💢ثابتی افشا کرد: وزیر علوم پزشکیان از سال ۱۴۰۳ به دنبال عزل دکتر موسی نجفی بود اما نتوانست و حالا فرصتِ این کار را پیدا کرده است
🔹🔸امیرحسین ثابتی نماینده تهران در کانال شخصی خود نامهای خطاب به وزیر علوم پزشکیان نوشت:
باسمه تعالی
جناب دکتر سیمایی صراف؛
وزیر علوم تحقیقات و فناوری
سلام علیکم
♦️شما بهتر از بنده میدانید که دکتر موسی نجفی از اساتید برجسته علوم انسانی کشور تا چه حد مورد توجه و علاقه رهبر شهید انقلاب اسلامی بود تا جایی که ایشان در جلسهای در دهه ۹۰ با حضور جمعی از اساتید و نخبگان علوم انسانی، دکتر نجفی را "روشنفکر تراز انقلاب اسلامی" توصیف کرده بودند.
♦️و باز بهتر از بنده میدانید که در سال ۴۰۳ وقتی در کسوت وزیر علوم میخواستید ایشان را از ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تغییر دهید، علاوه بر شخصیت وزین و علمی دکتر نجفی آنچه مانع بزرگی برای تصمیم شما بود، توجه و علاقه رهبر شهید نسبت به این چهره علمی بود.
♦️اما اکنون که تنها به فاصله سه ماه از شهادت آیتالله خامنهای و در میانه جنگ، یکباره ایشان را عزل کردید نشان میدهد چقدر منتظر فرصت برای چنین روزی بودید در حالی که اگر نگاهتان در مدیریت وزارتخانه غیرسیاسی و علمی بود، قطعا حضور دکتر نجفی در این مسند را بر میتابیدید چرا که حتی منتقدان فکری وی نیز اذعان دارند که ایشان از چهرههای برجسته فکری و شاخص علوم انسانی در کشور است.
♦️البته در زمانهای که اراذل بر افاضل مقدمند و امثال شریفی زارچیها مشمول تسامح حداکثری مسئولانی مانند شما هستند (صحبتهایتان سه روز قبل از شروع جنگ رمضان در کمیسیون امنیت ملی را به یاد آورید) طبیعی است که موسی نجفیها مورد غضب قرار گیرند.
♦️و البته کاش جناب دکتر قالیباف تدبیری داشته باشند تا جلسات صحن علنی مجلس بازگشایی شود تا بیش از این نظارت مجلس بر دولت از بین نرود.
♦️خداوند انشاءالله همه ما را مشمول هدایت و عاقبت بخیری قرار دهد.
امیرحسین ثابتی
نماینده مردم ایران از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات
۲۰ خرداد ۱۴۰۵
🆔 @amarha
🔹🔸امیرحسین ثابتی نماینده تهران در کانال شخصی خود نامهای خطاب به وزیر علوم پزشکیان نوشت:
باسمه تعالی
جناب دکتر سیمایی صراف؛
وزیر علوم تحقیقات و فناوری
سلام علیکم
♦️شما بهتر از بنده میدانید که دکتر موسی نجفی از اساتید برجسته علوم انسانی کشور تا چه حد مورد توجه و علاقه رهبر شهید انقلاب اسلامی بود تا جایی که ایشان در جلسهای در دهه ۹۰ با حضور جمعی از اساتید و نخبگان علوم انسانی، دکتر نجفی را "روشنفکر تراز انقلاب اسلامی" توصیف کرده بودند.
♦️و باز بهتر از بنده میدانید که در سال ۴۰۳ وقتی در کسوت وزیر علوم میخواستید ایشان را از ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تغییر دهید، علاوه بر شخصیت وزین و علمی دکتر نجفی آنچه مانع بزرگی برای تصمیم شما بود، توجه و علاقه رهبر شهید نسبت به این چهره علمی بود.
♦️اما اکنون که تنها به فاصله سه ماه از شهادت آیتالله خامنهای و در میانه جنگ، یکباره ایشان را عزل کردید نشان میدهد چقدر منتظر فرصت برای چنین روزی بودید در حالی که اگر نگاهتان در مدیریت وزارتخانه غیرسیاسی و علمی بود، قطعا حضور دکتر نجفی در این مسند را بر میتابیدید چرا که حتی منتقدان فکری وی نیز اذعان دارند که ایشان از چهرههای برجسته فکری و شاخص علوم انسانی در کشور است.
♦️البته در زمانهای که اراذل بر افاضل مقدمند و امثال شریفی زارچیها مشمول تسامح حداکثری مسئولانی مانند شما هستند (صحبتهایتان سه روز قبل از شروع جنگ رمضان در کمیسیون امنیت ملی را به یاد آورید) طبیعی است که موسی نجفیها مورد غضب قرار گیرند.
♦️و البته کاش جناب دکتر قالیباف تدبیری داشته باشند تا جلسات صحن علنی مجلس بازگشایی شود تا بیش از این نظارت مجلس بر دولت از بین نرود.
♦️خداوند انشاءالله همه ما را مشمول هدایت و عاقبت بخیری قرار دهد.
