*ما فيش جهيش*
*
قالوا : جهيش
قلنا الجهيش مافيش
طير الصراب هذي السنة بلا ريش
ولو في جهيش
على الحبيب ماشيغليش
مِنْ ذا الذي لــ مهجته ماشنديش !!
بالتعزي الحلى نتحدث🌚😊
*
قالوا : جهيش
قلنا الجهيش مافيش
طير الصراب هذي السنة بلا ريش
ولو في جهيش
على الحبيب ماشيغليش
مِنْ ذا الذي لــ مهجته ماشنديش !!
بالتعزي الحلى نتحدث🌚😊
❤2
"الحمدُ لله حُباً .. الحمدُ لله شُكراً .. الحمدُ لله يوماً و شهراً و عُمرا ً.. الحمدُ لله فِي السراء و الضرّاء .. الحمدُ لله دائماً و أبدا "
تصبحون ع نعم الله ولها حامدون😍❤
تصبحون ع نعم الله ولها حامدون😍❤
ْ🖇️ ؏ـاهد الله فى يومك أن تجبر تقصير الأمس ..
♦️ إن قصرت فى وردك أمس فأتمهہ اليوم ، وإن قصرت فى ذكر الله ، فزد فى ذكرهہ اليوم ..
🖇️ وإن أسرعت فى الصلاهہ فأتمها اليوم بخشو؏ ..
📌 كل يوم تستيقظ فيهہ هو فرصهہ جديدهہ لتُصلح ما بينك وبين الله فاغتنم العمر قبل أن يفنى🤝💔.'
♦️ إن قصرت فى وردك أمس فأتمهہ اليوم ، وإن قصرت فى ذكر الله ، فزد فى ذكرهہ اليوم ..
🖇️ وإن أسرعت فى الصلاهہ فأتمها اليوم بخشو؏ ..
📌 كل يوم تستيقظ فيهہ هو فرصهہ جديدهہ لتُصلح ما بينك وبين الله فاغتنم العمر قبل أن يفنى🤝💔.'
❤1
احلا صباح لاحلى متابعين❤
اللهم يفرفشكم فرفشه تنسيكم طفش السنين الي مضت🙃🙂
قلوا امين🌚
اللهم يفرفشكم فرفشه تنسيكم طفش السنين الي مضت🙃🙂
قلوا امين🌚
|🍃".
استوقفني قول أحمد السيد : ياقبح الانسان إذا نسي انه عبد الله !
وعشان تعالج هذا النسيان القبيح ارجع عرف نفسك أنت مين؟ انسان مخلوق ضعيف ولك خالق ورب يملكك وأنت مخلوق لإجله ؛ مو عشان مناصب دينويه أو متاع دنيوي تنسى تعريفك لنفسك
#منقول
استوقفني قول أحمد السيد : ياقبح الانسان إذا نسي انه عبد الله !
وعشان تعالج هذا النسيان القبيح ارجع عرف نفسك أنت مين؟ انسان مخلوق ضعيف ولك خالق ورب يملكك وأنت مخلوق لإجله ؛ مو عشان مناصب دينويه أو متاع دنيوي تنسى تعريفك لنفسك
#منقول
❤1
- "ولو يعلمُ الإنسان كيف كُتبت لهُ المنح بين جنبات الحرمان، لأنفقَ عمرهُ كلهُ ساجدًا لله" 💙.
❤1
^^
اللهم نشكوا إليك ضعفنا وقلة حيلتنا
فأغثنا وارحمنا واغفرلنا ولا تكل امرنا لمن لايخافك ولا يرحمنا
ولا تؤخذنا بما فعل السفهاء منا
🥀
اللهم نشكوا إليك ضعفنا وقلة حيلتنا
فأغثنا وارحمنا واغفرلنا ولا تكل امرنا لمن لايخافك ولا يرحمنا
ولا تؤخذنا بما فعل السفهاء منا
🥀
❤1
*"واجعلني يا الله فتاة تقية نقية ، إذا رآها النبي ﷺ تبسم ونظر إلى حبيبة قلبه وقال :* *هذه حفيدتك يا عائشة!"🥺♥️🖇!!))*
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🥺••
إذا عصفت بك الحياة زاحمها بالقرآن حتى تسكن "🤎..
إذا عصفت بك الحياة زاحمها بالقرآن حتى تسكن "🤎..
❤1
أنتَ الذي لو مسَّنا ما مسَّنا
تبقى الرَّحيم
وتجبرُ ما انكسَر..!
حبيبي الله❤
تبقى الرَّحيم
وتجبرُ ما انكسَر..!
حبيبي الله❤
ومن كثرة الحوارات الداخلية مع نفسي ستكون نهايتي إما طبيب نفسي بدون شهادة أو مجنون راقي في جنونه.
