בינה מלאכותית חדשות ועזרה AI
5.75K subscribers
929 photos
307 videos
4 files
404 links
כאן תוכלו לבקש עזרה בנושאי AI ועוד,
טקסטים תמונות קול וידאו וכל הסוגים שיש,
תעקבו הולך להיות מעניין.
Download Telegram
טיפ קטן

אם אתם משתמשים בקודקס אז כדאי לכם לעשות את כל שלב התכנון באפליקציה של גיפיטי ורק את הביצוע הסופי בקודקס

חבל שקודקס ישרוף לכם את כל הטוקנים על תכנון שהרבה פעמים עושים תיקונים עד שמגיעים לבאמת מה שרוצים

בקרוב יש שמועות שיאחדו את הטוקנים ביחד עם הצ׳אט ואז זה לא יעבוד אבל עד אז תנצלו את זה

יש לי עוד שיטה שעוזרת בזה מאוד
אם יש לכם ריפו בגיטהאב
פשוט תורידו אותו כזיפ
ואז תשלחו אותו לגיפיטי באפליקציה
ככה הוא גם ידע את הקונטקסט שלכם כמו קודקס

אגב בקלוד זה לא עובד כי הם כבר מחוברים אז כל פעולה בקלוד הרגיל מורידה טוקנים מקלוד קוד .


בהצלחה
👍9
היום בשעה 8 שעון ישראל יהיה אירוע של אפל שכנראה תחשוף בו סוף סוף את ios27 עם הבינה המלאכותית שלה מבית גוגל

באירוע כנראה יחשפו עוד כמה דברים כמו למשל
מק חדש ואולי אפילו אפל טיוי חדש אבל בגדול זה אירוע תוכנה ולא אירוע חומרה


קישור לשידור ביוטיוב

https://www.youtube.com/watch?v=hF8swzNR1-o
5👍2
אפל הציגה היום את השדרוג הגדול ביותר לסירי מאז ההשקה שלה. סירי החדשה אמורה להיות פחות עוזרת קולית בסיסית ויותר כלי עבודה בתוך המערכת: היא תוכל להבין מה מופיע על המסך, לענות על תמונה או מסמך פתוחים, לזהות מידע מתוך צילום מסך, ולהשתמש גם במצלמה כדי להבין מה המשתמש מראה לה.

החלק היותר חשוב הוא החיבור למידע האישי. סירי תוכל לחפש בתוך הודעות, מיילים, תמונות ושיחות קודמות, ולשלוף משם פרטים בלי שהמשתמש יצטרך לפתוח כל אפליקציה לבד. למשל למצוא כתובת שמישהו שלח, תמונה מסוימת מהגלריה, פרט מתוך מייל ישן או מידע מתוך שיחה קודמת.

אפל גם הדגישה שסירי לא רק תענה, אלא תבצע פעולות. אפשר יהיה לבקש ממנה לנסח מייל, לעבוד עם יומן, לשתף תמונות, למצוא מידע מתוך אפליקציות, ולעשות פעולות בתוך המערכת בצורה ישירה יותר. בנוסף, סירי תקבל אפליקציה נפרדת בסגנון צ׳אט, עם היסטוריית שיחות שמסתנכרנת בין מכשירים.

יש גם שדרוגים בדיבור ובכתיבה: קול טבעי יותר, הכתבה מדויקת יותר, ויכולת לעבוד טוב יותר עם טקסטים. כל זה נכנס תחת Apple Intelligence, אבל אפל עדיין שומרת על הקו הקבוע שלה: כמה שיותר עיבוד על המכשיר, וכשצריך יותר כוח זה עובר דרך Private Cloud Compute, כלומר ענן פרטי שאמור לשמור על המידע האישי בצורה הדוקה יותר.

