Forwarded from "زنی کهگم کردم "
در دنیای خاکستری و زمخت مردانه
حضور یک زن ظرافتش ،عطر دلنوازش و خنده اش همیشه لازم ست ..
زنها برای رنگی کردن یک روز خاکستری بهترین گزینه اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
حضور یک زن ظرافتش ،عطر دلنوازش و خنده اش همیشه لازم ست ..
زنها برای رنگی کردن یک روز خاکستری بهترین گزینه اند.
#عادله_زمانی
@adelehz
خیلی بچه بودم .شاید چهارسال شایدم پنج سال که یکبار سر شیطنت های زیاد خودم گم شدم .
پسرک همسایه گم شده بود و من با ان چادر گل گلی کوتاه و دامن پرچین سفید قرمزم باان جورابهای توری که عاشقشان بودم رفته بودم تا اورا پیدا کنم .اصلا نمیفهمم چرا باید برای پیدا کردن یک کودک بزرگ تر کودک کوچکتری یواشکی راهی کوچه ها شود.
انهایی که در کودکی گم شده اند میدانند که اغاز ترس و تراژدی گم شدن از وقتی شروع میشود که کوچه ای که درونش ایستادی را نمیشناسی.که ناگهان هرچقدر به درب خانه ها نگاه میکنی هیچ کدامشان برایت اشنا نیست ونه تنها درب خانه خودت را نمیابی حتی خانه همسایه هارا نیز گم میکنی و دقیقا از همان زمان ناگهان بغضت میگیرد و هرچیزی که تا لحظاتی قبل زیبا و جالب بود شبیه هیولا میشود .هیولایی که میخواهد دهان باز کند و ببلعدت.
اولین فکری که بعد از گمشدن به ذهنم خطور کرد این بود که شاید دیگر هیچ وقت مادرم را نبینم .درواقع ترس من از گم شدن ترسم از گم کردن مادرم بود...همان لحظه ای که گمان کردم شاید دیگر نتوانم در آغوشش بخوابم و یا صبح با صدای اوبیدار شوم همان لحظه اغاز فروریختنم بود ..
درتمام ساعتهایی که گم شدم در تمام ان ساعتهای دور از خانه ...تمام ساعتهایی که من راه خانه را گم کرده بودم ..دردی که عذابم میداد گم کردن مادرم بود ..حالا سالها از ان روز میگذرد من ان روز پیدا شدم و دوباره مادرم را پیدا کردم .ولی یادگرفتم که در زندگی هیچ وقت دست مادرم را رها نکنم و برای پیدا کردن هیچ کس گم نشوم ...حالا بعد از این همه سال هر وقت میخواهم از همه دور شوم در آغوش مادرم گم میشوم اما هرگز اورا گم نمیکنم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
پسرک همسایه گم شده بود و من با ان چادر گل گلی کوتاه و دامن پرچین سفید قرمزم باان جورابهای توری که عاشقشان بودم رفته بودم تا اورا پیدا کنم .اصلا نمیفهمم چرا باید برای پیدا کردن یک کودک بزرگ تر کودک کوچکتری یواشکی راهی کوچه ها شود.
انهایی که در کودکی گم شده اند میدانند که اغاز ترس و تراژدی گم شدن از وقتی شروع میشود که کوچه ای که درونش ایستادی را نمیشناسی.که ناگهان هرچقدر به درب خانه ها نگاه میکنی هیچ کدامشان برایت اشنا نیست ونه تنها درب خانه خودت را نمیابی حتی خانه همسایه هارا نیز گم میکنی و دقیقا از همان زمان ناگهان بغضت میگیرد و هرچیزی که تا لحظاتی قبل زیبا و جالب بود شبیه هیولا میشود .هیولایی که میخواهد دهان باز کند و ببلعدت.
