Forwarded from "زنی کهگم کردم "
بد نیست معنی ربنای استاد شجریان راهم بخوانیم :
ربنای اول : سوره آل عمران از سوره های مدنی – آیه شماره ۸
ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب
بارالها دلهای ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی
و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشنده بی عوض و منت
ربنای دوم : سوره مومنون از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰۹
انه کان فریق من عبادی یقولون ربنا ءامنا فاغفرلنا وارحمنا و انت خیر الرحمین
زیرا شمایید که چون طایفه ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می کردند
بارالها ما به تو ایمان آوردیم تو از گناهان ما درگذر
و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی
ربنای سوم : سوره کهف از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰
اذ اول الفتیه ال الکهف فقالوا ربنا ءاتنا من لدنک رحمه و هیی لنا من امرنا رشدا
آنگاه که آن جوانان کهف ( از بیم دشمن ) در غار کوه پنهان شدند از درگاه خدا مسئلت کردند
بارالها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما
و بر ما وسیله رشد و هدایتی کامل مهیا ساز
ربنای چهارم : سوره بقره از سوره های مدنی – آیه ۲۵۰
و لما برزوا لجالوت و جنوده قالو ربنا افرغ علینا صبرا
و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکفرین
چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند از خدا خواستند
که بار پروردگارا به ما صبر و استواری بخش
و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.
@adelehz
ربنای اول : سوره آل عمران از سوره های مدنی – آیه شماره ۸
ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب
بارالها دلهای ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی
و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشنده بی عوض و منت
ربنای دوم : سوره مومنون از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰۹
انه کان فریق من عبادی یقولون ربنا ءامنا فاغفرلنا وارحمنا و انت خیر الرحمین
زیرا شمایید که چون طایفه ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می کردند
بارالها ما به تو ایمان آوردیم تو از گناهان ما درگذر
و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی
ربنای سوم : سوره کهف از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰
اذ اول الفتیه ال الکهف فقالوا ربنا ءاتنا من لدنک رحمه و هیی لنا من امرنا رشدا
آنگاه که آن جوانان کهف ( از بیم دشمن ) در غار کوه پنهان شدند از درگاه خدا مسئلت کردند
بارالها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما
و بر ما وسیله رشد و هدایتی کامل مهیا ساز
ربنای چهارم : سوره بقره از سوره های مدنی – آیه ۲۵۰
و لما برزوا لجالوت و جنوده قالو ربنا افرغ علینا صبرا
و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکفرین
چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند از خدا خواستند
که بار پروردگارا به ما صبر و استواری بخش
و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.
@adelehz
روزه میگیرید؟
anonymous poll
بله اعتقاد دارم . – 126
👍👍👍👍👍👍👍 51%
خیر نمیگیرم – 67
👍👍👍👍 27%
دوست دارم اما ازنظر جسمی نمیتونم – 55
👍👍👍 22%
👥 248 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
بله اعتقاد دارم . – 126
👍👍👍👍👍👍👍 51%
خیر نمیگیرم – 67
👍👍👍👍 27%
دوست دارم اما ازنظر جسمی نمیتونم – 55
👍👍👍 22%
👥 248 people voted so far. Poll closed.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سالهای کودکی...روزهای کوتاه روزه های بلند،سفره ای پربرکت زولبیا،بامیه نان وپنیر و آش و حلیمی خوش عطر
ربنای شجریان و سریالهای بعد افطار..عطر خوب سحری های دم کرده مادر و شوق نزدیکتر شدن به خدا ...
الهی شکرت اگر امسال هم لایقم بدانی
رمضان مبارک
@adelehz
ربنای شجریان و سریالهای بعد افطار..عطر خوب سحری های دم کرده مادر و شوق نزدیکتر شدن به خدا ...
