנפרד, שכמובן אפשר לתקן ולעדכן.

לאחר מכן, הוא בעצם הופך את מפת האתר הוא מייצר מסגרת לאתר, מה שנקרא Wireframe, שזה בעצם רכיבים שמהם האתר יורכב, לא רק איזה דפים, אלא ממש עיצוב ראשוני של איך האתר ייראה, היכן ימוקמו תמונות, היכן ימוקם מידע, איך יראה כל אחד מהעמודים שנוצרו במפת האתר.

לבסוף, הכלי מאפשר לנו לייצא את הכל לכלי עיצוב נוסף כמו Figma או לכלי בניית אתרים כמו Webflow ואז משם להוסיף את הנגיעה האחרונה של העיצוב - תמונות, צבעים וכדומה.

בימים אלה, בהם אני מחפש פתרונות מעשיים של AI לבניית אתר משודרג לעצמי, אני בוחן המון דברים. הרוב כרגע גאדג'ט, זה נראה כמו כלי שבאמת יכול להיות שימושי. אעדכן בתוצאות אבל זה נראה מעולה וממליץ בחום להתנסות! לכלי קוראים Relume והוא זמין בקישור מטה. עדכנו מה חשבתם!

כל הישועות ושבוע טוב!
*יובל אבידני*
🔥6👍1
מודל שפה יחסית עלום וצנוע, של חברת Cohere, שוחרר בשקט לאוויר העולם ללא יחסי ציבור מתקדמים מדי. אתמול, יוסי בהר וגם אברהם יצחק מאיר הסבו את תשומת ליבי. כשאנשים חכמים אומרים אני מקשיב.

התחלתי לחקור, ראיתי שיש מודל שנקרא Command R, שאמור להיות ממש טוב ב-RAG, שזה אומר לספק תשובות איכותיות ממקורות מידע. השוס הוא שהוא עובד ממש מעולה בעברית, חלק לגמרי, בלי גליצ'ים. משגע.

החלטתי להתקיל עם משהו שאף מודל לא מבצע כמו שצריך - לקבל סוגיה כלשהי מהגמרא כולל קישור. אז ביקשתי חיזוק ממסכת שבת, קיבלתי תשובה רהוטה להפליא. מניסיון העבר, יש הזיות וחירטוטים אז אתגרתי וביקשתי מקור. והנה זה פלא - אני מקבל מקור לעמוד הגמרא המקורי שבאמת שם מופיע המעשה עצמו!

הערה: המודל יכול לספק תשובות ממסמכים שמעלים אליו או מהאינטרנט. כשטענתי מסמך לא קיבלתי תשובה טובה, כשפתחתי לאינטרנט זה עבד טוב. אז אני עוד אבדוק את עניין המסמכים אבל גם באינטרנט זה וואו.

קשה להסביר את רמת הפליאה שלי, כי זה משהו שבאמת כולם נכשלו בו באופן גורף. והנה זה פלא, קורם עור וגידים לנגד עיני. בעברית רהוטה, עם מקורות. בואו נקח את זה לעולמות נוספים, גם יהדות אך גם משפטים, ראיית חשבון, חתימה על חוזים - עבודה שכירות וכדומה, יש כאן מודל שכרגע פתוח לשימוש באתר בצורה חינמית, יש לו API מה שאומר שאני הולך לשחק איתו ביג טיים! תודה על ההמלצה יוסי ואביץ היקרים!

*יובל אבידני*
👍9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
מודל תמלול, Speech to Text חדש של Aseembly AI עלה לאוויר. שמו Universal-1, הוא אומן על 12.5 מיליון(!!) שעות ומצליח לתמלל אנגלית בצורה מושלמת גם אם יש רעשי רקע כמו בדוגמא הזו.

בקרוב יוסיפו שפות נוספות, אפשר לחבר אותו ב-API לאפליקציות, עברית לא על הפרק אבל למי שצריך אנגלית ושפות זרות זה פשוט שלמות. לא סתם אני חופר עליו חודשים. הוא גם עוקף בפער אדיר את כולם כולל את Whisper של OpenAI, גם במודל הגדול שלה.

קבלו את ההדגמה שצירפתי כאן, זה פסיכי!

*יובל אבידני*
2👍1