قدیما یه شاگرد کفاشی بود، هر روز میرفت لب رودخونه برای درست کردن کفش، چرم میشست؛
اوستاش هر روز قبل رفتن بهش سیلی میزد، میگفت اینو میزنم تا چرم رو آب نبره! یه روز شاگرد داشت میشُست که چرم رو آب برد، با خودش گفت اوستا هر روز به من چَک میزد که آب نبره چرم رو، الان بفهمه قطعا زنده م نمیذاره!
با ترس و لرز رفت و هرجوری بود به اوستاش گفت جریان رو، ولی اوستاش گفت باشه عیب نداره. شاگرد با تعجب پرسید نمیزنیم؟ اوستاش گفت من میزدم که چرم رو آب نبره! الان که آب برده دیگه فایده ای نداره...
زندگی هم همینه، تمام تلاشتون رو بکنید چرم رو آب نبره، وقتی چرمتون رو آب برد دیگه فایده نداره، حرص نخورید
يعنى برای چیزی که خراب شده نیاز نیست دست و پا بزنی از الان به بعد رو بساز
از الان به بعد چیزی رو از دست نده،
توی زندگی هامون
گاهی (زمان) میشه چرم
گاهی موفقیت میشه چرم
گذشته هرچی بوده و نبوده رو با خودش چال کرده
تو چرا میخوای خودتو چال کنی؟
اوستاش هر روز قبل رفتن بهش سیلی میزد، میگفت اینو میزنم تا چرم رو آب نبره! یه روز شاگرد داشت میشُست که چرم رو آب برد، با خودش گفت اوستا هر روز به من چَک میزد که آب نبره چرم رو، الان بفهمه قطعا زنده م نمیذاره!
با ترس و لرز رفت و هرجوری بود به اوستاش گفت جریان رو، ولی اوستاش گفت باشه عیب نداره. شاگرد با تعجب پرسید نمیزنیم؟ اوستاش گفت من میزدم که چرم رو آب نبره! الان که آب برده دیگه فایده ای نداره...
زندگی هم همینه، تمام تلاشتون رو بکنید چرم رو آب نبره، وقتی چرمتون رو آب برد دیگه فایده نداره، حرص نخورید
يعنى برای چیزی که خراب شده نیاز نیست دست و پا بزنی از الان به بعد رو بساز
از الان به بعد چیزی رو از دست نده،
توی زندگی هامون
گاهی (زمان) میشه چرم
گاهی موفقیت میشه چرم
گذشته هرچی بوده و نبوده رو با خودش چال کرده
تو چرا میخوای خودتو چال کنی؟
✍ از صبح که چشم باز میکنی، تا شب، چند کلمه، خرج میکنی ؟
آری خرج ...
- کلماتی که از ما صادر میشوند، خرج دارند!
ومحل تأمین این هزینه، روحِ ماست ...
کلمات از روح کَنده میشوند.
برای همین هم هست که کلام بعضیها آرامت میکند و کلام بعضیها، منقبضت ...
※ مراقب باش، آنقدر کلمه خرج نکنی
یا آنقدر با اظهار نظرهای بیهوده، از روحت هزینه ندهی، که وقت خواب، جانِ پرواز بسمت خوابهای زیبا را از آن بگیری ...
✓ امروز، از همین الآن ... تا شب،
حساب و کتاب کلماتت را داشته باش!
★ هرجایی که میشود حرف نزنی ... نزن!
و هرجا که باید حرف بزنی؛
با پرمهرترین کلام، پاسخت را به زبان بیار
آری خرج ...
- کلماتی که از ما صادر میشوند، خرج دارند!
ومحل تأمین این هزینه، روحِ ماست ...
کلمات از روح کَنده میشوند.
برای همین هم هست که کلام بعضیها آرامت میکند و کلام بعضیها، منقبضت ...
※ مراقب باش، آنقدر کلمه خرج نکنی
یا آنقدر با اظهار نظرهای بیهوده، از روحت هزینه ندهی، که وقت خواب، جانِ پرواز بسمت خوابهای زیبا را از آن بگیری ...
✓ امروز، از همین الآن ... تا شب،
حساب و کتاب کلماتت را داشته باش!
★ هرجایی که میشود حرف نزنی ... نزن!
و هرجا که باید حرف بزنی؛
با پرمهرترین کلام، پاسخت را به زبان بیار
جهان سوم کجاست؟
جهان سوم جاییست که
درآمد یک دعانویس از یک متخصص بیشتره
بسیاری از مردمانش با یک
استخاره هدف تعیین میکنند
و با یک عطسه از هدف خود دست میکشند.
@futuretoday
جهان سوم جاییست که
درآمد یک دعانویس از یک متخصص بیشتره
بسیاری از مردمانش با یک
استخاره هدف تعیین میکنند
و با یک عطسه از هدف خود دست میکشند.
@futuretoday
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کاش می شد که کسی می آمد...
باور تیره ی ما را می شست!!
وبه ما می فهماند
دل ما منزل تاریکی نیست!
"اخم"
برچهره بسی نا زیباست
بهترین واژه همان"لبخند"است
که ز لبهای همه دور شده ست!
