"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
جسورانه زندگی کن کلارک!
به خودت فشار بیار، به حداقل رضایت نده...


📽 Me before you
@adelehz

هربار
که هوای رفتن به سرم می زند
می روم در گوشه‌ای
تنها می نشینم
تا این سودا از خیالم بگذرد
می دانم اگر بروم
هرگز به اینجا باز نخواهم گشت...

جمال ثریا

@adelehz
ما زنها...
ما خسته گان بی همراه
ما تنهایانی که دلتنگی های مان را رژ میکنیم و می زنیم به لبانمان..
ما زنها...ما که قلبمان همیشه میشکند ما حساسهایی که حساسیت هایمان نه تنها درک نمی شود بلکه گاهی به تمسخر گرفته میشود..
ما عاشقانی که دلمان عشق را پرورش می دهد اما به دست همان عشق گلوی مان فشرده می شود...
ما زنها ...ما که همیشه سعی میکنیم دردی دوا کنیم و آخر خودمان می مانیم و دردهای بی درمان تن مان..
ما زنها ما که تکیه گاهیم اما کسی برایمان شانه نمی شود..
سرانجاممان یا ازدواج ست و یا تنها بودن ودر ازدواج های مان هم کسی نمیداند ایا در پایان چندمین سال زندگی مرد مان قرارست به خاطر یک همجنس دیگرمان به ما خیانت کند...
ما زنها که همیشه دومیم که اگر مهربان باشیم و خنده رو قطعا اخلاق درستی نداریم که اگر ساکت باشیم و کم حرف قطعا مغروریم و تو خالی ..
در دنیای زنانه همیشه همه چیز سخت ست حتی بدست اوردن معمولی ترین ها برای تو دشوارترین ست ..
هیچ وقت درک نمیشوی ولی موظفی همه را درک کنی ...
در دنیای زنانه زندگی دشوار ست ما را با رنگهای سرخ و سبز لباسها و برق لبها و درخشش نگین های زیورالاتمان نسنج ..
ما کوههایی هستیم از درد ولی هنوز ایستاده و محکم..
در دنیای زنها..همیشه چیزی برای غصه خوردن وجود دارد ..زن ها همیشه غمخوارند
غم کسانی که شاید حتی آنها را روزی بیاد هم نیاورند...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
من از بچگی عاشق مدادها هستم
بی هیچ دلیل خاصی
این و دیدم
دلم ضعف رفت 😊
@adelehz
دل ز تن بردی و در جانی هنوز
دردها دادی و درمانی هنوز

امیرخسرو دهلوی

@adelehz
Mahasti - Avazak | مهستی - آوازک
🎧
@adelehz
بخون آوازکی تو شور ک دشتی
که دل پرشوره امشب
یکی تو صحنه ی یادم نشسته
که از من دوره امشب
نترس
غمگین نباش
ما نجاتت می دهیم ...
سوره عنکبوت
به امید خودت و فقط خودت جانان
حضرت عشق..خدای خوب
شب خوش
@adelehz
به تو ای عشق،سلام دگری
صبح بخیر
من وآن خنده ی تو،وقت صبا
صبح بخیر

❤️❤️❤️
@adelehz
حقیقتا املت برای صبحانه خیلی دلبره 😊❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و زندگی با مهربانی زیباترست...
@adelehz
وقتی از ته دل بخندی
وقتی هر چیزی را به خودت نگیری،
وقتی سپاسگزار آنچه که هست باشی،
وقتی برای شاد بودن،
نیاز به بهانه نداشته باشی؛
آن زمان است که واقعا زندگی می کنی.
بازی زندگی، بازی بومرنگ‌هاست؛
اندیشه‌ها، کردارها و سخنان ما، دیر یا زود با دقت شگفت‌آوری به سوی ما بازمی‌گردند.
زمانی که آدمی بتواند بی هیچ دلهره ای آرزو کند، هر آرزویی بی درنگ برآورده خواهد شد.


👤 فلورانس اسکاول شین
📚 چهار اثر از فلورانس
@adelehz
تصویری واقعی از 2 مرد که در سال 1889 در دمشق گرفته شد

کوتوله معلول مسیحی بنام سمیر، بر دوش دوست نابینای مسلمان خود بنام عبدالله بود.
سمیر بر دوش عبدالله در رفت وآمدهایش به او وابسته بود و نقش چشم عبدالله نابینا را داشت ودر کوچه پس کوچه های دمشق با راهنمایی وی، عبدالله از چاله ها و پستی بلندی ها می گذشت.
یکی می دید، و دیگری راه می رفت، اینچنین همدیگررا کامل می کردند و بر قساوت زندگی غلبه کردند.
مسیحی معلول بود و مسلمان روشندل ، هر دو در کودکی یتیم شدند و بدون سرپرست در اتاقی با هم زندگی می کردند و با هم کارمی کردند..
سمیر مسیحی قصه گو بود ودریکی از قهوه خانه های قدیمی و معروف دمشق برای مردم قصه می گفت، و عبدالله روشندل روبروی همان قهوه خانه نخود و لوبیای داغ میفروخت و به قصه های دوستش گوش می داد.
سمیر قبل از عبدالله درگذشت، و عبدالله به شدت متاثر شد، طوری که یک هفته تمام در اتاقش گریست ، تا جائی که جسد بی جانش که از شدت اندوه فوت شده بود را در اتاقش پیدا کردند...
@adelehz
مارابه جز خیالت
فکری دگر
نباشد.
@adelehz
دهان شیشه گشا صبح شد شراب بریز

میی به ساغر من همچو آفتاب بریز…

[خاقانی]
@adelehz
صبح جمعه خونه مادربزرگ
خوشی های کودکانه
شادی های بی بهانه ...
خوشا روزهایی که گذشت..
#نوستالژی
@adelehz
روزجهانی پیلوت(خلبان)براین عقاب های تیزپرواز هفت آسمان مبارک.
@adelehz
یه دوره ای هم بود همه ی دخترهای دبیرستانی رویای شوهرخلبان میدیدن 😍😄

Happy pilots day

@adelehz