پایگاه خبری امیدبناب
650 subscribers
14.5K photos
1.59K videos
5.26K files
8.18K links
کانال اطلاع رسانی * پایگاه خبری امیدبناب *
"سیاسی- اجتماعی"

بامجوزوزارت فرهنگ وارشاداسلامی
www.omidebonab.ir

صاحب امتیازومدیرمسئول؛
حسین علی فام دکترای علوم سیاسی،مدرس دانشگاه وتحلیلگرروابط بین الملل

.لینک کانال؛
https://t.me/beinalmelal
Download Telegram
نشست شورای امنیت سازمان ملل پس از چندین ساعت تاخیر در ساعت 3.30 به وقت محلی برای بررسی دو قطعنامه درباره #یمن آغاز شد
#روسیه قطعنامه پیشنهادی جهت فشار بر #ایران در #یمن را وتو کرد.
📝 نیویورک تایمز: پیشنهاد #اروپا برای بازنویسی #برجام و اضافه کردن متمم به آن

نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای با اعمال برخی تغییرات در این توافق موافقت کرده‌اند تا این تضمین را بدست آورند که #واشنگتن در آن باقی بماند.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه #گزارش خود نوشت: تهدید دونالد #ترامپ رییس‌جمهور #آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 موجب تلاش فوری پایتخت‌های اروپایی برای حفظ این توافق، نه از طریق بازنویسی آن بلکه از راه ایجاد یک توافق دیگر شده است که برنامه موشکی بالستیک #ایران را محدود و محدودیت‌ها بر توانایی این کشور برای تولید سوخت هسته‌ای‌ را دائمی خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا تلاش می‌کند تا حمایت اروپا را برای شروط جدید سخت‌تر جلب کند که اساسا به عنوان یک عمل انجام شده و تهدید وضع مجدد تحریم‌ها در صورت عدم همکاری به ایران ارائه خواهد شد. ایرانی‌ها همواره امکان مذاکره پشت پرده برای بازگشایی توافق سال 2015 را رد کرده‌اند.

این مذاکرات فرا آتلانتیک که توسط برایان #هوک یک مقام پایین رتبه وزارت امور خارجه هدایت می‌شود با ریسک‌های متعددی روبرو است، از جمله مخالفت ترامپ با پیشنهادات اروپایی‌ها. وی توافق هسته‌ای را بدترین توافقی دانسته که تاکنون از طریق مذاکره حاصل شده است. از این رو از #انگلیس، #فرانسه و #آلمان خواسته تا آن‌چه او نقاط ضعف توافق می‌داند را تا 12 مه اصلاح کند، در غیر این صورت واشنگتن از آن خارج خواهد شد.

رکس #تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی به دیپلمات‌های آمریکایی در اروپا گفت که در صورت نبود یک متحد شفاف از سوی اروپایی‌ها برای رسیدگی به این مسائل، واشنگتن برای ماندن در توافق هسته‌ای دیگر تحریم‌ها را تعلیق نخواهد کرد.

🔷 دستورالعملی که نیویورک تایمز به آن دسترسی پیدا کرده است، نشان می‌دهد که اروپایی‌ها روی سه اصلاحیه کلیدی توافق کرده‌اند؛ الزام مذاکره مجدد بر سر محدودیت‌های انجام آزمایش موشکی در ایران، تضمین دسترسی بدون محدودیت بازرسان به تاسیسات نظامی ایران و تمدید تاریخ انقضای محدودیت‌های تعیین شده در توافق هسته‌ای پس از سال 2030 که مانع از سرگیری تولید سوخت هسته‌ای توسط ایران می‌شود.

