ــــــــــــــــــــــــــــــــ
آغاز هفته کتاب
شنبه؛ ۱۷ سنبلۀ ۱۴۰۳ خورشیدی
هفتهٔ کتاب برنامهای است که به هدف احیاء فرهنگ کتابخوانی همهساله از سوی بخش فرهنگی مدرسه برای طلاب و دانشآموزان این مدرسه طی یک هفته با برنامههایی بر محور کتاب و کتابخوانی برگزار میگردد.
هفتهٔ کتاب سال روان، امروز شنبه هفدهم برج سنبله با ایراد سخنانی توسط استاد مولوی ضیاءاحمد فاضلی مسؤول مدرسه در محفلی که به هدف آغاز این هفته دایر گردیده بود، آغاز گردید که در آن استاد به جایگاه کتاب در زندگی، اهمیت و ارزش کتابخوانی و اهداف هفتۀ کتاب اشاره کرده و برگزاری این هفته را در مدرسه، قابل قدر و درخور تحسین دانستند.
متعاقبا هدایایی که از سوی بخش فرهنگی مدرسه برای اساتید و دستاندرکاران این مدرسه در نظر گرفته شده بود، برای اساتید تقدیم شده و برنامه با بیان شعارهای برجستۀ این هفته، به پایان رسید.
🔸 شعار هفته کتابِ سالِ روان؛
▫️کتابخوانی؛
▫️کتابدانی؛
▫️ کتابداری.
#هفتهکتاب۱۴۰۳
#مدرسه_احیاءالعلوم_هرات
@Aehyaa
آغاز هفته کتاب
شنبه؛ ۱۷ سنبلۀ ۱۴۰۳ خورشیدی
هفتهٔ کتاب برنامهای است که به هدف احیاء فرهنگ کتابخوانی همهساله از سوی بخش فرهنگی مدرسه برای طلاب و دانشآموزان این مدرسه طی یک هفته با برنامههایی بر محور کتاب و کتابخوانی برگزار میگردد.
هفتهٔ کتاب سال روان، امروز شنبه هفدهم برج سنبله با ایراد سخنانی توسط استاد مولوی ضیاءاحمد فاضلی مسؤول مدرسه در محفلی که به هدف آغاز این هفته دایر گردیده بود، آغاز گردید که در آن استاد به جایگاه کتاب در زندگی، اهمیت و ارزش کتابخوانی و اهداف هفتۀ کتاب اشاره کرده و برگزاری این هفته را در مدرسه، قابل قدر و درخور تحسین دانستند.
متعاقبا هدایایی که از سوی بخش فرهنگی مدرسه برای اساتید و دستاندرکاران این مدرسه در نظر گرفته شده بود، برای اساتید تقدیم شده و برنامه با بیان شعارهای برجستۀ این هفته، به پایان رسید.
🔸 شعار هفته کتابِ سالِ روان؛
▫️کتابخوانی؛
▫️کتابدانی؛
▫️ کتابداری.
#هفتهکتاب۱۴۰۳
#مدرسه_احیاءالعلوم_هرات
@Aehyaa
❤7👍1
هفته کتاب و کتابخوانی گرامی باد!
۱۷ لغایت ۲۲ سنبله
هفته کتاب؛
گامی در راستای احیاء فرهنگ کتابخوانی
#هفته_کتاب
#مدرسه_احیاءالعلوم_هرات
@Aehyaa
۱۷ لغایت ۲۲ سنبله
هفته کتاب؛
گامی در راستای احیاء فرهنگ کتابخوانی
#هفته_کتاب
#مدرسه_احیاءالعلوم_هرات
@Aehyaa
❤6🥰1
Forwarded from الفباء
برگی از کتاب
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
درس چهارم/ سیدرس از سیسال زندگی
آسمان شو، ابر شو، باران ببار!
«زندگی بسی کوتاهتر از آن است که در تصور ما میگنجد. چشم تا باز کنیم، عمرمان میگذرد. تا متوجه شویم و دَوروبَر خود را به خوبی بنگریم، میبینیم که زمانی بلند بر ما گذشته و ما همچنان در همان قدمهای نخستین زندگی قرار داریم.
اگر نچُخیم، جا میمانیم. باید تلاش مضاعف انجام دهیم تا از چند صباحی را که در این خاکدان به سر میبریم، کمال استفاده و بهره را ببریم. جهد بورزیم تا راه و رسم زندگی را پیدا کنیم و با خموپیچهای مسیر زندگی آشنا شویم. کسانی را که پیشتر از ما بودهاند و چند پیراهنی بیشتر از ما کهنه کردهاند، ملاقات کنیم و در صحبت آنان بنشینیم و از آنان در مورد تجربیات زندگیشان بپرسیم. آنان سخنانی دارند که نظیر آن را نه در کتابها میتوانیم پیدا کنیم و نه هم در فضاهای مجازی. هر چه زودتر اگر با راه و رمز زندگی آشنا شویم، به همان میزان، بهتر و بیشتر میتوانیم از زندگی بهره ببریم.
