🕊 أطياف عابِرة 🕊
13.8K subscribers
4.85K photos
838 videos
32 files
209 links
‏"العائلة أولاً، ثمّ الأقربون قلباً لا دماً .. ثمّ أصدقاء المواقف لا سنين المعرفة."

عابِرون ويبقى الأثر👌

هويتي المصغرة 👈 https://t.me/mnmntee
Download Telegram
وا رب محسن تعز 🥹😍
🥰1
*ما فيش جهيش*
*
قالوا : جهيش
قلنا الجهيش مافيش
طير الصراب هذي السنة بلا ريش
ولو في جهيش
على الحبيب ماشيغليش
مِنْ ذا الذي لــ مهجته ماشنديش !!

بالتعزي الحلى نتحدث🌚😊
2
"الحمدُ لله حُباً .. الحمدُ لله شُكراً .. الحمدُ لله يوماً و شهراً و عُمرا ً.. الحمدُ لله فِي السراء و الضرّاء .. الحمدُ لله دائماً و أبدا "

تصبحون ع نعم الله ولها حامدون😍
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ْ🖇️ ؏ـاهد الله فى يومك أن تجبر تقصير الأمس ..

♦️ إن قصرت فى وردك أمس فأتمهہ اليوم ، وإن قصرت فى ذكر الله ، فزد فى ذكرهہ اليوم ..

🖇️ وإن أسرعت فى الصلاهہ فأتمها اليوم بخشو؏ ..

📌 كل يوم تستيقظ فيهہ هو فرصهہ جديدهہ لتُصلح ما بينك وبين الله فاغتنم العمر قبل أن يفنى🤝💔.'
1
جزى الله كل من علمنا ولو حرفاً خير الجزاء
احلا صباح لاحلى متابعين


اللهم يفرفشكم فرفشه تنسيكم طفش السنين الي مضت🙃🙂

قلوا امين🌚
|🍃".

استوقفني قول أحمد السيد : ياقبح الانسان إذا نسي انه عبد الله !

وعشان تعالج هذا النسيان القبيح ارجع عرف نفسك أنت مين؟ انسان مخلوق ضعيف ولك خالق ورب يملكك وأنت مخلوق لإجله ؛ مو عشان مناصب دينويه أو متاع دنيوي تنسى تعريفك لنفسك

#منقول
1
‏"ومن قال أنها لن تُستجاب
وقد ألهمك بها كلما سجدت" .
1
‏- "ولو يعلمُ الإنسان كيف كُتبت لهُ المنح بين جنبات الحرمان، لأنفقَ عمرهُ كلهُ ساجدًا لله" 💙.
1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
^^



اللهم نشكوا إليك ضعفنا وقلة حيلتنا

فأغثنا وارحمنا واغفرلنا ولا تكل امرنا لمن لايخافك ولا يرحمنا

ولا تؤخذنا بما فعل السفهاء منا

🥀
1
*"واجعلني يا الله فتاة تقية نقية ، إذا رآها النبي ﷺ تبسم ونظر إلى حبيبة قلبه وقال :* *هذه حفيدتك يا عائشة!"🥺♥️🖇!!))*
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🥺••
إذا عصفت بك الحياة زاحمها بالقرآن حتى تسكن "🤎..
1
‏"العلاقات أخلاق
‏وإن انتهتْ"
أنتَ الذي لو مسَّنا ما مسَّنا
‏تبقى الرَّحيم
‏وتجبرُ ما انكسَر..!

حبيبي الله
ومن كثرة الحوارات الداخلية مع نفسي ستكون نهايتي إما طبيب نفسي بدون شهادة أو مجنون راقي في جنونه.
‏اللهمَّ آتِ هذا القلب ثباته..!!
فعلا ان كيدهن عظيم 😂
---واحده كاتبه ع صفحتهــا---:
شفت جوزي بيراسل واحدة ع الماسنجر ، قمت حظرتها من حسابه وعملت حساب باسمها وبقيت بأراسله كل يوم واتونس بيه واتكلم معاه كل يوم بالساعات 🤣🤣 بس اكتشفت ياالهوووي انه طلع مش متجوز وبيفتش على تؤام روحه ياعيني .
قلت له : ولسه مالقيتهاش
قال لي : لسه بس انتي بقيتي كل دنيتي ومعايا في الحلم وفي الواقع
قلت له : وانا كمان نفس المشاعر والله بحبك اوووي ، راجلي يانااااس احبه زي ما انا عايزة
مع مرور الوقت طلبت منه نتجوز بس اعتذر وقالي مش حاقدر دلوقت ، في اللحظه دي روحت مزعقة فيه قلت له : انا عارفه انك متجوز وعندك ولد اسمه ياسين.
قال لي : 😳 عرفتي ازاااي!!!!
قلت له : انا ساحره وبعرف كل حاجه عنك حتى اهلك ولو ماحولتليش مبلغ مليون جنيه حاعمل سحر ليك ولمراتك واخليها تنشل فورا وبعدها انت تنشل كمان ، راح قافل الخط على طول ..
بعد لما رجع من الشغل لقاني نايمة ع الكنبة وبشتكيله الحقني ياحبيبي مش قادره احرك رجلي ولا اقف على طولي انا شكلي انشليت 😟😭
بقى يصوت ويقول حسبي الله ونعم الوكيل ويقرأ قرآن و مسح الفيس والماسنجر و غير ارقامه وباع التليفون و جاب واحد صغير مكالمات بس و بقى يمشي على الصراط المستقيم.*
جوزي بقى ومن حقي احافظ عليه 🤣🤣🤣🤣🤣


# منقول🌚