"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
حال قشنگ تون از فرسخ ها دورتر هم به من میرسه .
قدر دان محبت تون هستم ❤️
@adelehz
روز معلم خیلی مبارک .
یاد معلمهای مهربانمان هرجای دنیا که هستند بخیر ..
یاد آن کلاسهای سخت ریاضی و معلم کمی سخت گیرش
معلمان خوب ادبیات و شراب عشق الهی :)
معلمان پرورشی و زنگهایی که هیچ وقت حکمتش را نفهمیدیم ولی دلمان میخواست توی برنامه درسی مان جا داشته باشد.
معلمهای کمی مدرن تر ورزش و زنگهایی که به آوردن توپ از دفتر میگذشت و بدمینتون ها و والیبالهایی بدون اصولی که بازی میکردیم .
معلمهای خوب علوم و آن روزهایی که دنبال انواع برگها در کوچه های اطراف مدرسه برایشان گشتیم ..
معلمان خوب و زبان،عربی،تاریخ ،جغرافیا،فیزیک،شیمی زیست...
معلمهای فداکار روستاهای دورافتاده و راههای صعب العبور ...
معلمان صبور کودکان معلول و ناتوانان ذهنی و جسمی ...
یاد معلمان کلاس اول بخیر و دفترهایی که سیاه کردیم و صد آفرین هایی که پای دفترهایمان کوبیدند .
معلم هایی که وقتی میخندیدند دلمان باز می شد و وقتی نمی امدند ناجوانمردانه خوشحال بودیم :)
معلمهایی که اگر توی خیابان میدیمشان ذوق میکردیم ..
معلم های مهربان خسته نباشید .و این شاگردان قدیمی را ببخشید اگر روزی با درد یا غصه تان به کلاس آمدید پای تخته ها ایستادید ولی ما نفهمیدیم که معلم هم دل دارد و شاید دلگیرست...
که معلم هم مادر و یا پدرست و ممکن ست دلش هنگام درس دادن به ما، هزار جا باشد و پی هزار فکر ...
روزتان خیلی مبارک باشد اگرچه که همیشه در هرکلاسی تدریس داشتید میگفتید شما بدترین کلاسی هستید که تابحال داشتم :) ولی ما شاگردان سالهای دور هنوزهم دوستتان داریم و دلمان میخواهد زندگی تان آرام بگذرد و بی دغدغه ...
به احترام تمام سالهایی که به ما درس دادید به احترام مدادی که امروز از برکت صبر شما در آموزشمان در دست میگیریم به احترام گچهایی که پای تخته ها به بهای فهماندن جبر وهندسه و هزار درس دیگر به ما به خوردتان رفت ..به احترام سرشانه ها مانتوها و کت های همیشه گچی تان که گاهی امان تان را می برید ..روزتان هزاربار مبارک .
امروز اگر میتوانیم بنویسیم یا کلامی برای زندگی بهترمان بخوانیم وبیاموزیم امروز اگر کارمیکنیم و به ما میگویند باسواد بی شک از برکت دست پربرکت شما بود.
هرکجا که هستید معلمان مهربان امروز وسالهای دور خانه تان آباد
نان تان گرم و آب تان سرد ..
دعای شاگردان تان بدرقه راه تان
روزتان مبارک پیام آوران دانایی و چراغ افروزان دانش...
#عادله_زمانی
@adelehz
سرود معلم سپاس
@ARBmusic
🎧@adelehz
روزتان مبارک چراغ افروزان دانایی
أَلا بِذِكرِلله تَطْمَئن القُلُوب
قلبها آرام نمیگیرد مگر با یادخدا


ماییم و یادت
خودت گفتی که ذکرت آرام میکند این اسب سرکش دلمان را ...
ما هم این دل یاغی را به خودت میسپاریم.همین و همین
#عادله_زمانی
شب خوش
@adelehz
هميشه همينطور نمی‌ماند، يك روز كه تصورش را نمی‌كنی، جايی كه در خواب هم نديده‌ای، لحظه‌ای كه به هيچ چيز فكر نمی‌كنی و تازه رها شده‌ای از بند آرزو، از جانب پروردگار دريافت خواهی كرد، چيزی فراتر از آنچه در طلبش بودی، چيزی ارزشمندتر و دلپذير تر! مطمئن باش در چنين روزی خوشحال‌تر خواهی بود...

سعيده رضوی


@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ای جان دل ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روباه: فقط از دریچه‌ی قلبه که یه نفر میتونه همه چیزو درست ببینه؛ چیزای مهم از دید چشمها مخفی‌اند!

👤 آنتوان دوسنت اگزوپری

@adelehz
آنچنان دوستت دارم که گاهی خودم از خویش میپرسم چرا؟
او مگر چه دارد؟
وخودم به خودم نهیب میزنم که نباید در عشق دودوتا چارتا کرد.
یعنی بی هیچ منطق قابل قبولی دوستت دارم و این آیا برایت کافی نیست؟
#عادله_زمانی
@adelehz
وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنیّ‌ِ فَإِنیّ‌ِ قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَهَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ

و هرگاه بندگان من از تو در باره من بپرسند ، من نزدیکم و دعاى دعاکننده را به هنگامى که مرا بخواند اجابت میکنم.


[سوره بقره | ۸۶]

شب زیبا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زندگي را همانجا ياد گرفتم، توی گلفروشی ؛

دسته گل‌های كوچک برای همسران و دسته گل‌های بزرگ برای معشوقه ها ...

آنا گاوالدا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بابا قدیما پسرایی که میرفتن باشگاه، واسه ما دخترا ارج و قربی یال وکوپالی داشتن 😄
این چیه 😂😂😂
@adelehz
از میان دل چسب ها
بهترین نوشیدن یک استکان چای ست باتو...
زیر سقف آسمان با عطر خوب آرامش
چای سرد نشود زودتر برس به خانه ...
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
چندروزست
مادربزرگ مهربانم را ازدست داده ام ..این اواخر تنش رنجور شده بود و ضعف و بیماری آزارش می داد ..
دقیقا دوهفته پیش خواب دیدم که مادربزرگم جوان شده ست لباس زیبا و روسری حریر سفید به سرداشت چشمان زیبایش سرمه سود و لبانش سرخ بود ..
وارد اتاق شدم باخودم گفتم آه خدایا شکرت مادربزرگ چقدر زیبا شده اند درد گویا از بدنش رخت بربسته و قامتش افراشته شده بود..گفتم مادرجان برایتان درختی در باغ کاشته ام ...درحالی که میخندید جلو آمد و مرا به آغوش کشید باخوشحالی از سلامتی مادربزرگم از خواب بیدار شدم ولی....
یک هفته بعد مادربزرگ مهربانم ...با تن رنجور و خسته اش دنیا را ترک کرد...
حس میکنم درون قلبم ترک بزرگی ایجاد شده ست ...اما دیدن این خواب مرا آرام کرد فقط به این امید که رنج و درد مادربزرگم پایان یافته ست وچشمان زیبایش سرمه سود ولباش میخندد...
برای تمام رفته گان این راه دراز طلب آمرزش و آرامش میکنم .
روح تمام رفتگان شاد...
@adelehz
بد نیست معنی ربنای استاد شجریان راهم بخوانیم :

ربنای اول : سوره آل عمران از سوره های مدنی – آیه شماره ۸

ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب

بارالها دلهای ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی
و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشنده بی عوض و منت

ربنای دوم : سوره مومنون از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰۹

انه کان فریق من عبادی یقولون ربنا ءامنا فاغفرلنا وارحمنا و انت خیر الرحمین

زیرا شمایید که چون طایفه ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می کردند
بارالها ما به تو ایمان آوردیم تو از گناهان ما درگذر
و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی

ربنای سوم : سوره کهف از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰

اذ اول الفتیه ال الکهف فقالوا ربنا ءاتنا من لدنک رحمه و هیی لنا من امرنا رشدا

آنگاه‌ که آن جوانان کهف ( از بیم دشمن ) در غار کوه پنهان شدند از درگاه خدا مسئلت کردند
بارالها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما
و بر ما وسیله رشد و هدایتی کامل مهیا ساز

ربنای چهارم : سوره بقره از سوره های مدنی – آیه ۲۵۰

و لما برزوا لجالوت و جنوده قالو ربنا افرغ علینا صبرا
و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکفرین

چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند از خدا خواستند
که بار پروردگارا به ما صبر و استواری بخش
و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.
@adelehz
روزه میگیرید؟
anonymous poll

بله اعتقاد دارم . – 126
👍👍👍👍👍👍👍 51%

خیر نمیگیرم – 67
👍👍👍👍 27%

دوست دارم اما ازنظر جسمی نمیتونم – 55
👍👍👍 22%

👥 248 people voted so far. Poll closed.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سالهای کودکی...روزهای کوتاه روزه های بلند،سفره ای پربرکت زولبیا،بامیه نان وپنیر و آش و حلیمی خوش عطر
ربنای شجریان و سریالهای بعد افطار..عطر خوب سحری های دم کرده مادر و شوق نزدیکتر شدن به خدا ...
الهی شکرت اگر امسال هم لایقم بدانی
رمضان مبارک
@adelehz
اگر عمر دوباره داشتم، اشتباهات بیشتری مرتکب می‌شدم. همه چیز را آسان می‌گرفتم، تنها اندکی از رویدادهای جهان را جدی می‌گرفتم. اهمیت کمتری به بهداشت می‌دادم، مسافرت بیشتر می‌رفتم، از کوه‌ها بیشتر بالا می‌رفتم، در رودخانه‌های بیشتری شنا می‌کردم. بستنی بیشتر می‌خوردم و اسفناج کمتر. مشکلات واقعی بیشتری داشتم و مشکلات واهی کمتری. آخر ببینید، من از آدم‌هایی بودم که بسیار محتاط و عاقلانه زندگی کردم، البته من هم لحظات سرخوشی داشتم، اما اگر عمر دوباره داشتم، از این لحظات سرخوشی بیشتر می‌داشتم. من هرگز جایی بدون دماسنج، پالتو، بارانی و… نمی‌رفتم. اگر عمر دوباره داشتم، سبک‌تر سفر می‌کردم. وقت بهار، زودتر پابرهنه راه می‌رفتم و وقت خزان دیرتر به این لذت خاتمه می‌دادم. بیشتر عاشق می‌شدم، پایکوبی و شادی بیشتری می‌کردم و در روزگاری که همگان عمرشان را وقف بررسی وخامت اوضاع می‌کنند، من به ستایش آسان گرفتن اوضاع می‌پرداختم.
زیرا با ویل دورانت موافقم که می‌گوید:
شادی از خرد عاقل‌تر است.

👤دان هالد
@adelehz