Bitpull | مرجع تخصصی ارزدیجیتال
رسمی مدیر عامل صرافی Binance اعلام کرده که کمپانی، پوزیشن 500 میلیون دلاری FTXاش رو نقد میکنه. اطلاعات تکمیلی به زودی منتشر میشه.
📎شرح کامل ماجرای صرافیFTX
1️⃣از چند روز گذشته در توییتر شایعات زیادی راجع به عدم پشتوانه مالی صرافی FTX و شرکت سرمایه گذاری وابسته به این صرافی یعنی Alameda مطرح شده بود که باعث نگرانی کاربران زیادی شد. به همین علت، سایت Coindesk با انتشار ترازنامه مالی شرکت سرمایه گذاری Alameda، از عدم شفافیت این ترازنامه و مشخص نبودن پشتوانه مالی وام 8 میلیاردی این شرکت خبر داد که باعث ایجاد هجمه زیادی به سمت صرافی FTX شد.
2️⃣بعد از این گزارش، اکانت توییتری Whall Alert خبرداد که بیش از 580 میلیون دلار توکن FTT به صرافی بایننس انتقال داده شده و بلافاصله ژائو مدیرعامل بایننس تائید کردکه این توکن ها متعلق به صرافی بایننسه و میخواد تمام این توکن هارو به فروش برسونه.
3️⃣مدیرعامل بایننس در توییتی از صرافی FTX به شدت انتقاد کرد و گفت از افرادی که پشت سر آنها علیه دیگر بازیگران صنعت لابی می کنند حمایت نخواهد کرد.
4️⃣با اینحال مدیر عامل صرافی FTX اعلام کرده که این صرافی به هیچ عنوان مشکل نقدینگی نداره و شرکت سرمایه گذای Alameda بیش از 10 میلیارد دلار سرمایه اعلام نشده داره و میتونه به رحاتی تمام توکن های FTT بایننس رو بخره.
5️⃣با تمام این اتفاقات شاهد خروج سنگین استیبل کوین ها از صرافی FTX هستیم و همینطور حجم فروش توکن FTT باعث ریزش قیمت این توکن شده.
1️⃣از چند روز گذشته در توییتر شایعات زیادی راجع به عدم پشتوانه مالی صرافی FTX و شرکت سرمایه گذاری وابسته به این صرافی یعنی Alameda مطرح شده بود که باعث نگرانی کاربران زیادی شد. به همین علت، سایت Coindesk با انتشار ترازنامه مالی شرکت سرمایه گذاری Alameda، از عدم شفافیت این ترازنامه و مشخص نبودن پشتوانه مالی وام 8 میلیاردی این شرکت خبر داد که باعث ایجاد هجمه زیادی به سمت صرافی FTX شد.
2️⃣بعد از این گزارش، اکانت توییتری Whall Alert خبرداد که بیش از 580 میلیون دلار توکن FTT به صرافی بایننس انتقال داده شده و بلافاصله ژائو مدیرعامل بایننس تائید کردکه این توکن ها متعلق به صرافی بایننسه و میخواد تمام این توکن هارو به فروش برسونه.
3️⃣مدیرعامل بایننس در توییتی از صرافی FTX به شدت انتقاد کرد و گفت از افرادی که پشت سر آنها علیه دیگر بازیگران صنعت لابی می کنند حمایت نخواهد کرد.
4️⃣با اینحال مدیر عامل صرافی FTX اعلام کرده که این صرافی به هیچ عنوان مشکل نقدینگی نداره و شرکت سرمایه گذای Alameda بیش از 10 میلیارد دلار سرمایه اعلام نشده داره و میتونه به رحاتی تمام توکن های FTT بایننس رو بخره.
5️⃣با تمام این اتفاقات شاهد خروج سنگین استیبل کوین ها از صرافی FTX هستیم و همینطور حجم فروش توکن FTT باعث ریزش قیمت این توکن شده.
👍22
#BTCUSDT
تایم فریم روزانه
16 آبان 1401
با توجه به حرکت قیمت BTC در چند روز اخیر و همچنین عدم تمایل به شکست کف آخر حرکتی از بیت کوین و باز گشت چندین باره از این کف به نظر میرسد که بیت کوین درون یک محدوده رنج قرار گرفته و به تمایل به حرکت تا محدوده 21700 ،22100 و سپس تا محدوده ی مقاومتی 24000 دلار را داشته باشه.
