6. CARA TRADE
Didalam forex ini terdapat perdagangan 2 hala, iaitu Jual dan Beli
Di dalam sell ada loss dan profit
Di dalam buy ada loss dan profit
• Sebelum korang entry, Make sure pandai analisa
• Di bawah saya ajar cara instant order
Didalam forex ini terdapat perdagangan 2 hala, iaitu Jual dan Beli
Di dalam sell ada loss dan profit
Di dalam buy ada loss dan profit
• Sebelum korang entry, Make sure pandai analisa
• Di bawah saya ajar cara instant order
👍1
Third step : Akan keluar option BUY & SELL
Make sure before nak entry buy ataupun sell, korang dah tahu bergerakkan harga nak ke arah mana.
Dan paling penting pengunaan lot size yang betul berpandukan balance account trading yang korang ada
Make sure before nak entry buy ataupun sell, korang dah tahu bergerakkan harga nak ke arah mana.
Dan paling penting pengunaan lot size yang betul berpandukan balance account trading yang korang ada
👍1
7. PENDING ORDER
Terdapat beberapa jenis pending order atau shortform nya ialah PO.
- Buy Limit & Sell Limit
- Buy Stop & Sell Stop
Limit order ialah order yang mana graf akan bergerak menuju ke kawasan yang sudah di marking dan price akan berpatah balik.
- Buy Limit : di set pada bawah harga semasa
- Sell limit : di set pada atas harga semasa
Stop order ialah order yang mana graf akan bergerak mengikut arah trend dan akan meneruskan perjalanan.
- Buy Stop : di set pada atas harga semasa
- Sell Stop : di set pada bawah harga semasa
Terdapat beberapa jenis pending order atau shortform nya ialah PO.
- Buy Limit & Sell Limit
- Buy Stop & Sell Stop
Limit order ialah order yang mana graf akan bergerak menuju ke kawasan yang sudah di marking dan price akan berpatah balik.
- Buy Limit : di set pada bawah harga semasa
- Sell limit : di set pada atas harga semasa
Stop order ialah order yang mana graf akan bergerak mengikut arah trend dan akan meneruskan perjalanan.
- Buy Stop : di set pada atas harga semasa
- Sell Stop : di set pada bawah harga semasa
8. CLOSED ORDER
Terdapat 3 jenis closed order iaitu :
- Take Profit (TP)
- Stop Loss (SL)
- Close Manual
Penting semua trader kena tahu sebab boleh mengurangkan risiko kerugian korang dan close order dalam keadaan profit.
Terdapat 3 jenis closed order iaitu :
- Take Profit (TP)
- Stop Loss (SL)
- Close Manual
Penting semua trader kena tahu sebab boleh mengurangkan risiko kerugian korang dan close order dalam keadaan profit.
👍1
8.4 CLOSE MANUAL
- Apabila sudah mencukupi profit korang
- setup tidak menjadi dalam kata lain cut loss (CL). Situasi dalam kerugian.
- Apabila sudah mencukupi profit korang
- setup tidak menjadi dalam kata lain cut loss (CL). Situasi dalam kerugian.