"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
فرشته گفت:
پس قرارمان این باشد.
هر چه انسان روی زمین انجام داد
نتیجه اش را ببیند.
خدا گفت: غیر از دل شکستن
که جواب آن را خودم می دهم.

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نمی‌بود اینقدَر خواب غرور دلبران سنگین
اگر می‌داشت آوازی شکست شیشه‌ی دل‌ها

#صائب
شبتون خوش
@adelehz
هر سربازی دو آتش دارد..
یکی بر سر تفنگش وقت کشتن دشمن
ودیگری در دلش وقتی یاد معشوقه اش میکند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
ما چون ز دری پای کشیدیم کشیدیم
امید ز هر کس که بریدیم ، بریدیم
دل نیست کبوتر که چو برخاست نشیند
از گوشهٔ بامی که پریدیم ، پریدیم
رم دادن صید خود از آغاز غلط بود
حالا که رماندی و رمیدیم ، رمیدیم..
بین تمام مشکلات و نامهربونی ها
همین که پیام های شما رو میگیرم
انگار یه دنیا آرامش بهم میرسه
ممنون که هستین ❤️❤️
@adelehz
آدمای عصبانی راستگوترین آدم‌ها هستن! به حرفایی که تو عصبانیت بهتون میزنن خیلی دقت کنید. خیلی زیاد
@adelehz
وقتی کسی با حرف یا عملش شما رو کوچیک میکنه چطور برخورد میکنید؟
anonymous poll

خودم رو ازش جدا میکنم و راهمو ادامه میدم . – 157
👍👍👍👍👍👍👍 88%

مثل خودش رفتار میکنم . – 21
👍 12%

👥 178 people voted so far. Poll closed.
قدیم ترها
با وجود این کاشی های گل گلی
حتی چهل زمستان
مردم توی خونشون یه باغ گل زیبا داشتند..
@adelehz
عصر جمعه ای بود .پاییز سال هزاروسیصدونمیدانم چند،پرده ی اتاق را کنار زده بودم خزیده در یقه اسکی گشاد سرمه ایم روی تک مبل قدیمی کنار پنجره ام جمع شده بودم.این مبل حکایت غریبی دارد ..قدیمی نیست از سرویس مبل های قبلی باز مانده روزی که سرویس جدید وارد خانه شد من این یکی را برای خودم برداشتم کشاندمش داخل اتاق ..البته مبل تک نفره ی سفیدی که بریده کاری های زیبایی داشت مناسب اتاق من نبود جای اصلیش وسط پذیرایی بود ولی من خواسته بودمش با وجود اینکه وصله ی ناجور بود خواسته بودمش ..روزی هم که سرویس مبل را عوض کردند مجبور شدند سرویس قدیمی را ناقص رد کنند چون من گفتم این یکی مال من ست من همین وصله ناجور اتاقم را نگه میدارم.و خلاصه این قدیمی ناجور شده بود دوست تمام لحظات قشنگ و ناقشنگ من ...وقتی خسته از جهان به این خانه به این اتاق به این مبل وصله ناجور پناه می اوردم ...
لب پنجره در عصری جمعه که خورشید باروبنه اش را برداشته و رفته ست من ماندم وخیابان خلوت روبروی ساختمان ..این خیابان همیشه آرام ست بجز همسایه ها که گهگاهی از پارکینگها ماشینها را بیرون میکشند و درسکوت می روند و بجز چند رهگذری کمتر اینجا میتوانی کسی را ببینی ...دوطرف کوچه با درختان نیمه بلند و بلند احاطه شده دراین چنین خیابان خلوتی تصورش را بکن که جمعه هم حاکم باشد ..دیگر چه سکوتی جاری میشود خدا میداند.در این چنین سکوتی من باید به چی فکر میکردم به کجا؟به چه حرفی که رنجانده بود مرا به چه کسی که رنجانده بودمش نمیدانم دقیقا باید روی یک مبل قدیمی به چی فکر میکردم؟
من اما انتخاب کردم که به خودم فکر کنم به خودم،به همین خود همیشه امیدوارم به خودم وقتی دلش میشکند ولی نمیخواهد دل کسی را بشکند به خودم وقتی فکر میکند که روزی مهلتش را دراین دنیا به پایان می رسد و چه از او برجا خواهد ماند...به همین خودم در وقتهایی که دستش به هیچ جای دنیا بند نیست اما بازهم امید دارد و میخندد..و خلاصه در دنیا به جز همین خود سرشار از بدی و خوبی چه چیز برایم باقی میماند؟
دران عصر به خودم فکر کردم به خودی که با من متولد شد و با من خواهد مرد...
به خودی که گاهی چاق میشود گاهی لاغر گاهی زیبا گاهی نا زیبا گاهی مهربان گاهی بد اخلاق گاهی گرم گاهی سرد گاهی بخشنده گاهی بی رحم ...
این من بودم که چای گرمش را در دستش محکم نگه داشته بود و مینوشت و در سیاهی و سکوت خیابان خلوت خانه اش به خودش می اندیشید ..
چای ام را نوشیدم ،موهای ریخته بر شانه ام را جمع کردم و خودم را محکمتر در آغوش فشردم...خودم را ،کسی که بامن متولد شد و با من خواهد مرد...همین اندازه وفادار
همین اندازه ماندنی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و ما فراموش می‌شویم
مثل تمام زمستانهائی که برف نبارید‌

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ﺳﺮﮔﺸﺘﻪ ﭼﻮ ﭘﺮﮔﺎﺭ، ﻫﻤﻪ ﻋﻤﺮ ﺩﻭﯾﺪﯾﻢ
ﺁﺧﺮ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻧﻘﻄﻪ ﮐﻪ ﺑﻮﺩﯾﻢ، ﺭﺳﯿﺪﯾﻢ !


شب زیبا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح ها
لباس آرامش به تن کن
دستهایت را باز کن
چشمهایت راببند
و رو به آسمان
صد بغل حسِ ناب زنده بودن را
نفس بکش و به زندگی سلام کن

صبح شنبه بخیر ...
@adelehz
هرکجا که هستی
صبحت را با انرژی آغاز کن
نه لازم نیست قاه قاه بخندی
همینکه وقتی لقمه ات را توی کیف میگذاری لبخندی هم گوشه ی لبت بچسبانی کافی ست .
#عادله_زمانی
صبح به خیر و برکت
@adelehz
ما بزرگ میشویم و اما قلبمان کودک میماند.این ست که بعضی صبحها ناخوداگاه بیدار میشویم و منتظریم بوی نان تازه همراه صدای پدرمان که میگوید بیدارشوید بپیچد توی خانه...
ما بزرگ میشویم اما هنوز به بوی نان تازه به پدرمان برای حس خوب زندگی نیازمندیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آقای پدر هم دوماد شد ^_^
@adelehz
زندگیتان را
خالى از آدم هاى نصفه و نيمه كنيد !
يک نفـر بايد باشد كامل ،
ناب هميشه ...

علی قاضی نظام
@adelehz