YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
2.43K subscribers
659 photos
411 videos
37 files
440 links
YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
👉 https://yuv.ai 👈
Download Telegram
הסיכום על ההרצאה שלי עומד לצאת במייל וכדאי לכם להירשם, יהיו שם קופונים שווים שחבל לפספס וגם סיכום מעולה עם קישורים. כדי לא לפספס, אני נותן הזדמנות להירשם בטופס הבא לעדכונים שלי שיישלחו מעת לעת במייל (זה לא אמור להיות בתדירות גבוהה, סביב פעם בשבוע-שבועיים).

אשמח שתירשמו לפני שאני מוציא את העדכון הערב!

https://forms.gle/oQ2EskhZzYUH2ZD17
מחשבות על בינה: היא עדיין לא שם ברגעי האמת.

כשנה אחרי ההתפוצצות, אני מוצא את עצמי בוחן את המודלים השונים של ה AI מכל מיני כיוונים. זה מרגיש לי שהתחום מתחלק ל:

עיצוב - תמונות, וידאו, גרפיקות, בניית דפי נחיתה
טקסט - צ׳אט ג׳יפיטי, קלוד, לאמה 2
זיוף עמוק - deep fake, שכפול קול, ליפסינק

יש גם המון טרנדים: בוטים, סוכני AI, שדרוג של האוטומציות. המון ממשקים שמתחברים למודלים של שפה.

אבל בסוף, כשאני לוקח מודל שפה לקצה ומתקיל אותו באמת ומבקש קוד שעובד מא׳ ועד ת׳, ב-95% מהמקרים אקבל קוד שלא יעבוד בפעם הראשונה, אולי בפעם השלישית אחרי דיוקים.

לגבי כתיבת מסמכים, אני מקבל סגנון לא מספיק איכותי, קצר מדי ברוב המקרים, וממש מלחמה כדי ליצור משהו רציף ארוך וקוהרנטי בצורת מאמר או חוברת כלשהי.

לגבי מתמטיקה, חישובים, בעיות סטטיסטיות וניתוח נתונים - ברעיון זה עובד נחמד, כהדגמה, אבל כשמגיעים לרגע האמת, פתאום המודל לא יכול לקבל קובץ עם המון דאטה והוא לא מצליח להתמודד איתו. דוגמת קובץ עם המון עמודים או טבלה עם כמןת רבה של שורות.

אז יהיה קיצוני להגיד שזו אכזבה, כי למרות הכל זו טכנולוגיה משגעת. אבל האכזבה שאני חש היא בעיקר מהיותי ״עצלן״ שמחפש פתרונות שלמים, וכרגע הפתרונות הנוכחיים לפעמים מאלצים אותי לעבוד יותר קשה מאשר אילו הייתי מוותר עליהם. לקבל קוד ולתקן אותו מאפס. לקבל ניתוח נתונים ולעבור על הטעויות מההתחלה. לתקן מאמרים וטקסטים.

בהתחלה גם התאכזבנו מתמונות עם 17 אצבעות בידיים או 2 ראשים, אבל וואו תראו איפה אנחנו עכשיו וכמה השתפרנו.

אז למה הבינה באמת טובה כרגע? לדברים קטנים. קטעים קטנים של קוד. של טקסט. ליצירת תמונות, לשכפול קול, לתרגום משפה לשפה, לליפסינק, להחלפת פנים. זה כן. אבל לדברים גדולים ולבעיות אמיתיות עסקיות של עולם אמיתי, שהם לא רק בוטים - פה אנחנו עדיין קצת תקועים.

זה עדיין דברים קטנים שיוצרים אימפקט גדול. אבל אין ספק שהאתגר יהיה לעלות קומה ולהצליח לפתור בעיות מורכבות אמיתיות גדולות ולא רק פתרונות קטנים, פלסטרים כאלה. אגב, גם לגבי אוטומציות, עדיין אנחנו בונים הכל ידנית אבל רק מוסיפים את חיבור מודל השפה וכדומה. אבל זה לא באמת 100% AI, זה פשוט משהו שעוזר לנו בדרך, בקטנה.

