Canada Dream
62 videos
210 files
2.45K links
مجموعه رویای کانادا در راستای ارائه اطلاعات مختلف در زمینه مهاجرت، تحصیل و زندگی در کانادا ایجاد شده است

برای تماس با ادمین از ایدی زیر استفاده کنید

مشاوره در زمینه خرید محصولات مرتبط به آنها و زیبایی🌟

🌟🌟گروه چت انگلیسی 🌟🌟

بحث و گفتگوی چت انگلیسی.
ارائه موضوعات هفتگی Free Discussion.
پرسش و پاسخ سوالات عمومی زبان.
اشتراک گذاری تجارب در زمینه یادگیری زبان انگلیسی.

۲ دسامبر ویزا شدم اما به دلیل اینکه یک روز قبل از ویزا، دیفرِ دوم من تایید شده بو‌د مجبور شدم که ترم spring درسم رو شروع کنم .

اول از همه باید اشاره کنم به این موضوع که داشتن یه دوست خوب ، یک دوست همراه و دلسوز در کانادا، چقدر میتونه استرس های این پروسه رو‌ کم بکنه. کسی که لحظه به لحظه حواسش به شما باشه و بدونه چه روزی چه کاری باید انجام بدی ! برای همه تون داشتن این نعمت ارزشمند رو آرزو‌ میکنم .

📍خرید بلیط هواپیما:
من به دلیل اینکه وقت کافی داشتم صبر کردم پاسپورتم برسه به دستم، بعد برای بلیط اقدام کنم. پرواز لوفت هانزا رو انتخاب کردیم دلیلش هم این بود که میخواستیم مسافت دو پرواز تقریبا برابر باشه ، پروازهایی مثل ترکیش و امارات خیلی سریع به مقصد اول می رسند و به نظرم برای آدمای بچه دار خوب نیستن. از طرفی ساعت پرواز خیلی خوب بود. ۲:۲۰ دقیقه بامداد. بچه ها به محض خوردن اولین وعده غذایی هواپیما خوابشون برد تا خود فرانکفورت. تنها اشتباهی که مرتکب شدیم این بود که به تاریخ مقصد دقت نکرده بودیم‌! ما جمعه رسیدیم که عید پاک بود، و شنبه و یکشنبه هم تعطیل ! عملا کار خاصی نمی تونستیم انجام بدیم . و گرنه به نظر من همه چی پرواز خیلی دقیق و‌ منظم بود.

📍خرید چمدان:
اصلا بعد از خریدن بلیط لذت بخش ترین قسمت سفر همین خرید چمدون هست ! قدم زدن در خیابون منوچهری و انتخاب چمدون های رنگارنگ و البته گرون !
قبل از خریدن چمدون حتما از پروازتون میزان بار مجاز رو بپرسید. من برای خریدن چمدون چندتا پیشنهاد دارم :
۱- چمدون ست بگیرید ! به امید خدا وقتی به مقصد رسیدید میتونید‌چمدون ها رو‌ داخل هم جا بدید و فضای خونه تون مرتب تر باشه. از طرفی خیلی از فروشگاه ها روی چمدونهای ست تخفیف خوبی میدن، ضمن اینکه بزرگترین سایز چمدون ۲۳ کیلو جا میشه (مناسب وسایل حجیم) ، سایز متوسط هم ۲۳ کیلو (مناسب البسه) ، کری آن هم ۸ کیلو.
۲- اگه بچه دار هستید بذارید کری آن اش رو خودش انتخاب کنه، هر مدلی که دوست داره. اصلا اون یدونه چمدون رو ندید بگیرید ! ذوق سفر براش ایجاد کنید
۳- چمدونهای برزنتی انتخاب نکنید، به جراعت بگم چمدونهای هارد کیس ۲ تا ۳ کیلو از برزنتی ها سبکتر هستند و این به نفع شماست.