ولعِ خیررسانی داشته باشیم و چونان ابر بهاری، بر همه یکسان باران خیر و خوبی ببارانیم. جامعۀ ما، جامعهای سخت نیازمند است. در اینجا کوچکترین کار، بزرگترین اقدام دانسته میشود. هرکدام ما به فراخور وسع و توان و ظرفیتها و داشتههای خود برای بِه شدن دنیا و آخرت مردم خود تلاش کنیم.
دلِمان بسوزد به کسانی که ارجمندترین متاع خویش را که همانا عمر آنان است، به رایگان صرف اموری میکنند که نه بهرهای برای دنیای آنان دارد و نه هم ذخیرهای برای آخرت آنان. خاطرمان تیره شود به خاطر زنان و مردانی که «بد» زندگی میکنند و هنوز که هنوز است، نحوۀ بهرهوری از این چند صباح زندگانی را نمیدانند.»
#برگی_از_کتاب
#سیدرسزندگی
@Alefba99 | الفباء
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
درس چهارم/ سیدرس از سیسال زندگی
آسمان شو، ابر شو، باران ببار!
«زندگی بسی کوتاهتر از آن است که در تصور ما میگنجد. چشم تا باز کنیم، عمرمان میگذرد. تا متوجه شویم و دَوروبَر خود را به خوبی بنگریم، میبینیم که زمانی بلند بر ما گذشته و ما همچنان در همان قدمهای نخستین زندگی قرار داریم.
اگر نچُخیم، جا میمانیم. باید تلاش مضاعف انجام دهیم تا از چند صباحی را که در این خاکدان به سر میبریم، کمال استفاده و بهره را ببریم. جهد بورزیم تا راه و رسم زندگی را پیدا کنیم و با خموپیچهای مسیر زندگی آشنا شویم. کسانی را که پیشتر از ما بودهاند و چند پیراهنی بیشتر از ما کهنه کردهاند، ملاقات کنیم و در صحبت آنان بنشینیم و از آنان در مورد تجربیات زندگیشان بپرسیم. آنان سخنانی دارند که نظیر آن را نه در کتابها میتوانیم پیدا کنیم و نه هم در فضاهای مجازی. هر چه زودتر اگر با راه و رمز زندگی آشنا شویم، به همان میزان، بهتر و بیشتر میتوانیم از زندگی بهره ببریم.
ولعِ خیررسانی داشته باشیم و چونان ابر بهاری، بر همه یکسان باران خیر و خوبی ببارانیم. جامعۀ ما، جامعهای سخت نیازمند است. در اینجا کوچکترین کار، بزرگترین اقدام دانسته میشود. هرکدام ما به فراخور وسع و توان و ظرفیتها و داشتههای خود برای بِه شدن دنیا و آخرت مردم خود تلاش کنیم.
دلِمان بسوزد به کسانی که ارجمندترین متاع خویش را که همانا عمر آنان است، به رایگان صرف اموری میکنند که نه بهرهای برای دنیای آنان دارد و نه هم ذخیرهای برای آخرت آنان. خاطرمان تیره شود به خاطر زنان و مردانی که «بد» زندگی میکنند و هنوز که هنوز است، نحوۀ بهرهوری از این چند صباح زندگانی را نمیدانند.»
#برگی_از_کتاب
#سیدرسزندگی
@Alefba99 | الفباء
👍7
دیدار از کتابخانهها
دوشنبه؛ ۱۹ سنبلۀ ۱۴۰۳ خورشیدی
اساتید و طلاب مدرسه احیاءالعلوم هرات ضمن برنامههای هفته کتاب، از کتابخانۀ پوهنتون غالب، انتشارات قدس، نشر اقصی و تعدادی دیگر از کتابخانهها و کتابفروشیهای شهر هرات دیدن کردند.
#هفتهکتاب۱۴۰۳
#مدرسه_احیاءالعلوم_هرات
@Aehyaa
دوشنبه؛ ۱۹ سنبلۀ ۱۴۰۳ خورشیدی
اساتید و طلاب مدرسه احیاءالعلوم هرات ضمن برنامههای هفته کتاب، از کتابخانۀ پوهنتون غالب، انتشارات قدس، نشر اقصی و تعدادی دیگر از کتابخانهها و کتابفروشیهای شهر هرات دیدن کردند.
#هفتهکتاب۱۴۰۳
#مدرسه_احیاءالعلوم_هرات
@Aehyaa
❤8👍3