"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
پدر بزرگم ۹۰ سال دارد و چند سالی است که به دلیل کهولت و عارضه های ناگهانی به صورت دوره ای در بستر بیماری می افتد و مادربزرگم که خود دردهای زیادی در دست و پا و کمر دارد او را مراقبت می کند.

چند روز پیش پدر بزرگم را حمام کردیم و از آنجا که نمی تواند روی پاهایش بایستد و هشیاری برای کنترل عضلاتش ندارد، او را نگه داشته بودم و مادربزرگم لباس های او را به سختی برتنش می کرد. با دردهایی که در بدن مادربزرگم وجود دارد این کار فشار زیادی به او وارد آورد تا حدی که دستانش می لرزید و از شدت لرزش نمی توانست دکمه های پیراهن پدربزرگم را راحت ببندد، نفس تند شده بود و پیوسته آه می کشید.

به نظر آنقدر عصبانی می آمد که حتی تصور کردم حتی ممکن است ضربه ای بر پیکر بی حال پدربزرگ بزند، من که از دیدن این شرایط ناراحت شدم از اتاق بیرون آمدم که او معذب نباشد، شاید بخواهد داد و بیداد کند یا از بد روزگار فغان براورد.

از بیرون اتاق رفتار او را زیر نظر داشتم، دیدم بر سر بالین همسرش رفت او را بوسید و با زبانی پر از مهر و عشق به او گفت:
عزیزم حمام کردی؟ تمیز شدی؟ نبینم که اینجوری روی تخت افتاده باشی، می دانم که چقدر سختی می کشی، بمیرم برات، و ناگاه صدای هق هق گریه هایش بلند شد.

من تازه فهمیدم که مادر بزرگم عصبانی نبود بلکه بغض داشت و غمگین بود. از دیدن عجز و ناتوانی همسر آشفته شده بود، نه از دردهای بدن خود و مشقت پرستاری.
گویی یکی از زیباترین صحنه های زندگی ام را دیده بودم، هیچ کتاب و فیلم و معلمی مفهوم تعهد و وفاداری را به این زیبایی نمی توانست بیان کند.

حالا بیشتر می فهمیدم که چرا مادربزرگم با این همه مشقت زندگی هیچ گاه افسرده نیست، چون عمیق ترین معنای زندگی را یافته ست، مهربانی و تعهد به انسانی که دوستش دارد.
چیزی که شاید من نوعی در موفقیت و دستاورد بیشتر و کسب کردن های بیشتر نیافته ام، او در دل سپردن و از دست دادن یافته.

شاید زندگی همین‌باشد.
شاید زندگی همین دستان لرزان، بدن پر از درد، قامت خمیده ولی قلبی لبریز از مهر باشد.❤️

👤 ناصر سبزیان پور
@adelehz
در این آخرین جمعه ی سال 1397
برای تان آرزو میکنم که سبد دلخوشی هایتان پر شود و پر بماند .
گذرتان به دواخانه ها و مریض خانه ها نیفتد و وقتتان پشت در اتاق هیچ طبیبی تلف نشود...
جیب هایتان از پول پرشود و هرگز غم بیش و کم را نخورید ..
دستانتان پر از معجزه های ریز و درشت برای دیگران باشد تا خدا هم معجزاتی برایتان در دستش قرار دهد .
عشق سهم دل تان باشد،و نوبت اگر باشد نوبت عاشقی شما فرا رسد
خداوند باری که قدرت تحملش را ندارید بر دوش تان قرار ندهد.
و با بیماری و فراق عزیزانتان شما را نیازماید...
دلتان از آرامش لبریز باشد و حسد راه خانه و فکر و جانتان را نیابد...
در این جمعه آخر سال برایتان آرزو میکنم که خدا را در زندگی گم نکنید چرا که او نه فراموش میکندتان..و نه تنهایتان میگذارد پس اگر که خدا را لحظه ای ندیدید بیادتان اورید که او همیشه بوده و هست وخواهد بود مشکل از دل و چشم ماست.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اسفند مظلوم ترین ماه سال ست .تصور کن باشی اما کسی نبیندت چون همه منتظر پایانت هستند.هیچ کس نخواهد که طولانی شوی..
اما واقعیت این ست که لذتی در اسفند وجود دارد در هیچ نوروزی نیست چون انتظار شیرینی در اسفند هست که حتی در خود بهار نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خبرداغ این ست
که سال دراستانه ی تمام شدن ست
ومن 365 روز دیگرست که تورا میان آغوشم نیافته ام...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
خدای عزیزم
اگر امروز امیدم را از دست دادم
لطفا به من یادآوری کن که
برنامه های تو برای من
از آرزوهای خودم برتر است.


شب زیبا..
@adelehz
4 روز تا بهار ❤️❤️❤️
@adelehz
صبح ازشب عبور میکند و به شهر می رسد.
خورشید به یاد باور کودکی مان از خواب بیدارمیشود و از پشت کوه بیرون می آید ..
خیابان سکوت را توی کیفش میگذارد و غرق صدای قدمها میشود..
و این چنین یک اتفاق بزرگ رخ می دهد
روز آغاز میگردد...
#عادله_زمانی
صبح آخرین شنبه ی سال 1397 بخیر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر کدام از ما چیزی را از دست می‌دهیم که برایمان عزیز است؛
فرصت‌های ازدست‌رفته،
امکانات ازدست‌رفته،
احساساتی که هرگز نمی‌توانیم برشان گردانیم...
این بخشی از آن چیزی‌ست که به آن می‌گویند زنده بودن!

📚 کافکا در کرانه
👤 هاروکی موراکامی

@adelehz
من میگم الان اگه وضعیت مون قمر در عقربه
بخاطر آه این جوجه رنگیاست که هرکدوم مون چندتاشون و به کشتن دادیم 😐
@adelehz
کوتاه ترین و گاهی غم انگیز ترین داستان دنیا این ست که من
هرروز و همیشه
منتظرت هستم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
3 روز تا بهار ❤️
@adelehz

خوشا صحرای عشق و وادی او
خوشا ایام وصل و شادی او

خوشا تاریکی شام جدایی
که بخشد صبح وصلش روشنایی

وحشی بافقی
@adelehz
بیایید هر روز دست یک اتفاق خوب را بگیریم
و ببریمش بالای یک بلندی،
تا ترسش از افتادن بریزد!
افتادن اتفاقهای خوب،از امروز مال شما...
امروزتون پر از اتفاقهای خوب

@adelehz
یه روز بارونی در شیراز و پیامهای قشنگی که یک ناشناس پشت صندلی اتوبوس گذاشته ورفته 😊❤️
بگذاریم انرژی های قشنگ و مثبت در جهان مون منتشر بشه ❤️
📷ریحانه از شیراز
@adelehz
آرامش بافت جالبی دارد .گاهی آرامش همان الماس پیچیده شده میان یک پارچه ی کم بهاست .یعنی ظاهرش خیلی گران نیست ولی سخت باارزش ست .همین ست که ما گاهی آرامشمان را درجاهایی می یابیم که اصلا مجلل نیست اما آرام ست و باارزش ...
#عادله_زمانی
@adelehz
میگفت ناامید نباش
گفتم نیستم ..
گفت اما انگار غمگینی .
گفتم ناامید نیستم اما دل شکسته ام..
فقط همین..
#عادله_زمانی
@adelehz