Sitemkar @Muzika_Kurdii
Şehrîbana Kurdî
Şehrîbana Kurdî - Sitemkar
قابل توجه عشایر محترم بویژه شوراهای عشایری بوانلو
ارسالی از طرف جمعی از کوهنوردان بوانلویی 👇👇 که امروز در دره ییلاقی عشایر بوانلو (ناله بردره) بوده اند.
امروز به دره ی بوانلو رفتیم که دو گله ی غریبه ( یکیش قلعه حسن بود) مشغول چرا در مراتع بوانلو بودند و تذکر دادیم ولی باید اساسی پیگیر این مورد باشند تا عشایر محترم با توجه به کمبود بارندگی متضرر نشوند.
@buvanloo
ارسالی از طرف جمعی از کوهنوردان بوانلویی 👇👇 که امروز در دره ییلاقی عشایر بوانلو (ناله بردره) بوده اند.
امروز به دره ی بوانلو رفتیم که دو گله ی غریبه ( یکیش قلعه حسن بود) مشغول چرا در مراتع بوانلو بودند و تذکر دادیم ولی باید اساسی پیگیر این مورد باشند تا عشایر محترم با توجه به کمبود بارندگی متضرر نشوند.
@buvanloo
👍2👎2
کانال روستای بوانلو
Photo
البته این مورد و اتفاق مختص همین یکبار و امروز نبوده و نیست من خودم از اسفند 92 تا تیر 93 اواسط خدمت سربازیم پنج ماه سرباز پاسگاه مرزی نامانلو بودم و در فروردین و اردیبهشت قبل حضور عشایر بوانلو طی بازدید ها مرزی از منطقه ریچان و صفر آقا و خرمانگه تا تخته بیه می دیدم هر روز دو سه گله مربوطه روستاهای قرچقه، قلعه حسن و بردرو دیگر روستاهای اطراف مشغول چرا مراتع در قرق
بوانلو بودند که بعنوان افسر وظیفه اونموقع ها بیشتر از وظیفه خودم متذکر میشدم و برخورد میکردم شاید کمی بازدارنده باشد و چون ستوان سوم وظیفه بودم (درجه داشتم) گاها تنهایی موتور پاسگاه رو برمیداشتم میرفتم و تذکر میدادم و بی تاثیر هم نبود ...
اما چیزی که هست این اتفاق مکررا از گذشته تا کنون بوده!!!!
بهتره و پیشنهاد شخصیم اینه به محض کوچ منازل و اهالی از مراوه تپه اعضا حاضر در قرعه ییلاق ها( که حداقل 10-12 گله هستند) هر گله یک اکیپ دو نفره معرفی کنند و روزانه از صبح الطلوع الی شب تا زمان حضور قانونی گله ها بوانلو در منطقه از چراگاها پاسداری کنند. یعنی هر اکیپ شاید بیشتر از 3 بار اونم در فواصل 10-15 روزه نوبتش نمیشه یا حتی میشه برای اون مدت 30-40 روزه یک یا دونفر بکارگرفته شوند و مزدشون پرداخت بشه جهت این مهم اما چیزی که بدست میاد اینکه کل اون مدت چراگاها دست نخورده باقی خواهند ماند و ارزششو داره
بوانلو بودند که بعنوان افسر وظیفه اونموقع ها بیشتر از وظیفه خودم متذکر میشدم و برخورد میکردم شاید کمی بازدارنده باشد و چون ستوان سوم وظیفه بودم (درجه داشتم) گاها تنهایی موتور پاسگاه رو برمیداشتم میرفتم و تذکر میدادم و بی تاثیر هم نبود ...
اما چیزی که هست این اتفاق مکررا از گذشته تا کنون بوده!!!!
