-مامان: آب گرم با آبلیمو میخوای؟
+من: نه
-صبح زود بخوری خیلی خوبه. برای گلو خوبه.
+نه
-برای روده هم خیلی خوبه عسل میریزم توش بخور
+نه
-باشه. نخور. فردا میشی مثل من هزارتا مرض میگیری.
سه دقیقه بعد با دوتا لیوان یکی برای خودش یکی برای من میاد.
@adelehz
+من: نه
-صبح زود بخوری خیلی خوبه. برای گلو خوبه.
+نه
-برای روده هم خیلی خوبه عسل میریزم توش بخور
+نه
-باشه. نخور. فردا میشی مثل من هزارتا مرض میگیری.
سه دقیقه بعد با دوتا لیوان یکی برای خودش یکی برای من میاد.
@adelehz
ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﻫﻤﻪ ﯾﮏ ﺭﻭﺯﯼ ﻣﯽﻣﯿﺮﻧﺪ!
ﻭ ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﮐﻪ ﺑﮕﺬﺭﺩ، ﺩﯾﮕﺮ ﻫﯿﭻﮐﺲ ﺩﺭﺑﺎﺭهﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﮐﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﭼﻄﻮﺭ ﻣﺮﺩﻧﺪ ﺳﻮﺍﻝ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ، ﭘﺲ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﻟﺖ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﯽ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯼ ﺑﻤﯿﺮﯼ!
ﮐﻨﺰﺍﺑﻮﺭﻭ ﺍﻭئه
@adelehz
ﻭ ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﮐﻪ ﺑﮕﺬﺭﺩ، ﺩﯾﮕﺮ ﻫﯿﭻﮐﺲ ﺩﺭﺑﺎﺭهﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﮐﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﭼﻄﻮﺭ ﻣﺮﺩﻧﺪ ﺳﻮﺍﻝ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ، ﭘﺲ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﻟﺖ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﯽ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯼ ﺑﻤﯿﺮﯼ!
ﮐﻨﺰﺍﺑﻮﺭﻭ ﺍﻭئه
@adelehz
✨یا ربی
اِرحَم مَن رأسُ مالِهِ الرّجاءُ و سِلاحُهُ البُکاءُ.
یا الله
رحم کُن به کسی که سرمایه اش امید به تو و اسلحه اش گریه است.
شب زیبا
خداوند مرحم دردهایتان...
@adelehz
اِرحَم مَن رأسُ مالِهِ الرّجاءُ و سِلاحُهُ البُکاءُ.
یا الله
رحم کُن به کسی که سرمایه اش امید به تو و اسلحه اش گریه است.
شب زیبا
خداوند مرحم دردهایتان...
@adelehz
خوشا صحرای عشق و وادی او
خوشا ایام وصل و شادی او
خوشا تاریکی شام جدایی
که بخشد صبح وصلش روشنایی
وحشی بافقی
@adelehz
خوشا صحرای عشق و وادی او
خوشا ایام وصل و شادی او
خوشا تاریکی شام جدایی
که بخشد صبح وصلش روشنایی
وحشی بافقی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلم تنگ است
براى كسى كه نمیشود او را خواست
نمیشود او را داشت،
فقط میشود سخت براى او دلتنگ شد..
@adelehz
براى كسى كه نمیشود او را خواست
نمیشود او را داشت،
فقط میشود سخت براى او دلتنگ شد..
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ایشون یه مغازه دار توی ترکیه هستن ..دیدن که یه توله هاسکی بدون نفس افتاده جلوی مغازه شون و اینجوری حیوون زبون بسته رو احیا میکنن ...
میخوام بگم مطمینم خدا یه روزی یه جایی چنان دست این آقا رو میگیره که خودش هم متحیر بمونه ...❤️❤️
@adelehz
میخوام بگم مطمینم خدا یه روزی یه جایی چنان دست این آقا رو میگیره که خودش هم متحیر بمونه ...❤️❤️
@adelehz
خانه های قدیمی را دوست دارم
چایی همیشه دم است روی سماور
درِ خانه همیشه باز است
مهمانی ها دلیل نمیخواهد
غذاها ساده و خانگی است
بویش نیاز به هود ندارد
نان برکت سفره است
دوستی حساب و کتاب ندارد
صبح بخیر
@adelehz
چایی همیشه دم است روی سماور
درِ خانه همیشه باز است
مهمانی ها دلیل نمیخواهد
غذاها ساده و خانگی است
بویش نیاز به هود ندارد
نان برکت سفره است
دوستی حساب و کتاب ندارد
صبح بخیر
@adelehz
دوست داشتم هر وقت بتو فکر میکنم دلم پر از پروانه شود ...ولی امروز که بتو فکر میکنم حس میکنم در انتهای قلبم پروانه ای می میرد ..