כרגע לא בעברית
וזמין למפתחים החל מהלילה
👍94🤔1🤣1
אז סירי החדשה שלנו בסוף כן מבינה עברית
אמנם זה לא רשמית תמיכה בעברית אבל בפועל היא מבינה טוב
גם ראיתי ששאלו אותה עוד שאלות
אני באמצע הורדה שלה היא שוקלת המון גיגה
כשתרד אעדכן עוד
היצירת תמונות השתפרה פלאים
אני אהבתי מאוד את העדכון
11👍4🔥1
אנתרופיק הוציאו את קלוד fable5
שזה בעצם זיקוק של קלוד מיתוס
מה זה אומר זיקוק ?
שלקחו את המודל והקטינו אותו
בשביל שלא יהיה בעיות אבטחה וכדי שאנשים לא ינצלו אותו לרעה ,
משום מה כתוב זמין עד 22 ביוני
כלומר לדעתי אחרי זה הוא יהיה רק למנויי max ב100 דולר ומעלה
🔥83👍1🕊1🥱1
כמו שהבטחתי לכם, הכנתי סרטון על יצירת תמונות בבינה המלאכותית החדשה של אפל.


מה שיפה שזה כרגע ללא הגבלה מהיר ומקומי

בסרטון אני עובר על כמה דברים מעניינים שאפל הוסיפה: יצירת תמונה מאפס, עריכת תמונה קיימת, וגם אפשרות לעשות Extend לתמונה. כלומר לקחת תמונה קיימת ולהרחיב אותה קצת למעלה, למטה או לצדדים, כדי לקבל יותר שטח בתמונה בלי להתחיל הכול מחדש.

יש גם אפשרות נחמדה מאוד שנקראת Reframe. נגיד צילמתם בן אדם בקומפוזיציה מסוימת ולא אהבתם את הזווית או את המיקום שלו בפריים, אפשר להזיז את “המצלמה” קצת ימינה, שמאלה, למעלה או למטה, ולקבל את אותה תמונה מזווית קצת אחרת. זה לא שינוי קיצוני של 180 מעלות, אלא תזוזות עדינות יותר, אבל זה עובד יפה ויכול ממש לשפר את התמונה.

בנוסף, אפל הוסיפה אפשרות לשמור פריים ישירות מתוך סרטון. במקום לעצור סרטון ולעשות צילום מסך, פשוט מגיעים לרגע שרוצים, לוחצים על שלוש הנקודות למעלה, ובתפריט בוחרים לשמור את הפריים כתמונה. זה שומר תמונה נקייה מתוך הסרטון, וזה פיצ׳ר קטן אבל מאוד שימושי.

הסרטון עלה ליוטיוב, מי שרוצה לראות איך זה עובד בפועל מוזמן להיכנס

https://youtu.be/qbSYcwpNL_c?si=XNkqC_Ld7sgp1_VQ
👍3🙏21
בדקתי את קלוד פייבל 5 במשחק פשוט שבניתי לילד

לקחתי הבדל בין אופוס 4.7 לבין 4.8 לבין פייבל 5

עשיתי וואן שוט
זה אמנם לא בדיקה מקצועית כי כנראה צריך לעשות את כל דבר מחשבון נפרד שלא יהיה לו זיכרון לדברים הישנים
עשיתי את זה ב4.7 כשהוא יצא ואז 4.8 כשיצא והיום את פייבל 5

ולתחרות
אני חושב ש4.7 לקח בגדול
גם בעיצוב וגם בתכנון ובעוד דברים

4.8 היה זוועה לחלוטין
5 היה טוב אבל למשל זה לא עבד עם לחיצת אנטר במקלדת אלא הייתי צריך ללחוץ עם העכבר
לעומת 4.7 שעשה את הכל מושלם חוץ מהקטע שהוא שם את הארנב על המספר וזה קצת מסתיר

אבל אל דאגה ילדים זוכרים מאוד טוב אז הם זכרו איזה מספר היה לפני שהוא קפץ לשם

לצפיה ביוטיוב

https://youtu.be/O7lgNWac-tw?si=NRxqpRX7lbVJS8b4

וסליחה שאני שם קישורים ליוטיוב פשוט זה סרטונים של 300 מגה ולשים אותם פה זה בעייתי לא כולם אוהבים להוריד כמות כזאת
👍9
גוגל הורידה את מנויי פלוס ל20 שקל בחודש
עד אתמול זה היה 40
👍12🔥7🤷‍♀1
אני יודע שזה נראה כמו פרסומת לבמבה
אבל זה לא המטרה של הפוסט

המטרה היא להראות את היכולות של הבינה המלאכותית וגם הקשיים כיום,
אז אסם שלחו לי את המוצרים החדשים שלהם למונדיאל ורציתי לעשות פוסט מגניב

אז איך יצרתי את זה.
שלחתי לגיפיטי את הדוגמן שלי עם המוצרים שהם שלחו כל מוצר צילמתי בנפרד והכדור והצעיף

