💢برآورد اولیه ۲۷۰ میلیارد دلاری خسارت ایران در جنگ اخیر
🔹🔸به گزارش خبرگزاری تسنیم، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت از برآورد اولیه ۲۷۰ میلیارد دلاری خسارت ایران در جنگ اخیر تا الآن خبر داد و گفت که این عدد قطعی و نهایی نیست.
♦️وی افزود: یکی از موضوعاتی که تیم مذاکرهکننده ما در حال پیگیری است و در گفتوگوهای اسلامآباد نیز دنبال شد موضوع غرامتهای جنگی است. آسیبها معمولاً در چند لایه باید بررسی شوند، خسارات ایران از حملات آمریکا و اسرائیل فعلاً حدود ۲۷۰ میلیارد دلار برآورد شده است.
🆔 @amarha
🔹🔸به گزارش خبرگزاری تسنیم، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت از برآورد اولیه ۲۷۰ میلیارد دلاری خسارت ایران در جنگ اخیر تا الآن خبر داد و گفت که این عدد قطعی و نهایی نیست.
♦️وی افزود: یکی از موضوعاتی که تیم مذاکرهکننده ما در حال پیگیری است و در گفتوگوهای اسلامآباد نیز دنبال شد موضوع غرامتهای جنگی است. آسیبها معمولاً در چند لایه باید بررسی شوند، خسارات ایران از حملات آمریکا و اسرائیل فعلاً حدود ۲۷۰ میلیارد دلار برآورد شده است.
🆔 @amarha
💢رحیمپور ازغدی: پیشنهاد میکنم بیش از ۱۰۰ نقطه را به موزه خیابانی تبدیل کنیم
🔹🔸«نسل زد» امروز در خیابانها حضور دارد و انقلاب سوم ایران را رقم میزند. این حضور، معادله قوا در منطقه و جهان را به نفع اسلام و ایران و به ضرر آمریکا و اسرائیل تغییر میدهد.
♦️پیشنهاد میکنم بیش از ۱۰۰ نقطهٔ معنیدار و الهامبخش از ساختمانهای بمبارانشده در جنگهای تحمیلی دوم و سوم و نیز ساختمانها، مسجدها و درمانگاههای به آتش کشیده شده در اغتشاش دیماه، بازسازی نشود.
♦️میتوان این اماکن را از صاحبانشان خرید یا معاوضه کرد و به شکل موزههای خیابانی با دیوارهای شیشهای برای نسلهای آینده حفظ کرد.
♦️از قتلگاه امام شهید، دبستان میناب، بخشهایی از خانهها و بیمارستانها، دانشگاهها و حتی کنیسه یهودیان؛ همه باید بهعنوان سند جنایت بیگانه، خیانت وطنفروشان و مقاومت ملی نگاه داشته شوند.
♦️امام خمینی هم پس از پایان جنگ توصیه کردند که بعضی محلات جنگزده یا اشغالشده حفظ شود، اما متأسفانه مسئولان اهمیت ندادند.
♦️این کار برای تربیت هویت تاریخی ملت لازم است. دشمن حتی جنایات خود را نمادسازی و موزه فرهنگی میکند و ما افتخارات بزرگ خود را از دست میدهیم.
🆔 @amarha
🔹🔸«نسل زد» امروز در خیابانها حضور دارد و انقلاب سوم ایران را رقم میزند. این حضور، معادله قوا در منطقه و جهان را به نفع اسلام و ایران و به ضرر آمریکا و اسرائیل تغییر میدهد.
♦️پیشنهاد میکنم بیش از ۱۰۰ نقطهٔ معنیدار و الهامبخش از ساختمانهای بمبارانشده در جنگهای تحمیلی دوم و سوم و نیز ساختمانها، مسجدها و درمانگاههای به آتش کشیده شده در اغتشاش دیماه، بازسازی نشود.
♦️میتوان این اماکن را از صاحبانشان خرید یا معاوضه کرد و به شکل موزههای خیابانی با دیوارهای شیشهای برای نسلهای آینده حفظ کرد.
♦️از قتلگاه امام شهید، دبستان میناب، بخشهایی از خانهها و بیمارستانها، دانشگاهها و حتی کنیسه یهودیان؛ همه باید بهعنوان سند جنایت بیگانه، خیانت وطنفروشان و مقاومت ملی نگاه داشته شوند.
♦️امام خمینی هم پس از پایان جنگ توصیه کردند که بعضی محلات جنگزده یا اشغالشده حفظ شود، اما متأسفانه مسئولان اهمیت ندادند.
♦️این کار برای تربیت هویت تاریخی ملت لازم است. دشمن حتی جنایات خود را نمادسازی و موزه فرهنگی میکند و ما افتخارات بزرگ خود را از دست میدهیم.
