Bitpull | مرجع تخصصی ارزدیجیتال
34.2K subscribers
6.28K photos
221 videos
20 files
671 links
راهنمای هوشمند سرمایه‌گذاری

عضویت کلاب اختصاصی:
@Bitpullsalesdepartment
Download Telegram
🔵On-Chain🔵

🔵برترین پروتکل‌های دیفای براساس میزان دارایی قفل شده(TVL) روی شبکه آپتیمیسم(OP)

🔹همونطور که در تصویر‌ مشخصه 10 پروتکل برتر حوزه دیفای رو بر روی شبکه آپتیمیسم از لحاظ میزان دارایی قفل شده میبینیم که به صورت زیر هستن:
1.Synthetix (SNX) - $165M
2.Aave (AAVE) - $128M
3.Vedrome (VELO) - $124M
4.Sonne (SONNE) - $71.5M
5.Uniswap (UNI) - $40.4M
6.Perpetual Protocol (PERP) - $28.5M
7.BeefyFinance (BIFI)- $26.8M
8.Stargate (STG) - $26.1M
9.ExactlyFinance - $20.2M
10.dHEDGE (DHT) - $18.5M

🔹باید این پروژه‌ها رو زیرنظر داشته باشیم،هنوز خیلی از آلتکوین‌ها رشدهای خودشون رو شروع نکردن با رنج شدن قیمت بیتکوین و ریزش دامیننس بیتکوین آلتکوین‌های خوب میتونن رشد خوبی رو تجربه کنن و پیشتاز مارکت باشن پس حواستون به این پروژه‌ها باشه.

#آنچین
#مهم
@Bitpull_Crypto
👍191
📚تله گاوی چیه؟

📘 منظور از تله گاوی ،رشد ناگهانی مارکت برخلاف انتظار خیلی از معامله‌گرهاست، و مارکت یک رشد هیجانی رو آغاز میکنه و خیلی از افراد احساس میکنن که مارکت صعودی شده.

📘 نکته جالب اینه که در مواقعی که تله گاوی اتفاق میفته به خاطر کندل‌های هیجانی که در مارکت ایجاد شده،روند نزولی پیش روی قیمت از دید خیلی از معامله‌گرها پنهان میمونه.

📘این موضوع باعث میشه که خیلی از افراد و معامله‌گرهای بازار زمانی که مارکت روند نزولی خودش رو شروع میکنه غافلگیر میشن و به خاطر ورود هیجانی سرمایه خودشون رو از دست میدن.

#دانشنامه
#اصطلاحات‌کریپتویی
@Bitpull_Crypto
👍274
🔴پلتفرم X(توییتر سابق) به یک پلتفرم مالی تبدیل میشه!؟

🔻ایلان ماسک قصد داره که پلتفرم X رو به یک پلتفرم مالی جامع در مدت یک سال تبدیل کنه و هدفش جایگزین کردن نیاز به استفاده از حساب های بانکی سنتی با ارائه دادن خدمات مالی در یک مقیاس خیلی بزرگ هستش.

🔻انتظار میره که این قابلیت ها در اواخر سال 2024 راه‌اندازی بشن.پلتفرم X به طور خیلی فعال برای دریافت مجوزهای لازم برای ورود به تجارت پرداخت و تبدیل شدن به یک برنامه مالی جامع تلاش کرده و این کار رو یکی از اولویت‌های اصلی خودش قرار داده،باید ببینیم که آیا این اتفاق میفته یا خیر!.

#مهم

@Bitpull_Crypto
👍27🔥6
نمای بازار؛
دوشنبه  1402/08/8

@Bitpull_Crypto
9👍1
🔵On-Chain🔵

🔵انتقال مشکوک تعدادی زیادی بیتکوین از بایننس

🔹یکی از نهنگ‌های بیتکوین در 2 تراکنش 19197 بیتکوین به ارزش بیش از 650 میلیون دلار رو از صرافی بایننس برداشت کرده،که میتونه یک خرید بزرگ بوده باشه،یا اینکه صرفا یک برداشت عادی بوده.

🔹در هر صورت دلیل‌ همچین برداشت‌های بزرگی معمولا انتقال به کیف پول شخصی، برای هولد هستش و نشون‌ از امیدوار بودن این نهنگ به رشد بیشتر قیمت بیتکوین است،که نشونه خوبیه.

#آنچین
#مهم
@Bitpull_Crypto
👍201
🔴نسبت بدهی دولتها به تولید ناخالص داخلی

🔴تولید ناخالص داخلی (GDP) چیه
؟

🔻تولید ناخالص داخلی ((GDP)Gross Domestic Product) مهم‌ترین متغیری است که در تجزیه و تحلیل‌ها و ارزیابی‌های اقتصاد کلان ازش استفاده میشه. همچنین تحلیل شاخص تولید ناخالص داخلی به ما نحوه‌ی تغییر استانداردهای اقتصادی یک کشور رو نشون میده،به همین دلیل رایج‌ترین شاخصی است که برای اندازه‌گیری رفاه یک جامعه و مقایسه اون با جامعه‌های دیگه ازش استفاده میشه.

