"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دعا کردن برای من
anonymous poll

مایه آرامش ست میدانم که خدا ان را میشنود و به وقتش اجابت میکند. – 116
👍👍👍👍👍👍👍 91%

معنا ندارد،هیچگاه دعاهایم براورده نشد. – 12
👍 9%

👥 128 people voted so far. Poll closed.
بیشتر از هرچیزی به دعا کردن علاقه دارم .یعنی دعا کردن حال جالبی ست مفهوم گسترده ای ست فارغ از نتیجه دعا کردن مرا آرام میکند .
وقتی که ایمان داشته باشم کسی مرا میشنود بدون آنکه قضاوتم کند این ارامم میکند.دربین صفات خداوند صفت "سمیع "بسیار صفت جالبی ست .سمیع به معنای بسیار شنوننده و من حدس میزنم که این صفت به مواقعی برمیگردد که بندگان به او دعا میکنند .و او میشنود و میشنود و میشنود یعنی اگر ساعتها حرف بزنی هرگز کسی به تو نخواهد گفت که کافیست و یا سکوت کن.
بنظرم حضور خدا به تنهایی خودش میتواند مایه سکون و ارامش باشد اصلا اینکه باور کنی هست تا بشنود دل ادم را قرص میکند .
هرشب پیش از خواب با او حرف بزنید و برایش از دغدغه هایتان بگویید .بگویید که دلتان از چیزی رنجیده ست یا توان مقابله با مشکلتان را ندارید .او میشنود و به وقتش به زبانی خاص خودش پاسخ تان را خواهد داد..
در دستان او این زندگی دو روزه اسان تر خواهد گذشت ..زندگی دربسیاری از مواقع نامهربان ست در چنین زندگی نامهربانی تصور گم کردن خدا و فراموش کردن دعا به درگاهش میتواند که راه را سخت تر کند ..
خدا را گم نکنیم....
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
شام بودیم،
زِ خورشید جهان صبح شدیم ...!

مولانای جان
13 روز تا بهار...
@adelehz
و زندگی در مجموع همین ست...
@adelehz
صبحت بخیر
مراقب خودت باش
همه شاعر نیستند...بعضی ها عشقشان را اینچنین در کلماتی کوتاه بیان میکنند..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ﺩلی ﺳﻮﺧﺘﻪ ﺭﺍ گر ﺯ کرﻡ شاﺩ ﮐﻨﯽ
به ز صد مسجد ویرانه که آباد کنی

👤شیخ بهایی

@adelehz
نمیشود دوستت نداشت .
تو همان شکوفه ی بهاری میان درخت خشکیده ای..سراسر از امید به زندگی
یادت نرود حتی اگر خودت ندانی تو برای یک زن در دنیا مفهوم زندگی کردن هستی..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‏اون آقا خیلی بی دلیل وقتی رد میشه یه ضربه کوچولو میزنه رو شونه مرده ولی با همین کار بی دلیلش جون مرد رو نجات داد!
‏این تصویر رو دوربین های مداربسته گرفتن و تو 24 ساعت میلیون ها نفر تو شبکه های اجتماعی دیدنش و اسمش رو گذاشتن "ضربه یک فرشته"

و اینکه خدا برای محافظت از تو راه های بی شماری داره ...

@adelehz
هرکجاهستی
دم دمهای غروب به خانه برگرد
در خانه حتما کسی منتظرت خواهد بود برای نوشیدن استکانی چای و ساعتی گپ زدن
ادمها شاید نگویند شاید به زبان نیاورند اما همه شان بلااستثنا دلشان میخواهد که در اخر روز با کسی که دوستش دارند گپ بزنند چای بنوشند .
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
به مناسبت 8 مارچ
روز جهانی زن
برای تمام لیلی های عالم ..
سلام لیلی جان
این نامه را که مینویسم برای توست ..برای تو که بانویی زنی مادری دختری اصلا هرچیزی که میخواهی نامش را بگذاری من لیلی صدایت میکنم ...هرکجای دنیا که هستی به هرزبانی که میخندی هررنگی که هستی فرقی ندارد این نامه برای توست ..
لیلی جان امروز میگویند روز توست ولی خودت که میدانی هرروز روز ماست هرروزی که ازخواب برمیخزیم و برای هزار چیز غصه میخوریم ..
به ما میگویند زن ..وتومیدانی زن یعنی چه؟زن یعنی النگوهای رنگی در کنار بغضهای نیمه شبی ..لاک های قرمز درکنار دلتنگی های شبانه رژهای پررنگ در کنار لبخندهای تصنعی..
لیلی جان ما از ان قشر افرینش های خداییم که یک کوه غم را با یک دامن گلدار رفع و رجوع میکنیم ...
انگار افریده شدیم تا برای همه مادری کنیم ..فرقی ندارد که زاییده ایم یا نه ..
انگار وظیفه مان است مادر مادرباشیم ..مادر پدر ..دلنگران فردای برادر ..غمخوار خواهر...
برای همسر دل بزنیم ..و قلبمان را زیرپای اینده فرزند بیندازیم ...
انگار خدا ما را فقط برای الام دردهای بنده هایش رسول فرستاده ..
لیلی جان ..گاهی ما را نمیبینند..گاهی طوری میبینند که شان مان را نادیده میگیرند..گاهی دلشان میخواهد ضعیف باشیم و اسباب دستشان ..
اما خودت میدانی که ما از نسل ققنوسیم میسوزیم و ازخاکسترمان دوباره جوانه میزند عشق ...
خواهرکم،لیلی جان ...ما عاشق میشویم حتی عاشق شدنمان هم رنگش فرق دارد...راحت دلمان را میشکنند اما ما هنوز هم دلمان برای یار سنگدل تنگ میشود ...
تو انگار آهو بره ای دلش برای صیاد تنگ شود..
اما هرروز ماست ..هرشب شب ماست ..ما قوی ترازآنیم که این بغض های شبانه که این نامهربانی های روزانه .. از پادرمان اورد..ما لیلی هستیم ..لیلی ها دلشان میشکند اما هنوز هم ارایش میکنند رژ و عطر میزنند..ودوباره زندگی را ازسر میگیرند..
لیلی ها را خدا برای خودش ساخت تا هربار که به زمین نگاه کرد..بیشتر ازبیش عاشقانه خدایی کند...
#عادله_زمانی
@adelehz
دخترک را بهار صدا میزد
دختر میخندید ومیگفت اما اسم من که بهار نیست...
پسرک گفت اما تو خود بهاری ..با تو در زندگیم زمستان تمام شد
بهار مکر همین نیست؟!
#عادله_زمانی
12روز تا بهار
📷تارا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
احترام به زن از خانه اغاز میشود.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
غروب جمعه خوبی رو براتون ارزو میکنم.
@adelehz
که تا یک دم بیاسایم ز دنیا و شر و شورش
@adelehz
نفسهای زمستان به شماره افتاده
در این هوای ناب بهار
دوست داشتن تنها حسی ست که ارزش موجود بودن دارد...
دوست داشتن زندگی ...
#عادله_زمانی
11روز تا بهار
📷تارا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زندگی هدیه ای ست که
دوبار بتو داده نمیشود
از آن لذت ببر ..
#عادله_زمانی
@adelehz