YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
2.43K subscribers
658 photos
410 videos
37 files
439 links
YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
👉 https://yuv.ai 👈
Download Telegram
ספונטניים? אני מגיע לדובאי בשבוע הבא ואשמח לעזרה במציאת מקום להעביר בו הרצאה כיפית על AI, ואם אתם ספונטניים\ות ורוצים להצטרף להרצאה - עדכנו אותי ואשמח לפגוש אתכם!

יובל
👍6
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
הבנו שAI הוא מגניב, אבל במה תכלס הוא יכול לעזור לנו שיהיה גם שימושי? בואו נדבר על זה >>>
3
הרגע הגדול הגיע: מודל השפה גרוק של אילון מאסק שוחרר בקוד פתוח וזמין להורדה דרך גיטהאב!

אזכיר שגרוק הוא מודל שפה מבוסס דאטה של טוויטר, יש לו מצב של ציניות כדי להוסיף הומור, והוא אמור להיות מסוגל לפתור בעיות קשות ש OpenAI או מודלים אחרים לא מצליחים לפתור.

קישור: https://github.com/xai-org/grok-1

*יובל אבידני*
👍8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🐸 שמעתם על הסטארטאפ JFROG? אז מסתבר שאני משפיען טכנולוגי וקיבלתי מהם חבילה מגניבה, ואיך לא - הזמנתי את מורגן פרימן להסביר מי הם בכלל ומה הם עושים, וכל זה ב-37 שניות!

כדי ליצור את הסרטון השתמשתי ב:
- צילום חלקים מהספר והנפשה באמצעות CapCut / Pika
- יצירת הקול עם Play.ht
- כתוביות עם Captions AI
- אני כתבתי את הטקסט, וערכתי עם CapCut ושם בחרתי אפקטים של AI
- קטעי השילוב של הבובה הם מסרטון מדהים שמצאתי

מה דעתכם? מה חושבים? והכרתם את JFROG?

@JFrog IL
#jfrog #ai #frog #artificialintelligence #גייפרוג #צפרדע #בינהמלאכותית #capcut
😁3😈2🥴1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
מתנה לפורים: איך החלפתי את הפנים והקול שלי לשל דמות אחרת? צפו וגלו את הסוד!

תודה לישי רזיאל התותח על המודל של אביב גפן, ועל ההמלצות השוות!! @Yishay Raziel

#בינהמלאכותית #החלפתפנים #שינויקול #מידול #שיבוט #דיפפייק #ai #deepfake #df #voicecloning #favwswap #facefusion
🔥3😁21🎉1
למה כשאנו מנסים ליצור מסמך מפורט - אנו מקבלים מה-AI תוכן דל וקצר בלבד? בואו נבין את זה באמצעות דיון על ANI ו-AGI.

בינה מלאכותית צרה, הקרויה Artificial Narrow Intelligence, היא כזו שיודעת לבצע משימה באופן צר. יש משימה מוגדרת - מבצעים אותה. כמו להזיז חייל של שחמט צעד אחד קדימה.

מנגד, בינה מלאכותית כללית, Artificial General Intelligence, היא כזו שיודעת לבצע משימה בשלמותה עם יכולות חשיבה הבנה הסקה ניתוח תיקון. כמו לשחק שחמט מהתחלה ועד סוף. לקחת בחשבון את כל המהלכים, לחשוב לפני כל צעד, לקחת את הזמן לחשוב, להחליט, לתקן תוך כדי.

אנחנו מרגישים טוב מאוד את ה-ANI כשאנחנו מבקשים מChatGPT או קלוד לכתוב לנו מאמר ארוך ומפורט. מהר מאוד אנו מגלים שאנו מקבלים מאמר קצר ממה שרצינו, שהתוכן ממש לא מספיק עמוק כפי שביקשנו, ושהתוצר פשוט לא מספיק טוב, ואז אנחנו צריכים לבנות איזשהו קו כללי, וכל פעם לבקש מידע על נושא מסוים. כמו לבנות תוכן עניינים ואז לחפור לצ׳אט לקבל מידע על כל כותרת. זה לא מספיק טוב וזה לא כיפי.