تایم فریم روزانه
16 آبان 1401
با توجه به حرکت قیمت BTC در چند روز اخیر و همچنین عدم تمایل به شکست کف آخر حرکتی از بیت کوین و باز گشت چندین باره از این کف به نظر میرسد که بیت کوین درون یک محدوده رنج قرار گرفته و به تمایل به حرکت تا محدوده 21700 ،22100 و سپس تا محدوده ی مقاومتی 24000 دلار را داشته باشه.
👍20👎2
Bitpull | مرجع تخصصی ارزدیجیتال
هک شدن صرافی Deribit صرافی معاملات آپشن Deribit در توییتی اعلام کرد که 28 میلیون دلار از دارایی هاش به سرقت رفته. اDeribit اعلام کرده که کیف پول گرم (Hot Wallet) این صرافی هک شده و همچنین گفته که این ضرر از صندوق ذخایر شرکت پرداخت میشه و مشتریان پولی از…
انتقال 2.5 میلیون دلار ETH سرقت شده به Tornado Cash توسط هکر های صرافی Deribit
براساس داده های سایت Etherscan،هکر صرافی Deribit تعداد 1610 ETH رو به میکسر Tornado cash انتقال داده. هکر یا هکرها این تعداد اتر رو طی 17 تراکنش منتقل کردن و تقریبا امکان شناسایی اطلاعاتشون رو غیرممکن کردن.
*میکسر Tornado cash پلتفرمی غیرمتمرکزه که امکان جابجایی به صورت کاملا ناشناس رو به توکن های ERC20 میده.این پلتفرم در لیست سیاه وزارت خزانه داری امریکا قرار داره.
براساس داده های سایت Etherscan،هکر صرافی Deribit تعداد 1610 ETH رو به میکسر Tornado cash انتقال داده. هکر یا هکرها این تعداد اتر رو طی 17 تراکنش منتقل کردن و تقریبا امکان شناسایی اطلاعاتشون رو غیرممکن کردن.
*میکسر Tornado cash پلتفرمی غیرمتمرکزه که امکان جابجایی به صورت کاملا ناشناس رو به توکن های ERC20 میده.این پلتفرم در لیست سیاه وزارت خزانه داری امریکا قرار داره.
👍16❤2
انتقال152000 BTC به صرافی های مختلف در 24 ساعت گذشته
به گزارش Coinglass در 24 ساعت گذشته، 152000 بیت کوین معادل 3.15 میلیارد دلار به صرافی های مختلف انتقال داده شده.
به گزارش Coinglass در 24 ساعت گذشته، 152000 بیت کوین معادل 3.15 میلیارد دلار به صرافی های مختلف انتقال داده شده.
👍18❤1👎1
احتمال تعدیل نیروی کمپانی Meta!
به گزارش وال استریت ژورنال احتمالا کمپانی متا روز چهارشنبه، خبر اخراج چندهزار کارمند خودش رو اعلام کنه.
یکی از دلایل این تعدیل نیرو، ضررهای سنگینیه که این کمپانی به خاطر سرمایه گذاری روی متاورس انجام داده. اما با تمام این شرایط، مارک زاکربرگ فعلا برنامه ای برای کاهش سرمایه گذاری در این حوزه نداره.
به گزارش وال استریت ژورنال احتمالا کمپانی متا روز چهارشنبه، خبر اخراج چندهزار کارمند خودش رو اعلام کنه.
یکی از دلایل این تعدیل نیرو، ضررهای سنگینیه که این کمپانی به خاطر سرمایه گذاری روی متاورس انجام داده. اما با تمام این شرایط، مارک زاکربرگ فعلا برنامه ای برای کاهش سرمایه گذاری در این حوزه نداره.
👍11
#ETHUSDT
تایم فریم روزانه
16 آبان 1401
با توجه به حرکت قیمتی ETH در چند کندل آخر و فشردگی قیمت در محدوده ی 1500 دلار و همچنین عدم تمایل به حرکت در دو طرف بازار به نظر میرسد شاهد یک رنج قیمت و اصلاح تا محدوده ی 1350 دلار و سپس حرکت تا محدوده 1800 دلار و سپس 2000 دلار در چند روز آینده از این رمز ارز باشیم.
