زاکانی شهردار تهران شد
🔹علیرضا زاکانی با کسب اکثریت آرای منتخبین شورای ششم تهران به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شد.
@gorava
🔹علیرضا زاکانی با کسب اکثریت آرای منتخبین شورای ششم تهران به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شد.
@gorava
♦️بازار هفتگی دام در بهرمان تعطیل شد
🔺سلطانی نسب، بخشدار بخش مرکزی سراب در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان و بر اساس مصوبات ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا، پنجشنبه بازار دام روستای بهرمان فردا ۱۴ مرداد ماه تعطیل است
@gorava
🔺سلطانی نسب، بخشدار بخش مرکزی سراب در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان و بر اساس مصوبات ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا، پنجشنبه بازار دام روستای بهرمان فردا ۱۴ مرداد ماه تعطیل است
@gorava
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⚠️اگر فرزند کوچک دارید حتما تماشا کنید و مراقب باشید!
کودک سکه قورت داده و در حال خفه شدن است، تا اینکه دکتر در نهایت خونسردی و مهارت کودک را نجات می دهد👏
@gorava
کودک سکه قورت داده و در حال خفه شدن است، تا اینکه دکتر در نهایت خونسردی و مهارت کودک را نجات می دهد👏
@gorava
با توجه به نزدیک شدن ماه محرم وشرایط کرونایی روستا؛آیا با عزاداری،و دادن شام وناهار در داخل مسجد روستا موافقید؟
Anonymous Poll
36%
۱-بلی
64%
۲-خیر
جوادی-غرض یتیشدی وقت وداع حسینه
استریوشهرام09143577863
🎙حاج نادر جوادی
🎋 #روضه وداع
#حضرت_امام_حسین_ع
پیشاپیش فرا رسیدن ماه محرم،ماه عزا بر امام حسین ویاران پاکش را خدمت شما بزرگواران تسلیت عرض مینماییم
@gorava
🎋 #روضه وداع
#حضرت_امام_حسین_ع
پیشاپیش فرا رسیدن ماه محرم،ماه عزا بر امام حسین ویاران پاکش را خدمت شما بزرگواران تسلیت عرض مینماییم
@gorava
قبل از ازدواج به خانواده همسر دقت کنید.
فرزندان عصاره ی تربیتی خانواده هستند و اختلاف فرهنگی حتما روی آنها تاثیر خواهد داشت. اختلاف فرهنگی رو با اختلاف طبقاتی اشتباه نگیرید
@gorava
فرزندان عصاره ی تربیتی خانواده هستند و اختلاف فرهنگی حتما روی آنها تاثیر خواهد داشت. اختلاف فرهنگی رو با اختلاف طبقاتی اشتباه نگیرید
@gorava
▪️محرم در راه است.
🏴خوش بحال کسانی که
هم زنجیر میزنند!
و هم زنجیری از پای گرفتاری باز میکنند...!
🏴هم سینه میزنند!
و هم سینه ی دردمندی را از غم و آه نجات میدهند...!
🏴هم اشک میریزند!
و هم اشک از چهره ی انسانی پاک میکنند...!
🏴هم سفره می اندازند!
هم نان از سفره کسی نمیبرند..!
آنوقت با افتخار میگویند:
" یاحسین
@gorava
🏴خوش بحال کسانی که
هم زنجیر میزنند!
و هم زنجیری از پای گرفتاری باز میکنند...!
🏴هم سینه میزنند!
و هم سینه ی دردمندی را از غم و آه نجات میدهند...!
🏴هم اشک میریزند!
و هم اشک از چهره ی انسانی پاک میکنند...!
🏴هم سفره می اندازند!
هم نان از سفره کسی نمیبرند..!
آنوقت با افتخار میگویند:
" یاحسین
@gorava
وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ ۖ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً ۖ وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ
براى هر امّتى اجل و سرآمدى است. پس هرگاه اجلشان فرا رسيد، نه مىتوانند لحظهاى تأخير اندازند و نه پيشى گيرند.
...تشکر واعتذار...
🌱ایزدمنان را سپاس گزاریم که انسان های بزرگواری در غمناک ترین روزهای زندگی مان ما را از نعمت حضورشان بهره مند نمودند که همدردی شان التیامی است بر دل های داغدیده ما.