העתיד אמור להיות מסקרן עם AGI, בינה מלאכותית שיודעת להבין מה לא מספיק טוב ולהשתפר ולפתור בעיות שלמות לבדה. זה הסגנון של מודל Q* שנמצא בפיתוח של OpenAI ושמאוד מסקרן (ומסוכן). הדרך לשם עוברת בצעדים הקטנים. אז גם אם הבינה עדיין לא כאן במאני טיים, לא באמת היינו יכולים לפרוץ ככה בלעדיה.

ומה דעתכם?

*יובל אבידני - HACKIT*

בתמונה - אכזבה מאי היכולת לרשום את הטקסט כמו שצריך על התמונה 🤣
בשעות הקרובות זה אצלכם במייל - סיכום הרצאה, קופונים וקישורים. רוצים לוודא שאתם בתפוצה? זה הזמן, הירשמו פה >>> https://forms.gle/YfHJe4MrR1VnHTT58
בהמשך לפוסט שלי מאתמול אני מנסה לחשוב מה עוד נחדש?

- ניתוח נתונים מוצלח יותר - זיהוי מוצלח יותר של ספאם, של הונאות אשראי, של קמפיינים ממומנים, של טרגוט קהלי יעד
- הצפה של אוואטרים בגודל מלא כנציגי שירות במלונות, בחברות תעופה, במסעדות
- הולוגרמות של ממש, תלת מימד בלי משקפיים
- ליפסינק משוגע ברמה שלא נזהה אם זה DeepFake או לא
- בוטים קוליים שמחוברים למערכות מידע ומחליפים ממש בפועל נציגי תמיכה ושירות
- הלחנת שירים ומוזיקה בלחיצה כפתור, ממש בצורה איכותית ולא רק משהו קטן. יותר בסגנון סונו על סטרואידים
- תפקידים: כל ארגון יצטרך מהנדס פרומפטים וגם מומחה PoC, כזה שבונה כל מיני פתרונות סביב AI, פתרונות קטנים כאלה להוכחת היתכנות של פתרונות בארגון
- אוטונומיה ואוטומציה, ברכבים, בהזמנות מזון או ציוד
- עלייה במתקפות גניבות וזיופים, עלייה ברמת התחכום של ההאקרים ובכלל של העבריינים
- ולדעתי - רובוטיקה, שדעכה מאוד ב-20 השנים האחרונות, הולכת להתפוצץ עם AI בשנים הבאות. שובם של הרובוטים אם תרצו! זה יתפוצץ Bug Time

אגב, זה עניין של זמן עד שהממשלות והרגולציה יחרבו לנו את כל הכיף שאנו מרגישים בשלב הזה. הן כבר מתחילות, אנחנו נתבאס ברמות.

ועד אז, תרימו למורה שלי לאנגלית מגיל 0, וויל סמית׳ שממנו האנגלית שלו. ותראו כמה יפה לו כיפה בעזה! תודה לחיים התותח, ששותף לקהילה שלי, וגם בעצמו מנהל קהילה אדירה בטלגרם של AI שנקראת @AI_tg_il שמפנק אותי בתמונות אדירות של מידג׳רני.
סיכום ההרצאה, ההמלצות, הקישורים והקופונים הבלעדיים שלי - הכל מחכה לכם פה:

https://bit.ly/yuv-ai
כלי AI חדש בשם AnyText מסוגל לשלב טקסט במיקום מדויק בתמונה לפי בחירתנו!

מזינים תיאור של מה שנרצה ליצור יחד עם טקסט, מסמנים את האיזור בו נרצה שהטקסט יופיע - ובום! יש לנו את זה!

תודה ל @⁨אביץ⁩ המלך שהביא את הכלי לידיעתי!
הידעתם? אימון בסיס של מודל שפה גדול, שעבורו נאספו חומרים מהאינטרנט במשקל כולל של 10 טרה-בייט, יימשך כ-12 ימים אם מריצים אותו על 6000 קלאסטרים (יחידות עיבוד גרפיות מיוחדות GPU).

העלות? 2 מיליון דולר!

מקור: דקה 20:45 בהרצאה המעולה של בכיר OpenAI לשעבר, אנדראה קפארת׳י!

