Giler Deco
4.9K subscribers
385 photos
4 videos
1 file
229 links
Follow sosial media kami:

Facebook: facebook.com/gilerdeco
Instagram: instagram.com/gilerdeco
Twitter: twitter.com/gilerdeco
Website: gilerdeco.com
Download Telegram
Pokok skybird ni sesuai sangat kalau korang nak letak kat ruang tamu atau bilik. Dapat menyegarkan lagi suasana rumah anda.

Namun, ada beberapa cara penjagaan yang korang perlu tahu sebelum menghias rumah anda dengan pokok ini. Jom kita lihat!

https://gilerdeco.com/pokok-skybird/
Semua rumah atau ruangan boleh deko mengikut citarasa diri sendiri tidak kira sama ada ia rumah banglo mewah, apartment, atau rumah flat sekalipun.

Malah, rumah flat sangat mudah untuk dihias kerana ia tidak memerlukan bajet yang banyak. Lebih-lebih lagi pada ruang tamu.

https://gilerdeco.com/deko-ruang-tamu-rumah-flat/
Sekarang dah banyak laci dan kabinet di dapur yang dapat menyimpan barang-barang dapur dengan sistematik dan kemas.

Rasanya berbaloi kalau anda ada kabinet atau aksesori ni di dapur sebab ia akan memudahkan kerja di dapur sekaligus dapat membahagiakan hati isteri 🥹🥰

https://gilerdeco.com/laci-kabinet-dapur-dan-aksesori-lain/
Rumah kampung tak semestinya tak boleh deko cantik-cantik. Malah ada yang ubahsuai ruang tamu rumah kampung mereka menjadi cantik dan menarik sepeti berada di rumah banglo yang mewah!

Jom kita tengok idea dan inspirasi untuk deko ruang tamu bagi rumah kampung.

https://gilerdeco.com/deko-ruang-tamu-rumah-kampung/
Korang pernah alami masalah peti kurang sejuk? Mesti anda sakit hati kan sebab banyak makanan yang akan rosak kalau peti kurang sejuk.

Jika anda ada mengalami masalah tersebut, boleh cuba cara ni.

https://gilerdeco.com/cara-atasi-masalah-peti-air-kurang-sejuk/42240/
Pernah tak korang bangun tidur kemudian rasa gatal-gatal kat badan korang? Kemungkinan anda terkena hama yang ada pada tilam.

Dah berapa lama anda tak cuci tilam? Tahukah anda, purata hama pada tilam anda jika tidak cuci atau jemur di tengah panas adalah 100,000 hingga sejuta ekor dan ia bergantung kepada berapa lama anda menggunakan tilam tersebut.

Disini kami telah senaraikan langkah-langkah yang anda perlu buat untuk cuci tilam. Semoga bermanfaat!

https://gilerdeco.com/langkah-hilangkan-hama-pada-tilam/
Istilah deko mid-century modern mungkin kedengaran asing di Malaysia, namun konsep ini dilihat merupakan satu dekorasi yang timeless dan sentiasa mendapat tempat di hati para pemilik rumah.

Jom kita lihat idea dekorasi ruang makan berkonsepkan mid century moden. Semoga bermanfaat! 🥰

https://gilerdeco.com/10-idea-deco-ruang-makan-mid-century-modern/
Mesti ramai suri rumah yang idamkan dapur berkonsepkan hitam putih, kan? Warnanya membuatkan dapur anda nampak lebih versatil dan elegant. Ia juga sudah menjadi trend terkini.

Jom kita lihat beberapa inspirasi dapur hitam putih yang mungkin akan menarik minat anda untuk mengubahsuai dapur selepas ni 🤭

Semoga bermanfaat!

https://gilerdeco.com/dapur-hitam-putih/
Lampu ini ibarat barang kemas. Makin lama dipakai, jika tak digilap maka hilanglah serinya. Ada masanya anda perlu melakukan sedikit pembersihan agar ia kembali nampak bersinar.

Namun, anda perlu tahu beberapa cara dan alatan yang betul supaya lampu lama rumah anda kembali bersih dan berkilat.

https://gilerdeco.com/tips-cuci-lampu-dengan-selamat/
Secara amnya, deko ruang tamu memanjang adalah sangat unik dan tidak mudah bagi memastikan dekorasi untuk ruang tersebut menjadi lebih menarik.

Ada beberapa idea yang korang boleh lihat untuk jadikan ruang tamu memanjang di rumah anda tidak nampak sempit dan teratur. Semoga bermanfaat!

https://gilerdeco.com/idea-deko-ruang-tamu-memanjang/