دیپلمات‌های اروپایی گفته‌اند که هدف حصول توافقی در خصوص موشک‌ها و بازرسی‌ها بود اما نه در چارچوب توافق هسته‌ای. آن‌ها استدلال کرده‌اند که نوشتن مجدد این شروط منجر به شکست راهی خواهد شد که آن‌ها نه تنها با ایران بلکه با #چین و #روسیه آغاز کرده‌اند. به گفته آن‌ها، شکست توافق نیز به ایران اجازه خواهد داد برنامه هسته‌ای‌اش را باز گرداند.

به همین دلیل است که همزمان با آماده شدن دو طرف برای دیدار با یکدیگر در برلین در ماه آینده، اروپایی‌ها در حال مطرح کردن ایده یک توافق دیگر هستند که موجب گسترش توافق فعلی خواهد شد. آن‌ها هفته گذشته در پاریس از برلیان هوک پرسیدند که در صورت موافقت آن‌ها با گسترش توافق، ترامپ متعهد به ماندن در توافق می‌شود یا خیر.

هوک که یک حقوقدان جمهوریخواه و سرپرست بخش برنامه‌ریزی سیاسی وزارت امور خارجه آمریکاست، گفته که درخواست آن‌ها را به واشنگتن خواهد برد. دیپلمات‌های اروپایی ابراز نگرانی کرده‌اند که تنفر ترامپ از توافق هسته‌ای ممکن است به قدری باشد که در نهایت وی دلایل دیگری برای خروج از آن یابد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، حتی اگر ترامپ متعهد به ماندن در توافق شود، مشخص نیست که آیا توافق جایگزینی از سوی چین یا روسیه پذیرفته خواهد شد، چه برسد به ایرانی‌ها. این کشورها در هفته‌های اخیر از برنامه‌ریزی برای یک پروژه جدید؛ یک ناوگان کشتی‌های هسته‌ای خبر داده‌اند که توسط سوخت تولید شده در راکتورهای ایران تامین می‌شود و از سرگیری تولید سوخت هسته‌ای را پس از انقضای محدودیت‌های توافق طی 12 سال آینده توجیه می‌کند.

ایرانی‌ها تاکنون نیز این شکایت را بارها مطرح کرده‌اند که این تهدیدات ترامپ مانع از سرمایه‌گذاری بانک‌های اروپایی در پروژه‌های بزرگ در ایران و حصول منافع مورد انتظار از توافق شده است که انتظار می‌رفت در ازای محدودیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران به دست آید.

همچنین برای اروپایی‌ها که اغلب از توافق هسته‌ای رضایت دارند و با هیچ فشار سیاسی داخلی برای خروج از آن مواجه نیستند، تمایل بسیار کمی برای چنین کاری وجود دارد اما آن‌ها احساس می‌کنند که انتخاب دیگری جز پیمودن این راه ندارند.

🔻 این گزارش در شرایطی به ارائه تحلیل پرداخته است که مسوولان ارشد مذاکر کننده ایرانی در مورد توافق هسته ای تاکنون نسبت به اعمال هیچ‌گونه تغییری نظر مثبتی نداشته‌اند.

