لما تشوف الواحد ميت قدام عينك ، وأنه مفهوش أي حاجه ولا خدش بسيط فيه ؟
وتكلمه وميرودش ، دا أصعب وأشد حاجه ممكن تمر بيها❤️🩹.
وتكلمه وميرودش ، دا أصعب وأشد حاجه ممكن تمر بيها❤️🩹.
💔8😢2
يارَبِّ إِن عَظُمَت ذُنوبي كَثرَةً
فَلَقَد عَلِمتُ بِأَنَّ عَفوَكَ أَعظَمُ❤️🩹.
فَلَقَد عَلِمتُ بِأَنَّ عَفوَكَ أَعظَمُ❤️🩹.
❤6😢1
كل ألفاظ الوداع مُرة، والحروُب مُرة، والمَوت مُر، والشوق مُر، وكل شيءٍ يسرق الإنسان من الإنسان مُر !❤️🩹
😢4💔2
معلومة اكتشفت إن فيه ناس كتير متعرفهاش ..
في السور اللي بتبدأ بقول الله عز وجل "ألر" وهما "يونس، هود، يوسف، إبراهيم، الحجر"
المفروض بنقول ألف لام را .. مش بنقول ألف لام راء
همزة الراء لا تنطق فَـ بتقول را بس
وهكذا في العموم في الحروف اللي بتنتهي بالهمزة.
- صدقة لي ولِمَن بعدي🤍.
في السور اللي بتبدأ بقول الله عز وجل "ألر" وهما "يونس، هود، يوسف، إبراهيم، الحجر"
المفروض بنقول ألف لام را .. مش بنقول ألف لام راء
همزة الراء لا تنطق فَـ بتقول را بس
وهكذا في العموم في الحروف اللي بتنتهي بالهمزة.
- صدقة لي ولِمَن بعدي🤍.
❤3🥰3😘2
وهل تعرف شيئًا ؟
الألم ليس في غيابك
بل في أنني ما زلت أبحث عنكِ في كل التفاصيل
رغم يقيني أنكِ لن تعودي أبدًا.
الألم ليس في غيابك
بل في أنني ما زلت أبحث عنكِ في كل التفاصيل
رغم يقيني أنكِ لن تعودي أبدًا.
💔4😢3
قَالَ الرَسُول ﷺ ما على الأرضِ أحدٌ يقولُ: لا إلهَ إلَّا اللهُ واللهُ أكبرُ ولا حولَ ولا قوَّةَ إلَّا باللهِ، إلَّا كُفِّرَتْ عنه خطاياه ولو كانت مثلَ زبَدِ البحرِ.
🥰3🕊2
اقولك حاجه بس.
البنات مش رافضين الجواز ، كل الحكاية أننا مصممين نتجوز "رجالة ".
البنات مش رافضين الجواز ، كل الحكاية أننا مصممين نتجوز "رجالة ".
🥰6👏2🌚2
أنا عندي يقين مش طبيعي إن ربنا
هيكرمني
هيرزقني
هيريح بالي
هيسعد قلبي
هيعوضني ويجبر خاطري.
هيكرمني
هيرزقني
هيريح بالي
هيسعد قلبي
هيعوضني ويجبر خاطري.
🍓6🥰2
أحيانًا يمر على قلبي شعور بالحنين الجارف ناحية القرآن، وأودّ لو طويته ووضعته بقلبي على وجه الحقيقة لا المجاز، فيستوعبه قلبي وأرى أثر النور في روحي!
أسأل الله أن يعفو عن تقصيري في حقه، ويسامح غفلتي عنه، وأن يقبضني وأنا واسعة الخطو في السير إليه❤️🩹.
أسأل الله أن يعفو عن تقصيري في حقه، ويسامح غفلتي عنه، وأن يقبضني وأنا واسعة الخطو في السير إليه❤️🩹.
❤8😇1
كل البنات جميلة ، وجود البنات نفسه ف البيت دفى و حنية ، بنت يعني ونس ، يعني لما هتقع هتجري عليها وتحس بيك 🤍.
❤5🥰3
الولاد سند ، وجود الولد أنه ضهرك اتسند ، هيشيل بعد الأب ، ف وجوده تحس بالأمان والاستقرار🤍.
🥰6❤3
مفيش فرق بين الواد والبنت ، كل واحد مهم ،كلهم نعمة كبيرة جداً من عندنا ربنا لا تقدر بثمن 🤍.
❤5🥰2
ف ادعوا دايما ، ربنا يرزقنا بالذرية الصالحة المصلحة ، اللي تبقى سبب ف دخلونا الجنة🤍.
❤5🥰2