عزیزم
تا وقتی زیبایی وجوان
تاوقتی مشهوری و پولدار
هرکسی میتواند عاشقت شود .
اما عاشق واقعی کسی ست که وقتی تو آدم خاصی نباشی دوستت بدارد .
به بودن های ابتدای راه نیست به ماندن های ،تا انتهای راه ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
تا وقتی زیبایی وجوان
تاوقتی مشهوری و پولدار
هرکسی میتواند عاشقت شود .
اما عاشق واقعی کسی ست که وقتی تو آدم خاصی نباشی دوستت بدارد .
به بودن های ابتدای راه نیست به ماندن های ،تا انتهای راه ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
در روزهای آرام نوجوانی تصور میکردم .دنیا چیزی فراتر از یک شعر عاشقانه و یا آهنگ دلنواز نیست .
حالا در میانه ی جوانی هنوز هم همان باور را دارم با این تفاوت که میدانم دنیای هرکس آهنگ و شعر خاص خودش را دارد.
آهنگ وشعری که شبیه هیچکس نیست منحصربفرد ست و تنها با شعر وآهنگ یک نفر دیگر از این سیاره کوک و هم آهنگ میشود.
تنها یک نفر...
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
حالا در میانه ی جوانی هنوز هم همان باور را دارم با این تفاوت که میدانم دنیای هرکس آهنگ و شعر خاص خودش را دارد.
آهنگ وشعری که شبیه هیچکس نیست منحصربفرد ست و تنها با شعر وآهنگ یک نفر دیگر از این سیاره کوک و هم آهنگ میشود.
تنها یک نفر...
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
الهی، صبح امروزت زغم دور
دلت ازحسرت هر بیش و کم دور
خدا یارت، نگهدارت، به هرجا
از اقبالت، دو چشم پر زِ نَم دور
نصیبت حال خوش، شادی و لبخند
لبت از ناله های دم به دم دور
@adelehz
دلت ازحسرت هر بیش و کم دور
خدا یارت، نگهدارت، به هرجا
از اقبالت، دو چشم پر زِ نَم دور
نصیبت حال خوش، شادی و لبخند
لبت از ناله های دم به دم دور
@adelehz
قاعده بیست و پنجم: فقط در آینده دنبال بهشت و جهنم نگرد. هر گاه بتوانیم یکی را بدون چشمداشت و حساب و کتاب و معامله دوست داشته باشیم، در اصل در بهشتیم. هر گاه با یکی منازعه کنیم و به نفرت و حسد و کین آلوده شویم، با سر به جهنم افتادهایم.
📕 ملت عشق
✍🏻 الیف شافاک
@adelehz
📕 ملت عشق
✍🏻 الیف شافاک
@adelehz
شازده کوچلو را که میخواندم حرف روباه هربار در ذهنم هزار مرتبه تکرار میشد
و آنکه تو در برابر کسی که اهلی اش کردی مسوولی ..مسوول گلت هستی .
حقیقتش اوایل نمیتوانستم درست این موضوع را درک کنم یا بفهمم که مسوول بودن در برابر کسی که اهلیش کردی یعنی چه یا هم اینکه اصلا اهلی کردن یک آدم چه میتواند باشد .
واقعیتش این ست که اهلی کردن دل یک آدم یعنی وابسته کردنش بدون اینکه قصد داشته باشی با او بمانی یعنی او را امیدوارکردن بدون اینکه از احساست مطمین باشی یا حتی قصد عشق و عاشقی داشته باشی .
آدمها زود وابسته ی یک رفتار خوب یا یک توجه میشوند.ولی اگر تو قصد نداری با کسی عشق و عاشقی کنی بی جهت در دلش امید نکار ..
شاید بگویی این باعث میشود قلبش بشکند من میگویم اینکه یک شخص با جواب نه دلش بشکند بسیار منصفانه تر از این ست که فریبش بدهی و وابسته اش کنی و ناگهان در میانه ی عشق رهایش کنی ...