🆔 @amarha
👍3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢ماجرای تغییر مسیر هواپیمای ایرانی در مذاکرات اسلام آباد به سمت مشهد/ مرندی: میخواستند هواپیما را بزنند
🔹🔸محمد مرندی عضو همراه تیم مذاکره کننده در گفتگو با المیادین:هواپیمای هیئت ایرانی پس از تهدیدها مسیرش را تغییر داد، در مشهد فرود آمد و سپس اعضای هیئت با قطار و خودرو راهی تهران شدند.
♦️دو روز قبل از آغاز مذاکرات اسلام آباد، لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکا در گفتوگو با فاکس نیوز پیشنهاد داد که مذاکره کنندگان ایران در صورت عدم پذیرش توافق با آمریکا ترور شوند.
🆔 @amarha
🔹🔸محمد مرندی عضو همراه تیم مذاکره کننده در گفتگو با المیادین:هواپیمای هیئت ایرانی پس از تهدیدها مسیرش را تغییر داد، در مشهد فرود آمد و سپس اعضای هیئت با قطار و خودرو راهی تهران شدند.
♦️دو روز قبل از آغاز مذاکرات اسلام آباد، لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکا در گفتوگو با فاکس نیوز پیشنهاد داد که مذاکره کنندگان ایران در صورت عدم پذیرش توافق با آمریکا ترور شوند.
🆔 @amarha
💢۴ میلیون بشکه نفت ایران به هند رسید
🔹🔸 بلومبرگ:
♦️حدود ۴ میلیون بشکه نفت خام ایران به هند رسیده است. این محمولهها نخستین واردات نفتی ایران در هفت سال گذشته به شمار میرود.
♦️مقامات هندی اعلام کردند، برای تامین نفت مورد نیاز خود پیش از پایان مهلت معافیت تحریمی آمریکا در پایان هفته جاری، روند واردات را شتاب بخشیدند.
🆔 @amarha
🔹🔸 بلومبرگ:
♦️حدود ۴ میلیون بشکه نفت خام ایران به هند رسیده است. این محمولهها نخستین واردات نفتی ایران در هفت سال گذشته به شمار میرود.
♦️مقامات هندی اعلام کردند، برای تامین نفت مورد نیاز خود پیش از پایان مهلت معافیت تحریمی آمریکا در پایان هفته جاری، روند واردات را شتاب بخشیدند.
🆔 @amarha
🔴 آتش بس یک طرفه ؟؟
🔹🔸۲۴ فروردین جنگنده دشمن آمریکایی -صهیونی برای قدرت نمایی به آسمان ج.ا تجاوز کرد و تا مرکز ایران پیش آمد،
♦️در تمام روزهای پس از آتش بس،تجاوز مکرر پهپادهای شناسایی و رزمی دشمن به حریم هوایی کشور، گزارش شده...،
♦️کشتار حامیان انقلاب اسلامی در لبنان هم در روزهای پس از آتش بس لحظه به لحظه شدت گرفته است...
♦️و در تمام این موارد ما به آتش بس پایبند بوده ایم!حتی وقتی دشمن،آتش بس را مچاله کرده و به صورتمان کوبیده است!
♦️کاش یکی پیدا شود و فلسفه این پایبندی یک طرفه به آتش بس با دشمن صهیونی_آمریکایی را برای مردم توضیح بدهد!
♦️قبول که بعضی ها نذر کرده اند که حتما به مذاکره با قاتلان رهبر شهید انقلاب بروند و در آنجا همه دستاوردهای جنگ ۴۰ روزه را مانند اورانیوم ۶۰ درصد رقیق کرده و به باد بدهند! اما برای حفظ غرور و آبروی ملت مسلمان ایران هم که شده می شود به صورت نمادین به نقض آتش بس از سوی دشمن پاسخ داد و بعدش هم به مذاکره رفت...
♦️آقایان مذاکره دوست!
شما را نمی دانم اما غیرت و غرور ملت مسلمان ایران اجازه نمی دهد،دشمن خونخوار به حریم شان تجاوز کند و آنها فقط تماشاچی باشند و برای مذاکره کنندگان نقطه زن،هورا بکشند!
