"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
اندر احوالات روز عشق

هرسال این حوالی از تقویم همه جای فضای مجازی قرمز میشود.
گلفروشی ها و شکلات فروشی ها و حتی عروسک فروشی های شهر گویای رسیدن ولنتاین فرنگی ها یا روز عشق ست.خیلی ها منتقدند و میگوید اصلا چرا باید یک فرهنگ بیگانه را پیروی کرد خیلی ها علاقه مند هستند و دنبال میکنند.خیلی ها هم آنقدر افراط میکنند که خود فرنگی ها کلاه به نشانه ی تسلیم از سر برمیدارند.
اما یک چیز این میان نادیده گرفته میشود وآن هم این ست که عشق زیباست ...
شاید کسی بگوید کلیشه ست، کسی بگوید چرندست کسی بگوید وجود ندارد،آن یکی بگوید فقط ظاهرش زیباست .
اما عشق با تمام این تفاسیر عوض که نمیشود. عشق به ذات زیباست و شیرین ،به ذات خواستنی ست به ذات آفریننده ی انگیزه ی زندگی ست .
تعبیر از عشق آن عشق الهی مادروفرزندی نیست من دقیقا درمورد عشق بین دو جنس مخالف حرف میزنم نمیتوانیم خودمان را فریب بدهیم و نپذیریم که عشق بین زن ومرد از زیباترین و ملموس ترین حسهای جاری در دنیاست .خیلی وقتها عشق خاطره ی تلخی برجای مانده از معشوقی بی وفا یا گمشده ویا حتی رها شده ست .اما نمیتوان فراموش کرد که با هر تلخی عشق حتی برای یک ثانیه حامل شیرینی و لذت و ارامشی بوده ست که هیچ جا نظیرش یافت نمیشود.
بله این میان عشق به بازی گرفته میشود ،خیلی ها نامش را خراب میکنند. خیلیها وسیله اش میکنند برای رسیدن به هدفی نامبارک،اما واقعیت این ست که عشق باران ست و اگر هزاران آلودگی هم درهوای شهر پراکنده باشد باران به ذات تمیز ست و لطیف.
میتوان از هرفرصتی برای حفظ و یا گرامی داشت این حس خوب زندگی بهره برد حالا فرنگی یا غیرفرنگی بودنش مگر چه تفاوتی دارد...حس عشق میان تمام نسل بشر مشترک ست.
اگر بارها در عشق ورزیدن و انتخاب معشوق خطا کردی بازهم ناامید نشو.و مگر حافظ نگفته است که منم که شهره ی شهرم به عشق ورزیدن؟
از این حس خوب جدا نشو..گرچه معشوق لایق نباشد نهراس ..روزی نوبت عشق تو میشود و روزی معشوق لایق تورا می یابد آنچنان که رود دریا را ..
خلاصه کلام که گرچه روز عشق نامش فرنگی ست ولی تو به رسم و کلام شاعری که فرنگی نیست یادت بماندکه :
بی عشق سر مکن که دلت پیر میشود.
#عادله_زمانی
#روز_عشق
@adelehz

ای ربوده دلم به رعنایی
این چه لطف است و این چه زیبایی؟

عراقی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حتی ادمهای خیلی بزرگ حتی ادمهای خیلی قوی گاهی نیاز دارند یک نفر کنارشان باشد .و بهشان اطمینان بدهد که همه چیز درست میشود.
مثلا یک دخترکوچلو کنار یک بابای خسته❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
سیب و میخک نماد عشق در کردستان که تا سالیان متمادی باقی میمونه. فرستنده: روناک عشق نصیب هر روزتان #روز_عشق @adelehz
🔸 🍎 سیب میخک‌کوب شده نماد عشق و هدیه‌ای زیبا برای ولنتاین🎁

در فرهنگ کوردها در روز ولنتاین، جوانان به معشوق خود سیبی که به طور کامل با میخک پوشش داده شده است را هدیه میدهند. در فرهنگ کوردی وقتی پسری یا دختری عاشق میشود سیب میخک‌کوب را که عطری دل انگیز دارد، به همدیگر هدیه میدهند. در واقع این سیب خاص و زیبا نمادی از عشق در فرهنگ کوردی به ویژه اقلیم کردستان است. میخک که خود گیاهی خوش عطر است، آب سیب را خشک میکند و سیب نرم و لطیف را به محصولی تبدیل میکند که هیچگاه فاسد نمی شود و سالها میتواند زینت بخش و خوش‌بو کننده خانه‌ها باشد. فقط کافیست چند قطره آب بر سیب پاشیده شود تا تمام فضای خانه با آن عطرآگین شود.
#پێشەکی_ڕۆژ_خوشەویستی_پیرۆز💕

@adelehz
جان می‌دهم ،
از حسرت دیدار تو چون صبح ...
باشد که ،
چو خورشید درخشان به درآیی ..
حافظ

صبح بخیر
@adelehz
بعضی مشکلات
قهوه ی تلخند
اولش تلخ
اما هوشیارت میکنند و روزت را میسازند.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حس خوب این صداقت و پاکی قلب کودکانه ...
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ولنتاین در افغانستان
#روز_عشق
@adelehz
ولنتاین در قطر
#روز_عشق
فرستنده : ونوس
@adelehz
امسال چیکار کردین تو ولنتاین؟
anonymous poll

ما بهر تماشای جهان آمده ایم :( – 131
👍👍👍👍👍👍👍 86%

کادو گرفتم کادو دادم :) – 21
👍 14%

👥 152 people voted so far. Poll closed.
خداوکیلی اینارو چه جوری از مامان باباتون قایم میکنید؟؟؟
مامان بابای من هنوز نمیدونن من تایتانیک و بدون سانسور دیدم :))))))
@adelehz
این یه گلفروشی توی امریکاست
وتمام این گلها مجانی هستند.صاحب فروشگاه این گلها رو برای مشتریان قرار داده تا هرکس گلی برداره و به این ترتیب همه خصوصا افراد مسن از روز عشق لذت ببرند.
چقدر زیبا...
ارسالی از اعضای کانال
@adelehz
وقتی میگیم شورشو دراورده دقیقا از چی حرف میزنیم.
اینو کجا میشه گذاشت؟والله واسه پذیراییم بزرگه چه برسه اتاق خواب 😐
@adelehz
جمعه که می آید ،دلم میخواهد بساط تمام شمعدانی های شهر را جمع کنم بزنم زیر بغلم و بیارمشان دورتادور حیاط بچینمشان.شاید بپرسی چرا شمعدانی ها؟چرا جمعه ...
چون جمعه روز عاشقی
#عادله_زمانی
@adelehz
به من از روزهای خوب بگو از رویاهای آبی از فرداهای درخشان
به من از شیرینی یک آبنبات چوبی ارزان بگو از یک بادکنک قرمز رها شده در باد
به من از گلهای یاس توی کوچه بگو از قاصدک های خودرو درمیان جاده ها
به من از هرچیز زیبایی که میبینی بگو ولو که کوچک باشد و ناقابل..
بگذار دنیایم را اینگونه ببینم و تو مگر منجی حالهای خوب نیستی؟
#عادله_زمانی
@adelehz