"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
در مدتی که کانال راه اندازی شده سعی کردم که کانال چیزی فراتر از یک کانال شعر و داستان باشه و بتونه به ابعاد جالب زندگی ما خانومها توجه کنه .من معمولا در طول روز پیامهای زیادی دریافت میکنم که تعداد زیادی از این پیامها مربوط به خانوم هاست و حرفهای جالب و گهگاه دردناکی که مینویسن ...از جمله پر تعداد ترین پیامهای دریافتی مربوط به خیانت همسران ست و خراب شدن زندگی خانمهایی که سالهاست با یک مرد زندگی کرده اند و صاحب فرزندانی هم هستند. اخیرا پیامی از خانمی محترم ساکن یکی از کشورهای اروپایی داشتم که در پیام ذکر کرده بودند همسر 61 ساله شون ایشون و پسرشون رو رها کردند و به ایران اومدن و اینجا همراه یه خانم 28ساله زندگی میکنند.و به خاطر این ضربه روحی پسر جوانشون به ماری جوانا رو آورده و الی باقی ماجرا...
روی صحبت من این بار نه ان دسته آقایان خیانت کار بلکه خانمهایی هستند که دانسته وارد رابطه با مرد متاهل میشوند .خانمهای عزیز توجه بفرمایید که شما خواسته یا ناخواسته در عین دزدی هستید .شما حق همسری را ازهمسرش فرزندی از پدرش و آرامشی را ازخانه ای می دزدید .قطعا اگر کمی پایبند اخلاق باشید متوجه میشید که دزدی عمل ناپسندی ست و شایسته نیست .اینکه یک آقا در برابر شما مرتب بدگویی همسرش را بکند و از او چهره ی زننده ای به نمایش بگذارد توجیح قابل پذیرشی نیست چون شما حرفهای همسر این اقا رو نشنیدید و این احتمال وجود داره که ایشون بخواد کار ناپسندش رو توجیح کنه .
در نظر بگیرید که یک نفر شبیه خودشما با احساساتی شبیه شما در این میان دچار آسیب میشه و اگر با مرد متاهلی وارد رابطه میشید مطمین باشید که شما همیشه کمترین حق رو از اون مرد دارید و اگر حقی در مورد مردی وجود داشته باشد شامل همسر و فرزندانش میشه و شما قطعا اخرین نفر و بیرون مانده ی در خانه ی او هستید .
بدنبال ساختن خونه ی خوشبختی خودتون بروی ویرانه های خونه ی فرد دیگری نباشید چون خونه ای که بروی ویرانه اباد بشه خیلی زود به باد میره و فراموش نکنید اگر اون مرد تونسته به همسرش بخاطر شما دروغ بگه پس توانایی این رو داره که به خاطر فرد دیگری بشما هم دروغ بگه.
در پایان با هر توجیحی که باشه این بار اگر ایینه به خودتون نگاه کردید بیاد بیاورید که اگر با مرد متاهلی در رابطه اید و درحال فروپاشیدن زندگی مشترک اون مرد هستید ،در حال انجام دادن پست ترین کار ممکن هستید .پست ترین کار ممکن...
در این زندگی ما زنها باید بیشتر از همه هوای همدیگرو داشته باشیم و اگر ماهم اینچنین به هم نامهربان باشیم دیگر چه گلایه ای باقی خواهد ماند.
فراموش نکنیم که زمین بشدت گرد ست و هر چیزی امروز بکاریم فردا درو خواهیم کرد.
#عادله_زمانی
#خانومانه
@adelehz
یاد باد آنکه نهانت نظری با ما بود.
@adelehz
همیشه که نمیشود ادم منتظر باشد،منتظر یک روز خوب یک آدم خوب یک اتفاق خوب ...
گاهی آدم باید چشم باز کند و با داشته هایش خوش باشد .اینطوری که ادم مرتب منتظر نباشد آرامترست و دلخوش تر و شاد تر..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شیوه متفاوت کادو کردن در ژاپن
فرستنده : ضحی
@adelehz
#روز_عشق
ای که در فصل خزان بینی مرا با پشت خم،
این زمستانم مبین من هم بهاری داشتم...

@adelehz
دوست داشتم هر وقت بتو فکر میکنم دلم پر از پروانه شود ...ولی امروز که بتو فکر میکنم حس میکنم در انتهای قلبم پروانه ای می میرد ..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک سگ هیچ وقت تنهاتون نمیذاره .
محبتشو ازتون دریغ نمیکنه
و برای محبتش از شما چیزی طلب نمیکند..
@adelehz
1
صبحی که طلوعش بدمد با غزل تو

آن صبح ببالم به خود و بخت خوش خود

هماکشتگر
صبح به خیر
@adelehz
‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎
این چنین ست که
تو مرا به امید خلق کردی
پس هر طوفان پس از هر مشکل پس از هرشب من بازهم به امید تو برمیخیزم.
به امید اینکه تویی که هستی و حضورت مفهوم هر نور ست.
و مگر خودت نگفته ای که این درگه ما
درگه ناامیدی نیست ...
#عادله_زمانی
@adelehz
یکی از دلایل به خیر شدن روز :)
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بگذار سر به سینه من تا بگویمت
اندوه چیست،عشق کدامست،غم کجاست
بگذار تا بگویمت این مرغ خسته جان
عمریست در هوای تو از آشیان جداست

فریدون مشیری
@adelehz
من یاد گرفتم
که دوستت داشته باشم .
نمیتونی مرا از این منع کنی
آدمی چیزی که بیاموزد را دیر از یاد می برد...
#عادله_زمانی
@adelehz
کسی چه می داند
شاید همین لحظه زنی
برای مرد سیاستمدارش می رقصد
یا پیانو می زند و
آواز می خواند
و جلوی جنگ جهانی بعدی را می گیرد
کسی چه می داند
شاید تنها شرط معشوقه ی هیتلر
به خاک و خون کشیدن دنیا بود
کسی سر از کار زن ها در نمی آورد
با سکوت شان شعر می خوانند
با لب هاشان قطعنامه صادر می کنند
با موهاشان جنگ می طلبند
با چشم هاشان صلح

سیاووش شمشیری
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Hame On Rooza
Reza Sadeghi
🎧همه ی اون روزا
رضا صادقی
@adelehz
گر چه شب تاریک است
دل قوی دار،
سحر نزدیک است...!

حمید مصدق

شب خوش
@adelehz