امیرحسین ثابتی
نماینده مردم ایران از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات
۲۰ خرداد ۱۴۰۵
🆔 @amarha
👎5👍3
💢جزئیات جدید از حملۀ پهپادهای ارتش به پایگاه آمریکا در بحرین
🔹🔸یک منبع آگاه نظامی در گفتوگو با فارس: بامداد امروز پایگاه هوایی شیخ عیسی و یک سایت راداری راهبردی متعلق به نیروهای آمریکایی در بحرین هدف پهپادهای تهاجمی ارتش قرار گرفت.
♦️ارتش در حملات امروز خود از یک پهپاد جدید استفاده کرده است.
♦️پیشتر نیز منابع نظامی ایران اعلام کردند موشکهای بالستیک دوربرد و پهپادهای نیروهای مسلح ایران با عبور از سامانههای پدافندی مستقر در پایگاههای ایالات متحده در غرب آسیا، حدود ۷۰ درصد اهداف را با دقت مورد اصابت قرار دادند.
♦️بنابر اعلام سپاه و ارتش اهداف مورد نظر شامل پایگاه الازرق در اردن، پایگاه علی السالم در کویت و مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین بودند.
🆔 @amarha
🔹🔸یک منبع آگاه نظامی در گفتوگو با فارس: بامداد امروز پایگاه هوایی شیخ عیسی و یک سایت راداری راهبردی متعلق به نیروهای آمریکایی در بحرین هدف پهپادهای تهاجمی ارتش قرار گرفت.
♦️ارتش در حملات امروز خود از یک پهپاد جدید استفاده کرده است.
♦️پیشتر نیز منابع نظامی ایران اعلام کردند موشکهای بالستیک دوربرد و پهپادهای نیروهای مسلح ایران با عبور از سامانههای پدافندی مستقر در پایگاههای ایالات متحده در غرب آسیا، حدود ۷۰ درصد اهداف را با دقت مورد اصابت قرار دادند.
♦️بنابر اعلام سپاه و ارتش اهداف مورد نظر شامل پایگاه الازرق در اردن، پایگاه علی السالم در کویت و مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین بودند.
🆔 @amarha
💢صادق زیباکلام بازداشت شد
🔹🔸هفدهم خرداد بود که خبر تشدید قرار نظارت قضایی صادق زیباکلام در پی نقض قرار ممنوعیت هرگونه فعالیت رسانهای و تولید محتوا در شبکههای اجتماعی رسانهای شد.
♦️زیباکلام با وجود اعلام دادستانی تهران مبنی بر قرار نظارت قضایی با نقض این قرار، در مصاحبهای اظهاراتی مطرح کرد که همین مصاحبه و ادعاهای مطرح شده در آن منجر به اعلام جرم علیه این فرد و تشدید قرار نظارت قضایی وی شد.
♦️با اعلام جرم جدید و تشدید قرار نظارت قضایی، صبح امروز صادق زیباکلام بازداشت شد.
♦️در حال حاضر پرونده این فرد در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح رسیدگی است.
🆔 @amarha
🔹🔸هفدهم خرداد بود که خبر تشدید قرار نظارت قضایی صادق زیباکلام در پی نقض قرار ممنوعیت هرگونه فعالیت رسانهای و تولید محتوا در شبکههای اجتماعی رسانهای شد.
♦️زیباکلام با وجود اعلام دادستانی تهران مبنی بر قرار نظارت قضایی با نقض این قرار، در مصاحبهای اظهاراتی مطرح کرد که همین مصاحبه و ادعاهای مطرح شده در آن منجر به اعلام جرم علیه این فرد و تشدید قرار نظارت قضایی وی شد.
♦️با اعلام جرم جدید و تشدید قرار نظارت قضایی، صبح امروز صادق زیباکلام بازداشت شد.
♦️در حال حاضر پرونده این فرد در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح رسیدگی است.
🆔 @amarha
👍10👎5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢۶۰ روز پس از شعار «همهچیز با رهبری هماهنگه» در شب آتشبس و آن حجم فحاشیِ برخیها به منتقدان و مطالبهگران، رسیدیم به سخن جدید مهدی محمدی مشاور قالیباف: پذیرش آتشبس از ابتدا اشتباه بود.
♦️ظاهراً باید یک متولّی که پذیرش آتشبس را گردن بگیرد پیدا کنیم.
🆔 @amarha
♦️ظاهراً باید یک متولّی که پذیرش آتشبس را گردن بگیرد پیدا کنیم.
🆔 @amarha
👎3👍1
💢تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام
🔹🔸نمایندگی ایران در وین: امروز، شورای حکام با رأیی ضعیف، قطعنامه سیاسی دیگری در مورد فعالیتهای صلحآمیز هستهای ایران تصویب کرد؛ عاری از حرفهایگری مورد انتظار از یک نهاد فنی.
♦️چگونه میتوان به آژانس انرژی اتمی قابل اعتماد بود وقتی که توسط جنگطلبان مورد استفاده ابزاری قرار گرفته و به گونهای ناتوان شده که حتی قادر به ابراز نگرانی ساده در مورد گستردهترین حملات مسلحانه غیرقانونی - بیسابقه در تاریخ خود - به تأسیسات هستهای صلحآمیز تحت حفاظت یک کشور عضو نیست؟
♦️ایران از حقوق مسلم خود، از جمله در پاسخ به این قطعنامه ناقص، کوتاه نخواهد کرد.