تایم فریم روزانه
16 آبان 1401
با توجه به حرکت قیمتی ETH در چند کندل آخر و فشردگی قیمت در محدوده ی 1500 دلار و همچنین عدم تمایل به حرکت در دو طرف بازار به نظر میرسد شاهد یک رنج قیمت و اصلاح تا محدوده ی 1350 دلار و سپس حرکت تا محدوده 1800 دلار و سپس 2000 دلار در چند روز آینده از این رمز ارز باشیم.
👍26❤3
اظهار نظر موسس OKX در مورد وقایع مربوط به FTX
متاسفانه اگه FTX بخواد مثل LUNA به سمت نابودی بره، هیچ کس (حتی بایننس) توی این صنعت نفع نمیبره.
مشتریان و قانونگذاران اعتمادشونو نسبت به این صنعت، از دست میدن.
امیدوارم ژائو (مدیرعامل بایننس) بتونه در مورد توقف فروش FTT کمی فکر کنه و یه قول و قراری با SBF (موسس صرافی FTX) داشته باشه.
جالبه بدونید ژائو قبلا کارمند فاندر OKX بوده و بعدش تصمیم گرفته بایننس رو پایهگذاری کنه.
تصویر بالا، نمایی از قیمت FTT توی تایم فریم ۴ ساعتست.
متاسفانه اگه FTX بخواد مثل LUNA به سمت نابودی بره، هیچ کس (حتی بایننس) توی این صنعت نفع نمیبره.
مشتریان و قانونگذاران اعتمادشونو نسبت به این صنعت، از دست میدن.
امیدوارم ژائو (مدیرعامل بایننس) بتونه در مورد توقف فروش FTT کمی فکر کنه و یه قول و قراری با SBF (موسس صرافی FTX) داشته باشه.
جالبه بدونید ژائو قبلا کارمند فاندر OKX بوده و بعدش تصمیم گرفته بایننس رو پایهگذاری کنه.
تصویر بالا، نمایی از قیمت FTT توی تایم فریم ۴ ساعتست.
👍13❤1
ریزش شدید توکن جامعه حاکمیتی Bit DAO همزمان با سقوط قیمت FTT
توکن جامعه حاکمیتی Bit DAOدر عرض یک ساعت حدود 20% ریزش قیمت داشته که مرتبط با ریزش قیمت توکن FTT هست!
در سال 2021 شرکت سرمایه گذاری Alameda بیش از3.6میلیون توکن FTTروبا 100 میلیون توکن BIT معاوضه میکنه و دوطرف متعهد میشن که تا سال 2024 این توکن هارو بفروش نرسونن.اما دیروز مشخص میشه که نزدیک به 100 میلیون توکن BIT به فروش رفته و جامعه حاکمیتی این توکن 24 ساعت به شرکت Alameda فرصت دادن تا مشخص کنه که این فروش از سمت اونها نبوده و گرنه نسبت به فروش توکن FTT تصمیم گیری میکنن.
البته مدیر عامل Alameda این شایعات رو رد میکنه و طبق شواهد، نزدیک به 97 میلیون توکنBIT در کیف پول گرم صرافی FTX وجود داره.
توکن جامعه حاکمیتی Bit DAOدر عرض یک ساعت حدود 20% ریزش قیمت داشته که مرتبط با ریزش قیمت توکن FTT هست!
در سال 2021 شرکت سرمایه گذاری Alameda بیش از3.6میلیون توکن FTTروبا 100 میلیون توکن BIT معاوضه میکنه و دوطرف متعهد میشن که تا سال 2024 این توکن هارو بفروش نرسونن.اما دیروز مشخص میشه که نزدیک به 100 میلیون توکن BIT به فروش رفته و جامعه حاکمیتی این توکن 24 ساعت به شرکت Alameda فرصت دادن تا مشخص کنه که این فروش از سمت اونها نبوده و گرنه نسبت به فروش توکن FTT تصمیم گیری میکنن.
البته مدیر عامل Alameda این شایعات رو رد میکنه و طبق شواهد، نزدیک به 97 میلیون توکنBIT در کیف پول گرم صرافی FTX وجود داره.
👍10❤2
آپدیت شدن Roadmap اتریوم
چند روز قبل ویتالیک بوترین اعلام کرد که یک مرحله به رود مپ اتریوم اضافه شده.
