کانال روستای بوانلو
2.09K subscribers
4.51K photos
806 videos
101 files
400 links
بهشت شمال شرق خراسان شمالی

ارتباط با مدیران کانال


@Payamirib

@erdelan44
Download Telegram
♣️ انالله و انا اليه راجعون ♣️

بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را

از کلیه اقوام ، آشنایان و دوستان و

همکاران که با درج آگهی در جراید ،

ارسال تاج گل ، پرده نویسی ، تماس

تلفنی ، حضور در مجالس تشییع ، تدفین

و ترحیم پدر عزیزمان شادروان

غضنفر فرهمند بوانلو تسلی بخش

ما بودند اعلام میداریم . ضمنا

به مناسبت هفتمین روز درگذشت آن

مرحوم پنجشنبه ١٤٠٠/١٢/٢٦

ساعت ١٣/٣٠ همراه شما عزیزان بر تربت

پاکش واقع در خواجه ربیع بوستان اول

و مسجد امام جعفر صادق (خواجه ربيع

٢٢ نزدیک تربت مرحوم ) به سوگ

خواهیم نشست . حضور گرمتان مرهمی

بر دل های داغدارمان می باشد.

لازم به یادآوریست به دلیل بیماری

منحوس کرونا و مسایل بهداشتی از

برگزاری هرگونه مراسم پذیرایی

معذوریم و هزینه مراسم صرف امور

خیریه خواهد شد.

♣️ازطرف خانواده های فرهمند♣️


@buvanloo
Audio
● هنگ و دنگ
ولات مِن
دنگ : سرکار خانم میترا محمدی فرد
هلبست:جواد دولخانی
دو تار:مجید کلابی
صدای بوانلو

@buvanloo
بارش برف بوانلو ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
دقیقا ساعت ۶ صبح ۳۵ سانتیمتر باریده بود هنوز بارش شدیدآ ادامه دارد
تشکر از آقای ملت
👍1
#بوانلو،سفید پوش
#بارش سنگین برف،هم اکنون ساعت ۸و ۳۰ و درحال بارش
حامد زرپویان
🌹رۆژبوونا ھێڤییا ستەمدیتییان
پیرۆز بە🌹

🌷میلاد امید ستمدیدگان حضرت مهدی (عج) مبارک باد🌷
@buvanloo
👍1
مرحوم مرادخان ولیزاده,وهمسرش مرحومه
زینب خوش قدم 🖤🖤🥀🥀 سال 1371
روحشان شادویادشو ن گرامی باد💐💐💐

امروزآخرین پنجشنبه سال است برای جمیع
رفتگان واین دوعزیزیک فاتحه و۵ تاصلوات
؛🙏🙏🙏🙏🌸🌸🌸🌸🌸
از طرف خانم مهین ولیزاده💐
@buvanloo
👍1
Helepçe @Diyardersim
@Diyardersim Hozan Diyar
بمباران شیمیایی حلبچه (به کردی: کیمیابارانی ھەڵەبجە) یا کشتار حلبچه، یک حمله شیمیایی توسط نیروهای دولتی عراق در شهر حلبچهٔ کردستان عراق بود که در ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ و طی روزهای پایانی جنگ ایران و عراق اتفاق افتاد. این بمباران بخشی از عملیات گسترده‌ای به‌نام عملیات انفال بود که بر ضد ساکنان مناطق کردنشین عراق انجام گرفت. توقف پیشروی نیروهای ایرانی و پیشمرگه‌ها در جریان عملیات ظفر ۷ از دیگر اهداف این عملیات بود. در پی عملیات والفجر ۱۰ و تصرف بخش‌هایی از کردستان عراق به‌دست نیروهای ایران در اواخر سال ۱۳۶۶ که منجر به استقبال مردم این مناطق از نیروهای ایرانی شد، صدام حسین به پسرعمو و معاون خود، علی حسن المجید معروف به علی شیمیایی، دستور بمباران شیمیایی این مناطق را داد. در پی این حمله حدود پنج هزار تن از مردم حلبچه که عموماً غیرنظامی بودند کشته شدند. بر اساس بررسی‌های سازمان ملل متحد، در این حمله، از گاز خردل و چند ماده شیمیایی عامل اعصاب نامعلوم، استفاده شده‌است. این حمله از سوی محکمه عالی کیفری عراق به‌صورت رسمی به‌عنوان نسل‌کشی مردم کرد عراق شناخته شد.
آخرین پنجشنبه سال را گرامی بداریم!!