🔗 https://www.nytimes.com/2018/02/26/us/politics/trump-europe-iran-deal.html
Forwarded from Deleted Account
چرا ایران به دنبال برگرداندن هزینه های خود در سوریه است؟
عصر ایران
سخنان رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در نشست "بررسی بحران سوریه، آخرین تحولات میدانی و سیاسی" در موسسه آینده پژوهی جهان اسلام که در ادامه بررسی می شود:
مطابق اظهارات ایشان منطقه غرب آسیا حداقل تا دو دهه دیگر محل رقابت قدرت های بزرگ مثل امریکا، روسیه و اتحادیه اروپا خواهد بود و در آینده نزدیک چین و هند هم در این منطقه حضور پیدا خواهند کرد. علاوه براین در عراق و سوریه شاهد دو سطح از رقابت منطقه ای و بین المللی هستیم. عراق و سوریه محل رقابت قدرت های منطقه ای مثل ایران، ترکیه و عربستان هم هستند.
اولین نکته ای که از سخنان ایشان استنباط می شود این است که بواسطه اهمیت سیاسی، جغرافیایی و اقتصادی غرب آسیا و به طور خاص خاورمیانه و وجود رقابت منطقه ای و بین المللی، حضور و رقابت ایران اجتناب ناپذیر است.
اما پذیرش این موضوع نیازمند بازتعریف داخلی از مرزهای سیاسی و افزایش عمق استراتژیک حضور ایران است. موضوعی که بعد از انقلاب اسلامی از نگرانی های رژیم صهیونیستی بوده و بعد از سرنگونی رژیم عراق در سال 2003 به عامل نگرانی رقبای منطقه ای ایران(ترکیه، عربستان) و سایر کشورهای عربی منطقه خاورمیانه مانند قطر، امارات متحده عربی و بحرین شده است. اما امروزه صحبت از افزایش وزن یا حضور منطقه ای ایران مختص کشورهای یاد شده نیست و اشاره به افزایش نفوذ منطقه ای ایران علاوه بر سخنان رحیم صفوی، غالبا در سخنان بسیاری از مسئولین مشهود است.
پیام توئیتری یک ماه قبل حسین امیر عبدالهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل نمونه دیگری از این موارد و مبین رویکرد منطقه ای کشورمان است. او در پاسخ به تهدیدات برجامی ترامپ عنوان کرد: هرگز اجازه نمی دهیم با تهدید لغو، اصلاح یا پاره کردن برجام؛ امنیت ملی، قدرت دفاعی و "نفوذ سازنده منطقه ای ما" را هدف قرار دهید.
پس از هجوم گروه های تروریستی به دو کشور عراق و سوریه، ایران به درخواست نظام رسمی دو کشور جهت حفظ یکپارچگی آنها وارد عمل شد. ایران از ابتدا حضور خود در این دو کشور را مستشاری اعلام کرد. اما اکنون همانند روسیه به دتبال بازگشت هزینه های خود در سوریه است. مطابق اظهارات صفوی "جمهوری اسلامی ایران هم بایستی هزینه هایی که در سوریه کرده است را برگرداند و سوری ها این آمادگی را دارند که از نفت، گاز و معادن فسفات سوریه (این هزینه ها را برگردانند) "ایران هم می تواند با سوریه قرارداد طولانی مدت سیاسی و اقتصادی داشته باشد."
اما نکته ای که در این بین اهمیت دارد این است که انتظار قراردادهای طولانی مدت نظیر امتیازاتی که به روس ها داده شده است زمانی توجیه پذیر است که نقش ایران در سوریه فراتر از حضور مستشاری باشد. شاید خطاب قراردادن دبیرشورای عالی امنیت ملی کشور در اطلاعیه سال کذشته این شورا با عنوان " مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی ، نظامی و امنیتی ایران با سوریه و روسیه " ناشی از ماهیت ابعاد مختلف نقش ایران در سوریه است.
یکی دیگر از موارد مهم در سخنان سردار رحیم صفوی، صادرات معادن فسفات سوریه توسط ایران است. در سخنان ایشان مشخص نیست که ایران بعنوان سرمایه گذار خارجی عهده دار این مسئولیت است یا امتیازی است که بابت جبران بخشی از هزینه ها واگذار شده است اما مهمتر از اینها، علل پیگیری بازگرداندن هزینه هاست. بعبارتی باوجود حمایت های همیشگی ایران از جریان های مقاومت، هیچ زمانی بازگشت هزینه ها مطرح نشده است. این امر احتمالا دلایل مختلفی دارد. نخست؛ آنگونه که مسئولین کشور نیز اذعان دارند وزن منطقه ای و عمق استراتژیک کشور از زمان سرنگونی رژیم بعثی عراق در سال 2003 افزایش یافته است. محور ایران، عراق، سوریه و مدیترانه که در سخنان صفوی به آن اشاره شده بخشی از گستره افزایش وزن منطقه ای ایران است و دوم؛ با توجه به پیش بینی ایشان مبنی بر تداوم رقابت منطقه ای و جهانی در غرب آسیا تا دو دهه دیگر، گسترش نقش ایران و به طبیعت امر افزایش هزینه ها دور از انتظار نیست. سوم، فشارهای اقتصادی و تحریم های بین المللی کشور در بیش از یک دهه گذشته به دلایل متعدد از جمله پرونده هسته ای افزایش یافته است، بنابراین ایران برای حفظ و تقویت نقش منطقه ای خود چاره ای جز جبران هزینه ها در خارج از مرزها نخواهد داشت.
اما نکته آخر مربوط به علت رسانه ای شدن این موضوع است که احتمالا بی ارتباط با دلایل پیش گفته نیست. یعنی شاید از دیدگاه برخی در کشور مشکلات اقتصادی بی ارتباط با رویکرد منطقه ای نیست. موضوعی که در اعتراصات دی ماه سال جاری به صورت محدود نیز بروز کرد. لذا رسانه ای شدن این مسئله را می توان با هدف توجیه افکار عمومی داخلی ارزیابی کرد.
https://t.me/joinchat/Amle_T8mIYSDYNZ7eg1xrA
🔷 #ظریف در جمع ایرانیان مقیم #صربستان؛