اولین فکری که بعد از گمشدن به ذهنم خطور کرد این بود که شاید دیگر هیچ وقت مادرم را نبینم .درواقع ترس من از گم شدن ترسم از گم کردن مادرم بود...همان لحظه ای که گمان کردم شاید دیگر نتوانم در آغوشش بخوابم و یا صبح با صدای اوبیدار شوم همان لحظه اغاز فروریختنم بود ..
درتمام ساعتهایی که گم شدم در تمام ان ساعتهای دور از خانه ...تمام ساعتهایی که من راه خانه را گم کرده بودم ..دردی که عذابم میداد گم کردن مادرم بود ..حالا سالها از ان روز میگذرد من ان روز پیدا شدم و دوباره مادرم را پیدا کردم .ولی یادگرفتم که در زندگی هیچ وقت دست مادرم را رها نکنم و برای پیدا کردن هیچ کس گم نشوم ...حالا بعد از این همه سال هر وقت میخواهم از همه دور شوم در آغوش مادرم گم میشوم اما هرگز اورا گم نمیکنم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اون سالها که این آهنگ داغ شده بود یادمه که یه عروسی دعوت بودیم وارد تالار عروسی که شدیم این اهنگ درحال پخش بود و عطر گلهای مریم همه جا رو پر کرده بود .حالا امشب بعد ازمدتها این اهنگ و شنیدم و دقیقا حس همون سالها و همون عطر ناب مریم برام تداعی شد
خلاصه که روزگارتون پر از عطرهایی که دوسشون دارین ...
@adelehz
خلاصه که روزگارتون پر از عطرهایی که دوسشون دارین ...
@adelehz
امسال برای ولنتاین از اعضای کانال بخوایم هر شهر و کشوری که هستن از تزیینات ولنتاینی مغازه ها و گل فروشی ها و خلاصه هر چیز مربوط به روز عشق برامون عکس بفرستند که ببینیم شهر و کشورهای دیگه در چه حالند دراین روز؟؟؟
anonymous poll
بله موافقم :) – 69
👍👍👍👍👍👍👍 82%
نه :( – 15
👍👍 18%
👥 84 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
بله موافقم :) – 69
👍👍👍👍👍👍👍 82%
نه :( – 15
👍👍 18%
👥 84 people voted so far. Poll closed.
میدانی
آدم دلش میخواهد گاهی یک شادی عجیب و غریب را تجربه کند .اگر بگویی چجور شادی خاصی؟
خواهم گفت که چیز خیلی عجیبی نه حسی شبیه حس کودکی که صبح امتحان ریاضی دارد و هیچی نخوانده اما صبح بیدارش کنند وبگویند ببین چه برفی آمده ست مدرسه ات تعطیل شد...
بهمین خوبی و سادگی
#عادله_زمانی
@adelehz
آدم دلش میخواهد گاهی یک شادی عجیب و غریب را تجربه کند .اگر بگویی چجور شادی خاصی؟
خواهم گفت که چیز خیلی عجیبی نه حسی شبیه حس کودکی که صبح امتحان ریاضی دارد و هیچی نخوانده اما صبح بیدارش کنند وبگویند ببین چه برفی آمده ست مدرسه ات تعطیل شد...
بهمین خوبی و سادگی
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
والدین و اطرافیان کودکان دقت کنند
عشق حسی شبیه یک لیوان چای گرم ست.در زمانش اگر به سراغت بیاید حالت را خوب میکند ولی اگر بی موقع باشد یا سرد و از دهان افتاده دیگر حال خوبی در کار نخواهد بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
زنان حرف می زنند، زیرا حرف زدن را دوست دارند در صورتی که مردان فقط وقتی حرف می زنند که یک عامل بیرونی مجبورشان کند، مثلا وقتی که نمی توانند جوراب تمیز پیدا کنند ...
