مادرم درباره ظروف چینی که یه جور خاصی ترک برمیداشتن طوریکه ترکش از بیرون هم معلوم نبود، یه اصطلاحی به کار می برد.
یه تلنگر به ظرف میزد و میگفت: صدای مرگ میده، از جای بدی شکسته.
انسان هم همینهها. اگه ازجای بد و عمیق بشکنه مثل همون ظرف ، بااینکه از بیرون هم معلوم نیست صدای مرگ میده
@adelehz
یه تلنگر به ظرف میزد و میگفت: صدای مرگ میده، از جای بدی شکسته.
انسان هم همینهها. اگه ازجای بد و عمیق بشکنه مثل همون ظرف ، بااینکه از بیرون هم معلوم نیست صدای مرگ میده
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ما به کوبیدن کلون در خانه ات عادت داریم،خبر داری یا نه ولی ما به دلخوشی مهربانیت زنده ایم .
با خودمان دو دوتا چهارتا میکنیم و میگوییم مگر میشود که تنها رهایمان کند؟
گاهی خسته میشویم آنقدر که در میزنیم مثل یک کودک خسته که ظهر دوان دوان و گرسنه از کوچه برگشته و هرچه در میکوبد در بازنمیشود خسته و دل شکسته خودش را رها میکند روی خاک دم در خانه ...
ما خسته ایم .در را بگشا صاحب خانه...بندگانت پشت در خسته و گریان نشسته اند ..راضی به دل شکستگی شان نباش ..
در را بگشا صاحب خانه ...
#عادله_زمانی
📷مونا جان دربندی
@adelehz
با خودمان دو دوتا چهارتا میکنیم و میگوییم مگر میشود که تنها رهایمان کند؟
گاهی خسته میشویم آنقدر که در میزنیم مثل یک کودک خسته که ظهر دوان دوان و گرسنه از کوچه برگشته و هرچه در میکوبد در بازنمیشود خسته و دل شکسته خودش را رها میکند روی خاک دم در خانه ...
ما خسته ایم .در را بگشا صاحب خانه...بندگانت پشت در خسته و گریان نشسته اند ..راضی به دل شکستگی شان نباش ..
در را بگشا صاحب خانه ...
#عادله_زمانی
📷مونا جان دربندی
@adelehz
❤1
باورتون نمیشه پارسال همچین شبایی بوددرمانده بودم دیگه کم آورده بودم ازبودن توی خونه ای که اذیت بودم خیلی بی هواکانالتوبازکردم ودیدم گذاشتین حرف دلامونوبزاریم،حرف دلمو گذاشتی وبه دوماه نکشیدکه ازاون خونه بلندشدم به شکل معجزه واری،وچندماه طول نکشیدکه تونستم خونه بخرم،الان دیگه چی میخوام ازخداغیرازسلامتی خودم همسرم دخترم خانوادم ورفع مشکل وسلامتی همه مردم ،انشالله که خدادستای هممونوبگیره سفت سفت سفت،من همیشه ی دعایی دارم به خدامیگم این رشته ای که بین من وتوهست من سرشو ول نمیکنم توهم هیچ وقت ولش نکن که غرق میشم بین زمین وهوا،امیدوارم خداسررشته هممون رانگه داره و ول نکنه🙏🙏
ناشناس
#حاجتم
@adelehz
ناشناس
#حاجتم
@adelehz
در جوشن كبير
يك عبارتی هست كه مى گوييم:
🌹" يا كٓريمٓ الصَّفْح "🌹
معناش خيلى جالبه :
یك وقتی یك کسی تو رو می بخشه اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یك جوری نگات می کنه که تو می فهمی هنوز یادش نرفته؛ یك جورایی انگار که سابقه بدت رو مدام به یادت میاره.
ولی یك وقتی، یك کسی تو رو می بخشه و یک طوری فراموش می کنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی.
اصلا هم به روت نمیاره.
به این نوع بخشش میگن صَفح.
و خدای ما اینگونه است... از صمیم قلب می گویم:
❤"يا كٓريمٓ الصَّفْح"❤
از خدا میخواهم که مرا ببخشاید و صفاتش در حد وسعم در من تجلی پیدا کند و.اگر روحم گنجایشش را ندارد روحم را وسیع و پاک کند . التماس دعا 🙏
#شما_فرستادین
@adelehz
يك عبارتی هست كه مى گوييم:
🌹" يا كٓريمٓ الصَّفْح "🌹
معناش خيلى جالبه :
یك وقتی یك کسی تو رو می بخشه اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یك جوری نگات می کنه که تو می فهمی هنوز یادش نرفته؛ یك جورایی انگار که سابقه بدت رو مدام به یادت میاره.
ولی یك وقتی، یك کسی تو رو می بخشه و یک طوری فراموش می کنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی.
اصلا هم به روت نمیاره.
به این نوع بخشش میگن صَفح.
و خدای ما اینگونه است... از صمیم قلب می گویم:
❤"يا كٓريمٓ الصَّفْح"❤
از خدا میخواهم که مرا ببخشاید و صفاتش در حد وسعم در من تجلی پیدا کند و.اگر روحم گنجایشش را ندارد روحم را وسیع و پاک کند . التماس دعا 🙏
#شما_فرستادین
@adelehz
زنی زیبا که صاحب فرزند نمیشد پیش پیامبر زمانش میرود و میگوید از خدا فرزندی صالح برایم بخواه.