بعد از Merge اتریوم، دو مشکل بزرگ اتریوم یعنی سانسور تراکنشها و حرکت بهسمت متمرکزشدن باعث شد تا تیم سازنده اتریوم یک مرحله جدید به نام اِسکِرج (The Scourge) به پنج مرحله قبلی اضافه کنه.
مرحله Scourge با هدف پذیرش بی طرفانه تراکنش ها و جلوگیری از متمرکز شدن به وجود اومده.
چند روز قبل ویتالیک بوترین اعلام کرد که یک مرحله به رود مپ اتریوم اضافه شده.
بعد از Merge اتریوم، دو مشکل بزرگ اتریوم یعنی سانسور تراکنشها و حرکت بهسمت متمرکزشدن باعث شد تا تیم سازنده اتریوم یک مرحله جدید به نام اِسکِرج (The Scourge) به پنج مرحله قبلی اضافه کنه.
مرحله Scourge با هدف پذیرش بی طرفانه تراکنش ها و جلوگیری از متمرکز شدن به وجود اومده.
👍17
رد پیشنهاد Alameda توسظ ژائو، مدیر عامل بایننس!
روز گذشته شرکت Alameda اعلام کرد حاضره تمام دارایی های FTT صرافی بایننس رو با قیمت 22 دلار بخره اما امروز ژائو در توییتر خودش این پیشنهاد رو رد کرده و گفته که به بازار آزاد پایبند میمونه.
در حال حاضر قیمت FTT،در محدوده 18 دلار معامله میشه.
روز گذشته شرکت Alameda اعلام کرد حاضره تمام دارایی های FTT صرافی بایننس رو با قیمت 22 دلار بخره اما امروز ژائو در توییتر خودش این پیشنهاد رو رد کرده و گفته که به بازار آزاد پایبند میمونه.
در حال حاضر قیمت FTT،در محدوده 18 دلار معامله میشه.
👍26😢3👎2
#BTCUSDT
آپدیت تحلیل BTC
حرکت صعودی بیت کوین در این تایم فریم نافرجام ماند و با توجه به این که زیر 20000 دلار کندل دیدیم احتمال پولبک به سمت اعداد 20700 و بعد اصلاح حرکتی محتمل است.
آپدیت تحلیل BTC
حرکت صعودی بیت کوین در این تایم فریم نافرجام ماند و با توجه به این که زیر 20000 دلار کندل دیدیم احتمال پولبک به سمت اعداد 20700 و بعد اصلاح حرکتی محتمل است.
👍21👎9❤2
لیکوئید شدن 360 میلیون دلار موقعیت معاملاتی در 24 ساعت گذشته
بعد از اینکه قیمت بیت کوین به زیر 20000دلار رسید، بیش از 360 میلیون دلار موقعیت معاملاتی تریدر های بازارلیکوئید شد.
به گزارش Coinglass، اتریوم با 86 میلیون دلار لیکوئید شدن بیشترین حجم رو بین رمز ارز ها داشته.
حجم کل بازار رمزارز ها هم دوباره به زیر 1 بیلیون دلار رسیده و درحال حاضر 981میلیارددلار هست.
بعد از اینکه قیمت بیت کوین به زیر 20000دلار رسید، بیش از 360 میلیون دلار موقعیت معاملاتی تریدر های بازارلیکوئید شد.
به گزارش Coinglass، اتریوم با 86 میلیون دلار لیکوئید شدن بیشترین حجم رو بین رمز ارز ها داشته.
حجم کل بازار رمزارز ها هم دوباره به زیر 1 بیلیون دلار رسیده و درحال حاضر 981میلیارددلار هست.
👍16😱11
هشدار رگولاتور مالی آلمان به صرافی coinbase
سازمان نظارت بر مسائل مالی فدرال آلمان (BaFin) در بیانیه ای اعلام کرده که صرافی Coinbase موظفه یک سری نقص های سازمانی این صرافی رو در کشور آلمان برطرف کنه.
از مهمترین مواردی که در این اطلاعیه اومده، میشه به مدیریت ریسک شرکت، مسائل مرتبط با کارکنان و همچنین مدیریت بخش IT شرکت در مواقع بحرانی اشاره کرد.
صرافی Coinbase باید سزیعا نسبت به رفع این نواقص در کشور آلمان اقدام کنه.