۴- چمدونی انتخاب کنید که داخل چرخهاش بولبرینگ های فولادی استفاده شده باشه. این باعث میشه در حین پرتاب کردن چمدون چرخ ها نشکنه.

۵- اگه کالایی مثل فرش با خودتون بهمراه دارید بهترین چیز به نظر من ساک مکه ای هست براش .

📍جمع کردن وسایل:
به نظر من سخت ترین و اعصاب خردکن ترین بخش سفر همین وسیله جمع کردنشه ! محدودیت بار داری و دوست داری همه وسایلت رو با خودت ببری. ما دوبار چمدون هامون رو چیدیم و خالی کردیم ..... اشتباهی که من مرتکب شدم رو شما انجام ندید. من مواد غذایی زیاد خریدم. از حبوبات بگیر تا برنج و روغن و..... . مواد غذایی وزن و حجم خیلی زیادی رو اشغال میکنن و روز آخر مجبور شدم خیلی از خوراکی ها رو نیارم. به قول دوست عزیزمون در کانادا (که بنده خدا چقدر هم حرص میخورد از کارای من) خریدن یک بسته لپه یک کیلویی در کانادا ۷ دلاره ولی خریدن یک جفت کفش یک کیلویی ۱۲۰ دلار ! پس سعی کنید چیزای با ارزشتون رو ببرید با خودتون. من بسته های یک کیلویی برنج ایرانی خریدم و داخل همه چمدون ها پخش کردم. اینجوری دستم باز بود برای تراز کردن وزن چمدون ها و همه برنج ها رو آوردم البته (حدود۶ بسته). تن ماهی دوتا دونه بردم برای روزای اول(همون شب اول که رسیدیم خیلی به کارمون اومد و سریع تونستیم برای بچه ها شام آماده کنیم) . حبوبات از هر کدوم یک بسته رو آوردم.
ظروف و قابلمه نبردم اصلا. ست قاشق چنگال رو بردم. خیلی هم سنگین بود. سه تا فرش داشتم و یه کوه اسباب بازی.... اگه زودپز خوب یا قابلمه خوب دارید پشتش رو نگاه کنید اگه علامت گاز الکتریکی کشیده با خودتون بیارید. یادتون نره دو سه تا تبدیل با خودتون بیارید .

📍انتخاب محل اسکان موقت :
من اوایل فقط از اپلیکشن Airbnb دنبال خونه میگشتم. چه خونه های خوشگلی هم پیدا میکردم . ولی چون currencyاش رو گذاشته بودم $، همه قیمتا کم به چشمم میوند و برام عالی بود! بخودم میگفتم پس اینا چی میگن خونه گرون شده خونه گرون شده ! خلاصه یه خونه سه خوابه خیلی خوشگل پیدا کردم با مبلغ ۳۸۰۰ دلار. وقتی با دوستم در مورد انتخاب محل و ... مشورت کردم ایشون گفتن برای خونه موقت ۵۸۰۰ دلار واقعا زیاده ! گفتم کمتره ها؟! ایشون گفتن شما تشریف ببر currency رو بذار روی CAD بعد بیا باهم صحبت کنیم ! اینجوری شد که من متوجه شدم بله ! چقدر خونه ها گرون شده 😵‍💫🥴به پیشنهاد دوستم ازairbnb دست کشیدم و تصمیم گرفتم برم سراغ سابلت ! سابلت خونه هایی هستن که مستاجر اصلی با اجازه صابخونه اصلی مجازه در زمانهایی که خودش در سفر هست خونه اش رو به شخص دیگه ای اجاره بده .