الهی شکرت اگر امسال هم لایقم بدانی
رمضان مبارک
@adelehz
اگر عمر دوباره داشتم، اشتباهات بیشتری مرتکب میشدم. همه چیز را آسان میگرفتم، تنها اندکی از رویدادهای جهان را جدی میگرفتم. اهمیت کمتری به بهداشت میدادم، مسافرت بیشتر میرفتم، از کوهها بیشتر بالا میرفتم، در رودخانههای بیشتری شنا میکردم. بستنی بیشتر میخوردم و اسفناج کمتر. مشکلات واقعی بیشتری داشتم و مشکلات واهی کمتری. آخر ببینید، من از آدمهایی بودم که بسیار محتاط و عاقلانه زندگی کردم، البته من هم لحظات سرخوشی داشتم، اما اگر عمر دوباره داشتم، از این لحظات سرخوشی بیشتر میداشتم. من هرگز جایی بدون دماسنج، پالتو، بارانی و… نمیرفتم. اگر عمر دوباره داشتم، سبکتر سفر میکردم. وقت بهار، زودتر پابرهنه راه میرفتم و وقت خزان دیرتر به این لذت خاتمه میدادم. بیشتر عاشق میشدم، پایکوبی و شادی بیشتری میکردم و در روزگاری که همگان عمرشان را وقف بررسی وخامت اوضاع میکنند، من به ستایش آسان گرفتن اوضاع میپرداختم.
زیرا با ویل دورانت موافقم که میگوید:
شادی از خرد عاقلتر است.
👤دان هالد
@adelehz
زیرا با ویل دورانت موافقم که میگوید:
شادی از خرد عاقلتر است.
👤دان هالد
@adelehz
میان ما
سرگردانی بیابانهاست
بیچراغی شبها،
بستر خاکی غربتها،
فراموشی آتشهاست
میان ما
"هزار و یک شب"
جست وجو هاست
@adelehz
سرگردانی بیابانهاست
بیچراغی شبها،
بستر خاکی غربتها،
فراموشی آتشهاست
میان ما
"هزار و یک شب"
جست وجو هاست
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
اگر اهل روزه ای و باور داری روزه ات نه ازریا بلکه واقعی ست .اگر روزه ات نه فقط نخوردن وننوشیدن بلکه روزه تمام بدن وذهنت ست .اگریک کلام میگویم روزه ات واقعی ست برایمان دعا کن ..
دعا کن حال دلهایمان زیباترشود .وباران راه مزرعه هایمان را پیدا کند ..دعا کن که بتوانیم برای هم خوب بخواهیم .دعا کن حسودی از خانه مان برود برای باریدن عشق بر شهرهایمان بر کشورهایمان بر زمین شهر وکشوری که درآن زندگی میکنیم،دعا کن.
برای دلخوشی های کوچک ورنگی دعا کن برای نشنیدن خبرهای بد ..
دعا کن که خدابازهم به ما لطف کند دعا کن خدا دردهای نگفته مان را که در پستوی چهره های شاد پنهانشان کردیم بشنود ..
برای این دعا کن که خداوند ..دلتنگی هایمان را بسپارد به باد تا ببرد به سرزمینی دور ...
دعا کن چرا که دعای همسایه درحق همسایه زودتر میگیرد و تا کسی هم پیدا شود که برای تو دعا کند...
#عادله_زمانی
@adelehz
دعا کن حال دلهایمان زیباترشود .وباران راه مزرعه هایمان را پیدا کند ..دعا کن که بتوانیم برای هم خوب بخواهیم .دعا کن حسودی از خانه مان برود برای باریدن عشق بر شهرهایمان بر کشورهایمان بر زمین شهر وکشوری که درآن زندگی میکنیم،دعا کن.
برای دلخوشی های کوچک ورنگی دعا کن برای نشنیدن خبرهای بد ..
دعا کن که خدابازهم به ما لطف کند دعا کن خدا دردهای نگفته مان را که در پستوی چهره های شاد پنهانشان کردیم بشنود ..
برای این دعا کن که خداوند ..دلتنگی هایمان را بسپارد به باد تا ببرد به سرزمینی دور ...
دعا کن چرا که دعای همسایه درحق همسایه زودتر میگیرد و تا کسی هم پیدا شود که برای تو دعا کند...
#عادله_زمانی
@adelehz
ادمیزاد ست و حسرت لحظه هایش نمیدانم شاید آدمی نمیداند واقعا هرچقدرهم ازکسی دلخور باشد به اندازه ی حسرت آن نخواهد بود که بخواهی برگردی به گذشته و نتوانی ...
ما انسانهای فراموشکار لایق همان صفت نسیانی هستیم که خالقمان به ما نسبت داده ست ..