🆔 @amarha
🔹🔸نمایندگی ایران در وین: امروز، شورای حکام با رأیی ضعیف، قطعنامه سیاسی دیگری در مورد فعالیتهای صلحآمیز هستهای ایران تصویب کرد؛ عاری از حرفهایگری مورد انتظار از یک نهاد فنی.
♦️چگونه میتوان به آژانس انرژی اتمی قابل اعتماد بود وقتی که توسط جنگطلبان مورد استفاده ابزاری قرار گرفته و به گونهای ناتوان شده که حتی قادر به ابراز نگرانی ساده در مورد گستردهترین حملات مسلحانه غیرقانونی - بیسابقه در تاریخ خود - به تأسیسات هستهای صلحآمیز تحت حفاظت یک کشور عضو نیست؟
♦️ایران از حقوق مسلم خود، از جمله در پاسخ به این قطعنامه ناقص، کوتاه نخواهد کرد.
🆔 @amarha
👎6👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢همسر یکی از شهدای ناو دنا :
ما منتظر انتقام از آمریکا هستیم.
♦️پزشکیان:
انتقام که فقط جنگیدن نیست، انتقام ساختن ایرانه!
🆔 @amarha
ما منتظر انتقام از آمریکا هستیم.
♦️پزشکیان:
انتقام که فقط جنگیدن نیست، انتقام ساختن ایرانه!
🆔 @amarha
👎15👍14
💢محل استقرار جنگنده های F35، F15، F16 آمریکایی منهدم شد
🔹🔸روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
♦️مردم مومن و قهرمان ایران که با بیش از صد روز ایستادگی در میدان حماسه آفرینی و نصاب جدیدی از بصیرت و مقاومت را به نمایش گذاشتید؛
♦️به دنبال افتخار آفرینی های سحرگاه رزمندگان اسلام در سرکوب دشمن متجاوز آمریکایی با توکل به خدای متعال، فرزندان دلیر شما در نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به حملات موشکی ارتش کودککش امریکا به یک مکان تفریحی، یک مجتمع تولیدی و محوطه یک پادگان از اطراف کرج و نظر آباد و یک پایگاه محلی سپاه در شهرستان پیشوا برای تنبیه متجاوز، صبح امروز با ۱۲ فروند موشک بالستیک محل استقرار جنگنده های F35، F15، F16 آمریکایی و همچنین تاسیسات مهم ارتش تروریستی آمریکا واقع در پایگاه هوایی و مرکز کنترل الازرق را هدف قرار داده و آن تاسیسات و مقدار زیادی از جنگندهها را منهدم کردند. عملیات رزمندگان اسلام تا زمان ادامه شرارتهای دشمن ادامه دارد.
🆔 @amarha
🔹🔸روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
♦️مردم مومن و قهرمان ایران که با بیش از صد روز ایستادگی در میدان حماسه آفرینی و نصاب جدیدی از بصیرت و مقاومت را به نمایش گذاشتید؛
♦️به دنبال افتخار آفرینی های سحرگاه رزمندگان اسلام در سرکوب دشمن متجاوز آمریکایی با توکل به خدای متعال، فرزندان دلیر شما در نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به حملات موشکی ارتش کودککش امریکا به یک مکان تفریحی، یک مجتمع تولیدی و محوطه یک پادگان از اطراف کرج و نظر آباد و یک پایگاه محلی سپاه در شهرستان پیشوا برای تنبیه متجاوز، صبح امروز با ۱۲ فروند موشک بالستیک محل استقرار جنگنده های F35، F15، F16 آمریکایی و همچنین تاسیسات مهم ارتش تروریستی آمریکا واقع در پایگاه هوایی و مرکز کنترل الازرق را هدف قرار داده و آن تاسیسات و مقدار زیادی از جنگندهها را منهدم کردند. عملیات رزمندگان اسلام تا زمان ادامه شرارتهای دشمن ادامه دارد.
🆔 @amarha
👍4
💢ترامپ:
«اگر ایران توافقی که ما میخواهیم را امضا نکند،فردا(امشب) نیز اهداف نظامی آنها را بمباران میکنیم»
🆔 @amarha
«اگر ایران توافقی که ما میخواهیم را امضا نکند،فردا(امشب) نیز اهداف نظامی آنها را بمباران میکنیم»
🆔 @amarha
👎4👍2
🔴آیا هنوز وقت خروج از NPT نرسیده؟
✍️بـھ قلم:: #حسین_شریعتمداری
1⃣ دیروز شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی قطعنامهای را با ۲۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع علیه کشورمان به تصویب رساند. در این قطعنامه که از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه شده و به تصویب رسیده است، از ایران خواستهاند تا به بازرسان آژانس اجازه دسترسی کامل به اطلاعات مربوط به مراکز هستهای و ذخایر اورانیوم داده شود! این درخواست آژانس در حالی است که؛
♦️الف: آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۲روزه و جنگ رمضان تعدادی از مراکز هستهای ایران را بمباران کرده و شماری از دانشمندان هستهای کشورمان را به شهادت رساندهاند.