سابلت ها خیلی به صرفه هستن ، هزینه سرویس airbnbندارن، مالیات بهشون تعلق نمی گیره، cleaning fee هم ندارند. منطقه اسکان موقت هم خیلی مهم نیست کجا باشه ، فقط جایی با‌شه که نزدیک مترو باشه و مرکز خرید.
حالا کجا میشه این سابلت ها رو پیدا کرد در کانال های تلگرامی اجاره های موقت . من فقط کانال تورنتو رو دارم که اگه به کارتون میاد بهم پیام بدید براتون بفرستم.
یه موضوع مهم هم یادتون باشه : ما زمان رسیدنمون ۲۹ مارچ بود این باعث شد خونه های خیلی خوبی رو ازدست بدیم. چون اکثر خونه ها بین یکم تا پنجم هر ماه جابجایی دارن. و اینکه حتما حتما قرارداد tenant و sub tenant رو ببینید و مطمئن بشید که مستاجر اصلی اجازه انجام سابلت رو داره . اینا همون نکات ریزی هست که من از طریق دوستانم متوجه شدم .
برای پرداخت هم قرار شد که نصف مبلغ رو e transfer کنیم ، نصف بعدی رو روز تحویل کلید به صورت cash پرداخت کنیم. برای e-transfer کردن هم باید یک نفر در کانادا کارتون رو انجام بده یا از طریق صرافی مبلغ رو پرداخت کنید.

📍مووینگ :
بعد از انتخاب محل خونه و داشتن آدرسش نوبت به مووینگ میرسه ! ایران همه فامیل میان کمک و هرکدوم یدونه چمدون رو براتون جابجا میکنن. اونور خودتونید و خودتون ! بخصوص اگه دوتا بچه هم داشته باشید که خسته برسن فرودگاه. زحمت پیدا کردن مووینگ هم با من نبود، دوستانم یک نفر رو برام پیدا کردند که از این ماشین بزرگ ها داشت و‌ با یک مبلغ حدود ۸۰ تا ۱۰۰ دلار حاضر شد کار مووینگ ما رو انجام بده. یادتون باشه اگه بچه زیر سه سال دارید حتما بهشون بگید چون بایذ براش صندلی کودک بذارن . قانونشونه !
کانادا هم که رسیدیم ، از این ترولی بزرگها آوردن ، یه آقای لبنانی همه رو برامون بار زد و تا دم ماشین آورد در ازاء مبلغی.

📍اپلیکشن ArriveCan:

کار دیگه ای که من قبل از پرواز انجام دادم ، پر کردن Declaration Form به صورت آنلاین بود. اپلیکشنش رو داخل گوشیم نصب کردم، پاسپورتها رو اسکن کردم و بارگزاری کردم ، اظهار کردم که nuts دارم، اظهار کردم که بالای ۱۰ هزار دلار دارم و مابقی سوالا رو no زدم . این فرم تا ۷۲ ساعت قبل از arrive تون اعتبار داره بعدش اکسپایر میشه، پس خیلی زود پُرش نکنید.

Check-in Online انجام 📍
خوشبختانه چون پرواز لوفت هانزا این امکان رو‌ داشت، دوستان ما از کانادا بهترین و‌نزدیک ترین صندلی ها رو برای ما گرفتند. این کار بحدی از میزان استرس شما کم میکنه که خدا بدونه . اگه اپلیکشن Lufthansa رو هم روی گوشی تون نصب کنید براحتی شماره گیت ها ، زمان اعلام کارت پرواز، محل چمدون هاتون، تعداد چمدون هاتون و بارکدشون در دسترس تونه و دیگه نیازی نیس برید چشم بدوزید به این تلویزیونهای فرودگاه ها، چشمهاتون رو جمع کنید بزور گیتتون رو پیدا کنید! خودش سر تایم بهتون پیام میده که برو فلان جا ! عالی بود! عالی !!!!! ا