کسی که اولویت اولش پاره کردن #برجام بود، یک سال و ٢ ماه است هنوز نتوانسته چنین کند

وزیر امور خارجه کشورمان که در #بلگراد به سر می برد، در جمع ایرانیان مقیم صربستان طی اظهاراتی عنوان کرد: همه ما مدیون مردم ایران هستیم. این مردم بودند که جمهوری اسلامی ایران را در منطقه قدرتمند کردند.

محمدجواد ظریف در ادامه سخنانش با بیان اینکه به رغم همه کاستی ها و مشکلات، آرام ترین و امن ترین کشور منطقه هستیم.، اظهار داشت: باید بدانیم چرا توانستیم علی رغم همه ظلم ها و تحریم ها در طول ۴۰ سال گذشته به این‌جایگاه از قدرت و امنیت برسیم.

ظریف افزود: امروز در غرب و #آمریکا می گویند #ایران زیادی نفوذ پیدا کرد و زیادی گسترش یافت. همه اینها جز در سایه مقاومت و حمایت مردم به دست نیامد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: الان در وضعیتی هستیم که مانند عده ای مجبور نیستیم شرایط دیگران را تحمل کنیم، بزرگ بودن سختی و هزینه دارد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه ایرانیان فارغ از هر نوع عقیده و مرام و مسلک، دلشان برای ایران می تپد و در مواقع حساس از همه چیزشان می گذرند، بیان کرد: مردم ایران نماد استقلال و سربلندی ما هستند.

ظریف همچنین بیان کرد: ایرانیان مقیم خارج باید سفارتخانه ها را خانه خود بدانند.

وزیر خارجه در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه شدیدترین تحریم های آمریکا هم نتوانست مردم ایران را به زانو در آورد، افزود: سیاست جدا کردن مردم از حاکمیت که هدف این تحریم های به قول خودشان شکننده بود، توسط همین مردم شکست خورد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: کسی که اولویت اولش پاره کردن برجام بود و آن را بدترین توافق تاریخ آمریکا میداند، یکسال و دو ماه است هنوز نتوانسته به این کار دست بزند و می داند چه هزینه ای باید پرداخت کند.