بهتره و پیشنهاد شخصیم اینه به محض کوچ منازل و اهالی از مراوه تپه اعضا حاضر در قرعه ییلاق ها( که حداقل 10-12 گله هستند) هر گله یک اکیپ دو نفره معرفی کنند و روزانه از صبح الطلوع الی شب تا زمان حضور قانونی گله ها بوانلو در منطقه از چراگاها پاسداری کنند. یعنی هر اکیپ شاید بیشتر از 3 بار اونم در فواصل 10-15 روزه نوبتش نمیشه یا حتی میشه برای اون مدت 30-40 روزه یک یا دونفر بکارگرفته شوند و مزدشون پرداخت بشه جهت این مهم اما چیزی که بدست میاد اینکه کل اون مدت چراگاها دست نخورده باقی خواهند ماند و ارزششو داره
👍18👏3
❤️رۆژا مامۆستەیان ب تایبەت مامۆستەیێن کو پارێزڤانییێ ژ زمانێ کوردی دکەن ، پیرۆز بە❤️
🌺روز معلم برمعلمان به وِیژه بر معلمانی که از زبان کوردی پاسداری می کنند مبارک باد🌺
@buvanloo
🌺روز معلم برمعلمان به وِیژه بر معلمانی که از زبان کوردی پاسداری می کنند مبارک باد🌺
@buvanloo
👍1
☘️ ☘️☘️
شروع کارمان تختهها سـیاه بود موهای ما هم سـیاه !
آرام آرام تختهها تغییر رنگ دادند که سیاهی چه دلگیر است ...
سبز شدند و موهای ما هم جـو گـنـدمی ...
و در آخـر که تختهها سفید شدند و وایت برد !
آن اندک مویی که مانده بود هم کاملاً سفید ...
چه قرابتی داشت رنگ تخته با موهای معلًم .
*به سلامتی همهی معلمین شاغل و بـازنـشـسـته و ...*💐💐💐💐 *پیشاپیش این روز بر شما معلمین عزیز و فرهیخته مبارک باد ، همواره سلامت و شاد باشید*
🌹🌹🌸🌸🌺🌺🌼🌼💐💐
@buvanloo
شروع کارمان تختهها سـیاه بود موهای ما هم سـیاه !
آرام آرام تختهها تغییر رنگ دادند که سیاهی چه دلگیر است ...
سبز شدند و موهای ما هم جـو گـنـدمی ...
و در آخـر که تختهها سفید شدند و وایت برد !
آن اندک مویی که مانده بود هم کاملاً سفید ...
چه قرابتی داشت رنگ تخته با موهای معلًم .
*به سلامتی همهی معلمین شاغل و بـازنـشـسـته و ...*💐💐💐💐 *پیشاپیش این روز بر شما معلمین عزیز و فرهیخته مبارک باد ، همواره سلامت و شاد باشید*
🌹🌹🌸🌸🌺🌺🌼🌼💐💐
@buvanloo
👍3
Forwarded from راضیه عبدی
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ظاهرا هر چه تجسس کردند فقط صورت ماه معلم رویت شد پس فعلا این روز رو جشن بگیرید😅☺️😊
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ولی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما سروران پیشاپیش عید فطر رو خدمت تک تک شما بزرگواران تبریک عرض میکنم و به اطلاع میرسونم که همسفره طبق روال سالهای گذشته پذیرای دریافت کفاره و فطریه می باشد...
لطفا همسفره رو به دوستان و فامیل هم معرفی بفرمائید.متشکرم🙏🙏🌹🌹
شماره حساب وملی کارت "اطعام مساکین همسفره" تقدیم میشود،لطفاپس ازواریز،اگه به جهت کفاره هست پی وی پیام بدین که به همین منظور هزینه شود
باسپاس(راضیه عبدی)
شماره حساب:
0218843418003
شماره کارت: 6037991858377025
ظاهرا هر چه تجسس کردند فقط صورت ماه معلم رویت شد پس فعلا این روز رو جشن بگیرید😅☺️😊
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
ولی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما سروران پیشاپیش عید فطر رو خدمت تک تک شما بزرگواران تبریک عرض میکنم و به اطلاع میرسونم که همسفره طبق روال سالهای گذشته پذیرای دریافت کفاره و فطریه می باشد...