♦️حافظان آتش بس در ایران لطفا بفرمایند تا چه میزان از تعدی و تهاجم دشمن به حریم جمهوری اسلامی را باید تحمل کرد و لبخند زد؟ اگر به جای آن خانواده خوزستانی که پس از آتش بس، توسط پهپاد دشمن صهیونی هدف قرار گرفته و شهید و زخمی شدند،خانواده بزرگان مذاکره کننده هدف قرار می گرفتند باز هم اوضاع همینی بود که الان هست؟
♦️اصولا پذیرش و رعایت آتشبس یکطرفه جز نهایت ضعف و بیچارگی چه معنایی دارد؟؟ آیا قبول و رعایت این آتش بس،اهانت به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست؟
✍محمدصادق کوشکی
🆔 @amarha
🔹🔸۲۴ فروردین جنگنده دشمن آمریکایی -صهیونی برای قدرت نمایی به آسمان ج.ا تجاوز کرد و تا مرکز ایران پیش آمد،
♦️در تمام روزهای پس از آتش بس،تجاوز مکرر پهپادهای شناسایی و رزمی دشمن به حریم هوایی کشور، گزارش شده...،
♦️کشتار حامیان انقلاب اسلامی در لبنان هم در روزهای پس از آتش بس لحظه به لحظه شدت گرفته است...
♦️و در تمام این موارد ما به آتش بس پایبند بوده ایم!حتی وقتی دشمن،آتش بس را مچاله کرده و به صورتمان کوبیده است!
♦️کاش یکی پیدا شود و فلسفه این پایبندی یک طرفه به آتش بس با دشمن صهیونی_آمریکایی را برای مردم توضیح بدهد!
♦️قبول که بعضی ها نذر کرده اند که حتما به مذاکره با قاتلان رهبر شهید انقلاب بروند و در آنجا همه دستاوردهای جنگ ۴۰ روزه را مانند اورانیوم ۶۰ درصد رقیق کرده و به باد بدهند! اما برای حفظ غرور و آبروی ملت مسلمان ایران هم که شده می شود به صورت نمادین به نقض آتش بس از سوی دشمن پاسخ داد و بعدش هم به مذاکره رفت...
♦️آقایان مذاکره دوست!
شما را نمی دانم اما غیرت و غرور ملت مسلمان ایران اجازه نمی دهد،دشمن خونخوار به حریم شان تجاوز کند و آنها فقط تماشاچی باشند و برای مذاکره کنندگان نقطه زن،هورا بکشند!
♦️حافظان آتش بس در ایران لطفا بفرمایند تا چه میزان از تعدی و تهاجم دشمن به حریم جمهوری اسلامی را باید تحمل کرد و لبخند زد؟ اگر به جای آن خانواده خوزستانی که پس از آتش بس، توسط پهپاد دشمن صهیونی هدف قرار گرفته و شهید و زخمی شدند،خانواده بزرگان مذاکره کننده هدف قرار می گرفتند باز هم اوضاع همینی بود که الان هست؟
♦️اصولا پذیرش و رعایت آتشبس یکطرفه جز نهایت ضعف و بیچارگی چه معنایی دارد؟؟ آیا قبول و رعایت این آتش بس،اهانت به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست؟
✍محمدصادق کوشکی
🆔 @amarha
👎3👍2
💢شناسایی و بازداشت ۵۴ نفر از مزدوران دشمن آمریکایی-صهیونیستی در ۴ استان کشور
🔹🔸وزارت اطلاعات:
♦️بسمه تعالی
به استحضار ملت شریف ایران می رساند با استفاده از گزارش های مردمی و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان های فارس، تهران، کرمانشاه و گیلان تعداد 54 نفر از مزدوران دشمن آمریکایی-صهیونی و عوامل گروهک های تروریستی، شناسایی و با حکم مرجع قضایی دستگیر شدند. خلاصه ی موارد اشاره شده بدین شرح است:
شناسایی و دستگیری اعضای ۲ هسته ی تروریستی گروهکی مزدوران دشمن آمریکایی-صهوینی در استان فارس؛
♦️با رصدهای اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس، ۵ نفر از اعضای دو هسته ی تروریستی وابسته به یکی از گروهک های مزدور دشمن آمریکایی-صهیونی در استان فارس شناسایی و بازداشت شدند. این دو هسته ی مخفی، با هدف تامین تجهیزات، برنامه ریزی و طراحی عملیات تروریستی برای ساعت صفر اعلامی دشمن، پدید آمده و مزدوران دستگیر شده با تهیه ی خانه تیمی، خرید اقلام تولید بمب دستی و سلاح سرد جهت اجرای اهداف پلید دشمن بودند که پیش از هر اقدام عملیاتی دستگیر شدند.
♦️علاوه بر آن، مزدوران دستگیر شده ضمن حضور در تمامی مکان های مورد اصابت دشمن صهیونی در ساعات مختلف شبانه روز نسبت به تهیه فیلم و عکس و ارسال برای ستاد رسانه ای رژیم صهیونیستی(شبکه تروریستی اینترنشنال) اقدام می نمودند.