با نهایت احترام و رعایت ادب و در کمال تواضع و ارادت و با عرض سپاس، بدینوسیله مراتب قدردانی و تشکر خود را از یکایک شما سروران، عموم اهالی شریف و قدرشناس روستاهای گوراوان وتازه کند علیا؛ اقوام و دوستان آشنایان عزیز و بزرگوار ، میهمانان عزیز و گرامی از شهرها و روستاهای همجوار اقشار مختلف مردم که در مراسم تشییع جنازه، تدفین و شام غریبان ومراسم ختم مرحوم مغفور شادروان؛کربلایی محمد احسانی شرکت نموده و یا با ابراز همدردی از طریق تماس تلفنی، صدور اعلامیه، ارسال پیام تسلیت از طریق پیامک یا فضای مجازی ما را قرین محبت خود قرار داده اند و با حضور پر محبت خویش، خانواده های عزادار را منت دار وجود پر خیر و برکت شان نمودند، سپاسگزاری نموده و از اینکه بدلیل تالمات و کثرت اظهار همدردی کنندگان، امکان تشکر حضوری میسر نیست قلباً تقاضای عفو و بخشش نموده و امیدواریم خداوند بزرگ توفیق عنایت فرماید تا بتوانیم لطف، محبت و زحمات شما بزرگواران را در روزهای خیر و شادی تان جبران نماییم.
از طرف خانوادهای:احسانی وخانی
@gorava
براى هر امّتى اجل و سرآمدى است. پس هرگاه اجلشان فرا رسيد، نه مىتوانند لحظهاى تأخير اندازند و نه پيشى گيرند.
...تشکر واعتذار...
🌱ایزدمنان را سپاس گزاریم که انسان های بزرگواری در غمناک ترین روزهای زندگی مان ما را از نعمت حضورشان بهره مند نمودند که همدردی شان التیامی است بر دل های داغدیده ما.
با نهایت احترام و رعایت ادب و در کمال تواضع و ارادت و با عرض سپاس، بدینوسیله مراتب قدردانی و تشکر خود را از یکایک شما سروران، عموم اهالی شریف و قدرشناس روستاهای گوراوان وتازه کند علیا؛ اقوام و دوستان آشنایان عزیز و بزرگوار ، میهمانان عزیز و گرامی از شهرها و روستاهای همجوار اقشار مختلف مردم که در مراسم تشییع جنازه، تدفین و شام غریبان ومراسم ختم مرحوم مغفور شادروان؛کربلایی محمد احسانی شرکت نموده و یا با ابراز همدردی از طریق تماس تلفنی، صدور اعلامیه، ارسال پیام تسلیت از طریق پیامک یا فضای مجازی ما را قرین محبت خود قرار داده اند و با حضور پر محبت خویش، خانواده های عزادار را منت دار وجود پر خیر و برکت شان نمودند، سپاسگزاری نموده و از اینکه بدلیل تالمات و کثرت اظهار همدردی کنندگان، امکان تشکر حضوری میسر نیست قلباً تقاضای عفو و بخشش نموده و امیدواریم خداوند بزرگ توفیق عنایت فرماید تا بتوانیم لطف، محبت و زحمات شما بزرگواران را در روزهای خیر و شادی تان جبران نماییم.
از طرف خانوادهای:احسانی وخانی
@gorava
Https://iPorse.ir/6135890
از طرف پسر مرحوم محمد احسانی تقاضای خواندن فاتحه و قران در صفحه یادبود ایشان را داریم
@gorava
از طرف پسر مرحوم محمد احسانی تقاضای خواندن فاتحه و قران در صفحه یادبود ایشان را داریم
@gorava
iporse.ir
یادبود شادروان محمد احسانی
سامانه یادبود مجازی آی پُرسِه
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات
فلسفه طشت گذاری چیست؟
طشت گذاری یک مراسم سنتی ، مذ.هبی اردبیلی و جزء سنتهای عزاداری ایران است . فلسفه آنهم این است که وقتی سیدالشهدا از مکه به سمت کوفه حرکت کردند در یکی از محلهای توقف نزدیک به کوفه فرمودند که این چشمه آب بردارید . اطرافیان حضرت با وجود اعتقاد به این که امام معصوم از وقایع آگاه است ، از حضرت پرسیدند : چرا از این چشمه آب برداریم ؟ چشمه پر آب تری در منزل بعدی وجود دارد . اطرافیانی که عارف تر و عالم تر بودند گفتند به فرموده امام معصوم نمی توان شبهه وارد کرد ، همه ظرفها و طشتها را پر از آب کنید . وقتی کاروان به منزل بعدی رسید دیدند که آن چشمه کاملا خشک شده است . هنگامی که کاروان به صحرای کربلا وارد شد و با لشگر حر بن ریاحی که به قصد دستگیر کردن امام به کربلا آمده بود رو به رو شد ، دیدند که سپاهیان حر از تشنگی در معرض مرگ قرار دارند ، امام به حر پیغام داد که من برای تو و سپاهیانت آب آورده ام . آبها را به طشت می ریختند و سپاه حر از آن می نوشیدند . استاد شهریار در این باره شعری دارد که :
آب خود با دشمنان تشنه قسمت می کند عزت و آزادگی بین تا کجا دارد حسین
این را می توانیم فلسفه مراسمی بدانیم که هر ساله در ابتدای ماه محرم به منظور اعلان عزا برگزار می شود .
