شازده کوچلو را که میخواندم حرف روباه هربار در ذهنم هزار مرتبه تکرار میشد
و آنکه تو در برابر کسی که اهلی اش کردی مسوولی ..مسوول گلت هستی .
حقیقتش اوایل نمیتوانستم درست این موضوع را درک کنم یا بفهمم که مسوول بودن در برابر کسی که اهلیش کردی یعنی چه یا هم اینکه اصلا اهلی کردن یک آدم چه میتواند باشد .
واقعیتش این ست که اهلی کردن دل یک آدم یعنی وابسته کردنش بدون اینکه قصد داشته باشی با او بمانی یعنی او را امیدوارکردن بدون اینکه از احساست مطمین باشی یا حتی قصد عشق و عاشقی داشته باشی .
آدمها زود وابسته ی یک رفتار خوب یا یک توجه میشوند.ولی اگر تو قصد نداری با کسی عشق و عاشقی کنی بی جهت در دلش امید نکار ..
شاید بگویی این باعث میشود قلبش بشکند من میگویم اینکه یک شخص با جواب نه دلش بشکند بسیار منصفانه تر از این ست که فریبش بدهی و وابسته اش کنی و ناگهان در میانه ی عشق رهایش کنی ...
در واقع وابسته کردن آدمها بدون اینکه بتوان در برابر وابستگی و عاطفه و احساسشان جوابگو بود از نادرست ترین اشکال رفتارست.
یادمان نرود تا ابد دربرابر کسی که اهلی اش میکنیم مسوولیم
وحواسمان باشد که با رفتارمان خواسته یا ناخواسته کسی که نمیتوانیم همراهش بمانیم را اهلی نکنیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
و آنکه تو در برابر کسی که اهلی اش کردی مسوولی ..مسوول گلت هستی .
حقیقتش اوایل نمیتوانستم درست این موضوع را درک کنم یا بفهمم که مسوول بودن در برابر کسی که اهلیش کردی یعنی چه یا هم اینکه اصلا اهلی کردن یک آدم چه میتواند باشد .
واقعیتش این ست که اهلی کردن دل یک آدم یعنی وابسته کردنش بدون اینکه قصد داشته باشی با او بمانی یعنی او را امیدوارکردن بدون اینکه از احساست مطمین باشی یا حتی قصد عشق و عاشقی داشته باشی .
آدمها زود وابسته ی یک رفتار خوب یا یک توجه میشوند.ولی اگر تو قصد نداری با کسی عشق و عاشقی کنی بی جهت در دلش امید نکار ..
شاید بگویی این باعث میشود قلبش بشکند من میگویم اینکه یک شخص با جواب نه دلش بشکند بسیار منصفانه تر از این ست که فریبش بدهی و وابسته اش کنی و ناگهان در میانه ی عشق رهایش کنی ...
در واقع وابسته کردن آدمها بدون اینکه بتوان در برابر وابستگی و عاطفه و احساسشان جوابگو بود از نادرست ترین اشکال رفتارست.
یادمان نرود تا ابد دربرابر کسی که اهلی اش میکنیم مسوولیم
وحواسمان باشد که با رفتارمان خواسته یا ناخواسته کسی که نمیتوانیم همراهش بمانیم را اهلی نکنیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
کسی اصرار میکند همراهش بمانی و تومیدانی این به معنی وابسته شدن اوست .نمیتوانی پاسخگوی عاطفه اش باشی بهترین انتخاب چیست؟
anonymous poll
به او نه میگویم اگرچه ناراحت شود بهترازاین ست که بعدها رهایش کنم. – 91
👍👍👍👍👍👍👍 83%
کنارش میمانم تا ناراحت نشود .نمیخواهم دلش بشکند – 18
👍 17%
👥 109 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
به او نه میگویم اگرچه ناراحت شود بهترازاین ست که بعدها رهایش کنم. – 91
👍👍👍👍👍👍👍 83%
کنارش میمانم تا ناراحت نشود .نمیخواهم دلش بشکند – 18
👍 17%
👥 109 people voted so far. Poll closed.
از جمله نعمتهای خدا دادی
اینه که صبح زود اشتها برای صبحانه خوردن داشته باشی.
واقعا روزی که با صبحانه آغاز بشه دلچسب تره :))
@adelehz
اینه که صبح زود اشتها برای صبحانه خوردن داشته باشی.
واقعا روزی که با صبحانه آغاز بشه دلچسب تره :))
@adelehz
سفر
بخشی از زندگیست
گاهی سفری به خارج از وجودت و گاهی سفری به درون خودت ...
هر سفری اما پایانی دارد
و چه خوش لحظه ای ست که ادم دربگشاید وبگوید هیچ جایی
خانه خودم نمی شود...