مرغ باغ ملکوتم نی ام از عالم خاک
چند روز قفسی ساخته اند از بدنم

آخرین پنجشنبه سال است غم از دست دادن عزیزان ،بر دوش دل سنگینی می کند دل را بی تاب وبی قرار می سازد، او را به دیار خاموشان می برد . یاد و خاطره عزیزان سفر کرده اشک خون می شود اشکهایی که خاک سرد بسترش را در ماتمی جاودان فرو می برد .
در این اثنا ما مانده ایم وسرابی خیالی و او مانده است با دستانی پر از خالی .
هرشب جمعه روحش به امید هدیه خیراتی وتلاوت قرآنی وذکر صلواتی ، به خانه اش سری می زند وچشم انتظار می ماند
اکنون که شب جمعه آخر سال متقارن با عیدنیمه شعبان ومیلاد امام زمان (عج)شده است ضمن تبریک این عید خجسته به ملت بزرگ ایران واعضای محترم کانال ،
بر من و شما فرض است که از آنان یاد وبه عنوان عیدانه امشب مهمان سفره هایمان کنیم. یادی که تمرین یادآوری مااست تا ما که گذشتگان آینده هستیم از یادها نرویم
در بزرگداشت آخرین پنجشنبه سال و شب‌های الفه که رسمی نیکو از گذشتگان برای درگذشتگان است ،بزرگ مردان سرزمینم با نسیم حضور خویش ، غبارغم از خانه دل سوگواران می زدایند تا باهم در شمیم عطر بهار وعید نوروز سهیم باشند .
ادمین کانال بوانلو به پاس این حرمت دیرینه به نمایندگی از تمام اعضای کانال ومردم شریف بوانلو ، به خانواده های سوگوار که امسال عزیزان خود را از دست داده اند ، ضمن ادای احترام .تسلیت و تعزیت عرض می کند وآمدن بهار طبیعت وعید باستانی را نوید بخش سالی پر از شادی وخیر و برکت برای همه عزیزان آرزو می کند
هدیه ای ازتلاوت قرآن
نثار روح تمام اموات مخصوصا درگذشتگان امسال می نماید وبا ذکر صلوات وفاتحه ای برای شان، طلب آمرزش و مغفرت می کند روحشان شاد و یادشان در دلها ماندگار باد.
@buvanloo
Forwarded from ~صـانـاذ~
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نەورووز بەگی ل ناو کۆرمانجان
کەلیم کانیمال
●هنگ و دنگ
نەورووز بەگی ل ناو کۆرمانجان

هلبست و دنگ : کلیم‌الله توحدی
کمانچە: زنده‌یاد نیاز علی صحراروشن
دهل: نایب‌علی صحراروشن
ضبط: حدود سال 1370
@buvanloo
#آگهی_بکارگیری_نیرو

باغ تالار نادری جهت تکمیل نیرو کار خود به تعدادی خانم و آقا جهت امر مهمانداری در مجالس نیاز دارد.

عزیزانی که واجد شرایط و علاقمند هستند با مدیریت باغ تالار آقای سلیم نادری تماس بگیرند.


09155080847


@buvanloo
Forwarded from ربات حذف ✂️
#Rojda
#روژدا

Newroz
نوروز

🍁 🍁

🌼🍂🌸🍂🌺🍂🌸🍂🌼
🍂🌺🍂🌸🍂🌺
🌺🍂🌸
🌸
Bîst û yekê Adarê
Mizgîniya biharê
Îro roja seyranê
Bihev re bigrin dîlanê
بیست و یکم آدار
مژدەی آمدن بهار را می‌دهد
امروز روز تفریح و گردش است
با هم به رقص و پایکوبی بپردازید

آدار: ماهی معادل ماه مارس میلادی کە بخشی از آن در اسفند و بخشی در فروردین می‌باشد. بیست و یکم آدار برابر با روز نوروز و اول فروردین می‌باشد

Werin werin dîlanê
Werin werin seyranê
Îro Newroz e
Newroz pîroz e
بیایید، به رقص و پایکوبی بیایید
بیایید، به تفریح و گردش بیایید
امروز نوروز است
نوروز مبارک باشد

Agirê Newrozê vêxin
Dilê mirovan şa bikin
Keç û xortên me Kurdan
Berê xwe bidin qadan
آتش نوروزی را برپا کنید
دل مردمان را شاد کنید
ای دختر و پسران کُرد
به پا خیزید و بسمت میدان ها بروید

