پشیمونم از اینکه دنبال علایقم رفتم که هیچ ارزشی براش قائل نیستن. شاید حقمه. بنده خدا پدرم نخواست مجبورم کنه فقط عواقبشو گفت و من نخواستم گوش بدم. الان من موندم انتخابی که دستمو بجایی بند نکرده. ارزش هنر هیچه. پشیمونم که چرا پرستاری نخوندم.
پاک نیت کسی است که برای همه بدون استثناء خیر بخواهد چون میداند
سعادت دیگران از خوشبختی او نمیکاهد و بی نیازی آنها از ثروت او کم نمی کند
چه زیباست که همیشه
نیک اندیش و خیرخواه باشیم.
از همین امشب و از همین لحظه بعنوان کوچکترین عضو این گروه دوست داشتنی استدعا دارم برای تک تک اعضا دعا کنیم؛دعا کنیم به مهر ؛دعا کنیم دلهای شکسته تک تکمون التیام پیدا کند؛از خدای مهربان بخواهیم نگاهِ پر از مهرو محبتش را از هیچکدوممون دریغ نکند و دعا کنیم و ممنون باشیم که در کنار هم هستیم.
پ.ن لیلا جان از اعضای همیشگی کانال هستند بعد از خوندن نوشته های کانال این نوشته قشنگ فرستادن و من ایمان دارم انرژی قشنگشون به تک تک مون میرسه به امید روزهای زیبا و اروم برای همه مون ❤️❤️❤️
@adelehz
سعادت دیگران از خوشبختی او نمیکاهد و بی نیازی آنها از ثروت او کم نمی کند
چه زیباست که همیشه
نیک اندیش و خیرخواه باشیم.
از همین امشب و از همین لحظه بعنوان کوچکترین عضو این گروه دوست داشتنی استدعا دارم برای تک تک اعضا دعا کنیم؛دعا کنیم به مهر ؛دعا کنیم دلهای شکسته تک تکمون التیام پیدا کند؛از خدای مهربان بخواهیم نگاهِ پر از مهرو محبتش را از هیچکدوممون دریغ نکند و دعا کنیم و ممنون باشیم که در کنار هم هستیم.
پ.ن لیلا جان از اعضای همیشگی کانال هستند بعد از خوندن نوشته های کانال این نوشته قشنگ فرستادن و من ایمان دارم انرژی قشنگشون به تک تک مون میرسه به امید روزهای زیبا و اروم برای همه مون ❤️❤️❤️
@adelehz
دست های خدا باشیم
برای برآوردن رویای انسانی دیگر
این قانون کائنات است
هرگاه معجزه زندگی دیگران باشیم
بی شک کس دیگری، معجزه
زندگی ما خواهد بود…
@adelehz
برای برآوردن رویای انسانی دیگر
این قانون کائنات است
هرگاه معجزه زندگی دیگران باشیم
بی شک کس دیگری، معجزه
زندگی ما خواهد بود…
@adelehz
پایان هشتگ #پشیمونم
از راه اندازی این هشتگ چند هدف داشتم و چند نتیجه حاصل شد .
اول اینکه همه ی ما ادمها خواهی نخواهی در زندگیمون حسرت رو تجربه میکنیم و پشیمونی در واقع نوعی از حسرت هست که خودمون رو درش مسوول میدونیم .قبول داریم که حسرت و پشیمونی جز تلخ ترین و سخت ترین احساسات آدمیزادست اما درعینش اینم باید بپذیریم که حسرت و پشیمونی کمکی به ما نمیکنه پس اگه چیزی و از دست دادیم که دیگه دوباره بدست نخواهد امد بهتره همیشه حسرتش رو نخوریم چون هیچ فایده ای نداره و فقط روح مارو فرسایش میده .
دوم اینکه پشیمونی از راههای نرفته یا کارهای نکرده میتونه یه مزیت داشته باشه واونم اینه که به ادمهای دیگه کمک کنیم تا به پشیمونی ما دچار نشن .چیزی رو که ما تجربه کردیم اونها تجربه نکنن به خاطر همین اگه امروز پشیمونم که عمرم رو پای یه ادم اشتباه گذاشتم وقتی میبینم کسی دیگه ای هم داره راه منو میره دستش و بگیرم و آگاهش کنم .
سوم اینکه هرگز فکر نکنیم حسرت ما بزرگترین حسرت دنیاست چه بسا آدمهایی وجود دارند که ازما پشیمون های بزرگ تری دارند اما با این وجود همچنان به زندگی باور دارند و به اون ادامه میدن پس نباید هرگز احساس شکست کنیم
حسرت و پشیمونی مثل هر حس دیگه ای از احساسات آدمی، وجود داره و انکار پذیر نیست .بهتره که سعی کنیم انتخاب هامون رو طوری مدیریت کنیم که حدااقل حسرت در زندگی نصیب مون بشه .