#ترامپ
http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1396/12/8/817496_408.jpg
article_2380_cdcd11993c416e9142cbafb1db513cbb.pdf
472.4 KB
تأثیر منازعات داخلی سوریه و عراق بر
مجموعه امنیتی خاورمیانه(2011_2015)
سیدامیر نیاکویی_علی اصغر ستوده

@payanameolumsiasivaravabet
13951120921405002680-F.pdf
435 KB
تحول در سیاست منطقه ای عربستان:آوردهای ملک سلمان
حسین احمدیان



@payanameolumsiasivaravabet
JPQ517721398022200.pdf
273.4 KB
جهانی شدن و دولت های توسعه گرا:سویه های تغیر و تداوم نقش دولت در فرایند توسعه
حجت کاظمی
@payanameolumsiasivaravabet
article_13093_dfdce6d70c1661d8c4bf7483f0e3545e.pdf
646.2 KB
نقش مسئولیت حمایت در تضمین امنیت انسانی
علیرضا آرش پور_سید منیژه جعفری

@payanameolumsiasivaravabet
article_42677_2186a48ce18cc55508fb87b6b0028db5.pdf
484.3 KB
بررسی ظرفیت ها و چالشهای هند برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ با رویکرد آینده پژوهی
ابراهیم طاهری

@payanameolumsiasivaravabet
Forwarded from ✈️ راهنمای سفر
#بورسیه
#فرصت_مطالعاتی


🎓 چهار موقعیت شغلی برای دانشجویان دوره دکترا و فوق دکترا در زمینه مطالعات تنوع قومی و مذهبی

موسسه ماکس پلانک در شهر گوتینگن آلمان، چهار موقعیت شغلی به دانشجویان متقاضی دوره دکترا و فوق دکترا در زمینه مطالعات تنوع قومی و مذهبی، ارائه می‌دهد.
به گزارش سایت موسسه ماکس پلانک، متقاضیانی که مدارک تحصیلی آنها به حوزه‌های مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، جغرافیا یا دیگر علوم اجتماعی مرتبط باشد، می‌توانند برای این موقعیت‌های شغلی اقدام کنند. علایق پژوهشی، تجربیات و تحقیقات منتشر شده متقاضیانی که پذیرفته می‌شوند، باید به موضوع تنوع اجتماعی و فرهنگی مرتبط باشد. دو موقعیت شغلی به دانشجویان فوق دکترا، به متقاضیانی ارائه می‌شود که پیشنهاداتی مربوط به تجزیه و تحلیل داده‌ها و نقشه‌برداری از تنوع و ساختارهای ناهمگن مهاجرت داشته باشند، این پیشنهادات باید مبتنی بر تجزیه و تحلیل‌های موسسه ماکس پلانک درباره تنوع زندگی اجتماعی در حال تغییر در محیط‌های سیاسی باشند. همچنین پروژه‌های قوم‌نگاری در زمینه تقسیم‌بندی اجتماعی و سیاسی در آلمان یا بریتانیا نیز پذیرفته می‌شوند.قرارداد کار دانشجویان فوق دکترا، در ابتدا برای مدت دو سال بسته می‌شود و برای دو سال دیگر قابل تمدید خواهد بود. حقوق دانشجویان پذیرفته شده، بر اساس قوانین حقوق کار در آلمان پرداخت می‌شود.
متقاضیان باید تا پایان ماه می سال 2018، پایان نامه دکترای خود را در دانشگاه ثبت کرده باشند. پیشنهادات متقاضیان دوره دکترا نیز می‌تواند موضوعات مختلفی را در زمینه مطالعات تنوع قومی و مذهبی شامل شود. البته حداقل یک بورسیه دکترا برای دانشجویی در نظر گرفته می‌شود که در مورد مسائل مربوط به تنوع شهری در آفریقا کار ‌کند. قراردادهای اولیه دانشجویان دکترا برای مدت سه سال بسته می‌شوند و برای یک سال قابل تمدید هستند. موسسه ماکس پلانک برنامه دکترا یا فوق دکترا ندارد و دانشجویان باید پیش از دریافت بورسیه در دانشگاه ثبت‌نام کنند. متقاضیان باید نشان دهند که دانشجوی دکترا یا فوق دکترا هستند و یا برای ثبت‌نام در این مقاطع اقدام کرده‌اند. دانش زبان انگلیسی یکی از ملزومات برای پذیرفته شدن در این موقعیت‌های شغلی است، همچنین دانشجویان پذیرفته شده، باید در طول مدتی که روی پروژه‌ها کار می‌کنند، در شهر گوتینگن آلمان اقامت داشته باشند.
علاقه‌مندان به استفاده از این فرصت، باید مدارک خود را تا روز دوم ماه مارچ 2018، به این موسسه ارسال کنند.