*יובל אבידני - HACKIT*

https://youtu.be/zjkBMFhNj_g?si=_ZGRzc4fQE3rwXua
הקרנת בכורה! בסרטון הזה נדבר על אחד הכלים הכי עוצמתיים היום בתחום יצירת התמונות עם בינה מלאכותית - ComfyUI. זה כלי ששרף לאנשים תאים במוח מרוב המורכבות שלו וגרם להרבה מאוד להתייאש מסטייבל דיפיוז'ן. הפעם אני עושה סדר מוחלט, מסביר מה זה בכלל דיפיוז'ן, איך הוא עובד מתחת למכסה המנוע, ולמה הכלי הזה הוא כל כך אדיר ועוצמתי וכדאי להכיר אותו.

נדבר על:
מה זה מודל דיפיוז'ן, מהן ההגדרות השונות שיש בסטייבל דיפיוז'ן שמסבכות את כולנו, מה תהליך העבודה הקל והנוח ביותר עם קופי, ונבנה את הבסיס שצריך כדי להפוך לנינג'ת קומפי אמיתית!

https://youtu.be/xeyyNTyuF8s
המדריך השלם לפוקוס: כלי חינמי ליצירת תמונות AI באיכות מטורפת!

בסרטון זה אסביר על כלי מדהים וחינמי שנקרא FOOOCUS, שמנגיש את העבודה עם סטייבל דיפיוז'ן לרמה שכל אחד ואחת יכולים בלחיצות ספורות להתחיל ליצור תמונות עם AI - ובחינם לחלוטין!

בלי צורך בידע טכני, בלי צורך בקוד, בלי צורך להסתבך. מהיר, פשוט וקל.
כדי להעשיר אף יותר, אני מסביר על האפשרויות השונות שיש בכלי העוצמתי והפשוט הזה, לרבות יצירת תמונות על בסיס תמונות קיימות, הוספת אלמנטים לתמונה ועוד.

הקישור פה ⬇️

https://youtu.be/iT8qapeteqA
Channel name was changed to «HACKIT - בינה מלאכותית בעברית»
גם אתם בעלי עסק שלא מבינים את שפת רשות המיסים? מה הם רוצים בדוח השנתי? מה מוכר כהוצאה ומה לא?

לקחתי את המדריך של מס הכנסה ומידע נוסף, יצרתי GPT בשם "מגרש המיסים" שאמור להפוך את שפת המיסים (שאני קורא לה "מיסית" - מיסים וסינית) לשפת בני אדם נורמלים שיכולים להבין מה רוצים מהחיים שלהם. לא תמיד הכל מדויק שם אבל זה לפחות מצליח להשיב על שאלות ולהבהיר מושגים הזויים שמי יודע למה החליטו לכנות אותם כך.

מגרש המיסים זמין כבר עכשיו למנוי GPT PLUS בקישור הבא:
https://chat.openai.com/g/g-J96mH9KKb-mgrsh-hmysym

*יובל אבידני - HACKIT*
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"הצילו, הצילו! שד בא לקחת אותי הצילו!" בגרסת יוסיאן 🤣🤣🤣
בואו נדבר על הצדדים המסוכנים המפחידים והאפלים של ה-AI - ועל הנסיך הניגרי שעומד לחזור ביג טיים.

כולנו נחשפנו בדרך כזו או אחרת לכלים האדירים ששוטפים את הרשת. החלפת פנים, החלפת קול, חיקוי טונציה של כתב או בלוגר, בוטים קוליים שמנהלים שיחות קולחות, דיבוב של סרטונים משפה לשפה. כלים אדירים, טכנולוגיות משוגעות. אבל לא כל אחד משתמש בכך לטוב.

הנסיך הניגרי, עוקץ הונאות אדיר בהיקפיו, שבו נשלחים מיילים זועקים לעזרה או מורישים מיליונים או סוחטים אנשים עם איומים על פרסום תכנים אינטימיים, עד כדי אנשים שהתאבדו בשל הפחד מהבושה, פעל שנים רבות. התרגלנו. הכרנו. עבר.

באותה קלות של שליחת מיילים לתפוצה אדירה, ניתן היום לקחת תמונה בודדת של אנשים או ילדים, להלביש אותה על סרטוני מין ואלימות, לסחוט, לבייש, להעליל, לשקר, לזייף, והכל בכמה קליקים בודדים במקרה הטוב.