لطفا همسفره رو به دوستان و فامیل هم معرفی بفرمائید.متشکرم🙏🙏🌹🌹
شماره حساب وملی کارت "اطعام مساکین همسفره" تقدیم میشود،لطفاپس ازواریز،اگه به جهت کفاره هست پی وی پیام بدین که به همین منظور هزینه شود
باسپاس(راضیه عبدی)
شماره حساب:
0218843418003
شماره کارت: 6037991858377025
👍1
کانال روستای بوانلو
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 ظاهرا هر چه تجسس کردند فقط صورت ماه معلم رویت شد پس فعلا این روز رو جشن بگیرید😅☺️😊 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ولی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما سروران پیشاپیش عید فطر رو خدمت تک تک شما بزرگواران تبریک عرض میکنم و به اطلاع میرسونم که همسفره طبق روال…
دوستان خیریه اش کار درسته و به دور از ریا و تبلیغات و چوبکاری به بیش از هزار نفر نیازمند در سطح شیروان و خانلق خدمات متنوع می دهند. که توسط یه عده فرهنگی و فرهیختگان شهر بصورت خودجوش اداره میشود.
معلم یعنی تلالو خورشید در بلور اندیشه ها
معلم یعنی چیدن واژه ها در طبق تعالی
معلم یعنی انکار نباید ها و به زنجیر کشیدن باید ها در بزرگراه آرزوها
به یاد دارم هجی واژگان را وقتی بر زبان او می رقصید و من در قاب نگاهم ضبط میکردم.
در خاطر دارم دفتر شیرازه دار مشق هایم را که مزین بود به آفرین های او
یادم هست وقتی او تمام من بود و من عضوی از او چگونه با ناملایمات می جنگید و هرگز زیر بار زخم روزگار قد خم نکرد
معلم! آاااااااااااای نشسته بر ایوان انسانیت
دوستت دارم نه برای بهای تو که به بهانه جایگاه والای تو. آنگاه که تخته در انحصار تو بود و گچ، اسیر انگشتانت؛ من در آستانه در در تحیر بودم و تو با واژگان سحرآمیز خود هفت وادی را درنوردیدی و سیمرغ بالاترین سطح اخلاق را بر دستانم آویختی.
هرگز در آیین دوستی ویرایش نشدی. هیچوقت در بازی اخلاق باختی نداشتی و هماره مدال آور همت و اراده بودی.
گاهی در پیکار عقل و احساس، در بند دل بودم و گاه در گوشه ذهنم در محضر وجدانم.
آنچه گفتی و نوشتی و سرودی، همه بود و شد. زیباترین غزل کلاس تو در نگاه تو تفسیر می شود و من در وزن آن نمی گویم.
این روز نامکرر بهانه ای برای ابراز ارادتم بوده و باز هم صمیمانه این روز را تبریک عرض می کنم و امید که در مکتب آموزگارم هماره آموزنده باشم و سربلند.
اجازه، روزتون مبارک
✍خوشنما
@buvanloo🌸🌺🌼💐
معلم یعنی چیدن واژه ها در طبق تعالی
معلم یعنی انکار نباید ها و به زنجیر کشیدن باید ها در بزرگراه آرزوها
به یاد دارم هجی واژگان را وقتی بر زبان او می رقصید و من در قاب نگاهم ضبط میکردم.
در خاطر دارم دفتر شیرازه دار مشق هایم را که مزین بود به آفرین های او
یادم هست وقتی او تمام من بود و من عضوی از او چگونه با ناملایمات می جنگید و هرگز زیر بار زخم روزگار قد خم نکرد
معلم! آاااااااااااای نشسته بر ایوان انسانیت
دوستت دارم نه برای بهای تو که به بهانه جایگاه والای تو. آنگاه که تخته در انحصار تو بود و گچ، اسیر انگشتانت؛ من در آستانه در در تحیر بودم و تو با واژگان سحرآمیز خود هفت وادی را درنوردیدی و سیمرغ بالاترین سطح اخلاق را بر دستانم آویختی.
هرگز در آیین دوستی ویرایش نشدی. هیچوقت در بازی اخلاق باختی نداشتی و هماره مدال آور همت و اراده بودی.
گاهی در پیکار عقل و احساس، در بند دل بودم و گاه در گوشه ذهنم در محضر وجدانم.
آنچه گفتی و نوشتی و سرودی، همه بود و شد. زیباترین غزل کلاس تو در نگاه تو تفسیر می شود و من در وزن آن نمی گویم.