📍روز پرواز :
تقریبا همه کارهایی که میتونستیم تا قبل از پرواز انجام بدیم ، اکی شد ! اما امان از روز پرواز! روز سخت و بدیه ! استرسش زیاده ! پیشنهاد میکنم یدونه قرص پروپرانول ۱۰ بخورید که آروم باشید. کاری که ما کردیم به همراهامون گفتیم پاسپورتهاشون رو با خودشون بیارن ! دلارها رو با کش پول دسته دسته کرده بودیم و به هر کدومشون یک دسته ۵۰۰۰ ی دادیم که رد شن‌! اینجوری راحت ۴۰ هزارتا رو با خودمون بردی (البته هیچ قسمتی هم سوالی از ما نکردن)، از طرفی حمل ۱۲ تا چمدون سنگین هم برامون راحت تر شد ! همه چمدونها رو وزن کردیم ! قربونشون برم فقط یکیشون ۲۲/۶۰۰ بود (زیر۲۳). دیگه اینقدر استرس داشتیم حوصله بهم زدن چمدون ها رو نداشتیم اونم جلوی بچه ها که نگرانی از چشمهاشون میبارید. ۱۲ تا چمدون رو فویل پیچی کردیم . حدود ۱۵۰۰ هزینه فویل پیچی شد! رفتیم برای تحویل چمدونها! احراز هویت شدیم‌. استادی پرمیت من رو دیدن و بعد ارجاعمون دادن به تحویل بار! بماند که تمام این مدت من سر کلاس دانشگاه بودم و داشتم کوییز میدادم. خانومی که چمدونها رو تحویل گرفت خوش اخلاق بود. حتی ۲۵ کیلوها رو هم ۲۳ حساب کرد! یهو یه نگاه به من و همسرم و همراهام انداخت، دید هرکدوممون یه کوله بهمون آویزونه یه کری آن هم دستمون !!!! گفت همه برید عقب کل کوله ها و کری آنها روی باسکول 😵‍💫 ! میزان کری آن مجاز ۴ نفر ۳۲ تا ۳۶ کیلو هست. هرکس بهتون گفته وزن نمی کنن اشتباه گفته ! ماشاله همه کوله ها و کری آن های ما ۵۳ کیلو شد . خود خانومه خنده اش گرفته بود. گفت اینا سنگین هستن و باید برن داخل بار. تنها لطفی که بهتون میتونم بکنم این هست که همه رو بگیرم و شما راحت باشید در کل سفر، با مبلغ ۲۴۰ دلار نیمایی . پیشنهادش عالی بود چون ما کل سفر آزاد آزاد بودیم .

ما یه چمدون خالی هم باخودمون برده بودیم که اگه کلید کرد به خالی کردن چمدون ها، اضافه ها رو بریزیم داخلش و بدیم همراهامون برگردونن. با این پیشنهاد خانومه اون چمدون خالیه خیلی بکارمون اومد.همه کوله ها رو گذاشتیم داخلش و همه رو فرستادیم داخل بار. بعد که دیگه سبک شدیم مجددا از خروج رفتیم بیرون و با همه خداحافظی کردیم. تلخ ترین و بدترین لحظه مهاجرت که چاره ای جز تجربه اش نداری.
پرواز اول از تهران به فرانکفورت ۴:۳۰ طول کشید که به چشم‌بهم زدنی گذشت . ۵ ساعت توقف داشتیم داخل فرودگاه . یادتون باشه کابل شارژر و سَریش رو بذارید داخل کیفتون ، چون این خسیس ها امکانات فرودگاه امام خمینی ما رو ندارن اصلا کابل شارژر نمی بینی اونجا . پرواز دوم هم ساعت به موقع انجام شدو بعد از ۹ساعت به مقصد رسیدیم.
مامانای عزیز به ساعت پرواز دقت کنید. تایم اولی ،بچه های من کامل خواب بودن. موقع توقف کلی بازی کردن و تایم دوم هم حدود ۵ ساعت اولش خواب بودن. من و پازل کاغذی و اسباب بازی... خودم برده بودم داخل کابین. کارتون های هواپیما هم خیلی خوب بو‌د سرگرم شدند. دیگه سعی کنید سرگرمشون کنید یه کوچولو خوراکی هم براشون بردارید از چیزایی که دوست دارن چون شام و ناهارای پرواز با ذائقه بچه ها جور نیست .
حدود ۵ بعدازظهر به وقت تورنتو لندینگ کردیم. تابلو «خوش آمدید» به زبان فارسی هم حالم رو خوب کرد هم دلم گرفت ! هنوز یه موقع هایی یادم میره که این سفر بلیط برگشت نداره.
من چون فرم دیکلر رو قبلا پر کردم بودم وارد صف نشدم، رفتم سمت اکسپرس که با تابلوهای سبز رنگی مشخصن، مجدد پاسپورتها اسکن شد. ازمون عکس گرفتن. رفتیم پیش افیسر اولی ، فرم دیکلر رو دید. خوش آمد گفت و هدایتمون کرد به اتاق immigration. صفش خیلی طولانی نبود. سوال اول ازم پرسید رسید پرداخت شهریه . گفتم فاند دارم . گفت چند نفرید. آدرس منزل جدید رو پرسید. خوش آمدگویی کرد و گفت بشین تا صدات کنم . ده دقیقه ای طول کشید فرمها رو صادر کرد. و بعد رفتیم چمدونها رو تحویل گرفتیم .
راننده هم دم در منتظرمون بود. چمدون ها رو بار زدیم و روانه منزل جدید شدیم .