#عادله_زمانی
@adelehz
از راه اندازی این هشتگ چند هدف داشتم و چند نتیجه حاصل شد .
اول اینکه همه ی ما ادمها خواهی نخواهی در زندگیمون حسرت رو تجربه میکنیم و پشیمونی در واقع نوعی از حسرت هست که خودمون رو درش مسوول میدونیم .قبول داریم که حسرت و پشیمونی جز تلخ ترین و سخت ترین احساسات آدمیزادست اما درعینش اینم باید بپذیریم که حسرت و پشیمونی کمکی به ما نمیکنه پس اگه چیزی و از دست دادیم که دیگه دوباره بدست نخواهد امد بهتره همیشه حسرتش رو نخوریم چون هیچ فایده ای نداره و فقط روح مارو فرسایش میده .
دوم اینکه پشیمونی از راههای نرفته یا کارهای نکرده میتونه یه مزیت داشته باشه واونم اینه که به ادمهای دیگه کمک کنیم تا به پشیمونی ما دچار نشن .چیزی رو که ما تجربه کردیم اونها تجربه نکنن به خاطر همین اگه امروز پشیمونم که عمرم رو پای یه ادم اشتباه گذاشتم وقتی میبینم کسی دیگه ای هم داره راه منو میره دستش و بگیرم و آگاهش کنم .
سوم اینکه هرگز فکر نکنیم حسرت ما بزرگترین حسرت دنیاست چه بسا آدمهایی وجود دارند که ازما پشیمون های بزرگ تری دارند اما با این وجود همچنان به زندگی باور دارند و به اون ادامه میدن پس نباید هرگز احساس شکست کنیم
حسرت و پشیمونی مثل هر حس دیگه ای از احساسات آدمی، وجود داره و انکار پذیر نیست .بهتره که سعی کنیم انتخاب هامون رو طوری مدیریت کنیم که حدااقل حسرت در زندگی نصیب مون بشه .
#عادله_زمانی
@adelehz
مرا ببین
اگر میخندم
گمان نکن که همه چیز روبراه ست و هیچ چیزی سخت نیست .
این لبخند من هستم .منی که یادگرفتم کم نیاورم و ادامه دهم و باور کنم رسالتم در دنیا باخت را نپذیرفتن ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر میخندم
گمان نکن که همه چیز روبراه ست و هیچ چیزی سخت نیست .
این لبخند من هستم .منی که یادگرفتم کم نیاورم و ادامه دهم و باور کنم رسالتم در دنیا باخت را نپذیرفتن ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم.
بگذار بگویند غیرمنطقی یا غیراجتماعی هستیم؛ اما به این میارزد که خودمان باشیم.
تا زمانی که رفتار ما و تصمیمهای ما به کسی آسیبی نمیزند ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم؛ چقدر زندگی ها که با این توضیح خواستنها و تلاشهای بیهوده برای قانع کردن دیگران بر باد رفته اند.
📕 هنر عشق ورزیدن
✍🏻 اریک فروم
@adelehz
بگذار بگویند غیرمنطقی یا غیراجتماعی هستیم؛ اما به این میارزد که خودمان باشیم.
تا زمانی که رفتار ما و تصمیمهای ما به کسی آسیبی نمیزند ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم؛ چقدر زندگی ها که با این توضیح خواستنها و تلاشهای بیهوده برای قانع کردن دیگران بر باد رفته اند.
📕 هنر عشق ورزیدن
✍🏻 اریک فروم
@adelehz
اولین بار که حس کردم دوستت دارم دخترکی بودم خام ...سرم از باد جوانی و سرخوشی پر بود هر وقت که کسی مرا میدید کوله بارم پر از خنده های قاه قاه بود ...دخترکی که همیشه بلند میخندید دیگران را میخنداند و عاشق رنگ صورتی زندگی بود .
من خام بودم و اگر آدمی که خام ست عاشق هم شود تصورش را بکن چه مغلطه ای می شود .در قبالم تو بودی که خام نبودی اتفاقا خیلی هم پخته بودی جهانت با جهان صورتی و گل گلی من فرق داشت ...و خنده هایت دیپلماسی بود نه مثل خنده های من که مزه ی بستنی وانیلی می داد .در برابر من تو بودی که عشق را چرتکه می انداختی و حساب شده حرف میزدی تو که قانون دنیایت از کتابهای سنگین و قطور جدی می امد نه مثل من که دنیایم را کتابهای شعر و دفترچه های گلدار پر کرده بود .وقتی به من دروغ های رنگی میگفتی تو آن دروغهارا موجه میدانستی چون هدف مهم بود نه وسیله ...و وقتی با چشمهای گشاد شده ام دروغهای رنگی ات را باور میکردم هرگز تصور نمیکردم که آدمها میتوانند در عشق حسابگر باشند و دروغ پرداز ...
