"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
سلام عادله جان :
ميخوام بگم پشيمون نبودن عين خوشبختيه و
خوشبخت كسيه كه دم مردن از هيچ كارش پشيمون نيست !
سرش رو بالا مي گيره و همون حسرت نخوردن عين بهشته !!
سپیده
#پشیمونم
@adelehz
من خود شاداب و قوی امروزم رو مرهون تمام اتفاقات بد گذشته می دونم که اگر اون پشیمونی ها نبودن، من هنوز همون دختر بچه وابسته، خجالتی و شکننده بودم
پس بابت تمام اونچه که پشت سر گذاشتم.
گاهی برای بزرگ شدن، باید تاوان های بزرگی هم پرداخت .برای بدست آوردن، باید اول از دست داد اگر چیزی رو از دست دادی، بدون یه چیز فوق العاده در انتظارته فقط باید یاد بگیری که به اونی که ازت می گیره اعتماد داشته باشی
#شکرگزارم نه پشیمون
@adelehz
این چند روز فیلم کتک زدن دختر نوجوان تهرانی توسط دو پسر جوان سیرجانی بسیار در فضای مجازی پربازدید و داغ شده ست . گویا داستان از این قرار بوده که دختر به دوست دختر یکی از پسران فحاشی کرده بنابراین پسر به قصد مجازات او را به سیرجان کشیده و اورا در بیابان اماج کتک قرار داده ست . دیدن فیلم تا لحظه آخر قدرت بالایی میخواهد چون اصولا دیدن کتک خوردن یک شخص آن هم دختری نحیف و نوجوان طاقت فرساست اما نکاتی در این بین قابل تامل ست .مورد اول بروز این حجم از خشونت در کلام و رفتار چند جوان ست جوانانی که گفته شده 21و20ساله هستند دوم اینکه این خشونت نه علیه جنس موافق که علیه یکی از جنس مخالف که توان مقابله جسمی ندارد اعمال شده و ان هم در جامعه ای که روزی افتخارش بلند نکردن دست بروی جنس ظریف بوده ست .نکته سوم قابل تامل این ست که دختری نوجوان که هنوز حتی به سن 18سالگی نرسیده چگونه از نظارت و مراقبت خانواده خارح ست که میتواند به سفری این چنین طولانی برود و در یک خانه باغ دورافتاده اقامت کند . کتک زدن کم ترین احتمال اسیب بوده ست چه بسا که اگر این دختر مورد تجاوز جنسی قرار میگرفت و یا حتی به قتل می رسید کسی در ان لحظه نمیتوانست نجاتش دهد. بهرحال بنظر می رسد خانواده ها روز به روز باید هوشیارتر عمل کنند و به فعالیت های نوجوانانشان در فضای مجازی بیشتر تمرکز کنند .گرچه که ضارب در این میان یک پسر ست ولی به شخصه اعتقاد دارم که اعتماد بی جای این دختر و رفتار غیر عاقلانه اش نیز به اندازه ضرب و جرح آن پسر جوان غیر مسوولانه و نادرست ست . کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی به حال خود رها نکنید . #عادله_زمانی
سلام .برادری داشتم که در دوران سربازی معتاد شد .در طول زندگانی خودش خیلی بدبختی کشید و ما که خانواده ش بودیم از دستش خیلی غصه خوردیم .همه ما بارها آرزوی مرگش رو کردیم .چهار سال پیش مادرم الزایمر گرفت و همه ما بچه ها از بیماری او سخت عذاب کشیدیم .دوران خیلی سختی بود و همه خیلی زحمت کشیدیم مخصوصا این برادر معتادم چون با مادرم زندگی می کرد .البته فقط شبها با مادرم تنها بود .در طول روز من و برادرانم در کنارش بودیم ولی از أنجایی که مادرم حتی با داروهای قوی آرام بخش هم نمی خوابید و نیمه های شب فریاد می کشید و باعصا و واکر این طفلک برادرم رو کتک میزد با اینکه بیچاره چهل و سه سالش بود .اما کتک می خورد و زحمت می کشید .یک سال و نیم پیش مادرم به رحمت خدا رفت .ما حال خوبی نداشتیم به دلیل فشارهایی که از نظر روحی کشیده بودیم .ولی این برادر بیچاره رو که از همه بیشتر زحمت کشیده بود رو یادمون رفت .با خودمون گفتیم بهتره حالا که مامان نیست او را ببریم این مراکز ترک اعتیاد تا ترک کنه و یه زندگی سالم براش درست کنیم ولی یادمون رفت او هم مثل ما خسته ست .خودش هم حرفی نزد .نه یه مسافرتی بردیمش .نه یه کادویی براش خریدیم .نه دعوتش کردیم خونه مون .بیچاره سه هفته بعد از فوت مادرم تو مرکز ترک اعتیاد تو تنهایی سکته کرد و مرد .خیلی پشیمونم .خیلی .خودم رو نمی بخشم .من خواهر بودم و باید هواش رو داشتم ولی اونقدر خسته بودم که بهش فکر نکردم .خودم رو هیچ وقت نمی بخشم .
#پشیمونم
پشيمونم چون از سر ناداني ٨سال پيشم زندگي و جونيمو تباه كردم ،باشد كه هيچ راهنمايي تو زندگي نداشتم و با هزار تا بدبختي و مصيبت خودمو به اينجا رسوندم ولي هميشه افسوس گذشته رو ميخورم .خيلي پشيمونم..
#پشیمونم
@adelehz
مهربانی خرجی نداره
یه سبد و با زنجیر بسته به میله گاز تا گربه ها برن توش بخوابن .
و خوب زنجیره خوبی این خوبی و خیلی زود بهش برمیگردونه
خداوند بدهکار بنده ها باقی نمیمونه ❤️
@adelehz
کاش سال ۸۱ و سالهای بعد از اون ، که شغلهای مناسبی برام پیدا شد ولی مطابق رشته تحصیلیم نبود، ایده آلگرایی نمی کردم و اون شغلهای خوب رو که صرفا اسمش منشی گری بود، قبول می کردم. خیلی خیلی پشیمونم و سرگشته 😢
ی چیزایی وقتی زمانش بگذره دیگه گذشته و تنها چیزی که باقی میمونه، حسرته، حسرت
#پشیمونم