ה-AGI אמור לתת לנו את היכולת הזו. לקבל באמת מסמך עם עומק ועושר כפי שאנו מצפים לקבל. זה יתאפשר על ידי העמקה של המשימה, ניתוח והבנה. הקשר כללי וזיכרון רחב יותר. זה השלב שאליו כולם רוצים ומנסים לדהור קדימה.

דוגמא נוספת - קמפיינים של משרדי פרסום. דמיינו שאתם חברת תעופה ואתם רוצים לצאת בקמפיין. אבל אתם לא רוצים סתם לשרוף כסף. אז לקחתם משרד פרסום, משרד הפרסום בונה עבורכם את האסטרטגיה, את התכנית, את הפירוט התקציבי, ממליץ על קניית מדיה, על קמפיינים בתקשורת, בדפוס, ברדיו, בטלוויזיה, מבטיח תוצאות, מבטיח החזר על ההשקעה ואף רווחים.

האם היום הכלים הקיימים מסוגלים לבצע את כל זה? ודאי שלא. הם שם בצורה רדודה ושטחית מאוד. הם יכולים לעזור, אבל הם לא שם עד הסוף. הם ANI אבל לא AGI.

אז איך מתגברים על זה שאנחנו עוד לא שם? איך אנחנו יוצרים מסמך עבה מספיק עם עומק? תכנית עבודה פרקטית לפרסום? הנה כמה רעיונות:

שלב ראשון: ליצור תוכן עניינים, קווים מנחים, ראשי פרקים של המשימה אותה נרצה לבצע. בכל שאלה לצ׳אט נזכיר בהתחלה את המטרה: יצירת מסמך / קמפיין בנושא X. ונצרף את השאלה.

שלב שני: בכל פעם נפנה לצ׳אט עם כותרת אחת ונבקש העמקה. כמה שצריך על כל פסקה אפילו. סיזיפי ומתיש. אבל זה מה יש כרגע. אפשר להיעזר גם ב Perplexity וזה נחמד.

טיפ: לא להילחם עם GPTs, הם רעיון נחמד אבל גם בזבוז זמן בהמון מקרים.

שלב שלישי: לאסוף דוגמאות לקמפיינים, בריפים, תכניות אסטרטגיה, ולבצע Fine Tune למודלים יחד עם החומרים האלה. זה מה שיכול לתת ערך מוסף אמיתי לשימוש במודל שפה לצורך ספציפי. לא רק תשאול על בריף קיים, אלא ממש לימוד של מודל על חומרים ספציפיים.

במצב אידיאלי, אם נוכל אפילו לבנות טבלה עם מדדים על כל קמפיין, תיוג של מה מוצלח ומה לא, נוכל גם ליצור מודל משל עצמנו שינבא את סיכויי ההצלחה של קמפיינים עתידיים ואף לקבל המלצות על פילוח קהלי יעד מראש, גם ללא תלות במשרדי פרסום או מערכות פרסום של פייסבוק וכדומה.

שלב רביעי: להתעקש על יצירת 2 גרסאות למשימה. מה שנקרא A/B Testing. לגרום למודלים ליצור תוכן בגרסאות שונות כדי שניתן יהיה לבדוק מה יותר אפקטיבי. במצב אידיאלי נחזור למודל ונלמד אותו מה עבד יותר טוב ומה פחות וכך נשפר עוד ועוד את המודל שלנו.

שלב חמישי: יצירת ״תבניות״ פרומפט. ממש ליצור תבנית למשל - שואלים שאלה מסוימת, יודעים שהתשובה תחזור ומשבצים אותה מראש בשאלת המשך, שולחים את שאלת ההמשך וגם עליה מקבלים תשובה וגם אותה מקבלים בשאלת המשך וכך הלאה. זה נקרא בלנגצ׳יין Prompt Template, יש לזה כוח עוצמתי מאוד אם כי זה לא תצורת עבודה הכי חסכונית כיוון שבכל שאלה כל התבנית נשלחת.

שלב שישי: שילוב קריאות למודלים שגם יוצרים מוקאפים / ויזואליה. אם יש לנו בריף או תכנית, אז לבנות מראש תבנית שגם תבנה לנו קובץ מסודר אבל גם לשלב בין לבין קריאות API ליצירת ויזואל להמחשה. כמו למשל פניות ל ClipDrop / Leonardo / StabilityAI ועוד.

יש עוד המון מה להגיד, אבל באמת כקו כללי, כל עוד אנו מבינים שאנו רק ב ANI, אנו נדע שצריך להתנהג אליו בהתאם כדי למקסם את התוצרים. אם נחשוב שאנחנו ב AGI כנראה נישאר מתוסכלים וחבל. עוד נגיע לשם, אבל כרגע בואו נזכור שאנחנו בעולם צר למרות הכל.

בעצם AGI זה כמו נשר שרואה הכל במבט על ומבין לעומק איך הכל מתחבר, לעומת ANI שזה כמו שחקן שחמט שמרוכז רק במהלך אחד מבלי לחשוב על יתר המשחק.

ככל שנשכיל לזכור זאת, כך נצליח יותר בעבודת הפרומפטים שלנו, מקווה שנהניתם!

*יובל אבידני*
👍4👏1
יש מעין סינרגיה בין תחום מדע הנתונים ללמידת מכונה. אי אפשר להיות מומחה ללמידת מכונה מבלי להבין דאטה אבל אפשר להיות מומחה לנתונים גם מבלי להשתמש בהכרח בלמידת מכונה.

המשחק האמיתי של למידת מכונה הוא להבין טוב את הנתונים ואת הבעיות שצריך לפתור, להבין האם אנחנו משתמשים בנתונים מסודרים בטבלאות או בנתונים אחרים כמו קבצי אודיו וידאו וכדומה. בסוף, כל המידע עובר המרה למספרים, המספרים מוזנים למודל כלשהו שלומד דפוסים במספרים, וכך יודע לנבא. נתונים אנחנו יכולים לנתח באמצעות שימוש בפייתון, בדגש על Pandas NumPy, הוספת ויזואל להבנת הנתונים באמצעות MatplotLib וחשיבה לאן לקחת את זה משם בהיבטי למידת מכונה.

אגב, מקובל לעבוד עם סביבת למידת מכונה של מיני קונדה, שהיא בעצם סט כלים שימושיים למדעני נתונים ולמהנדסי למידת מכונה. יש חבילה גדולה יותר שנקראת אנקונדה אבל יש בה המון כלים ולא תמיד משתמשים בהם.

אז לסיכום, דאטה ולמידת מכונה - חד הם. לא לפחד מדאטה. לא לפחד מלצלול לעומק. אבל ככה זה מתחת למכסה המנוע - וזה מרתק!

*יובל אבידני*
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
שוב OpenAI נותנת טעימות ממודל SORA שלה שמייצר וידאו מטקסט, אבל הפעם היא מציגה סרטונים ארוכים, כולל קריינות, מה שאומר בגדול שאפשר לזרוק הרבה חברות ומשרדי פרסום לפח המחזור הקרוב. זו רמה שלא נראתה מעולם וזה לא נתפס בשום קנה מידה.

העולם משתנה ממש ברגעים אלה, יש רעידת אדמה ומהפכות כבר שנה, מי שלא יתחיל להיכנס לעניינים ימצא את עצמו מתקשה מאוד להדביק את הפער מול מי שקפץ למים מההתחלה. אנו עדים למהפכה שלא הייתה כמותה מאז האינטרנט והמהפכה התעשייתית!

תחשבו כמה הייתם צריכים לעבוד כדי ליצור את הפתיח הזה של דמות שהראש שלה הוא בלון צהוב שנע בסצנות שונות. כל זה עם סורה. הכל. פסיכי!

סורה עוד לא שוחררה לכולם, עוד לא ברורה הטכנולוגיה מאחוריה עד הסוף, המחקר ששוחרר מאוד כללי, לא ברור מספיק, דרוש כוח עיבוד רב, ולכן בטח המחיר יהיה גבוה.

*יובל אבידני*
🤯8🔥4
אז Artflow העלו בשקט גרסא חדשה (2) והתוצרים אפילו עוד יותר מדהימים!

אם לא ניסיתם עדיין - למה אתם מחכים? אפשר להעלות 10-15 תמונות פנים שלכם ולהתחיל ליצור את עצמכם בכל מיני סגנונות. זה פשוט משגע!

*יובל אבידני*
👍3
קבלו קטע מעניין: מסתבר שיש אתר שנקרא אידאוגרם (כן, כמו האתר ליצירת התמונות), שמאפשר ליצור פונטים מכתב יד שלנו. תהליך לא מסובך מדי, חינמי וממש מגניב.