Newroz tu çiqas xweş î
Ji bona me roja geş î
Gul û kulîlk vedibin
Namîne tarî û reşî
ای نوروز تو خیلی خوب و خوش هستی
برای ما روز خوش هستی
گل و شکوفەها باز می‌شوند
و تاریکی و سیاهی نخواهد ماند
🌸
🌺🍂🌸
🍂🌺🍂🌸🍂🌺
🌼🍂🌸🍂🌺🍂🌸🍂🌼
Wergêr:

Weşangeh:
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
Forwarded from اتچ بات
KAWEYÊ HESINKAR Û NEWROZ
کاوه آهنگر و نوروز

KAWEYÊ HESINKAR Û NEWROZ

Newroz ji bo gelê kurd cejna bihar û rizgarîyê ye. Sembola vê cejnê jî Kaweyê hesinkar e. Zemanekî li Îranê hikumdarekî bi navê Dehaqî hebû. Dehaq mirovekî zordar bû.Rojekî di milên wî de du mar derdikevin. Ev mar wî gelekî diêşînin. Ji bo êşa Dehaq kêm bibe. Her roj mejîyê du ciwanan didan wan maran. Ji ber vê gelek ciwanên welatî dihatin kuştin. Çend kurên Kaweyê Hesinkar jî hatin kuştin. Tenê kurekî wî mabû. Rojekî xwestin wî kurî jî bibin. Kawe xwe ranegirt û serî hilda.Xelkê bajêr dan dû wî, qesra Dehaqî hilweşandin û ew kuştin.
Bi vî awayî zordarîya Dehaqî bi dawî anîn. Ew roj roja 21ê Adar bû. Piştî wê rojê Adarê bû roja cejnê. Ji wê cejnê re Cejna Newrozê hat gotin.

کاوه آهنگر و نوروز
نوروز برای ملت/قوم کورد جشن بهار و آزادی است. نماد این جشن هم کاوه آهنگر است. یک زمانی در ایران یک حاکم به نام ضحاک بود، ضحاک انسانی ظالم بود. روزی روی شانه های او دو مار در آمدند. این مارها او را خیلی ازودند، بخاطر اینک ناراحتی ضحاک کم بشود، هر روز مغز دو جوان را به آن مارها می دادند، بخاطر این خیلی از جوان های کشور کشته می شدند. چند پسر کاوه آهنگر هم کشته شدند. تنها یک پسر او مانده بود. روزی خواستند این پسر را هم ببرند. کاوه توجه نکرد/پیروی نکرد و سرپیچی کرد/طغیان کرد/شورش کرد. مردم بازار به دنبالش راه افتادند، قصر ضحاک را نابود/خراب کردند و آن/او را کشتند.
به این صورت ظلم ضحاک به پایان آمد. آن روز، روز 21 آدار بود، روز بعداز آدار روز جشن شد. به آن جشن، جشن نوروز گفته شد.

#AMADEKIRIN_WERGÊR_DENG

#EHMED_QUDSÎ

@ehmed969

@HZKKL
ÝÇ ÈÇãÕÇÍÈå ÓÊÇÑÒÇÏå æÇíÒÇäáæ
ãå ÑÓã
●هنگ و دنگ
مصاحبه با استاد اسماعیل ستارزاده در رادیو کرمانجی ( سال ۱۳۴۵)

هنگ:" مگر رسم وفا وایه "
دنگ:اسماعیل ستارزاده
صدای بوانلو
@buvanloo
👍2
چهار فصل دیگر از دیوان زندگی را ورق زدم. گاهی در غزل عاشقانه گفتم و گاه در قصیده حمد و ثنا کردم.
گاهی مثنوی را بدون تکرار قافیه سرودم و گاه در دوبیت آنچه داشتم، گفتم.
و گاهی شعر نو سرودم و بر قامت تو واژه و ترکیب بدیع دوختم. هی گفتم و هی ناتمام ماند. قلم اندیشه کرد.
سال به پایان رسیده و من هنوز در نگارشم. زبان در کام مانده و چشم غماز، سر سخن باز کرده و دل آشکارا می گرید بر آنچه که نباید می شد و شد. از آنچه نباید می کرد ولی به خبط و خطا رفت. گاهی از سر غفلت بود و گاه کوتاهی.

آااااااااااااای نزدیک تر از من به خدا، حلال کنید و در پایکوبی و شعف عیدتان دعا کنید.

عیدتان پیشاپیش مبارک.
سال جدیدتان رویایی.

خوشنما

@buvanloo💐💐🌼🌼🌸🌸🌺🌺