در واقع وابسته کردن آدمها بدون اینکه بتوان در برابر وابستگی و عاطفه و احساسشان جوابگو بود از نادرست ترین اشکال رفتارست.
یادمان نرود تا ابد دربرابر کسی که اهلی اش میکنیم مسوولیم
وحواسمان باشد که با رفتارمان خواسته یا ناخواسته کسی که نمیتوانیم همراهش بمانیم را اهلی نکنیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
و آنکه تو در برابر کسی که اهلی اش کردی مسوولی ..مسوول گلت هستی .
حقیقتش اوایل نمیتوانستم درست این موضوع را درک کنم یا بفهمم که مسوول بودن در برابر کسی که اهلیش کردی یعنی چه یا هم اینکه اصلا اهلی کردن یک آدم چه میتواند باشد .
واقعیتش این ست که اهلی کردن دل یک آدم یعنی وابسته کردنش بدون اینکه قصد داشته باشی با او بمانی یعنی او را امیدوارکردن بدون اینکه از احساست مطمین باشی یا حتی قصد عشق و عاشقی داشته باشی .
آدمها زود وابسته ی یک رفتار خوب یا یک توجه میشوند.ولی اگر تو قصد نداری با کسی عشق و عاشقی کنی بی جهت در دلش امید نکار ..
شاید بگویی این باعث میشود قلبش بشکند من میگویم اینکه یک شخص با جواب نه دلش بشکند بسیار منصفانه تر از این ست که فریبش بدهی و وابسته اش کنی و ناگهان در میانه ی عشق رهایش کنی ...
در واقع وابسته کردن آدمها بدون اینکه بتوان در برابر وابستگی و عاطفه و احساسشان جوابگو بود از نادرست ترین اشکال رفتارست.
یادمان نرود تا ابد دربرابر کسی که اهلی اش میکنیم مسوولیم
وحواسمان باشد که با رفتارمان خواسته یا ناخواسته کسی که نمیتوانیم همراهش بمانیم را اهلی نکنیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
کسی اصرار میکند همراهش بمانی و تومیدانی این به معنی وابسته شدن اوست .نمیتوانی پاسخگوی عاطفه اش باشی بهترین انتخاب چیست؟
anonymous poll
به او نه میگویم اگرچه ناراحت شود بهترازاین ست که بعدها رهایش کنم. – 91
👍👍👍👍👍👍👍 83%
کنارش میمانم تا ناراحت نشود .نمیخواهم دلش بشکند – 18
👍 17%
👥 109 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
به او نه میگویم اگرچه ناراحت شود بهترازاین ست که بعدها رهایش کنم. – 91
👍👍👍👍👍👍👍 83%
کنارش میمانم تا ناراحت نشود .نمیخواهم دلش بشکند – 18
👍 17%
👥 109 people voted so far. Poll closed.
از جمله نعمتهای خدا دادی
اینه که صبح زود اشتها برای صبحانه خوردن داشته باشی.
واقعا روزی که با صبحانه آغاز بشه دلچسب تره :))
@adelehz
اینه که صبح زود اشتها برای صبحانه خوردن داشته باشی.
واقعا روزی که با صبحانه آغاز بشه دلچسب تره :))
@adelehz
سفر
بخشی از زندگیست
گاهی سفری به خارج از وجودت و گاهی سفری به درون خودت ...
هر سفری اما پایانی دارد
و چه خوش لحظه ای ست که ادم دربگشاید وبگوید هیچ جایی
خانه خودم نمی شود...
#عادله_زمانی
پ.ن انصافا هیچ جا خونه خود آدم نمیشه
@adelehz
بخشی از زندگیست
گاهی سفری به خارج از وجودت و گاهی سفری به درون خودت ...
هر سفری اما پایانی دارد
و چه خوش لحظه ای ست که ادم دربگشاید وبگوید هیچ جایی
خانه خودم نمی شود...
#عادله_زمانی
پ.ن انصافا هیچ جا خونه خود آدم نمیشه
@adelehz