תוסיפו לזה את היכולות הבאות שקיימות:

- לשכפל ממש את הקול של האדם, לדגום את הקול שלו וליצור מודל קולי, בכל השפות, ולהשתמש בו כנגדו. כך השתמשו כנגד משפחה שטענו שהילדה נחטפה, שעה שהייתה בכלל בבית הספר.

- ולא רק בהקלטות קוליות, הסרטון האחרון שלי מציג הוכחה לשינוי קול בזמן אמת שמשתמש במודל שאומן מראש על קול של אדם כלשהו, וכך, בשילוב עם שימוש במאגרי מידע שדלפו מזמן שמכילים את כל הפרטים שנמצאים במשרד הפנים נכון ל-2020, כל אחד יכול להתקשר בשם כל אחד ולהזדהות לפי המידע העדכני שדלף לרשת. לקופת חולים, לבנקים, לחברות אשראי, לביטוחים.

- לקחת פנים של כל אחד, ועם צילום גוף מספיק איכותי ומושקע, להחליף רק פנים, להוסיף דגימת קול, ושלום על ישראל יש וידאו אמיתי לגמרי.

- לא רק זה, אפשר כבר להזרים בזמן אמת החלפת פנים, בשיחות וידאו, כך שרואים ממש בן אדם אחר במצלמה בזמן אמת! ניסיתי את זה וזה עובד פחד פחדים. נשאר רק לחבר את הדגימה הקולית בזמן אמת וזה ממש ממש ממש ממש מסוכן.

- והילדים. אוי הילדים. טיקטוק. אינסטוש. אתרים מפוקפקים כלשהם. איזו התמודדות השם ישמור ויציל. מה אפשר לעשות היום. רק רחמי שמיים יצילו ממה שבפתח היום. כמה אפשר להשפיל בקלות. לפגוע. להזיק.

הצבתי לעצמי יעד ל-2024. לא רק לרדת לקרביים של ה DeepFake, אלא גם ליצור מאסטר קלאס שיסביר בדיוק איך זה עובד ומהם הניואנסים שיאפשרו לנו לזהות מה אמיתי ומה לא. ההזדמנות של ה-AI נפלאה להמון שימושים, אך בתור איש סייבר במקצועי, יש כאן סכנות מבהילות שמדירות שינה מהעין. רגולציה לא מספיקה כאן. ותופתעו (או שלא) לגלות שמי שמחזיק בכלים הפוגעניים העוצמתיים ביותר הן החברות הגדולות שפתחו בעצמן מודלים כאלה. פייסבוק בראש החברות האלה. זה צריך להגיע לשימוש בסנאט ובקונגרס בדחיפות. הם יגידו כמה הכל מוגן ושמור, ואנחנו נמשיך להילחם להגנת הילדים שלנו.

הנסיך הניגרי בפורמט החדש יהיה מתקדם יותר. סרטוני וידאו שלכם, הקלטות של הקרובים שלכם, איומים וסחיטות כאשר הכל בלוף אחד גדול. אנחנו בעידן שבו כל מה שנראה או נשמע יהיה שקר אחד גדול. אנחנו מוכרחים לפתח יכולות חדשות. לא רק להתלהב, אלא גם להיזהר מאוד. לחשוד. להטיל ספק. לא להאמין לשום דבר. ואם תרצו לדעת עוד, תגיבו על הפוסט הזה שאדע לקחת אתכם בחשבון ברגע שהמאסטר קלאס עולה לאוויר ו/או שאעלה אתכם לוובינר שמראה לכם כמה אנחנו באמת צריכים להיזהר ולהישמר.

ומה אתם חושבים על כל מה שעומד בפנינו? איך הייתם מציעים לבדוק מה אמיתי ומה לא?
🤯1
יצרתי דואט של ישי ריבו ואד שירן, בתקווה לימים טובים יותר. ומסתבר שהם משתלבים כל כך יפה ביחד.

https://www.instagram.com/reel/C2cg0KEIG-K/?igsh=MjBkNGM1OHVycXQ2