אסטרונומיה
1.27K subscribers
3.42K photos
100 videos
82 files
1.27K links
מידע אסטרונומי על מה שקורה למעלה. שמש ירח וכוכבים, טלסקופים וחלליות. השמים מרתקים וכדאי להסתכל.
יש גם קבוצה פתוחה
https://t.me/+S8dZW3TdZtSfo7H0
Download Telegram
ערפיליות האיירונדומוס הן תופעה אסטרונומית חדשה מתחילת המאה ה 21. איש אינו יודע היכן ומתי יופיעו אבל הן בהירות מאד ונראות גם ביום, משתנות במהירות עד שנעלמות לאחר פרק זמן קצר ומלוות ברעש מקדים ומעצבן בערך דקה לפניהן, כאשר לאחרונה התברר שיש גם קרינה אלקטרומגנטית שמגיעה כעשר דקות לפני הערפילית וגורמת לטלפונים ניידים לרטוט בעצבנות.

המחקר בעיצומו
🤣21🔥1👏1👻1
גרסת הסרט. תדמיינו שאני דייויד אטנבורו
https://www.facebook.com/share/r/1DcZhAmzDV/
🤣2
שמעתם עשורים שמונים בגלגלץ היום?
אם כן שימו לב לשני הקטעים בהקלטה, הראשון מאמצע התוכנית והשני מסופה. אז את בלדה בין כוכבים לא קבלנו אבל נגמר בכל זאת עם אורות של כוכבים אז זה די סבבה מבחינתי
מהנייד יוצא מצוין אז לא לחשוב שבלי מצלמה מקצועית אי אפשר לצלם. העלו תמונות שלכם
מזכיר במשהו את חביתוש, לא?
👍3🔥1😁1🤣1
שאלו אותי למה אני לא מתייחס לכוכב חמה אבל מה לעשות הוא לא באירוע והוציא את עצמו מהכלל ומתחבא איפשהו בפינה למטה רחוק רחוק. שמתי חץ
למי שתוהה, כוכב חמה וצדק עוד יתקרבו אבל לא תהיה התקבצות הפעם אלא רק בצד השני של השמש. בכל אופן תנו לו קצת יחס, בעוד שבוע הוא יהיה בשיאו ואז נדבר עליו יותר
👍1🤣1
הערב שיא ההתקבצות עם קרבה שלא נראה עד 2028
🙏1
משמאל תמונה מתחילת הערב מימין מסיומו. מה אפשר להסיק?
ככה נראה הגוגל פוטוז שלי. אולי קצת הגזמתי עם התמונות צדק ונוגה ומגדל המים אבל יצא קולאז נהדר.
8👍2👏1
חוזר מערב הרפתקאות צילום שאיך נגיד בעדינות די כשלו למרות שיצאו כמה דברים נחמדים אבל הצלחתי לא להידרס, לא להיעצר וששום כלב 🐶 לא ינשוך אותי, ככה שאני מאד מאד מרוצה
👍1😨1
הלכו לפתוח חשבון בנק משותף
😁2
עוכבו לחקירה עקב שיגוע הקהל
😁6
בודקים אם יש דיל לחו"ל
😁4
את ההתקבצות של שנה הבאה אי אפשר לראות היא תקרה קרוב מדי לשמש. נובמבר 2028 בשעות הבוקר המוקדמות יהיה מרחק של מעט יותר מקוטר ירח, יש למה לחכות
גם הערב נוגה וצדק יפים ביחד, אבל את השיא עברנו והטבע האנושי נוטה להידבק לשיאים. למשל בליקוי חמה מלא, אחרי שיא הליקוי וחזרה לשלב החלקי, מרבית האנשים מקפלים את הציודה, אבל היי אנחנו עדיין בליקוי של 99%... :-)
אז תנו הצצה גם בערבים הקרובים, ושבוע הבא יהיה לנו גם את הירח שם ובינתיים, הנה מאמר על ההתקבצויות האחרונות שצילמתי, למרות שיש חוסר מסוים דוקוא בשנת 2016 בה הייתה התקבצות קרובה במיוחד, אבל זה היה בשת ואולי בכלל הייתי בחול, לא זוכר, בכל אופן תמונה אין (גם ב-2014 הייתי בחול, אבל דווקא יש תמונה)
https://gadieid.blogspot.com/2017/11/Venus-Jupiter.html
1
ניסיתי לאתגר את עצמי לראות מה אפשר לעשות עם הנייד צדק ונוגה בסיבוב הליכה מהיר ליד הבית. יצאו הרבה דברים טובים. חלק ראיתם בסרטון. זה הכי טוב לדעתי
🆒2🔥1