#عادله_زمانی
📷سحر ابراهیمی
@adelehz
#عادله_زمانی
📷سحر ابراهیمی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
هر وقت خواستی نمک تو غذا بریزی، پشت تو بکن به شوهرت تا نبینه چقدر ریختی!
یعنی هر چیزی رو به شوهرت نگو!
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
نونت رو واسه دل خودت میخوری لباست روو واسه دل مردم میپوشی.
یعنی که توی خونهات ممکنه نون خالی بخوری، کسی نمیبینه ولی لباست رو همه میبینن پس خوب و تمیز و مرتب بپوش.
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
همیشه پوستت رو بشکاف پولتو بذار توش.
یعنی همیشه برای خودت پس انداز مخفی داشته باش!
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
جایی نشین که ورنخیزی وحرفی بزن که ورنتیزی.
یعنی حواست باشه با کی میری و با کی میای!
هر کسی لایق رفت و آمد نیست
خانوم جون خدا بیامرز میگفت:
تعریف دونفر رو توی جمع نکنین. یکی بچه یکی شوهر! زود چشم میخورند!
خانوم جون خدابیامرز ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺯﻧﻲ ﺭﻭ میدید ﻛﻪ ﺑﺎ ﺷﻮﻫﺮﺵ ﻣﺸﻜﻞ ﺩاﺭﻩ میگفت:
ﻧﻨﻪ "ﺗﻮی کِشتی ﻛﻪ هستی ﺑﺎ ﻧﺎﺧﺪا ستیز نکن.
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
هیچ وقت نون و تخم مرغ تو خونهتون تموم نشه.
نصفه شبی کسی بیاد خونهتون ازتون انتظار چلو کباب نداره اما حداقل یه نمیرو میذاری جلوش.
@adelehz
هر وقت خواستی نمک تو غذا بریزی، پشت تو بکن به شوهرت تا نبینه چقدر ریختی!
یعنی هر چیزی رو به شوهرت نگو!
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
نونت رو واسه دل خودت میخوری لباست روو واسه دل مردم میپوشی.
یعنی که توی خونهات ممکنه نون خالی بخوری، کسی نمیبینه ولی لباست رو همه میبینن پس خوب و تمیز و مرتب بپوش.
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
همیشه پوستت رو بشکاف پولتو بذار توش.
یعنی همیشه برای خودت پس انداز مخفی داشته باش!
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
جایی نشین که ورنخیزی وحرفی بزن که ورنتیزی.
یعنی حواست باشه با کی میری و با کی میای!
هر کسی لایق رفت و آمد نیست
خانوم جون خدا بیامرز میگفت:
تعریف دونفر رو توی جمع نکنین. یکی بچه یکی شوهر! زود چشم میخورند!
خانوم جون خدابیامرز ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺯﻧﻲ ﺭﻭ میدید ﻛﻪ ﺑﺎ ﺷﻮﻫﺮﺵ ﻣﺸﻜﻞ ﺩاﺭﻩ میگفت:
ﻧﻨﻪ "ﺗﻮی کِشتی ﻛﻪ هستی ﺑﺎ ﻧﺎﺧﺪا ستیز نکن.
خانوم جون خدابیامرز میگفت:
هیچ وقت نون و تخم مرغ تو خونهتون تموم نشه.
نصفه شبی کسی بیاد خونهتون ازتون انتظار چلو کباب نداره اما حداقل یه نمیرو میذاری جلوش.
@adelehz
امان از امید
آخ که در بین سرما و سکوت و مرگ هم دلت میخواهد به چیزی روشن ،زنده و گرم فکر کنی و دلت را خوش نگاه داری..
امان از این امید که جان آدمی را روشن میکند حتی میان ظلمات مطلق...
#عادله_زمانی
@adelehz
آخ که در بین سرما و سکوت و مرگ هم دلت میخواهد به چیزی روشن ،زنده و گرم فکر کنی و دلت را خوش نگاه داری..
امان از این امید که جان آدمی را روشن میکند حتی میان ظلمات مطلق...
#عادله_زمانی
@adelehz