♦️ب: اطلاعات مربوط به مراکز اتمی و دانشمندان هستهای کشورمان فقط در اختیار آژانس بوده و مطابق قوانین آژانس، بایستی با قید طبقهبندی بهکلی سری (TOP SECRET) از آنها نگهداری میشده است. ولی آژانس این اطلاعات به کلی سری را در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داده است.
♦️ج: تاکنون، دهها سند غیرقابل انکار از وابستگی نشاندار رافائل گروسی، مدیرکل آژانس به موساد منتشر شده است. در این اسناد به وضوح آمده است که اطلاعات سری درباره مراکز هستهای ایران و دانشمندان هستهای کشورمان از سوی گروسی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. گروسی بهگونهای ناخواسته به این خیانت در امانت نیز اعتراف کرده است. (بعد از هک اسناد موساد توسط گروه حنظله).
♦️د: ترامپ در جریان جنگ اخیر بارها اعلام کرده است که درپی حمله به مراکز هستهای ایران است و رژیم صهیونیستی انکار نمیکند که شناسایی و ترور دانشمندان هستهای کشورمان را در دستور کار دارد.
2⃣ در قطعنامه دیروز شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی از ایران خواسته شده که اطلاعات مربوط به مراکز هستهای و ذخیره اورانیوم خود را در اختیار بازرسان آژانس قرار بدهد(!) یعنی دقیقاً همان اطلاعاتی که آمریکا و رژیم صهیونیستی، رسماً و بدون پردهپوشی اعلام کردهاند که درپی کسب این اطلاعات برای حمله نظامی و نابودی آن هستند. آیا قطعنامه آژانس اعلام همراهی با آمریکا و اسرائيل در حمله به ایران نیست؟! آیا این حق مسلم ما نیست، کشورهایي که به این قطعنامه رای مثبت دادهاند را در فهرست کشورهای متخاصم جای داده و از عبور کشتیهای حامل نفت و کالای وارداتی و صادراتی آنها از تنگه هرمز جلوگیری کنیم؟!
3⃣ حالا فقط نیمنگاهی به ماده ۱۰ معاهده «منع گسترش سلاحهای هستهای- NPT» بیندازید! در این ماده تصریح شده است که: «هر دولتی باید حق داشته باشد در اجرای حاکمیت ملی خود در صورتی که احساس کند موارد فوقالعادهای در رابطه با موضوعات این پیمان، منافع حیاتی کشورش را به مخاطره انداخته است، از پیمان خارج شود. در این صورت باید سه ماه پیش از خروج، به تمام همپیمانان و شورای امنیت سازمان ملل متحد اطلاع دهد. در چنین اطلاعیهای باید موارد فوقالعادهای که از نظر آن کشور منافع حیاتیاش را به مخاطره انداخته نیز ذکر شود».
♦️آیا حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به مراکز اتمی و ترور دانشمندان هستهای کشورمان، بخشی جدانشدنی از «منافع حیاتی» کشورمان نیست که «به مخاطره» افتاده است و آیا مطابق نص صریح پیمان یاد شده مجوز خروج ما از معاهده «منع گسترش سلاحهای هستهای- NPT» نیست؟! اگر هست که هست، معطل چه هستیم؟ چرا با قاطعیت از این پیمان اعلام خروج نمیکنیم؟!
♦️بیست و چند سال است که خود را در NPT به بند کشیدهایم! باور بفرمائید اگر خارج نشویم خیلی زود دیر میشود!
🆔 @amarha
✍️بـھ قلم:: #حسین_شریعتمداری
1⃣ دیروز شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی قطعنامهای را با ۲۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع علیه کشورمان به تصویب رساند. در این قطعنامه که از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه شده و به تصویب رسیده است، از ایران خواستهاند تا به بازرسان آژانس اجازه دسترسی کامل به اطلاعات مربوط به مراکز هستهای و ذخایر اورانیوم داده شود! این درخواست آژانس در حالی است که؛
♦️الف: آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۲روزه و جنگ رمضان تعدادی از مراکز هستهای ایران را بمباران کرده و شماری از دانشمندان هستهای کشورمان را به شهادت رساندهاند.
♦️ب: اطلاعات مربوط به مراکز اتمی و دانشمندان هستهای کشورمان فقط در اختیار آژانس بوده و مطابق قوانین آژانس، بایستی با قید طبقهبندی بهکلی سری (TOP SECRET) از آنها نگهداری میشده است. ولی آژانس این اطلاعات به کلی سری را در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داده است.
♦️ج: تاکنون، دهها سند غیرقابل انکار از وابستگی نشاندار رافائل گروسی، مدیرکل آژانس به موساد منتشر شده است. در این اسناد به وضوح آمده است که اطلاعات سری درباره مراکز هستهای ایران و دانشمندان هستهای کشورمان از سوی گروسی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. گروسی بهگونهای ناخواسته به این خیانت در امانت نیز اعتراف کرده است. (بعد از هک اسناد موساد توسط گروه حنظله).
