"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
بخند ..
توشاید ندانی
اما ممکن ست خنده ات
چراغی باشد در دل شب تار خانه ی کسی
بخند تا خانه ای،دلی تاریک نماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
بعضی آدمها بین خانواده شان دوستانی می یابند اما بعضی دوستان تبدیل به خانواده ما میشوند.
@adelehz
در این روز سرد
خداوند حافظ
حال خوبتان باشد 🙏
صبح به خیر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
1
به می عمارت دل کن که این جهان خراب

بر آن سر است که از خاک ما بسازد خشت

👤حافظ
@adelehz
همه مون جمیعا
نیازمندیم :|
@adelehz
از نرسیدن نترس
قدم بردار
ممکن ست برسی و ممکن ست نرسی اما چیزی که قطعی ست این ست که مسیر را میبینی دنیا را کشف میکنی واین خود یعنی به مقصد رسیدن ...
#عادله_زمانی
@adelehz
سالها بعد اگر عمر یاری کند اگر فرصتی باشد من بازهم بتو فکر میکنم .
نمیدانم دقیقا مشغول چه کاری خواهم بود .شاید مشغول ریختن لیوانی چای دارچینی جهت ارام کردن دردهای عضلانی ام شاید درحال بافتن یک ژاکت جدید برای نوه ام شاید دارم با عینکی ته استکانی کتابی را میخوانم شاید هم هیچ کدام ،نشسته بر نیمکت پارکی خلوت در یک نیم روز پاییزی ...ولی این راخوب میدانم که من دوباره بتو فکر خواهم کرد ..میدانم که در سیاهی دم غروب وقتی صدای اذان همراه بادی خنک در خیابان خلوت مان میپیچد به تو و پیاده روی های دم غروبم فکر خواهم کرد .در تنهایی ام یقین دارم که به انگشتری که سالها قبل در اولین دیدارم به من هدیه دادی دست میکشم و دوباره لمسش میکنم گویی که دست توست همان اندازه نزدیک ..
ممکن ست وقت کیک پختن ترجیح دهم کیک هویج بپزم و به اعضای خانواده بگویم ازخامه روی کیک خبری نیست ..شاید این بی ربط نباشد به همان کیکهایی که همیشه برایت در کافه سفارش میدادم.
شاید مرتب به پسرم بگویم که شیک ترین کت وشلوارش همان کت شلوار مشکی ست وقتی بایک کراوات ابی وپیراهن سفید ست میکندش و خوب میدانم که این جمله برای توهم آشناست..
میبینی حتی تصور پیری من هم با توست گرچه که خودت فیزیکی شاملش نباشی .انگار تو در جایی از روح من جا مانده باشی..انگار کسی تورا میان روح من کنده کاری کرده باشد حتی بعد از سالها از من جدا نمی شوی شبیه حکاکی دیوارهای قصرهای چندصد سال پیش...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روزها
پُر و خالی می شوند
مثل فنجان های چای
در کافه های بعد از ظهر
اما هیچ اتفاق خاصی نمی افتد . . .
اینکه مثلا تو ناگهان
در آن سوی میز
نشسته باشی ... !
#رسول_یونان
#چای_تایم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در دنیای مجازی عاشق نشید .
این شوخی نیست واقعا جدی باید بهش فکر کرد عشق و رابطه عاطفی بدون دیدن یک شخص و شناختنش از جمله بزرگترین اشتباهاتی ست که میشه انجام داد.

@adelehz
جهان را باید مثل کتابی ببینی، مثل کتابی که در انتظار خواننده‌اش است.
هر روزش را باید جداگانه خواند.
نه روی گذشته باید تمرکز کنی، نه روی آینده.
اصل این لحظه است.
باید صفحه به صفحه پیش بروی.