شناسایی و بازداشت ۴۱ نفر از مزدوران دشمن آمریکایی-صهیونی در استان تهران؛
♦️با اقدامات اطلاعاتی و تورهای امنیتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات استان تهران، 41 نفر از مزدورانی که در ارتباط با گروهک های تروریستی بوده و اقدام به ارسال موقعیت های ایست و بازرسی، دفاعی و حساس کشور نموده و نیز تصویربرداری از اماکن مورد حمله ی دشمن آمریکایی-صهیونی در تهران و ارسال آنها به ستاد سانه ای رژیم صهیونیستی(شبکه تروریستی اینترنشنال) می نمودند، شناسایی و بازداشت شدند. 10 نفر از افراد بازداشت شده از مزدورانی هستند که موقعیت اماکن غیرنظامی مانند منازل مسکونی سازمانی را به عنوان اماکن نظامی به دشمن ارائه نموده و موجب به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان شدند. 6 نفر دیگر از افراد دستگیر شده، از مزدوران مترصد دشمن و مرتبط با گروهک های تروریستی هستند که از آنها 3 وسیله ارتباطی تشکیلاتی، کلت کمری و یک دستگاه اینترنت ماهواره ای استارلینک کشف شد.
شناسایی و بازداشت ۸ مزدور دشمن آمریکایی-صهیونی مرتبط با گروهک های تروریستی و کشف دو قبضه سلاح در استان های کرمانشاه و گیلان؛
♦️با رصدهای اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه، یکی از مزدوران دشمن آمریکایی-صهیونی مرتبط با گروهک تروریستی شناسایی و بازداشت شد. از این عامل صهیونیست ها دو قبضه سلاح کمری کشف شد. همچنین دو متهم از شهرستان های مرزی استان کرمانشاه که اقدام به جمع آوری و ارسال اطلاعات برای سرپل شناخته شده ی دشمن آمریکایی-صهیونیستی نموده و از نقاط مورد هجوم دشمن تصویربرداری می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
♦️سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان گیلان نیز ۵ مزدور دشمن آمریکایی صهیونیستی مرتبط با گروهک های تروریستی را شناسایی و بازداشت کردند.
🆔 @amarha
🔹🔸وزارت اطلاعات:
♦️بسمه تعالی
به استحضار ملت شریف ایران می رساند با استفاده از گزارش های مردمی و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان های فارس، تهران، کرمانشاه و گیلان تعداد 54 نفر از مزدوران دشمن آمریکایی-صهیونی و عوامل گروهک های تروریستی، شناسایی و با حکم مرجع قضایی دستگیر شدند. خلاصه ی موارد اشاره شده بدین شرح است:
شناسایی و دستگیری اعضای ۲ هسته ی تروریستی گروهکی مزدوران دشمن آمریکایی-صهوینی در استان فارس؛
♦️با رصدهای اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس، ۵ نفر از اعضای دو هسته ی تروریستی وابسته به یکی از گروهک های مزدور دشمن آمریکایی-صهیونی در استان فارس شناسایی و بازداشت شدند. این دو هسته ی مخفی، با هدف تامین تجهیزات، برنامه ریزی و طراحی عملیات تروریستی برای ساعت صفر اعلامی دشمن، پدید آمده و مزدوران دستگیر شده با تهیه ی خانه تیمی، خرید اقلام تولید بمب دستی و سلاح سرد جهت اجرای اهداف پلید دشمن بودند که پیش از هر اقدام عملیاتی دستگیر شدند.
♦️علاوه بر آن، مزدوران دستگیر شده ضمن حضور در تمامی مکان های مورد اصابت دشمن صهیونی در ساعات مختلف شبانه روز نسبت به تهیه فیلم و عکس و ارسال برای ستاد رسانه ای رژیم صهیونیستی(شبکه تروریستی اینترنشنال) اقدام می نمودند.
شناسایی و بازداشت ۴۱ نفر از مزدوران دشمن آمریکایی-صهیونی در استان تهران؛
♦️با اقدامات اطلاعاتی و تورهای امنیتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات استان تهران، 41 نفر از مزدورانی که در ارتباط با گروهک های تروریستی بوده و اقدام به ارسال موقعیت های ایست و بازرسی، دفاعی و حساس کشور نموده و نیز تصویربرداری از اماکن مورد حمله ی دشمن آمریکایی-صهیونی در تهران و ارسال آنها به ستاد سانه ای رژیم صهیونیستی(شبکه تروریستی اینترنشنال) می نمودند، شناسایی و بازداشت شدند. 10 نفر از افراد بازداشت شده از مزدورانی هستند که موقعیت اماکن غیرنظامی مانند منازل مسکونی سازمانی را به عنوان اماکن نظامی به دشمن ارائه نموده و موجب به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان شدند. 6 نفر دیگر از افراد دستگیر شده، از مزدوران مترصد دشمن و مرتبط با گروهک های تروریستی هستند که از آنها 3 وسیله ارتباطی تشکیلاتی، کلت کمری و یک دستگاه اینترنت ماهواره ای استارلینک کشف شد.
شناسایی و بازداشت ۸ مزدور دشمن آمریکایی-صهیونی مرتبط با گروهک های تروریستی و کشف دو قبضه سلاح در استان های کرمانشاه و گیلان؛
♦️با رصدهای اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه، یکی از مزدوران دشمن آمریکایی-صهیونی مرتبط با گروهک تروریستی شناسایی و بازداشت شد. از این عامل صهیونیست ها دو قبضه سلاح کمری کشف شد. همچنین دو متهم از شهرستان های مرزی استان کرمانشاه که اقدام به جمع آوری و ارسال اطلاعات برای سرپل شناخته شده ی دشمن آمریکایی-صهیونیستی نموده و از نقاط مورد هجوم دشمن تصویربرداری می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
♦️سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان گیلان نیز ۵ مزدور دشمن آمریکایی صهیونیستی مرتبط با گروهک های تروریستی را شناسایی و بازداشت کردند.
🆔 @amarha
💢منبع ارشد سیاسی و امنیتی ایرانی به المیادین: با پیگیری و فشار ایران، از امشب آتش بس در لبنان برقرار می شود.
♦️مدت آتشبس یک هفته خواهد بود و تا پایان آتشبس ایران و آمریکا تمدید میشود.
🆔 @amarha
♦️مدت آتشبس یک هفته خواهد بود و تا پایان آتشبس ایران و آمریکا تمدید میشود.
🆔 @amarha
👎1
💢ایران حمله آمریکا و اسرائیل به تأسیسات فضایی خود را محکوم کرد
🔹🔸نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمانهای بینالمللی مستقر در وین، در نشست شصتوپنجم زیر کمیته حقوقی کمیته استفاده صلحآمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل (COPUOS)، حملات آمریکا و اسرائیل به تأسیسات فضایی و زیرساختهای ارتباطی ایران را محکوم کرد.
♦️رضا نجفی این حملات را نقض آشکار حقوق بینالملل و حقوق بشردوستانه بینالمللی دانست و تأکید کرد این اقدامات با مأموریت کمیته استفاده صلحآمیز از فضای ماورای جو در تضاد است.
♦️نماینده ایران از جامعه بینالمللی خواست این حملات را که به کشته شدن غیرنظامیان، از جمله ۱۶۸ دانشآموز دختر در میناب انجامیده است، بهشدت محکوم کند.
🆔 @amarha
🔹🔸نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمانهای بینالمللی مستقر در وین، در نشست شصتوپنجم زیر کمیته حقوقی کمیته استفاده صلحآمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل (COPUOS)، حملات آمریکا و اسرائیل به تأسیسات فضایی و زیرساختهای ارتباطی ایران را محکوم کرد.
♦️رضا نجفی این حملات را نقض آشکار حقوق بینالملل و حقوق بشردوستانه بینالمللی دانست و تأکید کرد این اقدامات با مأموریت کمیته استفاده صلحآمیز از فضای ماورای جو در تضاد است.
♦️نماینده ایران از جامعه بینالمللی خواست این حملات را که به کشته شدن غیرنظامیان، از جمله ۱۶۸ دانشآموز دختر در میناب انجامیده است، بهشدت محکوم کند.
🆔 @amarha
💢ایران برای احتمال آغاز مجدد جنگ آماده است/ بابالمندب، آرامکو، ینبع و فجیره وارد حوزه درگیری میشوند
🔹🔸رصد تحرکات آمریکاییها در روزهای اخیر از چند جابجایی بخصوص حکایت میکند که برخی از آنها از این قرار است:
1⃣جابجاییهای برخی ناوهای جنگی آمریکایی
2⃣ایجاد پل هوایی کمسابقه برای انتقال تجهیزات
3⃣مشارکت چندین هواپیمای سنگین C5 و C17 برای جابجایی تسلیحات
4⃣تمرین تصرف جزیره در بحرین و تصرف سریع ساحل
5⃣پرواز گسترده پهپادهای شناسایی آمریکایی بر فراز جزایر
6⃣جابجایی برخی سامانههای دفاعی آمریکا در منطقه
و...