کاش می شد!!!
که به انگشت
نخی می بستیم!
تا فراموش نگردد هنوز
""انسانیم""
باور تیره ی ما را می شست!!
وبه ما می فهماند
دل ما منزل تاریکی نیست!
"اخم"
برچهره بسی نا زیباست
بهترین واژه همان"لبخند"است
که ز لبهای همه دور شده ست!
کاش می شد!!!
که به انگشت
نخی می بستیم!
تا فراموش نگردد هنوز
""انسانیم""
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گاهی کوچکترین گام در مسیری درست، منجر به بزرگترین گام زندگی شما می شود.
Sometimes the smallest step in the right direction ends up being the biggest step of your life.
Sometimes the smallest step in the right direction ends up being the biggest step of your life.
خنده و سکوت دو تا ابراز قوی هستن، خنده برای حل خیلی از مشکلات
و سکوت برای اجتناب از خیلی از مشکلات
@futuretoday
و سکوت برای اجتناب از خیلی از مشکلات
@futuretoday
- جایی به اسم بهشت وجود نداره؟!
+ نه جاناتان، جايی به اسم بهشت وجود نداره؛ بهشت، به تكامل رسيدنه...!
📕جاناتان مرغ دریایی
✍🏻 #ریچارد_باخ
+ نه جاناتان، جايی به اسم بهشت وجود نداره؛ بهشت، به تكامل رسيدنه...!
📕جاناتان مرغ دریایی
✍🏻 #ریچارد_باخ
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به هرکس نیکی کنی او را ساخته ای
و به هرکس بدی کنی به او باخته ای
پس بسازیم، نبازیم ....
و به هرکس بدی کنی به او باخته ای
پس بسازیم، نبازیم ....
حواستون هست آخرین جمعه ی تابستون قرن رو داریم تموم میکنیم!؟
و البته هر روز و هر ساعت ما همین داستان رو داره و فقط حواسمون بهش نیست !!!
@futuretoday
و البته هر روز و هر ساعت ما همین داستان رو داره و فقط حواسمون بهش نیست !!!
@futuretoday
جرأت کنید راست و حقیقی باشید.
جرأت کنید زشت باشید!
خود را همان که هستید نشان بدهید.
این بزک تهوع انگیز دوروئی
و دو پهلویی را از چهره روح خود
بزدایید، با آب فراوان بشوئید!
تا توانمندى هاى بيشترى از خود بيابيد
@futuretoday
جرأت کنید زشت باشید!
خود را همان که هستید نشان بدهید.
این بزک تهوع انگیز دوروئی
و دو پهلویی را از چهره روح خود
بزدایید، با آب فراوان بشوئید!
تا توانمندى هاى بيشترى از خود بيابيد
@futuretoday
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
گَر عـشق مَقصـد است
خوشـا لـذّتِ مَسـیر...
.
خوشـا لـذّتِ مَسـیر...
.
براى بدست آوردن موفقيت؛
بايد بدون ترس شيرجه بزني تو دل مشكلات،
برای شکاری که قراره بدست بیاری
برای آینده ای که میخوای بسازی
برای آبروت
برای خانواده ات
این ماه رو از همین اول سفت و محکم بگیر و شیرجه بزن تو دل هدف هات و بابتش هرکاری بکن
بزار یک بار هم که شده از انجام کار سخت لذت ببری،
پاییز شروع شد، آخرش باید چی رو بشمری؟
@futuretoday
بايد بدون ترس شيرجه بزني تو دل مشكلات،
برای شکاری که قراره بدست بیاری
برای آینده ای که میخوای بسازی
برای آبروت
برای خانواده ات
این ماه رو از همین اول سفت و محکم بگیر و شیرجه بزن تو دل هدف هات و بابتش هرکاری بکن
بزار یک بار هم که شده از انجام کار سخت لذت ببری،
پاییز شروع شد، آخرش باید چی رو بشمری؟
@futuretoday
وقتی به پا خیزی؛
تمام زمین و زمان
به خدمت تو درمی آیند
باور کن فقط خودت میتوانی
فریادرس نیازهای امروزت باشی،
پس به پا خیز و فریاد بکش
تا ساعاتی دیگر روز اول مهر نیز به خاطراتت میپیوندد!
آیا از آن راضی هستی ؟
@futuretoday
تمام زمین و زمان
به خدمت تو درمی آیند
باور کن فقط خودت میتوانی
فریادرس نیازهای امروزت باشی،
پس به پا خیز و فریاد بکش
تا ساعاتی دیگر روز اول مهر نیز به خاطراتت میپیوندد!