♦️د: ترامپ در جریان جنگ اخیر بارها اعلام کرده است که درپی حمله به مراکز هستهای ایران است و رژیم صهیونیستی انکار نمیکند که شناسایی و ترور دانشمندان هستهای کشورمان را در دستور کار دارد.
2⃣ در قطعنامه دیروز شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی از ایران خواسته شده که اطلاعات مربوط به مراکز هستهای و ذخیره اورانیوم خود را در اختیار بازرسان آژانس قرار بدهد(!) یعنی دقیقاً همان اطلاعاتی که آمریکا و رژیم صهیونیستی، رسماً و بدون پردهپوشی اعلام کردهاند که درپی کسب این اطلاعات برای حمله نظامی و نابودی آن هستند. آیا قطعنامه آژانس اعلام همراهی با آمریکا و اسرائيل در حمله به ایران نیست؟! آیا این حق مسلم ما نیست، کشورهایي که به این قطعنامه رای مثبت دادهاند را در فهرست کشورهای متخاصم جای داده و از عبور کشتیهای حامل نفت و کالای وارداتی و صادراتی آنها از تنگه هرمز جلوگیری کنیم؟!
3⃣ حالا فقط نیمنگاهی به ماده ۱۰ معاهده «منع گسترش سلاحهای هستهای- NPT» بیندازید! در این ماده تصریح شده است که: «هر دولتی باید حق داشته باشد در اجرای حاکمیت ملی خود در صورتی که احساس کند موارد فوقالعادهای در رابطه با موضوعات این پیمان، منافع حیاتی کشورش را به مخاطره انداخته است، از پیمان خارج شود. در این صورت باید سه ماه پیش از خروج، به تمام همپیمانان و شورای امنیت سازمان ملل متحد اطلاع دهد. در چنین اطلاعیهای باید موارد فوقالعادهای که از نظر آن کشور منافع حیاتیاش را به مخاطره انداخته نیز ذکر شود».
♦️آیا حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به مراکز اتمی و ترور دانشمندان هستهای کشورمان، بخشی جدانشدنی از «منافع حیاتی» کشورمان نیست که «به مخاطره» افتاده است و آیا مطابق نص صریح پیمان یاد شده مجوز خروج ما از معاهده «منع گسترش سلاحهای هستهای- NPT» نیست؟! اگر هست که هست، معطل چه هستیم؟ چرا با قاطعیت از این پیمان اعلام خروج نمیکنیم؟!
♦️بیست و چند سال است که خود را در NPT به بند کشیدهایم! باور بفرمائید اگر خارج نشویم خیلی زود دیر میشود!
🆔 @amarha
👍7👎3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢ببیند / انتشار برای اولین بار
سخنان سرباز سید علی شهید محمود باقری در مورد رهبری نظام
🆔 @amarha
سخنان سرباز سید علی شهید محمود باقری در مورد رهبری نظام
🆔 @amarha
💢جزئیات تازه از عملیات اطلاعاتی ایران در حمله به پایگاههای آمریکا در اردن و بحرین
🔹🔸یک منبع آگاه: ایران برای حملات بامداد پنجشنبه به برخی پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه، یک طرح اطلاعاتی و عملیاتی پیچیده را به اجرا گذاشته است.
♦️حملات یادشده خسارات قابل توجهی به تجهیزات گرانقیمت نیروهای آمریکایی وارد کرده است؛ هرچند مقامهای رسمی آمریکا تاکنون جزئیاتی درباره میزان این خسارات منتشر نکردهاند.
♦️این منبع نظامی گفته نیروهای ایرانی از زمان برخاستن دو فروند هواپیمای بزرگ P-8 آمریکا، مسیر و محل استقرار آنها را زیر نظر داشتهاند. یکی از این هواپیماها از پایگاه هوایی دیگو گارسیا در مرکز اقیانوس هند و دیگری از یکی از پایگاههای آمریکا در اروپای غربی به سمت جنوب خلیج فارس شناسایی شدند.
♦️بر اساس اطلاعاتی که این منبع آگاه نظامی در اختیار خبرنگار ما قرار داده، محل استقرار این هواپیماها در پایگاه هوایی شیخ عیسی در بحرین و پایگاه علی السالم در کویت، هدف تسلیحات دقیق ایران قرار گرفته است.
♦️یک منبع دیگر نیز گفته است که ایران با استفاده از رصد اطلاعاتی و میدانی، استقرار دستکم سه فروند جنگنده F-35 آمریکا را در یکی از آشیانههای پایگاه هوایی موفق السلطی در اردن تا لحظات پایانی پیش از شلیک موشک پایش کرده و سپس محل دقیق این آشیانه را با موشکهای برد بلند سوخت جامد هدف قرار داده است.
🆔 @amarha
🔹🔸یک منبع آگاه: ایران برای حملات بامداد پنجشنبه به برخی پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه، یک طرح اطلاعاتی و عملیاتی پیچیده را به اجرا گذاشته است.