אמרתי לו לעשות 5 תמונות של המוצרים את שני המוצרים החדשים מקדימה ואת הישנים מאחורה ולשים ברקע את הדוגמן שלי והצעיף והכדור של במבה (זה אחד מהדברים שאני אוהב אצלו שהוא עושה 5 תמונות ביחד במקום לעשות אחת אחת)
הוא יצר אותם אבל עשה עירבובים בין המילים לבין התמונות שם ברביקיו על המוצר של המאנץ ושם גריל על אפרופו
אקיצר עשה סבטוחה

מה שהייתי צריך כרגע זה קודם את התמונות הקדמיות אז כתבתי פרומפט לכל אחד בנפרד עם תמונה בודדת ובאמת הוא החליף
ואז לחלק הקשה ניסיתי לשנות את התמונות האחוריות אבל כל פעם הוא השאיר את הכיתובים הישנים על התמונות אז פה נדרשתי לקצת יצירתיות
לקחתי את Apple Intelligence ודרכו מחקתי את המוצרים מאחורה
ואז ששלחתי לצ׳אט מחדש הוא סוף סוף שם אותם בצורה נורמלית כי לא הייתה לו דוגמא שגויה בקונטקסט לאיך הם צריכים להיראות
עבודה יחסית ארוכה מהרגיל מאשר אם היה רק מוצר אחד

אתם יכולים לראות שזה לא מושלם לחלוטין אם מגדילים ומתבוננים היטב העברית פחות טובה כי בעברית באותיות קטנות המודל עדיין עושה פאדיחות
אבל זאת התקדמות נהדרת וגם שיטת עבודה טובה.
זה לא אמור להתפרסם על שלטי חוצות אז לא היה אכפת לי שיהיה פאדיחה באותיות הקטנות זה רק פוסט לאינסטגרם

הם מביאים לי את המוצרים ולא משלמים בנוסף אז אני לא חייב להשקיע בצורה מדויקת לחלוטין אבל זה היה נחמד בשבילי התהליך ורציתי לשתף

איך הייתם עושים את זה? או יש פה התקדמות מעניינת? מה אתם חושבים?
5👍3💅1
בנצ׳מארק בידע ביולוגי של קלוד פייבל .
😁25👏1
טיבו ב12 באפריל כתב דמיינו שבמציאות אחרת היינו קוראים ל5.4 פרו בשם פייבל
עכשיו הוא בצחוק רוצה תמלוגים מאנתרופיק על בחירת השם חח
🤣20👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
צ׳אט גיפיטי שינוי את בורר בחירת המודלים שלהם והרמת חשיבה באתר של גיפיטי

לשים לב שלמשתמשי פלוס
יהיה רק 3 דרגות חשיבה
ורק למנויי פרו יש 5 דרגות
זה מחליף את מה שהיה עד עכשיו
👍5
אנתרופיק שוב יורים לעצמם ברגל

דיווח של openai על עליה בצריכת הטוקנים ביום שקלוד פייבל הושק ,
יכול להסביר את זה בגלל שאנשים תמיד אוהבים להשתמש במודלים הכי מתקדמים ואם חסמו אותו להכל כמעט אז אף אחד לא יכל להשתמש ומתחיל לזלוג למתחרות
באותו יום OpenAI לא הוציאו שום דבר חדש כלומר לא היה איזה טריגר מצידם לזה שיעלה כמות השימוש בקודקס

בנוסף OpenAI אומרים שהם יתחילו לשים לב למחירים ויורידו דרסטית את מחירי השימוש שלהם בapi
מבחינתי אני לא מאמין לזה כי אני חושב שלאדם מהשורה זה לא ישפיע כלכך אלא אולי לחברות שמשלמות מאות אלפים או מליונים כל חודש אז זה כן יראה סכום נורמלי אבל כמה כבר הם יכולים להוריד משימוש של בנאדם ממוצע
👍101
בקרוב לא נצטרך להשאיר את המחשב דולק להפעיל את קודקס?

חברת OpenAI רוכשת את Ona, חברה שבונה סביבת עבודה בענן לסוכני קוד. המטרה היא לחזק את Codex ולאפשר לו לעבוד על משימות ארוכות גם בלי שהמשתמש נשאר מחובר למחשב.