🔻منظور از نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی (Debt to GDP ratio) نسبت بین بدهی دولت یک کشور و تولید ناخالص داخلی (GDP) اون کشور هستش. از نظر فنی در واحدهای سال اندازه‌گیری میشه، و میشه اون رو به عنوان تعداد سال‌هایی که یک کشور برای پرداخت کل بدهی خودش نیاز داره تفسیر کرد. نسبت بدهی پایین به تولید ناخالص داخلی نشون میده که یک اقتصاد کالاها و خدمات کافی برای بازپرداخت بدهی‌ها را بدون متحمل شدن بدهی بیشتر تولید میکنه.

🔻امسال بیش‌ترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی مربوط به کشور ژاپن و کمترین کشور افغانستان می‌باشد.

#مهم
@Bitpull_Crypto
14👍6
🟠 پست جدیدمون رو اصلا از دست ندید 🟠

این پست یک شوخی خیلی خیلی تلخه...

لینک پست:
https://www.instagram.com/reel/CzBy_hUoPYx/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

@Bitpull_Crypto
👍112🤔1
نمای بازار؛
سه‌شنبه  1402/08/9

@Bitpull_Crypto
👍9
🔴دومین بانک تایلند،صرافی Satang رو خرید

🔻بانک بزرگ تایلندی اعلام کرد که با خرید این صرافی قصد داره حضور قوی در حوزه رمزارز ها داشته باشه. همچنین اسم صرافی به Orbix Trade تغییر کرده.

#کم_اهمیت

@Bitpull_Crypto
👍16
🔴15سال پیش در چنین روزی،ساتوشی ناکاموتو وایت‌پیپر بیت‌کوین رو منتشر کرد.

#مهم

@Bitpull_Crypto
👍23🤔2
🔴امروز توکن و Mainnet پروژه celestia لانچ میشه

🔻پروژه celestia با توکن Tia که یکی از پروژه‌های خوب مارکت که جذب سرمایه 55 میلیون دلاری رو هم داشته و هدفش آسون‌تر کردن کار توسعه‌دهنده‌های مختلف برای ایجاد یک بلاک‌چین ماژولار(قطعه قطعه) است،امروز شبکه اصلی و توکن خودش رو راه‌اندازی میکنه.

🔻همچنین همزمان با راه‌اندازی شبکه اصلی و توکن خودش،ساعت 7 و نیم به وقت تهران در بسیاری از صرافی‌های متمرکز مثل Binance, Bitget, Gate ,MEXC, HTX ,Kucoin, OKX ,BYbit قراره که که لیست بشه.

🔻نکته‌ای که وجود داره اینه که درسته این پروژه یکی از پروژه‌های خوب مارکت هستش و ایده خوبی هم داره،ولی باید دید که بعد از راه اندازی Mainnet خودش میتونه عملکرد خوبی رو داشته باشه !؟


#مهم

@Bitpull_Crypto
👍11
🔵On-Chain🔵

🔵نزدیک به 40 میلیون از بیتکوین آدرس‌ها در سود هستن

🔹با اینکه قیمت بیتکوین تقریبا 50 درصد از ATH خودش فاصله داره ولی نزدیک به 40 میلیون از آدرس‌های دارنده بیتکوین در سود هستن،که این تعداد 80 درصد از آدرس‌های بیتکوین رو تشکیل میده که در سود هستن.

🔹نکته‌ای که باید بهش توجه کرد اینه که زمانی که بیتکوین یک ریزش سنگین رو بعد از فروپاشی صرافی FTX داشت،تعداد آدرس‌های در ضرر به 20 میلیون میرسید در حالی که این تعداد آدرس‌ها به 9 میلیون رسیده و نشون از امیدواری افرادی که در ضرر بودن نسبت به رشد قیمت بیتکوین رو داره.

🔹وقتی تعداد آدرس‌هایی که در سود هستن یک افزایش چشم‌گیری رو پیدا میکنه،مارکت به دنبال ناامید کردن این افراد و بعد ادامه حرکت صعودی خودش هستش،باید ببینیم که در این روند صعودی که ایجاد شده،بیتکوین چه حرکتی رو از خودش نشون میده.

#آنچین
#مهم
@Bitpull_Crypto
👍14
🔵On-Chain🔵

🔵نزدیک به 40 میلیون از بیتکوین آدرس‌ها در سود هستن

🔹با اینکه قیمت بیتکوین تقریبا 50 درصد از ATH خودش فاصله داره ولی نزدیک به 40 میلیون از آدرس‌های دارنده بیتکوین در سود هستن،که این تعداد 80 درصد از آدرس‌های بیتکوین رو تشکیل میده که در سود هستن.