@adelehz
من شش ماه عقد كرده مردي بودم كه خيييلي خسيس و هيز و رند و حسود بود
چون خيييلي دوسش داشتم و سنم كم بود رفتاراشو به روش نمياوردم و خيييلي بهش محبت مي كردم
با وجود اينكه شكر خدا دوباره ازدواج كردم و الان خوشبختم و يه پسر مثل دسته گل دارم
خيييلي پشيمونم چرا در برابر اين آدم سكوت كردم كاش جواب كاراش رو ندادم

#پشیمونم
@adelehz
#پشیمونم که بعد از سه سال انتظار برای مهاجرت به کانادا و دو بار رد شدن پرونده به دلایلی فراتر از کنترل و اختیار من، بیخیال مهاجرت شدم و ایران موندم. در صورتیکه میتونستم دوباره زبان بخونم و امتحان بدم و دوباره اقدام کنم
#پشیمونم تو سالهای نوجوانی و بلوغ که نقطه شکل گیری اختلافات عمیق من و پدرم بود و ذره ذره احساس تنفر و عذاب وجدان درونم شکل می‌گرفت اصرار نکردم که از یک مشاور کمک بگیرند و تا سالها بعد این احساسات متناقض خیلی عمیق‌تر ریشه دواند و حل مسأله و تخلیه این خشم رو سخت تر کرد . سر کردن با پدری که هر روز اخلاقش بدتر از قبل میشه و تحمل حجم زیادی سرزنش از دیگران و احساس گناه ابدی ...

