"زنی که‌گم کردم "
4.37K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
🔴رانش زمین یک روستا را در بویراحمد بلعید!

فرماندار شهرستان بویراحمد ( استان کهگیلویه و بویراحمد):
▫️پس از بارندگی‌های سیل‌آسا در کهگیلویه و بویراحمد ،روستای «آبیدک» دهستان زیلایی در شهرستان بویراحمد بر اثر رانش زمین محو شد و هیچ اثری از آن وجود ندارد.

▫️این روستا کمتر از 20خانوار جمعیت داشت و با پیش بینی حادثه وقوع رانش زمین، از سکنه خالی شد و این حادثه تلفات جانی نداشت./ایرنا


من واقعا نمیتونم تصور کنم که چه جوری خواهد بود وقتی بیای بیرون ویه دفه خونه و زندگی وخاطرات و وسایلت باهم بره توی زمین و اثری ازش نمونه
خیلی فیلم ترسناکه..... :/
@adelehz
ما ادمهایی هستیم که همدیگر را نمیشناسیم اما قلبهایمان شبیه هم ست برای خاطرات یکسانی دلتنگ میشویم و دلمان روزهایی شبیه به همدیگر را میخواهد.شاید راز ما همین باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل

کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها

@adelehz
اسرار آمیز ترین راز هستی
این ست که بعد از بدترین حوادث و رویدادها بعد از گریه ها و غم ها و فقدان ها بازهم روز دیگری آغاز میشود و زندگی ادامه پیدا میکند...
چه تضاد ملموس و آرام کننده ای ...
#عادله_زمانی
@adelehz
سوسن چلچراغ نادرترین گل سوسن جهان است که تنها در روستای داماش شهرستان رودبار گیلان رشد می‌کند و تنها گلی‌ست که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است . این گل زیبا هر سال تنها دو ماه می‌شکفد و ۲/۵ میلیون سال است که این کار را ادامه داده . متاسفانه این گونه‌ی نایاب در حال انقراض است و تمام تلاش‌ها برای تکثیر آن در مناطق دیگر جهان با شکست مواجه شده است . گویی در این دم آخرِ زندگی‌اش ، دوست ندارد خاک وطنش را ترک کند .
@adelehz
خدایا خودت
حافظ رویاهای کودکانه ی
کودکان زمین باش...
نگذار هیچکدامشان ،کودکانه هایش را جایی ،جا بگذارند ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بهش نمیخورد اینقدر خبیثانه رفتار کنه :)))))
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جان بِفِشانم زشوق، در ره باد صبا
گر برساند به ما، صبح دمى بوى دوست

امیرخسرو دهلوی

@adelehz
مردمان شیراز با این مهمان نوازی کردن بااین سواستفاده نکردن از موقعیت شکننده مهمانان شون بااین همدردی و همدلی و انسانیت شون نشون دادن که هنوز ژن خوب دوران حافظ و سعدی درون خون شون زنده ست وهنوز همون مردمان مهربون و غریب نوازن...
از ما به شیراز سلام ❤️❤️

عادله زمانی
@adelehz
Rahe Shiraz
Malihe Saeedi
🎧راه شیراز
ملیحه سعیدی
@adelehz
خوابی عمیق راحت در سکوت مطلق
#نیازمندیم
@adelehz
خانه ام ابریست
اما در خیال روزهای روشنم ...
نیما
شب خوش
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بوی خوب بهار ...
@adelehz
تو نرگس و گل سرخ و بنفشه ای ورنه 
اگر تو باغ نباشی گلی نخواهم چید...

حسین منزوی
@adelehz

‏به نان خشک قناعت کنیم و جامه‌ی دلق

که بار محنت خود بِه، که بار منتِ خلق!
سعدی ⁩
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‏-مامان: آب گرم با آبلیمو میخوای؟
+من: نه
-صبح زود بخوری خیلی خوبه. برای گلو خوبه.
+نه
-برای روده هم خیلی خوبه عسل میریزم توش بخور
+نه
-باشه. نخور. فردا میشی مثل من هزارتا مرض میگیری.
سه دقیقه بعد با دوتا لیوان یکی برای خودش یکی برای من میاد.

@adelehz
ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﻫﻤﻪ ﯾﮏ ﺭﻭﺯﯼ ﻣﯽ‌ﻣﯿﺮﻧﺪ!
ﻭ ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﮐﻪ ﺑﮕﺬﺭﺩ، ﺩﯾﮕﺮ ﻫﯿﭻﮐﺲ ﺩﺭﺑﺎﺭهﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﮐﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﭼﻄﻮﺭ ﻣﺮﺩﻧﺪ ﺳﻮﺍﻝ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ، ﭘﺲ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﻟﺖ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﯽ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯼ ﺑﻤﯿﺮﯼ!

ﮐﻨﺰﺍﺑﻮﺭﻭ ﺍﻭئه
@adelehz