سامانه مودیان (صورتحساب آسان)
1.29K subscribers
28 photos
83 videos
5 files
181 links
نرم‌افزار برخط واسط سامانه مودیان
ارتباط با ما📞
۰۲۱-۹۱۰۲۰۲۵۰
Download Telegram
وضعیت شخص خریدار در صورتحساب‌های الکترونیکی با الگو فروش ارز
درصورتیکه نوع شخص خریدار حقیقی یا فراگیر اتباع غیر ایرانی باشد، ثبت شماره ملی یا کد فراگیر اتباع غیر ایرانی برای خریدار الزامی است.

کانال اطلاع رسانی
https://t.me/easyinvoice
ثبت مشخصات خریدار در الگوی بلیط هواپیما
در مورد صورتحساب های الکترونیکی با الگوی بلیط هواپیما برای پروازهای داخلی ثبت مشخصات مسافر در صورتحساب الزامی است.
*چنانچه مسافر شخص ایرانی و یا اتباع غیر ایرانی مقیم ایران باشد؛ ثبت شماره ملی/کد فراگیر اتباع غیر ایرانی
*در صورتی که مسافر اتباع غیر ایرانی غیر مقیم ایران باشد، شماره گذرنامه خریدار می بایست در صورتحساب ثبت شود.
لینک اطلاع رسانی
https://t.me/easyinvoice
👍1
صورتحساب الکترونیکی نوع اول
در این نوع صورتحساب اطلاعات کامل خریدار و فروشنده ثبت میگردد،این اطلاعات شامل: نوع فروش، نوع خریدار، تاریخ و زمان صدور صورتحساب ، اطلاعات هویتی خریدار و فروشنده، مشخصات کالا و خدمات می باشد.
با توجه به اینکه در این نوع از صورتحساب های الکترونیکی،اطلاعات هویتی خریدار درج میشود، صورتحساب پس از صدور و ثبت در سامانه مودیان، اعتبارسنجی و پذیرش توسط سامانه، بر اساس شماره اقتصادی در کارپوشه خریدار درج گردیده و در صورت تایید خریدار به عنوان اعتبار مالیاتی برای ایشان محسوب خواهد گردید.
https://t.me/easyinvoice
👍1
شماره کوتاژ در الگو صادرات‌
در صورتحساب با الگو صادرات،ثبت فیلد شماره کوتاژ اظهارنامه گمرکی،اختیاری است. ولی شرط بهره مندی از معافیت نرخ صفر و مشوق های مالیاتی، ثبت این فیلد مطابق با اظهارنامه گمرکی است.

https://t.me/easyinvoice
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
موارد غیر قابل ویرایش  در صورتحساب‌های اصلاحی
۱.اطلاعات مربوط به خریدار
۲.شناسه کالا وخدمت
۳.نوع والگوی فروش
۴.نرخ مالیات بر ارزش افزوده

https://t.me/easyinvoice
👍4
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
⏸کد شعبه در صورتی که مودی شعبه ای از یک کسب و کار باشد، در صورت عدم درج کد شعبه، کد شعبه اصلی ملاک خواهد بود.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
روش تسویه در سامانه مودیان در مورد صورتحساب های الکترونیکی از نوع دوم ، سوم، قبوض خدماتی و صادرات روش تسویه نقدی می باشد. در صورتیکه روش تسویه از نوع نقدی/نسیه باشد،ثبت اطلاعات مربوط به فیلد های مبلغ پرداختی نقدی و مبلغ نسیه اجباری می باشد. https://t.me/easyinvoice
👍1🥰1
Easyinvoice.ir
📌نخستین نرم افزار واسط سامانه مودیان
با سامانه صورت حساب آسان به آسانی صورت حساب الکترونیکی صادر کنید 💥