میدانی تو مرد بزرگی بودی که بلد بود چطور ادمها را قانع کند و من دخترک خامی که دنیایش مزه آبنبات میداد و دل نگرانی اش نخندیدن ادمهای اطرافش بود ..بگذار یک راز مهم را بتو بگویم .من با تو بزرگ شدم ...بزرگ شدم آنقدر که یادبگیرم که دنیای بیرون دنیای آدم بزرگ ها همان دنیای صورتی و آبنباتی من نیست .در اولین باری که دیدمت پیراهنی زرد با گلهای رز و ریز قرمز، شلوارجین ابی روشن و صندلهای تابستانی آبی رنگی به پا داشتم.تمام لباسهایم میخندیدند و بادگرم تابستانی بین موهای باز زیر شالم می جنبید..تو اما سراپا سیاه پوشیده بودی و بوی عطر تلخت مشام را پر میکرد .میخواهم بتو چیزی بگویم که تاامروز هیچ کس نفهمید من بعد از ان روز دیگر هرگز نه ان پیراهن را زیر مانتوی جلو باز پوشیدم و نه حتی صندلهای ابی قشنگم را بپا کردم .حتی موهایم را هم زیر شال بازنگذاشتم ....و تو این چنین دنیای آبنباتی و گلدار مرا از من گرفتی ...
حالا بعد از مدتها من ادم دیگری هستم .نه انقدر خامم که دیگر دروغهای رنگی کسی را با چشمان گشاد شده باور کنم نه انقدر پخته که بتوانم کسی را فریب دهم .
من نوع جدیدی از خودم هستم ولی بین خودمان بماند هنوز هم گاهی دلم برای یک عصر تابستانی با طعم بستنی وانیلی تنگ می شود ...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
من خام بودم و اگر آدمی که خام ست عاشق هم شود تصورش را بکن چه مغلطه ای می شود .در قبالم تو بودی که خام نبودی اتفاقا خیلی هم پخته بودی جهانت با جهان صورتی و گل گلی من فرق داشت ...و خنده هایت دیپلماسی بود نه مثل خنده های من که مزه ی بستنی وانیلی می داد .در برابر من تو بودی که عشق را چرتکه می انداختی و حساب شده حرف میزدی تو که قانون دنیایت از کتابهای سنگین و قطور جدی می امد نه مثل من که دنیایم را کتابهای شعر و دفترچه های گلدار پر کرده بود .وقتی به من دروغ های رنگی میگفتی تو آن دروغهارا موجه میدانستی چون هدف مهم بود نه وسیله ...و وقتی با چشمهای گشاد شده ام دروغهای رنگی ات را باور میکردم هرگز تصور نمیکردم که آدمها میتوانند در عشق حسابگر باشند و دروغ پرداز ...
میدانی تو مرد بزرگی بودی که بلد بود چطور ادمها را قانع کند و من دخترک خامی که دنیایش مزه آبنبات میداد و دل نگرانی اش نخندیدن ادمهای اطرافش بود ..بگذار یک راز مهم را بتو بگویم .من با تو بزرگ شدم ...بزرگ شدم آنقدر که یادبگیرم که دنیای بیرون دنیای آدم بزرگ ها همان دنیای صورتی و آبنباتی من نیست .در اولین باری که دیدمت پیراهنی زرد با گلهای رز و ریز قرمز، شلوارجین ابی روشن و صندلهای تابستانی آبی رنگی به پا داشتم.تمام لباسهایم میخندیدند و بادگرم تابستانی بین موهای باز زیر شالم می جنبید..تو اما سراپا سیاه پوشیده بودی و بوی عطر تلخت مشام را پر میکرد .میخواهم بتو چیزی بگویم که تاامروز هیچ کس نفهمید من بعد از ان روز دیگر هرگز نه ان پیراهن را زیر مانتوی جلو باز پوشیدم و نه حتی صندلهای ابی قشنگم را بپا کردم .حتی موهایم را هم زیر شال بازنگذاشتم ....و تو این چنین دنیای آبنباتی و گلدار مرا از من گرفتی ...
حالا بعد از مدتها من ادم دیگری هستم .نه انقدر خامم که دیگر دروغهای رنگی کسی را با چشمان گشاد شده باور کنم نه انقدر پخته که بتوانم کسی را فریب دهم .
من نوع جدیدی از خودم هستم ولی بین خودمان بماند هنوز هم گاهی دلم برای یک عصر تابستانی با طعم بستنی وانیلی تنگ می شود ...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
صبح شده ست
و رازی بزرگ و نانوشته بازهم شروع
به خودنمایی میکند .
زندگی حتی وقتی در بدترین حالت ممکن باشی
بازهم ادامه دارد
وبازهم جاری ست ...
