Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خوشا صحرای عشق و وادی او
خوشا ایام وصل و شادی او
خوشا تاریکی شام جدایی
که بخشد صبح وصلش روشنایی
وحشی بافقی
@adelehz
خوشا صحرای عشق و وادی او
خوشا ایام وصل و شادی او
خوشا تاریکی شام جدایی
که بخشد صبح وصلش روشنایی
وحشی بافقی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
اردیبهشت های بچگی سخت میگذشت .دراضطراب امتحانات خرداد و بعدش هم جدایی ازهمکلاسی ها و سال بعد را خدامیدانست که بازهم این همکلاسی های جون جونی همکلاسی میمانند یا نه.
حالا آن میانه سه ماه هم تعطیلی تابستانی بود که اغراق نباشد بهترین دوره ی زندگی ما بچه هابود.
اما خوب هیچ خاطره مشخصی از اردیبهشت به جز اضطراب تمام شدن مدرسه وامتحانات درذهن ما نمی ماند.
باوجود هوای سکرآمیز و درختان سبز وگلهای محمدی تازشکفته ی راه مدرسه که هربارسعی میکردیم یواشکی ودورازچشم صاحب خانه بچینیمشان.باوجود عطر خوب خاک وقتی عصرهااز مدرسه برمیگشتیم و ازآب پاشی خانه های داخل کوچه بلند میشد .باوجود بستنی های راه مدرسه که تازه با شروع فصل گرم شدن بازهم راهی مغازه ها شده بودند وبا وجود تمام این چیزهای خوب من در بچگی نمیتوانستم قدر اردیبهشت رابدانم.
حالا گاهی فکر میکنم نکند حالا که بزرگ شده ام هم ناخواسته به خاطر یک امتحان ساده لذت چیزی که دردستم دارم را حس نکنم .
نکند مثل بچگی که اردیبهشت را میباختیم چیزی رابرای چیزساده ای ببازم وبعد خیلی دیر بفهمم که کاش اینقدر سخت نمیگرفتم.
حالا،هربچه مدرسه ای را که در راه مدرسه میبینم دلم برایش میسوزد اگر با همان کوله ی خوشرنگش زیر درختان تازه جوانه زده ندود و بستنیش را باشدت و بیخیال ازدنیا نخورد.دلم میسوزد اگر نبینم توی راه برگشت بخانه یک بغل گل دستش نیست و از ذوق رسیدن اینهمه حال خوب بچگی مدام نمیخندد.
اگر بچه مدرسه ای ها رااینطور نبینم دلم میگیرد چون پی میبرم که بازهم کسی دارد چیزی گرانبها را به بهایی مفت می بازد.
#عادله_زمانی
@adelehz
حالا آن میانه سه ماه هم تعطیلی تابستانی بود که اغراق نباشد بهترین دوره ی زندگی ما بچه هابود.
اما خوب هیچ خاطره مشخصی از اردیبهشت به جز اضطراب تمام شدن مدرسه وامتحانات درذهن ما نمی ماند.
باوجود هوای سکرآمیز و درختان سبز وگلهای محمدی تازشکفته ی راه مدرسه که هربارسعی میکردیم یواشکی ودورازچشم صاحب خانه بچینیمشان.باوجود عطر خوب خاک وقتی عصرهااز مدرسه برمیگشتیم و ازآب پاشی خانه های داخل کوچه بلند میشد .باوجود بستنی های راه مدرسه که تازه با شروع فصل گرم شدن بازهم راهی مغازه ها شده بودند وبا وجود تمام این چیزهای خوب من در بچگی نمیتوانستم قدر اردیبهشت رابدانم.
حالا گاهی فکر میکنم نکند حالا که بزرگ شده ام هم ناخواسته به خاطر یک امتحان ساده لذت چیزی که دردستم دارم را حس نکنم .
نکند مثل بچگی که اردیبهشت را میباختیم چیزی رابرای چیزساده ای ببازم وبعد خیلی دیر بفهمم که کاش اینقدر سخت نمیگرفتم.
حالا،هربچه مدرسه ای را که در راه مدرسه میبینم دلم برایش میسوزد اگر با همان کوله ی خوشرنگش زیر درختان تازه جوانه زده ندود و بستنیش را باشدت و بیخیال ازدنیا نخورد.دلم میسوزد اگر نبینم توی راه برگشت بخانه یک بغل گل دستش نیست و از ذوق رسیدن اینهمه حال خوب بچگی مدام نمیخندد.
اگر بچه مدرسه ای ها رااینطور نبینم دلم میگیرد چون پی میبرم که بازهم کسی دارد چیزی گرانبها را به بهایی مفت می بازد.