הקנייה של Ona תאפשר ל־Codex להריץ קוד, בדיקות ותהליכים בתוך סביבת ענן מאובטחת, עם שליטה טובה יותר בהרשאות, בלוגים ובגישה למידע של הארגון.

זה צעד שמכוון בעיקר לחברות ולצוותי פיתוח: פחות תשובות קצרות בצ׳אט, יותר עבודה אמיתית על פרויקטים, תקלות, בדיקות ועדכוני קוד.

העסקה עדיין כפופה לאישורים רגולטוריים, ועד הסגירה OpenAI ו־Ona ימשיכו לפעול כחברות נפרדות.
👍131
מכירים את הדבר הזה שלפעמים קודקס עושים reset לטוקנים בזמנים שלא מתאימים לכם?
כלומר נגיד עכשיו בדיוק התחיל השבוע ואז טיבו לוחץ על הכפתור ומרסטרט ולכם זה לא עזר כי עדיין לא השתמשתם ?
אז עכשיו אפשרי בקודקס לשמור את האיפוסים האלו למתי שתצטרכו
ברגע שיש איפוס הוא נשמר לכם בצד וכשנגמר לכם אתם יכולים להחליט לבד לאפס
כל אחד מקבל איפוס מתנה מראש ויתחיל לצבור
תהנו
👍22🥱1
סוכנים רגשות ומה שביניהם

טום אבן מייסד agents and me
ומנהל צוות של 23 אייגנטים שכל אחד יש לו אישיות ומומחיות בתחום שלו

כמובן שיש גם קצת תקלות ולופים אבל זה עולה לו 10 שקלים ביום לסוכן שאם הוא היה מעסיק אנשים אמיתיים זה היה עולה לו בשוק של היום חצי מליון שקל בחודש .

הוא אמר שפעם אחת עשו כתבה בדה מארקר עליו ועל האייגנטים ויש אחד שהוא קורא לו ניאו וכתבו עליו יחסית הרבה בכתבה
אז ניאו הלך מעצמו ופרסם בטוויטר שלו למה לא שאלו אותי לפני שמפרסמים עלי כתבות ,

מפחיד לחשוב שיש להם את כל המידע עליך ואם הם יתרגזו הם יכולים להוציא החוצה דברים מאוד לא נעימים
איך הגישה שלכם בנושא ?
חוששים מזה?
אני אישית חושש מזה אבל עדיין לא פועל אקטיבית למניעה כלומר ממשיך לשתף הכל .
יום אחד אני יאכל אותה
👍5👎1🥴1
מודל הקוד החדש של קימי, Kimi-K2.7-Code, שוחרר עכשיו והוא בקוד פתוח!

🔷 שיפור בביצועי קוד וסוכנים לעומת K2.6:
+21.8% ב־Kimi Code Bench v2,
+11.0% ב־Program Bench,
ו־+31.5% ב־MLS Bench Lite.

🔷 יעילות חשיבה: פחות “חשיבת יתר”, עם שימוש נמוך יותר ב־30% בטוקנים של חשיבה לעומת K2.6.

🔷 קוד לטווח ארוך: שיפור במעקב אחרי הוראות, ושיעורי הצלחה גבוהים יותר במשימות קוד מקצה לקצה.

⚡️ מצב מהירות גבוהה פי 6 יגיע בקרוב!
🔌 זמין כבר היום דרך Kimi API ו־Kimi Code.


משקולות וקוד

https://huggingface.co/moonshotai/Kimi-K2.7-Code

שבת שלום
👍73
לפי דיווחים ברויטרס וב־Wired מהיום, Anthropic קיבלה הוראה מהממשל האמריקאי להגביל גישה למודלים המתקדמים שלה, ובעקבות זה החברה השביתה זמנית/הורידה גישה למודלים מתקדמים כמו Claude Fable 5 / Mythos 5 כדי לעמוד בהוראה. הסיבה שדווחה: חשש ביטחוני, בעיקר סביב יכולות סייבר וג׳יילברייקים.

מה שקרה בעצם שהממשל אמר לה להגביל גישה לאנשים שהם לא אזרחים אמריקאים כלומר משתמשים מחוץ לארצות הברית אבל אנתרופיק עשתה שרירים והחליטה אם אין לאמריקאים אין לאף אחד
👍8👎1