הגעתי אליו בטעות בגלל שגיאה בסיומת הדומיין, הכתובת שלו היא ideogram.com והוא לא ai אבל עדיין מגניב לגמרי.

*יובל אבידני*
😁7🔥3
אז מה זה המסך הזה? מסתבר שלמייקרוסופט יש חיבור ל-AI בפלטפורמת הדאטה המפורסמת שלה שנקראת Databricks. זו פלטפורמה דומה ל-Colab, מריצים קוד פייתון בתאים. רק מה? יש עוזר AI שהוטמע שגם יכול להוסיף הערות, להסביר את הקוד, לכתוב קוד, והכל בסביבה של מייקרוסופט בענן. כמה שהזמנים השתנו, זו יכולת מדהימה!

כאן למשל ביקשתי לכתוב קוד שמייצר בדיחת ״אבא״ בכל פעם שמריצים את התא. אם תשימו לב טוב, תראו שבתא התחתון, מצד ימין, יש את הסימון של ה-AI וגם בתחתית כתובת להתחיל לכתוב כדי ליצור עם AI.

איזה עידן לחיות בו בעולם הפיתוח והדאטה!

*יובל אבידני*
👍1
שוב זכיתי לכתוב למגזין החדשנות של אלתא (תעשייה אווירית) - והפעם על הטמעת AI בארגונים ועל התחושה שמרגישים בסיום הרצאה, שמבינים ש AI הוא אדיר אבל לא מבינים אם ואיך הוא יכול בפועל לעזור לנו במשימות היום-יומיות.

הפער הזה, בין ״מגניב״ לבין ״בואו נבין איך מורידים את זה לקרקע, פרקטית״ הוא מה שכתבתי עליו. על איך ניגשים לזה בכלל. אשמח אם תקראו!

מצרף תמונה כטיזר, הכתבה המלאה בקישור הבא בעמודים 16-17. שוב תודה גדולה לעורכת המגזין Mali Marton 🙏

תעשייה אלתא
התעשייה האווירית לישראל - קריירה

https://online.fliphtml5.com/fjjdt/pogs/#p=1
👍5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
אחד הדברים הכי יפים שראיתי לאחרונה זה היכולת להפוך דמות בוידאו כלשהו - לאוריגמי. אנשים מוכשרים הפכו רקדנים ורקדניות לנייר שרוקד וזה פשוט יפהפה.

אם מסקרן אתכם לדעת איך - מצאתי מדריך מעולה לComfyUI שמסתמך על AnimateDiff ו-IP Adapter, כדי לחלץ כל פריים, ליצור תמונה חדשה של הדמות המרכזית בצורת אוריגמי ולחבר הכל בסוף לווידאו אחד, והכל בצורה מאוד חלקה.

אז הנה קישור לסרטון ההדרכה - https://youtu.be/AugFKDGyVuw?si=56kwmbFyKNXbtkWt

והנה דוגמא לתוצר הסופי שמאוד אהבתי.

תהנו!
*יובל אבידני*
🔥2👍1
מאז הגרסא החדשה של IDEOGRAM אני משתגע! גם כלי חינמי גם הטמעה של טקסט בתמונות בצורה מושלמת, וגם איכות סופר גבוהה של תמונות.
אם לא ניסיתם - רוצו!

כאן למשל הפרומפט שלי היה ככ פשוט:

The text “happy Thursday” made of latte art in a Starbucks coffee
👍21
הולכים בדרכה של PIKA! גם Runway הגדולה פתחה סופסוף לכולם את האפשרות לבצע ליפסינק!

מה זה אומר? שלא רק יצירת וידאו מטקסט, אלא יכולת לגרום לדמויות לדבר תוך שמירה על התאמת האודיו לתזוזות השפתיים. בפיקה הצליחו להגיע לתוצאות יפות, מעניין מה נגלה כאן!

אזכיר שרנוואי היא אחת הפלטפורמות האיכותיות והוותיקות בתחום יצירת וידאו מטקסט. מסקרן מאוד לגלות מי לוקח בקרב!

קישור: https://https://app.runwayml.com/ai-tools/generative-audio

*יובל אבידני*
1👍1