👤 الیف شافاک
📚 بعد از عشق

@adelehz
Moo Be Moo
Reza Bahram
🎧مو به مو
رضا بهرام
مرسی رفیق جانم بخاطر این اهنگی که فرستادی...
#شما_فرستادین
@adelehz
گاهی از خودمان می‌پرسیم: «دوست داشتن به چه دردمان می‌خورد؟»
راستش به راحتی می‌شود به این سوال جواب داد: هیچ!
و راستش در واقعیت هم دوست داشتن چندان به درد کسی نمی‌خورد.
فقط بعضی شب‌ها هست که آدم حس می‌کند هیچ چیز برایش باقی نمانده است: نه توان تلاشی، نه طاقت صبری، و نه حوصله و امیدی. در منتهی‌الیه چنین بن‌بستی، چند قدم مانده به وضعیتی که نام «استیصال محض» به آن برازنده است، دو کلمه از پوست سیاه و بی‌جان شب بیرون می‌افتد:
- دوستت دارم.
دو کلمه‌ی مشخصن به‌دردنخور،انتزاعی و مبهم، اما آخرین دو رگ زنده‌ای انگار، که روح خسته و محتضر ما را به کالبد حیات متصل نگه می‌دارد.
دو کلمه‌ای که - گاهی - روح ما را از مردن نجات می‌دهد.

حسين وى

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یادم ست که زمانی ادم بی پروا تری بودم شاید خام تر بودم شایدهم کمی بی فکر تر...دقیقا نمیدانم تعبیرش چه بود.شایدهم خودخواه تر...دنیا اطراف من بود و جهان را فقط گوی بلورینی که مرا احاطه کرده بود میدیدم .ادمها را دوست داشتم اما گاهی نسبت به انها بی پروا میشدم ..بی ملاحظه ...سعی میکردم از خودم دفاع کنم ولی گاهی تند می رفتم گاهی ناخواسته دلی را می رنجاندم و این را درک نمیکردم که چقدر رنجاندن دیگران اسان و رنجیدن از دیگران دشوار ست ...سالها پی هم گذشت من پخته تر شدم دریک سال اندازه ی ده سال تجربه کسب کردم ...و دلم جایی رنجید کسی بود که ازمن نسبت به بقیه بی پرواتر بود و این بی پروای بی خیال چرخید و چرخید و افتاد در کاسه ی زندگی من ..
روزی که جایگاهم عوض شد و بجای رنجاندن اینبار رنجیدم فهمیدم که راه را کج رفته بودم ...که رهم به ترکستان می رفت .
بی پروای بی خیال از زندگی من رفت اما یادگاری بزرگی از خود برجای گذاشت و آن این بود که دخترک بی پروایی را به دختری بدل کند که هر حرفی را با دقت میزند و هر بار دلش را میگذارد کنار دل ان کسی که روبرویش ایستاده و حرفهایش را میشنود..
در واقع بزرگترین زجرم بزرگترین درس زندگیم را به من داد ...درسی که شاید در هیچ کلاس و درس و دانشگاهی نمیتوانستم پاسش کنم .
در دایره قسمت ما نقطه پرگاریم
لطف آنچه اندیشی حکم آنچه فرمایی ..
#عادله_زمانی
@adelehz
پیری اینچنین آرزوست ..
@adelehz
برایم نامه ای بنویس،بگذارش لای کتابی .صدسال بعد که نوه هایت کتابهایت را به کتابخانه شهر هدیه دادند.دخترک کتابدار نامه ات رابیابد ..آنقدر زیبا بنویس که دخترک حسرت بخورد که چرا معشوقت او نیست و منم ..و اسمم را نیز ببر تا دخترک بفهمد که من کیستم ...
برایم از هرچیزی که دلم میخواهد در این عصر غبارالود و گرم تابستانی بشنوم بنویس ...
بگذار دنیا حتی سالها بعد بداند تو مردی بودی که برای من می نوشتی و می نوشتی و می نوشتی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‏نشاط اين بهارم
بي گل رويت
چه كار آيد !
تو گر آيی، طرب آيد ، بهشت آيد ، بهار آيد ...
بيدل دهلوی

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مامور متروی ژاپن در برخورد مسافر ویلچر نشین .
خیلی دوست دارم بدونم ژاپنی ها چطور این قدر درست کار هستند.
@adelehz
مادرها همیشه زنده نمی مانند ..این شاید تلخ ترین واقعیت جهان باشد اما از مادرها رسمی بر جهان باقی می ماند که هیچ مخلوق دیگری قادر به ایجادش نیست ..از مادرها در جهان رسم عشق مطلق بی توجه به هرچیز باقی خواهد ماند عشق بی توجه به ظاهر ،مهربانی ،سلامتی یاهر چیز دیگری که فرزندشان داشته باشد یا نه ..
#عادله_زمانی
@adelehz