♦️حملات یادشده خسارات قابل توجهی به تجهیزات گرانقیمت نیروهای آمریکایی وارد کرده است؛ هرچند مقامهای رسمی آمریکا تاکنون جزئیاتی درباره میزان این خسارات منتشر نکردهاند.
♦️این منبع نظامی گفته نیروهای ایرانی از زمان برخاستن دو فروند هواپیمای بزرگ P-8 آمریکا، مسیر و محل استقرار آنها را زیر نظر داشتهاند. یکی از این هواپیماها از پایگاه هوایی دیگو گارسیا در مرکز اقیانوس هند و دیگری از یکی از پایگاههای آمریکا در اروپای غربی به سمت جنوب خلیج فارس شناسایی شدند.
♦️بر اساس اطلاعاتی که این منبع آگاه نظامی در اختیار خبرنگار ما قرار داده، محل استقرار این هواپیماها در پایگاه هوایی شیخ عیسی در بحرین و پایگاه علی السالم در کویت، هدف تسلیحات دقیق ایران قرار گرفته است.
♦️یک منبع دیگر نیز گفته است که ایران با استفاده از رصد اطلاعاتی و میدانی، استقرار دستکم سه فروند جنگنده F-35 آمریکا را در یکی از آشیانههای پایگاه هوایی موفق السلطی در اردن تا لحظات پایانی پیش از شلیک موشک پایش کرده و سپس محل دقیق این آشیانه را با موشکهای برد بلند سوخت جامد هدف قرار داده است.
🆔 @amarha
👍4
💢طبق برخی تصاویر منتشر شده طی حملات پهپادی امروز کشورمان، سایت راداری متعلق به آمریکا واقع در کوه دخان بحرین هدف قرار گرفته و درحال سوختن است. در تصویر پائین نیز میتوانید تصویر ماهوارهای از این سایت راداری را مشاهده کنید.
🆔 @amarha
🆔 @amarha
👍2
💢زیادهگویی وزیر خزانهداری آمریکا درباره ایران
♦️ایران بازی با حاصل جمع صفر را که در حال انجام آن است، خواهد باخت.
♦️هرگونه خسارتی که به متحدان ما در خلیج فارس وارد کند، با وجوهی که از حسابهای ایران برداشت میشود، جبران خواهد شد.
♦️هرگونه عوارضی که به اداره تنگه خلیجفارس پرداخت شود، با وجوهی که از حسابهای آنها برداشت میشود، جبران خواهد شد.
♦️هر حملهای که ایران انجام دهد، تنها عواقب اقتصادی و مالی پیش روی آن را تشدید خواهد کرد.
🆔 @amarha
♦️ایران بازی با حاصل جمع صفر را که در حال انجام آن است، خواهد باخت.
♦️هرگونه خسارتی که به متحدان ما در خلیج فارس وارد کند، با وجوهی که از حسابهای ایران برداشت میشود، جبران خواهد شد.
♦️هرگونه عوارضی که به اداره تنگه خلیجفارس پرداخت شود، با وجوهی که از حسابهای آنها برداشت میشود، جبران خواهد شد.
♦️هر حملهای که ایران انجام دهد، تنها عواقب اقتصادی و مالی پیش روی آن را تشدید خواهد کرد.
🆔 @amarha
💢منبع آگاه: ایران هنوز هیچ متنی را برای توافق تایید نکرده است./ روایت ترامپ از «پذیرش ایران» در برابر واقعیت میدانی
♦️هیچ متنی برای یادداشت تفاهم اولیه با آمریکا تایید نشده است؛ این را یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرهکننده جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار فارس گفت.
♦️رئیسجمهور ایالات متحده ساعتی قبل در پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشال ادعا کرده بود که ایران در عالیترین سطح با متنی برای یادداشت تفاهم اولیه موافقت کرده است.
♦️وی دقایقی بعد در اظهاراتی مشابه خطاب به روزنامه آمریکایی نیویورکپست هم گفت که متن مزبور جمعبندی شده است.
♦️ادعای ترامپ در حالی مطرح میشود که ایران و آمریکا بامداد پنجشنبه یکی از شدیدترین درگیریهای خود را پس از اعلام آتشبس پشت سر گذاشتند.
♦️همزمان با عقبنشینی تاکتیکی آمریکا از اضافهبندهای جدید به پیشنویس توافق، دونالد ترامپ با افزایش لحن تهدیدآمیز در شبکههای اجتماعی، تلاش میکند روایت «تسلیم ایران در برابر بمباران» را بسازد؛ روایتی که با واقعیت میدانی مذاکرات فاصله دارد.
♦️بر اساس اطلاعات خبرنگار فارس، حدود دو هفته پیش متن پیشنویس تفاهمنامه میان تیمهای مذاکرهکننده تقریباً نهایی شده بود و تنها منتظر تأیید نهایی در تهران و واشنگتن بود. اما در خلال این بررسی، ترامپ بار دیگر برخلاف توافق مذاکرهکنندگان آمریکایی که پیشنویس ایران را پذیرفته بودند، خواستار اضافه شدن چند جزئیات جدید شد. در واکنش، ایران اعلام کرد که آن متن جدید را بررسی نمیکند و عملاً پاسخ آمریکا را نداد.
