"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
جمعه امّــا ، روزِ خوبـی بـرای
بـی تـو
شـروع كـردن نبــود ..!

@adelehz
اعجاب رنگها و طعم ها
@adelehz
عزیزم
تا وقتی زیبایی وجوان
تاوقتی مشهوری و پولدار
هرکسی میتواند عاشقت شود .
اما عاشق واقعی کسی ست که وقتی تو آدم خاصی نباشی دوستت بدارد .
به بودن های ابتدای راه نیست به ماندن های ،تا انتهای راه ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
در روزهای آرام نوجوانی تصور میکردم .دنیا چیزی فراتر از یک شعر عاشقانه و یا آهنگ دلنواز نیست .
حالا در میانه ی جوانی هنوز هم همان باور را دارم با این تفاوت که میدانم دنیای هرکس آهنگ و شعر خاص خودش را دارد.
آهنگ وشعری که شبیه هیچکس نیست منحصربفرد ست و تنها با شعر وآهنگ یک نفر دیگر از این سیاره کوک و هم آهنگ میشود.
تنها یک نفر...
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جان می‌دهم ،
از حسرت دیدار تو چون صبح ...
باشد که ،
چو خورشید درخشان به درآیی ...

حافظ
@adelehz
گر یک نَفَسَت ز زندگانی گذرد
مگذار
که جُز
به شادمانى گذرد....

👤خیام
صبح شنبه بخیر
@adelehz
الهی، صبح امروزت زغم دور
دلت ازحسرت هر بیش و کم دور
خدا یارت، نگهدارت، به هرجا
از اقبالت، دو چشم پر زِ نَم دور
نصیبت حال خوش، شادی و لبخند
لبت از ناله های دم به دم دور

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما به آرامش کودکانه ام این روزها
سخت نیازمندیم.
@adelehz
قاعده بیست و پنجم: فقط در آینده دنبال بهشت و جهنم نگرد. هر گاه بتوانیم یکی را بدون چشم‌داشت و حساب و کتاب و معامله دوست داشته باشیم، در اصل در بهشتیم. هر گاه با یکی منازعه کنیم و به نفرت و حسد و کین آلوده شویم، با سر به جهنم افتاده‌ایم.

📕 ملت عشق
✍🏻 الیف شافاک

@adelehz
شازده کوچلو را که میخواندم حرف روباه هربار در ذهنم هزار مرتبه تکرار میشد
و آنکه تو در برابر کسی که اهلی اش کردی مسوولی ..مسوول گلت هستی .
حقیقتش اوایل نمیتوانستم درست این موضوع را درک کنم یا بفهمم که مسوول بودن در برابر کسی که اهلیش کردی یعنی چه یا هم اینکه اصلا اهلی کردن یک آدم چه میتواند باشد .
واقعیتش این ست که اهلی کردن دل یک آدم یعنی وابسته کردنش بدون اینکه قصد داشته باشی با او بمانی یعنی او را امیدوارکردن بدون اینکه از احساست مطمین باشی یا حتی قصد عشق و عاشقی داشته باشی .
آدمها زود وابسته ی یک رفتار خوب یا یک توجه میشوند.ولی اگر تو قصد نداری با کسی عشق و عاشقی کنی بی جهت در دلش امید نکار ..
شاید بگویی این باعث میشود قلبش بشکند من میگویم اینکه یک شخص با جواب نه دلش بشکند بسیار منصفانه تر از این ست که فریبش بدهی و وابسته اش کنی و ناگهان در میانه ی عشق رهایش کنی ...
در واقع وابسته کردن آدمها بدون اینکه بتوان در برابر وابستگی و عاطفه و احساسشان جوابگو بود از نادرست ترین اشکال رفتارست.
یادمان نرود تا ابد دربرابر کسی که اهلی اش میکنیم مسوولیم
وحواسمان باشد که با رفتارمان خواسته یا ناخواسته کسی که نمیتوانیم همراهش بمانیم را اهلی نکنیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
کسی اصرار میکند همراهش بمانی و تومیدانی این به معنی وابسته شدن اوست .نمیتوانی پاسخگوی عاطفه اش باشی بهترین انتخاب چیست؟
anonymous poll

به او نه میگویم اگرچه ناراحت شود بهترازاین ست که بعدها رهایش کنم. – 91
👍👍👍👍👍👍👍 83%

کنارش میمانم تا ناراحت نشود .نمیخواهم دلش بشکند – 18
👍 17%

👥 109 people voted so far. Poll closed.
چیزی را که به خدا بسپاری همیشه ایمن خواهد ماند.
صبح به خیر
@adelehz
از جمله نعمتهای خدا دادی
اینه که صبح زود اشتها برای صبحانه خوردن داشته باشی.
واقعا روزی که با صبحانه آغاز بشه دلچسب تره :))
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سفر
بخشی از زندگیست
گاهی سفری به خارج از وجودت و گاهی سفری به درون خودت ...
هر سفری اما پایانی دارد
و چه خوش لحظه ای ست که ادم دربگشاید وبگوید هیچ جایی
خانه خودم نمی شود...
#عادله_زمانی
پ.ن انصافا هیچ جا خونه خود آدم نمیشه
@adelehz
Moo Be Moo
Reza Bahram
🎶
رسیده عشق تو به جان من
@adelehz
حریف عشق تو بودم چو ماه نو بودی
کنون که ماه تمامی نظر دریغ مدار
#حافظ

شب خوش
@adelehz