فعلا ان كيدهن عظيم 😂
---واحده كاتبه ع صفحتهــا---:
شفت جوزي بيراسل واحدة ع الماسنجر ، قمت حظرتها من حسابه وعملت حساب باسمها وبقيت بأراسله كل يوم واتونس بيه واتكلم معاه كل يوم بالساعات 🤣🤣 بس اكتشفت ياالهوووي انه طلع مش متجوز وبيفتش على تؤام روحه ياعيني .
قلت له : ولسه مالقيتهاش
قال لي : لسه بس انتي بقيتي كل دنيتي ومعايا في الحلم وفي الواقع
قلت له : وانا كمان نفس المشاعر والله بحبك اوووي ، راجلي يانااااس احبه زي ما انا عايزة
مع مرور الوقت طلبت منه نتجوز بس اعتذر وقالي مش حاقدر دلوقت ، في اللحظه دي روحت مزعقة فيه قلت له : انا عارفه انك متجوز وعندك ولد اسمه ياسين.
قال لي : 😳 عرفتي ازاااي!!!!
قلت له : انا ساحره وبعرف كل حاجه عنك حتى اهلك ولو ماحولتليش مبلغ مليون جنيه حاعمل سحر ليك ولمراتك واخليها تنشل فورا وبعدها انت تنشل كمان ، راح قافل الخط على طول ..
بعد لما رجع من الشغل لقاني نايمة ع الكنبة وبشتكيله الحقني ياحبيبي مش قادره احرك رجلي ولا اقف على طولي انا شكلي انشليت 😟😭
بقى يصوت ويقول حسبي الله ونعم الوكيل ويقرأ قرآن و مسح الفيس والماسنجر و غير ارقامه وباع التليفون و جاب واحد صغير مكالمات بس و بقى يمشي على الصراط المستقيم.*
جوزي بقى ومن حقي احافظ عليه 🤣🤣🤣🤣🤣
# منقول🌚
---واحده كاتبه ع صفحتهــا---:
شفت جوزي بيراسل واحدة ع الماسنجر ، قمت حظرتها من حسابه وعملت حساب باسمها وبقيت بأراسله كل يوم واتونس بيه واتكلم معاه كل يوم بالساعات 🤣🤣 بس اكتشفت ياالهوووي انه طلع مش متجوز وبيفتش على تؤام روحه ياعيني .
قلت له : ولسه مالقيتهاش
قال لي : لسه بس انتي بقيتي كل دنيتي ومعايا في الحلم وفي الواقع
قلت له : وانا كمان نفس المشاعر والله بحبك اوووي ، راجلي يانااااس احبه زي ما انا عايزة
مع مرور الوقت طلبت منه نتجوز بس اعتذر وقالي مش حاقدر دلوقت ، في اللحظه دي روحت مزعقة فيه قلت له : انا عارفه انك متجوز وعندك ولد اسمه ياسين.
قال لي : 😳 عرفتي ازاااي!!!!
قلت له : انا ساحره وبعرف كل حاجه عنك حتى اهلك ولو ماحولتليش مبلغ مليون جنيه حاعمل سحر ليك ولمراتك واخليها تنشل فورا وبعدها انت تنشل كمان ، راح قافل الخط على طول ..
بعد لما رجع من الشغل لقاني نايمة ع الكنبة وبشتكيله الحقني ياحبيبي مش قادره احرك رجلي ولا اقف على طولي انا شكلي انشليت 😟😭
بقى يصوت ويقول حسبي الله ونعم الوكيل ويقرأ قرآن و مسح الفيس والماسنجر و غير ارقامه وباع التليفون و جاب واحد صغير مكالمات بس و بقى يمشي على الصراط المستقيم.*
جوزي بقى ومن حقي احافظ عليه 🤣🤣🤣🤣🤣
# منقول🌚
🕊 أطياف عابِرة 🕊
فعلا ان كيدهن عظيم 😂 ---واحده كاتبه ع صفحتهــا---: شفت جوزي بيراسل واحدة ع الماسنجر ، قمت حظرتها من حسابه وعملت حساب باسمها وبقيت بأراسله كل يوم واتونس بيه واتكلم معاه كل يوم بالساعات 🤣🤣 بس اكتشفت ياالهوووي انه طلع مش متجوز وبيفتش على تؤام روحه ياعيني . قلت…
كيدهن عظيم وحنانهن وعطفهن أعظم 🤍🖤
المجد لنا نحن النساء أينما حللنا زرعنا لطفاً ووداً😊🌚
المجد لنا نحن النساء أينما حللنا زرعنا لطفاً ووداً😊🌚
❤1