🔹نکته‌ای که باید بهش توجه کرد اینه که زمانی که بیتکوین یک ریزش سنگین رو بعد از فروپاشی صرافی FTX داشت،تعداد آدرس‌های در ضرر به 20 میلیون میرسید در حالی که این تعداد آدرس‌ها به 9 میلیون رسیده و نشون از امیدواری افرادی که در ضرر بودن نسبت به رشد قیمت بیتکوین رو داره.

🔹وقتی تعداد آدرس‌هایی که در سود هستن یک افزایش چشم‌گیری رو پیدا میکنه،مارکت به دنبال ناامید کردن این افراد و بعد ادامه حرکت صعودی خودش هستش،باید ببینیم که در این روند صعودی که ایجاد شده،بیتکوین چه حرکتی رو از خودش نشون میده.

#آنچین
#مهم
@Bitpull_Crypto
👍19
💵 قیمت تتر 💵

امروز  سه‌شنبه   1402/08/09

از51,710 تا 52,044

*  برای اطلاع دوستانی که راجع به قیمت های اعلامی میپرسن :
تیم بیت پول قیمت خرید تمام صرافی های معتبر ایرانی رو بررسی میکنه و کمترین و بیشترین قیمت اعلام شده توسط صرافی هارو منعکس میکنه.

#قیمت_تتر
#خیلی_مهم
@Bitpull_crypto
👍14
🔴فوری و رسمی؛

🔻ارتش اسرائیل: رسما اعلام میکنیم پیشروی به عمق غزه از امروز کلید خورده .

@Bitpull_Crypto
🔥24👍7🤔6🙏1
🔵On-Chain🔵

🔵افزایش چشمگیر حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز در ماه اکتبر

🔹همونطور که در تصویر مشخصه حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز در ماه اکتبر بیش از 76 درصد رشد داشته و به 62.2 میلیارد دلار رسیده و چند تا از برترین حجم معاملات رو DEXهای زیر داشتن:
Uniswap (UNI) - $43.8B
PancakeSwap (CAKE) - $6.2B
Dodo (DODO) - $2.6B
Curve (CRV) - $2.5B
Maverick Protocol (MAV) - $2.12B
QuickSwap (QUICK) - $895M
Balancer (BAL) - $864M
KyberSwap (KNC) - $543M
SushiSwap (SUSHI) - $465M
0x Protocol (ZKX) - $307M

🔹نکته‌ای که باید بهش توجه کرد اینه که یکی از دلایل این رشد علاوه بر رشد مارکت و ورود نقدینگی به مارکت،حجم معاملات یکی از بزرگترین صرافی‌های متمرکز،بایننس هستش که کاهش شدیدی رو داشته و باعث شده که نقدینگی مارکت راهی صرافی‌های غیرمتمرکز بشه،که خبر خوبیه.

🔹این اتفاق نشون میده که مارکت داره به سمت غیرمتمرکز شدن حرکت میکنه که اتفاق خوبیه و نشون میده که مردم دارن به این نتیجه میرسن که باید به سمت غیرمتمرکز شدن حرکت کنن.

#آنچین
#مهم
@Bitpull_Crypto
👍15
Forwarded from Bitpull Crypto Club
🟢#RUNEUSDT 🟢
#Update

🔥 تارگت دوم تاچ شد 🔥

بنا به ریسک پذیریتون برای سیو سود، تریل استاپ، ریسک فری یا خروج از معامله اقدام کنید❤️
👍13🤔1
🟠امروز سالگرد انتشار وایت‌پیپر بیت‌کوینه

15 سال گذشت...

🔸🔸
حقایق جالب و عجیب وایت‌پیپر بیت‌کوین

🔶اولین نکته جالب در وایت پیپر بیت‌کوین اینه که کلمه بیت‌کوین فقط دوبار در این وایت‌پیپر استفاده شده!

احتمالا ساتوشی تا لحظه آخر تصمیم نگرفته بوده که اسم ارزش رو چی بزاره

🔶یک نکته جالب دیگه این بوده که تا یک هفته اول انتشار این وایت‌پیپر هیچ گروهی ساتوشی رو گردن نمیگرفته!

و در هفته اول اصلا ایده بیت‌کوین برای کسی جذاب نبوده ولی به مرور این ایده بسیار فراگیر میشه

🔶یک تئوری عجیب وجود داره که احتمالا ساتوشی سایفر پانک بوده!

‼️سایفر پانک چیه یا کیه؟
به گروهی که عقیده دارن دولت‌ها درحال سانسور شدید اینترنت جهانی هستن و درجهت مقابله با این سانسور تلاش میکنن، سایفرپانک گفته میشه.

🔶نکته جالب دیگه اینه که توی این وایت‌پییر، کلمه بلاک با 48 تکرار بیشترین کلمه تکرار شده هستش و از اون عجیب‌تر اینه که کلماتی مثل بلاک‌چین و یا ماینینگ اصلا توی وایت‌پیپر تکرار نشده!


@Bitpull_Crypto
👍272