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz
و رازی بزرگ و نانوشته بازهم شروع
به خودنمایی میکند .
زندگی حتی وقتی در بدترین حالت ممکن باشی
بازهم ادامه دارد
وبازهم جاری ست ...
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz
ای روشنایی سحر
ای آفتاب پاک
ای مرز جاودانۀ نیکی
من با امید وصل تو
شب را شکستهام
من در هوای عشق تو
از شب گذشتهام . . .
فریدونمشیری
صبح به شادی
@adelehz
ای روشنایی سحر
ای آفتاب پاک
ای مرز جاودانۀ نیکی
من با امید وصل تو
شب را شکستهام
من در هوای عشق تو
از شب گذشتهام . . .
فریدونمشیری
صبح به شادی
@adelehz
بگذار آنان که عشق حقیقی را نیافتهاند
بگویند هرگز چنین چیزی وجود ندارد.
چنین باوری
مرگ و زندگی را برایشان آسودهتر خواهد کرد.
📚عجیب ترین کلمات
👤ویسواوا شیمبورسکا
@adelehz
بگویند هرگز چنین چیزی وجود ندارد.
چنین باوری
مرگ و زندگی را برایشان آسودهتر خواهد کرد.
📚عجیب ترین کلمات
👤ویسواوا شیمبورسکا
@adelehz
«صاحب کبوتر به کلانترى مراجعه کند»
پلیس خمینى شهریه دزده روبا یه گونى کبوتر میگیره چون سابقه دار بوده و مشکوک، چند ساعت نگهش مى دارن وقتى هیچ شاکى اى نمیاد به فکرشون مى رسه که یه نامه بنویسن ببندن به پاى یکى از کبوترها و پرش بدن
کبوتر هم مى ره صاحبش رو میاره/منبع پایگاه خبرى پلیس
پ.ن چه پلیسهای باحالی 😊❤️
@adelehz
پلیس خمینى شهریه دزده روبا یه گونى کبوتر میگیره چون سابقه دار بوده و مشکوک، چند ساعت نگهش مى دارن وقتى هیچ شاکى اى نمیاد به فکرشون مى رسه که یه نامه بنویسن ببندن به پاى یکى از کبوترها و پرش بدن
کبوتر هم مى ره صاحبش رو میاره/منبع پایگاه خبرى پلیس
پ.ن چه پلیسهای باحالی 😊❤️
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
در زندگی شاید بتوان گفت هیچ چیز مثل شکر نمیتواند اثر مثبت داشته باشد .شاکر بودن در هر شرایطی البته کار هرکس هم نیست .کسی میگفت شکر واقعی آن نیست که واقعی به مقصودت رسیدی به جای آوری و عجب راست هم میگفت .مفهوم شکر آن ست که بپذیری هرچه از دوست رسد نیکوست .گرچه تو در ظاهر نپسندیش اما اگر اورا دوست خود بدانی خواهی دانست که هیچگاه دوست واقعی ضرری به دوست خودش نمی زند.مفهوم شکر چیزی فراتر یک تشکرست .شکرگزار کسی ست که میداند زندگیش در کنار مشکلات اسانی هایی هم دارد و در رابطه اش با خداوند اگر قصد دارد نداشته هایش را بیاد اورد باید داشته هارا هم نادیده نگیرد .برای تمرین شکرگزاری ازهمین حالا شروع کنیم.چشممان را ببندیم و نعمتهایی که در زندگیمان داریم را بشماریم بیاد بیاوریم که ما طلبکار خدا نیستیم و انچه از خیر و برکت به ما اعطا کرده صرفا از لطف اوست وگرنه اگر بخواهیم مرتب به او بگویم تو خدایی و چرا ارزوهایمان را براورده نمیکنی اوهم حق دارد که بگوید تو بنده ای و ایا واقعا بی عیبی؟اگر سر درگریبان خود فرو بریم خواهیم دید انچه از نعمت او به ما رسیده ست گاهی واقعا فراتر از لیاقت ماست و این چه میتواند باشد جز کرم لاینتناهی او ...
شکر وجودش که از او جز خیر چیزی برنیاید . و پناه بر خودش از تمام دشواری ها و گرفتاری ها که او تنها آغوش تا ابد گشوده بروی بندگانش ست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
شکر وجودش که از او جز خیر چیزی برنیاید . و پناه بر خودش از تمام دشواری ها و گرفتاری ها که او تنها آغوش تا ابد گشوده بروی بندگانش ست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
غم مخور جانا در اين عالم
كه عالم هيچ نيست
نيست هستی جز دمی ناچيز
و آن دم هيچ نيست ...
ملك الشعرابهار
صبح به خیر
@adelehz
كه عالم هيچ نيست
نيست هستی جز دمی ناچيز
و آن دم هيچ نيست ...
ملك الشعرابهار
صبح به خیر
@adelehz