و به قولی:
طشت گذاری، مراسم سنتی در عزاداری ایام عاشورا است که عمدتاً در شهرستان اردبیل برگزار میشود. طشتهای آب را در مساجد و حسینیه ها میآورند و سمبل یک حادثه تاریخی است که در کربلا اتفاق افتاده است.
در توضیح سنت مرسوم در اردبیل نوشته اند:”این مراسم از سه روز مانده به محرم در مسجد جامع، مسجد اعظم و سپس در مساجد دیگر اجرا میشود. طشتها را بالای سرها میگیرند و مسجد را دور میزنند، سپس در داخل آنها آب میریزند. مردم دست به طشت و آب میزنند و نوعی بیعت با امام حسین علیه السلام و حمایت از عباس علیه السلام میکنند. آب طشتها را مردم در شیشه هایی برای شفا و تبرک برمیدارند. این سنت از حادثه جوانمردانه آب دادن امام حسین علیه السلام به سپاه حر در 27 ذیحجه گرفته شده، که آب مشکها را در طشتها ریختند و تمام لشکر حر و اسبان را سیراب کردند. این سنت سمبل یک تأسی از اقدام سالار شهیدان است” به این مراسم طشت گردانی هم میگویند
@gorava
فلسفه طشت گذاری چیست؟
طشت گذاری یک مراسم سنتی ، مذ.هبی اردبیلی و جزء سنتهای عزاداری ایران است . فلسفه آنهم این است که وقتی سیدالشهدا از مکه به سمت کوفه حرکت کردند در یکی از محلهای توقف نزدیک به کوفه فرمودند که این چشمه آب بردارید . اطرافیان حضرت با وجود اعتقاد به این که امام معصوم از وقایع آگاه است ، از حضرت پرسیدند : چرا از این چشمه آب برداریم ؟ چشمه پر آب تری در منزل بعدی وجود دارد . اطرافیانی که عارف تر و عالم تر بودند گفتند به فرموده امام معصوم نمی توان شبهه وارد کرد ، همه ظرفها و طشتها را پر از آب کنید . وقتی کاروان به منزل بعدی رسید دیدند که آن چشمه کاملا خشک شده است . هنگامی که کاروان به صحرای کربلا وارد شد و با لشگر حر بن ریاحی که به قصد دستگیر کردن امام به کربلا آمده بود رو به رو شد ، دیدند که سپاهیان حر از تشنگی در معرض مرگ قرار دارند ، امام به حر پیغام داد که من برای تو و سپاهیانت آب آورده ام . آبها را به طشت می ریختند و سپاه حر از آن می نوشیدند . استاد شهریار در این باره شعری دارد که :
آب خود با دشمنان تشنه قسمت می کند عزت و آزادگی بین تا کجا دارد حسین
این را می توانیم فلسفه مراسمی بدانیم که هر ساله در ابتدای ماه محرم به منظور اعلان عزا برگزار می شود .
و به قولی:
طشت گذاری، مراسم سنتی در عزاداری ایام عاشورا است که عمدتاً در شهرستان اردبیل برگزار میشود. طشتهای آب را در مساجد و حسینیه ها میآورند و سمبل یک حادثه تاریخی است که در کربلا اتفاق افتاده است.
در توضیح سنت مرسوم در اردبیل نوشته اند:”این مراسم از سه روز مانده به محرم در مسجد جامع، مسجد اعظم و سپس در مساجد دیگر اجرا میشود. طشتها را بالای سرها میگیرند و مسجد را دور میزنند، سپس در داخل آنها آب میریزند. مردم دست به طشت و آب میزنند و نوعی بیعت با امام حسین علیه السلام و حمایت از عباس علیه السلام میکنند. آب طشتها را مردم در شیشه هایی برای شفا و تبرک برمیدارند. این سنت از حادثه جوانمردانه آب دادن امام حسین علیه السلام به سپاه حر در 27 ذیحجه گرفته شده، که آب مشکها را در طشتها ریختند و تمام لشکر حر و اسبان را سیراب کردند. این سنت سمبل یک تأسی از اقدام سالار شهیدان است” به این مراسم طشت گردانی هم میگویند
@gorava
باتوجه به تماس های مکرر شما با اینجانب در مورد شماره تلفن های ثابت روستا به اطلاع می رساند که به عنوان مثال اگر شماره کسی قبلا۴۳۴۳۶۷۷۴بود؛بعد از تغییر بوجود آمده شده۴۳۴۳۸۱۷۴
دو رقم آخر شماره ها ثابت مانده ولی دو شماره اول ،۸۰یا۸۱شده است
@gorava
دو رقم آخر شماره ها ثابت مانده ولی دو شماره اول ،۸۰یا۸۱شده است
@gorava