سازمان نظارت بر مسائل مالی فدرال آلمان (BaFin) در بیانیه ای اعلام کرده که صرافی Coinbase موظفه یک سری نقص های سازمانی این صرافی رو در کشور آلمان برطرف کنه.
از مهمترین مواردی که در این اطلاعیه اومده، میشه به مدیریت ریسک شرکت، مسائل مرتبط با کارکنان و همچنین مدیریت بخش IT شرکت در مواقع بحرانی اشاره کرد.
صرافی Coinbase باید سزیعا نسبت به رفع این نواقص در کشور آلمان اقدام کنه.
👍15
براساس داده های On-Chain، صرافی FTX عملیات برداشت در این صرافی رو متوقف کرده!
با توجه به داده های On-Chain، آخرین تراکنش برداشت از این صرافی بیش از دوساعت قبل بوده که این احتمال داده میشه که صرافی FTX عملیات برداشت رو به طور کامل متوقف کرده.
با توجه به داده های On-Chain، آخرین تراکنش برداشت از این صرافی بیش از دوساعت قبل بوده که این احتمال داده میشه که صرافی FTX عملیات برداشت رو به طور کامل متوقف کرده.
👍20😱8❤1
فوري؛
بایننس ،درخواست خرید FTX رو کرد!!!
لحظاتي پيش ژائو مديرعامل بايننس اعلام كرد كه با توجه به بحران نقدينگي صرافي FTX و همچنين درخواست كمك اونها،در حال خريداري كامل صرافي FTX هست!!!!
البته از لحاظ قانونی هنوز زیر بار قراردادی نرفته و میتونه اتفاق نیوفته!
بایننس ،درخواست خرید FTX رو کرد!!!
لحظاتي پيش ژائو مديرعامل بايننس اعلام كرد كه با توجه به بحران نقدينگي صرافي FTX و همچنين درخواست كمك اونها،در حال خريداري كامل صرافي FTX هست!!!!
البته از لحاظ قانونی هنوز زیر بار قراردادی نرفته و میتونه اتفاق نیوفته!
👍33❤1
وضعیت 2 توکن BNB و FTT در پی اقدام مدیرعامل بایننس (کندل 1 ساعته)
👍19❤3
Bitpull | مرجع تخصصی ارزدیجیتال
فوري؛ بایننس ،درخواست خرید FTX رو کرد!!! لحظاتي پيش ژائو مديرعامل بايننس اعلام كرد كه با توجه به بحران نقدينگي صرافي FTX و همچنين درخواست كمك اونها،در حال خريداري كامل صرافي FTX هست!!!! البته از لحاظ قانونی هنوز زیر بار قراردادی نرفته و میتونه اتفاق نیوفته!
ادیت
بایننس با صرافی FTX یک Non-Binding LOI( Letter of Intent) امضا کرده
یعنی چی؟
یعنی بایننس علاقه به خرید FTX داره ولی به صورت قانونی، تا زمانی که Non-Binding باشه میتونه بزنه زیر حرفش و FTX رو نخره!
همینطور هم FTX میتونه نفروشه!
پس ممکنه نوسان هنوز تموم نشده باشه!
بایننس با صرافی FTX یک Non-Binding LOI( Letter of Intent) امضا کرده
یعنی چی؟
یعنی بایننس علاقه به خرید FTX داره ولی به صورت قانونی، تا زمانی که Non-Binding باشه میتونه بزنه زیر حرفش و FTX رو نخره!
همینطور هم FTX میتونه نفروشه!
پس ممکنه نوسان هنوز تموم نشده باشه!
👍47
ریزش 78% FTT از روز گذشته
توییت ژائو:
تمام صرافیهای کریپتویی باید اثبات دارایی با درخت مرکل (نوعی روش بلاکچینی) داشته باشند.
بانکهای با ذخیره کسری کار میکنند.
صرافیهای کریپتویی نباید این طور باشند.
بایننس به زودی اثبات دارایی رو انجام میده. شفافیت تمام.
توییت ژائو:
تمام صرافیهای کریپتویی باید اثبات دارایی با درخت مرکل (نوعی روش بلاکچینی) داشته باشند.
بانکهای با ذخیره کسری کار میکنند.
صرافیهای کریپتویی نباید این طور باشند.
بایننس به زودی اثبات دارایی رو انجام میده. شفافیت تمام.
👍43😱3