@adelehz
از اینکه هیچ وقت از روحم مراقبت نکردم پشیمونم
#پشیمونم
@adelehz
منم پشیمونم برای سالهایی که بزرگترین اشتباه زندگیمو کردم و تا الان دارم چوبشو میخورم ، اشتباه زیاد داشتم خیلی زیاد بعضیاش از روی بی فکری خودم بود بعضیاش جوونی ، ولی امیدوارم خداوند حداقل به دخترم رحم کنه و مشکلمون حل بشه..
#پشیمونم
@adelehz
برای ارامش روح هم دعا کنیم .
دعای همسایه در حق همسایه زودتر میگیرد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
باید جهان را بهتر از آنچه تحویل گرفته‌ای، تحویل بدهی، خواه با فرزندی خوب، یا باغچه‌ای سرسبز؛
اگر فقط یک نفر با بودن تو ساده‌تر نفس کشید،یعنی تو موفق شده‌ای.
#گابریل_گارسیا_مارکز
@adelehz
پشیمونم از اینکه دنبال علایقم رفتم که هیچ ارزشی براش قائل نیستن. شاید حقمه. بنده خدا پدرم نخواست مجبورم کنه فقط عواقبشو گفت و من نخواستم گوش بدم. الان من موندم انتخابی که دستمو بجایی بند نکرده. ارزش هنر هیچه. پشیمونم که چرا پرستاری نخوندم.
پاک نیت کسی است که برای همه بدون استثناء خیر بخواهد چون میداند
سعادت دیگران از خوشبختی او نمیکاهد و بی نیازی آنها از ثروت او کم نمی کند
چه زیباست که همیشه
نیک اندیش و خیرخواه باشیم.
از همین امشب و از همین لحظه بعنوان کوچکترین عضو این گروه دوست داشتنی استدعا دارم برای تک تک اعضا دعا کنیم؛دعا کنیم به مهر ؛دعا کنیم دلهای شکسته تک تکمون التیام پیدا کند؛از خدای مهربان بخواهیم نگاهِ پر از مهرو محبتش را از هیچکدوممون دریغ نکند و دعا کنیم و ممنون باشیم که در کنار هم هستیم.


پ.ن لیلا جان از اعضای همیشگی کانال هستند بعد از خوندن نوشته های کانال این نوشته قشنگ فرستادن و من ایمان دارم انرژی قشنگشون به تک تک مون میرسه به امید روزهای زیبا و اروم برای همه مون ❤️❤️❤️

@adelehz
دائماً یکسان نباشد حالِ دوران
غم مخور ..

شب خوش

@adelehz
دست های خدا باشیم
برای برآوردن رویای انسانی دیگر

این قانون کائنات است
هرگاه معجزه زندگی دیگران باشیم
بی شک کس دیگری، معجزه
زندگی ما خواهد بود…


@adelehz
پایان هشتگ #پشیمونم
از راه اندازی این هشتگ چند هدف داشتم و چند نتیجه حاصل شد .
اول اینکه همه ی ما ادمها خواهی نخواهی در زندگیمون حسرت رو تجربه میکنیم و پشیمونی در واقع نوعی از حسرت هست که خودمون رو درش مسوول میدونیم .قبول داریم که حسرت و پشیمونی جز تلخ ترین و سخت ترین احساسات آدمیزادست اما درعینش اینم باید بپذیریم که حسرت و پشیمونی کمکی به ما نمیکنه پس اگه چیزی و از دست دادیم که دیگه دوباره بدست نخواهد امد بهتره همیشه حسرتش رو نخوریم چون هیچ فایده ای نداره و فقط روح مارو فرسایش میده .
دوم اینکه پشیمونی از راههای نرفته یا کارهای نکرده میتونه یه مزیت داشته باشه واونم اینه که به ادمهای دیگه کمک کنیم تا به پشیمونی ما دچار نشن .چیزی رو که ما تجربه کردیم اونها تجربه نکنن به خاطر همین اگه امروز پشیمونم که عمرم رو پای یه ادم اشتباه گذاشتم وقتی میبینم کسی دیگه ای هم داره راه منو میره دستش و بگیرم و آگاهش کنم .
سوم اینکه هرگز فکر نکنیم حسرت ما بزرگترین حسرت دنیاست چه بسا آدمهایی وجود دارند که ازما پشیمون های بزرگ تری دارند اما با این وجود همچنان به زندگی باور دارند و به اون ادامه میدن پس نباید هرگز احساس شکست کنیم
حسرت و پشیمونی مثل هر حس دیگه ای از احساسات آدمی، وجود داره و انکار پذیر نیست .بهتره که سعی کنیم انتخاب هامون رو طوری مدیریت کنیم که حدااقل حسرت در زندگی نصیب مون بشه .
#عادله_زمانی
@adelehz