#عادله_زمانی
پ.ن انصافا هیچ جا خونه خود آدم نمیشه
@adelehz
بخشی از زندگیست
گاهی سفری به خارج از وجودت و گاهی سفری به درون خودت ...
هر سفری اما پایانی دارد
و چه خوش لحظه ای ست که ادم دربگشاید وبگوید هیچ جایی
خانه خودم نمی شود...
#عادله_زمانی
پ.ن انصافا هیچ جا خونه خود آدم نمیشه
@adelehz
زندگی
صد رنگ دارد
هرکدام از رنگهایش به تنهایی خیلی خاص نیستند اما درکنارهم ست که معنا می یابند
از روزهای رنگی استقبال کن اینها هرکدامشان رجی از زندگیت هستند.
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
صد رنگ دارد
هرکدام از رنگهایش به تنهایی خیلی خاص نیستند اما درکنارهم ست که معنا می یابند
از روزهای رنگی استقبال کن اینها هرکدامشان رجی از زندگیت هستند.
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
و خدا
جهان را زیبا طرح زد
برای دل بندگانش
وگرنه اینهمه زیبایی را چگونه میتوان در دل خاک و اسمان ریخت...
#عادله_زمانی
@adelehz
جهان را زیبا طرح زد
برای دل بندگانش
وگرنه اینهمه زیبایی را چگونه میتوان در دل خاک و اسمان ریخت...
#عادله_زمانی
@adelehz
آموختهام که نباید وابسته شد؛
نه به هیچ کسی
نه به هیچ رابطهای...
و این لعنتی،
نشدنیترین کاری بود که آموختم...
آنا گاوالدا
@adelehz
آموختهام که نباید وابسته شد؛
نه به هیچ کسی
نه به هیچ رابطهای...
و این لعنتی،
نشدنیترین کاری بود که آموختم...
آنا گاوالدا
@adelehz
یک روز باید لباسم را برعکس به تن کنم .و کفشهایم را جابه جابه پا..
اگر میپرسی چرا؟و یا یعنی چه
میگویم که یک روز تلاش کنم خودم نباشم و به جای خودم دیگرانی باشم که با انها در ارتباطم .
همیشه از پنجره ی خانه ی خودم به همسایه نگاه کردم یک بار اما چرا کنار پنجره ی همسایه نایستم؟
این مشکل خیلی از ماست .مایی که همیشه از دیگران متوقعیم ولی نگاهی به خودمان نمی اندازیم .
به حرفهایمان کارهایمان لحن گفتارمان حتی کلماتمان بی توجه ایم .نمیدانیم که آیا واقعا برای طرف مقابل همان اندازه حق به جانبیم که خودمان تصور میکنیم!
بنظرم نه ماهی که هفته ای یکبار هرکداممان باید لباسمان را برعکس به تن کنیم و پشت پنجره ی همسایه بایستیم .تا درک کنیم که همیشه هم آدم بد داستان طرف مقابل نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر میپرسی چرا؟و یا یعنی چه
میگویم که یک روز تلاش کنم خودم نباشم و به جای خودم دیگرانی باشم که با انها در ارتباطم .
همیشه از پنجره ی خانه ی خودم به همسایه نگاه کردم یک بار اما چرا کنار پنجره ی همسایه نایستم؟
این مشکل خیلی از ماست .مایی که همیشه از دیگران متوقعیم ولی نگاهی به خودمان نمی اندازیم .
به حرفهایمان کارهایمان لحن گفتارمان حتی کلماتمان بی توجه ایم .نمیدانیم که آیا واقعا برای طرف مقابل همان اندازه حق به جانبیم که خودمان تصور میکنیم!
بنظرم نه ماهی که هفته ای یکبار هرکداممان باید لباسمان را برعکس به تن کنیم و پشت پنجره ی همسایه بایستیم .تا درک کنیم که همیشه هم آدم بد داستان طرف مقابل نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
صبحت بخیر عزیزم
هرکجا هستی
نگاهی به چشمانت در آیینه بنداز تا بفهمی خورشید از کدام جهت می تابد .
#عادله_زمانی
@adrlehz
هرکجا هستی
نگاهی به چشمانت در آیینه بنداز تا بفهمی خورشید از کدام جهت می تابد .
#عادله_زمانی
@adrlehz
زندگی توی همچین خونه ای یکی از ارزوهای منه ...مردم براش به معنی واقعی کلمه :)
@adelehz
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
از شروع شدن نترس ...
خورشید در دل سیاهی مطلق شروع به تابیدن و باور خود میکند و اینگونه صبح متولد میشود...
#عادله_زمانی
@adelehz
خورشید در دل سیاهی مطلق شروع به تابیدن و باور خود میکند و اینگونه صبح متولد میشود...
#عادله_زمانی
@adelehz