@dachstudien
🇪🇺🇩🇪
مطالعات آلمان و اروپا


برای اطلاعات بیشتر به سایت موسسه مراجعه کنید:

http://www.mmg.mpg.de/fileadmin/user_upload/Stellen/2018_SCD-Ausschreibungen.pdf
🔵 #رحیم_صفوی: باید با #افغانستان و #عراق درباره موضوع آب وارد گفتگو شویم؛ نمی‌خواهیم کار به قدرت نظامی بکشد

سردار صفوی با اشاره به اهمیت موضوع اب میان ایران و کشورهای همسایه گفت: ما نمی‌خواهیم در این حوزه کار به قدرت سخت و نظامی بکشد و باید از قدرت نرم و دیپلماسی به یک تعامل مشترک برسیم.

سردار سید یحیی صفوی رییس همایش ملی دیپلماسی آب و فرصتهای هیدروپلیتیک غرب آسیا طی سخنانی در این همایش که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، با بیان اینکه ممکن است مساله کمبود منابع آبی به تعامل و یا چالش میان کشورها تبدیل شود، اظهار داشت: ما در ایران با 12 کشور همسایه آبهای مشترک داریم که هم می‌تواند عامل تعامل باشد و هم تنش.

صفوی افزود: 90درصد آب ما صرف کشاورزی می‌شود که الگوی آن را باید اصلاح کرد.


وی همچنین با اشاره به مصرف زیاد آب در کشور تصریح کرد: مردم ما پرمصرف‌اند و اگر ما نتوانیم مدیریت انرژی را به مردم بیاموزیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

صفوی خاطرنشان کرد: 10 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب از #ایران خارج میشود که بیش از 7 میلیارد آن وارد کشور عراق می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید با کشورهایی مثل عراق و افغانستان و ... در این خصوص وارد گفتگو شویم.

صفوی گفت: یکی از پروژه های مهم درخصوص آب منطقه، پروژه گات است که صهیونیستها سرمایه گذاری قابل توجهی در آن کرده‌اند.

وی در عین حال تصریح کرد: تاثیر حضور بیگانگان در کشورهای همسایه می‌تواند در موضوع آبهای مشترک قابل توجه باشد.

صفوی اظهار داشت: ایران یکی از خاص ترین کشورهای دنیا از نظر هیدروپلیتیک است و افغانستان نیز منشا تحولات آبی آینده خواهد بود.

رییس همایش ملی دیپلماسی آب و فرصتهای هیدروپلیتیک غرب آسیا گفت: ما 7 رودخانه ورودی به ایران و ۴۱ رودخانه خروجی داریم لذا باید توجه خاصی به این موضوع شود.

صفوی خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم در این حوزه کار به قدرت سخت و نظامی بکشد و باید از قدرت نرم و دیپلماسی برای رسیدن به یک تعامل مشترک استفاده کنیم.

وی گفت: امروزه مقامات #آمریکا در جهان پیشرو استفاده از دیپلماسی عمومی بعنوان ابزار قدرت نرم برای اهداف خود هستند.

رییس همایش ملی دیپلماسی آب و فرصتهای هیدروپلیتیک غرب آسیا در پایان تصریح کرد: ما می‌خواهیم در این همایش این موضوعات را بررسی و نتیجه آن را در اختیار وزارت امور خارجه و وزارت نیرو قرار دهیم.

https://static.magito.net/images/contents/1870668@700x450.jpg
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔺جمهوری آزربایجان عنوان نخست پنجاه و ششمین دوره رقابت های موسیقی اروپا، یوروویژن را بدست آورد

🔺تورک های آزربایجان بر فراز قله های استعداد، فرهنگ، تمدن...😍

تبریز، باکی، آنکارا...