♦️پس از آن، تنشهای پراکنده در تنگه هرمز و جنوب ایران و همچنین حمله به ضاحیه عملاً پرونده مذاکره را مسکوت گذاشت.
♦️اما از روز چهارشنبه، تیم قطری با میانجیگری وارد میدان شد و خبر از عقبنشینی آمریکا از همان اضافه بندهای جدید داد؛ یعنی بازگشت به همان متن اولیهای که هنوز منتظر تأیید نهایی در ایران بود.
♦️همزمان با این عقبنشینی محسوس آمریکا، ترامپ با راهاندازی عملیات رسانهای و ادبیات تهدیدی کوشید القا کند ایران زیر فشار بمباران عقبنشینی کرده است. اما واقعیت آن است که تا این لحظه، نه تنها ایران پاسخ نهایی نداده، بلکه این آمریکا بوده که به خواسته قبلی خود بازگشته است.
♦️البته بنظر می رسد با توجه به اینکه امریکا متن پیشنهادی ایران را پذیرفته است احتمال تایید این متن در مراجع اصلینظام بالا است.
🆔 @amarha
♦️هیچ متنی برای یادداشت تفاهم اولیه با آمریکا تایید نشده است؛ این را یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرهکننده جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار فارس گفت.
♦️رئیسجمهور ایالات متحده ساعتی قبل در پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشال ادعا کرده بود که ایران در عالیترین سطح با متنی برای یادداشت تفاهم اولیه موافقت کرده است.
♦️وی دقایقی بعد در اظهاراتی مشابه خطاب به روزنامه آمریکایی نیویورکپست هم گفت که متن مزبور جمعبندی شده است.
♦️ادعای ترامپ در حالی مطرح میشود که ایران و آمریکا بامداد پنجشنبه یکی از شدیدترین درگیریهای خود را پس از اعلام آتشبس پشت سر گذاشتند.
♦️همزمان با عقبنشینی تاکتیکی آمریکا از اضافهبندهای جدید به پیشنویس توافق، دونالد ترامپ با افزایش لحن تهدیدآمیز در شبکههای اجتماعی، تلاش میکند روایت «تسلیم ایران در برابر بمباران» را بسازد؛ روایتی که با واقعیت میدانی مذاکرات فاصله دارد.
♦️بر اساس اطلاعات خبرنگار فارس، حدود دو هفته پیش متن پیشنویس تفاهمنامه میان تیمهای مذاکرهکننده تقریباً نهایی شده بود و تنها منتظر تأیید نهایی در تهران و واشنگتن بود. اما در خلال این بررسی، ترامپ بار دیگر برخلاف توافق مذاکرهکنندگان آمریکایی که پیشنویس ایران را پذیرفته بودند، خواستار اضافه شدن چند جزئیات جدید شد. در واکنش، ایران اعلام کرد که آن متن جدید را بررسی نمیکند و عملاً پاسخ آمریکا را نداد.
♦️پس از آن، تنشهای پراکنده در تنگه هرمز و جنوب ایران و همچنین حمله به ضاحیه عملاً پرونده مذاکره را مسکوت گذاشت.
♦️اما از روز چهارشنبه، تیم قطری با میانجیگری وارد میدان شد و خبر از عقبنشینی آمریکا از همان اضافه بندهای جدید داد؛ یعنی بازگشت به همان متن اولیهای که هنوز منتظر تأیید نهایی در ایران بود.
♦️همزمان با این عقبنشینی محسوس آمریکا، ترامپ با راهاندازی عملیات رسانهای و ادبیات تهدیدی کوشید القا کند ایران زیر فشار بمباران عقبنشینی کرده است. اما واقعیت آن است که تا این لحظه، نه تنها ایران پاسخ نهایی نداده، بلکه این آمریکا بوده که به خواسته قبلی خود بازگشته است.
♦️البته بنظر می رسد با توجه به اینکه امریکا متن پیشنهادی ایران را پذیرفته است احتمال تایید این متن در مراجع اصلینظام بالا است.
🆔 @amarha
👎1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢ادعای تکراری ترامپ جنایتکار: اسناد توافق با ایران تقریباً نهایی شده است! / ایران هرگز به سلاح هستهای دست پیدا نخواهد کرد
🔹🔸رئیس جمهور جنایتکار آمریکا:
♦️وقتی قیمت نفت پایین بیاید، همه چیز ارزانتر میشود.
♦️ما به توافق رسیدیم که بر اساس آن ایران هرگز به سلاح هستهای دست پیدا نمیکند.
♦️بهزودی مراسم امضای توافق را خواهیم داشت و اسناد آن تقریباً نهایی شده است.
♦️همه طرفها به همان اندازه که دیگران میخواهند، خواهان انجام این توافق هستند.
♦️فکر میکنم روابط بسیار خوبی میتواند در پی این توافق شکل بگیرد.
🆔 @amarha
🔹🔸رئیس جمهور جنایتکار آمریکا:
♦️وقتی قیمت نفت پایین بیاید، همه چیز ارزانتر میشود.
♦️ما به توافق رسیدیم که بر اساس آن ایران هرگز به سلاح هستهای دست پیدا نمیکند.