آیا از آن راضی هستی ؟
@futuretoday
#دلنوشته_محمد_عابری
قدم هایم را که تندتر میکنم بیشتر گوش نوازی میکند
لذت شنیدن صدای خِش خِش یک طرف
چشم نوازی رنگ های اصیل و پر از حس طرف دیگر
بعد از دو هفته، امروز پیاده روی خیلی چسبید
به قصد به آنسوی خیابان رفتم که برگ بیشتری سنگفرش خیابان را رنگی کرده بود،
دل را به دریا زدم و بیخیال واکسِ براق کفش هایم شدم که گویا نیاز داشت به زبان آید التماس کند که نروو
لحظه ای با خود به این فکر کردم که به همان اندازه که ما از برگ های پاییزی لذت می بریم
آیا برگ های خسته ی پاییزی هم از قدم های سنگینِ ما انسان ها به روی خودشان احساس خاصی دارند یا نه !
واقعا که ما انسان ها، عجیب هستیم و البته پیچیده،
از برگ ریزان پاییز لذت میبریم و به برگ ریزان کَردن وجودِ خود لحظه ای فکر نمی کنیم!
با شروع پاییز آماده ی عاشقی می شویم و از عشق درونِ خود بی خبریم!
با دیدن رنگ های پاییزی سلفیِ دوربینمان چلیک چلیک میکند و اما در آینه به بالا رفتن سن توجه نمیکنیم!
و این پاییز هم میگذرد و چی نصیبمان میشود !؟
خاطراتی زیبا ؟!
خب این که بهانه است
فشارهای کاری و شیفت های زیاد !؟
خب این که همیشگی است
این ها را وِل کن رفیق !
پاییز وقت ریزشِ بارِ اضافی است،
چه از درخت و چه از انسان!
مگر هر دو جان ندارند؟!
مگر هر دو نیاز به بهار ندارند؟!
پس چرا فقط درخت و برگانش نماد پاییز شده اند!؟
بیا تا در این فصل، در این عصر، در این دوره ...
سُنت شکنی کنیم ...
بیا تا ما اینبار زودتر از درختان برگ ریزانمان را شروع کنیم، خودمان را خلاص کنیم از هر چه تیرگی و سیاهی است، از هرچه که سنگینمان کرده،
تباهی و تلافی را بریزیم،
تا سپیدی و زلالی نصیبمان گردد
ناله و فغان را بریزیم،
تا لاله و جهان نصیبمان گردد
کینه و نفرت و بدلی رود تا
شفا و عزت و خوشدلی گردد روا
بیا پاییز را از خود بسازیم
شک ندارم که خدا از ساختار پاییز،
از این عظمت بیکران قصد و نیتی داشته
و خدا عالم است به آنچه انجام داده
بیا پاییز را از خود بسازیم
#محمد_عابری مهر ۹۹
قدم هایم را که تندتر میکنم بیشتر گوش نوازی میکند
لذت شنیدن صدای خِش خِش یک طرف
چشم نوازی رنگ های اصیل و پر از حس طرف دیگر
بعد از دو هفته، امروز پیاده روی خیلی چسبید
به قصد به آنسوی خیابان رفتم که برگ بیشتری سنگفرش خیابان را رنگی کرده بود،
دل را به دریا زدم و بیخیال واکسِ براق کفش هایم شدم که گویا نیاز داشت به زبان آید التماس کند که نروو
لحظه ای با خود به این فکر کردم که به همان اندازه که ما از برگ های پاییزی لذت می بریم
آیا برگ های خسته ی پاییزی هم از قدم های سنگینِ ما انسان ها به روی خودشان احساس خاصی دارند یا نه !
واقعا که ما انسان ها، عجیب هستیم و البته پیچیده،
از برگ ریزان پاییز لذت میبریم و به برگ ریزان کَردن وجودِ خود لحظه ای فکر نمی کنیم!
با شروع پاییز آماده ی عاشقی می شویم و از عشق درونِ خود بی خبریم!
با دیدن رنگ های پاییزی سلفیِ دوربینمان چلیک چلیک میکند و اما در آینه به بالا رفتن سن توجه نمیکنیم!
و این پاییز هم میگذرد و چی نصیبمان میشود !؟
خاطراتی زیبا ؟!
خب این که بهانه است
فشارهای کاری و شیفت های زیاد !؟
خب این که همیشگی است
این ها را وِل کن رفیق !
پاییز وقت ریزشِ بارِ اضافی است،
چه از درخت و چه از انسان!
مگر هر دو جان ندارند؟!
مگر هر دو نیاز به بهار ندارند؟!
پس چرا فقط درخت و برگانش نماد پاییز شده اند!؟
بیا تا در این فصل، در این عصر، در این دوره ...
سُنت شکنی کنیم ...
بیا تا ما اینبار زودتر از درختان برگ ریزانمان را شروع کنیم، خودمان را خلاص کنیم از هر چه تیرگی و سیاهی است، از هرچه که سنگینمان کرده،
تباهی و تلافی را بریزیم،
تا سپیدی و زلالی نصیبمان گردد
ناله و فغان را بریزیم،
تا لاله و جهان نصیبمان گردد
کینه و نفرت و بدلی رود تا
شفا و عزت و خوشدلی گردد روا
بیا پاییز را از خود بسازیم
شک ندارم که خدا از ساختار پاییز،
از این عظمت بیکران قصد و نیتی داشته
و خدا عالم است به آنچه انجام داده
بیا پاییز را از خود بسازیم
#محمد_عابری مهر ۹۹