گاهی می اندیشم که مرگ حتی حکمتی دارد حکمتش این ست که چشمت را بازکنی و بگویی هی دنیا چقدر سریع تمام میشوی حالا بی شوخی آنقدر می ارزی که بخاطرت دلی را بشکنم یا حقی راضایع کنم یا کار کسی را به مشکل برسانم؟
حقیقتش که نه ...
دلمان خوش نباشد به آن برنامه ریزی های کوفتی که برای خودمان میکنیم و میچینیم واقعا باغ زندگی چهارفصل منظم ندارد و ممکن ست وسط بهارت زمستان شعله کشد .
دلمان خوش باشد به خدا به خود خودش بنظرم عاقلانه ست که بدهیم دست خودش سرنوشت مان را وایمان داشته باشیم راههای بیشماری میشناسد که حتی به ذهنمان هم نمی رسد
خلاصه که فکر میکنم وقتی دارم برای بخشی از زندگیم پیش پیش برنامه می ریزم صدای خنده خدا بلند میشود که دارد بین خنده اش میگوید ای بنده ی ساده دلم تو چه میدانی که بخواهی برنامه بریزی .
انگار همین طور ست اما چه میشود کرد در راه بندگی این شرط ست که بشنوی سخنش را بپذیری آنچه او خواسته ست
به امید خودش...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
ما انسانهای فراموشکار لایق همان صفت نسیانی هستیم که خالقمان به ما نسبت داده ست ..
گاهی می اندیشم که مرگ حتی حکمتی دارد حکمتش این ست که چشمت را بازکنی و بگویی هی دنیا چقدر سریع تمام میشوی حالا بی شوخی آنقدر می ارزی که بخاطرت دلی را بشکنم یا حقی راضایع کنم یا کار کسی را به مشکل برسانم؟
حقیقتش که نه ...
دلمان خوش نباشد به آن برنامه ریزی های کوفتی که برای خودمان میکنیم و میچینیم واقعا باغ زندگی چهارفصل منظم ندارد و ممکن ست وسط بهارت زمستان شعله کشد .
دلمان خوش باشد به خدا به خود خودش بنظرم عاقلانه ست که بدهیم دست خودش سرنوشت مان را وایمان داشته باشیم راههای بیشماری میشناسد که حتی به ذهنمان هم نمی رسد
خلاصه که فکر میکنم وقتی دارم برای بخشی از زندگیم پیش پیش برنامه می ریزم صدای خنده خدا بلند میشود که دارد بین خنده اش میگوید ای بنده ی ساده دلم تو چه میدانی که بخواهی برنامه بریزی .
انگار همین طور ست اما چه میشود کرد در راه بندگی این شرط ست که بشنوی سخنش را بپذیری آنچه او خواسته ست
به امید خودش...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
بازار تاریخی تبریز داره توی آتیش میسوزه
خدا جونم یکم خبرای خوب برامون بفرست
خواهش میکنم 😔
خدا جونم یکم خبرای خوب برامون بفرست
خواهش میکنم 😔
کودکی درون روحم نشسته ست و پا بر زمین میکوبد بازیچه ای برای بازی میخواهد که نمیتوانم برایش بیاورم ..
انگار ته روحم شکافی عمیق برداشته ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
انگار ته روحم شکافی عمیق برداشته ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
اکرم جان عزیزم یک دنیا ازت ممنونم
عمرت بلند باشه مهربونم ❤️
از همه ی عزیزان دلی که با پیامها ودعاهای قشنگشون موجب ارامش قلب ما شدند بسیار ممنونم .
خداوند حافظ خودتون عزیزانتون وشادی های تون باشه❤️
@adelehz
عمرت بلند باشه مهربونم ❤️
از همه ی عزیزان دلی که با پیامها ودعاهای قشنگشون موجب ارامش قلب ما شدند بسیار ممنونم .
خداوند حافظ خودتون عزیزانتون وشادی های تون باشه❤️
@adelehz
خانهی دوستم غوغایی بود.
باباجان، پدر دوستم، شب خوابیده بود و صبح دیگر بیدار نشده بود.
همه در ناباوری عمیقشان سوگواری میکردند و به سر و صورت خودشان میزدند اما هیچکس کاری نمیکرد.
میدانید... تشریفات، خاکسپاری، پذیرایی... طبیعی هم هست.