#عادله_زمانی
@adelehz
آن کیست کاندر رفتنش صبر از دل ما می برد
ترک از خراسان آمدست از پارس یغما می برد
روز بزرگداشت،سعدی شیرازی گرامی باد.❤️
@adelehz
ترک از خراسان آمدست از پارس یغما می برد
روز بزرگداشت،سعدی شیرازی گرامی باد.❤️
@adelehz
آدمها آنقدر زود عوض میشوند
که تو فرصت نمیکنی به ساعتت نگاه بیندازی
و ببینی چند دقیقه بین دوستیها
و دشمنیها فاصله افتاده است!
📚چراغها را من خاموش میکنم
👤زویا پیرزاد
@adelehz
که تو فرصت نمیکنی به ساعتت نگاه بیندازی
و ببینی چند دقیقه بین دوستیها
و دشمنیها فاصله افتاده است!
📚چراغها را من خاموش میکنم
👤زویا پیرزاد
@adelehz
یاد گرفتم رفتاری و از کسی بعید ندونم
چون دقیقا همون رفتار بعید از همون آدمی که ازش بعید بود سر میزنه ......
دقیقا اونی که فکر میکنی خیلی خوبه بد از آب در میاد..
واقعا چرا؟
@adelehz
چون دقیقا همون رفتار بعید از همون آدمی که ازش بعید بود سر میزنه ......
دقیقا اونی که فکر میکنی خیلی خوبه بد از آب در میاد..
واقعا چرا؟
@adelehz
حرفهای تلخ فراموش میشن؟
anonymous poll
نه،داغش همیشه ته دل آدم زنده ست. – 101
👍👍👍👍👍👍👍 65%
یه روز فراموش میشن ..اما سخت – 55
👍👍👍👍 35%
👥 156 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
نه،داغش همیشه ته دل آدم زنده ست. – 101
👍👍👍👍👍👍👍 65%
یه روز فراموش میشن ..اما سخت – 55
👍👍👍👍 35%
👥 156 people voted so far. Poll closed.
"زنی کهگم کردم " via @vote
حرفهای تلخ فراموش میشن؟ anonymous poll نه،داغش همیشه ته دل آدم زنده ست. – 101 👍👍👍👍👍👍👍 65% یه روز فراموش میشن ..اما سخت – 55 👍👍👍👍 35% 👥 156 people voted so far. Poll closed.
حرفها شاید فراموش بشن
ولی اون آدم دیگه برات آدم سابق نمیشه...
ولی اون آدم دیگه برات آدم سابق نمیشه...
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این سگ کوچلو از وقتی به پناهگاه آورده شده بود غذا نمیخورد..دامپزشکش حاضر شد غذایش را در قفس کنار او بخورد...
تا سگ اطمینان پیدا کند..
اعتماد قوی ترین حس عالم ست.
@adelehz
تا سگ اطمینان پیدا کند..
اعتماد قوی ترین حس عالم ست.
@adelehz
❤1
نمیتونم درک کنم چرا وقتی بچه بودم به صبحونه نخوردن اصرار داشتم ؟!
روز بدون صبحونه مگه شروع میشه؟
@adelehz
روز بدون صبحونه مگه شروع میشه؟
@adelehz
مادري پير مرا
نکته اي زيبا گفت !
از بد دنيا گفت !
گفت طاووس مشو
که به عيبت خيزند
گر شوي شعله ي شمع ،
زير پايت ريزند !
گفت پروانه مشو ،
که به سر گرداني ،
لاي انگشت کتاب ،
سالها ميماني !
نه زمين باش نه خاک ،
که تورا خوار کنند ،
وانگهي ذهن تورا ،
پر ز مرداب کنند !
آسمان باش که خلق ،
به نگاهت بخرند !
وز پي ديدن تو ،
سر به بالا ببرند.....
پریش شهرضایی
#شما_فرستادین
@adelehz
نکته اي زيبا گفت !
از بد دنيا گفت !
گفت طاووس مشو
که به عيبت خيزند
گر شوي شعله ي شمع ،
زير پايت ريزند !
گفت پروانه مشو ،
که به سر گرداني ،
لاي انگشت کتاب ،
سالها ميماني !
نه زمين باش نه خاک ،
که تورا خوار کنند ،
وانگهي ذهن تورا ،
پر ز مرداب کنند !
آسمان باش که خلق ،
به نگاهت بخرند !
وز پي ديدن تو ،
سر به بالا ببرند.....
پریش شهرضایی
#شما_فرستادین
@adelehz