همه چی خدا رو شکر خیلی خوب پیش رفت . از امروز باید مابقی کارها رو انجام بدیم. اگه دوست داشته باشید اونم براتون مینویسم.

موفق و پایدار باشید.
(ببخشید دیگه “اسپیکر خونه” بازی دراوردم 😉😉😉 گفتم شاید به درد تون بخوره)

🌟🌟گروه نظام وظیفه عمومی🌟🌟

🌟🌟گروه تسهیلات مهاجرتی جدید کانادا برای ایرانیان🌟🌟

مشاوره در زمینه این روش و دریافت اوپن ورک 🌟

Canada Dream
🌟🌟گروه تسهیلات مهاجرتی جدید کانادا برای ایرانیان🌟🌟 مشاوره در زمینه این روش و دریافت اوپن ورک 🌟 برای نشر نظرات خود و شنیدن نظرات دیگران به ما ملحق شوید🌟 https://t.me/+UW4OP0yLvwM2MjU0
قبل از هر اقدام مهاجرتی به کانادا، با توجه به اجازه پرمیت کار ایرانیان، بررسی کنید امکان گرفتن ویزای توریستی را دارید یا نه بعد برای روش مهاجرتی اقدام کنید

توجه کنید اگر دچار مغایرت اطلاعات نشوید، ریجتی ویزای توریستی روی پرونده مهاجرتی تاثیری ندارد
🌟🌟گروه پزشکی و دامپزشکی🌟🌟

مشاوره در زمینه اپلای در رشته های پزشکی، علوم پایه پزشکی و دامپزشکی 🌟

مدارک قابل قبول کانادا و نحوه معادل سازی آنها🌟

برای نشرنظرات خود و شنیدن نظر دیگران به ما محلق شوید🌟

🔴🌟با سلام، این کانال برای کمک به دانشجویان عزیز، برای اطلاع دادن و اطلاع گرفتن از فرصت های مناسب برای اپلای و گرفتن پذیرش و اعلام نتیجه های ویزا تهیه گردیده است.🌟🔴

بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی مبلغ تراکنش روزانه برای خرید با ۱۰۰ میلیون تومان افزایش به ۲۰۰ میلیون تومان رسید. پیش از این محدودیت تراکنش خرید در هر روز ۱۰۰ میلیون تومان بود.

در متن ابلاغیه‎‌ای که بانک مرکزی در خصوص سقف تراکنش‌های روزانه مجاز برای خرید صادر کرده، آمده است:

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت.
بر اساس این ابلاغیه‌ی بانک مرکزی، هر شخص حقیقی از طریق یک کارت بانکی در یک روز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز به انجام تراکنش خرید است.

علاوه‌براین، سقف مجموع تراکنش‌های بانکی یک شخص حقیقی با همه کارت‌های بانکی متعلق به او نیز ۲۰۰ میلیون تومان است.