هیچکس تصورش را نمیکند که این شتر روزی در خانهی خودش خواهد خوابید، و در چنین روزی باید به چه چیزهایی فکر کند.
ناگهان آقای همسایه پیدایش شد. خیلی آرام و متین آمد، جلوی مادر دوستم روی زمین زانو زد و گفت اجازه بفرمایید کارها رو من انجام بدم. همسرتون به من وصیت کرده و من از خواستههای ایشان اطلاع دارم.
و آقای همسایه کارها را دست گرفت. همسر و فرزندانِ خودش را بسیج کرد. غیر از صاحبان عزا به هر کسی مسئولیتی داد. و خلاصه مراسم تا روز آخر مرتب و منظم و آبرومندانه برگزار شد.
یک روز به دوستم گفتم خوشا به سعادتِ باباجانت که دوست و رفیقی اینچنین صمیمی و جانی داشتند، انگار خودش صاحب عزاست.
دوستم گفت: راستش ما هم از این رفاقت خبری نداشتیم. باباجانِ من اهل دوست و رفیق بازی نبود. خانهای بود. ولی یکی دو بار در پارک روبهروی خانه آقای همسایه را دیده بودم کنارِ باباجان روی نیمکتی نشستهاند و گپ میزدند. همین...
اینها را گفتم تا هرکدام برای خودمان یک آقای همسایه آرزو کنیم.
یکی که سر وقت به دادمان برسد. جلویمان بنشیند، بگوید نگران هیچ چیزی نباش. بگوید همهچیز را بگذار به عهدهی من.
یک آقای همسایه که بعد از یک پیادهروی نیمساعته دوستمان داشته باشد. چه در زندگی، چه در مرگ... آن هم بی هیچ منتی.
👤 نیکی فیروزکوهى
@adelehz
باباجان، پدر دوستم، شب خوابیده بود و صبح دیگر بیدار نشده بود.
همه در ناباوری عمیقشان سوگواری میکردند و به سر و صورت خودشان میزدند اما هیچکس کاری نمیکرد.
میدانید... تشریفات، خاکسپاری، پذیرایی... طبیعی هم هست.
هیچکس تصورش را نمیکند که این شتر روزی در خانهی خودش خواهد خوابید، و در چنین روزی باید به چه چیزهایی فکر کند.
ناگهان آقای همسایه پیدایش شد. خیلی آرام و متین آمد، جلوی مادر دوستم روی زمین زانو زد و گفت اجازه بفرمایید کارها رو من انجام بدم. همسرتون به من وصیت کرده و من از خواستههای ایشان اطلاع دارم.
و آقای همسایه کارها را دست گرفت. همسر و فرزندانِ خودش را بسیج کرد. غیر از صاحبان عزا به هر کسی مسئولیتی داد. و خلاصه مراسم تا روز آخر مرتب و منظم و آبرومندانه برگزار شد.
یک روز به دوستم گفتم خوشا به سعادتِ باباجانت که دوست و رفیقی اینچنین صمیمی و جانی داشتند، انگار خودش صاحب عزاست.
دوستم گفت: راستش ما هم از این رفاقت خبری نداشتیم. باباجانِ من اهل دوست و رفیق بازی نبود. خانهای بود. ولی یکی دو بار در پارک روبهروی خانه آقای همسایه را دیده بودم کنارِ باباجان روی نیمکتی نشستهاند و گپ میزدند. همین...
اینها را گفتم تا هرکدام برای خودمان یک آقای همسایه آرزو کنیم.
یکی که سر وقت به دادمان برسد. جلویمان بنشیند، بگوید نگران هیچ چیزی نباش. بگوید همهچیز را بگذار به عهدهی من.
یک آقای همسایه که بعد از یک پیادهروی نیمساعته دوستمان داشته باشد. چه در زندگی، چه در مرگ... آن هم بی هیچ منتی.
👤 نیکی فیروزکوهى
@adelehz
وقتی بچه بودم یکی از این جوجه ها داشتم همین اندازه خوشگل یک عصر یکی از فامیلا اومد خونمون تا دیدش گفت چه خوشگله !
جوجه یک ساعت بعد از رفتن اون مهمون مرد ...
اون اولین باری بود در زندگیم که با مفهوم چشم شور آشنا شدم :(
@adelehz
جوجه یک ساعت بعد از رفتن اون مهمون مرد ...