دبورا جین کر
@adelehz
دبورا جین کر
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
حال خوش یعنی بگی دلت بهار میخواد بعد یه دوست مهربون عکسهای بهار زودرس شیراز قشنگ شو برات بفرسته ...ادم تودلش هزارکیلو قندآب میشه ازاین همه مهربونی 😍😘 📸شهرزاداسدالهی @adelehz
پارسال این موقع ها یکی از دوستان عکسی از بهار زودرس شیراز جان و فرستاد❤️امسال هم محبت کردند فرستادند...زمستون داره میگذره و بهار دوباره از راه میرسه هیچ چیز سختی در زندگی همیشگی نیست ..چراغ امید همیشه روشن باد ..
📷شهرزاد اسدالهی
@adelehz
📷شهرزاد اسدالهی
@adelehz
❤4
افغانستان ،کابل
مدلی با لباسی همرنگ آسمان به افق های دور مینگرد.
و شهرها از زنهاست که زیباست ..
@adelehz
مدلی با لباسی همرنگ آسمان به افق های دور مینگرد.
و شهرها از زنهاست که زیباست ..
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
پارسال این موقع ها یکی از دوستان عکسی از بهار زودرس شیراز جان و فرستاد❤️امسال هم محبت کردند فرستادند...زمستون داره میگذره و بهار دوباره از راه میرسه هیچ چیز سختی در زندگی همیشگی نیست ..چراغ امید همیشه روشن باد .. 📷شهرزاد اسدالهی @adelehz
گاهی فکر میکنم .خدا بودن چه کار سختی میتونه باشه :))) راضی نگه داشتن اینهمه بنده
اینجاست که میگن قربون برم خدا رو یک بوم و دو هوا رو 😄
@adelehz
اینجاست که میگن قربون برم خدا رو یک بوم و دو هوا رو 😄
@adelehz
آدمیزاد گاهی آنطور که باید قدر داشته هایش را نمیداند.این داشته ها حتما ثروتی آنچنانی نیست .گاهی تمام دارایی ادم لبخند کسی ست که برایش مفهوم زندگی ست اگر روزی بیاید که آن شخص نخندد انگار چیزی کم امده چیزی گم شده .
دارایی ادمها همیشه پول نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
دارایی ادمها همیشه پول نیست .
#عادله_زمانی
@adelehz
در مدتی که کانال راه اندازی شده سعی کردم که کانال چیزی فراتر از یک کانال شعر و داستان باشه و بتونه به ابعاد جالب زندگی ما خانومها توجه کنه .من معمولا در طول روز پیامهای زیادی دریافت میکنم که تعداد زیادی از این پیامها مربوط به خانوم هاست و حرفهای جالب و گهگاه دردناکی که مینویسن ...از جمله پر تعداد ترین پیامهای دریافتی مربوط به خیانت همسران ست و خراب شدن زندگی خانمهایی که سالهاست با یک مرد زندگی کرده اند و صاحب فرزندانی هم هستند. اخیرا پیامی از خانمی محترم ساکن یکی از کشورهای اروپایی داشتم که در پیام ذکر کرده بودند همسر 61 ساله شون ایشون و پسرشون رو رها کردند و به ایران اومدن و اینجا همراه یه خانم 28ساله زندگی میکنند.و به خاطر این ضربه روحی پسر جوانشون به ماری جوانا رو آورده و الی باقی ماجرا...
روی صحبت من این بار نه ان دسته آقایان خیانت کار بلکه خانمهایی هستند که دانسته وارد رابطه با مرد متاهل میشوند .خانمهای عزیز توجه بفرمایید که شما خواسته یا ناخواسته در عین دزدی هستید .شما حق همسری را ازهمسرش فرزندی از پدرش و آرامشی را ازخانه ای می دزدید .قطعا اگر کمی پایبند اخلاق باشید متوجه میشید که دزدی عمل ناپسندی ست و شایسته نیست .اینکه یک آقا در برابر شما مرتب بدگویی همسرش را بکند و از او چهره ی زننده ای به نمایش بگذارد توجیح قابل پذیرشی نیست چون شما حرفهای همسر این اقا رو نشنیدید و این احتمال وجود داره که ایشون بخواد کار ناپسندش رو توجیح کنه .