پیامبر وقتی دعا میکند و وحی میرسد او را بدون فرزند خلق کردم.
زن میگویدخدا رحیم است و میرود.
سال بعد باز تکرار میشود و باز وحی می آید که بدون فرزند است.زن اینبار نیز به آسمان نگاه میکند و میرود.
سال سوم پیامبر وقت زن را با کودکی در آغوش میبیند.
با تعجب از خدا میپرسد :بارالها،چگونه کودکی دارد اوکه بدون فرزندخلق شده بود!!!؟
وحی میرسد:هر بار گفتم فرزندی نخواهدداشت ،او باور نکرد و مرا رحیم خواند. رحمتم بر سرنوشتش پیشی گرفت.
با دعا سرنوشت تغییر میکند...
از رحمت الهی ناامید نشوید انقدر به درگاه الهی بزنید تا در باز شود...
@adelehz
پیامبر وقتی دعا میکند و وحی میرسد او را بدون فرزند خلق کردم.
زن میگویدخدا رحیم است و میرود.
سال بعد باز تکرار میشود و باز وحی می آید که بدون فرزند است.زن اینبار نیز به آسمان نگاه میکند و میرود.
سال سوم پیامبر وقت زن را با کودکی در آغوش میبیند.
با تعجب از خدا میپرسد :بارالها،چگونه کودکی دارد اوکه بدون فرزندخلق شده بود!!!؟
وحی میرسد:هر بار گفتم فرزندی نخواهدداشت ،او باور نکرد و مرا رحیم خواند. رحمتم بر سرنوشتش پیشی گرفت.
با دعا سرنوشت تغییر میکند...
از رحمت الهی ناامید نشوید انقدر به درگاه الهی بزنید تا در باز شود...
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
زنی زیبا که صاحب فرزند نمیشد پیش پیامبر زمانش میرود و میگوید از خدا فرزندی صالح برایم بخواه. پیامبر وقتی دعا میکند و وحی میرسد او را بدون فرزند خلق کردم. زن میگویدخدا رحیم است و میرود. سال بعد باز تکرار میشود و باز وحی می آید که بدون فرزند است.زن اینبار نیز…
ما به کرمت خیلی امید بسته ایم شاها
نشود که این تنهایان خسته را
این مسافران بی توشه را
این دل شکستگان بی هم نوا را
رها کنی....
ما در را رها نمیکنیم ..میدانیم رحمتت بر هرچیزی سبقت خواهد گرفت...
#عادله_زمانی
@adelehz
نشود که این تنهایان خسته را
این مسافران بی توشه را
این دل شکستگان بی هم نوا را
رها کنی....
ما در را رها نمیکنیم ..میدانیم رحمتت بر هرچیزی سبقت خواهد گرفت...
#عادله_زمانی
@adelehz
رو به سوی تو نمودم که پناهم بدهی
نعمت مغفرت و عفو گناهم بدهی
ز آنچه دادی به کسانی که مقرب گشتند
چه شود از کرمت نیز به ما هم بدهی
التماس دعا
@adelehz
نعمت مغفرت و عفو گناهم بدهی
ز آنچه دادی به کسانی که مقرب گشتند
چه شود از کرمت نیز به ما هم بدهی
التماس دعا
@adelehz
از خدا معجزه خواستم مثل تمام اون دقیقه های نود زندگیم که میومد و من با تمام وجودم معجزه رو میدیدم و دورش میگشتم امشب خیلی دلم شکسته شوهرم با وقاحت تموم خیانت کرد با چشمام دیدم نه یه بار هزار بار و هربار بخشیدم ولی این بار بریدم طاقت ندارم خسته م کم اوردم صبوریم تموم شده قلبم توی سینه م جا نمیشه خدا میدونه هیچکس رو جز خودش ندارم که پناه ببرم از دست یه ظالم
خدا من کلمه های سخت عربی رو نمیتونم بخونم زبون من ساده ست خدایی که من میشناسم پیچیده نیست تو اسمون نیست کنارم نشسته و گوش میده
خدا امشب وسط همه ی بنده ای خوبت صدای منم بشنو خدا بغلم کن بگو بنده بی تاب نباش همه چی درست میشه خدا میشه دست رو سرم بکشی؟اصلا میشه بغلم کنی؟میشه تو بغلت بخوابم؟ میدونی که خیلی وقته یه خواب راحت و بی کابوس نداشتم خدا از اون معجزه هات میخوام خدا معجزه کن....
#حاجتم
@adelehz
خدا من کلمه های سخت عربی رو نمیتونم بخونم زبون من ساده ست خدایی که من میشناسم پیچیده نیست تو اسمون نیست کنارم نشسته و گوش میده
خدا امشب وسط همه ی بنده ای خوبت صدای منم بشنو خدا بغلم کن بگو بنده بی تاب نباش همه چی درست میشه خدا میشه دست رو سرم بکشی؟اصلا میشه بغلم کنی؟میشه تو بغلت بخوابم؟ میدونی که خیلی وقته یه خواب راحت و بی کابوس نداشتم خدا از اون معجزه هات میخوام خدا معجزه کن....
#حاجتم
@adelehz