اون اولین باری بود در زندگیم که با مفهوم چشم شور آشنا شدم :(
@adelehz
صبح آمدهست تا عشق بکارد
باران محبت به سرت باز ببارد..
خورشید رسیده ست
که با جوهر نورش
نقشی زخدا بر دل پاکت بنگارد
روزتون بخیر
گره ها از کارهاتون برداشته
درها به روتون باز ❤️
@adelehz
باران محبت به سرت باز ببارد..
خورشید رسیده ست
که با جوهر نورش
نقشی زخدا بر دل پاکت بنگارد
روزتون بخیر
گره ها از کارهاتون برداشته
درها به روتون باز ❤️
@adelehz
گاهی بدست نیاوردن، نرسیدن خود معجزه ای بزرگ است که شاید خیلی دیر به چشم بیاید. گرچه صدای آه بعضی حسرت ها بلند و خسته کننده آدم را به انتهای ناامیدی می رساند اما بعدها خواهیم فهمید جای پای بعضی آدم ها اگر ماندنی میشد و بعضی از اتفاقات اگر بیش از پیش خاطره ساز میشدند دیگر امیدی نمی ماند که به انتهای ناامیدی برسد اشک ها کش دار و روح پریشان تمام عمر را عزادار بود..
باید بپذیریم بعضی بدست نیاوردن ها شانس فوق العاده ایست که می توانست آغازگر یک ویرانی بزرگ تر باشد، زخم های عمیق تر باشد..! گاهی بدست نیاوردن، نرسیدن معجزه ای بزرگ است که چشم ها توان دیدنش را ندارند، باید زمان ها بگذرد تا بفهمیم معمای این گره بازنشده را...
حاتمه ابراهیم زاده
@adelehz
باید بپذیریم بعضی بدست نیاوردن ها شانس فوق العاده ایست که می توانست آغازگر یک ویرانی بزرگ تر باشد، زخم های عمیق تر باشد..! گاهی بدست نیاوردن، نرسیدن معجزه ای بزرگ است که چشم ها توان دیدنش را ندارند، باید زمان ها بگذرد تا بفهمیم معمای این گره بازنشده را...
حاتمه ابراهیم زاده
@adelehz
آن چیز که آدمی زاد را می کشد نتوانستن ست .
وقتی نمیتوانی کاری بکنی یا همان زمانی که کاری از دستت برنمی آید .
همان لحظه عجیبی که در شدت استیصال دلت معجزه می خواهد .
من تصور میکنم امید به معجزه یک ودیعه الهی در ذات خلقت ست وگرنه که چه کسی میتواند بگویید چه توجیحی برای ادمی وجود دارد که در میان تاریکی ست ولی امید به روشنایی دارد..
نتوانستن گاهی ودیعه ی امیدت را به یغما می برد اما حتی در صبح شبی که با گریه بخواب رفته ای بازهم دلت میخواهد فکر کنی اتفاقات خوب در راهند
بازهم ودیعه ی پنهان شده ی امید در وجودت خودش را نشان می دهد.
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی نمیتوانی کاری بکنی یا همان زمانی که کاری از دستت برنمی آید .
همان لحظه عجیبی که در شدت استیصال دلت معجزه می خواهد .
من تصور میکنم امید به معجزه یک ودیعه الهی در ذات خلقت ست وگرنه که چه کسی میتواند بگویید چه توجیحی برای ادمی وجود دارد که در میان تاریکی ست ولی امید به روشنایی دارد..
نتوانستن گاهی ودیعه ی امیدت را به یغما می برد اما حتی در صبح شبی که با گریه بخواب رفته ای بازهم دلت میخواهد فکر کنی اتفاقات خوب در راهند
بازهم ودیعه ی پنهان شده ی امید در وجودت خودش را نشان می دهد.
#عادله_زمانی
@adelehz
روزه داری برای معتادین به چای مثل من مصداق واقعی یک امتحان دشوار الهی ست :))))
@adelehz
@adelehz
هوای خوب اردیبهشت
و نوری که جان را اباد میکند و ما این چنین زندگی را می خواهیم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
و نوری که جان را اباد میکند و ما این چنین زندگی را می خواهیم ...
#عادله_زمانی
@adelehz