🆔 @amarha
🔹🔸رصد تحرکات آمریکاییها در روزهای اخیر از چند جابجایی بخصوص حکایت میکند که برخی از آنها از این قرار است:
1⃣جابجاییهای برخی ناوهای جنگی آمریکایی
2⃣ایجاد پل هوایی کمسابقه برای انتقال تجهیزات
3⃣مشارکت چندین هواپیمای سنگین C5 و C17 برای جابجایی تسلیحات
4⃣تمرین تصرف جزیره در بحرین و تصرف سریع ساحل
5⃣پرواز گسترده پهپادهای شناسایی آمریکایی بر فراز جزایر
6⃣جابجایی برخی سامانههای دفاعی آمریکا در منطقه
و...
🆔 @amarha
👍1
💢خودکشی مشکوک ۳ نظامی اسرائیلی ظرف ۲۴ ساعت
🔹🔸منابع عبری از موارد متعدد خودکشی در میان نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی خبر دادند.
♦️این منابع گزارش دادند که یک نظامی دیگر از «گارد مرزی» اسرائیل در شرایطی مبهم دست به خودکشی زده است.
♦️این سومین مورد خودکشی نظامیان اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته است که گزارش میشود.
🆔 @amarha
🔹🔸منابع عبری از موارد متعدد خودکشی در میان نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی خبر دادند.
♦️این منابع گزارش دادند که یک نظامی دیگر از «گارد مرزی» اسرائیل در شرایطی مبهم دست به خودکشی زده است.
♦️این سومین مورد خودکشی نظامیان اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته است که گزارش میشود.
🆔 @amarha
💢واکنش دکتر مرندی به تهدید ترامپ درباره حمله به زیرساختهای ایران:
♦️ کشورهای شریک جرم آمریکا در منطقه را ترک کنید
آن مناطق به زودی غیرقابل سکونت خواهد شد
🆔 @amarha
♦️ کشورهای شریک جرم آمریکا در منطقه را ترک کنید
آن مناطق به زودی غیرقابل سکونت خواهد شد
🆔 @amarha
👎2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢شکار اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه
♦️غلامرضا خانیشکراب به جرم همکاری اطلاعاتی و جاسوسی به نفع رژیم صهیونیستی، پس از تأیید حکم در دیوان عالی کشور و طی روال قانونی، به دار مجازات آویخته شد.
🆔 @amarha
♦️غلامرضا خانیشکراب به جرم همکاری اطلاعاتی و جاسوسی به نفع رژیم صهیونیستی، پس از تأیید حکم در دیوان عالی کشور و طی روال قانونی، به دار مجازات آویخته شد.
🆔 @amarha
👎4👍1
💢مجلس یادبود شهدای خانوادهٔ قائد شهید و رهبر معظم انقلاب
◾️شهید زهرا حداد عادل
◾️شهید سیده بشری حسینی خامنهای
◾️شهید مصباحالهدی باقری
◾️شهید زهرا محمدی گلپایگانی
♦️پنجشنبه و جمعه ۷و۸ خرداد؛ از ساعت ۱۶ تا ۱۸
♦️مصلای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
🆔 @amarha
◾️شهید زهرا حداد عادل
◾️شهید سیده بشری حسینی خامنهای
◾️شهید مصباحالهدی باقری
◾️شهید زهرا محمدی گلپایگانی
♦️پنجشنبه و جمعه ۷و۸ خرداد؛ از ساعت ۱۶ تا ۱۸
♦️مصلای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
🆔 @amarha
👎4👍3
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
💢صداوسیما: سند غیر رسمی اولیه از چارچوببندی یادداشت تفاهم ایران و آمریکا منتشر شد
♦️آمریکا متعهد به رفع محاصره دریایی ایران شده است.
♦️در مقابل، ایران متعهد شده است تعداد کشتیهای عبوری تجاری را طی یک ماه به سطح پیش از تنشها بازگرداند که شناورهای نظامی مشمول این توافق نیستند.
♦️مدیریت و مسیر عبور و مرور کشتیها با ایران و همکاری عمان انجام خواهد شد.
♦️آمریکا تعهد داده نیروهای نظامی این کشور از محیط پیرامونی ایران خارج شوند؛ اینکه نیروهای اعزامی به منطقه را شامل می شود یا نیروهای مقیم در پایگاهها نیاز به مذاکره دارد.
♦️در صورت دستیابی به توافق نهایی در بازه زمانی ۶۰ روزه، این توافق در قالب یک قطعنامه الزامآور شورای امنیت سازمان ملل تایید خواهد شد.
♦️چارچوب تفاهم اسلام آباد هنوز نهایی نیست؛ هیچ قدمی از سوی ایران بدون «راستیآزمایی ملموس» برداشته نخواهد شد.
🆔 @amarha
♦️آمریکا متعهد به رفع محاصره دریایی ایران شده است.
♦️در مقابل، ایران متعهد شده است تعداد کشتیهای عبوری تجاری را طی یک ماه به سطح پیش از تنشها بازگرداند که شناورهای نظامی مشمول این توافق نیستند.