🆔 @TiraXtur
🔵 عزل و نصب‌های #ملک_سلمان؛ از توسعه وزارت دفاع تا تعیین یک زن به عنوان معاون وزیر برای نخستین بار

پادشاه عربستان در سطحی گسترده دست به یک سری تغییرات در برخی پست‌های فرماندهی عالی نظامی و برخی معاونان وزیر زد و در این راستا سند توسعه وزارت دفاع این کشور را هم امضا کرد.

به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، این حکم‌های جدید شامل تعداد زیادی از پست‌های حساس در این کشور می‌شود که مهمترین آن برکناری رئیس ستاد ارتش و دو فرمانده نیروی زمینی و هوایی و تعیین افراد جدید به جای آنها به اضافه تغییراتی در سطح مستشاری دفتر سلطنتی و تعدادی از شاهزادگان مناطق است.

براساس احکام سلطنتی که در رسانه‌های دولتی منتشر شد "عبدالرحمان بن صالح بن عبدالله #البنیان" رئیس ستاد کل ارتش برکنار و به جای او "فیاض بن حامد بن رقاد #الرویلی" منصوب شد.

همچنین سرلشکر "فهد بن عبدالله بن محمد المطیر" ارتقا درجه یافته و به سمت فرمانده نیروی زمینی منصوب شد. در عین حال سرلشکر "مزید بن سلیمان بن مزید العمرو" به عنوان فرمانده نیروی هوایی تعیین شد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز،‌ پادشاه عربستان همچنین طی حکمی سلطنتی سند توسعه وزارت دفاع به ریاست محمد بن سلمان را امضا کرد. طی این حکم با این سند که شامل توسعه وزارت دفاع در زمینه دیدگاه، استراتژی و نمونه حرفه‌ای در راستای توسعه کشور براساس نیازهای منابع بشری است که در سایه استراتژی دفاع ملی تهیه شده، موافقت کرد.

همچنین تعدادی معاون جدید وزیران در وزارتخانه‌های امور اقتصادی و امنیتی تعیین شدند در این راستا پادشاه عربستان طی حکمی "تماضر الرماح" را در پست معاون وزیر کار و توسعه اجتماعی تعیین کرد. به این ترتیب او اولین زن در این پست در طول تاریخ عربستان محسوب می‌شود.

در راستای این عزل و نصب‌ها گروهی از شهرداران جدید نیز گماشته شدند.

این حکم‌های جدید سلطنتی شامل تعیین تعدادی از مستشاران و شاهزادگان مناطق مختلف و برکناری برخی دیگر بنا به درخواست خودشان یا بازنشسته شدن آنها بود.

طبق حکم پادشاه عربستان، فهد بن بدر بن عبد العزیز،‌ امیر منطقه الجوف از پستش برکنار و شاهزاده بدر بن سلطان بن عبدالعزیز به جای او امیر منطقه #الجوف شد. در عین حال فهد بن بدر بن عبدالعزیز به عنوان مشاور پادشاه تعیین شد.

ایسنا
#اصلاحاتـعربستان
#محمدـبنـسلمان

http://aa.com.tr/uploads/Contents/2017/02/26/thumbs_b_c_cd85439f56375dcf9c9d4020a31922aa.jpg?v=160847
📕 آنهایی که کتاب می‌خوانند، قبل از مرگ، هزار زندگی را تجربه می‌کنند.
اما آنهایی که کتاب نمی‌خوانند تنها یکبار زندگی می‌کنند ...


👤 #جرج_آر_مارتین

👉 @SOCIAL_SCIENCE