♦️بهزودی مراسم امضای توافق را خواهیم داشت و اسناد آن تقریباً نهایی شده است.
♦️همه طرفها به همان اندازه که دیگران میخواهند، خواهان انجام این توافق هستند.
♦️فکر میکنم روابط بسیار خوبی میتواند در پی این توافق شکل بگیرد.
🆔 @amarha
👎3👍1
💢پشت پرده روایتهای تازه از مذاکرات ایران و آمریکا
🔹🔸دونالد ترامپ در حالی طی ساعات گذشته از «لغو حملات برنامهریزیشده علیه ایران» و نزدیک بودن زمان امضای توافق سخن گفته که پیشتر در مواضعی تهدیدآمیز از گزینههای سخت علیه تهران صحبت کرده بود. او در شبکه تروث سوشال مدعی شد مذاکرات به مراحل نهایی رسیده و حتی زمان و مکان توافق بهزودی اعلام خواهد شد، اما همزمان تأکید کرد فشارها و محاصره دریایی ادامه خواهد داشت.
♦️این ادعاها در شرایطی مطرح میشود که تاکنون هیچ مقام رسمی جمهوری اسلامی ایران سخنان ترامپ درباره نهایی شدن توافق را تأیید نکرده است. همزمان برخی گزارشها حاکی از آن است که پس از توقف روند گفتوگوها بهدلیل درخواستهای تازه آمریکا، یک هیئت قطری طی روزهای اخیر برای فعالسازی دوباره مسیر مذاکرات وارد عمل شده است.
♦️خبرهای دریافت شده همچنین از عقبنشینی واشنگتن از شروط جدید و بازگشت به متن اولیه حکایت دارد؛ متنی که گفته میشود پیشتر مورد پذیرش آمریکا قرار گرفته بود. از همین رو، احتمال بررسی مجدد این چارچوب در تهران دور از انتظار ارزیابی نمیشود.
🆔 @amarha
🔹🔸دونالد ترامپ در حالی طی ساعات گذشته از «لغو حملات برنامهریزیشده علیه ایران» و نزدیک بودن زمان امضای توافق سخن گفته که پیشتر در مواضعی تهدیدآمیز از گزینههای سخت علیه تهران صحبت کرده بود. او در شبکه تروث سوشال مدعی شد مذاکرات به مراحل نهایی رسیده و حتی زمان و مکان توافق بهزودی اعلام خواهد شد، اما همزمان تأکید کرد فشارها و محاصره دریایی ادامه خواهد داشت.
♦️این ادعاها در شرایطی مطرح میشود که تاکنون هیچ مقام رسمی جمهوری اسلامی ایران سخنان ترامپ درباره نهایی شدن توافق را تأیید نکرده است. همزمان برخی گزارشها حاکی از آن است که پس از توقف روند گفتوگوها بهدلیل درخواستهای تازه آمریکا، یک هیئت قطری طی روزهای اخیر برای فعالسازی دوباره مسیر مذاکرات وارد عمل شده است.
♦️خبرهای دریافت شده همچنین از عقبنشینی واشنگتن از شروط جدید و بازگشت به متن اولیه حکایت دارد؛ متنی که گفته میشود پیشتر مورد پذیرش آمریکا قرار گرفته بود. از همین رو، احتمال بررسی مجدد این چارچوب در تهران دور از انتظار ارزیابی نمیشود.
🆔 @amarha
👎5👍1
💢جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ ۲ نیروی هوایی آمریکا در حین پرواز بر فراز امارات، کد ۷۷۰۰ را مخابره کرده که نشاندهنده وضعیت اضطراری عمومی است
🆔 @amarha
🆔 @amarha
👍2
💢گروه هکری حنظله اعلام کرد که به سامانههای امنیتی پهپادهای افبیآی نفوذ کرده و ماهها به تصاویر و دادههای این پهپادها دسترسی کامل داشته است.
♦️حنظله همچنین اعلام کرد که ممکن است هماکنون از طریق پهپادهای MQ-9 ارتش آمریکا، تحولات پایگاههای نظامی این کشور در بحرین را رصد کند.
🆔 @amarha
♦️حنظله همچنین اعلام کرد که ممکن است هماکنون از طریق پهپادهای MQ-9 ارتش آمریکا، تحولات پایگاههای نظامی این کشور در بحرین را رصد کند.
🆔 @amarha
💢گروه هکری حنظله اعلام کرد که در واکنش به «حملات آمریکا به غیرنظامیان و زیرساختهای آبی ایران»، تأسیسات آب ایالت کالیفرنیا را هک کرده است.
♦️حنظله اعلام کرد که باوجود دسترسی به سامانههای مرتبط، از ایجاد اختلال در آبرسانی شهرهای آمریکا خودداری کرده و این اقدام تنها «هشداری» به واشنگتن بوده است.
🆔 @amarha
♦️حنظله اعلام کرد که باوجود دسترسی به سامانههای مرتبط، از ایجاد اختلال در آبرسانی شهرهای آمریکا خودداری کرده و این اقدام تنها «هشداری» به واشنگتن بوده است.
🆔 @amarha