♦️مدیریت و مسیر عبور و مرور کشتیها با ایران و همکاری عمان انجام خواهد شد.
♦️آمریکا تعهد داده نیروهای نظامی این کشور از محیط پیرامونی ایران خارج شوند؛ اینکه نیروهای اعزامی به منطقه را شامل می شود یا نیروهای مقیم در پایگاهها نیاز به مذاکره دارد.
♦️در صورت دستیابی به توافق نهایی در بازه زمانی ۶۰ روزه، این توافق در قالب یک قطعنامه الزامآور شورای امنیت سازمان ملل تایید خواهد شد.
♦️چارچوب تفاهم اسلام آباد هنوز نهایی نیست؛ هیچ قدمی از سوی ایران بدون «راستیآزمایی ملموس» برداشته نخواهد شد.
🆔 @amarha
👎5
💢مقتدی صدر،از پیوستن گروه سرایا السلام به دولت خبر داد و گفت:
سرایا السلام به دولت که مسئول تشکلات نظامی است میپیوندد، بدون اینکه هیچ مقر، اسلحه، لباس، نشانی یا هر چیز دیگری داشته باشند.
🆔 @amarha
سرایا السلام به دولت که مسئول تشکلات نظامی است میپیوندد، بدون اینکه هیچ مقر، اسلحه، لباس، نشانی یا هر چیز دیگری داشته باشند.
🆔 @amarha
👍3👎3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢روایت ثابتی از پشت پرده ترور رهبر انقلاب و فشار یک جریان سیاسی به حجهالاسلام رفیعی برای پس گرفتن صحبتهایش
🆔 @amarha
🆔 @amarha
👎4
💢ماجرای درگیری بامداد پنجشنبه در جنوب کشور چه بود
🔹🔸بامداد پنجشنبه، آسمان شرق هرمزگان بار دیگر شاهد تنشآفرینی نیروهای متجاوز آمریکا و در مقابل، واکنش سریع و قاطع نیروهای مسلح کشورمان بود.
♦️رخدادی که صدای انفجارهای آن در مناطق وسیعی از ساحل جنوبی کشور از جمله بندرعباس، قشم و سیریک، شنیده شد و خبرنگار مهر نیز آن را به سرعت مخابره کرد.
آغاز ماجرا؛ نقض قواعد عبور از آبراه حیاتی
♦️طبق گزارش منابع خبری، ماجرا زمانی آغاز شد که چند فروند شناور آمریکایی تلاش کردند، بدون هرگونه هماهنگی از آبراه راهبردی تنگه هرمز عبور کنند؛ اقدامی که پیشتر درباره آن هشدارهای لازم داده شده بود.
♦️بهمحض نزدیک شدن این شناورها، یگانهای دریایی جمهوری اسلامی ایران با اقدامی بهموقع و مقتدرانه ضمن ایجاد محدودیت عملیاتی، مسیر آنها را سد کردند.
♦️شناورها ناچار به عقبنشینی شدند و این نخستین مرحله از ماجراجویی شب گذشته پایان یافت.
شلیک ارتش آمریکا و اعتراف رسمی
♦️با وجود عقبنشینی، نیروهای متجاوز آمریکایی در ادامه با شلیک پرتابههایی به سمت نقطهای در حاشیه فرودگاه بندرعباس، عملاً به خاک جمهوری اسلامی ایران تعرض کردند؛ اقدامی که حتی در اطلاعیه رسمی آمریکائی ها نیز به آن اذعان شد.
♦️هرچند فرماندهی آمریکا تلاش کرد این حمله را نقض آتشبس نخواند، اما ماهیت تجاوزکارانه آن آشکار بود.
♦️همزمان، فعال شدن پدافند هوایی در آسمان بندرعباس باعث شنیده شدن سه انفجار پیاپی در محدوده فرودگاه بندرعباس شد.
پاسخ سپاه به متجاوز
♦️سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با صدور بیانیهای قاطعانه اعلام کرد که پایگاه هوایی آمریکاییِ مبدا تجاوز در ساعت ۴:۵۰ بامداد هدف قرار گرفته است.
♦️این پاسخ، اخطاری جدی است تا دشمن بداند تجاوز بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت تکرار، پاسخها قاطعتر خواهد بود. مسئولیت عواقب آن با متجاوز است.
♦️ساکنان محلی در قشم و سیریک نیز از شنیدن چند صدای انفجار خبر دادند. بر اساس شواهد اولیه، این صداها احتمالاً ناشی از درگیریهای پراکنده دریایی در نزدیکی ورودی تنگه هرمز بوده است.