در نظر بگیرید که یک نفر شبیه خودشما با احساساتی شبیه شما در این میان دچار آسیب میشه و اگر با مرد متاهلی وارد رابطه میشید مطمین باشید که شما همیشه کمترین حق رو از اون مرد دارید و اگر حقی در مورد مردی وجود داشته باشد شامل همسر و فرزندانش میشه و شما قطعا اخرین نفر و بیرون مانده ی در خانه ی او هستید .
بدنبال ساختن خونه ی خوشبختی خودتون بروی ویرانه های خونه ی فرد دیگری نباشید چون خونه ای که بروی ویرانه اباد بشه خیلی زود به باد میره و فراموش نکنید اگر اون مرد تونسته به همسرش بخاطر شما دروغ بگه پس توانایی این رو داره که به خاطر فرد دیگری بشما هم دروغ بگه.
در پایان با هر توجیحی که باشه این بار اگر ایینه به خودتون نگاه کردید بیاد بیاورید که اگر با مرد متاهلی در رابطه اید و درحال فروپاشیدن زندگی مشترک اون مرد هستید ،در حال انجام دادن پست ترین کار ممکن هستید .پست ترین کار ممکن...
در این زندگی ما زنها باید بیشتر از همه هوای همدیگرو داشته باشیم و اگر ماهم اینچنین به هم نامهربان باشیم دیگر چه گلایه ای باقی خواهد ماند.
فراموش نکنیم که زمین بشدت گرد ست و هر چیزی امروز بکاریم فردا درو خواهیم کرد.
#عادله_زمانی
#خانومانه
@adelehz
روی صحبت من این بار نه ان دسته آقایان خیانت کار بلکه خانمهایی هستند که دانسته وارد رابطه با مرد متاهل میشوند .خانمهای عزیز توجه بفرمایید که شما خواسته یا ناخواسته در عین دزدی هستید .شما حق همسری را ازهمسرش فرزندی از پدرش و آرامشی را ازخانه ای می دزدید .قطعا اگر کمی پایبند اخلاق باشید متوجه میشید که دزدی عمل ناپسندی ست و شایسته نیست .اینکه یک آقا در برابر شما مرتب بدگویی همسرش را بکند و از او چهره ی زننده ای به نمایش بگذارد توجیح قابل پذیرشی نیست چون شما حرفهای همسر این اقا رو نشنیدید و این احتمال وجود داره که ایشون بخواد کار ناپسندش رو توجیح کنه .
در نظر بگیرید که یک نفر شبیه خودشما با احساساتی شبیه شما در این میان دچار آسیب میشه و اگر با مرد متاهلی وارد رابطه میشید مطمین باشید که شما همیشه کمترین حق رو از اون مرد دارید و اگر حقی در مورد مردی وجود داشته باشد شامل همسر و فرزندانش میشه و شما قطعا اخرین نفر و بیرون مانده ی در خانه ی او هستید .
بدنبال ساختن خونه ی خوشبختی خودتون بروی ویرانه های خونه ی فرد دیگری نباشید چون خونه ای که بروی ویرانه اباد بشه خیلی زود به باد میره و فراموش نکنید اگر اون مرد تونسته به همسرش بخاطر شما دروغ بگه پس توانایی این رو داره که به خاطر فرد دیگری بشما هم دروغ بگه.
در پایان با هر توجیحی که باشه این بار اگر ایینه به خودتون نگاه کردید بیاد بیاورید که اگر با مرد متاهلی در رابطه اید و درحال فروپاشیدن زندگی مشترک اون مرد هستید ،در حال انجام دادن پست ترین کار ممکن هستید .پست ترین کار ممکن...
در این زندگی ما زنها باید بیشتر از همه هوای همدیگرو داشته باشیم و اگر ماهم اینچنین به هم نامهربان باشیم دیگر چه گلایه ای باقی خواهد ماند.
فراموش نکنیم که زمین بشدت گرد ست و هر چیزی امروز بکاریم فردا درو خواهیم کرد.
#عادله_زمانی
#خانومانه
@adelehz