#سامانه_مؤدیان

کانال اطلاع رسانی

https://t.me/easyinvoice
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وضعیت صورتحساب مرجع هنگام ایجادصورتحساب‌های ارجاعی
هنگام صدور صورتحساب ارجاعی صورتحساب مرجع باید در یکی ازوضعیت های تایید شده،تاییدسیستمی یا درانتظار واکنش باشد.
https://t.me/easyinvoice
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تاریخ کوتاژ اظهارنامه گمرکی در صورتحسابهای صادراتی اصلاحی
درصورتحسابهای صادراتی اصلاحی تاریخ کوتاژ اظهارنامه گمرکی نباید از تاریخ کوتاژ اظهارنامه گمرکی مرجع کوچکتر باشد.
https://t.me/easyinvoice
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ثبت فیلد شماره اقتصادی
در صورتی که صورتحساب از نوع اول باشد، ونوع شخص خریدار حقوقی ویا مشارکت مدنی باشد، تنها ثبت فیلد شماره اقتصادی خریدار الزامی است و نیازی به ثبت شناسه مشارکت و یا شناسه ملی وجود دارد.
https://t.me/easyinvoice
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شناسه یکتای ثبت قرارداد
در صورتی که از الگوی پیمانکاری استفاده می‌کنید علاوه بر اینکه باید صورت وضعیت در کارپوشه ثبت گردد باید حتما مورد تایید نهایی طرف مقابل قرار گیرد تا قابل استفاده برای ارسال صورتحساب گردد.
https://t.me/easyinvoice
👍2
مجموع صورتحساب در الگوی صادرات
مجموع صورتحساب برابر است با مجموع ارزش ریالی ومجموع مالیات بر ارزش افزوده ومجموع سایر مالیات وعوارض ووجوه قانونی .
https://t.me/easyinvoice
👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بازه زمانی ارسال فاکتور در سامانه مودیان بازه تاریخی برای ارسال فاکتور به سامانه مودیان چه تاریخ صدور صورت حساب برای قبل از 15 آبان باشد و چه بعد از 15 آبان بازه تاریخی 12 روز می باشد.
👍3👎1
29 آبان آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان 1403 با عنایت به ماده (۳) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، امکان اصلاح یا تکمیل و مسترد نمودن اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده دوره مالیاتی تابستان سال ۱۴۰۳ تا تاریخ 29/08/1403 برای مؤدیان محترم از طریق «اظهارنامه پیش فرض» در سامانه مؤدیان فراهم می‏باشد؛ لذا به مؤدیان محترم توصیه می‌شود در اولین فرصت ممکن نسبت به اصلاح یا تکمیل و مسترد نمودن اظهارنامه اقدام و آن را به روزهای پایانی موکول ننمایند. همچنین امکان دریافت قبض نیز در صفحه ثبت‌نهایی اظهارنامه پیش‌فرض فراهم شده است.

https://t.me/easyinvoice
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چنانچه پس از صدور صورتحساب الکترونیکی بخشی از کالا /خدمت کاهش یافته باشد، فروشنده نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی برگشت از فروش یا صورتحساب اصلاحی اقدام می نماید.صادر کننده صورتحساب الکترونیکی می بایست صورتحساب برگشت از فروش که از نظر نوع و الگوی صورتحساب مطابق صورتحساب اصلی مرجع و حاوی شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع بوده و شامل اقلام کالا/ خدمت فروخته شده منهای
اقلام برگشتی است.
https://t.me/easyinvoice
❤1
🔴ثبت شماره کوتاژ اظهارنامه گمرکی در الگوی صادرات
در صورتحساب‌های الکترونیکی با الگوی صادرات ،ثبت فیلد شماره کوتاژ اظهار نامه گمرکی ،اختیاری است .لیکن شرط بهره مندی از معافیت نرخ صفر ومشوق های مالیاتی ،ثبت این فیلد مطابق با اظهار نامه گمرکی است.
https://t.me/easyinvoice
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
مالیات موضوع ماده 17 مالیات ماده 17 همان مالیات بر ارث می باشد که حداکثر تعداد رقم صحیح 18 و حداکثر تعداد رقم اعشار 0 می باشد. مالیات موضوع ماده 17 می بایست کوچکتر یا حداکثر برابر مجموع مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب باشد. ثبت این فیلد اختیاری می باشد و می تواند صفر یا بزگتر از صفر باشد. https://t.me/easyinvoice
عدم مطابقت اطلاعات اظهارنامه گمرکی در فاکتور صادرات
اگر اطلاعات صادره در صورتحساب با اطلاعات اظهارنامه و پروانه گمرکی مطابقت نداشته باشه فاکتور مورد نظر نوع ۲ و با الگو فروش محاسبه می شود
https://t.me/easyinvoice
👍1