♦️گزارشهایی نیز از حمله به یک شناور در آبهای سیریک منتشر شده، هرچند هنوز هیچ نهاد رسمی این موارد را تأیید یا تکذیب نکرده است.
♦️موقعیت راهبردی سیریک و نزدیکی آن به تنگه هرمز احتمال وقوع چنین درگیریهایی را افزایش میدهد.
♦️جمهوری اسلامی ایران با قدرت، انسجام و اشراف میدانی، هرگونه تجاوز را در لحظه تشخیص داده و بدون درنگ پاسخ میدهد.
♦️ماجراجوییهای دو روز اخیر ارتش آمریکا، نهتنها به هدف آنها نرسید، بلکه بار دیگر نشان داد امنیت تنگه هرمز و آبهای پیرامونی آن تنها با رعایت قوانین و هماهنگی با ایران ممکن است ـ و هر اقدامی خلاف این، هزینهای قطعی برای متجاوز خواهد داشت.
🆔 @amarha
🔹🔸بامداد پنجشنبه، آسمان شرق هرمزگان بار دیگر شاهد تنشآفرینی نیروهای متجاوز آمریکا و در مقابل، واکنش سریع و قاطع نیروهای مسلح کشورمان بود.
♦️رخدادی که صدای انفجارهای آن در مناطق وسیعی از ساحل جنوبی کشور از جمله بندرعباس، قشم و سیریک، شنیده شد و خبرنگار مهر نیز آن را به سرعت مخابره کرد.
آغاز ماجرا؛ نقض قواعد عبور از آبراه حیاتی
♦️طبق گزارش منابع خبری، ماجرا زمانی آغاز شد که چند فروند شناور آمریکایی تلاش کردند، بدون هرگونه هماهنگی از آبراه راهبردی تنگه هرمز عبور کنند؛ اقدامی که پیشتر درباره آن هشدارهای لازم داده شده بود.
♦️بهمحض نزدیک شدن این شناورها، یگانهای دریایی جمهوری اسلامی ایران با اقدامی بهموقع و مقتدرانه ضمن ایجاد محدودیت عملیاتی، مسیر آنها را سد کردند.
♦️شناورها ناچار به عقبنشینی شدند و این نخستین مرحله از ماجراجویی شب گذشته پایان یافت.
شلیک ارتش آمریکا و اعتراف رسمی
♦️با وجود عقبنشینی، نیروهای متجاوز آمریکایی در ادامه با شلیک پرتابههایی به سمت نقطهای در حاشیه فرودگاه بندرعباس، عملاً به خاک جمهوری اسلامی ایران تعرض کردند؛ اقدامی که حتی در اطلاعیه رسمی آمریکائی ها نیز به آن اذعان شد.
♦️هرچند فرماندهی آمریکا تلاش کرد این حمله را نقض آتشبس نخواند، اما ماهیت تجاوزکارانه آن آشکار بود.
♦️همزمان، فعال شدن پدافند هوایی در آسمان بندرعباس باعث شنیده شدن سه انفجار پیاپی در محدوده فرودگاه بندرعباس شد.
پاسخ سپاه به متجاوز
♦️سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با صدور بیانیهای قاطعانه اعلام کرد که پایگاه هوایی آمریکاییِ مبدا تجاوز در ساعت ۴:۵۰ بامداد هدف قرار گرفته است.
♦️این پاسخ، اخطاری جدی است تا دشمن بداند تجاوز بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت تکرار، پاسخها قاطعتر خواهد بود. مسئولیت عواقب آن با متجاوز است.
♦️ساکنان محلی در قشم و سیریک نیز از شنیدن چند صدای انفجار خبر دادند. بر اساس شواهد اولیه، این صداها احتمالاً ناشی از درگیریهای پراکنده دریایی در نزدیکی ورودی تنگه هرمز بوده است.
♦️گزارشهایی نیز از حمله به یک شناور در آبهای سیریک منتشر شده، هرچند هنوز هیچ نهاد رسمی این موارد را تأیید یا تکذیب نکرده است.
♦️موقعیت راهبردی سیریک و نزدیکی آن به تنگه هرمز احتمال وقوع چنین درگیریهایی را افزایش میدهد.
♦️جمهوری اسلامی ایران با قدرت، انسجام و اشراف میدانی، هرگونه تجاوز را در لحظه تشخیص داده و بدون درنگ پاسخ میدهد.
♦️ماجراجوییهای دو روز اخیر ارتش آمریکا، نهتنها به هدف آنها نرسید، بلکه بار دیگر نشان داد امنیت تنگه هرمز و آبهای پیرامونی آن تنها با رعایت قوانین و هماهنگی با ایران ممکن است ـ و هر اقدامی خلاف این، هزینهای قطعی برای متجاوز خواهد داشت.
🆔 @amarha
👎1