"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
پایان هشتگ #پشیمونم
از راه اندازی این هشتگ چند هدف داشتم و چند نتیجه حاصل شد .
اول اینکه همه ی ما ادمها خواهی نخواهی در زندگیمون حسرت رو تجربه میکنیم و پشیمونی در واقع نوعی از حسرت هست که خودمون رو درش مسوول میدونیم .قبول داریم که حسرت و پشیمونی جز تلخ ترین و سخت ترین احساسات آدمیزادست اما درعینش اینم باید بپذیریم که حسرت و پشیمونی کمکی به ما نمیکنه پس اگه چیزی و از دست دادیم که دیگه دوباره بدست نخواهد امد بهتره همیشه حسرتش رو نخوریم چون هیچ فایده ای نداره و فقط روح مارو فرسایش میده .
دوم اینکه پشیمونی از راههای نرفته یا کارهای نکرده میتونه یه مزیت داشته باشه واونم اینه که به ادمهای دیگه کمک کنیم تا به پشیمونی ما دچار نشن .چیزی رو که ما تجربه کردیم اونها تجربه نکنن به خاطر همین اگه امروز پشیمونم که عمرم رو پای یه ادم اشتباه گذاشتم وقتی میبینم کسی دیگه ای هم داره راه منو میره دستش و بگیرم و آگاهش کنم .
سوم اینکه هرگز فکر نکنیم حسرت ما بزرگترین حسرت دنیاست چه بسا آدمهایی وجود دارند که ازما پشیمون های بزرگ تری دارند اما با این وجود همچنان به زندگی باور دارند و به اون ادامه میدن پس نباید هرگز احساس شکست کنیم
حسرت و پشیمونی مثل هر حس دیگه ای از احساسات آدمی، وجود داره و انکار پذیر نیست .بهتره که سعی کنیم انتخاب هامون رو طوری مدیریت کنیم که حدااقل حسرت در زندگی نصیب مون بشه .
#عادله_زمانی
@adelehz
مرا ببین
اگر میخندم
گمان نکن که همه چیز روبراه ست و هیچ چیزی سخت نیست .
این لبخند من هستم .منی که یادگرفتم کم نیاورم و ادامه دهم و باور کنم رسالتم در دنیا باخت را نپذیرفتن ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم.
بگذار بگویند غیرمنطقی یا غیراجتماعی هستیم؛ اما به این می‌ارزد که خودمان باشیم.

تا زمانی که رفتار ما و تصمیم‌های ما به کسی آسیبی نمیزند ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم؛ چقدر زندگی ها که با این توضیح خواستن‌ها و تلاشهای بیهوده برای قانع کردن دیگران بر باد رفته اند.

📕 هنر عشق ورزیدن
✍🏻 اریک فروم

@adelehz
اولین بار که حس کردم دوستت دارم دخترکی بودم خام ...سرم از باد جوانی و سرخوشی پر بود هر وقت که کسی مرا میدید کوله بارم پر از خنده های قاه قاه بود ...دخترکی که همیشه بلند میخندید دیگران را میخنداند و عاشق رنگ صورتی زندگی بود .
من خام بودم و اگر آدمی که خام ست عاشق هم شود تصورش را بکن چه مغلطه ای می شود .در قبالم تو بودی که خام نبودی اتفاقا خیلی هم پخته بودی جهانت با جهان صورتی و گل گلی من فرق داشت ...و خنده هایت دیپلماسی بود نه مثل خنده های من که مزه ی بستنی وانیلی می داد .در برابر من تو بودی که عشق را چرتکه می انداختی و حساب شده حرف میزدی تو که قانون دنیایت از کتابهای سنگین و قطور جدی می امد نه مثل من که دنیایم را کتابهای شعر و دفترچه های گلدار پر کرده بود .وقتی به من دروغ های رنگی میگفتی تو آن دروغهارا موجه میدانستی چون هدف مهم بود نه وسیله ...و وقتی با چشمهای گشاد شده ام دروغهای رنگی ات را باور میکردم هرگز تصور نمیکردم که آدمها میتوانند در عشق حسابگر باشند و دروغ پرداز ...
میدانی تو مرد بزرگی بودی که بلد بود چطور ادمها را قانع کند و من دخترک خامی که دنیایش مزه آبنبات میداد و دل نگرانی اش نخندیدن ادمهای اطرافش بود ..بگذار یک راز مهم را بتو بگویم .من با تو بزرگ شدم ...بزرگ شدم آنقدر که یادبگیرم که دنیای بیرون دنیای آدم بزرگ ها همان دنیای صورتی و آبنباتی من نیست .در اولین باری که دیدمت پیراهنی زرد با گلهای رز و ریز قرمز، شلوارجین ابی روشن و صندلهای تابستانی آبی رنگی به پا داشتم.تمام لباسهایم میخندیدند و بادگرم تابستانی بین موهای باز زیر شالم می جنبید..تو اما سراپا سیاه پوشیده بودی و بوی عطر تلخت مشام را پر میکرد .میخواهم بتو چیزی بگویم که تاامروز هیچ کس نفهمید من بعد از ان روز دیگر هرگز نه ان پیراهن را زیر مانتوی جلو باز پوشیدم و نه حتی صندلهای ابی قشنگم را بپا کردم .حتی موهایم را هم زیر شال بازنگذاشتم ....و تو این چنین دنیای آبنباتی و گلدار مرا از من گرفتی ...
حالا بعد از مدتها من ادم دیگری هستم .نه انقدر خامم که دیگر دروغهای رنگی کسی را با چشمان گشاد شده باور کنم نه انقدر پخته که بتوانم کسی را فریب دهم .
من نوع جدیدی از خودم هستم ولی بین خودمان بماند هنوز هم گاهی دلم برای یک عصر تابستانی با طعم بستنی وانیلی تنگ می شود ...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح شده ست
و رازی بزرگ و نانوشته بازهم شروع
به خودنمایی میکند .
زندگی حتی وقتی در بدترین حالت ممکن باشی
بازهم ادامه دارد
وبازهم جاری ست ...
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz

ای روشنایی سحر
ای آفتاب پاک
ای مرز جاودانۀ نیکی
من با امید وصل تو
شب را شکسته‌ام
من در هوای عشق تو
از شب گذشته‌ام . . .

فریدون‌مشیری
صبح به شادی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بگذار آنان که عشق حقیقی را نیافته‌اند
بگویند هرگز چنین چیزی وجود ندارد.
چنین باوری
مرگ و زندگی را برای‌شان آسوده‌تر خواهد کرد.

📚عجیب ترین کلمات
👤ویسواوا شیمبورسکا

@adelehz
«صاحب کبوتر به کلانترى مراجعه کند»
پلیس خمینى شهریه دزده روبا یه گونى کبوتر میگیره چون سابقه دار بوده و مشکوک، چند ساعت نگهش مى دارن وقتى هیچ شاکى اى نمیاد به فکرشون مى رسه که یه نامه بنویسن ببندن به پاى یکى از کبوترها و پرش بدن
کبوتر هم مى ره صاحبش رو میاره/منبع پایگاه خبرى پلیس

پ.ن چه پلیسهای باحالی 😊❤️
@adelehz
در زندگی شاید بتوان گفت هیچ چیز مثل شکر نمیتواند اثر مثبت داشته باشد .شاکر بودن در هر شرایطی البته کار هرکس هم نیست .کسی میگفت شکر واقعی آن نیست که واقعی به مقصودت رسیدی به جای آوری و عجب راست هم میگفت .مفهوم شکر آن ست که بپذیری هرچه از دوست رسد نیکوست .گرچه تو در ظاهر نپسندیش اما اگر اورا دوست خود بدانی خواهی دانست که هیچگاه دوست واقعی ضرری به دوست خودش نمی زند.مفهوم شکر چیزی فراتر یک تشکرست .شکرگزار کسی ست که میداند زندگیش در کنار مشکلات اسانی هایی هم دارد و در رابطه اش با خداوند اگر قصد دارد نداشته هایش را بیاد اورد باید داشته هارا هم نادیده نگیرد .برای تمرین شکرگزاری ازهمین حالا شروع کنیم.چشممان را ببندیم و نعمتهایی که در زندگیمان داریم را بشماریم بیاد بیاوریم که ما طلبکار خدا نیستیم و انچه از خیر و برکت به ما اعطا کرده صرفا از لطف اوست وگرنه اگر بخواهیم مرتب به او بگویم تو خدایی و چرا ارزوهایمان را براورده نمیکنی اوهم حق دارد که بگوید تو بنده ای و ایا واقعا بی عیبی؟اگر سر درگریبان خود فرو بریم خواهیم دید انچه از نعمت او به ما رسیده ست گاهی واقعا فراتر از لیاقت ماست و این چه میتواند باشد جز کرم لاینتناهی او ...
شکر وجودش که از او جز خیر چیزی برنیاید . و پناه بر خودش از تمام دشواری ها و گرفتاری ها که او تنها آغوش تا ابد گشوده بروی بندگانش ست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
غم مخور جانا در اين عالم
كه عالم هيچ نيست
نيست هستی جز دمی ناچيز
و آن دم هيچ نيست ...

ملك الشعرابهار

صبح به خیر
@adelehz
حسی خوب به اضافه کمی حس درد از دیدن این عکس به آدم دست میده .
و مگر زندگی غیر ازاین ست؟درد را حس کردن اما شادی را بیشتر خواستن و امید داشتن ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و تو خوب باش بی توجه به دیگران
خوبی نوری ست که در اتاق آیینه تابیده میشود هرکجای اتاق که ایستاده باشی
نور به تو برخواهد گشت .
#عادله_زمانی
@adelehz
قدیم ترها زمستانهایی بود که برف های سنگینی می باریده و چای هایی که خیلی خوشرنگ تر بودند و ادمهایی که هر غروب منتظر عزیزانشان بودند تا به خانه برگردند..امروز هم تمام این چیزها هست فقط عشق انطور که باید نیست و این مشکل بزرگی ست...
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz