"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
در مسجد عشق رفته بودم به نیاز
گفتند اذان بگو
من از "آن" گفتم . . . 🌷

عکس از پریسا جان راغیان
بهاری خوش عطر و رنگ ...
@adelehz
دلم گرفته خدایا تو دلگٖشایی کن
من آمدم به امیدت
تو هم خدایی کن ...

@adelehz
فرمولهای دوست داشتن ساده اند .
اگر باشی یا نباشی من هستم .
اگر زیبا باشی یا نباشی من هستم.
اگر در جمع تو نباشی من بیادت هستم.
اگر خسته باشی و بی حوصله من بازهم درکت میکنم.
اگر ساکت باشی دنبال دلیل غمت میگردم ..
که عشق به اثبات کردن ست نه تنها به گفتن..
#عادله_زمانی
@adelehz
‏خرداد
روزگاری چشم و چراغ بابا بود
سوگلی مامان
كه دامنش بوی توت و ريحان ميداد

حالا بيوه زنی تكيده ست
كه به زمستان پير و اخمو دادندش
شوهر كرد و رفت
از بهار رانده و از تابستان مانده!

👤عرفان پاکزاد
📷مونا جان دربندی

@adelehz
‏یه فعل قشنگ پیدا کردم که ظاهرا در ادبیات انگلیس تازه تاسیسه. Gatsbying . گتسبی رمان گتسبی بزرگ رو یادتون میاد؟ همونی که مهمونی شلوغ می‌داد تا شاید معشوقه‌ش «دیزی» رو ببینه. وقتی در فضای مجازی چیزی منتشر می‌کنیم که همه می‌بینن اما برای یه نفر خاصه، «گتسبی کردیم».

@adelehz
قلب خاطرات بد را کنار می‌زند و خاطرات خوش را جلوه می‌دهد.
و درست از تصدیق همین فریب است که می‌توانیم گذشته را تحمل کنیم!

📕 صد سال تنهایی
✍🏻 مارکز

@adelehz
شب زیبا
مادرم درباره ظروف چینی که یه جور خاصی ترک برمی‌داشتن طوریکه ترکش از بیرون هم معلوم نبود، یه اصطلاحی به کار می برد.
یه تلنگر به ظرف میزد و میگفت: صدای مرگ می‌ده، از جای بدی شکسته.
انسان هم همینه‌ها. اگه ازجای بد و عمیق بشکنه مثل همون ظرف ، بااینکه از بیرون هم معلوم نیست صدای مرگ میده


@adelehz
غمگین و ناامیدید؟ من فقط به اندازه ی یک دعا با شما فاصله دارم با من حرف بزنید...


@adelehz
ما به کوبیدن کلون در خانه ات عادت داریم،خبر داری یا نه ولی ما به دلخوشی مهربانیت زنده ایم .
با خودمان دو دوتا چهارتا میکنیم و میگوییم مگر میشود که تنها رهایمان کند؟
گاهی خسته میشویم آنقدر که در میزنیم مثل یک کودک خسته که ظهر دوان دوان و گرسنه از کوچه برگشته و هرچه در میکوبد در بازنمیشود خسته و دل شکسته خودش را رها میکند روی خاک دم در خانه ...
ما خسته ایم .در را بگشا صاحب خانه...بندگانت پشت در خسته و گریان نشسته اند ..راضی به دل شکستگی شان نباش ..
در را بگشا صاحب خانه ...
#عادله_زمانی
📷مونا جان دربندی
@adelehz
1
از خدا خواستم بعد از سه سال انتظار جواب حاجتم را بدهد...
هرسال میخواهم و نمیدانم کی ایا پاسخ خواهد داد ...
ناشناس
#حاجتم
@adelehz
معجزه ای به بزرگی خودش ازش میخوام...
سحر
#حاجتم
@adelehz
باورتون نمیشه پارسال همچین شبایی بوددرمانده بودم دیگه کم آورده بودم ازبودن توی خونه ای که اذیت بودم خیلی بی هواکانالتوبازکردم ودیدم گذاشتین حرف دلامونوبزاریم،حرف دلمو گذاشتی وبه دوماه نکشیدکه ازاون خونه بلندشدم به شکل معجزه واری،وچندماه طول نکشیدکه تونستم خونه بخرم،الان دیگه چی میخوام ازخداغیرازسلامتی خودم همسرم دخترم خانوادم ورفع مشکل وسلامتی همه مردم ،انشالله که خدادستای هممونوبگیره سفت سفت سفت،من همیشه ی دعایی دارم به خدامیگم این رشته ای که بین من وتوهست من سرشو ول نمیکنم توهم هیچ وقت ولش نکن که غرق میشم بین زمین وهوا،امیدوارم خداسررشته هممون رانگه داره و ول نکنه🙏🙏
ناشناس
#حاجتم
@adelehz
بعضی وقتا آدما حتی از خواستنم خسته میشن. میدونی وقتی هی بخوای و نشه دیگ کم کم عادت میکنی که کلا چیزی و نخوایی. ولی با تمام اینا امشب به قول سعدی خدایا دعای خسته دلان مستجاب کن...🖤
#حاجتم
@adelehz
عاقبت بخیری و رهایی جوانانمان از مشکلات ..
سحر
@adelehz
در جوشن كبير
يك عبارتی هست كه مى گوييم:

🌹" يا كٓريمٓ الصَّفْح "🌹

معناش خيلى جالبه :
یك وقتی یك کسی تو رو می بخشه اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یك جوری نگات می کنه که تو می فهمی هنوز یادش نرفته؛ یك جورایی انگار که سابقه بدت رو مدام به یادت میاره.
ولی یك وقتی، یك کسی تو رو می بخشه و یک طوری فراموش می کنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی.
اصلا هم به روت نمیاره.
به این نوع بخشش میگن صَفح.
و خدای ما اینگونه است... از صمیم قلب می گویم:

"يا كٓريمٓ الصَّفْح"

از خدا میخواهم که مرا ببخشاید و صفاتش در حد وسعم در من تجلی پیدا کند و.اگر روحم گنجایشش را ندارد روحم را وسیع و پاک کند . التماس دعا 🙏

#شما_فرستادین
@adelehz
بیاید برای هم دعا کنیم .
برای حاجات هم
حتی به اسم هم ...
شهرزاد
#حاجتم
@adelehz
زنی زیبا که صاحب فرزند نمیشد پیش پیامبر زمانش میرود و میگوید از خدا فرزندی صالح برایم بخواه.
پیامبر وقتی دعا میکند و وحی میرسد او را بدون فرزند خلق کردم.
زن میگویدخدا رحیم است و میرود.
سال بعد باز تکرار میشود و باز وحی می آید که بدون فرزند است.زن اینبار نیز به آسمان نگاه میکند و میرود.
سال سوم پیامبر وقت زن را با کودکی در آغوش میبیند.
با تعجب از خدا میپرسد :بارالها،چگونه کودکی دارد اوکه بدون فرزندخلق شده بود!!!؟
وحی میرسد:هر بار گفتم فرزندی نخواهدداشت ،او باور نکرد و مرا رحیم خواند. رحمتم بر سرنوشتش پیشی گرفت.
با دعا سرنوشت تغییر میکند...
از رحمت الهی ناامید نشوید انقدر به درگاه الهی بزنید تا در باز شود...


@adelehz