این روز نامکرر بهانه ای برای ابراز ارادتم بوده و باز هم صمیمانه این روز را تبریک عرض می کنم و امید که در مکتب آموزگارم هماره آموزنده باشم و سربلند.
اجازه، روزتون مبارک
✍خوشنما
@buvanloo🌸🌺🌼💐
👍2
Forwarded from اتچ بات
Li rêzefîlmê mamosteyê gund;
Dergistîya mamoste ji wî dipirse hûn ku dadwer bûn çima we dadwerî rizgar kir û bûn mamoste?
Ew bersiv dide û dibêje:
Dema ku li serlêdan û sûcdarên xwe ku dihatin hêla min kûr dinerîm min didît ku ew kes in ku yan hîn nebûne û yan jî hînbûna ku wan dîtiîye dirust nebûye û şaş e
Bo wê min bi xwe re biryar daku
Ji cihê ku pelê darê çê bikim divê reh û koka wê çê bikim.
Birastî ku hewceya me çiqas bi mamosteyên zana pirtir e da dadwerên dadmend!
Bo zarokên xwe serpêhatîyên ku wan ji xewa kûr hişyar dike bibêjin ne çîrokên ku wan li xewa kûr binoqîne
Hişyarbûna wijdan û zanatîyê balkêştir ji xewa kûr e.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
در سريال معلم دهكده؛ نامزد معلم ازش ميپرسه شما كه قاضی بوديد چرا رها كرديد و معلم شديد؟
ايشون جواب ميدن:
چون وقتی به مراجعينم و مجرمينی كه پيش من می آمدند دقيق می شدم
می ديدم كه اونها كسانی هستند كه یا آموزش نديده اند
و يا آموزشی که دیده اند درست نبوده و به خودم گفتم: به جای پرداختن به شاخ و برگ بايد به اصلاح ریشه بپردازیم.
و ما چقدر به معلم دانا بیش از قاضی عادل نیازمندیم
برای فرزندانمان قصه هایی بگوییم که بیدار شوند نه قصه هایی که به خواب فرو روند
بیداری وجدان و خرد دلنشین تر از خواب است.
#AMADEKIRIN_WERGÊ_DENG
#EHMED_QUDSÎ
@ehmed969
@HZKKL
Dergistîya mamoste ji wî dipirse hûn ku dadwer bûn çima we dadwerî rizgar kir û bûn mamoste?
Ew bersiv dide û dibêje:
Dema ku li serlêdan û sûcdarên xwe ku dihatin hêla min kûr dinerîm min didît ku ew kes in ku yan hîn nebûne û yan jî hînbûna ku wan dîtiîye dirust nebûye û şaş e
Bo wê min bi xwe re biryar daku
Ji cihê ku pelê darê çê bikim divê reh û koka wê çê bikim.
Birastî ku hewceya me çiqas bi mamosteyên zana pirtir e da dadwerên dadmend!
Bo zarokên xwe serpêhatîyên ku wan ji xewa kûr hişyar dike bibêjin ne çîrokên ku wan li xewa kûr binoqîne
Hişyarbûna wijdan û zanatîyê balkêştir ji xewa kûr e.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
در سريال معلم دهكده؛ نامزد معلم ازش ميپرسه شما كه قاضی بوديد چرا رها كرديد و معلم شديد؟
ايشون جواب ميدن:
چون وقتی به مراجعينم و مجرمينی كه پيش من می آمدند دقيق می شدم
می ديدم كه اونها كسانی هستند كه یا آموزش نديده اند
و يا آموزشی که دیده اند درست نبوده و به خودم گفتم: به جای پرداختن به شاخ و برگ بايد به اصلاح ریشه بپردازیم.
و ما چقدر به معلم دانا بیش از قاضی عادل نیازمندیم
برای فرزندانمان قصه هایی بگوییم که بیدار شوند نه قصه هایی که به خواب فرو روند
بیداری وجدان و خرد دلنشین تر از خواب است.
#AMADEKIRIN_WERGÊ_DENG
#EHMED_QUDSÎ
@ehmed969
@HZKKL
Telegram
attach 📎
👍2